انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
سیاست
  
صفحه  صفحه 4 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین »

آستان قدس رضوی جایگاه معنوی یا بنگاه اقتصادی


مرد

 
[b] در مورد سحر ریحانی ابتدا گفته شد وی مدال المپیاد خود را به استانه اهدا کرده که بعد از مدتی این حرف تکذیب شد
بار دوم اعلام شد وی نخبه میباشد و در المپیادی همراه پسر زبسی بوده این هم از بنیاد نخبگان رد شد
[/b]
بازیگرآماتور مدالی به آستان قدس هدیه نکرده!/نام اين فرد در فهرست نخبگان جامعه دانشگاهي و مدال آوران المپيادها وجود ندارد
در همین رابطه چندی پیش نیز يك منبع آگاه در بنياد ملي نخبگان در گفت وگو با روزنامه كيهان، ادعاي سحر ريحاني هنرپيشه سينما را در زمينه نخبگي و مدال آوري در المپياد رياضي بي اساس خوانده و گفته بود: "نام اين فرد در فهرست نخبگان جامعه دانشگاهي و مدال آوران المپيادها وجود ندارد."

در پی ادعای سحر ریحانی تهیه کننده پروژه یک و نیم میلیارد تومانی " زلال بی انتها " مبنی بر اهدای مدال ]جایزه [ المپیاد ریاضی خود به موزه آستان قدس رضوی، صحت این ادعا توسط موزه آستان قدس رد شد.
به گزارش الف بعد از عدم پاسخگویی درست مسئولان آستان قدس در مورد مجموعه زلال بی انتها و ابهامات فراوان در مورد این پروژه، و در ادامه بررسی های الف مشخص شد که ادعای سحر ریحانی مبنی بر اهدای مدال به موزه آستان قدس هم بی پایه و اساس بوده است.

مسئول موزه سکه و مدال در پاسخ به خبرنگار الف در این رابطه گفت : " من دو سال است که مسئول موزه مدال و سکه هستم و در طی این دو سال، هیچگونه مدالی از طرف خانم ریحانی اهدا نشده است "

مهردوست در ادامه صحبت های خود به این موضوع اشاره کرد که شاید آن مدال به گنجینه موزه اهدا شده است. به همین دلیل خبرنگار الف با ارسال نامه استعلامی به دفتر آقای امیری نیا معاون امور موزه های سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس خواستار پاسخگویی صحیح و مکتوب به این موضوع شد.

بعد از پیگیری های مکرر، یکی از اعضای دفتر آقای امیری نیا با اعلام اینکه استعلام مذکور بصورت محرمانه به دفتر قائم مقام آستان قدس ارسال شده است گفت : " ما در جواب نامه استعلامی، اعلام کردیم که هیچگونه مدال و یا جایزه ای از طرف این خانم به موزه آستان قدس اهدا نشده است و پاسخگویی به استعلام سایت الف را به دفتر قائم مقام آستان قدس رضوی محول کردیم " .

بعد از ارسال استعلام مذکور به دفتر قائم مقام و بعد از پیگیری های مکرر برای جواب مربوطه، متاسفانه هیچگونه جوابی دریافت نشد و نهایت این پیگیری با عذرخواهی آقای شریعتی مسئول دفتر قائم مقام آستان قدس و قطع تلفن همراه بود.

در همین رابطه چندی پیش نیز يك منبع آگاه در بنياد ملي نخبگان در گفت وگو با روزنامه كيهان، ادعاي سحر ريحاني هنرپيشه سينما را در زمينه نخبگي و مدال آوري در المپياد رياضي بي اساس خوانده و گفته بود: "نام اين فرد در فهرست نخبگان جامعه دانشگاهي و مدال آوران المپيادها وجود ندارد."

حال با مشخص شدن موارد بالا در مورد این پروژه، ابهامات جدیدی درخصوص ارتباط خانم ریحانی با آستان قدس و آقای مصطفی طبسی و اعطای پروژه "زلال بی انتها " مطرح شده است. رسانه ها و افکار عمومی کماکان خواهان پیگیری نهاد های نظارتی و پاسخگویی مسئولان استان قدس رضوی هستند هستند.
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
بنابر آنچه که معاون حقوقی آستان قدس اعلام کرده است؛ درآمد سالیانه آستان قدس در سال 88 از محل موقوفات، 148 میلیارد تومان بوده است که مربوط به نیمی از زمین های مشهد می شود.

معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی گفته است: بین 43 تا 45 درصد از زمين‌های شهر مشهد شامل موقوفات آستان قدس رضوی می شود و بزرگ‌ترين موقوفه قبل از انقلاب مربوط به مرحوم عتیق از نوادگان خواجه نصيرالدين طوسی است.
به گزارش «پویان»، حجت الاسلام عبدالرضا اصغری در نشست جایگاه وقف در آستان قدس رضوی با اشاره به این مطلب اظهار داشت: پس از انقلاب به منظور استفاده بهينه و مطابق خواست صاحبان وقف شناسنامه‌ای برای موقوفات تهيه شده است كه تمام موقوفات را در دو دسته مصارف خاص و مصارف مطلقه تقسيم‌بندی كرده است.
حجت‌الاسلام اصغری افزود: بودجه حاصل از موقوفات استهلالی است بنابراین بودجه و درآمد حاصل از موقوفات قابل پيش‌بينی نيست زيرا بايد پس از حذف هزينه‌های حاصل از نگهداری موقوفه محاسبه شود بنابراين آمار دقيق درآمد موقوفات دو سال بعد محاسبه می‌شود.
وی ادامه داد: درآمد سال 88، 148 ميليارد تومان بوده است اما به دلايل مختلف درآمد ناشی از موقوفات درآمد شناوری است كه نمی‌توان برای آينده آن را تخمين زد.
همچنین معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی گفت: در نظر داريم تا موقوفات را به سمت نيازهای جامعه سوق دهيم به عنوان مثال درآمد موقوفه‌ای را با رضايت صاحب وقف در اختيار حل شبهات مطرح شده عليه دين در دانشگاه‌ها صرف می‌كنيم.
وی افزود: بيشترين موقوفات، مربوط به حوزه بهداشت و درمان است که شامل بيمارستانهای امام رضای مشهد و چناران و همچنین دارالشفای حرم رضوی و اماكن دیگر بهداشتی می شود که توسط موقوفات مردمی ساخته شده است.
حجت‌الاسلام اصغری در ادامه گفت: چندین بوستان در شهر مشهد از جمله بوستان ملت، وحدت و حجاب از موقوفات فضای سبز آستان قدس رضوی است.
معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی با اشاره به اينكه موقوفات مقام معظم رهبری و توليت آستان قدس رضوی نيز از جمله بزرگ‌ترين موقوفات بعد از انقلاب هستند، يادآور شد: بيشترين آمار موقوفات خارج از كشور مربوط به كشورهای مجاور مانند افغانستان، سوريه و هند است.
وی در پایان با اشاره به حضور بانوان در انجام وقف اظهار داشت: بانوان صاحب وقف تاكنون به 78 نفر رسيده‌اند كه آخرين آن‌ها 21 آذرماه به اين جمع ملحق شده است.
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
نمونه‏اي از انشاي وقف ‏نامه از قرن دوازدهم هجري



نمونه‏اي از انشاي وقف ‏نامه از قرن دوازدهم هجري
نمونه‏اي از انشاي وقف ‏نامه از قرن دوازدهم هجري نويسنده: محمد رضا انصاري قمي نمونه‏اي از انشاي وقف ‏نامه از قرن دوازدهم هجري مقدمه در کتابخانه آستان قدس رضوي مجموعه‏اي به شماره 16830 با مشخصات زير وجود دارد: قطع: پالتويي (5 /7 در 9سانتي‏متر)؛تعداد سطور: گوناگون؛سال تحرير: 1109 قمري.اين مجموعه داراي چهار رساله است که ظاهرا همه از يک مؤلف است. اين چهار عبارت است از: 1ـ خطبه نکاح؛ 2ـ سواد يک وقفنامه؛ 3ـ في تفسير سورة التوحيد؛ 4ـ رساله لئالي‏الليالي.در ابتداي سواد وقفنامه که در برگهاي 31 تا 33 نوشته شده نام مؤلف چنين آمده است: «من منشات حضرت اجل علامه ميرزا صدرالدين محمد يزدي.»متأسفانه نام وي در هيچ‏يک از کتب تراجم و رجال و اعلام نيامده است و اطلاعات ما درباره او همين است که اين چهار رساله از اوست و با توجه به تاريخ کتابت نسخه، مي‏توان گفت که وي تا سال 1109 زنده بوده است. القاب «علامه» و «ميرزا» نيز اگر تعارف نباشد، نشان‏دهنده موقعيت والاي علمي و اجتماعي اوست.متن وقفنامه نيز نمايانگر ذوق و هنر و قدرت ادبـي و تسلط نويسنده بر ظرايف ادبيات عرب و ملاحتهاي ادب فارسي است و همين نکته علـت اصلي نوشته شدن ايـن متن در اين مجموعه است تا شايد به عنوان سرمشقي براي ديگر وقفنامه‏ها مورد استفاده قرار گيرد و مي‏توان گفت به همين دليل است که کاتب نسخه تمامي مفاد وقفنامـه را نيـاورده و از ذکر جزئيات عين موقوفه و محـل آن خودداري کـرده است. تنها مي‏دانيـم واقـف صاحب منصبي خيرخـواه است که قناتي را بـر حضرت سيدالشهدا ـ سلام اللّه‏ عليه ـ وقف کـرده است.من منشات حضرت اجل علامه ميرزا صدرالدين محمد يزديبسم‏اللّه‏ الرحمن الرحيمحمدا لمعبودٍ وقفَ علي سرائر عباده، فلم يَسلب عنهم نعمة الوجود. و حذّر مَن تَخطّي عَن طريق سداده يوم ميعاده، فلم يغادر حجة بالصدُود. بشَّر الصالحين الخاشعين له في السجود بأنّ لهم ماءً مسکوبا في ظلٍ ممدودٍ. و أنذرَ المُتکبرّين مثويهم و سَيصلونَ سَعيرا و بئس الرفد المرفود. خلّد علينا مُلک فضله فشفَّع طيبات رزقه بما أعدَّ لنا مِن الموعود في دار الخلود. و أدام لنا قُرة أعين العرفان فَعرّفنا آياته بما نَصَب لنا مِن عُقود البرهان، حتي کَفانا الغيوب عَن الشُهود. عَلي فاستَعلي، ودَني فتعالي. يُطاع فَيقبل، و يُعصي فيتفضّل. سُبحانه سُبحانه، ما أعظم شأنه و أعلي إمتنانه. بدأ خَلق الأنسان مِن طين، و أجري في طينه عينَ اليقين، و وعدنا بما وفّقنا غِبّما وقفنا عليه رياض المتقين، بأکوابٍ و أباريق و کأسٍ مِن مَعين.الحمدللّه‏ الذي إختارنا بين الاُمم بعدَ ما خَلَقنا في أحسن تقويم، و تَمَّم علينا النِعَم فوق التکريم، فَجَعلنا مِن اُمة مَن بعثهُ رحمةً للعالمين، و خَتَم به النبيّين. و قد کانَ نبيا و آدمُ عليه‏السلام بين الماء والطين. فَکَشف الأستار عَن وجوه الأبصار، و کلّف النفوسَ محاسن الآثار، و عرّف القلوبَ عقائد الأخبار. فبلّغ و أعذر، و صَدَع بما يؤمر علي الدين القويم، تجارةً تُنجينا مِن عذابٍ أليم. شَفيعُ الاُمم، والنُور الأقدم، و أکمل القادسين و مقصود العالم، محمّد الأحمد. و من شيعته عليُّ بن أبي‏طالبٍ أميرالمؤمنين، الأنزع البطين. الأيمان المُزيَّن و زينة الأيمان، والبرهان القاطعُ و قاطعُ البرهان. أشرقَ بنوره الهُدي في القلوب. و رُدَّتِ الشمسُ بعد الغروب. صنوالرسول، و زوج البتول سيّدة نساء العالمين، و آلهما البررة المعصومين، أبواب المعارف واليقين، و أنوار السماء في الأرضين، عيون يشرب بها أرباب العلوم، و شجراتُ يُسقونَ من رحيقٍ مختوم. جَرَت نعمتهم علينا في الأعصار والأمصار، و قَطَرت منهم الأحبار والأخبار في الأصقاع والأقطار. ولاؤهم مُغنٍ عَن الولائج والأصحاب. و هم في الحجاب، کما قَضي الشمسُ وراء السحاب، صلواتُ اللّه‏ عليهم أجمعين، أبدَ الآبدين.و أمّا بعدُ: فانّ الدّنيا قد تنکّرت و ذهبت أيّامها، و تقطّعت أسبابِها و زمامها. والآخرةُ أذِنَت علي الأقبال بطليعة نَهب الأموال. فطوُبي لعبدٍ أفاقَ للّه‏ و فاقَ حُبَّه، فاتّبعٍ تقواهُ، و تتّبع عقله دونَ قواه، وواسي أخا الغيب و ساواهُ، و عزلَ له نصيبا مماهواه، و نادي شُحَّ نفسه في سلوک سبيلٍ‏فنوي نواهُ، و لم يَخلِد الي الأرضِ مُتّبعا هواهُ. و بُشري لمن دالّه التفکيرُ علي طريق النجاة، فأعرضَ عن زَهرة الحياة الدّنيا و لم يتعرض بِشُبهَةٍ، و إنصرفَ مع الذين يُريدون وَجَهُه، فوقف موقفا عاليا بعدما صار من البلايا ناجيا، فأوقعَ نظر خلده اليه، و ألقي مابيده لما بين يديه. فَهمَّ بِصَدَقةٍ يُجريها في حياته، وکوت ساخت، و طاير بال را به بال شوق لاهوت نواخت.ناطقه به کدام بيان به‏صدد حَمد درآيد، و دل به چه معرفت و شناخت در سُرادق ذکر سرايد، و ثنايي که دعوات را إجابت بخشد، و دعايي که بلاشبهه به أستجابت رسد، کرام‏الکاتبين را شوق شنيدن و نوشتن، و ملائکه رافعين أعمال را ذوق بالا بردن و زود رسانيدن کلمه‏اي که در عرش قرين حقايق است، و کلامي که حقّ به مضمونش ناطق.صلوات نامحدود و درود غيرمعدود، بر رسول مطهّر، و صاحب کوثر، سرور کائنات، و شهنشاه موجودات، سپهسالاري که آيه «وَجئنابِکَ عَلي هؤلاءِ شَهيدا» عَلَمي است از أعلام رُتبت و عظمتش، و کريمه «لِيَغفِرلَکَ اللّه‏ُ ما تَقَدَّم مِن ذَنبِکَ وَ ما تَأخَّر» آيتي است از آيات شفاعت و مرحمتش. و بر أفصح و أصبح و أسخي و أشجع و أسبق و أقرب، و أنجب و أعلم و أکرم و أزهد، و أعبد و أکمل و أفضل المنصوص بنصّ الغدير بعد خاري در دستش نخليد، و کدام سينه جرعه کشيد که ته جُرعه نچشيد. «مَعَ کُلّ أکلةٍ غُصَص، و في کلّ جرعةٍ شَرق» (1) بر تقديري که از أفغان حادثات درامان ماند، و از مار و موش حُسادّ و أبناء زمان سالم باشد، آن‏قدر ناسپاس حقيقت‏نشناس است که ساعتي همراهي صاحب خويش در سفر ضروري، و رجوع به مأواي أصلي که نسبت به هر نفس قريب و نصيب است نمي‏کند مگر آنکه وسيله خير و فيض غير شود، و بـه صورت زيبـاي ثواب جزيـل، و لباس ديبـاي عظمت و کامکاري، گُل هميشه بهار رعيت‏پروري و شهرياري، مجمع مجدين صلاحيت و فرزانگي، جامع مرتبتين درويشي و بزرگي. نظاما لسلسلة السّيادة والنجابة والنقابة والدولة والعظمة والأجلال، ميرزائي أکابر، ملاذي، خلف الصدق نوّاب مُعلّي القاب، فرشته‏سيرت، خُجسته سريرت، السيّد السّند، الحسيب الأکمل، الواصل الي رحمة اللّه‏ الأجلّ، غفر اللّه‏ له بلطفه الخفيّ والجليّ، در سبيل إمام هُمام، و سرور أنام، زبده أعلي عليين، و سُلاله طه و يس، ثمره شجره رسالت، و غُصن دوحه ولايت، پرورده يد صُنع در حجر بتول، مکيده شير عصمت از انگشت رسول، خون شهادتش گلگونه رخسار شفاعت، و قطره أشک تعزيتش بضاعت أبر رحمت، سعادت دارين خانه‏زاد عرفانش و نعمت کونين وقف إخلاص‏پيشگان خاندانش. از آن‏وجه که خاک مرقدش مسجد جبهه است، سيماي توسطش در قبول عبادت لايح. و به آن علت که در تربتش شفاء اُمّت است، توقف صحت دين بر ولايتش واضح. پيشوايي که در آينه «إنّي سقيم» مثال بي‏مثال إمامتش هويدا، و بزرگواري که از سرادق «وَفَديناه بِذبحٍ عَظيم» مزيد رتبه‏اش بر أنبياء پيداست.غوّاص انديشه کدام گوهر مديح به دست آورد که لائق گوشواره عرش جلالش تواند بود، و ناطقه هنر به کدام بيان بلاغت أثر گويا گردد، که در ميان عالم ثناء کونين تواند نمود؟ الذي قال الرسول صلّي اللّه‏ عليه و آله: «إبني هـذا امام، أبنُ امام، أخو امام، أبو امام، أبو أئمـةٍ تـسعةٍ تاسعهـم قائمهـم.»تمامي مجاري و منابع قنوه جاريه در قريه فلان مع مشتقات و ضمائم و حرائم و سائر مايتّبعها وما يتعلق بها....پی نوشت:1-خستگي.منبع:ميراث جاويدان


در این نمونه ها احساس میشود وقف بیش از انکه برای ثواب باشد برای نوعی خودنمایی و و کسب مقاماتی نزد متولیان است در پست بعد نمونه هایی جالب تر برایتان ن
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ارتباط بسیار جالبی بین روحانیت شیعه و بازار از گذشته های دور خصوصا در ایران برقرار بوده است

غلما در نظر عوام مردم انسانهایی خوب و با تقوی هستند و همیشه از جایگاه اجتماعی مناسبی بین مردم برخوردارند

در این میان بازاریانی که از لحاظ مالی وضع خوبی دارند بجای ما بدنبال موقعیت اجتماعی و قدرت میروند و این قدرت را

ا در خانه علما کشف میکنند نزدیکی به علما باعث پیدا کردن عزت و محبوبیت در بین مردم میشود و هم باعث تبلیغ برای شغل آنها در این میان علما هم منتفع میشوند و از ضمنا علما با روابط خود در گرفتن امتیاز سفر به مراکز ودهبی موفق هستد مثلا امروزه که حق رفتن به حج تا ۱۲ میلبون تومان میرسد هر کدام از ایت الله ها سهمیه ای بنا به قدرت و نفوذشان بین مردم دارای تعدادی ویزای مجانی حج وتجب هستند و تمامی مراجه تقلید و حتی برخی از مراحع که مرد ه اند را به بیت و پسرانشان میدهند

آخرین اطلاعات من

ایت الله میلانی مرده حدود۵۰ ویزا


ایت الله سیدصادق شیرازی حدود ویزا۱۰۰

سیستانی ۲۰۰ حدود

شیرازی سید عبدالله مرده ۵۰ حدود
و تمامی مراجع شیعه واز این رانت بهره مندند

من با چشم حود این نفذات را در بعثه آقایان در مکه دیدم و ضمنا کل زوار ایران هم بنام بعثه خامنه ای سفر میکنند

این هم یکی از دلایل حضور بازاریان در بیوت اقایان او دریافت ویزای ۱۲ میلیونی بضورت مجانی البته این رابطه عمیق تر از اینه و پیوند در واقع یک معامله دو طرفه و برد برد است


سحر ریحانی ...پایان یک خبر یا تیترهای بعدی داع داغ از رابطه ها ی داغ داغ

راستی پرونده خانم سحر ریحانی رو ببندم با این توضیح که این دختر و بازیگر آماتور برای ساخت یک مستند یک و نیم میلیارد نقد بعلاوه وسایل بسیار مدرن صدا و سیما از آقای مصطفی طبسی میگیره وقتی قصه لو میره اول میگن این خانم مدال المپیادشو به استانه تقدیم کرده و در تشکر طبسی گفنه یکی از آرزوهات رو برآورده کنم و ریحانی درخواست مستند رو میکنه اما مدتی بعد با تکذیب این خبر و اینکه ریحانی تا حالا هیچ مدالی برنده نشده دروغ دیگه ای پیش کشیده شد که ایشون نخبه ایرانی هستند و این نخبه هار و باید امیدوار کرد تا در مملکت بمونن اما بعد چند رو زبنیاد نخبگان گفت که همچین اسمی در هیچ قسمت این سازمان ثبت نشده و بالاخره خود ریحانی گفت

در سفر کره همراه مصطفی بوده و باهاش سر حرف رو وامیکنه و قدری شیرین زبانی و ناز چاشنی میکنه و سر بزنگاه تیر و میزنه و در جواب اقا که جه ارزویی داری میگه ساخت یک مستند با پشتیبانی کامل شما و مصطفی هم اوکی میده و علاوه بر یک ونیم میلیارد سیستم دالبی و تجهیزاتی بهش میده که در ایران فقط یک استودیو اونا رو داره
حالا ریحانی گفته من مذهبی نیستم و حجاب مناسبی هم نداره و جالبه که در حرم با این شکل کسی رورا نمیدن

ما که بخیل نیستیم فقط این خانم نه نخبه بوده نه المپیاد نه غیر سه بازی در قیلمهای درجه ۳ سایقه هنری داره
فقط ظاهرا شانس داره (( واگه چیز دیگه ای هم داره ما بیخبریم فقط خدا کنه صیغه اش رو خونده باشن
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  ویرایش شده توسط: ametis   
مرد

 
سالهاست متن یا عکس وقف نامه های اصلی استانه رو نمایش نمیدن تا مردم دسترسی به محل های مصرف مورد نظر بانی وقف نداشته باشن و این خیانت غیر شرعی و عرفی پنهان بمونه


مثال جالب اینه که

علما خمس میگیرن چون هزینه اش فقط حقوق ماهی ۳۰ تا ۴۰ تومن طلبه است این خمس تو حساباسون قلنبه میشه و میخوان سرمایه گذاری کنن مثلا میرن با ۳ میلیارد هتل میخرن و سندش هم بنام آقا میشه بعد چند سال حساب میکنن میبینن کل ۳ میلیارد اصل پول رو از در امد این چن سال دادن حالا هتل مال کیه خوب ماله آقا
این اتفاق برای هتل آپادانای مشهدواقع در چهارراه خسروی و ایت الله مروارید افتاده و واذث هاش

این هم تصاویر هتل پاپادانا و آیت الله مروارید [/b]


من چندین پایت الله رو میشناسم که وقتی اومدن مشهد حتی برای هزینه اجارره ماهیانه خونشون هم پول نداشتن اما بعد از چند سال و مخصوصا بعد از فونشون فرزندانشون مالک ثروتها ی عجیب و غریب بودن از بورس لندن تا سهام کشتی نفتکش و اجاره هتل های بین الملل


آستانقدس هم هکینطور پولها رو استحاله میکنه مثلا در متن برخی موقوفات اومده بار عام یعنی سفره هر روز و شب و صبح در صحن بندازن و هر کی اومد بخوره اما امروز اون موقوفه رو فروختن و سهم متولی رو دادن و سرمایه گذاری کردن بجای اون کاری هم که واقف گفته هر روز در مهمانسرا غذا میدن حدود ۵ هزار تا که نصفش رو خدام میخورن وژتون غذارو هم نه به مستمندان که در هتلها و به نور چشمی ها میدن و خود من تا الان که ۳۲ سالمه هنوز تو مهمانسرا روهم ندیدم چه برسه به فقرا
موقع نهار ادمهای زیادی پشت ددر می ایستن و نگهبان با حر فهایی زشت امر به رفتنشون میکنه

اهای خادمها این کار با اون داستان رسیده ار امام رصا میخونه

امام بعد خوردن زهر در حالی که به خودشون میپیجیدن رسیدن خونه و دیدم سفره پهن است زود سر سفره نشستن ابا صلت گفت حالتون بده بیاین بریم اما امام رضا گفت این ها خدمه من هستن و این قدر صبر کردن تا من بیام و بعد غذا بخورن و این درست نیست من با اونها غذا نخورم و امام با همون حال نشستن تا همه غذا خورد وئ بلافاصله بعش رفتن به اتاق دیگه تا خدمه جون دادنشون رو نبینن

[b]واقعا سیره امام همین است
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
وقف مشکل یا حل مشکل

بسیاری از کارشناسان وقف را حل مشکلات اقتصادی میدانند و من واقعا در تغجم این استدلال از کجا امده اینکه منابع عظیم را راکد کنی
کارشناسان میگویند ایجاد یک قدرت بزرگ با وقف تولید را و کار را افزایش میدهد اما به نفع چه کس و برای که آیا وقتی ان مرجع به اندازه کافی بزرگ و ثروتمند شد ایا منافعش را با جامعه و کارگرانش تقسیم میکند یا اینکه چون یک قول اقتصادی به بلعیدن رقیبان ریزو

اتفاقا وقف بلوکه کردن اموالی است که امکان تبدیل یه فعل را دارند زمینهایی که هم اکنون متعلق به استانقدس است لم یزرع و بایر ند تمام زمینهای حد فاصل مشهد زرقبه به شهادت تابلوهایی که استانه زده متعلق به استانه است و سالهاست بلا استفاده اند سوال اینجاست این همه زمین بجای اینکه با تسهیلات و بدون قیمت زمین برای جوانان ساخته شود یا برای کشاورزی در صتعت یا دامداری به انها اجاره داده شود

ثروتی که نزد استان قدس بلوکه شده میتواند تمام مشکلات مسکن و کار ایران را حل کند اما استانقدس انقدر مشغول به خود است و به سود خود که اینگونه کارها را ضرر میبیند و دلیلی برای کارهای عام المنفعه ندارد چون برای تولیت درصد ندارد
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
کاش مردم چشم باز کنند

گرچه نیت شما پاک است اما این ره به ترکستان میرود و متولی بر اساس مقصود شما وقف را بکار نمیگیزد

زیباترین وقف

شخصی از اشنایان ۳۵۰۰ متر زمین در یکی از مناطق مرغوب مشهد وقف نموداما با تاسیس یک شرکت خانوادگی متولی وقف فرزندان او شد

مقرر شد وقف برای خانه دار شدن جوانان تازه ازدواج کرده تا با فروش نیمی از ان نیمه دیگر را در در سه بلوک ۵۸۰ متری و هر بلوک دارای ۸ طبقه ۵ واحدی و مجموعا ۱۲۰ واحدی بسازد و اینگونه شد این واحدهای ۷۵ متری پارسال به بهره برداری رسید

شرایط واگذاری به شرح دیل
۱- تا یکسال بعد از عقد تقاضا کند نوبت بگیرند
۲ -نهایتا ۵ سال میتوانند ساکن باشد
۳- ماهیانه باید یک سوم کرایه متعارف را بپردازد این مبلغ در حسابی بنام مستاجر برای او نگه داری و در پایان به وی مسترد میگردد
۴- در سال ۹۰ برای هرماهه ۳۰۰۰ تومان شارژبیردازد
۵- موجر حق استفاده از پول امانت مستاجر را دارد منوط به عودت در زمان مقرر

خانه ها قرعه کش شد و از پایین شهر هم شروع شد
واکنون ۱۲۰ جوان که زندگیشان بخاطر مسکن نعویق افتاده بود در این مجتمع زندگی میکنند

پس اندازها مبالغ قابل توجهی هستند و همه را به صرافت گسترش مجتمع و باز خرید ۳۵۰۰ متر افتادیم

حالا فک کن این اعمال امروزع بیشتر ثواب داره یا وقف مسجد و حرم که باعث متروک شدن و از بین رفت

ما در مملکت مسجد و حسینیه فراوان داریم و نیا ز به مدرسه خیلی بیشتر این دولت بی عرضه است و نمیتونه نیاز مردم رو با این همه دارادد

کاش به خودتون بیاید
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
آستان قدس رضوی و ماجرای یک وقف عجیب!
هر سال مصادف با سوم شعبان میلاد امام حسین(ع) در تالار تشریفات آستان قدس رضوی ضیافتی بر پاست که حرف و حدیثهایی را در بین مردم مشهد به وجود آورده و به نوعی که این ضیافت به ” ناهار اغنیاء” شهرت یافته است.

به گزارش صراط، ماجرای یک وقف جالب و عجیب را در زیر می خوانید که همه ساله در تالار تشریفات آستان قدس رضوی به مناسبت آن ضیافتی خاص بر پاست .

یکی از حاضرین در این ضیافت گفته است: “در این سفره رنگین هرچه اراده می کردی در عالی ترین شکل ممکن می‌یافتی! این نذری است که مرحوم دیوان در هنگام وقف داشته است و هر سال پیش از شروع مراسم متن این نذر برای حضار قرائت می شود! و چاره ای جز برپایی این سفره آن هم به شکل اکمل وجود ندارد! و اساسا مرحوم دیوان نیتش این بوده است که مسئولان و حکام را سالی یک بار به این بهانه دور هم جمع کند تا بلکه این گروه گرهی از گره های مردم را به بهانه این گردهمایی بگشایند!!”

وی در ادامه می‌افزاید:‌نکته جالب اینکه هیچ تصویری از این ضیافت تا کنون منتشر نشده و اصولا هیچ کس اجازه تصویر برداری از این ضیافت را ندارد! (به همین دلیل هنوز اسامی خاصی از مسئولین حاضر در این مراسم به دست نیامده است)و جالب تر آنکه وقتی مسئولی به این ضیافت دعوت می شود راننده و محافظ وی از ورود به جلسه منع شده به آنها ژتون غذای حضرت داده می شود!

البته شخصی به نقل از یکی از حاضرین ، در ردّ موارد فوق نکات جالبی را پیرامون این مسئله عنوان کرده است . وی می گوید: “در وقف نامه قید شده غذا ها ۷ رقم باشه که شامل سوپ.۲رقم برنج.کوکو شیرین. سالاد الویه. گوشت و ۱رقم خورش است! نوشیدنی ها هم همان نوشیدنی متعارف نوشابه دوغ و اب! و السلام! کل سفره همینه! این سفره با توجه به اینکه مهمانهای ان سران یک مملکتن ابرومند است اما خیره کننده نیست!”

هر چند روایتهای مختلفی وجود دارد اما هنوز ابعاد متفاوت این وقف عجیب و ضیافت خوشمزه شفاف نشده است.

اول انقلاب برخی به آستان قدس رضوی اعلام کردند که این کار را نکنید ولی به استفتا از امام خمینی به دنبال این بودند که آیا باید نیت واقف را لحاظ کنند یا خیر؟ و امام پاسخ دادند: «باید به نیت واقف عمل شود و عواید وقف باید در همان جهتی که وقف معین شده صرف شود.»

سوالی که وجود دارد این است که آیا ابعاد ماجرا بطور کامل در آن استفتاء روشن شده بود یا خیر؟

و اما ماجرای وقف:
در خصوص فتحعلی خان صاحب دیوان باید گفت که میرزا فتحعلی‌خان پسر حاجی میرزا علی‌اکبر قوام‌الملک و نوهٔ اعتمادالدوله صدراعظم آقامحمدخان است. وی بعد از مرگ فتحعلی شاه با دختر وی خرم بهار خانم احترام الدوله دختر مهد علیا مادر اورنگ زیب میرزا ازدواج کرد. روزگاری در تبریز پیشکاری ولیعهد را داشت که از یادگارهای آن زمان باغی معروف به «باغ صاحب دیوان» در دروازه ورودی شهر تبریز از جانب مشرق است. در زمان جنبش تنباکو حاکم خراسان بود و از او در شیراز باغ دلگشا به یادگار مانده است.همچنین در سال ۱۲۹۰ ه.ق فرمانی از ناصر الدین شاه صادر می شود که به موجب آن یکصد هزار ذرع از زمینهای دارالخلافه تهران به میرزا فتحعلی خان صاحب دیوان واگذار می شود.( سند این فرمان در شماره ۹ نشریه گلستان هنر در پاییز ۱۳۸۶ در مقاله ای به قلم فرهاد نظری تحت عنوان فرمان واگذاری اراضی دارالخلافه ناصری منتشر شده است.)

بنا بر این گزارش در حدود ۱۲۰ سال پیش میرزا فتحعلی‌خان صاحب دیوان در کاشمر یک وقف‌نامهء داشته است و واقف گفته است که در روز سوم شعبان یعنی تولد امام حسین(ع)، بخشی از درآمد موقوفه را در تالار تشریفات آستان قدس رضوی از بهترین خوراک‌ها و نوشیدنی‌های فصل انتخاب کنید و از تجار و بازرگانان و حاکمان و اعیان و اشراف دعوت کنید تا در جلسه بیایند و واعظ شهیری را بیاورید تا در این جمع سخن بگوید.

همچنین در خصوص سوابق میرزا الوالحسن خان صاحب دیوان نیز باید نقش وی را در زمان حیات چنین یادآور شد:
۱- ماجرای جنبش تنباکو
در زمان جنبش تنباکو میرزا فتحعلی خان صاحب دیوان حاکم خراسان بود. وی همه ی مردم و دست اندر کاران تنباکو در مشهد را مجبور کرد تا تمام کالای خود را به شرکت رژی بفروشند، اما مردم آنجا(مشهد) مانند سایر شهرهای ایران دست به اعتراض زده، در مسجد گوهرشاد جمع شدند که با کمک بعضی از علما و بعد از پنج روز تظاهرات و راهپیمایی بطور مسالمت آمیز پراکنده شدند.( قیام تنباکو، آژند، ص۱۰۷)

در این ماجرا تجار مشهد به علما مراجعه کردند که این انحصار آنها را ورشکسته می کند. روز بعد از تحصن در مسجد گوهرشاد شهر تعطیل و به شورش کشیده شد و ناصرالدین شاه چنین تلگراف کرد« اکیدا حکم می کنم که اگر آنها فورا دنبال کارشان نروند و دست از این مزخرفات نکشند بایستی تمام سواره نظام را به مشهد فراخوانید و همه شورشیان را بدون استثنا توقیف کنید و یکصد نفر از آنها را به گلوله ببندید و پدرشان را بسوزانید. این قسم جسارت ها و وقاحت ها چه معنی دارد!( جنبش توتون و تنباکو، قیام علیه استعمار و استبداد، مهری پیرانوندی، روزنامه اعتماد ملی ۲۴/۲/۸۶)

۲- ارتباط مرحوم صاحب دیوان با بهایی ها؟!
گویا مرحوم فتحعلی خان دیوان روابطی هم با برخی افراد بهایی داشته و حتی آن ها را در منازعات خود داور قرار می داده است! ملا محمد زرندی مشهور به نبیل زرندی و نبیل اعظم یکی از مورخان بهایی در دوران بهاء الله است و از جمله ۱۹ حواریون اولیه بهاءالله به حساب می آمده است. وی در فصل هشتم تاریخ کامل خود اینگونه این ماجرا را شرح می دهد:
“معذلک دو نفر از بزرگان که یکی ظلّ السّلطان پسر شاه و دیگری میرزا فتحعلیخان صاحب دیوان است بواسطهء نزاعی که بین آنها حاصل شده تصمیم گرفته‌اند یکنفر بابی را برای حکمیّت انتخاب کنند. با آنکه ظلّ السّلطان دشمن امر اللّه است معذلک این طور تصمیم گرفته و حکمیّت خود را باین بابی که چهل سال است بامر مبارک مؤمن است واگذار نموده و با هم عهد کرده‌اند که از رأی این بابی برنگردند و آنچه را بگوید مجری دارند…”

سوال اینجاست که آیا در مملکتی که حکومت اسلامی بر قرار است و بسیاری از مردم زیر خط فقر زندگی می کنند برگزاری چنین ضیافت هایی با کیفیتهای نقل شده توسط مسئولین جمهوری اسلامی و خدام حضرت رضا(ع) که ملقب به معین الضعفاست توجیه شرعی و عرفی دارد؟! آن هم نذر شخصی که به لحاظ سیاسی و مذهبی شائبه هایی در سوابق وی دیده می شود؟! و البته این سوالی است که انتظار می رود فقهای عظام با در نظر گرفتن جوانب امر پاسخگوی آن باشند.
منبع: جهان
برچسب‌ها: shayeat، آستان قدس رضوی، وقف
مطالب مرتبط

«زلال بی‌انتها» یا یک مشت کارت‌پستال تكراری!
بودجه ۱/۵ میلیاردی می گیریم، منتها بدون 6 تا صفر!
حیدر رحیم‌پور: فرهنگ آستان قدس همان فرهنگ باستان است
واکنش ده‌نمکی به مستند «زلال بی‌انتها»
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
بنا بر شنیده ها استانقدس تا انقلاب و در دوره شاه دارای قدرت فرا قانونی نیود و بیتش بعنوان مکانی مذهبی و معنوی بود که باید لوازم و امکانات راحتس مسافر و زائر را فراهم پاورد

با روی کار امدن نطام با درست کردن راه حلهای فقهی و دست کاری و کلاه شرعی تونستن با فروش املاک وقفی سرکایه ای هنگفت بدست

اجازه این تغییر از طرف کسی صادر شد که قبلا صددر صد هر نوع تغییر یا بدل وقف یا هرگونه تصرف و مصرف عواید را به غیر از نظر واقف حرام اعلام کرده بود

وما فهمیدیم در احکام شرعی غیر از حکم خدا زمان و مکان هم مهم است و اینکه چه کسیریاست مملکت را به عهده داشته باشد

اگه عمامه داشته باشه میشه ..............اگه تاج داشته باشه نمیشه و حروم ت
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
و حالا سیر معنویت به اصالت را به مال اندوری و بی زیشه گی را بررسی میگنیم

ا ین روزها رغبت حرم رفتن دیگه ندارمیک زمانی حرم شده بود جایی که هروقت دلم میگرفت . مشکل داشتم . حالم گرفته بود و به چندین دلیل دیگه میرفتم و از بدو ورود خودم رو در یک فضای معنوی و آشنا که با رنگها و اصالت و خودمونی بودنش میخواد غصه هامو ازم بگیره
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
صفحه  صفحه 4 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین » 
سیاست

آستان قدس رضوی جایگاه معنوی یا بنگاه اقتصادی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA