انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
سیاست
  
صفحه  صفحه 5 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین »

آستان قدس رضوی جایگاه معنوی یا بنگاه اقتصادی


مرد

 
تولیت آستان قدس رضوی در دوره پهلوی

تولیت آستان قدس رضوی در زمان پهلوی همچون دوران قاجار توسط شاه تعیین می‌گردید. در این دوران همزمان با آغاز مدرنیسم در کشور بر زائران افزوده شد، اقدامات زیادی در توسعه آستان برداشته شد.[۱]

فهرست اسامی متولیان و کارهای انجام شده در دوره پهلوی:

محمدولی اسدی مصباح السلطنه (۱۳۰۴-۱۳۱۴ش).
فتح‌الله پاکروان (۱۳۱۴-۱۳۲۰ش)
علی منصور، استاندار و نائب‌التولیه (۱۳۲۰-۱۳۲۴ش)
ناصر اعتمادی (نصرالدوله) (۱۳۲۴ش)
غلامحسین اشرفی، نائب‌التولیه و استاندار (۱۳۲۵-۱۳۲۶ش)
محمود بدر (۱۳۲۶ش)
مصطفی قلی رام (انتخاب الملک)
سیدجلال‌الدین طهرانی (۱۳۳۰ش)
علی معتمدی (۱۳۳۱-۱۳۳۴ش)
دکتر سیدفخرالدین شادمان (۱۳۳۴-۱۳۳۸ش)
محمد مهران (۱۳۳۸-۱۳۴۰ش)
سیدمحمدصادق امیرعزیزی (۱۳۴۲-۱۳۴۴ش)
نادر باتمانقلیچ (۱۳۴۴-۱۳۴۶ش)
پیرنیا (۱۳۳۶-۱۳۵۰ش)
زاهدی (۱۳۵۰-۱۳۵۳ش)
عبدالعظیم ولیان (۱۳۵۳-۱۳۵۷ش).
سیدسراج حجازی
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  ویرایش شده توسط: ametis   
مرد

 
عبدالعظیم ولیان، (زاده ۱۳۰۴، درگذشته ۱۳۷۳ آمریکا) وزیر تعاون و امور روستاها وزیر اصلاحات ارضی و مدتی استاندار استان خراسان (بزرگ) و نایب‌التولیه آستان قدس رضوی در زمان محمدرضا پهلوی بود.

در ۱۳۰۴ متولد شد. پس از انجام تحصیلات ابتدایی وارد دبیرستان نظام شد و دانشکده افسری را طی نمود و به درجه افسری نائل آمد، ضمنا دوره دانشکده حقوق تهران را نیز به پایان رساند. وی مراحل نظامی را تدریجاً طی نمود و مدتها آجودان لشکر لرستان و سپاه فارس بود و مدتی نیز در دادگاههای نظامی به وکالت اشتغال داشت. در ۱۳۴۱ با درجهٔ سرهنگی به وزارت کشاورزی منتقل شد و ریاست حوزه بازرسی به عهده او قرار گرفت. سپس ریاست سازمان اصلاحات ارضی را عهده‌دار شد و پس از مدتی کوتاه با حفظ سمت به معاونت وزارت کشاورزی برگزیده شد و از خدمات نظامی به خدمات کشوری منتقل شد. او در زمان ریاست سازمان اصلاحات ارضی مرحله اول و دوم قانون را اجرا نمود. در ۱۳۴۶ وزارت کشاورزی به دو وزارتخانه تقسیم شد و وزارتخانه جدیدی به نام وزارت اصلاحات ارضی به وجود آمد که ولیان در رأس آن قرار گرفت. در زمانی که رئیس سازمان اصلاحات ارضی بود درجه دکتری خود را در علوم سیاسی دریافت کرد. بعد از آنکه دو وزارتخانه تولیدات کشاورزی و منابع طبیعی منحل شدند قسمت اعظم آن دو وزارتخانه ضمیمه اصلاحات ارضی شد و نام وزارتخانه به وزارت تعاون و امور روستاها تبدیل گردید و عبدالعظیم ولیان در رأس وزارتخانه جدید قرار گرفت. وی مدت شش سال و نیم در رأس این وزارتخانه قرار داشت. ولیان در ۱۳۵۳ از وزارت تعاون و امور روستاها کنار رفت و به مقام نیابت تولیت آستان قدس رضوی و استانداری خراسان منصوب گردید. او در زمان دولت غلامرضا ازهاری توسط دولت نظامی بازداشت شد. عبدالعظیم ولیان در سال ۱۳۷۳ در آمریکا به مرگ طبیعی درگذشت

استانقدس و مشهد از ابعاد زیادی مدیون ولیان هستند وی در کنار ارادت به امام رضا با قاطعیت نسبت به گسترش حرم و سهل الوصول کردن زیارت اقدام کرد

از خدمات وی میتوان به
۱- نطام دادم به خیابانهای اطراف حرم که شکل امروز آن هم مربوط به همان زمان است به شکلی که ۴ خیابان اصلی مشهد بح حرم منتهی شده و از دوردسته نیز گنبد قابل رویت باشد
((متاسفانه با ساخت دیوارهای دورحرم در حال حاضر این دید بسیار کم شده است ))
۲- ایجاد پارک ملت در غرب مشهد وسعت این پارک به قدی بود که بسیاری ولیان را مورد نقد قرار دادند اما امروز این پارک در مرکز منطقه بالا ی شهر مشهد واقع و هزاران نفر در روز مشول ورزش و تفرح میشوند

توسعه حرم و جداسازی خریم حرم

ساخت بلوار وکیل اباد جهت دسترسی به ییلاقات مشهد در زمان ساخت منزقه مسکونی نبود و در سال ۷۰ و با مسکونی شدن اطراف بلوار عبور و مرور از میان آن به معضل تبدیل شد که طرح هایی برای پل یا زیر گذر عابر پیاده پیشنهاد شد اما توسط چند تن از قدیمیهای شهرداری مشهد نقشه ساخت بلوار دوباره بررسی شد و متوجه شدند در سال ۱۳۵۵ و هنگام ساخت مهندسین تعداد ۱۶ زیر گذر پیش بینی و ساخته و به جهت عدم تجمع حیوانات و ولگرد ها آنها را پر کرده اند و شهرداری بلافاصله با تخلیه آنها معضل را حل کرد
این یعنی آینده نگری ولیان


تملیک و ساخت بازار رضا

ولیان و خواب سید درغگو
معروف است در جریان تخریب اطراف حرم و جتبجایی قبور سید معممی به نزد ولیان رفت و گفت دیشب حضرت رضا را خواب دیدم که گفت به ولیان بگو اگر به کارش ادامه دهد گردنش را با این شمشیر قطع خواهم کرد
ولیا هم در جواب میگوید که اگر قرار برخواب دیدن است که من هم دیشب پدر امام رضا حضرت علی را در خواب دیدم که گفت شخصی از قول پسرم نزد تو خواهد آمد و خوابی را برایت تعریف خواهد کرد که آن خواب دروغ است اگر چنین شد وی را چنانچه تا پایان روز بر این خواب و صحت آن پافشاری کرد در حبس کن و هرگز خلاصش نکن
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
روز شنبه 23 مرداد ماه موذن حرم مطهر رضوی و مسئول پايگاه ثقلين كه به اتفاق همسر خود مشغول زيارت از مزار شهداي رضوان ربيع مشهد بودند براي چندمين بار طي سال گذشته توسط عوامل عباس واعظ طبسي با اتهامات واهي مورد مواخذه قرار گرفت و پس از حدود يك ساعت بازداشت و بازجويي در محل دفترآرامگاه رضوان ربيع و ایجاد مزاحمت ازاد شد لازم به ذكر است اين بار بهانه عوامل عباس واعظ طبسي براي بازداشت مسئول پايگاه ثقلين مشهد در رضوان ربيع ، گفتگوي حميد رابعي با همسر خود در يك محل خلوت بوده است !!

در پي توهين و جسارت محافظان قبرستان خواجه ربیع و اعتراض و انتقاد حميد رابعي ازعباس واعظ طبسي توليت آرامگاه رضوان ربيع به خاطر معرفي نمودن ربيع ابن خثيم به عنوان يكي از ياران حضرت علي عليه السلام، ايشان مجددا به اتهام توهين به نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي بازداشت شد كه با ارائه اسناد تاريخي خود مبني برسوء استفاده توليت آستان قدس رضوي از احاديث و روايات و معرفي شخصيت خواجه ربيع بن خثيم به عنوان يكي از اصحاب امام علي (ع) و ذكر اين مطلب كه انتقاد وي به مسئول قبرستان خواجه ربيع يعني عباس واعظ طبسي بوده است و نه نماينده ولي فقيه ازاد شد

ناگفته نماند طي مديريت عباس واعظ طبسي در مجموعه اماكن مرتبط با استان قدس رضوي و به خصوص طي سالهاي اخير روزانه صدها تن از زائران حرم مطهر رضوي به بهانه اثبات محرم بودن مورد بازجويي و اهانت عوامل عباس واعظ طبسي قرار ميگيرند كه اين روند غير فرهنگي و دور از شان امام رئوف با اعتراض خيل عظيم زائران و مجاوران حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام مواجه شده است اين در حالي است كه فرزند ارشد جناب عباس واعظ طبسي كه خود را حافظ امنيت و ناموس زائرين حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام معرفي ميكند فرزندان خود را به خاطر دريافت شناسنامه آمريكايي در بيمارستانهاي صهيونيستي آمريكا سزارين ميكند و ....

استفاده غیر اخلاقی از ابزار کنترل و نظارت در اماكن مرتبط با آستان قدس رضوي از جمله رضوان ربيع مانند دوربينهاي مداربسته توسط افراد فاقد صلاحیت اخلاقی و تربیتی ، برخورد نا مناسب با زائرين و به كارگيري الفاظ ركيك توسط مامورين و عوامل عباس واعظ طبسي در اماكن فوق ، سعي در تحريك زائرين و سوء استفاده از احساسات مذهبي ايشان در اماكن فوق توسط اين افراد ،ايجاد مزاحمت و افترا به زائرين و همچنين فحاشي و تحقير زائرين از جمله موارد مورد اشاره حميد رابعي پس از برخورد عوامل عباس واعظ طبسي با وي بوده است

لازم به ذكر است اين افراد پس از برخوردهاي غير اسلامي و غير انساني خود با زائرين كه از ديدگاه ايشان متهم شناخته شده اند خود را خادم امام رضا عليه السلام نيز معرفي مينمايند

همچنین موذن حرم مطهر رضوی که بازجویی از وی در رضوان ربیع چندین ساعت به طول انجامیده بود همزمان با اذان ظهر اقدام به قرائت اذان در دفتر مدیریت رضوان ربیع نمود و حاضرین را به اقامه نماز اول وقت دعوت کرد که با توهین مدیر مجموعه رضوان ربیع به دلیل انچه مدیریت رضوان ربیع «مظلوم نمایی و تحت تاثیر قرار دادن مدیریت رضوان ربیع به خاطر قرائت اذان» اعلام نمود مواجه شد

اما در مورد خواجه آستان قدس بايد گفت ، خواجه ربیع همان ربیع بن خثیم تمیمی، کوفی و از تابعین مشهور است. عدهای او را عارف و زاهد برجسته دانستهاند. شاید همه آرای مثبتی که صاحبان تراجم شیعی، درباره او ابراز داشتهاند، برمی‌گردد به عبارتی که کشّی از علیّ بن محمد بن قتیبه نقل کرده است که ابو محمد فضل بن شاذان در مقام پاسخ به سؤال درباره "زهاد ثمانیه" ربیع را نام میبرد و او را از اصحاب امام علی(ع) و نیز از زاهدان پرهیز کار میداند.

در مقابل شوشتری با توجه به قراینی، او را سنی مذهب دانسته و داستانهای مبنی بر تقرب او نزد علی(ع) و یا فضیلت او نزد امام رضا(ع) را مورد طعن و ایراد قرار داده است. علاوه بر این، برخی بر این باورند که وی با امام علی(ع) بیعت نکرده بود. بدین ترتیب به نظر می‌رسد رابطه وی با امام علی(ع) همراه با ایمان و انقیاد نبوده و ضعف معرفت وی در حق حضرت، او را از همراهی با امام بازداشت.

وی در جنگ امام علی(ع) با معاویه تردید کرد و از شرکت در آن خودداری نمود و از امام علی خواست که او را به جای جنگ با اهل قبله! برای نبرد با کفار به نواحی مرزی گسیل دارد. حضرت هم وی را به ری و قزوین فرستاد. از این بدتر، وی نه تنها امام حسین را یاری نکرد، بلکه با شنیدن شهادت ایشان، حتی از ملامت یزید و قاتلان اهل بیت نیز دریغ کرد و درباره امور دنیوی! حرف نزد.

با توجه به تاریخ موجود و بررسي تمام احاديث و روايات باید گفت خواجه ربیع همان کسی بود که در جریان واقعه کربلا از همراهی امام حسین (ع) سر باز زد و در ولایت حضرت علی (ع) نيز دچار شک و تردید شد ... در این مورد كتاب رياض العلما نيز آورده است «خواجه ربیع مسلمان درستی نبود گرچه در رجال الکشی او را از زهاد ثمانیه شمرده و او را از تقوا پیشه ها معرفی کرده است و می توان کسانی را که به ثقه بودن او اشاره کرده اند مورد انتقاد قرار داد بلکه این خواجه تا حد نفاق، نصب و کفر تنزل کرده بود و اصلا شک او در علی(ع) شک در دین بود و یکی از کارهای زشت خواجه این بود که امام حسین(ع) را یاری نکرد، نه به کربلا رفت و نه با زبان و سخن او را یاری کرد در حالی که لازم بود امام حسین(ع) را به نحوی یاری کند. البته یاری نکردن امام حسین(ع) از سوی خواجه ربیع مورد انتظار هم نبود چون او علی را در جنگ صفین یاری نکرد (ریاض العلماء، ج 2، ص 286 به بعد).

لازم به ذکر است پیش از این نیز مسئول پایگاه ثقلین مشهد و موذن حرم مطهر رضوی چندین بار طی سال گذشته به دلیل اعتراض و انتقاد به سوء مدیریتهای عباس واعظ طبسی از قبیل پخش و تبلیغ محصولات صهیونیستی در حرم مطهر ، بي توجهي به موقوفات پايگاه بقيع طي سالهاي گذشته از سوی عباس واعظ طبسی ، آزار و اذيت همسايه هاي منزل شخصي عباس واعظ طبسي در مشهد توسط محافظان و گارد وي‍ژه ايشان ، حمايت از باشگاهي با نام دشمنان اهل بيت عليهم السلام ، هتك حرمت و ايجاد زمينه مناسب براي اهانت به قرآن كريم در حرم مطهر رضوي ، توهين و ضرب و شتم موذن حرم مطهر ، ورود سگ به روضه منوره ، اسراف و تجملگرايي بي حد و حصر در حرم مطهر رضوي و ... توسط عوامل وی مورد اهانت و ضرب و شتم واقع شده است که اخبار مربوط به این حوادث در همین سایت قابل دسترسی است

جدا از محترم بودن خواجه ریع که قبرستان مفصلی در مشهد بنام اوست و برای دفن در ان بین ۸ تا ۳۰ میلبون تومان از مردم پول میگیرند این قصه مقدس نمایی برای گرفتن بیشتر نذورات و بالا بردن قیمتهای قبرهای ۳ طبقه آنجاست

ادم یاد امون در سریال یوسف می افته که نذورات جمع میکرد ن
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
توليت كنونی آستان قدس رضوی را امام خمينی رحمة الله عليه در30 سال پيش و در بهبوهه انقلاب منصوب كردند و بعد ازايشان عملا كسی توان عزل و نصب در مديريت كلان آستان قدس رضوی را نداشته است كه درهمان زمان هم برخی اشكالات به مديريت كنونی از سوی امام خمينی رحمة الله عليه وارد شده بود و به ايشان تذكرات لازم را ميدادند برای نمونه ميتوان به خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی از شكايت توليت آستان قدس به امام به دليل نوع برخورد رسانه ها با ايشان اشاره كرد هرچند زمزمه هايی هم مبنی بر عدم پذيرش كناره گيری از توليت آستان قدس رضوی از سوی ايشان به گوش رسيده است

حميد رابعی افزود بعد از رحلت امام خمينی تا به حالا هيچ ارگان و سازمان و نهاد دولتی به دليل نوع برخورد آستان قدس جرات بازرسی ، حسابرسی و انتقاد از سو’ مديريتهای آستان قدس را به خودش راه نداده است و بعضا توسط نهادهای خصوصی اين انتقادها شده است كه اغلب هم جوابهای قانع كننده ای از سوی مجموعه آستان قدس داده نشده است بنا بر گفته يكی از خدام حرم مطهر امام رضا عليه السلام خوب است بدانيد هنوز كسانی هستند كه نماز خواندن در صحن جامع رضوی ، بزرگترين صحن موجود در اماكن مقدس و جايی كه اغلب هفته ها نماز جمعه مشهد مقدس در آنجا اقامه ميشود را به دليل غصبی بودن بعضی از قسمتهای آن در جريان تملك برای احداث آن از سوی آستان قدس رضوی ، جائز نميدانند


محصول صهيونيستی دسانی يكی از محصولات كمپانی كوكا كولا است كه طی 4 سال گذشته در شبهای قدر در حرم مطهر توزيع شده است
حميد رابعی كه مخالف فعاليت شركتهای صهيونيستی از قبيل كوكاكولا در مشهد است در ادامه سخنان خود تصريح كرد جناب عباس واعظ طبسی در حال حاضر بزرگترين حامی و اسپانسر محصولات صهيونيستی در ايران هستند !

رابعی خاطر نشان كرد در سالهای اخير و در شبهای گرانسنگ قدر توليت آستان قدس رضوی از زائران و ميهمانان حضرت علی بن موسی الرضا عليه السلام با آب معدنی های دسانی توليد شركت صهيونيستی كوكا كولا كه در كارخانه ناصر واعظ طبسی توليد شده است پذيرايی ميكردند كه چندين بار تذكرات جدی از سوی تشكل های مردمی مشهد به مسئولان آستان قدس داده شد ولی متاسفانه سالهای بعد با حجم گسترده تری اين پذيرايی صورت گرفت ! و اكنون چهار سال است كه اين جسارت علی رغم فتوای تمام مراجع عظام تقليد و شخص مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت استفاده از محصولات صهيونيستی در حرم مطهر و با توليت عباس واعظ طبسی در حال انجام است

برخی افراد وقفيات توليت آستان قدس را دستاويزی برای دفاع از عملكرد مديريتی ايشان قرار ميدهند غافل از اينكه كسی كه كه حق التوليه اش سر از صدها ميليون دلار در می آورد وقف نمودن چند كتابخانه و حسينيه و تقبل ساخت چند رواق حرم مطهر بيشتر به عوام فريبی شباهت دارد تا كار خير و خدا پسندانه ، لازم به ذكر است يك درصد در آمدهای آستان قدس رضوی از محل حق التوليه سهم شخص توليت آستان قدس رضوی است كه با توجه به حجم فعاليتها و درآمدهای آستان قدس رضوی طی ۳۰ سال توليت ايشان اين سهم رقم نجومی خواهد شد
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
omidsarvari: میشه بپرسم این اطلاعات رو از کجا گیر آوردی؟
ویکی پدیا - سرچ کلمات آستانقدس - تولیت - حرم امام رضا - و اسامی طبسی ها

سایت موذن که ماله موذن حرم است

اطلاعات شخصی چون خودم مشهدیم و بصورت موروثی پدرم خادم کفشداری حرم است

برخی اطلاعات هم در اینتر نت بصورت ازاد هست که سایت شورای شهر مشهد از اون جمله است
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
حكومت نظامی

ماهرانه در جنگ است ناخدای استبداد با خدای آزادی
فساد مالی آقازاده‌ی متولی آستان قدس رضوی: ناصرواعظ طبسی

دیدگاهی بگذارید »

vaez tabasi سومين جلسه‌ محاكمه‌ «ناصرواعظ طبسي» آقازاده آيت الله واعظ طبسی با نمايش قدرت وی و پدرش در جمهوری اسلامی پايان يافت و ختم دادگاه اعلام شد. نه تنها احتمال تبرئه متهم بسيار زياد است، بلكه متهم شاكی نيزقرار است بشود! ناصر واعظ طبسی وعده داد كه بزودی عليه مطبوعاتی كه خبر مربوط به اختلاف يكصد ميليارد تومانی او از بانك ملی كشور را فاش ساخته اند به دادگاه خواهد كشيد. اين مطبوعات جسارت كرده و نوشته بودند » يكی از آقازاده ها» ، «ناصر. ف» و از اين نوع اشاره ها!!

پرونده ای كه برای اين اختلاس بنام پرونده شركت «المكاسب» تشكيل شده بود، بين چند قاضی دست به دست شد و سرانجام با اين ادعا كه شركت المكاسب بدهی ها و حساب خرده هايش را با بانك ملی و بقيه جاهائی كه هرگز اعلام نشد كجاها بوده صاف كرده و ديگر موردی برای رسيدگی نيست!

شايد اوج رسيدگی به يك قلم يكصد ميلياردتومانی حساب سازی و اختلاس ناصرواعظ طبسی چند ساعت دعوت از وی برای حضور در تهران و قدم رنجه به قوه قضائيه بود. قاضی اوليه كه بعدها بدنبال كارش فرستاده شده و پرونده را از او گرفتند يك قرار بازداشت 5 ميليارد تومانی برای ناصر واعظ طبسی صادر كرد. از اين مرحله به بعد يك پرونده ديگر در افكار عمومی مردم ايران باز شد و آن خانه ای بود كه به مبلغ 5 ميليارد تومان وثيقه اين قرار بازداشت شد و ناصر واعظ طبسی برای بركناری قاضی آزاد شد و به نزد پدرش در خراسان بازگشت.

گفتند اين خانه متعلق به ناطق نوری رئيس مجلس پنجم، كانديدای شكست خورده انتخابات دوره هفتم رياست جمهوري، مشاور عالی كنونی رهبر و عضو فعلی مجمع تشخيص مصلحت بود. دفتر وی پس از مدت ها سكوت يك اطلاعيه صادر كرد و مدعی شد وثيقه 5 ميليارد تومانی متعلق به ايشان نبوده است. تعلق داشتن اين خانه به ناطق نوري، عليرغم اين اطلاعيه همچنان در پرونده ناطق نوری ماند، بويژه آنكه همزمان با صدور آن وثيقه ناطق نوری راهی خراسان شده و به دربار آيت الله واعظ طبسی در خراسان شرفياب شد. او حامل پيامی از رهبر برای توليت مادام العمر آستانقدس بود. حكم بی سابقه ای كه رهبر جمهوری اسلامی بلافاصله پس از رسيدن به اين مقام برای آيت الله طبسی صادر كرد و عملا سلطنت امام رضا بر ايران را احياء كرده و آيت الله واعظ طبسی را توليت آن اعلام داشت.

ناطق نوری در اين شرفيابی قول داد كه پرونده المكاسب و ماجرای قرار بازداشت ناصر واعظ طبسی جمع و جور خواهد شد و رهبر خواهان كمی وقت برای اين كار شده است.

ناصر طبسی كه بزرگترين دفتر تجاری را در شيخ نشين دوبی دارد و نام او اعتبار بانك های دوبی است نه تنها به كسب و كار خود ادامه داد، بلكه برای رفع و دفع اين ماجرا و كدورت ناشی از آن برای زايمان همسر خود، همراه وی راهی امريكا شد. تولد نوه آيت الله واعظ طبسی در امريكا عملا به معنای شهروندی قانونی و حقوقی نوزاد و والدينش در امريكا بود و راه های پس از سقوط جمهوری اسلامی و يا تحولات اساسی در ايران و اقامت دائم در امريكا را باز كرد. تحولاتی كه بموجب آن بتوان گريبان غارتگران 10-13 سال رهبری علی خامنه ای را گرفت.

صدور قرار بازداشت برای آقازاده واعظ طبسي، بدنبال فرامينی كه رهبر برای مبارزه با رشوه و اختلاس صادر كرده بود تا اصلاحات بجای توسعه سياسی از اين توسعه آغاز شود اجتناب ناپذير شده بود و رهبر همين نكته را توسط ناطق نوری برای توليت سلطنت امام رضا توضيح داده بود.

در جريان صدور بيانيه 8 ماده ای رهبر برای مبارزه با اختلاس و رشوه و اصلاحاتی كه بايد جانشين اصلاحات سياسی خاتمی می شد، چند فرمانده سپاه پاسداران كه ستاد پيگيری فرمان رهبر را برعهده گرفته بودند، علاوه بر سرك كشيدن به پرونده مالی خانواده هاشمی رفسنجاني، در خراسان هم به سراغ آيت الله واعظ طبسی رفته بودند تا به حساب های آقازاده ايشان هم نگاهی بياندازند. در ساختمان و دفتر پيشكار ناصر واعظ طبسی در خراسان برخوردی بين اين فرماندهان و وی پيش آمد كه حاصل آن افشای اخبار بسيار ناچيز و اندك مربوط به اختلاس يكصد ميليارد تومانی بود و مطبوعات به آن اشاره كردند. اشاره ای كه اكنون ناصر واعظ طبسی وعده به محاكمه كشيدن آن اشاره كنندگان را می دهد.

آن برخورد يك برخورد لفظی بين فرماندهان مامور پيگيری فرمان رهبر با ناصر واعظ طبسی بود كه حتی شايع است به گريبان گيری و اخراج آن فرماندهان از دفتر ناصر واعظ طبسی انجاميده بود. فرماندهان مامور پيگيری فرمان رهبر، كه ساده لوحانه ماجرا را جدی تلقی كرده بودند نسبت به انتظار طولانی خود در دفتر ناصر واعظ طبسی برای ملاقات با وی معترض بودند. آنها پس از پرخاش های ناصر واعظ طبسی به اعتراض نسبت به ظاهر غير اسلامی و غير مكتبی ناصر واعظ طبسی نيز معترض شدند. گردن بند بسيار گرانقيمت طلای ناصر واعظ طبسي، موهای بلند او و شمايل مايكل جكسونی ناصر واعظ طبسی در اين برخورد و مشاجره مطرح شده بود!!

فرماندهان اخراج شده از اتاق كار ناصر واعظ طبسی روز بعد برای گله و شكايت نزد آيت الله واعظ طبسی رفتند و نسبت به ظاهر غير اسلامی او اعتراض كردند. آيت الله واعظ طبسی آب پاكی را روی دست آنها ريخت و با اين جمله راهی تهران شان كرد:{ در آن دنيا كسی بجای ديگری حساب پس نمی دهد}

فرماندهانی كه از خراسان اخراج شده بودند در تهران به بيت رهبری مراجعه كردند و شكايت به نزد رهبر بردند. ماجرای نمايش بازگشائی پرونده المكاسب و احضار به تهران و بازداشت نمايشی ناصر واعظ طبسی پيش آمد و سفر ناطق نوری برای همين توضيح و اجتناب ناپذير بودن اين بازداشت و رسيدگی برای جلوگيری از بی اعتبار بودن فرمان رسيدگی به اختلاس و رشوه و اصلاحات مورد نظر رهبر بود.

شايد توضيحات ناطق نوری قانع كننده بود و واعظ طبسی رهبر را بخشيد، اما اين بخشش شامل حال قاضی صادر كننده حكم بازداشت ناصر واعظ طبسی نشد. قاضی بدنبال كارش فرستاده شد و آيت الله شاهرودی و حجت الاسلام عليزاده رئيس دادگستری تهران در شرفيابی های مكرر خود در خراسان و ارائه گزارش كارشان در مورد مقابله با مطبوعات، دولت خاتمي، برپائی سازمان امنيت موازي، مجلس و احزاب و شخصيت های سياسی در اين مورد نيز هر بار قول دادند كه ماجرا را همزان با بستن مطبوعات و خط قرمزهای مكرری كه برای سردبيران و مديرمسئولان تعيين می كنند، آنقدر كش خواهند داد تا شامل مرور زمان و فراموشی افكار عمومی شود. البته بهتر است آقازاده هم ته مانده پول بانك ملی را كه به بانك های دوبی برده به بانك ملی برگرداند كه هم بانك ورشكست نشود و هم مورد حقوقی اختلاف المكاسب و بانك ملی منتفی شود.

چقدر از حساب بانك ملی برگشت داده شد؟ كسی نمی داند اما قاضی جديدی كه بر سر اين پرونده گذاشتند از اين بازگشت و آشتی بانك ملی با المكاسب ابراز رضايت حقوقی كرد! و گفت كه ديگر نيازی به پيگيری ماجرا نيست چون خرده حساب ها پاك شده است.

به اين ترتيب آقازاده ای كه هنوز در دهه 30 عمر خود است و بر بزرگترين خزانه طلا و جواهرات كشور تكيه زده و اگر بزرگترين طرف تجاری در جمهوری اسلامی نباشد جزو 5 طرف بزرگ تجاری در كشور است، برای فرمان رهبر و شكايت فرماندهان سپاه و قوه قضائيه تره هم خرد نكرد. نه تنها چنين نكرد بلكه وعده محاكمه مديران و سردبيران چند نشريه را هم به جرم انتشار نام نيمه تمام و خبراختلاس المكاسب داده است.
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
آستان قدس رضوی ، امپراتوری فاسد

دررژیم ظالم وفاسد جمهوری اسلامی ، درهر منطقه ای ازکشور ، صاحبان قدرت ونفوذی وجوددارند که به غارت مردم ومنابع وانواع ظلم وفساد مشغولند ورابطه ای محکم با قدرت مرکزی ومحافل تاثیر گذار دارند. بدین ترتیب که باسهم بخشی ثروت های به تاراج برده ازمردم ومملکت به محافل قدرت ونیزاجرای فرامین ، به حفظ واستحکام ساختار قدرت کمک می کنند وازحمایت وخدمات آن ها، درماندگاری وادامه وتوسعه اعمال شوم و تبهکاری های خود بهره مند می شوند. درمیان این قدرتمندان ، مقام های مذهبی (روحانیون) نقش عمده ای دارند. بسیاری ازآنان برای خود بنیاد، آستان و… ودرواقع درباری به پا کرده وازهرطریق به غارت وفسق وفساد مشغول می باشند.

ازجمله دستگاهها وبنیادهای مزبور، باید از آستان قدس رضوی نام برد که نگارنده دراین نوشتار نگاهی به اختصار به آن خواهد داشت. آستان قدس رضوی مهمترین وقدرتمندترین بنیاد مذهبی در ایران است ودرواقع یک امپراتوری عریض وطویل بسیار قدرتمند وثروتمند می باشد. مجله” فوربس” تعیین وتخمین میزان دارایی های آستان قدس رضوی را غیرممکن می داند زیرا آستان قدس رضوی هرگز میزان دارایی ها واموال خودرامنتشر نکرده است1. بنیاد مزبور دراصل برای اداره موقوفات متعلق به آن به وجود آمده است وبه تدریج هم ازنظر شکل وهم ازنظر محتوا ، تغییرات زیادی را به خود دیده است .مجموعه موقوفات آستان قدس به دوبخش اموال منقول وغیرمنقول تقسیم می شود.اموال منقول شامل قرآن ها ،کتاب های خطی ، جواهرات ، اشیای نفیس مثل ظروف ، پارچه ها، تابلوها و… واموال غیرمنقول شامل املاک وزمین ها، کشتزارها وباغ ها ، نهرها [ومنابع آبی ] ، ساختمان ها و… هستند. آستان قدس رضوی بزرگترین موقوفه جهان است ودرکشورهای دیگر وسایر مذاهب ، چنین موسسه ای بد ین گستردگی وجودندارد.ازدوران قبل ازصفویه هیچ سندی مبنی بروقف املاک واموال غیرمنقول وجود ندارد، اما موقوفات دوره صفویه حدود 40 درصد موقوفات این آستان راشامل می شود.2آستان قدس مالک شرکت ها و موسسات متعددی می باشد و فعالیت های اقتصادی بسیار گسترده و متنوعی دارد . این آستان در سالیان اخیر سازمانی را برای هدایت موسسات و شرکت های خود تاسیس و راه اندازی نموده است .

سازمان اقتصاد رضوی : آستان قدس باثبت موسسه ای به نام “سازمان رضوی “درســــال 1383،فــعالـــیت هــای اقتصادی خودرادرقالب این سازمان ، سازمان دهی وهدایت می کند . این موسسه مدیریت 89 شرکت وموسسه را به عهده دارد3. شرکت ها وموسسات مزبور در5 گروه تقسیم شده اند:

الف- شرکت ها وموسسات صنعتی : 1- شرکت سیمان سمنگان 2-شرکت تهیه وتولید فرش آستان قدس رضوی 3- شرکت کارخانجات بنای سبک قدس رضوی 4- شرکت کارخانجات صنایع چوبی آستان قدس رضوی 5- شرکت معادن وگرانیت قدس رضوی 6- شرکت نخ ریسی ونساجی خسروی 7- موسسه چاپ وانتشارات آستان قدس رضوی

ب- شرکت ها وموسسات صنایع غذایی : 1- شرکت آرد قدس رضوی 2- شرکت خمیر مایه رضوی 3- شرکت فرآورده های غذایی رضوی 4- شرکت فرآورده های لبنی رضوی 5- شرکت قند آبکوه 6- شرکت قند تربت حیدریه 7- شرکت قند چناران 8- شرکت قند خراسان رضوی 9- شرکت نان قدس رضوی

ج- شرکت ها وموسسات کشاورزی : 1- شرکت کشاورزی رضوی 2- شرکت کشاورزی وعمران جنگل های قدس رضوی 3- شرکت کشاورزی وموقوفات چناران 4- شرکت کشت وصنعت اسفراین 5- شرکت کشت وصنعت انابد6- شرکت کشت وصنعت سرخس 7- موسسه باغات آستان قدس رضوی 8- موسسه کشت ودام کنه بیست 9- موسسه کشت وصنعت مزرعه نمونه 10- موسسه موقوفات ملک 11- موسسه موقوفات وکشاورزی جنوب خراسان 12- موسسه موقوفات وکشاورزی سمنان.

د- شرکت ها وموسسات خدماتی وعمرانی :1- شرکت پخش رضوی 2- شرکت داروسازی ثامن3- شرکت ساختمانی بتن وماشین قدس رضوی 4- شرکت فن آوری اطلاعات وارتباطات رضوی (فاوا)5- شرکت کارگزاری رضوی 6- شرکت مسکن وعمران قدس رضوی 7- شرکت مهندسان مشاور آستان قدس رضوی 8- شرکت مهندسی آب وخاک 9- موسسه اعتباری رضوی 10- موسسه خدمات عمران وتوسعه خراسان 11- موسسه منطقه ویژه اقتصادی سرخس

ه – شرکت هاوموسسات خودروسازی:1- شرکت شهاب خودرو2- شرکت شهاب یار3- شرکت کمباین سازی ایران 4

البته به غیر ازموسسات وشرکت های یادشده که تمام یابخش عمده سهام آن ها متعلق به آستان قدس است وتوسط این بنیاد اداره می شوند، آستان قدس درشرکت های دیگری نیز مشارکت دارد وسهامداراست . ازجمله معروف ترین آن ها ، شرکت فولاد مبارکه است که بخشی ازسهام شرکت مزبور متعلق به آستان قدس رضوی است 5. از فعالیت مجموعه شرکت ها و موسسات پر شمار آستان قدس رضوی سالانه صدها میلیارد تومان نصیب این آستان می شود .

توانمندی های موسسات وشرکت ها: سازمان اقتصادی رضوی بیش از145 نوع تولیدات وخدمات مختلف صنعتی ، معدنی ، کشاورزی ، دامی وخدماتی به بازار عرضه می کند4. شرکت های مزبور ؛ دارایی ها ، تولیدات ودرآمدهای کلانی دارند .به طور مثال فقط ” شرکت کشت وصنعت انابد ” دارای 10 هزار هکتار زمین زیرکشت می باشد .6 سطح اراضی جنگلی که درشمال دراختیار “شرکت کشاورزی وعمران جنگل های قدس رضوی” است ، 69 هزار و880 هکتار است ودرصد راه اندازی کارخانه تولید فرآورده های چوبی هستند.7 مجموعه تولید پسته باغات آستان قدس درکشور به بیش از 6 هزار تن می رسد که ازاین میزان ، 2 هزارتن پسته خشک به خارج ازکشور صادرمی شود.8 سالانه 500 هزارتن انواع محصولات کشاورزی دراراضی موقوفه آستان قدس تولید می شود وسهم منابع آبی بخش کشاورزی آستان قدس ازمنابع آبی کشور درحدود یک درصد وازمنابع آبی خراسان رضوی ینج درصد است .9 درحوزه صنایع قند بیش از 30 درصد تولید قند استان خراسان و10 درصد ازکل تولید قند کشور ، درزمینه معادن (ثبت شده ) سنگ های گرانیت ساختمانی 11 درصد معادن کل کشور ، درزمینه ساخت وتولید خودرو ، اتوبوس شهری وبین شهری 3/17 درصد ازتولید کل کشور ودربرخی صنایع غذایی مانند خمیرمایه وفرآورده های مربوطه تا10 درصد از تولید کل کشور متعلق به آستان قدس رضوی است 4. وضعیت وجایگاه آستان قدس رضوی درزمینه کشاورزی به گونه ای است که سفیر کشورهلند درایران باقائم مقام تولیت آستان قدس دیداروملاقات می کندوقرار همکاری دوطرف درزمینه های مختلف ، ازجمله پرورش گل درمنطقه ویژه اقتصادی سرخس ، تولید بذرهای سبزی وصیفی وتوسعه همکاری های فنی وصنایع تبدیلی دربخش کشاورزی ، گذاشته می شود10. شرکت کشت ودام کنه بیست رضوی باتولید بیش از 25 تن شیردرروز وداشتن 2200 راس گاو یکی ازبزرگترین واحدهای تولید کننده شیر درکل کشور است 11. شرکت تهیه وتولید فرش آستان قدس رضوی دردوکارگاه فرش بافی خود درمشهد وکاشمر 700 نفر نیرو دارد12، وسالانه 4000 متر مربع فرش [دستباف ] برای فرش کردن رواق های حرم تولید می کند که کل 26 هزار متر مربع رواق های حرم با فرش های مزبور پوشانده شده ونیز هر6 سال آن ها رابافرش نو عوض می کنند وفرش های کهنه را می فروشند 13. کجا وبه چه قیمت ؟ ، نامشخص است .

املاک وزمین خواری آستان قدس: آستان قدس املاک زیادی درمناطق مختلف کشور ، به بهانه وقف ، به چنگ آورده ودرآمد زیادی ازاین راه کسب می کند . آستان املاک وساختمان هایی راتحت تصرف داشته وازآن ها بهره برداری می کند ، به علاوه بابت املاکی که عنوان وقف آستان قدس به آن ها چسبانده شده ، مبالغی به عنوان “اجاره بهاء” اخذ( ودرواقع اخاذی ) می کند ونیز زمین هایی را به بهانه وقفیت متصرف شده و پس از تفکیک به فروش می رساند .ارزش زمین هایی که آستان قدس تصاحب کرده ، بسیار زیاداست ونمی توان ارزش گذاری دقیقی برای آن انجام دادولی پروفسور “ورنرروف ” طی مقاله ای ، درمورد ارزش زمین هایی که درمالکیت آستان مزبور قراردارد می نویسد :” …ارزش زمین هایی که درمالکیت آستان قدس قرار دارد، به 20 میلیارد دلار آمریکا تخمین زده می شود.”14

آستان قدس درتمام مناطق کشور املاک زیادی دارد ولی این امر دربرخی نواحی مانند خراسان چشمگیرتراست . ازجمله بنا به اذعان خود آستان قدس : … قریب به 90 درصد ازاملاک واراضی محدوده شهر مشهد مقدس موقوفه آستان قدس رضوی بوده وهست …15. سرنوشتی که در انتظار بسیاری از مناطق دیگر از جمله شهر تهران نیز هست . بخش عمده املاک آستان قدس به صورت غیرقانونی دراختیار آن قرارگرفته است . که ازآن جمله می توان به املاک سرخس وزیاران اشاره کرد.

امــلاک ســـرخــس : ازده ها سال پیش دراثر اقداماتی غیرقانونی ، زمین های مردم شهر سرخس به آستان قدس واگذار شده واقدامات مختلف مردم مظلوم سرخس برای احقاق حق خود راه به جایی نبرده است . خلاصه قضیه راوکیل حقوقی مردم معترض سرخس چنین توضیح می دهد: ” درسال 1315 ، رضاشاه [ که بزرگترین زمین خوار کشور بود ] اقدام به تملک غیرقانونی اراضی منطقه اوین ، درکه وشمیرانات – که در شمار موقوفات آستان قدس قرار داشتند – کرد ودرازای آن ، مالکیت سرخس وپیرامون آن رادرسندی به آستان قدس واگذار نمود [!!! ]… پس ازانقلاب ، این سند باطل وبنابرمصوبه مجلس درسال 1363 وکمیسیون ماده 2 ، رای به ابطال آن داده شد…درشعبه 101 مدنی خاص ، عین نظر مجلس وکمیسیون ماده 2 تایید وحکم به ابطال اسناد این مناطق [ اوین ، درکه وشمیرانات ] وواگذاری به نام آستان قدس به عنوان موقوفه داده واین حکم درشعبه اول دیوان عالی کشور نیز تایید شده است . درسال های گذشته ، اداره ثبت[ اسنادواملاک ] شمیرانات تهران ، اقدام به ابطال اسناد مناطق اوین ، درکه ولواسانات کرد . واین زمین ها رابه عنوان موقوفی به نام آستان قدس سند زد .اما به رغم حکم دادگاه ، مبنی برطرف دوم قضیه که سرخس است وباید این املاک ازتولیت ومالکیت آستان قدس خارج وبه نام مردم منطقه سند واگذارشود، مغفول ماند وهیچ کاری درباره آن انجام نگرفت . درنامه ای که درتاریخ 25/2/1385 به مجتمع شهید محلاتی تهران ازسوی مردم سرخس داده شده ، این نهاد قضایی وحقوقی به اداره ثبت اسناد این شهر [سرخس ] دستور داد تا بنابرحکم صادره ، اسناد زمین به نام مردم صادرشودولی اداره ثبت خراسان وسرخس به این حکم تمکین نکرده ، به دلیل آن که یک طرف پرونده آستان قدس است ، وهمچنان مردم بلاتکلیف مانده ومعترضند . باتوجه به وجود جنگل های طبیعی پسته ووجود مراتع ومنابع طبیعی ، این چهار صدهزار هکتار[زمین های ] منطقه سرخس ، اصلا” نمی تواند ازلحاظ حقوقی درمالکیت آستان قدس قراربگیرد.”16

شایان ذکراست که مردم خسته وبه ستوه آمده سرخس که دررژیم فاسد جمهوری اسلامی ، دادرسی برای احقاق حق خود ند یده اند، دراعتراض به اقدام غیرقانونی اداره ثبت اسناد واملاک و نیزآستان قدس رضوی ، درجلوی اداره ثبت این شهرستان تجمع نمودند. مردم معترض خواهان اجرای حکم قانونی دادگاه شدند واظهار داشتند که درصورت اجرانشدن حکم دادگاه ورسیدگی نکردن به مشکل مردم ، به کشورهمسایه (ترکمنستان ) پناهنده خواهند شد. چرا که دیگر دراین منطقه هیچ گونه امنیت واستقلال اقتصادی ندارند. ولی اداره ثبت اسناد شهرازاجرای حکم قضایی خودداری واعلام نمود: ” ازآن جایی که یک طرف پرونده آستان قدس رضوی است ، درآینده حکم به نفع آستان قدس رضوی صادر خواهد شد”.16

اعتراض مردم د لسوخته سرخس آن قدر شدیدوطولانی شد که حتی روزنامه ای مانند “کیهان ” نیز به آ ن اشاره نمود . این روزنامه طی خبری دردوم شهریور سال جاری[1388] نوشت : ” اعتراض جمعی ازکشاورزان سرخس نسبت به اراضی تصرفی توسط آستان قدس وتمکین اداره ثبت اسناد وارد نهمین روز خود شد. معترضان بانصب چادر وپلاکاردهایی درورودی شهرسرخس به اعتراض خودادامه داده وعده ای دیگر نیز باراهپیمایی سکوت درحالی که پلاکاردهایی رادردست داشتند مسیرخیابان امام راطی کردند….”17

امــــلاک زیــــاران : روستای زیاران در85 کیلومتری ازحاشیه اتوبان تهران – قزوین واقع شده است .اراضی روستا بالغ بر 18000هکتار است . سال هاست که کل اراضی زیاران موقوفه آستان قدس رضوی اعلام شده و این آستان به شکل های گوناگون ازاهالی روستا اجاره می گیردو[ درواقع ] اخاذی می کند .ریشه دعوا به سال 1316[ زمان حکومت دیکتاتوری رضا شاه ] برمی گرددکه درآن تاریخ اهالی برای تهیه اسناد زمین های خود به اداره ثبت مراجعه ومتوجه می شوند که کل 18 هزار هکتار زمین هایشان ، ازسال 1310 [ توسط حکومت ] به صورت وقف دراختیار آستان قدس رضوی قرارگرفته است . خیلی ساده ، زمین های کشاورزی ومسکونی دهقانان رادزدیده بودند وبه این دزدی رنگ ولعاب قانونی زده بودند. یک نهاد بزرگ فئودالی – مذهبی درهمدستی ومشارکت با حکومت سلطنتی ، روستاییان راازمالکیت برزمین های خود محروم کرد ودرواقع زندگی وکارآنان راتحت کنترل گرفت تاراحت تر استثمارشان کند.بعد ازسال 1357 که رژیم سلطنتی رفت ، مسئله مالکیت زمین درکشور مطرح ، ودهقانان فقیر وکم زمین وبی زمین کوشیدند به آرزوی دیرینه خود دست یابند ولی دولت جدید خیلی زود جلوی این کارراباسرکوب وتهدید گرفت .رژیم [ وابسته و فاسد ] جمهوری اسلامی سیاست دراختیارگذاشتن اراضی معینی به بخشی ازروستاییان ودهقانان رادرپیش گرفت ونهادی که به “هیات های هفت نفره ” شهرت یافت راماموراجرای این سیاست کرد. توجیه مذهبی این سیاست که درواقع دهقانان راهمچنان ازحق مالکیت برزمین محروم نگاه می داشت ورابطه وابستگی آنان را به نهادهای دولتی حفظ می کرد این بود که :” خدا مالک زمین است .” بنابراین تکلیف اراضی موقوفه ای که مهر آستان قدس رضوی روی آن خورده بود ، پیشاپیش روشن بود .اراضی زیاران حتی درچارچوب سیاست هیات های هفت نفره هم تقسیم نشد.سال 1363 آستان قدس تصمیم به فروش بخشی اززمین های اطراف آبیک (که متعلق به اهالی بود) به چند سرمایه دار گرفت که بامقاومت مردم ودرگیری ، آستان قدس وادار به عقب نشینی شد .درسال 1357 آستان قدس باآگاهی ازطرح های گسترش شهری وباتوجه به دورنمای افزایش قیمت اراضی مسکونی وسودهای کلان بخش ساختمان ، یک شرکت ساختمانی تاسیس کردند. این شرکت برروی اراضی مشخصی دست به انبوه سازی آپارتمان زدکه بازهم مقاومت اهالی ودرگیری به وجود آمد واین دعوا تا به امروز ادامه دارد.اوایل سال 1384 نیز ، ادعای دو خانم مبنی برخریداری زمین های روستا ازآستان قدس باعث بروز درگیری جدیدی شد که در همان آغاز منجر به دستگیری 16 نفرازاهالی توسط نیروهای امنیتی شد . از آن جا که ارسال نامه های اعتراضی وشکایت ها به مراجع مختلف راه به جایی نبرد ، دراسفند ماه 1384 ،حدود 2000 نفرازاهالی درمقابل فرمانداری آبیک تحصن کرده وخواهان رسیدگی به پرونده غصب وفروش زمین های روستا ازسوی آستان قدس ، گردیدند که جهت پایان تجمع به آن ها قول رسیدگی داده شد اما درشانزدهم فروردین 1385 ، 26 نفردیگر ازروستاییان دستگیر وزندانی شدند. درنهایت دادگستری استان قزوین طی حکمی ، شکایت روستاییان ازآستان قدس راوارد ندانست .مهمترین دلیل حقوقی اهالی زیاران یعنی عدم وجود وارایه هرگونه سند مالکیت وقفی ازسوی آستان قدس ، با این ادعای مسخره آستان مزبور که :” کتابخانه آستان قدس دردوران حمله مغول به آتش کشیده شده واسناد وقف ده زیاران هم احتمالا” درآن آتش سوزی ازبین رفته است ،” ازسوی قاضی ردشده است . درهرصورت زندگی ، کار ، زمین زراعی وحتی سرپناه روستاییان زیاران همچنان مورد تهدید قراردارد.18

درارتباط باوضعیت اراضی روستای زیاران ، درنشست خبری سخنگوی قوه قضاییه درتاریخ 29/11/1387، خبرنگاری می پرسد:” گویا بین آستان قدس رضوی ومردم روستای زیاران طالقان ازتوابع استان قزوین برسر زمین ها ومحدوده ی آن ها مشکلاتی به وجود آمده است ، آیا دراین رابطه اقدامی صورت گرفته است یا نه ؟ ” جمشیدی سخنگوی قوه قضاییه درپاسخ می گوید :” … موضوع وقفیت باتوجه به سند رسمی که آستان قدس رضوی داشته است ، مشکلی ازاین حیث وجود نداشته است . درمرحله بدوی به نفع آستان قدس رای داده شده ودرمرحله تجدید نظر هم این رای تایید شده است . این یک دعوای حقوقی بوده است که مشکل خاصی هم نداشته است .”19 ملاحظه می شود که سخنگوی قوه قضاییه چه پاسخ وقیحانه ای داد ه است .زیرا وی درصحت وقفیت اراضی ، به سند رسمی – که بیان شد به ناحق وغیرقانونی صادر شده بود- استناد کرده نه به سند وقف ؛ چرا که – همان طور که اهالی روستا گفته اند – چنین سندی وجود نداشته وندارد. جالب است آن جا که مردم اسناد رسمی املاک خویش رادردست دارند وآستان قدس مدعی وقف آن املاک ، اسناد رسمی بی اعتبارند اما درمواردی چون زیاران که سند ، غیرقانونی به نام آستان قدس صادر شده ، ملاک قضاوت دستگاه پوسیده وفاسد قضایی رژیم جمهوری اسلامی سند رسمی است .نکته دیگر درپاسخ جمشیدی این که وی موضوع را صرفاً یک دعوای حقوقی وبدون بروز مشکل خاص عنوان می کندو برخورد فیزیکی بامردم وزندانی کردن تعدادی ازاهالی و….را کاملاً انکار می کند.

درعین حال ، آستان قدس همچنان با ولع واشتهای سیری ناپذیر به زمین خواری خود ازطریق طرح دعاوی درمحاکم قضایی بااسناد بی اعتبار وجعلی وادله سست وبی اساس ادامه می دهد ودرراه به دست آوردن اراضی جدید وثبت آن به نام خود ، ازهمکاری کلیه دستگاه های قضایی واجرایی سود می برد.به طوری که درزمینه ثبت املاک مردم به نام آستان قدس ، مسئولین ادارات ثبت به نوکری آستان قدس وتضییع حقوق مردم افتخار هم می کنند .ازجمله اداره کل ثبت اسناد واملاک استان گلستان درشرح عملکرد خود بندی رابدان امر اختصاص داده وآورده :”…سنت حسنه وقف باثبت دردفاتر املاک وصدور سند مالکیت موقوفات عام وخاص ، به جا آورنده نیت واقف وتثبیت آن رسمیت دادن به متولی یامتولیان می باشد که دراین زمینه ارتباط مستمر ونزدیکی بین اداره کل اوقاف وامورخیریه وتولیت آستان قدس رضوی[واداره ثبت اسناد واملاک] دراین استان برقراراست 20. یا ، مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان تهران ، خوش خدمتی خود را به آستان قدس ، چنین ابراز داشته :” با پی گیری این اداره ، درطول سال گذشته [1385] ، برای بیش از 7 میلیون متر مربع ازاملاک موقوفات آستان قدس رضوی درشهر تهران ، سند مالکیت صادروتسلیم نماینده تولیت آستان قدس رضوی شده است .”21

تاسف بارتر این که برخی مواقع ، آستان قدس بامراجعه به دادگاه ، حکم وقفیت املاکی رادریافت وامور مربوطه به ثبت رانیز به انجام می رساند اما مردمی که مالک ومتصرف املاک مزبور هستند ، تازمانی که جهت انتقال ملک به مراجع ذیربط مراجعه نکرده اند ، کوچکترین اطلاع وآگاهی ازاین موضوع ندارند. گاهی نیز موضوع به سوژه داغی بدل می گردد وجای پنهان کاری باقی نمی ماند؛ مانند اعلام وقف زمین های شهرک غرب ، گیشا وباغ فیض درتهران.

طبق حکم صادره توسط قاضی استیری درشعبه دادگاه شهید بهشتی درتیرماه سال 1386، زمین های واقع درپلاک ثبتی 74 ، موقوفه (وقف آستان قدس رضوی ) اعلام شد . این امر موجی ازنگرانی وبه دنبال آن پی گیری مردم ساکن محل رابه دنبال داشت . براساس گفته رییس انجمن محلی شهرک غرب ونماینده ساکنین منطقه ، به دنبال رای صادره ، یک میلیون ودویست هزارنفرساکنین مناطق شهرک غرب ، گیشا وباغ فیض ، همچنان درانتظار حکم مالکیت قطعی خود هستند وروی هم رفته 400 هزاردستگاه خانه وهفت هزارمجتمع مسکونی درزیر سایه وقف آستان قدس رضوی قراردارند.22

درمورد وضعیت وقف شهرک غرب ، گیشا وباغ فیض ، آقای دکتر نعمت احمدی وکیل دادگستری مطلبی نوشته که باخواندن آن متوجه می شویم ادعای آستان قدس رضوی ورای صادره توسط دادگاه ازدرجه اعتبارساقط می باشد :” …واقف باید مورد وقف را به تصرف موقوف علیه بدهدواگرقبض صورت نگیرد ، یکی ازشروط اصلی وقف یعنی قبض محقق نشده ووقف باطل است . ظاهرا” این وقف یعنی اعلام وقفیت اراضی شهرک غرب دردوره ناصرالدین شاه به وقوع پیوسته ومی دانیم درآن تاریخ املاک دارای شناسنامه نبودند یعنی دردفاتررسمی وبه استناد وضعیت موجود خود درطبیعت ، حدود اربعه املاک معین ومشخص نشده بود …لذا درزمانی که بخشی ازاملاک شهرک غرب به ادعای آستان قدس رضوی وقف گردید، حد وحدود این اراضی معلوم ومشخص نیود.نخستین سوالی که مطرح می شود نام واقف واین که چه مقدار ازاراضی خودراوقف کرده است …این وقف نامه درزمان کدام یک ازوزرا، حتی شفاهی ، تنظیم شده ومالک شهرک غرب چه کسی بوده است ؟از طرفی برابر ماده 57 قانون مدنی ، واقف باید مالک مالی باشد که وقف می کند .اراضی آباد واحیا شده دارای مالک بودند وبقیه اراضی راموات یا مباهات می گفتند ومالکی نداشتند [مانند اراضی شهرک غرب ] …. دروقف شرط است که عین موقوفه توسط واقف به تصرف وقف داده شود… ازطرفی صرف تنظیم وقف نامه هم مثبت وقف نمی باشد .این موضوع دررای شماره 3284 مورخ 30/9/1319 دیوان عالی کشور آمده است : ” تنها وقف نامه کافی برای اثبات وقفیت رقبه ای که به عنوان مالکیت درتصرف کسی می باشد نیست ولازم است که علاوه بر مالکیت واقف حین الواقف ، عمل به وقفیت نیز طبق وقف نامه محرز گردد…اگرمنطقه پرازسنگلاخ بوده ، پس مالکینی هم ، مالک اولیه که هنوز نام او ومورد وقف اعلام نشده ، به وجود نیامده بود واین شخص نمی توانسته اراضی دولتی (مباهات ) راقبل ازآن که حیازت وآباد وبه مالکیت خود درآورد ، وقف کند …” 23

عباس واعظ طبسی درمقام تولیت آستان قدس ، درراه زمین خواری هایش ، ازهیچ ترفندی ازجمله آدم ربایی ، ابانداشته است . به دستور وی وعلیزاده رییس اسبق دادگستری تهران[ که به فساد شهره بود ] ، برای رفع مشکلاتی که درمورد تقسیم زمین های موقوفی وتبدیل آن به قطعات کوچکتر بایک بازرگان خراسانی به نام ” شریفیان ” روی داده بود ، تاجر مزبور راربودند . وزمین های موقوفی را به قطعات کوچک تقسیم نموده و به دلالان امور ملکی فروختند .24 البته آستان قدس مستقیما” نیز به فروش زمین های وقفی تفکیک شده می پردازد وحتی اداره واگذاری اراضی آستان قدس اقدام به راه اندازی سایت اینترنتی جهت فروش زمین نموده که بنا به گفته معاون اموراراضی واملاک آستان مزبور ، اقدام یاد شده ” به منظورایجاد تسهیلات هرچه بیشتر برای عموم متقاضیان ” بوده است .25 [ونه برای کسب درآمد برای آستان قدس] .

نذورات ، درآمد وچگونگی مصرف : هرسال افراد بسیار زیادی برای زیارت به مشهد می روند وتعداد زائرین به طور مداوم روند صعودی و رو به رشدی را طی می کند . به طوری که بنابه آمار موجود تعداد زائرین حرم درسال 1380 برابر 13770000نفربوده است .26 وبه استناد نوشته اداره اوقاف وامورخیریه مشهد (درسال 1384 ) ، تعداد زائرین حرم 20 میلیون نفر درسال برآورد شده است . 27 همان طور که ملاحظه می شود سال
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
صفحه  صفحه 5 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین » 
سیاست

آستان قدس رضوی جایگاه معنوی یا بنگاه اقتصادی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA