ارسالها: 343
#33
Posted: 18 Jul 2010 12:48
برخي كودكان به جاي خاله بازي، خانهداري ميكنند وجود بيش از 900 هزار كودك متاهل در كشور جربه بارداري و زايمانهاي پرخطر كه در اين سن بركودكان تحميل ميشود، عوارض و خطرات زيادي براي آنها و حتي فرزندانشان دارد/ چنين اتفاقاتي در حوزه كودكان برخلاف كنوانسيون بينالملل حقوق كودك است. ایلنا: يك فعال حقوق كودك گفت: متاسفانه براساس آمارهاي رسمي بيش از 950 هزار كودك متاهل در كشور وجود دارد كه 85 درصد آنها دختر هستند. محمدبنيازاده در گفت وگو با خبرنگار ايلنا با اعلام اينكه در مورد همسران كودك يا كودك همسرها آمارهاي گوناگوني وجود دارد تا كيد كرد: منابع رسمي حكايت از وجود 900 تا 950 هزار كودك همسر در كشور دارد اين در حالي است كه چنين اتفاقاتي در حوزه كودكان برخلاف كنوانسيون بينالملل حقوق كودك است. او با بيان اينكه آمارهاي غير رسمي به واقعيتهاي ديگري در اين حوزه اشاره دارد، ادامه داد: قانون از يك سو كودك را زير 11 سال ميداند و آن را در فرايند انتخابات، فاقد توانايي تفكر، تعقل و تصميم گيري براي انتخاب كانديدا ميداند اما سن ازدواج در كشور از سنين 9تا 13 سالگي تعريف ميشود. عضو كانون فرهنگي – حمايت كودكان كار ادامه داد: سن كودك در زمان راي دادن مطابق با استانداردهاي بينالمللي و قانوني تعريف ميشود اما با وارد شدن به حوزه كار، كودكان 15 تا 18 سال بنا به شرايطي ميتوانند كار كنند و منافع كودك ناديده گرفته ميشود اين درحالي است كه به مقاوله نامه منع بدترين اشكال كار براي كودكان توجه نشده و نظارتي نيز بر مشاغل سخت كودكان زير 18 سال وجود ندارد. به گفته بنيازاده متاسفانه دختران كم سن و سال و متاهل دركشور به جاي كودكي كردن، نشاط، ورزش و تحصيل بايد در موقعيت يك همسر و شريك جنسي ايفاي نقش كرده و تمام مسووليتهاي خطير همچون خانه داري را عهده دار شود در حالي كه تجربه بارداري و زايمانهاي پرخطر كه در اين سن بركودكان تحميل ميشود، عوارض و خطرات زيادي براي آنها و حتي فرزندانشان دارد.
دین افساری است که به گردنتان میاندازند تا خوب سواری دهید و هرگز پیاده نمیشوند, باشد که رستگار شوید
ارسالها: 163
#34
Posted: 21 Jul 2010 16:51
محمود احمدي نژاد در شهر قزوين سيد شد مجري سخنراني احمدي نژاد : مردم عزيزي كه ساعت ها از صبح تا به حال، منتظر قدوم فرزند ملت ، رئيس جمهور محبوب بوديد اين شما و اين هم رئيس جمهور عزيز ايران اسلامي: دكتر سيد محمود احمدي نژاد !كاريكاتور نيك آهنگ كوثر در مورد سيد محمود احمدي نژاد [imgs=http://www.persiauk.com/uk87/pic29/9809370.jpg][/imgs]
من تو را دوست دارم.. دیگری تو را دوست دارد.. دیگری دیگری را دوست دارد.. و این چنین است که ما تنهاییم..
ارسالها: 343
#35
Posted: 27 Jul 2010 08:29
دختر 9 ساله: جلوی چشم همسرش من را آزار و اذیت کرد خراسان نوشت: او را عمو صدا مي زدم و فکر مي کردم چون به من و پدرم کريستال مي دهد، آدم خوبي است، اما از روزي که توي خانه اش زنداني شدم و او با حرکات و رفتار زشت خود آزارم مي داد، فهميدم آدم کثيف و بي رحمي است.من ۱۰ شبانه روز در خانه دوست پدرم ناله کردم و اشک ريختم تا اين که بالاخره موفق شدم از آن جا فرار کنم و خودم را نجات دهم. دختربچه ۹ ساله که پدرش او را در قبال خريد مقداري موادمخدر به يکي از دوستان قاچاقچي خود فروخته است در بيان داستان بغرنج زندگي اش گفت: پدرم به موادمخدر اعتياد دارد و مادرم نيز ۲ سال قبل به خاطر قاچاق ترياک دستگير شد و به زندان افتاد. من نتوانستم مثل دوستانم درس بخوانم و بعد از زنداني شدن مامان، زن غريبه اي که به خانه ما رفت و آمد داشت مرا به کريستال معتاد کرد. الان يک شبانه روز است که «کريس» مصرف نکرده ام و انگار آتش به جانم افتاده!دخترک لاغر اندام که چشمان معصومش در باتلاق کبود بدبختي گرفتار شده بود در دايره اجتماعي کلانتري شهيد نواب صفوي مشهد افزود: ۱۰ روز قبل پدرم مرا همراه خود به خانه يکي از دوستانش که از او مواد مخدر مي خريد برد و گفت: دخترم اين جا منتظر باش و با بچه هاي عمو بازي کن، زود برمي گردم. من که قول داده بودم دختر خوبي باشم صورتش را بوسيدم و گفتم فقط زودتر بيا تا به خانه برگرديم. آن روز بابا با عجله رفت اما ديگر از او خبري نشد و دوست پدرم در اين چند روز جلوي چشم همسرش مرا آزار و اذيت کرد و تازه مي خواست مرا در اختيار مشتريان موادمخدر که به خانه او رفت و آمد داشتند قرار دهد. فرشته ادامه داد: ديشب دلم خيلي گرفته بود و دعا مي کردم راه فراري پيدا کنم. ناگهان متوجه شدم در خانه باز مانده است. من خيلي سريع بيرون آمدم و پا به فرار گذاشتم. هوا خيلي تاريک بود و مي ترسيدم جايي بروم. براي همين هم جلوي يک مغازه شيريني فروشي نشستم و از ترس و وحشت گريه مي کردم که ماشين پليس را ديدم و از ماموران کمک خواستم. اين دختر کوچک در پايان با چشمان گريان گفت: از تمام باباها و مامان ها خواهش مي کنم مراقب باشند تا معتاد نشوند و بچه هاي خود را دوست داشته باشند.درخور يادآوري است با پي گيري هاي کارشناس اجتماعي کلانتري شهيد نواب صفوي مشهد و به دستور مقام قضايي، دخترک ۹ ساله به سازمان بهزيستي تحويل داده شده است و تحقيقات پليس براي دستگيري متهمان پرونده ادامه دارد.
دین افساری است که به گردنتان میاندازند تا خوب سواری دهید و هرگز پیاده نمیشوند, باشد که رستگار شوید
ارسالها: 163
#36
Posted: 29 Jul 2010 05:41
چه ميكنه اين مثلت برمودا آخه تا كیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی نامردااااااااااااااااا؟
من تو را دوست دارم.. دیگری تو را دوست دارد.. دیگری دیگری را دوست دارد.. و این چنین است که ما تنهاییم..
ارسالها: 163
#39
Posted: 8 Aug 2010 04:20
منع آموزش موسيقي، هديه جديد رهبر به محافظه كاران سنتي پاسخ آقاي خامنه اي به جواني كه نظر شرعي او را در باره «آموختن نوازندگي تار» پرسيده است، بار ديگر برخورد متناقض و مبهم فقه سنتي شيعه را با موسيقي و نزديك تر شدن رهبر جمهوري اسلامي را در عرصه فقه و فرهنگ به محافظه كارانه سنتي نشان مي دهد. جواني ۲۱ ساله تمايل خود را به آموختن نوازندگي تار بيان و با تاكيد بر آن كه نظر شرعي آقاي خامنه اي را «مقدم و واجب الاطاعه» مي داند از او خواسته است تا فتواي خود را در باره «يادگيري نواختن تار و حفظ جوانب كه لهوي و مطربي نشود»اعلام كند. رهبر ايران در پاسخ، فتوا مي دهد: «بهطور كلي ترويج موسيقي و تدريس آن و تشكيل كلاسهاي موسيقي، هر چند موسيقي حلال باشد، با اهداف عاليه نظام مقدس جمهوري اسلامي سازگار نيست و بهتر است جوانان عزيز وقت با ارزش خود را صرف يادگيري علوم و فنون لازم و مفيد نموده و اوقات فراغت خود را با ورزش و تفريحات سالم پر نمايند» آقاي خامنه اي پيش از اين و به تقليد از فتواهاي پس از انقلاب آيت الله خميني، تفكيك موسيقي «حلال از حرام» و «غنا و لهو از موسيقي مجاز» را به ميعارهاي مبهمي چون «عرف عام»، «تشخيص شنونده مكلف» و «نظر عرفي مكلف» موكول و بدين سان با خلق، توليد و شنيدن دستكم انواعي از موسيقي موافقت كرده بود. اما خامنه اي در فتواي اخير و يكي دو فتواي پيشين خود پا را از مبحث «حلال و حرام شرعي» در فقه فراتر گذاشته و نخست «آموزش موسيقي به كودكان و نوجوانان» و در فتواي اخير خود با هر نوع آموزش موسيقي در هر سني مخالفت كرده است. فتواهاي اخير آقاي خامنه اي در باره منع آموزش موسيقي از اين واقعيت حكايت مي كنند كه رهبر ايران نه «يك گام به عقب و دو گام به جلو» كه همه گام هاي خود را رو به عقب برمي دارد و در عرصه فرهنگ، برخلاف نياز زمانه و جامعه و برخلاف سنت سلف خود، مدام به قرائت محافظه كارانه فقه نزديك تر مي شود. آقاي خامنه اي در فتواي اخير خود موسيقي را از رده «تفريحات سالم» و «علوم و فنون لازم و مفيد» نيز اخراج مي كند بي آن كه برهاني عقلاني و نظري يا شرعي در باره نظر خود، كه با همه تحقيقات جهاني در باره موسيقي تضاد دارد، اعلام كند. آقاي خامنه اي «ترويج و آموزش موسيقي»، حتي «موسيقي حلال» را «با اهداف عاليه نظام مقدس جمهوري اسلامي سازگار»نمي داند و معلوم نيست آموزش يكي از زيباترين، انساني ترين و غني ترين دستاوردهاي فرهنگ و تمدن بشري، با كدام يك از اهداف جمهوري اسلامي و با كدام بند قانون اساسي ناسازگار است. چندي پيش اعلام شد كه رهبر جمهوري اسلامي «كارگروههاي ويژه اي» «متشكل از فقها و كارشناسان» را براي «بررسي مسائل مربوط به موسيقي» و «تعيين مصاديق و موارد مختلف به صورت جزئي» تعيين كرده است اما رهبر ايران حرمت دستور خود را نيز نگه نداشته و پيش از آن كه «كارگروههاي ويژه»نظر خود را اعلام كند، آموزش موسيقي را بر همگان منع مي كند.حذف موسيقي از جامعه فتواهاي پيشين آقاي خامنه اي در باره منع «آموزش موسيقي به كودكان و نوجوانان» و منع كلي آموزش موسيقي در فتواي اخير را از منظر سياسي مي توان به تلاش رهبر جمهوري اسلامي براي تحبيب و جلب حمايت روحانيون محافظه كار نسل اول رهبران انقلاب تعبير كرد. به گفته همه كارشناسان علوم تربيتي موسيقي را بايد از كودكي و نوجواني آموزش داد و آموزش موسيقي در مدارس و دبيرستان ها، چون آموزش ديگر هنرها، در سلامت شخصيتي، پرورش انساني و ارتقاء فرهنگي دانش آموزان نقشي مهم دارد. وزارت آموزش و پرورش ايران آموزش موسيقي را در مدارس، حتي مدارس خصوصي ممنوع كرده است و اگر همگان به فتواي اخير آقاي خامنه اي در باره منع آموزش موسيقي عمل كنند، در نسل آينده آهنگسازان، خوانندگان و نوازندگان از جامعه محو و موسيقي از جامعه ايراني حذف خواهد شد. اما حتي آمارهاي رسمي دولتي از گرايش روزافزون مردم به آموزش موسيقي، گرايش «بيش از ۷۰ درصد جوانان علاقمند به موسيقي» به موسيقي هاي «غير سنتي ايراني» و «غير كلاسيك غربي» چون «موسيقي تلفيقي، رپ، پاپ، متال» خبر داده و نشان مي دهند كه حكومت ها و همه قيد و بندها و منع ها در برابر نيازهاي فرهنگي شكست مي خورند. شكست منع شرعي و عرفي در برابر هنر را بقاي موسيقي و سازهاي ايراني در چند قرن گذشته نيز اثبات كرده اند.نمره منفي خميني به بتهون و ميراث متناقض خامنه اي در مرجعيت آقاي خامنه اي ترديدهاي بسيار است اما او به عنوان «رهبر جمهوري اسلامي» و مقامي كه «حكم حكومتي» او حتي بر مراجع مسلم تقليد نيز «واجب الاطاعه» است، در عرصه موسيقي وارث فتواهاي مبهم و متناقض فقهاي پيش از خود و از جمله آيت الله خميني است. ابهام در فتواهاي مراجع تقليد شيعه، از محافظه كار تا اصلاح طلب، در باره موسيقي از اين واقعيت خبر مي دهد كه فقه سنتي شيعه در هزار و اندي سال گذشته و جمهوري اسلامي در سي سال گذشته هنوز نتوانسته اند برخوردي يك دست، بدون تناقض و متناسب با نيازهاي جامعه با موسيقي ابداع كنند. آيت الله خميني در نخستين سال جمهوري اسلامي در پاسخ به اوريانا فالاچي، خبرنگار ايتاليايي، كه نظر او را در باره حرمت «آثار موسيقي كساني چون باخ و موتسارت و بتهون و وردي» پرسيده بود گفت «من اين هايي را كه اسم برديد نمي شناسم ولي اگر مارش جنگي ساخته باشند كارشان خوب است در غير اين صورت كارشان قابل قبول نيست».
آقاي خميني در همان سال هاي در سخنراني خطاب به كاركنان راديو و تلويزيون با تاكيد بر آن كه «موسيقي با ترياك فرق ندارد» و «يك جور بي حالي و بي حسي مي آورد»، «موسيقي» را «از جمله چيزهايي» دانست كه «مغز جوان هاي ما را تخدير» و «سبب مي شود كه مغز انسان، وقتي چند وقت به موسيقي گوش كرد، تبديل به يك مغز غير فعال و غير جدي شود». خميني در ادامه به كاركنان صدا و سيما دستور داد «اگر مي خواهيد مملكت شما مستقل باشد از اين به بعد راديو تلويزيون را تبديل كنيد به يك راديو و تلويزيون آموزنده و موسيقي را حذف كنيد». آقاي خميني پيش از انقلاب به سياق اغلب مراجع تقليد و فقهاي شيعه، «موسيقي مطرب»، «لهوي» و «غنا» را، كه اصطلاحاتي كهنه اما مبهم و تاويل پذيراند، حرام و ممنوع كرده بود. اما خميني پس از انقلاب از موضع اپوزيسيوني خارج شده و مديريت جامعه را در انحصار گرفته و چاره اي نداشت جز آن كه فقه شيعه و خود را با موقعيت جديد خود و با نيازهاي جامعه سازگار كند. فقه شيعه پس از انقلاب به اقتضاي مصلحت قدرت و مديريت جامعه در بسياري از عرصه ها، از جمله در عرصه موسيقي، مجسمه سازي، سينما، تاتر و نقاشي متحول شد. آيت الله خميني كه «مصلحت حفظ نظام» را مهم ترين ميعار مي دانست، پس از كسب قدرت بيش از هر فقيه ديگري در تاريخ شيعه نظريات خود و فقه سنتي شيعه را به سود نيازهاي زمان و زمانه و به اقتصاي مديريت جامعه متحول كرد. خميني پس از كسب قدرت، اجازه پخش انواعي از موسيقي را از راديو و تلويزويون دولتي صادر كرد، به وزارت ارشاد اجازه داد تا براي برخي نوارهاي موسيقي مجوز پخش صادر كند، با موافقت او بود كه «هنرستان موسيقي» با نام «مركز آموزش آهنگ ها و سرودهاي انقلابي» بازگشايي شد، تك خواني زنان از موسيقي ايران حذف شد اما خميني «كرخواني زنان» را در مواردي كه «فساد نداشته باشد» مجاز اعلام كرد. فتواهاي مبهم خامنه اي در عصر ارتباطات آقاي خامنه اي پس از انتخاب به رهبري به سنت آيت الله خميني «ساخت، خريد و فروش ساز يا ياد دادن و ياد گرفتن نوازندگي» را به شرطي كه «با هدف اجراي سرودهاي ملي و انقلابي يا هر امر حلال و مفيد باشد» مجاز شمرد. خامنه اي «موسيقي يا خوانندگي لهوي» را «هر نوع خوانندگي و نوازندگي كه انسان را از خداوند متعال و معنويات و فضايل اخلاقي دور و به سمت بي بندوباري، بيهودگي و گناه و شهوت راني سوق دهد» تعريف و به تقليد از اغلب فقهاي شيعه «غنا» و «لهو» را «خوانندگي هاي مخصوص و متناسب با مجالس عيش و لهو و خوش گذراني» تعريف و حرام اعلام كرد. اما فتواهاي فقهاي شيعه، از جمله آيت الله خميني و منتظري و نيز فتواهاي آقاي خامنه اي در باره موسيقي بر معيارهاي مبهم و تفسيرپذير بنا شده و تعيين مصاديق موسيقي حرام و غيرحرام بر اساس اين معيارها به تقريب ناممكن است. برخي فقها تشخيص موسيقي حرام از غيرحرام را به «عرف عام» و «نظر شنونده» موكول مي كنند و آقاي خامنه اي نيز مي گويد «تشخيص موضوع هم موكول به نظر عرفي مكلف است». اما «عرف عام» در باره موسيقي معياري مبهم است. تاثير يك قطعه موسيقي بر شنوندگان مختلف «مكلف» يكسان نيست و تاثير يك قطعه موسيقي بر شنونده واحد نيز هميشه ثابت و يك دست نيست. آقاي خامنه اي، به تبعيت از اكثر فقهاي شيعه، سازها را نيز بدون ارائه معيار طبقه بندي، به دو نوع «آلات مختص حرام » و «آلات مشترك» تقسيم مي كند اما تفكيك «آلات مختص حرام» كه به گفته آقاي خامنه اي «نوعا» در «لهو و لعب به كار مي روند» از «آلات مشترك» كه باز هم به گفته او «هم براي منافع مشروع و حلال به كار مي روند و هم براي منافع نامشروع و حرام» ناممكن است چرا كه آهنگساز و نوازندگان، و نه سازها، محتوا و شكل يك اثر موسيقيايي و در نتيجه تاثير آن را تعيين مي كنند.
منع شرعي موسيقي و آموزش آن نه در گذشته و نه پس از فتواهاي اخير آقاي خامنه اي راه را بر حضور گسترده موسيقي در زندگي فرهنگي مردمان و بر آموزش موسيقي سد نمي كنند. آموزش موسيقي ايراني در خانه ها ادامه خواهد يافت. انقلاب ارتباطات در چند دهه اخير به ايرانيان نيز امكان داد تا آثار موسيقايي را در استوديوهاي خانگي و با كامپيوترهاي شخصي تكثير، توليد، ضبط و در قالب نوار و سي دي توزيع كرده و از سانسور استوديوهاي بزرگ حرفه اي سرمايه گذاري كلان، مجوز وزارت ارشاد و فتواهاي فقها و رهبر رها شوند.
فرج سركوهي (منتقد و روزنامه نگار)
من تو را دوست دارم.. دیگری تو را دوست دارد.. دیگری دیگری را دوست دارد.. و این چنین است که ما تنهاییم..