انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
سیاست
  
صفحه  صفحه 13 از 27:  « پیشین  1  ...  12  13  14  ...  26  27  پسین »

اخبار نقض حقوق بشر در ایران


مرد

 
سازمان ملل: اعدام‌ها در ایران بالا رفته است

how to print screen on pc
دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، در ژنو، با انتشار بیانیه‌ای نسبت به افزایش اعدام در ایران هشدار داده است.
این دفتر می‌گوید در سال جاری میلادی و تنها در هفت هفته اخیر دست کم ۸۰ نفر در ایران اعدام شده‌اند و تعداد اعدام‌ها در این مدت ممکن است به ۹۵ نفر نیز برسد.

راوینا شمداسانی، یکی از سخنگویان سازمان ملل، گفت که اگرچه پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری نشانه‌های مثبتی از بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران به چشم می‌خورد، اما به نظر می‌رسد روی کار آمدن دولت جدید در اجرای احکام اعدام تغییری نداده است.
خانم شمداسانی همچنین به اعدام هادی راشدی و هاشم شعبانی، دو فعال عرب ایرانی، اشاره کرده و گفته است که بنا به برخی گفته‌ها محاکمه آنها ناعادلانه بوده و آنها تحت شکنجه مجبور به اعتراف شده بودند.
ایران پس از چین بیشترین شمار اجرای احکام اعدام و همچنین بالاترین نرخ سرانه اعدام را در جهان دارد. سازمان ملل می‌گوید در سال گذشته میلادی بین ۵۰۰ تا ۶۲۵ نفر در ایران اعدام شده‌اند.
بخش عمده‌ای از احکام اعدام‌ در ایران برای جرایم مرتبط با قاچاق مواد مخدر صادر می‌شوند. سازمان ملل می‌گوید آن چنان جدی نیستند که بتوان برای مجازاتشان به اعدام متوسل شد.
چندی پیش گروهی از چهره‌های سرشناس منتقد حکومت ایران با انتشار فراخوانی خواهان تلاش برای محدودیت و کلیک "لغو گام به گام اعدام" در ایران شدند.
مقام‌های ایرانی می‌گویند مخالفت با حکم اعدام مخالفت با اسلام است. دیروز روزنامه آسمان به دلیل نقل جمله‌ای که حکم اعدام را "غیرانسانی" خوانده بود، کلیک توقیف شد.


منبع بی بی سی
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  

 
حکم اعدام دو زندانی سیاسی کُرد قطعی شد
خانواده علی افشاری و حبیب افشاری، دو زندانی سیاسی کُرد می‌گویند، حکم اعدام آن‌ها قطعی شده است.

رشید افشاری، برادر این دو زندانی سیاسی به زمانه گفت: "روز ۲۶ بهمن‌ماه خواهرم به ملاقات برادرانم رفته بود و مطلع شد که حکم اعدام آنان قطعی شده است."

به گفته رشید افشاری این دو زندانی چند ماه پیش طی نامه‌ای از مقام‌های قضایی درخواست دادرسی دوباره کرده بودند.

پیشتر گفته می‌شد که حکم اعدام این دو برادر لغو شده است.

طبق خبرهای منتشر شده، دو سال پیش حبیب افشاری و علی افشاری به اتهام محاربه و عضویت در یک حزب کُردی به اعدام محکوم شدند.

دو برادر دیگر آنان به نام‌های جعفر افشاری و ولی افشاری به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال زندان محکوم شده‌اند.

به‌گفته رشید افشاری برای آزادی جعفر و ولی افشاری وثیقه ۵۰۰ میلیونی برای هر کدام تعیین کرده‌اند.

وی می‌گوید، آن‌ها به دلیل مشکلات مالی قادر به تهیه این وثیقه نیستند.

این چهار زندانی سیاسی هم‌اکنون در زندان مرکزی ارومیه نگهداری می‌شوند.


منبع : رادیو زمانه
     
  

 
اعدام هشت نفر در ایران در یک روز
با اعدام یک نفر در مشهد و هفت نفر در استان البرز، روز گذشته، چهارشنبه هفتم اسفندماه هشت نفر در ایران اعدام شده‌اند.

روزنامه خراسان اعلام کرد که یک مرد ۳۵ ساله به جرم قتل دوست ۵۰ ساله خود با ضربات چاقو، در زندان مرکزی مشهد با طناب دار اعدام شد.

مرد قاتل که نام وی منتشر نشده پس از دستگیری در دادگاه کیفری خراسان رضوی محاکمه و به "قصاص نفس" (اعدام) محکوم شد و سپس دیوان عالی کشور این حکم را تأیید کرد.

همچنین بامداد روز گذشته چهار زندانی دیگر در محوطه زندان رجایی‌شهر کرج با طناب دار اعدام شدند.

این زندانیان نیز به جرم قتل عمد به اعدام محکوم شده بودند.

صبح روز چهارشنبه همچنین سه زندانی متهم به تجاوز در نقاط مختلف استان البرز با طناب دار اعدام شدند.

به‌رغم مخالفت‌های جدی نهادها و شخصیت‌های مدافع حقوق بشر در جهان، از جمله سازمان ملل متحد، ایران همچنان به اعدام‌ها ادامه می‌دهد.

ایران پس از چین بالاترین شمار اعدام در جهان را دارد که با در نظر گرفتن تعداد جمعیت آن رتبه نخست را در این زمینه دارد.


منبع : رادیو زمانه
     
  
زن

andishmand
 
گزارش سه ماهه نقض حقوق ادیان

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران – کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان

گزارش‪:‬ نقض حقوق پیروان ادیان در سه ماهه مهر پاییز 1392 شمسی‬‬

ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر

هر کس حق دارد که از آزادی فکر ، وجدان و مذهب بهره مند شود .این حق متضمن آزادی تغییر مذهب یا عقیده و ایمان می باشد و نیز شمل تعلیمات مذهبی و اجرای مراسم دینی است .هرکس می تواند از این حقوق یا مجتمعاً به طور خصوصی یا به طور عمومی بر خوردار باشد.
گزارش پیش رو دربردارنده اطلاعات اماری ‪سه ماه پاییز ‬ نقض حقوق اقلیت‌های دینی در ایران است. این گزارش بصورت آماری-تحلیلی ارایه می شود،‬‬‬
مسلماْ به دلیل عدم اجازه دولت ایران به مدافعان حقوق بشر جهت فعالیت به خصوص در حوزه گزارشگری نقض حقوق بشر و همینطور ممانعت از گردش آزاد اطلاعات و بالطبع به رسمیت نشناختن حوزه مستقل در فعالیتهای مدنی از سوی دولت ایران، در حال حاضر مسئله گزارشگری، امری دشوار و خطیر با محدودیتهای فراوان در ایران محسوب می‌شود.
در چنین شرایطی بدیهی است مدافعان حقوق بشر علیرغم دشواری بسیار، تنها می‌توانند حجم بسیار اندکی از نقض گسترده حقوق بشر در ایران را دیده بانی کرده و یا امکان تحقیق و مستند کردن در رابطه با گزارشات سایر گروهها و رسانه ها را بیابند.

بیانیه

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با صدور قطعنامهای از ادامه نقض جدی حقوق بشر از جمله اعمال شکنجه و استفاده مستمر و "هراس انگیز" از مجازات اعدام در ایران ابراز نگرانی کرد. همچنین احمد شهید تاکید کرد: به دلیل همین تغییر لحن، ایران می بایست در کانون توجه جامعۀ بین المللی باقی بماند، و این توجه به هیچ وجه نباید کاهش یابد و کوشش های همۀ ما برای تعامل با جمهوری اسلامی در خصوص حقوق بشر باید دوچندان شود.

اهل سنت

آگاهان به مسائل اهل سنت در ایران معتقدند که اهل سنت بدترین دوران پس از انقلاب ۱۳۵۷ را پشت سر می‌گذارند. آنها همچنین هشدار می‌دهند که ادامه‌ روند کنونی "وحدت شیعه و سنی" در کشور را به مخاطره خواهد انداخت.
زندانیان اهل سنت که به خاطر تبلیغ دینی با اتهاماتی مانند اقدام علیه امنیت ملی مواجه هستند حکم محاربه در دست دارند در زندان و در فضای نامناسبی دوران زندان خود را می گذرانند و به صورت مدام از سوی ماموران زندان به دلیل عقیده شان مورد بی احترامی قرار می گیرند.
اهل سنت خواستار امنیت و اخوت هستند، انتظار دارند که آزادی مذهبی مراعات شود و این خواسته تک تک جامعه اهل سنت است. انتظار آن است که جامعه اهل سنت در شهرهای بزرگ کشور مثل اصفهان و دیگر شهرها آزادانه بتوانند نماز بخوانند و به تعلیم فرزندان خود مشغول باشند. این انتظار کاملا معقول و قانونی است. اینکه اهل سنت بتواند در هر شهری که نیاز دارد مسجد بسازد و نماز جمعه و نماز عید بخواند و از آزادی کامل برخوردار باشد، انتظاری کاملا قانونی بوده و خواسته‌ای زیاده‌خواهانه نیست. اهل سنت معتقد است که حق مردم باید رعایت شود و کسی به خاطر مذهب از حقوقش محروم نشود، زیرا رعایت حقوق ملت باعث اتحاد و نزدیکی می‌شود.
«مراعات حقوق قانونی اهل سنت، خواسته‌ همه اهل سنت است. شیعه و سنی ایرانی هستند. ایران نه فقط متعلق به شیعه است و نه تنها متعلق به سنی است، لذا نباید حقوق این دو گروه در کشور متفاوت باشد.»
رژيم ايران طبق برنامه اي كه جديداً آنرا طراحي كرده ميخواهد آمار زندانيان اهل سنت در زندان رجايي شهر را كاهش دهد، بدون اينكه آنها را آزاد كند، تعداد زيادي از زندانيان اهل سنت را به زندانهاي مختلف انتقال داده كه غالباً به شهرهاي خودشان فرستاده نشدند.

بیانیه

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران از او خواسته است به وضعیت زندانیان اهل سنت که در زندان قزلحصار اعتصاب غذا کرده اند، رسیدگی کند، کاک حسن امینی، مفتی و حاکم شرع مردمی کردستان طی نامه ای از این زندانیان خواست به اعتصاب غذای خود پایان دهند، خانواده سه تن از زندانیان اهل سنت محکوم به اعدام که در زندان قزل حصار و در سی امین روز اعتصاب خود بسر میبرند با انتشار نامهای از سازمانها و نهادهای حقوق بشری برای نجات ایشان یاری خواستند. امام جمعه اهل سنت آزاد شهر از زندانیان عقیدتی قزلحصار درخواست فک اعتصاب کرد، سازمان عفو بینالملل در بیانیهای با اشاره به صدور حکم اعدام برای شش زندانی کرد سنی در ایران، خواستار اقدام فوری برای نجات آنها شد. محمد جمالی، امام جمعه اهل سنت کنگان در استان بوشهر خواهان بازگرداندن زمینهای تصرف شده اهل سنت شد.

گزارش آماری

اعدام۳۳ مورد
ترور ۳ مورد
عدم رسیدگی به بیماران زندانی ۱۰ مورد
انتقال به مکان نامعلوم ۲ مورد
بازداشت و بلاتکلیفی ۲۰۵ مورد
احضار و بازجویی ۱۲ مورد
یورش، توهین، تهدید، آزار و اذیت ۷ مورد
انفرادی‌ یا انتقال به بند زندانیان خطرناک ۱۶ مورد
اعتصاب غذا یا اعتصاب ملاقات ۱۱ مورد
آمار زندانیان ۲۰۵ مورد
برهم زدن مراسم مذهبی ۸ مورد
محکومیت به زندان ۱۶ مورد
محرومیت از تحصیل یا کار ۹ مورد
محرومیت از حق ملاقات و تماس تلفنی ۱۴ مورد
مخالفت با مرخصی زندانیان ۵ مورد
آزادی زندانیان۳ مورد

ادامه در پست بعدی
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
بهائیان
ایران، کشوری که در آن بهائیان یکی‌ از بزرگترین اقلیت مذهبی را تشکیل میدهند، آئین بهائی هنوز یک «فرقه مرتد» تلقی میشود. از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ تا کنون، بهائیان به طور سیستماتیک و روشمند از دسترسی به تحصیلات عالی و همچنین حق اشتغال محروم بودهاند؛ و همواره در معرض دستگیریهای بدون مجوز قانونی و حبس قرار گرفته اند. آنها هرگز قادر نبودهاند به طور علنی از تعالیم دینی خود پیروی کنند.
در سال گذشته نیز روند جفا بر بهائیان ادامه یافت به گونه‌ای که حقوق شهروندان بهائی در موارد زیر نقض گردید.

بیانیه

سنای ایالات متحده آمریکا با انتشار قطعنامهای از جمهوری اسلامی ایران خواسته است که زندانیان بهایی از جمله هفت رهبر و ۱۲ معلم بهایی را هر چه سریعتر از زندان آزاد کند.
جامعه جهانی بهائیان با انتشار گزارشی نسبت به برخوردهای اخیر با بهائیان در شهر آباده در استان فارس ابراز نگرانی کرد.

گزارش آماری

احضار و بازجویی ۱۵ مورد
انفرادی‌ یا انتقال به بند زندانیان خطرناک۲ مورد
محکومیت به زندان ۱۸مورد
آمار زندانیان ۷۵ مورد
بازداشت و بلاتکلیفی ۱۸ مورد
پلمپ محل کسب ۷ مورد
تبعید ۱ مورد
عدم رسیدگی به بیماران زندانی ۲ مورد
یورش، توهین، تهدید، آزار و اذیت ۲۴ مورد
قتل و خشونت ۲ مورد
محاکمه ۱۱مورد
محرومیت از حق ملاقات و تماس تلفنی ۲ مورد
محرومیت از تحصیل یا کار ۳ مورد
تخریب اماکن ۱ مورد
مخالفت با مرخصی زندانیان ۵ مورد
آزادی زندانیان ۳ مورد

مسیحیان

جمهوری اسلامی کمر به نابودی مسیحیت بسته است
واقعیتی تلخ در مورد جفا بر مسیحیان ایران؛ مسیحیانی که بخاطر دگر اندیشی و تغییر دین از سوی حکومت مذهبی جمهوری اسلامی مورد اتهام و محکومیت قرار می گیرند. ضرب و شتم، شکنجه و تهدید به مرگ برای مسیحیان ایرانی تبدیل به امور عادی شده است.
جفا بر مسیحیان در کشور های اسلامی رو به رشد است و روزانه مسیحیان بسیاری از سوی مسلمانان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. در جمهوری اسلامی ایران نیز، تعداد بی شماری از مسیحیان بخاطر تغییر دین و فعالیت های مذهبی شان زندانی شده، مورد اتهام و محکومیت قرار می گیرند.

گزارش آماری

احضار و بازجویی ۱۷ ‬ مورد‬‬‬
انفرادی‌ یا انتقال به بند زندانیان خطرناک ۳ مورد
آمار زندانیان ‪????‬ مورد‬‬‬
بازداشت و بلاتکلیفی ۹ مورد
برهم زدن مراسم مذهبی ۲ مورد
عدم رسیدگی به بیماران زندانی ۲ مورد
محاکمه ۱۰ مورد
محرومیت از حق ملاقات و تماس تلفنی ۳ مورد
محکومیت به زندان ۳ مورد
مخالفت با مرخصی زندانیان ۲ مورد
یورش، توهین، تهدید، آزار و اذیت ۴ مورد
آزادی زندانیان ۱ مورد

دراویش

دراویش گنابادی جمعیتی چند میلیونی از دراویش شیعه را در سراسر ایران شامل می‌شوند که سبک دینداری صوفیانه متفاوتی با تشیع فقاهتی رهبران جمهوری اسلامی دارند، و خود را جمعیتی خواهان صلح و برادری و البته غیر سیاسی می‌دانند. اعتقادات دراویش گنابادی ، گستردگی پیروانشان در سراسر کشور، و پیروی آن ها از نظرات قطب دراویش و رهبر معنویشان، دکتر نورعلی تابنده، از سوی جمهوری اسلامی تهدیدی امنیتی به حساب می آید. سابقه سیاسی و اجرایی دکتر تابنده در اوایل انقلاب، و اعتبار و محبوبیت ویژه ای که در میان پیروانش و در جامعه دراویش دارد، بر نگرانی مقامات امنیتی افزوده است.
طی سالیان گذشته حکومت ایران بر خلاف تعهدات بین المللی خود در زمینه احترام به میثاق حقوق مدنی و سیاسی و موازین حقوق بشر، از جمله حق آزادی مذهب که شامل آزادی ابراز مذهب یا معتقدات خود در عبادات و اجرای آداب و اعمال و تعلیمات مذهبی می باشد، نه تنها حق برگزاری مناسک و مراسم مذهبی برای دراویش گنابادی را زیر پا گذاشته است بلکه به برخورد قضایی و امنیتی با آنان پرداخته است.
در سال گذشته نیز روند جفا بر دراویش ادامه یافت به گونه‌ای که حقوق دراویش در موارد زیر نقض گردید.

گزارش آماری

احضار و بازجویی ۵ مورد
اعتصاب غذا یا ملاقات ۱ مورد
انفرادی‌ یا انتقال به بند زندانیان خطرناک ۲ مورد
عدم رسیدگی به بیماران زندانی ۵ مورد
محاکمه ۵ مورد
محرومیت از حق ملاقات و تماس تلفنی ۲ مورد
محکومیت به زندان ۲ مورد
مخالفت با مرخصی زندانیان ۱ مورد
آزادی زندانیان ۱ مورد

اهل حق یا یارسان

آیین یاری در قانون اساسی ایران مانند یک اقلیت مذهبی بە رسمیت شناختە نشدە است و در چند سال گذشتە از آنها بە عنوان یک "فرقە‌ی مذهبی" نامبردە شدە است.
توهین مأموران حکومتی ایران به پیروان اهل یاری همچنان ادامه دارد.
در گزارش سالانه‌ی احمد شهید،گزارشگر ویژه‌ی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، با اشاره‌ به‌ وخیمتر شدن نقض حقوق بشر در ایران و محدودیت آزادی بیان و عقیده‌، سرکوب های عمومی ،به‌ نقض حقوق اقوام و اقلیتهای مذهبی نیز ،پرداخته‌ است.
در بخش اقلیتهای مذهبی به‌ نقض حقوق شهروندی،محدودیت آزادی بیان،ممنوعیت استخدام در ادارات و موسسات دولتی جامعه‌ یارسان اشاره‌ شده‌ است.
گزارش آماری
اعدام۱ مورد
محکومیت به زندان ۴ مورد
بازداشت و بلاتکلیفی ۸۵ مورد
یورش، توهین، تهدید، آزار و اذیت۲ مورد

سایر اقلیتهای دینی

در گزارش سالانه‌ی گزراشگر ویژه‌ی سازمان ملل متحد، پاسخ مقامات رژیم جمهوری اسلامی نیز گنجانده‌ شده‌ است .مقامات رژیم گفته‌ اند که‌ در ایران تنها اقلیتهای مذهبی " غیر مسلمان " زرتشتی،مسیحی و یهودی(کلیمیان ایران) به‌ رسمیت شناخته‌ شده‌ اند.

گزارش آماری
اعدام۳ مورد
بازداشت و بلاتکلیفی ۳ مورد
محکومیت به زندان۱ مورد
احضار بازجویی ۳ مورد
اعتصاب غذا یا اعتصاب ملاقات ۱ مورد
یورش، توهین، تهدید، آزار و اذیت ۲ مورد
عدم رسیدگی به بیماران زندانی ۱ مورد


منبع خبر بشریت
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

 
خدایی اینچیزارو باور میکنی....................اعدام تو همه جا هست....
قتل کشتار تو جوامع انسانی همه جا هست......
این حقوق بشر کیه.......همونایی که در مقابل کشتار مسلمونا سکوت میکنن...........
بابا :
برداشت طرف مقابلت شرطه نه برداشتها و تفاسیری که تو از اون واژه یا رفتار داری!!!
     
  
مرد

 
sara_blue_xxx: خدایی اینچیزارو باور میکنی....................اعدام تو همه جا هست....
قتل کشتار تو جوامع انسانی همه جا هست......
این حقوق بشر کیه.......همونایی که در مقابل کشتار مسلمونا سکوت میکنن...........
دوست عزیز ما کاری به اونایی که ازش دفاع میکنن نداریم چه امریکایی باشه چه ایرانی ... حقوق بشر حقوق همه بشریته و دفاع از اون کار درست حالال اگه کسی انجام نمیده مشکل از خود حقوق بشر نیست که..

آیا واقعا کسی هست که بدش بیاد در انتخاب دین پوشش .. طرز فکر محل زندگی .. حق زندگی .. حق تحصیل ..حق ازدواج به میل خود .. حق داشتن مسکن و ماشین و سرمایه آزاد باشه ؟؟؟ اگر کسی واقعا بدش میاد این آزادی ها رو به خودش بدن و اونهارو برا خودش نمیخواد میتونه برا دیگران هم نخواد..در امریکا مسلمون شدن برا مسیحیان آزاده اما در ایران مسیحی شدن برا یمسلمونا ارتداد و حکم اعدام داره .. واقعا اندکی فکر کنیم..
در ایران نقض حقوق اساسی بشر در بالا تر از ۵۰ درصد خونواده های ما انجام میشه ..دیگه بگیر بیا بالا...
خانه از پایبست ویران است.
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
     
  
زن

andishmand
 
sara_blue_xxx: این حقوق بشر کیه.......همونایی که در مقابل کشتار مسلمونا سکوت میکنن..
حقوق بشر به عنوان يك روش نه ارزش

حقوق بشر با ابعاد مختلف زیر مجموعه حقوق عمومی است که ضمانت اجرایی کاملی برای آن وجود ندارد. وضعیت حقوق عمومی در جهان یا حقوق بین الملل به نحوی است که ضمانت اجرای حقوقی مثل حقوق جزا را ندارد و حقوق بشر هم از این قاعده مستثنی نیست لذا امکان اینکه بتوان ضمانت اجرایی خاصی مثل سایر رشته های حقوق در سطح جامعه و جهان برای آن داشت، امکان پذیر نیست. باید یک بستر سازی فرهنگی، اجتماعی همراه با سازماندهی کافی پشتوانه حقوق بشر وجود داشته باشد و تا زمانی که این اتفاق نیفتد حتی نمی توان به اجرای حقوق بشر جهانی نیز امید داشت زیرا نه تنها حقوق بشر اسلامی بلکه حقوق بشر جهانی نیز ضمانت اجرا ندارد.

حال باید دید

آيا مي‌‌توان با استفاده از مفاهيم اعلاميه جهاني حقوق بشر و با توجه به اينكه بسياري از كشورها آن را پذيرفته‌اند و در حكم قانون داخلي خود يا برتر از آن قرار داده‌‌اند به سوي تدوين يك قانون اساسي جهان‌شمول حركت كرد؟ در اين باره بايد به نکاتی توجه كرد:

۱- حقوق بشر ضمانت اجرايي ندارد. حقوق بشر ضمانت اجرايي ندارد و هيچ قدرتي نمي‌تواند آن را به زور اجرا نمايد، در اروپا نيز ضمانت اجرايي حقوق بشر با قانون داخلي آنان عملي شده است و الا نه در داخل كشورها و نه در سطح بين‌‌الملل، حقوق بشر ضمانت اجرايي ندارد، لذا در حالي كه همه از آن سخن مي‌‌گويند و حتي از آن دفاع مي‌‌كنند، اما در همان حال ممكن است آن را نقض نمايند.

۲- عمل نكردن به يك ارزش دليل نادرستي آن نيست. بسيار كسان از ارزش‌هاي انساني و بشري سخن مي‌‌گويند اما بدان عمل نمي‌‌كنند، اين مسأله دليل بر درست نبودن ارزش‌‌هايي مانند حقوق بشر نيست، بلكه دليل بر نادرستي ادعاي بي‌عمل آنان است. در همه تاريخ از ارزش‌‌هايي چون برابري و آزادي و انسانيت سوءاستفاده شده، بنام مذهب بر عليه مذهب عمل شده، بنام آبادي سرزمين‌ها تخريب شده اما آيا، اين عملكردها دليل بر نادرستي ارزش‌هايي چون آزادي و برابري و كرامت انساني است؟

اما پرسش مهم در اينجاست كه چرا هر چه زمان مي‌‌گذرد جايگاه حقوق بشر در ميان مردم جهان بيشتر مي‌شود، افراد با برداشت‌‌هاي گوناگون و حتي متضاد، بر سر آن وحدت مي‌‌كنند؟

چرا حتي آنان كه در جهان‌‌شمولي نظري حقوق بشر ترديد ندارند،‌ در اجراي آن ترديد دارند؟

چرا همان كساني كه به لحاظ نظري با آن مخالف هستند، وقتي خود در كشور ديگر در اقليت قرار مي‌‌گيرند، به جد به آن استناد مي‌كنند و خواهان اجراي دقيق و كامل آن مي‌‌شوند؟

چرا امروز ابزار و ادبيات همه ستمديدگان، آزادديدگان، اقليت‌هاي مظلوم و بي‌‌پناهان و رانده‌شده‌‌ها اعلاميه جهاني حقوق بشر است؟
چرا حقوق بشر در دنياي امروز بعد از ۶۰ سال هنوز كهنه نشده است؟

اگر كساني منطق قوي‌تر دارند بستانند و بسرايند، اگر راه‌‌حلي دارند كه مي‌‌تواند براي همه بشر اين چنين جاذب و قابل قبول باشد چرا ارائه نكنند؟

كدام ابرقدرت و سلطه نظامي و امنيتي در تاريخ توانسته با سرهنگي فرهنگ جهان‌شمول بسازد؟

چرا وجدان بشري به هيتلر و استالين و صدام افتخار نمي‌‌كند و ماندلا و گاندي را تمجيد مي‌كند؟

اگر براي كوروش پادشاه ايران، افتخار شده كه چند هزار سال پيش آزادي مذهب را پذيرفته، اين نشانه گسترش فرهنگ حقوق بشر است، اگر شعر سعدي بر تارك سالن سازمان ملل مي‌درخشد كه: بني‌‌آدم اعضاي يك پيكرند / كه در آفرينش ز يك گوهرند
اين شعور و فهم امروز بشر است كه به اينجا رسيده، كه هيچ تبعيضي را نمي‌‌پذيرد و به هيچ كس اجازه نمي‌دهد در جايگاه خدا بنشيند و براي او داوري كند.
هر كس در هر كجاي جهان به هر دليلي مورد ستم و تبعيض قرار مي‌‌گيرد به حقوق بشر استناد مي‌‌كند، چرا؟ من هم در فرودگاه لندن اعتراض مي‌‌كنم كه چرا مي‌‌خواهيد مرا بازرسي بدني كنيد و ديگران را كه آسيايي نيستند نمي‌كنيد؟ و مي‌‌گويم كه اين رفتار تبعيض‌‌آميز نيست؟

آيا اين خود بهترين دليل نيست كه خرد جمعي روز بشر به راه‌حلي رسيده كه مسأله روز بشر را جواب مي‌دهد، حتي به لحاظ نظري؟

راه وحدت پذيرفتن اختلاف است.

اما چرا حقوق بشر وجدان بشري ناميده شده است و چرا از آن به عنوان پشتوانه قانون اساسي جهان ياد مي‌شود؟
در گذشته افراد زيادي از حقوق مساوي و كرامت انساني در جامعه برخوردار نبودند، مانند برده‌گان، زنان، اقليت‌‌هاي مذهبي و قومي و زباني و...
امروز ما با دنيايي متفاوت روبه‌‌رو هستيم، انسان‌ها با تفاوت‌هاي زباني و نژادي و مذهبي و ... ناگزير در كنار هم زندگي مي‌‌كنند، خودشان شرايط كار و زندگي خود را تعيين نمي‌‌كنند،‌ از طرفي، رشد آگاهي و ارتباط ميان انسان‌‌ها، آنان را با ساير فرهنگ‌‌ها و باورها نزديك و آشنا كرده است.
انسان امروز به نقش و عامل بودن خود در انتخاب‌‌هايش رسيده، براي خود حق تعيين سرنوشت قائل است و لاجرم در همه جا خود را داراي كرامت و صاحب حق مي‌‌داند، كرامت خود را بالاتر از حقوق اقتصادي و اجتماعي خويش مي‌‌بيند، حاضر نيست هيچ بي‌احترامي به خود را بپذيرد، به هر نام و توجيهي باشد. حال مردم به راحتي تفاوت‌‌هاي فكري و مذهبي خود با ديگران را تجربه مي‌‌كنند، در گذشته شايد هر كس در محيط بسته خود اين باور را داشت كه بهترين است و شايد در عمر خود فرصت مقايسه فرهنگ و باور خود با ديگران را نداشت، اما حالا مقايسه بسيار آسان و سريع شده، افراد ديگران را تجربه مي‌كنند، حتي در رسانه‌ها.
امروز بشر در دنيايي متكثر زندگي مي‌‌كند، لاجرم نظريه‌اي جواب مي‌‌دهد كه با اين دنيا آشنا باشد و هر كس بتواند در آن با آرامش و امنيت زندگي كند،‌ به عبارت ديگر راه وحدت، در پذيرش اختلاف است، اختلاف نشانه انديشيدن است، در جامعه‌‌اي كه اختلاف نيست، انديشه و فكر هم نيست،‌ پذيرفتن اختلاف‌، نقطه آغاز وحدت است، هر جامعه‌‌اي به هر نسبت كه بيشتر مي‌انديشد اختلاف بيشتر دارد، در جامعه رشد نيافته، انديشه مرده، يعني انسان مرده، انسان است و انديشه‌‌اش، پس اختلاف نه بد كه بسيار خوب است، تفاوت در راه‌‌حل اين اختلاف است، جامعه پيشرفته و رشديافته، با پذيرفتن اين اختلاف،‌ گفت‌وگو مي‌‌كند و راه‌حل مي‌دهد،‌ راه‌حلي كه همه به حقوق خود برسند،‌ جامعه ابتدايي و رشدنيافته، اين اختلاف را عامل جنگ و نزاع و قهر و جدايي مي‌نمايد، حقوق بشر راه برون‌‌رفت از اين رشدنيافتگي است. حقوق بشر بر اصولي دست مي‌‌‌گذارد كه همه را جذب مي‌‌كنند، اصل كرامت ذاتي انسان، اصل برابري حقوق انسان‌‌ها، فارغ از رنگ و نژاد و مذهب و اصل تعيين سرنوشت و يا اصل آزادي اطلاعات و حق محيط زيست و ... بنابراين همه حق دارند اگرچه از نظر ديگري، عقيده‌ی حق نداشته باشند.

اكنون اين پرسش مطرح مي‌شود كه حقوق بشر ارزش است يا روش؟ حقوق بشر اگر ارزش باشد لاجرم با ارزش‌هاي ديگر بشري در تعارض قرار مي‌گيرد و ديگران هم حق دارند از باورهاي خود دفاع كنند اما اگر روش باشد تعارض و تضاد كمتري پيش مي‌‌آيد. هر روشي در خود ارزش‌‌هاي نهفته دارد، روش‌‌ها خود بر اساس بنيادهاي فكري بنا شده‌‌اند، مثلاً قانون راهنمايي و رانندگي روش عبور و مرور ماشين‌‌ها در خيابان است، اما بر مبناي تقدم نظم عمومي بر منافع شخصي و اصل برابري انسان‌‌ها در برابر قانون است و...

حقوق بشر نمي‌تواند، دخالت در حق بودن و نبودن باور و اعتقاد افراد نمايد، از نظر حقوق بشر همه حق دارند اگر چه عقيده حق نداشته باشند، اين مسأله براساس اصل مهم حقوق بشري است كه آزادي مذهب و يا حقوق مساوي براي همه مذاهب و باورها را به رسميت مي‌‌شناسد، اما در عين حال افراد براي خود حق دارند هر مذهب و مرامي را انتخاب نمايند.
اين نكته‌اي كليدي است كه به مسأله‌‌اي مهم پاسخ مي‌دهد، طبيعي است كه هر كس باور و راه خود را حق مي‌‌داند،‌ آيا مي‌‌توان با اين تنوع باورها، زندگي در آرامش و برابري و كرامت انساني داشت؟
در واقع حقوق بشر راه‌حل زيستن مشترك انسان‌هاست، زيستن با اختلاف، وحدت در اختلاف،‌ لذا هر كس حق دارد دين و مرام خود را عين حق بداند،‌ اما مسأله اصلي اين است كه نمي‌‌تواند آن را به ديگران تحميل كند و يا بر مبناي آن حقوق ذاتي انسان‌‌ها را نقض نمايد.

بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
مرد

 
اعتصاب غذای درویش‌های زندانی در ایران

programs to take screenshots
شش نفر از درویش‌های زندانی در اعتراض به عدم دسترسی سه درویش زندانی دیگر به خدمات درمانی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
به نوشته سایت کلمه پنج نفر از دراویش گنابادی در بند ۳۵۰ زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده اند. سایت مجذوبان نور هم از اعتصاب غذای کسری نوری، درویش زندانی در زندان "نظام" استان فارس، خبر داده است.

آقای نوری پیش از این هم در اعتراض به شرایط نگهداری درویش‌های زندانی اعتصاب غذا کرده بود.
اعتصاب غذا کنندگان می‌گویند حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو برای عمل جراحی و مداوای بیماری قلبی به بیمارستان منتقل شده بودند اما پیش از درمان به زندان بازگردانده شده‌اند.
آنها همچنین می‌گویند افشین کرم‌پور، یک درویش زندانی دیگر، به درمان بیماری کلیوی نیاز دارد اما مفام‌های امنیتی و قضایی مانع از مداوای او می‌شوند.
حکومت ایران در سال‌های گذشته برخورد سختی با دراویش نعمت اللهی گنابادی داشته و علیه چندین نفر از آنان و همچنین وکلای مدافعشان محکومیت‌های طولانی مدت صادر شده است.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  

 
فرزانه، زن محکوم به اعدام: می‌خواهم زنده بمانم
فرزانه مرادی، زنی که متهم است همسرش را به قتل رسانده، روز سه‌شنبه ۱۳ اسفندماه در اصفهان اعدام خواهد شد.

به گزارش روزنامه اعتماد، فرزانه با اعلام این‌که "می‌خواهد زنده بماند"، پیش از انتقال به انفرادی آخرین خواسته‌اش را "دیدن دخترش برای آخرین مرتبه اعلام کرد."

فرزانه متهم است روز ۱۰ بهمن‌ماه سال ۱۳۸۶ همسرش احمد را در خانه‌شان در اصفهان به قتل رسانده است. او در مراحل مقدماتی بازجویی اتهام قتل را برعهده گرفت و گفت چون همسرش به او تهمت می‌زد ناخواسته دست به چنین کاری زده است.

در چنین شرایطی او با درخواست خانواده احمد از سوی قضات شعبه ۱۷ دادگاه کیفری استان اصفهان به قصاص محکوم و این رأی نیز در دیوان‌عالی کشور تأیید شد.

طبق آن‌چه از قبل اعلام شده بود روز ۱۳ بهمن‌ماه گذشته فرزانه در زندان اصفهان پای چوبه ‌دار رفت. در حالی که طناب ‌دار دور گردنش حلقه زده بود، فرزانه گفت قاتل نیست و مردی به نام "الف" شوهرش را کشته است.

بر پایه این گزارش "التماس‌های او در آخرین لحظه‌ها کارساز شد و پدر شوهرش یک ماه به او فرصت داد تا قاتل اصلی را رسوا کند."

چند روز بعد فرزانه طی نامه‌‌ای به دادستان اصفهان جزئیات بیشتری از ماجرای قتل شوهرش را شرح داد. او گفت: "دوست شوهرش وارد خانه‌شان شده و با تهدید او شوهرش را کشته و گریخته است. «الف» ادعا کرد می‌خواهد احمد را بکشد و در ادامه همسرش را طلاق بدهد تا با من ازدواج کند."

وی افزود: "به دست و پایش افتاده بودم تا او را از تصمیم‌اش منصرف کنم اما فایده‌‌ای نداشت. «الف» گفت چون تو بچه ‌داری، خانواده شوهرت قصاص‌ات نمی‌کنند. او من را تهدید کرد اگر در این‌باره چیزی به کسی بگویم خودم و خانواده‌ام را می‌کشد. من هم از ترس، اتهام قتل شوهرم را قبول کردم."

پدر همسر فرزانه هم گفته است: "قاتل باید قصاص شود و من روز اجرای حکم به زندان اصفهان می‌روم تا در مراسم اعدام قاتل پسرم حضور داشته باشم. من کاری به حرف‌هایی که زده می‌شود ندارم. دادگاه تعیین کرده که قاتل چه کسی است و او باید مجازات شود. هیچ بخششی هم در کار نیست."

مادر فرزانه نیز شرایط روحی دخترش را "خیلی بد" اعلام کرد و گفت: "دخترم شرایط خیلی بدی دارد و می‌گوید می‌خواهد برای آخرین مرتبه دخترش را ببیند، شاید با این کار او آرام شود. آخرین مرتبه‌ای که فرزانه دخترش را دید او فقط دو سال داشت. بعد از این حادثه فرزانه به زندان افتاد و از دیدن دخترش محروم شد. حالا فقط دیدن فاطمه می‌تواند فرزانه را آرام کند."

مادر فرزانه درباره آخرین تلاش‌ها برای جلب رضایت خانواده احمد گفت: "ما همه تلاش‌مان را انجام می‌دهیم. در این مدت چند واسطه فرستاده‌ایم تا شاید پادرمیانی آن‌ها نتیجه دهد اما تا به حال این کارها نتیجه‌‌ای نداشته است."

وی افزود: "با این وجود سحرگاه سه‌شنبه قبل از اجرای حکم من و شوهرم جلوی زندان می‌رویم و به دست و پای پدر شوهر فرزانه می‌افتیم تا شاید او به جوانی دخترمان رحم کند و او را ببخشد."


منبع : رادیو زمانه
     
  
صفحه  صفحه 13 از 27:  « پیشین  1  ...  12  13  14  ...  26  27  پسین » 
سیاست

اخبار نقض حقوق بشر در ایران

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA