انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
سیاست
  
صفحه  صفحه 1 از 2:  1  2  پسین »

توهین به مقدسات در روزنامه های دوران اصلاحات فراموش شدنی نیست .


مرد

 
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: ‌توهين به مقدسات‌ در روزنامه‌هاي ‌دوران اصلاحات فراموش شدني نيست.

به گزارش خبرگزاري فارس ، روح‌الله حسينيان شنبه شب در گردهمايي اصولگرايان گيلان در مسجد بادي‌الله اين شهر افزود: با گذشت 30 سال از انقلاب اسلامي هنوز برخي جريان‌هاي فكري منحرف از گذشته باقي مانده‌اند و به اصول انقلاب توهين مي‌كنند.

وي بر ضرورت حفظ اصول انقلاب تاكيد كرد و اظهار داشت: اكنون شاهد هستيم كساني كه در گذشته بسياري از شخصيت‌ها را متهم به اسلام آمريكايي مي‌كردند، خود دست به سمت آمريكاييان دراز مي‌كنند.

حسينيان ادامه داد: هرگز از ياد نمي‌بريم كه چگونه در روزنامه‌هاي زنجيره‌اي دوران اصلاحات به مقدسات ما توهين مي‌شد و مي‌نوشتند كه حادثه كربلا نتيجه خشونت در بدر بود.

رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي افزود: زماني ارشاد اسلامي كشور دست دادن زن و مرد را ترويج و بانوان را تشويق به بي‌بند و باري مي‌كرد و ما بايد از اين دوران درس بگيريم و نگذاريم تاريخ بار ديگر تكرار شود.

وي استواري انقلاب اسلامي را به بركت خون شهيدان دانست و گفت: پا برجايي انقلاب از درايت و رفتار خالصانه امام (ره) بوده است.

حسينيان گفتمان احمدي‌نژاد را نزديك به گفتمان امام (ره) و اصول انقلاب خواند و تصريح كرد: احمدي‌نژاد در مدت چهار ساله گذشته با تمام قدرت و توان در برابر سختي‌ها ايستاد و تنها چيزي كه سبب خستگي‌ناپذيري وي مي‌شد، اعتقاد به آرمان‌هاي انقلاب و خدمت به مردم بوده است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي پيام احمدي‌نژاد به مردم جهان را صلح و دوستي و بر پايه عدالت محوري بيان كرد و اظهار داشت: گفتمان احمدي‌نژاد همانند گفتمان امام راحل براي مردم جهان جذاب است و حرف جديد در بحث گسترش عدالت و رفع تبعيض‌ها در بين مردم خريدار دارد.

وي احمدي‌نژاد را چهره‌اي محبوب در دنيا معرفي كرد و گفت: اين محبوبيت به دليل مقابله با استكبار و نژادپرستي است.

حسينيان به شهادت استاد مطهري اشاره كرد و افزود: شهيد مطهري انساني فرهيخته و اهل قلم و تزكيه بود و اعتقاد راسخ به اسلام ناب محمدي (ص) داشت.

رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: اگر خلوص نيروهاي انقلابي دچار دگرگوني شود، همان اتفاقي مي‌افتد كه در جريان نهضت مشروطه رخ داد.

وي با اشاره به برگزاري انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري افزود: امتحان بسيار بزرگ انتخابات آينده را در پيش داريم كه بايد با سربلندي تمام از اين امتحان خارج شويم.

حسينيان تاكيد كرد: انقلاب با سينه‌هاي سپر شده مردم به پيروزي رسيد و بايد نگاه اجمالي به گذشته اصلاحات داشته باشيم و كاري كنيم كه احياي گفتمان امام (ره) همچنان در كشور تداوم داشته باشد.
من برگشتم!!!!
بعد از 5-6 ماه!!!
     
  
مرد

 
توهین به امام درآستانه 14 خرداد و سکوت موسسه نشر
اقدام زشت کاريکاتوريست مدعي اصلاح طلبي، مدعيان حمايت از خط امام را در برابر آزموني دشوار قرار داد. نيک آهنگ کوثر که سال ها در دوران اصلاحات به عنوان پادويي چشم و گوش بسته براي ترويج تفکر افراطيون اصلاح طلب تلاش مي کرد و براي خوشايند سردمداران اصلاحات به شخصيت هايي مانند استاد مصباح يزدي اهانت کرد در آستانه سالگرد رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي در اقدامي هتاکانه اقدام به کشيدن کاريکاتور آن امام راحل کرد.
نيک آهنگ کوثر که پس از سال ها پادويي مطبوعات اصلاح طلب به خارج از کشور فرار کرده و هم اکنون در کانادا زندگي نکبت بار خود را سپري مي کند درباره کار زشت خود نوشته (امام) خميني را که طراحي مي کنم موجودي مي بينم که براي رسيدن به هدف ترسي از قرباني کردن وسيله ندارد!
وي در ادامه چرنديات خود مطالب ديگري در اهانت به امام خميني(ره) بيان کرد.
به گزارش رسالت با توجه به حضور جدي نيک آهنگ کوثر در مطبوعات اصلاح طلب و حمايت هايي که سردمداران اصلاحات از وي به عمل مي آوردند هم اکنون بايد منتظر ماند و ديد افرادي که در ماه هاي اخير براي حمايت از عناصر آشوب طلبي چون موسوي و کروبي خود را پشت سر حضرت امام خميني(ره) پنهان کرده و براي غربت امام راحل مديحه سرايي مي کردند در برابر اقدام زشت يک مدعي اصلاحات چه موضعي مي گيرند؟
همچنين بايد ديد موسسه نشر آثار امام خميني(ره)، مجمع روحانيون مبارز و اشخاصي مانند کروبي، موسوي، خاتمي و يوسف صانعي که در يک سال اخير بارها از اهانت به امام ابراز نگراني مي کردند آيا حاضرند در برابر اين اقدام رسوا شجاعانه موضع بگيرند؟!
من برگشتم!!!!
بعد از 5-6 ماه!!!
     
  ویرایش شده توسط: comy329   
مرد

 
توهین مکرر حامی موسوی به امام خمینی(ره)

عبدالکریم سروش که پیش از این در اظهاراتی توهین آمیز، سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی را زیر سوال برده، در جدیدترین اظهارات خود مدعی شده است که امام راحل علاقه ای به رای و نظر مردم نداشته است!

راسخون : تئوریسین جریان اصلاحات، در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی، اهانت های اخیر فرقه سبز به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را ادامه داده است.

عبدالکریم سروش که سال‌هاست در خارج از کشور مباحثی را علیه انقلاب اسلامی و مقدسات دینی از جمله قرآن کریم مطرح می‌کند، اخیرا در مصاحبه‌ با روزنامه فرانسوی لوموند، ضمن اهانت به امام خمینی(ره) مدعی شده است که ایشان علاقه ای به رای مردم و دموکراسی نداشته‌اند!

سروش که پیش از این سابقه توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را در کارنامه خود دارد، تئوری "ولایت فقیه" را همان سلطنت نامیده و گفته است: "آیت الله خمینی هرگز علاقه ای به ایده دموکراسی نداشت".

این اظهارات سروش در حالی مطرح می شود که تشکیل حکومت اسلامی از همان ابتدای حرکت مردم بر ضد نظام شاهنشاهی، خواست اکثریت قریب به اتفاق مردم بود و این مساله در شعارهای مردم نیز به وضوح دیده می شد.

رویکرد امام به دموکراسی، رویکرد مدعیان دموکراسی به دموکراسی

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به فاصله کمتر از دو ماه، حضرت امام برای اینکه خواست مردم را به شکل قانونی به نمایش بگذارد، دستور برگزاری رفراندوم برای تعیین نوع حکومت شدند که نشان از عمق اعتقاد ایشان به نظر مردم بود.

مردم هم با حضور گسترده در انتخابات و رای 98 درصدی به "جمهوری اسلامی" نشان دادند که خواست اصلی آنها، تشکیل یک حکومت مبتنی بر دستورات دین مبین اسلام است.

امام راحل در ادامه حتی با بیان جمله معروف خود مبنی بر اینکه "میزان، رای ملت است"، اهمیت بالای نظر مردم را در نگاه خود یادآور شد.

ایشان همچنین در نامه ای که خطاب به مرحوم منتظری نوشتند، اعلام کردند که از ابتدا با ریاست جمهوری بنی صدر مخالف بوده اند ولی به نظر مردم احترام گذاشتند و وی را به عنوان منتخب مردم در جایگاه رئیس جمهور پذیرفتند.

با این حال و با وجود تاکیداتی که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر التزام همه افراد به رای مردم داشته اند، سروش و همفکرانش در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری، حاضر به پذیرش رای و نظر مردم نشدند.

سروش که در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری به حمایت از کروبی پرداخت، بعد از اعلام نتایج انتخابات، رای مردم را نپذیرفتند و بدون ارائه مدرک و دلیل، مدعی "تقلب" در انتخابات شدند و از هوادارن خود خواستند که به خیابان ها بیایند.

گرچه این رویکرد با ادعای احترام به رای مردم تناقض جدی داشت اما هرگز باعث نشد که سروش و دیگر همراهانش از تحریک فرقه سبز به آشوب علیه رای مردم دست بردارند.

سکوت موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام

گفتنی است سخنان موهن این نظریه پرداز دوران اصلاحات در حالی مطرح می‌شود که موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام تاکنون به این سخنان واکنشی نشان نداده است.

البته سروش سابقه ای طولانی در توهین به مقدسات دینی و مذهبی ایرانیان دارد. به طور مثال، او چند وقت پیش مدعی شده بود که قرآن مجید، کلام وحی و خداوند نیست!

پیش از این نیز اکبر گنجی، دیگر حامی سرشناس میرحسین موسوی که اخیر منکر وجود امام زمان شده است، در سخنانی توهین آمیز گفته بود که افکار امام خمینی باید به موزه تاریخ سپرده شود.

با این همه، ممکن است منظور سروش از آنچه "ایده دموکراسی" نامیده است، همان ادعایی باشد که در دوران اصلاحات از سوی برخی اصلاح طلبان تندرو بیان شده است.

در همین زمینه بود که ابراهیم اصغرزاده، از عضو وقت حزب مشارکت در سخنانی توهین آمیز گفت: "اگر مردم بخواهند حتی علیه خدا هم می شود راهپیمایی کرد"!
من برگشتم!!!!
بعد از 5-6 ماه!!!
     
  
مرد

 
[url=http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=95504]
علم الهدی: يك مشت بزغاله گوساله به ولايت فقيه توهين می کنند[/url]
نماينده مردم مشهد در مجلس خبرگان افزود: بنابراين امروز بر حسب اعلام خدا در آيه 53 سوره مائده، حزب‌الله بر روي كره‌زمين كساني هستند كه رهبري اين ولي امر مسلمين را پذيرفته باشند.
ایسنا: نماينده مردم مشهد در مجلس خبرگان با تشكر از حضور مردم در "تجمع بزرگ عاشوراييان" ـ كه در ميدان انقلاب تهران برگزار شد ـ گفت: ايثارگري‌ها و حمايت‌هاي قهرمانانه شما مردم دلاور، مهر نااميدي و ياسي است كه براي هميشه بر دل‌ها و مغزهاي نابكاران ضد اين نظام و انقلاب در سراسر كره زمين مي‌زند.

حجت‌الاسلام و المسلمين احمد علم‌الهدي خاطرنشان كرد: اين اجتماع باشكوه امروز شما در ميدان انقلاب و خيابان‌هاي اطراف از شرق تا امتداد نزديك به ميدان امام حسين و از طرف غرب تا پس از چهارراه نواب، ثابت كننده بنيان مرسوس جريان حاكميت ولايت و حاكميت الله بر جامعه شماست.

وي افزود: اين اجتماع نويد اين حقيقت را به دنيا اعلام مي‌كند و اين پايداري در خط حمايت از ولايت زمينه‌ جهاني را محيا ساخته است تا صاحب اصلي پس پرده‌نشين ما ظاهر شود و اين لبيك‌گويي‌ها، وسيله‌ فرج آن حضرت را دقيقا آماده كند. امروز در برابر تمام كوشش‌ها و تلاش‌هاي شيطاني جريان‌هاي ناپاك در خارج و داخل كشور، آخرين سخن و كلام از منطق شما مردم دقيقا بايد اعلام شود.

وي ادامه داد: اولا؛ جريان واقعيت تجمع و حضور جريان‌هاي سياسي در عرصه‌ امت اسلام در منطق قرآن به دو جريان استناد دارد؛ يعني همه‌ تجمعات، احزاب و تشكل‌ها و گروه‌هاي سياسي در بستر دو جريان قرار دارند كه يكي جريان حزب‌الله و دوم جريان حزب‌الشيطان. خداوند هم جريان حزب‌الله و هم جريان حزب‌الشيطان را در قرآن مشخص كرده است.

امام جمعه مشهد افزود: خداوند در آيه‌اي از قرآن مي‌فرمايد كساني كه ولايت‌پذير، خدا، پيامبر اسلام و امام معصوم ـ كه اشاره به اميرالمومنين (ع) دارد ـ باشند، حزب‌الله هستند. ولايت‌پذيري اميرالمومنين در امروز به چه كيفيتي براي ما مردمي كه هزار و چهارصد از دوران حضرت علي فاصله داريم امكان‌پذير است؟ چگونه ما امروز ولايت‌پذير مولاي متقيان باشيم؟ آيا اين ولايت‌پذيري چيزي جز پذيرش ولايت فقيه است؟ مگر ولايت اميرالمومنين به يكايك ائمه تا امام زمان منتقل نشد؟ امام زمان(عج) امام امروز ماست و اجراي امامت ايشان براي ما كه دسترسي به ايشان نداريم، ولي فقيه و مجتهد جامع‌الشرايط است.

وي با بيان اين‌كه "وجود اقدس امام زمان(عج)، ولي فقيه را حجت خود معرفي مي‌كنند" اظهار كرد: اگر كسي امروز ولايت فقيه را پذيرا نباشد،‌ ولايت امام زمان(عج) را هم پذيرا نخواهد بود و رد حجت امام زمان، رد خود امام زمان است. پس اصل ولايت فقيه همان اصل امامت است و مخالفت با آن، مخالفت با اصل امامت.

وي با يادآوري اين‌كه " بيست سال قبل 80 نماينده مجلس خبرگان با 80 درصد آرا مقام معظم رهبري را به عنوان ولي فقيه پس از امام خميني (ره) انتخاب كردند" گفت: در بيست سال قبل 80 درصد ايشان را انتخاب كردند و در آخرين اجلاس خبرگان كه چند ماه قبل برقرار شد تمام نمايندگان مجتهد عادل مجلس خبرگان رهبري صددرصد راي دادند كه در روي كره‌زمين گزينه و مصداقي براي ولايت فقيه جز مقام معظم رهبري وجود ندارد. در نتيجه مخالفت با اصل ولايت فقيه، مخالفت با اصل امامت، قرآن و آيه‌ قرآن است و مخالفت با شخص ولي فقيه چون تنها مصداق اين ولايت بر روي كره‌زمين منحصرا مقام معظم رهبري هستند، مخالفت با اصل ولايت فقيه محسوب مي‌شود.

نماينده مردم مشهد در مجلس خبرگان افزود: بنابراين امروز بر حسب اعلام خدا در آيه 53 سوره مائده، حزب‌الله بر روي كره‌زمين كساني هستند كه رهبري اين ولي امر مسلمين را پذيرفته باشند.

امام جمعه مشهد در ادامه سخنراني خود در تجمع بزرگ عاشوراييان با اشاره به آياتي از سوره مباركه مجادله گفت: قرآن مي‌گويد حزب شيطان كساني هستند كه شيطان نسبت به آنها همانند ساربان در قبال شتر است؛ به اين معني كه شيطان آنها را از پشت سر فرماندهي مي‌كند و به هر طرف كه مي‌خواهد مي‌برد.

علم‌الهدي اظهار كرد: امام خميني (ره) هم مي‌گفتند شيطان بزرگ آمريكا است؛ بنابراين جريان‌هايي كه آمريكا آنها را رهبري مي‌كند حزب‌الشيطان هستند. خداوند در اين سوره مشخصه حزب‌ شيطان را نيز بيان كرده است؛ كساني كه با خدا و رسول خدا دشمني مي‌كنند، امروز هم كه مظهر رسو‌ل‌الله، ولي فقيه و مقام معظم رهبري است، حزب‌الشيطان، دشمنان رهبرند. هر كس هم با هر عنواني در صدد دشمني با رهبري باشد، بنا به نص قرآن حزب‌الشيطان است.

وي ادامه داد: با اين معيار قرآني در جامعه ما هم حزب‌الله مشخص مي‌شود و هم حزب‌الشيطان . اين سخنان ادعا ،‌ شعار ، اغراق و مبالغه نيست، بلكه استناد به قرآن است، با اين استناد امروز ولايت‌پذير رهبري، حزب‌الله و دشمن رهبري، حزب الشيطان است. امروز جنگ حزب‌الله و حزب‌الشيطان در عرصه اين امت ظهور و بروز پيدا كرده است و اين يك جنگ قطعي و صريح است؛ جنگ حزب‌الله در برابر حزب‌الشيطان .

نماينده مجلس خبرگان اضافه كرد: شما مرد و زن امروز با اين جمعيت ميليوني آمده‌ايد تا اين واقعيت را ثابت كنيد كه امروز براي هميشه تكليف جبهه حزب‌الله و حزب‌الشيطان بايد مشخص شود.

علم‌الهدي افزود: حرف اول با سران فتنه و بسترگستران اين حركت حزب‌الشيطاني در كشور است. ما به سران فتنه اعلام مي‌كنيم و مي‌گوييم كاري را شروع كرده‌ايد و از بغي به محاربه رسيده‌ايد، آغاز كارتان بغي بود، خداوند در قرآن مي‌فرمايد كساني كه بغي مي‌كنند عذاب اليم خدا براي آنهاست و شما حركت‌تان را با بغي شروع كرديد؛ يعني در برابر نظام عدل مطالبه ناحق داشتيد.

وي ادامه داد: امام عاقل اين امت رهبر عظيم‌الشان انقلاب در روز 29 خرداد و در خطبه‌هاي نماز جمعه شما را به حق دعوت كردند و گفتند اگر اشكالي به انتخابات داريد آن را از طريق قانوني پيگيري كنيد، اما شما بغي كرديد و مطالبه ناحق ابطال انتخابات را داشتيد. بغي شما بستر را آماده كرد و جريان‌هاي الحادي ماركسيستي و منافقين ناپاك در اين بستر حركت عليه نظام كردند؛ اما در روز آخر حركت شما از بغي به محاربه انجاميد.

علم‌الهدي همچنين گفت: حركت انجام شده در روز عاشورا دقيقا محاربه بود، شايد شما بگوييد شرط محاربه مسلح بودن است، توجه داشته باشيد كه فرمانده حركت روز عاشورا منافقين بودند و آشوبگران عاشورا همان شعارهايي را سر مي‌دادند كه منافقين آنها را در روي سايت‌هاي خود منتشر كرده بودند. امام بزرگوار ما در جريان عمليات مرصاد فرمودند منافقين محاربند و هر كس در داخل كشور با محاربين اعلام همكاري و همراهي كند نيز محارب است.

وي با تاكيد مجدد بر اينكه منافقين فرمانده عمليات روز عاشورا بودند، تصريح كرد: اينها هم نه تنها با منافقين همكاري كردند بلكه پياده نظام و سرباز آنها شدند و به ملاك حكم امام كساني كه در روز عاشورا اين غائله را برپا كردند محارب هستند.

امام جمعه مشهد اظهار كرد: به اين سران فتنه، اين جمعيت ميليوني امت اعلام مي‌كند كه چون رهبر معظم انقلاب راه توبه را براي شما باز گذاشته‌اند، در يك ضرب‌الاجلي كه بايد دستگاه قضايي كشور معين كند، شما بايد توبه كنيد و به دامن رهبر برگرديد و اگر توبه نكرديد شما محاربيد و اين مردم و اين نظام با شما با عنوان محارب برخورد مي‌كند.

وي همچنين خطاب به متوليان اقتدار نظام گفت: متوليان اقتدار اين نظام مسوول هستند كه هيبت اقتدار نظام را در عرصه‌هاي بين‌المللي حفظ كنند. نظام ما امروز روي كره زمين مقتدرترين نظام است؛ نظامي كه مجهز به همه‌ تجهيزات و امكانات و توانمندي‌هاي نظامي و انتظامي است و در عين حال ميليون‌ها انسان اين امت پشتوانه اين نظام هستند. امروز نظامي با اين اقتدار در روي كره زمين وجود ندارد. دستگاه‌هاي امنيتي، انتظامي، نظامي و قضايي مسوول هستند كه اقتدار اين نظام و هيبت اقتدار اين نظام را حفظ كنند.

وي افزود: اين نظام به جان مردم بسته است و اصل محوري اين نظام ولايت فقيه است. اين مملكت زير چكمه 40 هزار مستشار آمريكايي بود. اين مملكت در دست نظام ستمشاهي بود و اين مردم با سينه‌ خشك به استقبال گلوله داغ رفتند، قطره قطره خون خود را داده‌اند تا ولايت فقيه را حاكم كردند. آن وقت يك مشت بزغاله گوساله بيايند در مقابل چشم مردم به اصل ولايت فقيه توهين كنند؟

نماينده مردم مشهد در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به مردم حاضر اظهار كرد: امروز در انتهاي فلات آفريقا، در لابه‌لاي جنگل‌هاي آمازون و در اقصي نقاط جهان اگر يك مسلمان كه براي اسلام قلبش مي‌تپد بخواهد مظهري از فدائيان پيغمبر در جنگ بدر و احد به ياد بياورد، منظره شما مردم در نظرش مجسم مي‌شود. شما مردم خيلي مقام و منزلت داريد و با اين وفاداري و فداكاري مي‌دانيد به چه موقعيتي رسيده‌ايد؟ به موقعيتي كه اميرالمومنين (ع) امروز به شما افتخار مي‌كند و مي‌گويد اگر آن روز من تنها بودم و دستم را بستند و عزيزترين عزيزانم را مقابل چشمم كتك زدند؛ اما امروز اين همه فدايي، قرباني، ايثارگر در راه من وجود دارد.

وي ادامه داد: از علي و زهراي آن روز يك نواده باقي ماند و سايه‌اش بر سر ما افتاد. يا رسول‌الله اين مردم اين نواده باقي مانده از علي و زهراي آن روز را اين‌گونه روي دست گرفته‌اند و خون رگ‌هاي بدن خود را به او تقديم مي‌كنند.

وي همچنين خطاب به تجمع‌كنندگان با بيان اين‌كه " شما مردم بايد بدانيد كه جنگ، جنگ است" گفت: جنگ نرم فضاي كشور ما را گرفته است. سرباز جبهه دفاع در برابر جنگ نرم، شما برادران و خواهران هستيد؛ پس جنگ را جدي بگيريد، تهاجم دشمن را قطعي بدانيد و خود دشمن را هدف قرار دهيد. نبايد از اين به بعد انفعالي برخورد كنيم. از اين به بعد درست نيست كه يك عده آدم عوضي مزدور ناپاك جيره‌خوار دشمن بيايند دست به يك جنايت سخيف بزنند و بعد ما انفعالي برخورد كنيم و به خيابان بريزيم.

علم‌الهدي با تاكيد بر اين‌كه " بايد از اين به بعد ابتكار عمل در دست خودمان باشد" افزود: ما نبايد انفعالي برخورد كنيم كه اين‌ها بيايند حركت‌هايي انجام دهند، توطئه‌هايي انجام دهند، دست به عثمان‌كشي زده شود و آن‌ها اين موج را بگيرند و بر روي آن سوار شوند و بعد بخواهند استفاده كنند. افرادي كه در برابر مقام ولايت ايستاده‌اند منفور و مطرود همه هستند و همه از آن‌ها بيزارند و با هر سابقه، ژست و قيافه‌اي، اين‌ها امروز از نظر مردم ناپاك‌ترين و منفورترين هستند.

وي با اشاره به شعارهاي تجمع‌كنندگان خطاب به آن‌ها گفت: اگر شعارهاي شما متوجه اشخاص بشود شخصيت شما و شخصيت شعارتان را پايين مي‌آورد. اشخاص را رها كنيد؛ چراكه جنگ ما در دنيا با ضد ولايت فقيه و با استكبار است پس ما نبايد جبهه را فراموش كنيم.

وي با اشاره به خاطره‌اي از امام خميني(ره) يادآور شد: روزي در محضر مقدس امام نشسته بوديم و ايشان با جمعي از علما مشغول صحبت بودند كه يك عده از بسيجيان به حسينيه جماران آمده بودند و مي‌خواستند امام را زيارت كنند و بعد به جبهه بروند. جلسه‌ ما طول كشيد و اين‌ها كه در حسينيه جماران معطل شدند شروع كردند به شعار دادن كه امام به حسينيه تشريف ببرند. صداي شعار اين‌ها كه بلند شد ما احساس كرديم امام منقلب شدند. امام به قدري قوي بودند كه يا احساساتي نمي‌شدند يا وقتي احساساتي مي‌شدند كسي نمي‌توانست ژست احساساتي امام را درك كند از بس كه ايشان قوي بودند ولي آن موقع ديديم رنگ صورت امام برافروخته شد، ساكت شدند، چيزي نگفتند و حالت انقلابي با صداي بسيجي‌ها به امام دست داد. پس از مدتي امام سر خود را بلند كردند و گفتند اين صداها را مي‌شنويد؟ اگر ده تا از اين‌ها خدمت اميرالمومنين بودند حق علي را نمي‌گرفتند و اگر لحظه‌اي كه شهداي كربلا به شهادت رسيدند و امام حسين فرياد مي‌زد "هل من ناصر ينصرني" صد تا از اين‌ها بودند شايد حسين با آن وضعيت به شهادت نمي‌رسيد.

امام جمعه مشهد اضافه كرد: امروز عرض مي‌كنيم كه اي امام بزرگوار شما بيست سال است كه از بين ما رفته‌ايد اما نفوذ، معنويت و قدرت تربيتي شما در نسل اين امت و نسلي كه بسياري از جوان‌ها حتي امام را نديده‌اند و امام را به تصوير صداوسيما احساس كرده‌اند، امروز ميليون‌ها انسان را در راه حمايت از ارزش‌ترين انديشه شما كه ولايت فقيه بوده است اين طور به صحنه آورده است و اين حماسه، شهامت، ايثارگري،‌ قهرماني، فداكاري و وفاداري از آن نفوذ معنوي شما در دل امت خوشبختانه دژ اسلام را در برابر كفر و دژ حزب‌الله را در برابر حزب‌الشيطان اين طور قوي ساخته است.

وي در پايان گفت: دل‌ها مي‌سوزد كه اين مردم در كنار سايه پربركت رهبري از تبار امام حسين(ع) اين طور جانفشاني مي‌كنند ولي خود اباعبدالله وقتي مي‌گفت "هل من ناصر ينصرني"، سنگ به صورتش زدند و با تير سه شعبه‌ زهرآلود جوابش را دادند.
من برگشتم!!!!
بعد از 5-6 ماه!!!
     
  
مرد

 
اقدام وقیحانه عده‌ای معدود از دانشجویان در پاره کردن و آتش‌زدن عکس حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، دلهای هواداران انقلاب و مردم مومن را جریحه دار کرده است. درباره این اقدام موهن و حواشی آن، تذکر چند نکته ضروری است:

1. برخی چهره‌هاي سياسي، خبر پاره‌کردن و آتش‌زدن عکس امام و رهبری را منکر شده و اقدام سیما در پخش تصاویر پاره‌شده حضرت امام(ره) را محکوم کرده‌اند. در پی این تشکیک، بخش خبری الف طی ساعات گذشته از مراجع گوناگون درباره صحت خبر فوق و اسناد آن استعلام کرد که نتیجه آن دریافت عکس‌ها و فیلم‌هایی از این عمل وقیحانه بود. بررسي فيلمهاي موجود نشان مي دهد صداوسیما واقعیت اعمال و شعارهای محدودی سبزپوش وقیح را منعکس نکرده است.

الف نیز باوجودی که این فیلم ها را در اختیار دارد اما به حرمت ولي فقيه از انتشار آنها معذور است. با اين حال اگر آقايان كروبي، موسوي و انصاري همچنان اين حادثه را انكار مي كنند يا كوچك مي شمارند، بخش خبري الف آماده است تا فيلم هاي موجود را برايشان ارسال كند.

2. خوشبختانه توهین به مرجعیت، امام و رهبری در قانون مجازات اسلامی جرم انگاری و برای آن مجازات تعیین شده است.

درباره این جرم خاص به دلیل جنبه‌های عموم جرم و شکستن حریم مرجعیت و رهبری باید با قاطعیت، قانون اجرا شود تا کینه ورزان به امام و راه امام حساب کار دستشان بیاید.

3. متاسفانه کسانی که اقدام به این عمل زشت کرده‌اند، خود را داخل حرکت سبز جا زده‌اند. ای کاش آقای موسوی زودتر از این دست از لجاجت با قانون و واقعیت برمی‌داشت تا امروز شاهد نباشد که در انتهای راه، فقط عده‌ای ضد انقلاب و ضدامام، برایش باقی مانده‌اند.

4- اين حادثه تلخ، به هرحال در «دانشگاه» اتفاق افتاده است. يعني جايي كه بايد بدنه كارشناسي و فكرساز كشور را تربيت كند. با وجودي كه نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ها فعال است، وزارت علوم برنامه اسلامي كردن دانشگاه ها را در دست تهيه –يا لاجرا- دارد و همه دانشجويان ايراني بايد درس ريشه هاي انقلاب اسلامي را بگذرانند؛ اما بخش قابل ملاحظه اي از دانشجويان كشور، آنطور كه انتظار مي رود با آموزه هاي ديني و رويكردهاي انقلاب اسلامي ارتباط ندارند و بعضا گرايشهاي ضد ديني در ميان برخي دانشجويان قابل مشاهده است. اتفاق تلخ اخير، بايد توجه مسئولان مربوطه و دانشگاهيان را به آسيب شناسي مساله اسلامي كردن دانشگاه معطوف كند و پاسخي براي اين پرسش پيدا كنيم كه چرا دانشگاه هاي ما در تربيت ديني و انقلابي نسل جديد ناكارامد هستند؟

5. هر چند کسانی که عکس امام و رهبری را در دانشگاه آتش زدند، عملی مجرمانه مرتکب شده‌اند و باید مجازات شوند اما جا دارد برخورد زیبای خطیب جمعه این هفته تهران، آقای صدیقی را نیز یادآوری کنیم که این جوانان، فرزندان ما هستند، فرزندان این انقلاب هستند، اما فریب خورده و گرفتار احساسات شده‌اند. آنها به دامن اسلام و انقلاب باز خواهند گشت همانطور که زهیر که روزی در جنگ صفین علیه علی(ع) شمشیر کشید، توبه کرد و در کربلا در رکاب امام حسین(ع) شهید شد.

http://alef.ir/1388/content/view/59206/

اصل ولايت فقيه جزء مقدسات دين است.
حالا اگه ميگفتن با خامنه اي مشكل داريم يه چيزي ولي اينا با اصل ولايت فقيه مشكل دارن.
من برگشتم!!!!
بعد از 5-6 ماه!!!
     
  
زن

Princess
 
به جز امام توهین دیگه ای نبود؟
اونو كه هر بچه 4ساله ای میدونه كه كار خود رژیم بود

جالبه واسه عكس امام كفن پوش شدن ولی برای مسخره كردن نوه همون امام هورا كشیدن
راستی یه توهین دیگه شون هم این بود كه گفتن نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران
یا اینكه جمهوری ایرانی خواستن

راستی اینا كه در دوران اصلاحات نبود در دوران همین مموتی دیكتاتور بود
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

 
عزیزم شما یه ایه از قران بیار که ولایت وقیح(یا به قول شما فقیه ) رو یکی از مسائل دینی اورده باشه
اینم حتما توهین نیست


تصویر حمله به دفتر صانعی
در این جا چار زندان است
به هر زندان دو چندان نقب،
در هر نقب چندین حجره،
در هر حجره چندین مرد در زنجیر …
     
  
مرد

 
bita: عزیزم شما یه ایه از قران بیار که ولایت وقیح(یا به قول شما فقیه ) رو یکی از مسائل دینی اورده باشه
اثبات ولايت فقيه از طريق قرآن چگونه است؟

قرآن كريم كه روشن گر راه هدايت است، برخي از امور را خود به طور مستقيم و بدون واسطه بيان كرده است مانند كليات بسياري از احكام و برخي از امور را به طور غير مستقيم و با واسطه پيامبران بيان كرده است ولي خودش به اين واسطه تصريح كرده است.
پرسش: اثبات ولايت فقيه از طريق قرآن چگونه است؟
پاسخ: ابتدا توجه به اين نكته لازم است كه گاه گمان مي شود كه تنها مدرك اسلامي بودن يك مسئله مطرح شدن آن به صورت صريح در قرآن كريم است و هر آنچه با قطع نظر از اين كه عقل و سنت نيز هر يك دليل و مدرك معتبري در كنار قرآن است و اسلام را مي توان و بلكه بايد از مجموع هر سه منبع(قرآن , سنت و عقل) شناخت به توضيح اين مسائله مي پردازيم كه قرآن كريم كه روشن گر راه هدايت است، برخي از امور را خود به طور مستقيم و بدون واسطه بيان كرده است مانند كليات بسياري از احكام و برخي از امور را به طور غير مستقيم و با واسطه پيامبران بيان كرده است ولي خودش به اين واسطه تصريح كرده است.
قرآن كريم تبيين هدايت خود را بر عهده پيامبر مي گذارد "و انزلنا اليك الذكر لتبين للناس ما نزل اليهم "و اين قرآن را به سوي تو فرو فرستاديم تا براي مردم آنچه را به سوي ايشان نازل شده است توضيح دهي . (نحل , آيه 44) و نيز فرمود "ما آتاكم الرسول فخذوه و مانهاكم عنه فانتهوا"; آنچه را رسول خدا براي شما آورد بگيريد و آنچه را نهي كرد خودداري كنيد. (حشر, آيه 7). از اين آيات به دست مي آيد كه خداوند متعال فرامين رسول خود را نازل منزل و قائم مقام خود كرده است پس هر چه را پيامبر خداگفت مي توان با استناد به اين آيات سخن غير مستقيم قرآن دانست درست مانند اين كه مالك خانه از دو طريق مي تواند كليد همه اتاقهاي خانه را به شخصي بدهد يكي اين كه مستقيما" همه كليدها را به او بدهد و ديگر اين كه كليد يك اتاق را بدهد و كليد اتاقهاي ديگر را در آن اتاق بگذارد و محل آن را نيز به آن شخص بگويد در هر دو طريق مي توان گفت آن شخص كليد همه اتاقها را از مالك خانه گرفته است . بااين سخن مي توان عمل به همه روايات معصومين (ع ) را عمل به قرآن و سخن آنان را سخن قرآن دانست پس ادله روايي مسائله ولايت مطلقه فقيه كه در همه كتب مربوط به ولايت فقيه آمده است بيگانه از استناد به قرآن نيست.
به هر روي قبل از پاسخ , ذكر دو مقدمه لازم است.
مقدمه اول:
ولايت مطلقه از سه طريق قابل اثبات است : الف ) دليل عقلي محض : يعني بدون استناد به هيچ آيه و روايتي . ب ) دليل نقلي محض : يعني فقط از آيه و روايت و بدون مدد از دليل عقلي . ج ) دليل تلفيقي : يعني از مجموع دليل عقلي و نقلي . هر يك از اين سه طريق به تفصيل در كتب مربوطه مطرح شده است ولي در اين پاسخ فقط بخش قرآني آن (يعني استناد ولايت فقيه به قرآن ) مطرح مي شود.
مقدمه دوم:
در ولايت مطلقه فقيه ولايت به معني زعامت , رهبري و حكومت اسلامي و اطلاق آن بدين معنا است كه دايره اختيارات در ولايت فقيه اختصاص به يك حوزه خاص از مسائل اجتماعي ندارد بلكه هر حوزه اي را كه دخالت حكومت در آن لازم است شامل مي شود پس فقيه مي تواند در تمامي اين حوزه ها با رعايت ضوابط و قوانيني كه اسلام تعيين كرده تصميم گيري و اجرا كند. ولايت مطلقه فقيه هرگز بدين معنا نيست كه فقيه در تصميم گيري و اجرا هيچ قيد و شرطي ندارد و رعايت هيچ ضابطه اي بر او لازم نيست. اين معناي باطل از ولايت مطلقه توسط هيچ فقيهي ابراز نشده وچنيناظهاراتي فقط توسط ناآگاهان يا غرض ورزان بيان شده است. پس اطلاق (به معناي مطلقه بودن) ولايت به معناي گستره ولايت بر همه حوزه هايي است كه دخالت حكومت در آن لازم است.
با مد نظر قرار دادن چنين معنائي اختيارات همه حكومت هاي متعارف در سطح جهان امروز مطلقه است زيرا بقاي هيچ حكومتي بدون اجازه و دخالت در همه حوزه هاي حكومتي امكان پذير نيست البته هر حكومتي در جهان براي تصميم گيري و اجرا رعايت ضوابطي را بر خود لازم مي داند در حكومت ولايت فقيه نيز اين ضوابط از سوي دين تعيين شده است . پس از ذكر اين دو مقدمه به اصل پاسخ مي پردازيم : براي اثبات ولايت مطلقه فقيه از قرآن بايد مسائل زير را به دست آورد:
1- اصل حكومت و ولايت در اسلام
2- اطلاق ولايت
3- شرايط حاكم يعني اسلام و ايمان , عدالت آگاهي به اسلام (فقاهت ), كفايت
مسئله اول , اصل حكومت در اسلام : لزوم حكومت در هر جامعه اي از بديهيات و نيازي به دليل ندارد در اينجا فقط به آياتي كه ولايت پيامبر اكرم (ص ) و امامان معصوم (ع ) را ثابت مي كند اشاره مي كنيم . "النبي اولي بالموئمنين من انفسهم "(احزاب آيه 6) پيامبر نسبت به مردم از خود آنان سزاوارتر است پس اگر تصميمي درباره آنان گرفت اطاعت از آن بر مردم لازم است "و ماكان لموئمن و لا موئمنه اذ اقضي الله و رسوله امرا ان يكون لهم الخيره من امرهم " (احزاب آيه 36) هيچ مرد و زن با ايماني حق ندارند هنگامي كه خدا و پيامبرش مطلبي را لازم بدانند اختياري از خود در برابر خدا داشته باشند و مجموع آياتي كه امر به اطاعت از پيامبركرده است (آل عمران آيه 32 و132) (مائده آيه 92) (انفال آيه 20) (نور آيه 54 و 56) (محمد آيه 33) (مجادله آيه 13) (تغابن آيه 12) و درباره ولايت امامان معصوم (ع ) نيز فرمود: "انما وليكم الله و رسوله والذين آمنوا الذين يقيمون الصلوه و يوئتون الزكاه و هم راكعون " (مائده آيه 55) همانا ولي شما خداوند است و پيامبر او و موئمناني كه نماز را بر پا مي دارند و در حال ركوع زكات مي دهند اين آيه به اتفاق همه مفسراني كه (شيعه و سني ) براي آن شأن نزول ذكر كرده اند در حق علي بن ابيطالب (ع ) نازل شده است "اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منكم " (نسا آيه 59) از خداوند و پيامبر و اولو الامرتان اطاعت كنيد.
مسئله دوم، اطلاق (به معناي مطلقه بودن) ولايت : آياتي كه در مسائله قبل ذكر شد هيچ يك اطاعت از پيامبر و اولواالامر را مقيد به مورد خاص يا موضوع خاص نكرده است و آن را به صورت مطلق بيان فرموده است.
در آيه دوم اطاعت هر حكمي كه خدا و رسول كردند بر مردم لازم شمرده شده است . در آياتي كه امر به اطاعت از پيامبر و اولواالامر شده است نيز هيچ قيدي براي آن ذكر نشده است پس از اين آيات اطلاق(به معناي مطلقه بودن) در ولايت ثابت مي شود. از آن جا كه حكومت در جامعه اسلامي از ضروريات است و اختصاص به زمان رسول الله يا زمان حضور معصوم ندارد از اين آيات مي توان اطلاق ولايت را براي حاكم اسلامي در هر دوره اي ثابت كرد.
مسئله سوم، شرايط حاكم و ولي : شرط اول : اسلام و ايمان . خداوند مي فرمايد: "لن يجعل الله للكافرين علي الموئمنين سبيلا"; خداوند هرگز كافران را بر موئمنان سلطه نمي دهد.(نسائ آيه 141) و "لايتخذ الموئمنون الكافرين اوليائ من دون الموئمنين و من يفعل ذالك فليس من الله في شي ئ"; مومنان نبايد كافران را به جاي مومنان دوست و ولي خود بگيرند و هر كس چنين كند از لطف و ولايت خدا بي بهره است . (آل عمران آيه 28). شرط دوم : عدالت در مقابل ظلم است . خداوند حكومت و ولايت ظالمين را نمي پذيرد پس حاكم و ولي بايد عادل باشد. فرمود: "ولاتركنوا الي الذين ظلموا فتمسكم النار; به ستم پيشگان گرايش نيابيد كه آتش دوزخ به شما خواهد رسيد(هود آيه 113) و اين ركون در روايات به ركون دوستي و اطاعت تفسير شده است , (تفسير علي بن ابراهيم ج , 1 ص , 338) و در شرط امامت به حضرت ابراهيم فرمود: "قال اني جاعلك للناس اماما" قال و من ذريتي قال لاينال عهدي الظالمين "(بقره آيه 124) خدا فرمود: من تو را پيشواي مردم گماردم گفت : و از فرزندان من ؟ فرمود: عهد من به ستمكاران نمي رسد شرط سوم : فقاهت . حاكم اسلامي بايد عالم به احكام اسلام باشد تا بتواند آنها را اجرا كند در زمان پيامبر(ص ) و امام معصوم (ع ) اين علم از سوي خداوند به آنان داده شده است و در زمان غيبت امام معصوم (ع ) داناترين مردم به احكام يعني فقها اين علم را دارند قرآن درباره شرط علم مي فرمايد: "افمن يهدي الي الحق احق ان يتبع امن لايهدي الا ان يهدي فمالكم كيف تحكمون "; آيا كسي كه به راه حق هدايت مي كند سزاوارتر است ك از او پيروي شود يا كسي كه راه نمي يابد مگر آن كه راه برده شود شما را چه مي شود؟ چگونه داوري مي كنيد؟(يونس , آيه 35). فقيه كسي است كه با تخصصي كه سالها در تحصيل آن كوشش كرده خودش مي توان احكام اسلام را از قرآن و سنت و عقل و اجماع به دست آورد و غير فقيه كسي است كه اين تخصص را ندارد و بايد احكام اسلام را از فقيه بياموزد. اشكال : غير فقيه مي تواند احكام اسلام را از فقيه بگيرد و حكومت كند.
پس لازم نيست خودش فقيه باشد. پاسخ : اولا", آگاهي هاي لازم از اسلام براي حكومت اختصاص به فتوا ندارد تا گفته شود غير فقيه از فقيه تقليد مي كند بلكه در بسياري از موارد فقيه بايد با توجه به ملاك هاي ترجيح در تزاحم احكام و يا تشخيص موارد مصلحت به حكم حكومتي صادر كند و حكم حكومتي خارج از دايره فتوا و تقليد است . صدور حكم حكومتي در تخصص فقيه است . ثانيا" آيا غير فقيه اطاعت از فقيه را در همه موارد بر خود لازم مي داند؟ يا فقط در مواردي كه خود تشخيص مي دهد از فقيه اطاعت مي كند در صورت دوم هيچ ضمانت بر اطاعت از فقيه وجود ندارد و در صورت اول در واقع آن فقيه ولايت دارد و اين شخص مجري از سوي او به شمار مي آيد اين با ولايت فقيه منافاتي ندارد. اشكال : در اين آيه اطاعت از "من يهدي الي الحق " سزاوارتر از "من لايهدي الايهدي "معرفي شده است و در تطبيق آن بر مورد ما اطاعت از فقيه را سزاواتر از اطاعت غير فقيه مي داند. اين است كه پس اطاعت غير فقيه نيز با وجود فقيه مقبول است گرچه اطاعت از فقيه بهتر است (مانند اين سخن را ابن ابن الحديد در شرح خود بر نهج البلاغه ج , 9 ص , 328 نسبت به مقايسه امام علي (ع و خلفاي پيش از او مي گويد) پاسخ : اين سزاواتر بودن سزاواري در حد الزام است يعني فقط بايد از او پيروي كرد به قرينه اينكه در ذيل آيه مردم را توبيخ مي كند كه چرا از "من يهدي الي الحق " پيروي نمي كنيد "فما لكم كيف تحكمون "اين سزاواري در حد الزام در واقع معناي صفت تفصيلي را ساقط مي كند مانند آيه "واولوا الارحام بعضهم اولي ببعض " (احزاب آيه 6) كه در بحث ارث است و وجود هر طبقه مانع از ارث طبقه دوم مي شود. آيات بيشمار ديگري نيز وجود دارد كه فضيلت عالمان را بر غير عالمان بيان كرده است , (زمر, آيه 9). شرط چهارم : كفايت : يعني توانايي شايستگي در اداره امور جامعه كه از آن به مدير و مدبر بودن نيز تعبير مي شود. حضرت يوسف فرمود: "قال اجعلني علي خزائن الارض اني حفيظ عليم" ; گفت مرا بر خزائن اين سرزمين بگمار كه من نگهبان امين و كاردانم . (يوسف , آيه 55). درباره داستان حضرت موسي و دختر شعيب نيز فرمود: "ان خير من استئجرت القوي الامين" ; بهترين كسي كه مي تواند به كارگيري (اوست كه ) تواناي دستكار است .(قصص , آيه 26). در داستان عفريت جني و حضرت سليمان (ع ) نيز از قول آن عفريت فرمود: "و اني عليه لقوي امين" ; من بر اين كار تواناي درستكارم . (نمل آيه 39). از مجموع اين آيات به دست مي آيد اگر كسي كاري و پستي را به عهده مي گيرد بايد توانايي و صلاحيت لازم براي آن را داشته باشد. از مجموع آياتي كه در اين موضوعات ذكر شد مي توان تصويري كلي از سيماي حاكم از ديدگاه قرآن به دست آورد در منطق قرآن حكومت و زمامداري تنها شايسته كساني است كه از صلاحيتهاي علمي و اخلاقي و توانمندي هاي لازم برخودار باشند. به دست آوردن اين تصوير در زمان غيبت امام معصوم (ع ) بر ولايت مطلقه فقيه تطبيق مي كند. از طرف ديگر حكومت اسلامي حكومت قانون خداست "و من لم يحكم بما انزل الله فاولئك هم الكافرون "; و آن بدون حاكميت دين شناسي و (متخصص مستعد در اجراي احكام الهي ( فقيه عادل و جامع الشرايط) امكان پذير نيست (مائده , آيه 44)
براي مطالعه بيشتر مستندات قرآني ولايت مطلقه فقيه و حكومت اسلامي به منابع زير رجوع كنيد: 1- نگاهي به مباني قرآن ولايت فقيه علي ذوعلم موئسسه فرهنگي دانش و انديشه معاصر پاييز 79. 2- پيام قرآن ج 10 قرآن مجيد و حكومت اسلامي آيت الله مكارم شيرازي مدرسه امام علي بن ابي طالب قم 1374./
من برگشتم!!!!
بعد از 5-6 ماه!!!
     
  ویرایش شده توسط: comy329   
زن

Princess
 
كسایی كه واسه عكس امام كفن پوش شدن حتی به نوه امام اجازه سخنرانی در مراسم پدربزرگش را ندادند

عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
چرا احمدی نژادی ها به گروه فرقان شبیه هستند؟

مطهری "گروه احمدی‌نژاد" را نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب می‌داند، او معتقد است آنها " نگاهی خاص" به اسلام و مسائل فرهنگی دارند، و این نگاه است که آنها را از اصولگرایان جدا می‌کند.



مطهری می گوید که آنها برداشت متفاوتی هم از روحانیت و ولایت فقیه دارند. به عقیده او ظاهراً آنها مقصودشان از ولایت،" ولایت امام زمان (عج)" است و کمتر به ولایت فقیه توجه دارند. به عقیده مطهری تاکید بیش از حد آنها بر مسئله "مهدویت" ، این احتمال را تقویت می‌کند.



این نماینده اصولگرای مجلس می گوید این گروه به نوعی خودکفایی در شناخت اسلام معتقد هستند که معنایش این است که ،ما خودمان بدون واسطه می‌فهمیم.



به همین دلیل آنها اعتقاد چندانی به روحانیت و مراجع تقلید ندارند وحرف مراجع برای آنها اهمیت چندانی ندارد.



علی مطهری، معتقد است هم‌اکنون بسیاری از اصولگرایان،ائمه جمعه و اکثر مراجع عظام تقلید به این نتیجه رسیده‌اند که عقاید گروه احمدی‌نژاد با اصولگرایی سازگاری ندارد.



می خواهند رو حانیت را حذف کنند



اما آنچه تندترین موضع گیری علی مطهری در خصوص محمود احمدی نژاد و یارانش است ، تشبیه کردن آنها به گروهی است که برجسته ترین شخصیت های نظام جمهوری اسلامی ایران به دست آنها ترور شد.



علی مطهری که پدرش به دست گروه فرقان ترور شده است می گوید : " من چند سال پیش گفتم که اینها از حیث احساس خودکفایی در شناخت اسلام، به گروه فرقان شباهت دارند، از نظر نادیده گرفتن روحانیت و احساس استغنا شبیه این گروه هستند."



این جدایی از روحانیت خطری است که چندی پیش مرتضی نبوی، مدیر مسئول روزنامه رسالت،نیز در خصوص آن ابراز نگرانی کرده و اعلام کرده بود طیفی از اصولگرایان به دنبال اسلام منهای روحانیت هستند.



مرتضی نبوی نیز گفته بود : " اینها به ولایت فقیهی که حضرت امام راحل تبیین کرده و ما به آن معتقدیم، اعتقادی ندارند."



این نکته ای بود که میر حسین موسوی نیز در مناظره تلویزیونی اش با محمود احمدی نزاد به آن اشاره کرد. او اعلام کرد: " که آیا دولت تا به حال به این فکر کرده است که چرا رابطه دولت با روحانیت خراب شده است؟"



شاید آنچه باعث شده است تا شاخص ترین چهره های جناح اصولگرایان هم حالا انتقاداتی به این تندی علیه احمدی نژاد و یارانش داشته باشند و آنها را به کسانی تشبیه کنند که بیشتر از هر چیز به گروهی تروریست مشهور هستند ، عملکرد دولت نهم و دهم در رفتار با مراجع تقلید و جامعه روحانیت است.



پس از پیروزی انقلاب اسلامی دولت احمدی نژاد نخستین دولت های حاکم بر ایران هستند که چندان اهمیتی برای سخنان مراجع و روحانیت قائل نیستند.



فرقانی ها که بودند ؟



اردیبهشت ماه سال 1358 کمتر ایرانی بود که نام گروه فرقان به گوشش نخورده باشد.کمی آن طرفتر از جایی که خون آیت الله مرتضی مطهری روی سنگفرش خیابان پارک امین الدوله نقش بسته بود، اعلامیه ای پیدا شد که بر اساس آن گروه فرقان مسوولیت این ترور را برعهده گرفته بود.



هر چند که همان شب و بعد ازآنکه آیت الله مطهری در بیمارستان طرفه تهران جان باخت شخص ناشناسی با روزنامه اطلاعات تماس گرفت و اعلام کرد که این ترور به دست گروه فرقان انجام شده است.



این تنها تروری نبود که این گروه افراطی در تهران انجام داد. بر اساس برخی آمار تا نیمه دوم سال 58 آنها دست به 14 ترور دیگر زدند، برخی از این ترورها مانند سوء قصد به جان آیت الله هاشمی رفسنجانی موفق نبود، اما در مواردی هم مانند ترور آیت الله مفتح آنها توانستند ضربه مهلکی به پیکره نظام بزنند.



هدف، حذف روحانیت



جامعه هدف گروه فرقان روحانیت بود. اکبر گودرزی جوانی بود که تا زمان دستگیری اش در سن بیست سالگی تفسیر قران، شرح صحیفه سجادیه ، شرح دعای عرفه و جزوه ای دیگر در شرح خطبه امر به معروف امام حسین علیه السلام و كتابی تحت عنوان توحید و ابعاد گوناگون آن نوشته بود.



او که رهبری گروه فرقان را برعهده داشت ، یاران انقلابی اش را در کلاس های تفسیر قرآن که در مساجد برگزار می کرد جمع می کرد.



او بر اساس خود آموخته هایش از اسلام جوانان گروهش را به شدت بر ضد روحانیت و آن چه آن را " آخوندیسم " می نامید، تربیت كرده بود.





ایدئولوژی این گروه متأثر از ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق ایران بود .




فرقان دو سال قبل از ترور آیت الله مرتضی مطهری نسبت به اعلامیه مشترك استاد شهید مطهری و بازرگان پیرامون اندیشه دكتر شریعتی به سختی موضع‎گیری می‎کنند.



هر چه بود این گروه هر حركتی را كه به نحوی به حوزه یا روحانیت ارتباط داشته، ارتجاعی و غیر اصیل می‎دانست و مشروعیت بخشیدن به مالكیت قانونی و شرعی افراد را عامل زمینه‎سازی برای قدرت‎های استعماری و بهره‎كشان اجتماعی معرفی می‎كرد.



حرف مراجع محترم است اما حجت نیست



محمود احمدی نژاد خود در کسوت رئیس دولت نهم و دهم بیشتر از هر کدام از یارانش از در مخالفت با نظرات مراجع قرار گرفته است.



بی توجهی احمدی نژاد به نظر مراجع قم اگر در مواردی هم اصلاح شده است به خاطر تذکر صریح آقای خامنه ای بوده است والا اعتراض های گروه های مختلف بر احمدی نژاد تاثیر نگذاشته است.



سال 1385 آیت الله مكارم شیرازی، آیت الله میرزا جواد تبریزی، آیت الله فاضل لنكرانی، آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله نوری همدانی از جمله مراجع تقلیدی بودند که بر دستور صریح رئیس جمهور فتوی فقهی دادند.



احمدی نژاد از معاون هایش خواسته بود نا زمینه حضور زنان در استودیوم های ورزش فوتبال به عنوان تماشاچی فراهم شود.



این دستور احمدی نژاد را مراجع قم "جایز " ندانستند . اما احمدی نژاد بر موضع خود پافشرد و در سفر استانی هیأت دولت به زنجان و در جمع نخبگان این استان گفت: "هر نوع تفکیکى که جدایى را برساند به بانوان آسیب خواهد رساند و برخی تعصبات در مورد زنان متعلق به اسلام نیست."



این ماجرا در نهایت با دخالت آقای خامنه ای پایان یافت که اعلام کرد نظر مراجع در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد.



تمام تذکرهای بی فایده



چند ماجرای پی در پی در خصوص اسفندیار مشایی هم باعث شد تا مراجع نسبت به این یار و همراه همیشگی احمدی نژاد تذکر بدهند.



حضور در مجلسی که قرآن با رقص آورده شد، اعلام دوستی ایران با اسرائیل و اظهار نظراتی از این دست بود که مراجع را بر آن داشت تا صراحتا مشروعیت بر سر کار بودن مشایی را زیر سوال ببرند.اما محمود احمدی نژاد اعلام کد که هر چند نظر مراجع برای او محترم است اما تصمیم گیری در خصوص مردان دولت از اختیارات آنها خارج است.



وزرای زنی که به رغم دستور و فتوای صریح برخی علما در دولت دهم بر سر کار آمدند نیز از دیگر مواردی بود که به تیره شدن رابطه این دولت با مراجع کمک کرد.



مراجعی که از دولت دلخورند



در سالهای تصدی احمدی نژاد بر دولت همواره بالاترین مقام کشور میان اختلاف مراجع و دولت پا در میانی کرده است.



با روی کار آمدن دوباره احمدی نژاد در مقام رئیس دولت بسیاری از مراجع حاضر به دیدار با او در سفرش به قم نشدند.



صفار هرندی در یک سخنرانی از مخاطبان خود خواسته بود که دعا کنند ملاقات میان آقای احمدی نژاد و علمای قم تحقق یابد. اما اگر دعایی هم صورت گرفت چندان مستجاب نشد.



احمدی نژاد اصراری هم بر این ندارد که نشان بدهد دولتش برای حرف مراجع و رو حانیون ارزشی قائل است.



گو آنکه ناصر سقای بی ریا مشاور آقای احمدی نژاد در امور روحانیت بر سر مساله وزارت زنان صراحتا اعلام کرد که چون مخالفتی از سوی آقای خامنه ای نیست اشکالی وجود ندارد.



به این ترتیب مشخص شد که در دولت آقای احمدی نزاد تنها حرفی که حجت است ،حرف آقای خامنه ای است که آنهم مشخص نیست که فصل الخطاب بودنش به خاطر روحانیت است یا اینکه به خاطر این است که او بالاترین مقام تصمیم گیرنده کشور است؟



مفسران به رای



کارشناسان معتقد هستند آنچه از تفاسیر و تالیفات کتاب های گودرزی بر می آید نشان از تفسیر به رای او از آیات قرآن دارد.



آمده است که او بسیاری از آیات قرآن را كه جنبه "ماوراءالطبیعی و ملكوتی" داشت به شكل مادی توجیه می کرد.



اگر در قرآن كلمه ملائكه آمده، آن را به باد و باران و توفان و... تعبیر می‎كرد و این‎كه موجودات غیرمادی و مجردی در عالم ماوراءالطبیعه واسطه فیض الهی هستند، آن را براساس باورهای مادی تجزیه و تحلیل می‎كردند یا مثلا به زعم گروه، منظور از معجزات حضرت موسی (ع)، عصا و اژدها در قرآن آن بوده است كه منطق موسی (ع) بر منطق فرعون غلبه كرد و یا معجزه حضرت عیسی (ع) نظیر زنده كردن مرده‎ها یا شفای بیماران ، به قدرت روحی حضرت عیسی(ع) برمی‎گشت.



شهید آیت الله مطهری در خصوص اندیشه آنها معتقد بود که آلت دست ماركسیست‎ها هستند و در واقع، می‎خواهند محتوای نهضت اسلامی را از بین ببرند و یك محتوای مادی به آن بدهند، چراكه با گفتار شفاف و آشكار نمی‎توانند اعلام كنند كه تعالیم ما همان تعالیم ماركسیسم است، بنابراین مورد اقبال جوانان واقع نمی‎شوند.



پس سعی كرده‎اند تا در پوشش آیات قرآن ایده‎های خود را مطرح نمایند كه به این شكل امكان فریب دادن و جذب جوانان مذهبی و انقلابی هم فراهم می‎شود.



از هاله نور تا پرواز فرشتگان



برخی اظهارات آقای احمدی نژاد و یارانش نیز شاید در این دسته بندی بگنجد. ادعای دیدن هاله نور از سوی احمدی نژاد که در محضر آیت الله جوادی مطرح شد یکی از همین موارد است.



"من روز آخری که سخنرانی کردم، تقریبا همه سران بودند یکی از همان جمع به من گفت: "وقتی تو شروع کردی "بسم‌ا.." و "اللهم" را گفتی، من دیدم یک نوری آمد، تو را احاطه کرد و تو تا آخر در یک حصن و حصاری رفتی"؛ این را من خودم هم احساس کردم که فضا یک دفعه عوض شد و همه حدود بیست‌وهفت، هشت دقیقه تمام، این سران مژه نزدند. این‌که می‌گم مژه نزدند، غلو نمی‌کنم. اغراق نیست، چون نگاه می‌کردم، همه سران مبهوت مانده بودند. انگار یک دستی همه آنان را گرفته بود، آنجا نشانده بود. چشم‌ها و گوش‌هایشان را باز کرده بود که ببینید از جمهوری اسلامی پیام چیست"





این اظهارات را هر چند احمدی نژاد تکذیب کرد اما دفتر آیت االله جوادی آن ها را تائید کرد. از سوی دیگر اسفندیار رحیم مشایی معاون رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره برترین های صنعت گردشگری با بیان اینکه ملائکه مرتب در عرصه کشور در حال پرواز هستند، گفت: "پس این همه قدرت، شجاعت و جسارت از کجا می آید و این همه قلب های استوار و محکم چطور شکل گرفته اند؟ برای همان فریاد، شعر، ترانه و سرود فرشتگان است."



این نیز نکته ای بود که میر حسین موسوی در زمانی که مشغول به رقابت با محمود احمدی نژاد بود به آن اشاره کرد و امیدوار بود که با روی کار آمدنش دولت " رمالی و خرافه" جای خود را به دولت " غقل گرایی" بدهد.



علی مطهری فرزند کسی است که بیشترین مطالعات و انتقادات را بر گروه فرقان داشت و سر انجام نیز به دست آنها به شهادت رسید.



به نظر نمی رسد که سخنان اخیر این نماینده مجلس شورای اسلامی تنها از روی مخالفت با این دولت و بدون آگاهی و مطالعه باشد.



شاید تذکرات کسانی چون آقای مطهری که خود از بدنه اصولگرایان است باعث بشود که با نگاه جدی تری به اصول مملکت داری و سیاست های آقای احمدی نژاد و اطرافیانشان نظارت بشود و این بار خطری که بارها گروه های دیگر سیاسی نسبت به آن تذکر داده شد بود ، جدی گرفته شده بود .
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
صفحه  صفحه 1 از 2:  1  2  پسین » 
سیاست

توهین به مقدسات در روزنامه های دوران اصلاحات فراموش شدنی نیست .

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA