انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
سیاست
  
صفحه  صفحه 1 از 10:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  پسین »

انقلاب اسلامی از آرمان گرائی های خمینی تا واقعیت های مملکت داری خامنه ای


مرد

 





سلام درخواست تاپیک در تالار سیاست دارم بنام

انقلاب اسلامی از آرمانگرائی های خمینی تا واقعیتهای مملکت داری خامنه ای

این تاپیک به آرمانهای شکست خورده خمینی از شعار انسان سازی شخصیت بخشیدن به زنان تا قول اب و برق مجانی وشکست در رسیدن به مدینه فاضله کتاب های خمینی(( حكومت اسلامي يا ولايت فقيه- كشف الاسرار)) تا شرایط سخت زندگی مردم و شکستهای پیاپی اقتصادی و معنوی آرمانهای امام در دوران خامنه ای خواهد پرداخت
وتنها ارمانی که از وی باقی مانده ((صدور انقلاب و اسرائیل ستیزی))
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
با عرض سلام خدمت دوستان گرامی

با توجه به اینکه امام خمینی سالها قبل از انقلاب کلیات سیستم مورد نظرش رو در مورد مملکت داری در کتابی به رشته تحریر دراورد و مدینه فاضله ای ساخت که تمام سخنان بعدی ایشون رو هم میتوان بر اساس منویات اون کتاب مورد سنجش قرارداد

البته اشکال این بود که اون کتاب کاملا تئوریک بود و وقتی به بوته عمل افتاد عملا چیزی از اون استخراج شد که امروز میبینیم و در این تاپیک به این سیر میپردازیم که چگونه ارمانهایی اغواگرانه در عمل به چاههایی ویرانگر ایران و ایرانی و ارمانهای ایران شد

روالی که شاید اگر درگیر این تئوری نمیشد امروز بجای امریکن دریمزکمرنگ شده ......پرشین دریمز داشتیم

روالی که ۲۵۰۰ سال تمدن را به یکباره زیر علامت سئوالی به تناوری ۳۳سال برد

سرزمینی که تا دیروز ارزوی دیدار و اقامتش در دل تمام همسایگان مثال ارزو بود و امروز فرزندان همان اب و خاک را لایق ویزا دادن برای ورود به کشورشان نمیدانند
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
حکومت اسلامي در انديشه اقای خميني


خلاصه كتاب: يکي از مهم ترين آثار خميني که انديشه سياسي ايشان و نظريه ولايت فقيه به صورت مبسوط در آن مطرح شده کتاب ولايت فقيه يا حکومت اسلامي است. اين کتاب مجموعه سيزده جلسه درس است که امام خميني (ره) در فاصله 13 ذيقعده 1389 هـ. ق تا 2 ذي الجه 1389 ( 1/11/1348 تا 20/11/1348 هـ. ش) ايراد نموده است. ‏در مقدمه کتاب مباحثي چون ضرورت و بداهت ولايت فقيه، نقش استعمار در معرفي نادرست اسلام، خود باختگي افراد جامعه در برابر پيشرفتهاي مادي غرب و ضرورت تشکيل حکومت به عنوان جزء اساسي ولايت مطرح شده است. در اين قسمت امام خميني وجود ولايت فقيه را امري بديهي و ضروري دانسته مي‌نويسد : "ولايت فقيه از موضوعاتي است که تصور آنها موجب تصديق مي‏شود و چندان به برهان احتياج ندارند، به اين معني که هر کس عقايد و احکام اسلام را، حتي اجمالاً، دريافته باشد چون به ولايت فقيه برسد و آن را به تصور آورد، بي‌درنگ تصديق خواهد کرد و آن را ضروري و بديهي خواهد شناخت... " ‏
ايشان همچنين به نفي تفکر جدايي دين از سياست پرداخته و معتقد است: اين موضوع ساخته و پرداخته استعمارگران بوده و گرنه در زمان پيامبر (ص) سياست از ديانت جدا نبوده است. ‏
پس از مقدمه، در مبحث اول کتاب تحت عنوان "دلايل لزوم تشکيل حکومت" مهمترين دلايل تشکيل حکومت را به ذکر دلايل چون: لزوم مؤسسات اجرايي براي اداره جامعه، سنت و روش رسول اکرم (ص)، ضرورت استمرار اجراي احکام، روش امام علي (ع) و ماهيت و کيفيت قوانين اسلام ذکر مي‌کند در اين قسمت نيز به بحث ضرورت تشکيل حکومت اسلامي براي اجراي احکام و قوانين اسلامي اشاره مي‏شود و ماهيت و کيفيت قوانين اسلامي را دليل ديگري بر لزوم تشکيل حکومت اسلامي مي داند. در ادامه نيز به بررسي نمونه هايي از احکام سه گانه مالي، دفاع ملي، احقاق حقوق و جزايي مي‌پردازد و در انتها به لزوم انقلاب و تحول در جامعه براي برقراري نظام سياسي اسلام به منظور اجراي احکام اشاره مي‏کند.‏
مبحث دوم با عنوان: "طرز حکومت اسلامي" به بحث پيرامون موضوعاتي چون: تفاوت حکومت اسلامي با ساير حکومتها نظير حکومت استبدادي، مطلقه و...، ماهيت حکومت اسلامي، تبعيت از قانون، شرايط زمامدار، ولايت فقيه، اختيارات حاکم، تفاوت ولايت فقيه با ولايت تکويني، ابزار بودن حکومت و هدفهاي متعالي و برخي از خصلتهاي حاکمان، اختصاص يافته است.‏

در اين بخش در مورد ماهيت حکومت اسلامي آمده است: "حکومت اسلام حکومت قانون است. در اين طرز حکومت حاکميت منحصر به خداست و قانون فرمان و حکم خداست... راي اشخاص حتي راي رسول اکرم (ص) در حکومت و قانون هيچ گونه دخالتي ندارد، همه تابع اراده الهي هستند. " ‏

در مورد شرايط زمامدار هم، "پس از شرايط عامه، مثل، عقل و تدبير" دو شرط اساسي را علم به قانون و عدالت معرفي مي‌کند5 و در اسرع وقت عاملين ديني را حائز شرايط مذکور دانسته معتقد است : ‏

‏"اگر فرد لايقي که داراي اين دو خصلت باشد به پا خاست و تشکيل حکومت داد، همان ولايتي را که حضرت رسول اکرم (ص) در اداره امور جامعه داشت دارا مي‌باشد؛. و بر همه مردم لازم است که از او اطاعت کنند." ‏

در ادامه مبحث، حکومت را به مثابه ابزاري براي تحقق عدالت دانسته8 و در انتها نيز به برخي خصايل حاكم از ديدگاه علي (ع) اشاره کرده و تمام آنها را به دو صفت اصلي و اوليه يعني علم و عدالت بر مي‌گرداند.‏

مبحث سوم به بررسي روايتهايي که ولايت فقيهان از آنها استنباط مي‏شود مي‌پردازد. مبحث آخر کتاب تحت عنوان "برنامه تشکيل حکومت" به ارائه برنامه و روشهاي مبارزه جهت تشکيل حکومت اسلامي توجه داشته و اولين قدم را تبليغات براي اسلام و بيان مسائل سياسي، اجتماعي و حقوقي اسلام دانسته،9 و اجتماعات را بهترين ابزار براي اين منظور معرفي مي‌کند10 و توصيه مي‌نمايد بايد در راه استقرار حکومت اسلامي به مقاومت و مبارزه اي طولاني دست زد چه، اين امر در کوتاه مدت ميسر نبوده و نياز به زمان دارد‏
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
در دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران حکومت دینی نه تنها در آن قوانین دینی اجرا می شود بلکه مجریان آن یا مستقیما از طرف خدا منصوبند یا به اذن خاص یا عام معصوم منصوب شده اند.


در این دیدگاه حکومت دینی شکلی از حکومت است که در آن همه امور سیاسی اجتماعی قضایی اقتصادی و ... منشاء الهی پیدا می کند و طبق آزمونهای دینی تعیین تکلیف در این امور به دین واگذار می شود.

در حکومت دینی جایی برای مردمسالاری به عنوان تعیین سرنوشت اساسی جامعه وجود ندارد. هر چند که مشارکت مردم و مشورت آنها از اهمیت برخوردار است.

در حکومت دینی تعیین زمامدار و زمامداران و همه قوانین از طریق متن دین تعین می شود. امروزه طبق نظر اندیشمندان دینی دین اسلام بیشترین ظرفیت تحقق حکومت دینی را داراست از این رو حکومت دینی همواره بیشتر به معنی حکومت اسلامی می باشد.

مرتبه عملی و اجرایی حکومت دینی نسبی است یعنی همیشه امکان پیاده شدن کامل آن وجود ندارد و این نقص نه از حکومت دینی بلکه بخاطر شرایط نامناسب جامعه و عدم آمادگی کامل مردم می باشد.

نمونه بارز اجرای این شیوه حکومتی تا حد زیاد حکومت پیامبر اسلام و حکومت علی و حسن و حسین در صدر اسلام می باشد که به مفهوم واقعی جکومت دینی بسیار نزدیک بود و به اعتقاد شیعه نمونه بسیار اعلای آن در زمان ظهور مهدی موعود متحقق می شود هر چند که از جهات نظری اجرای صد در صد حکومت دینی از آرمانهاست ولی حکومت معصومین تا اندازه بسیار زیاد به حکومت دینی نزدیک است.

بنابراین حکومت دینی به شیوه مصلحتی اجرا می شود. نمونه مصلحتی حکومت دینی نظام سیاسی ایران در سه دهه گذشته است که به وسیله روح الله خمینی شکل گرفت این نوع حکومت مرسوم به جمهوری اسلامی ظرفیتهای ممکن حکومت دینی را به اجرا در آورد و یکی از معیارهای حکومت دینی توجه به مصالح می باشد در این صورت حکومت دینی می تواند بوجود آید یا ابقا پیدا کند مصالح گاه مصالح اجتماعی است و گاه بخاطر تزجیح مهم و اهم است.

از طرفی اسلام ناب محمدی بمعنی اجرا واقعی اسلامی و پرهیز از مصالح تحمیلی است.[
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
خمینی بنیان حکومت اسلامی رو بر اساس این نوشته ها پیگیری کرد و حال یک به یک به این سر فصلها و تعدیل یا تبدیل انها در طول زمان به ماهیت امروزه آنان در حکومت خامنه ای میرسیم

۱- ولایت فقیه

۲- دولت

۳ - مجلس

۴ -دادگستری

۵- وعده و وعیدهای داده شده به مردم از ترجمه های دروغه بنی صدر و حجازی و قطب زاده در فرانسه تا سخنرانیها و مصاحبه های خود امام خمینی در ایران و خارج از ایران
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ولایت فقیه نظریه‌ای در فقه شیعه است که نظام سیاسی مشروع در دوران غیبت امام معصوم را بیان می‌کند.[۱] نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس این نظریه تأسیس شده‌است.

ولایت محدود فقیه از جمله حق قضاوت، صدور فتوا در مسائل شرعی، اخذ وجوهات شرعی و رسیدگی به امور حسبیه از دیرباز در فقه امامیه مطرح و مورد بحث بوده و در ارتباط نزدیک با نهاد مرجعیت است. اما در نظریهٔ ولایت سیاسی فقیه که بیش از همه توسط روح‌الله خمینی مطرح و تشریح شده، این ولایت تقریباً به تمام امور مربوط به امام معصوم گسترش پیدا می‌کند.[۲]

اغلب شیعیان در زمان غیبت امام بسیاری از مسایل مربوط به او را تعطیل میکنند مثل نماز جمعه و خمس و جهاد ولی حق برخی از امور رو به مراجع واگذار میکنند مثل دادن فتوی

امام خمینی اما حق مرجع رو مثل امام معصوم میدونه که بر جان و مال مردم هم تسلط داره و البته امام معصوم است و اشتباه نمیکنه اما ولی فقیه اشتباه میکنه و این جور میشه که در جنگ ایران و عراق در حالی که میشد فقط با یکسال جنگ همه مسایل رو حل کرد فقط بخاطر لجبازی ولی فقیه جنگ ۸ سال بکشه و اینقدر خون بریزه از اخر هم اقا جام زهر بخوره

اما امروز حتی بدتر شده در حالیکه امام اوایل نظر به دخالت در اجرا نداشت و به قم رفت ولی امروز ولی فقیه رو در حد امام معصوم بالا بردن و القاب عجیبی برای اون میشنویم



شیخ مرتضی انصاری از نخستین فقیهانی‌ست که به بحث در مورد ولایت فقیه می‌پردازد.[۳] او این بحث را در کتاب مکاسب خود مطرح کرده و منصب فقیه جامع‌الشرایط را در سه منصب افتا، قضا و سیاست شرح می‌دهد. او ولایت فقیه در افتا و قضاوت را می‌پذیرد ولی در گسترش آن به حوزه امور سیاسی تردید جدی دارد. او معتقد است «استقلال فقیه در تصرف اموال و انفس، جز آن‌چه از اخبار وارده در شأن علما تخیل می‌شود، به عموم ثابت نشده‌است.» و «اقامه دلیل بر وجوب اطاعت فقیه همانند امام جز آن‌چه با دلیل خاص خارج می‌شود، خار در خرمن کوبیدن است»[۴]


شیخ انصاری از بزرگان شیعه حق ولی فقیه را در دادن فتوا و احکام شرعی و قبول وجوه زکات و شرعی قبول داره اما اصلا قبول نداره این حقوق به مسایل سیاسی هم برسه و کلا دخالت فقیه در سیاست رو نمیپذیره



در پیش نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی که در زمان دولت مهدی بازرگان تدوین شده بود اشاره‌ای به ولایت فقیه نشده بود، آیت‌الله خمینی نیز بدون اشاره بدان، پیش نویس را تایید کرد و با تصویب شورای انقلاب بجای رای گیری عمومی مجلس خبرگان به بررسی و تدوین نهایی قانون اساسی پرداخت.

اول انقلاب اصلا بحث وجود ولایت فقیه نبود و فقط ولی فقیه قرار بود در قم رهبر معنوی باشه و امام هم به قم رفت


ولایت فقیه و مجلس خبرگان در مجلس ۷۵ نفره‌ای که ریاستش را دکتر بهشتی بر عهده داشت، به این پیش‌نویس اضافه شده‌اند.[۲

با برنامه و پیشنهاد منتظری و بهتشتی و اصرار افراطی ها متن اضافه شد اما باز هم بیشتر مقامی تشریفات و در حد پادشاه مشروطه بو
د


بنا به روایتی که ابوالحسن بنی صدر نقل می‌کند، پس از آگاهی از آنکه مجلس خبرگان تصمیم دارد قانون اساسی را بر مبنای ولایت فقیه تنظیم کند، او به همراه ۷ تن دیگر از جمله آیت‌الله طالقانی، عزت الله سحابی، علی گلزاده غفوری، آیت‌الله مکارم شیرازی[۲۶]، نوربخش و مقدم مراغه‌ای تصمیم به استعفا در اعتراض به این موضوع داشتند اما نهایتا ماندن در مجلس خبرگان و مخالفت با اصل ولایت فقیه را به مصلحت می‌بینند. بنا به روایت وی مرتضی حائری یزدی (فرزند بنیانگذار حوزه علمیه قم) نیز با ولایت فقیه مخالف بود اما به بهانه کسالت از مطرح کردن مخالفت خود خودداری کرد. به گفته بنی صدر مکارم شیرازی نیز سخت بر علیه ولایت فقیه سخنرانی کرد و گفت امروز روز سیاه تاریخ ایران است.[۲۷]

کسانی که مخافتشون ممکن بود به قیمت زندگی اونها تموم بشه به هر حال ولی فقیه در ایران نصب شد

روز سیاه تاریخ ایران یعنی نصب یک شخص مقدس که همه در مقابل اون باید مطیع باشن مغایر روح دموکراسی
[/font]
[/b]


گرچه مرجعیت فقیه به عنوان یک متخصص در علوم مذهبی و به معنای رسیدگی به امور مذهبی شیعیان توسط فقیه سابقه تاریخی دارد. ـ که آن هم هر فرد شیعه با اختیار و تحقیق خود به طور مجزا فقیهی واجد شرایط را به عنوان متخصص آن هم فقط در احکام دین، برای خود و نه برای دیگران به عنوان مرجع انتخاب می‌کند ـ اما لزوم حاکمیت سیاسی فقیه بر جامعه تا پیش از نظام جمهوری اسلامی مطرح نشده بود و با مخالفت مراجع عظام تقلید در زمان خود مواجه شد. همچنین منتظری بعنوان بانی اضافه شدن اصل ولایت فقیه به قانون اساسی جمهوری اسلامی و ارائه اختیارات گسترده به وی، در سال‌های پایانی زندگی‌اش مخالف سرسخت آن بود.

آيت‌الله محمدتقی مصباح یزدی می‌گوید: يكی از ابهام‌ها قيد مطلقه در ولايت فقيه است كه سبب شده، افراد از آن برداشت ديكتاتوری کنند و هنوز برخی نمی‌دانند حوزه اختيارات ولي‌فقيه کدام است و مطلقه بودن ولايت‌فقيه در برابر كدام مقيده است. اينكه يك نفر هر چه به ذهنش رسيد بگويد و همه ملزم به تبعيت باشند، تفكری عقب افتاده است.[۳۰]
آیت‌الله سید کاظم شریعتمداری مخالف اختیارات نامحدود ولی فقیه بود و به اصل ۱۱۰ قانون اساسی رای نداد [۳۱].
آیت‌الله حسینعلی منتظری ولایت فقیه جامع الشرایط را تایید می‌کند ولی ولایت مطلقه فقیه را از مصادیق شرک می‌داند.[۳۲]
آیت‌الله سید ابوالقاسم خویی نظریهٔ ولایت فقیه را یک «بدعت عاری از هرگونه پشتوانه در قوانین و حکمت شیعی» می‌دانستند.[۳۳][۳۴][۳۵] او می‌گوید: «ولایت در زمان غیبت با هیچ دلیلی برای فقهاء اثبات نمی‌شود. «ولایت» تنها به پیامبر (ص) و ائمه (علیهم السلام) اختصاص دارد. آن‌چه از روایات برای فقها، اثبات می‌شود دو امر است، نفوذ قضاوت، حجیت فتوای‌شان. اما حق تصرف در اموال قاصران و غیر ایشان ـ که از شئون «ولایت» است ـ ندارند مگر در امور حسبیه[۳۶] و فقها در این محدوده «ولایت» دارند، اما نه به معنای ادعا شده [یعنی نه به معنای ولایت] بلکه به معنای نفوذ تصرفاتش یا تصرفات وکیلش... بنابراین، آن‌چه برای فقیه، ثابت می‌باشد «جواز تصرف» است، نه «ولایت».»[۳۷]

البته این درحالی است که خود او در

آیت‌الله سید حسن طباطبایی قمی با نظریه ولایت فقیه مخالف بود. او براین اعتقاد بود که در شرایط کنونی امکان برقراری حکومت اسلامی وجود ندارد.[۳۸]
آیت‌الله سید علی سیستانی دربارهٔ ولایت فیقه چنین بیان می‌کند که ولایت در آن چه - به اصطلاح فقها - امور حسبیه خوانده می‌شود برای هر فقیهی که جامع شرایط تقلید باشد ثابت است. و اما در امور عامه که نظم جامعه اسلامی بر آنها متوقف است هم در شخص فقیه و هم در شرایط به کار بستن ولایت امور دیگری معتبر است از جمله مقبول بودن نزد عامه مؤمنین.[۳۹]
آیت‌الله مرتضی مطهری در کتاب پیرامون انقلاب اسلامی می‌گوید:«ولایت فقیه به این معنا نیست که فقیه خود در رأس دولت قرار گیرد و عملاً حکومت کند. نقش فقیه در یک کشور اسلامی... نقش یک ایدئولوگ است نه نقش یک حاکم.... صتور مردم آن روز ـ دورهٔ مشروطیت ـ و نیز تصور مردم ما از ولایت فقیه این نبود و نیست که فقها حکومت کنند و ادارهٔ مملکت را به‌دست گیرند...»[۴۰][۴۱]
علامه سید علی امین فقیه لبنانی، عذرخواهی آیت‌الله منتظری از مردم و اعتراض فرزندان انقلاب ایران و دوستان آیت‌الله خمینی به «ولی فقیه» را نشانه آن می‌داند که این نظریه آزمون خود را پس داده و در آزمون اجرا مردود شده‌است.[۴۲][۴۳]
[f آیت الله محمد صادقی تهرانی در کتاب حکومت صالحان یا ولایت فقیهان به رد این نظریه پرداخته است .[۴۴]
[font#7401DF]
در دین ما ابهام انقدر زیاد هست که یک ادم ازاد اندیش به کلیت دین شک کند و این هم یک نمونه ان
[b]
اما چه فایده وقتی این ابهامها باعث تباه شدن زندگی چند نسل میشوند و روزی حق روشن میشود که ما در این ظلم و ستم و استبداد جان داده ایم
[font#7401DF][/font]
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  ویرایش شده توسط: ametis   
مرد

 
پیش از روزهای نوفل لوشاتو روح الله خمینی در مقام حجت السلامی در قم در کشف الاسرار خود نوشت"فقها و مجتهدین هیچ وقت نه تنها با اساس سلطنت مخالفت نکرده اند بلکه بسیاری از علمای عالی مقام با سلاطین همراهیها نیز کردند.وآنها که می گویند اسلام با سلطنت مخالف است نیت فتنه انگیزی دارند و می خواهند دولت را نسبت به آنها بدبین کنند".


ولی همین شخص در مقام آیت الله کشف کرد که"سلطنت اصلی است که اسلام بر آن خط بطلان کشیده است و خداوند امر فرموده است که مردم به سلاطین کافر شوند.به همین جهت است که فقها و علما همیشه از سلاطین اعتراض کردند".



در نوفل لوشاتو در هفده مورد مختلف تاکید کرد که در ایران اسلامی شخصا هیچ نقشی را در اداره امور مملکت به عهده نخواهد گرفت و رئیس جمهور یا رهبر نخواهد شد و تنها به ایفای نقش ارشادی اکتفا خواهد کرد.


ولی به محض بازگشت به ایران هم بر مسند رهبری نشست هم مقام ریاست جمهوری را تبدیل به یکی از ادارات تابعه دفتر رهبری کرد.هم کلاه خود فرماندهی کل قوا را بر سر گذاشت.



در نوفل لوشاتو سیزده بار تصریح کرد که در ایران اسلامی روحانیون خودشان هیچ یک از مناصب حکومتی را عهده دار نخواهند شد و نقش آنها نیز مانند نقش خود او صرفا نقشی ارشادی خواهد بود


.ولی در ایران اسلامی او عمامه داران کلیه مقامات بالای حکومتی:ریاست جمهوری-نخست وزیری-وزارت-سفارت-ریاست دیوان عالی کشور-استانداری-فرمانداری-امور مقننه و قضائیه و رسانه های گروهی را در انحصار خود گرفتند و رهبر عالیقدر انقلاب اعلام کرد که آنهائیکه می گویند روحانیون نباید در مصادر امور حکومتی باشند دشمنان خدا و رسولند و میخواهند اسلام را از بین ببرند.




در نوفل لوشاتو بیست ویک بار قول داد که دولت اسلامی دولتی کاملا دموکراتیک خواهد بود.همه نهادهای فشار و اختناق در آن از بین خواهد رفت.هر کس خواهد توانست عقیده خودش را آزادانه بیان کند.مطبوعات و رادیو و تلویزیون در نشر همه واقعیات آزاد خواهند بود.تشکیل هر گونه احزاب و اجتماعات حتی احزاب کمونیستی مجاز خواهد بود.تمام اقلیت های مذهبی برای اجرای آداب دینی خود آزادی کامل خواهند داشت.دولت اسلامی تمام منطقها را با منطق جواب خواهد داد و تمام مسائل فقط به استناد متمم قانون اساسی مطرح خواهند شد و برنامه سیاسی آن آزادی و دموکراسی حقیقی خواهد بود.


ولی او در همان نخستین ماه بازگشت خود به ایران در این باره گفت:"به اینهایی که از دموکراسی حرف می زنند گوش ندهید.اینها با اسلام مخالفند.هر کس جمهوری بخواهد دشمن ما است.اینهایی که فریاد می زنند که باید دمکراسی باشد اینها مسیرشان غیر از ماست.مگر شما انقلاب کردید که مثل سوئیس بشوید؟ما قلمهای مسموم آنهایی را که صحبت ملی و دمکراتیک و اینها را می کنند می شکنیم.به اینها هشدار میدهم که اگر از فضولی دست برندارند سرکوب خواهید شد".




در نوفل لوشاتو بارها تاکید کرد که:"در حکومت اسلامی ما از نظر حقوق انسانی تفاوتی میان زن و مرد نخواهد بود.زنها در جمهوری اسلامی در نوع پوشش خود.نوع تحصیلات خود.نوع فعالیت خود کاملا آزاد خواهند بود.همانطور که مردها آزادند".


ولی در حکومت اسلامی او زنان به صورت صیغه ها به درون چادر فرستاده شدند و اعلام شد که از نظر شرعی زنان باید از تفکرات سنتی در مورد حقوق زن و مرد پرهیز کنند.زیرا این امر به عهده روحانیون و آگاهان مذهبی است و نه خود آنها."و گشودن مبحثی به نام حقوق زن یک پدیده غربی ناشی از یک بینش غیر توحیدی و ناشی از بیماری غرب زدگی است". و وقتی گفته آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور و بلند پایه ترین مرجع قضایی جمهوری در خطبه نماز جمعه که"وظیفه زن در اسلام این است که کنیز مرد باشد"مورد اعتراض خانم گوهرالشریعه دختر آیت اله شهید دستغیب شیرازی و نماینده مجلس قرار گرفت مقام عالی قضایی جواب داد که آنچه گفته است دقیقا قانون اسلام است و جای عذرخواهی ندارد!




در نوفل لوشاتو مدعی شد که فقط مطالبه حقوق اولیه بشر را در ایران دارد و چیزی به جز اجرای دقیق بیانیه حقوق بشر نمی خواهد

پ.

ولی هم او در همان نخستین روزهای بازگشت در فیضیه قم حقوق بشر را ساخته و پرداخته استکبار دانست و ادعا کرد که همه اینهایی که صحبت از حقوق بشر می کنند عمال استعمار هستند.



در نوفل لوشاتو تعهد کرد که در ایران اسلامی حقوق هر متهمی در جریان دادرسی به طور کامل رعایت خواهد شد و امکانات قانونی از هر جهت برای او فراهم خواهد بود.


ولی در تهران همین مدافع عدالت فتوا داد که"اینهایی که در بازداشت هستند(مقامات عالی رتبه رژیم پیشین)متهم نیستند بلکه مجرمند.باید هویتشان را ثابت کرد و بعد همه آنها را کشت.اصلا احتیاجی به محاکمه آنها نیست و هیچ گونه ترحمی هم درباره آنها مورد ندارد.ما معتقدیم که مجرم اصولا محاکمه ندارد و باید کشت".

Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ر همان روزهایی که "آیت الله نوفل لوشاتو"به طور پیگیر به روزنامه ها و رادیو ها و تلویزیون های جهان درباره تعهد صادقانه خود به رعایت دمکراسی و آزادی و عدالت و حقوق بشر قول شرف میداد.بسیاری از بزرگواران روشنفکر و واقع بین کشورهای صاحب این تلویزیونها و رادیو ها و روزنامه ها به صدها میلیون مردم این کشورها با همین اطمینان قول شرف می دادند که در صحت گفته های آیت الله تردیدی نمی باید کرد.

بزرگترین مخالف حکومت خمینی مرحوم بختیار بود که گفت دارم بجای صدای لگد کوب کردن توسط چکمه صدای نعلین میشنوم و این صدا دیگر از ایران به این سادگی ها دست بر نخواهد داشت
بختیار جمهوری خواه معتدل و ضد شاه بود که وقتی شاه یقین کرد نمیماند اورا برای جلوگیری از حکومت مقدس ها انتخاب کرد


آندریو یانگ(رئیس هیئت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد و نماینده شخصی پریزیدنت کارتر)اطمینان میداد که:"نهضت خمینی تحت تاثیر مستقیم آموزشی آمریکا بوجود آمده است و از آن نیز الهام می گیرد.چیزی که میتوانم با اطمینان بگویم این است که آرمانهای انقلاب ایران همان آرمانهای نهضتهای جهانی حقوق بشر است.وقتی که این انقلاب جا بیفتد همه جهانیان در خواهند یافت که خمینی یکی از قدیسان عصر ما بوده است".

ریچارد فالک(استاد دانشگاه و کارشناس برجسته مسائل خاورمیانه و جهان اسلام)در روزنامه نیویورک تایمز نوشت:"بسیارند کسانی که از این انقلاب به عنوان زیباترین لحظه تاریخ اسلام نام می برند.زیرا این انقلابی است که توانسته است سرمشق تازه ای را از یک انقلاب صلح جویانه و بی خونریزی ارائه کند و در آینده نیز مسلما خواهد توانست نمونه ای از یک حکومت کاملا انسانی که خود ما هم به آن احتیاج مبرم داریم به کشورهای جهان سوم عرضه دارد".

ریچارد کاتم(استاد دانشگاه و مشاور ممتاز وزارت امور خارجه آمریکا)با قاطعیت می گفت:"می توانم اطمینان بدهم که آیت اله خمینی به هیچ وجه خواستار حکومت نیست و به محض مراجعت به ایران به حجره درس خودش باز خواهد گشت".

ویلیام سالیوان(سفیر ایالات متحده در ایران و مسئول مستقیم بسیاری از اشتباهات فاجعه انگیز سیاست خاورمیانه ای این کشور)به دولت خود گزارش میداد که"آیت اله خمینی ایفای نقشی را همانند گاندی به عهده خواهد گرفت و برقراری جمهوری اسلامی منجر به تشکیل رژیمی با گرایش بسیار قوی غربگرایانه خواهد شد".

Regis debray متفکر چپگرای فرانسوی در ماهنامه لوموند دیپلوماتیک می گوید:"درسهای اخلاقی که بسیاری از بزرگان جهان ما در ایفای رسالتی پیامبر گونه به مردم جهان سوم میدهند شباهت به گلهایی دارد که در گورستانها می رویند.زیرا به هر حال وجدان مسیحی اقتضا دارد که پیش از اعدام محکومین به مرگ کشیشی برای آنها موعظه کند".

هم صداقت اسلامی یک(انقلاب صلحجویانه و بی خونریزی) که میبایست نمایانگر زیباترین لحظات تاریخ اسلام باشد.وهم روش گاندی وار رهبر این انقلاب درست در همان روزها در خیابانها و میدانهای پایتخت و شهرستانهای ایران به نمایش گذاشته شد که گزارش مبسوطی از آنرا در کتاب"تاکتیکها و تکنیکهای انقلاب"نوشته محسن رضائی میتوان خواند:"...استفاده از تکنیک رنگ کردن لباسهای افراد معین با جوهر قرمز یا خود خون گوسفند به منظور ایجاد جنون خون که در تحریک اجتماعات اثری معجزه آسا دارد.به کار گماشتن شیون کنان حرفه ای زن و مرد در قبرستانها برای جلب توجه وسائل ارتباط جمعی یعنی خبرنگاران مطبوعات خارجی و رادیوها و تلویزیونها و خبرگزاریها که میباید به تعداد هر چه بیشتر و به دفعاتی هر چه زیادتر به قبرستانها آورده شوند و بوجود آوردن این احساس که اختناق دولتی بسیار شدید و شمار قربانیان آن بسیار زیاد بوده است.استفاده وسیع از تکنیک(تابوت)از راه ترتیب دادن مراسم ساختگی تشییع جنازه شهدا.جان دادن یک یا چند آخوند و صفوف مقدم تظاهرات برای نشان دادن نقش رهبری روحانیت در انقلاب...".

و اینگونه شد که آیت اله نوفل لوشاتو توانست بر اریکه قدرت بنشیند...
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 

upload


ماجرای”آب و برق مجانی” امام چه بود ؟

دولت موقت مهندس بازرگان برای بار اول لایحه‌ی آب و برق مجانی را تصویب کرد و وعده‌ی آنرا هم به مردم داد و امام خمینی چند روز بعد، این وعده‌ی دولت موقت را تصحیح و تکمیل کردند.



photo hosting


به گزارش ایران ویج ، به نقل از وبلاگ آهستان،‌ سی و سه سال است که دشمنان امام و انقلاب، با وارونه سازی یک خبر و تحریف ماجرا، مدعی هستند که امام خمینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مردم ایران قول داده است که آب و برق مجانی می شود. دروغگویان حتی مدعی هستند که امام بزرگوار ما، در بدو ورود به وطن یعنی در دوازدهم بهمن سال ۵۷ این وعده را به مردم داده است!

اما رجوع به اصل سخنان امام در بهشت زهرا نشان می دهد که اصلا و ابدا چنین وعده ای در سخنرانی امام خمینی وجود ندارد و در حقیقت این مساله مربوط است به سخنرانی ایشان در ۱۲ اسفند سال ۵۷ و در مدرسه فیضیه.البته برای دشمنان امام فرقی نمی کند که این سخنرانی مربوط به ۱۲ بهمن باشد یا ۱۲ اسفند. آنها با استناد به این سخنرانی و عدم تحقق چنین وعده ای، می خواهند اینگونه وانمود بکنند که امام خمینی و یا انقلاب، مردم را فریب داده اند و یا با چنین وعده هایی انقلاب را پیش برده ا ند و یا اینکه این قبیل وعده ها فاقد پشتوانه علمی و کارشناسی و به دور از واقعیت بوده است! متاسفانه در نوشته های ضدانقلاب انواع و اقسام توهین و اهانت و فحاشی را علیه امام می بینیم.



free picture hosting

در مقابل، دوستان امام و انقلاب و حتی برخی مسئولان رسمی کشور هم گاهی ضمن تایید این مساله، به زعم خود سعی کرده اند با توجیهات مختلف از امام و انقلاب دفاع کنند! گویا اینها هم باور کرده اند که امام چنین وعده ای را به مردم داده است! مثلا آقای علیرضا محجوب نماینده مجلس گفته است:«حضرت امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کردند آب و برق برای مردم رایگان است، اما پس از آن کارشناسان اعلام کردند که اجرای این موضوع تنها برای افراد کف جامعه امکانپذیر است.»

این اظهارات موافق و مخالف در حالی صورت می گیرد که مراجعه به اسناد انقلاب و آرشیو مطبوعات آن روز، نشان می دهد که شخص دیگری غیر از امام برای اولین بار این وعده را به مردم داده است! در حقیقت مطلب امروز من هم افشای این دروغ سی ساله و بیان یک واقعیت پنهان است.ابتدا به عبارت امام توجه کنید: «علاوه بر اینکه زندگی مادی شما را میخواهیم مرفه بشود، زندگی معنوی شما را میخواهیم مرفه کنیم. شما به معنویات احتیاج دارید، معنویات ما را اینها بردند. دلخوش نباشید که تنها مسکن میسازیم ، آب و برق را برای طبقه مستمند مجانی میکنیم اتوبوس را برای طبقه مستمند مجانی میکنیم دلخوش به این مقدار نباشید معنویات شما را، روحیات شما را عظمت میدهیم. شما را به مقام انسانیت می رسانیم. اینها شما را منحط کردند؛ این قدر دنیا را پیش شما جلوه دادند که خیال کردید همه چیز این است.»



free picture hosting


همان طوری که اشاره شد این سخنرانی مربوط است به روز شنبه دوازدهم اسفند ۱۳۵۷٫ از این عبارات مشخص می شود که حتما شخصی غیر از امام این دلخوشی مادی را برای مردم به وجود آورده است! با مرور اخبار روزهای قبل از سخنرانی امام، این شخص نامعلوم و این حقیقت پنهان مشخص می شود.کیهان ۸ اسفند ۱۳۵۷ / سخنگوی دولت: «برای کم در آمدها؛ آب و برق مجانی می شود!» سخنگوی دولت کسی نیست جز آقای عباس امیرانتظام! به عبارت دیگر لایحه ی آب و برق مجانی را اولین بار دولت موقت مهندس بازرگان تصویب کرد و وعده ی آنرا هم به مردم داد و امام خمینی چند روز بعد، این وعده ی دولت موقت را تصحیح و تکمیل کردند!

در حقیقت امام به خاطر این که مبادا این قبیل وعده های دولتی، انقلاب اسلامی را به انقلابی صرفا مادی و با اهدافی مادی تبدیل کند، مصوبه دولت موقت را اینچنین تصحیح می کند که دلخوش به این نباشید که آب و برق مجانی می شود! امام بزرگوار ما توضیح می دهد که انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه وظیفه دارد به فکر رفاه مادی مردم باشد، دنبال رفاه و سعادت معنوی آدمها هم هست. چرا که انقلاب اسلامی بیشتر از آنکه مادی باشد، انقلابی معنوی برای گستتن بندهای اسارت و بردگی ناشی از استبداد و استعمار و استحمار بود.پس در سخنان امام خمینی وعده ای وجود ندارد. ایشان با توجه به احتمال تغییر ذائقه مردم و تحریف معنا و مفهوم و آرمان انقلاب، هدف اصلی انقلاب را برای مردم و شاید هم برای دولت موقت تبیین کردند.



upload


فراموش نکنیم که دولت مهندس بازرگان و اعضای کابینه و شخص آن مرحوم، خودشان را آدم هایی متخصص و روشنفکر می دانستند که توانایی حل مشکلات مردم را دارند. آنها گاهی به صراحت و گاهی هم با ایما و اشاره، روحانیون و رهبران انقلاب را به سنتی بودن و بی سواد بودن متهم می کردند!به هرحال خوب یا بد، جدای از اینکه موافق این وعده باشیم یا مخالف آن و اصلا هر تفسیری که برای وعده آب و برق مجانی داشته باشیم، این دولت بازرگان بود که اولین بار این لایحه را تصویب کرد و خبر این وعده ی تاریخی را هم شخص آقای امیرانتظام یعنی سخنگوی دولت موقت و معاون نخست وزیر وقت در اختیار مطبوعات قرار داد!

پس اگر به زعم ضدانقلاب، وعده ی دروغی داده شده و یا وعده ای غیرکارشناسی به مردم داده شده، چرا کسی از بازرگان و دولت موقت اسم نمی برد؟! عدم اشاره ضدانقلاب و حتی دوستان انقلاب در سی سال گذشته به این حقیقت مهم و پنهان، جالب و عجیب است. اگر عبارت «آب و برق مجانی» را در اینترنت جستجو کنید، صدها و شاید هزاران سایت و وبلاگ و کلیپ و فیلم اهانت آمیز علیه امام خمینی پیدا می کنید که همه آنها بدون کمترین اشاره ای به این مصوبه دولت بازرگان، فقط و فقط به امام خمینی اهانت می کنند! اما کسی نمی گوید که سخنان امام، در حقیقت اشاره به وعده دولت بازرگان بوده است!

امروز که به مدد آرشیو کیهان، مشخص شده است اولین بار این وعده را دولت موقت به نخست وزیری مهندس بازرگان به مردم داده و خبر آن را هم شخص عباس امیرانتظام در اختیار مطبوعات قرار داده، آیا دروغگویان و هتاکان، به این حقیقت اعتراف می کنند؟ البته احتمالا، حالا که همه چیز ثابت شده، باز هم باید منتظر سوالات و شبهات جدید باشیم! ماجرای گاو بنی اسرائیل را که یادتان هست؟!

پی نوشت و اصلاحیه
بعضی دوستان معتقدند که تصویب آب و برق مجانی در دولت، تحت تاثیر سفارشات امام خمینی به دولت موقت بوده است. دلیل این دوستان پیام ۱۴ ماده ای امام در تاریخ ۹ اسفند و نطق تلویزیونی مرحوم بازرگان در تاریخ ۲۳ اسفند ۵۷ است. مهندس بازرگان در این مصاحبه تلویزیونی که متن آن در کیهان ۲۴ اسفندماه نیز به چاپ رسیده، ادعاهایی را درباره امام مطرح کرده است. مثلا وی ادعا کرده است که امام بدون مشورت با دولت و یا با صدور اعلامیه، خواسته است که آب و برق مجانی شود!

در حالی که اگر صحیفه امام را مرور کنیم، قبل از تاریخ مصوبه هیات دولت، هیچ سخنرانی و اطلاعیه ای از طرف امام سراغ نداریم که به موضوع آب و برق مجانی اشاره شده باشد. تنها موردی که وجود دارد همان پیام ۱۴ ماده ای مورخ ۹ اسفندماه است که بعد از تصویب آب و برق مجانی در دولت، صادر شده است. البته امام در این نامه از قید «فعلا» و «برای طبقات کم بضاعت» استفاده کرده است.پس این احتمال وجود دارد که پیش از این، رهبران انقلاب یا شورای انقلاب و یا امام به طور خصوصی و نه از طریق فشار رسانه ای و یا صدور اعلامیه، به دولت پیشنهاد چنین کاری را داده باشند. اما چرا مرحوم بازرگان در مصاحبه ۲۳ اسفند ادعا کرده است امام از طریق اعلامیه و بدون مشورت با او دستور داده؟!

نگاهی به آرشیو سخنان امام نشان می دهد که علت اصلی ناراحتی مهندس بازرگان چیز دیگری بوده است. چون قبل و بعد از تصویب لایحه دولت، نشانه ای از نارضایتی دولت از این پیشنهاد دیده نمی شود و موردی هم سراغ نداریم که امام در اعلامیه و یا سخنرانی عمومی، دولت را برای این مساله خاص تحت فشار قرار داده باشد. اتفاقا برعکس، امام بعد از تشکیل دولت موقت، بارها مردم را به همکاری با دولت در جهت رفع محرومیت ها تشویق و به صراحت تاکید می کرد که رفع این محرومیت ها به زمان زیادی نیاز دارد.

نکته اینجاست که امام در روزهای قبل از مصاحبه بازرگان (دهم و پانزدهم اسفند) انتقادات تندی را به سیاست گام به گام دولت در رفع مفاسد دستگاه های دولتی و وزارتخانه ها و باقی ماندن برخی مظاهر رژیم گذشته مطرح کرده بود که این مساله موجب ناراحتی و گلایه مهندس بازرگان می شود. اما وی سعی کرد بدون ارائه پاسخی قانع کننده به انتقادات اصلی و اساسی امام و با اشاره به مسائلی چون آب و برق مجانی که مصوبه دولت خودش نیز بود، انتقادهای امام را احساسی و غیرتخصصی معرفی کند!

به هرحال آب و برق مجانی، چه با سفارش امام بوده و چه نبوده، مصوبه دولت موقت در تاریخ ۸ اسفند ۵۷ بوده است آنهم با قید فعلا و برای اقشار کم درآمد، نه برای همیشه و همه مردم. نکته مهمتر اینکه علی رغم چاپ اصل سخنان دوازدهم بهمن امام در مطبوعات آن روز، هنوز هم عده ای اصرار دارند که امام در بدو ورود به ایران، وعده ی آب و برق مجانی را داده است!
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 


دروغهایی به بزرگی تاریخ

بهتره بگیم اقا حتی پول اب برقشم نمیداده و سر از اقتصلد خونه خودش در نمی اورده فکر کرده همونطور که خمس به او میدن و تو از پول خمس زندگی میکنه و پول اب برق رو میده میشه از همین خمسها پول بقیه رو بده

منتها وقتی بحث اقتصاد یک مملکت در میون است ریالها تعیین کننده هستند و بهتره بگیم اقا زیاد جام زهر و ...میخورده

چرا وعده امام خمینی در مورد آب و برق مجانی، که در 12 بهمن 57 در بهشت زهرا مطرح شد، عملی نگردید؟

پرسش: چرا وعده امام خمینی در مورد آب و برق مجانی، که در ۱2 بهمن مطرح شد، عملی نگردید؟




پاسخ: پیش از پاسخ به دو نکته اشاره می کنیم:

۱.امام خمینی در روز ۱۲ بهمن به چنین مسئله ای اشاره نکردند و اولین باری که ایشان از آب و برق مجانی سخن گفتند، در پیام ۹ اسفند ۵۷ خطاب به مردم ایران بود. آن سخنرانی که بخشهایی از آن در شبکه های ماهواره ای ضدانقلاب به اسم سخنرانی ۱۲ بهمن ۵۷ نمایش داده می شود، مربوط به سخنرانی امام خمینی در ۱۰ اسفند ۵۷ در مدرسه فیضیه است.

۲.امام از مجانی شدن کامل آب و برق سخن نگفتند و فرمودند آب و برق برای فقرا و مستضعفین مجانی شود. برای مثال در پیام ۹ اسفند ۵۷ فرمودند: "من به دولت راجع به مجانى كردن آب و برق و بعضى چيزهاى ديگر فعلًا براى طبقات كم بضاعتى كه در اثر تبعيضات خانمان برانداز رژيم شاهنشاهى دچار محروميت شده‏اند- و با برپايى حكومت اسلامى به اميد خدا اين محروميتها برطرف خواهد شد-سفارش اكيد نمودم كه عمل خواهد شد."(صحیفه نور، ج۶، ص۲۶۲) ایشان همچنین در سخنرانی ۱۰ اسفند ۵۷ در مدرسه فیضیه قم فرمودند: " آب و برق را مجانى مى‏كنيم براى طبقه مستمند، اتوبوس را مجانى مى‏كنيم براى طبقه مستمند، دلخوش به اين مقدار نباشيد. معنويات شما را، روحيات شما را عظمت مى‏دهيم‏..."(صحیفه نور، ج۶، ۲۷۳) در بیاناتشان در روز ۱۱ اسفند ۵۷ نیز فرمودند: "هر چه زودتر بايد مشكل مسكن براى بى‏خانمانها و فقراى ايران حل گردد؛ و براى هر خانواده، مسكن مورد نيازشان تأمين شود، آب و برق براى فقرا و بى‏بضاعتها بايد مجانى گردد." (صحیفه نور، ج۶، ص۲۹۷) اینها تنها مواردی هستند که امام از آب و برق مجانی سخن گفته اند و در نتیجه آشکار است که امام هرگز ادعای مجانی کردن آب و برق برای عموم را نداشتند و این را برای فقرا می خواستند.

حال به پاسخ زیر توجه بفرمایید:

در حال حاضر هم تا حد معيني از مصرف،مجاني يا وجه مختصري گرفته مي شود.تا چند سال قبل عملي مي شد وآب تا ده متر مكعب وبرق 60كيلوات ساعت رايگان مي آمد،كه اگر ادامه پيدا مي كرد خيلي از جاها ورشكست مي شدند .بحث يارانه ها مفصل است ودر حال حاضر اقلام زيادي از جمله انرژي را در بر مي گيردودولت در حال بررسي هدفمند كردن يارانه ها است.

جملات فوق و برخي ديگر از بيانات حضرت امام در اوان انقلاب و بعد از آن كه به مناسبتهاي مختلف بيان شده بيش از هر چيز بيانگر اهتمام جدي و عنايت خاص آن بزرگوار به قشر مستضعف و محروم جامعه و توجه زمامداران جامعه به مشكلات پايين ترين طبقات اجتماعي است كه در سيره عملي آن بزرگوار نيز با تأسيس بنيادها ونهادهايي نظير كميته امداد، حساب 100 امام، بنياد مستضعفان و غيره، تبلور عيني و مصداق بيروني پيدا كرده است، اساساً امام قشر مستضعف جامعه را كه اكثريت جامعه آن دوران را نيز تشكيل مي داد، صاحبان و سرمايه هاي اصلي انقلاب دانسته و بر توزيع درست امكانات و بسط عدالت اجتماعي و حذف محروميتها با تكيه بر اسلام ناب به عنوان يك آرمان بزرگ الهي و نه يك اتوپياي خيالي مي نگريست نگاه ناقد و معرفت عميق حضرت امام به اسلام، آن بزرگوار را به اين باور حقيقي رسانده بود كه در صورت پياده شدن احكام نوراني اسلام با تمام ملزومات آن مسلماً مشكلات قشر محروم جامعه به حداقل ممكن خواهد رسيد. آنچه مسلم است رسيدن به اين نقطه مطلوب نياز جدي به پشتكار و جديت مسؤولين، خواست عمومي و توليد ثروت در كشور و سپس بسط و توزيع مناسب آن، مستلزم گذشت زمان است. مسلماً ايجاد چنين فضاي آرماني، ساختمان پيش ساخته اي نيست كه يك شبه آن را ساخت، بايد ديوارهاي آن را آجر به آجر و با عنايت به امكانات كشور بالا برد و آن را بنا كرد. با نگاه منصفانه به عملكرد دولتهاي پس از انقلاب چه در زمان حيات حضرت امام و چه بعد از ايشان به وضوح مي توان ديد كه عليرغم نارساييهاي موجود، قدمهاي مؤثري در اين راه برداشته شده هر چند با نقطه آرماني و مطلوب حضرت امام فاصله بسيار است و نيازمند تلاشهاي جدي تري است. به عنوان نمونه مي توان به بسط و تعميق آموزش و پرورش، بهداشت، آب و برق و امكانات ارتباطي به دوردست ترين نقاط كشور و نيز هدفمند كردن يارانه ها در اين اواخر اشاره كرد كه به طور مسلم نقش بسزائي در رفع محدوديتها داشته و خواهد داشت.

آنچه در پايان تذكر آن ضروري به نظر مي رسد، توجه به اين نكته است كه محقق شدن مصاديق آرمانهاي حضرت امام نظير آنچه كه در متن سؤال فرض شده است، نيازمند عنايت خاص همه اقشار جامعه به انديشه هاي متعالي آن حضرت كه ملهم از اسلام ناب است مي باشد و به طور قطع اگر چنين امري تحقق يابد، ( به عنوان مثال اگر خمس و زكات به عنوان ماليات از سوي اقشار پردرآمد جامعه پرداخت شود) و امكانات كشور اجازه دهد، تأمين سعادت دنيوي و اخروي مردم و يا آب و برق مجاني براي اقشار مستضعف امري دست يافتني خواهد بود.

مسئله مهم ديگر موانع و معضلاتي بود كه استكبار جهاني و در رأس همه آمريكا در قالب جنگ تحميلي و محاصره اقتصادي براي كشور عزيزمان پديد آوردند و در واقع طلايي ترين فرصتهاي ترقي و پيشرفت را از مردم خوب ما گرفته و آن روحيه ايثار و تلاش و آن غيرت پرصلابت انقلابي را مصروف دفاع و جنگ نمودند تا جايي كه كشور به جاي اينكه به سمت و سوي رفاه و پيشرفت پيش رود روز به روز رو به خرابي و ويراني ناشي از جنگ و تحريم اقتصادي گذاشت و پس از آن نيز نياز به انرژي و امكاناتي عظيم جهت بازسازي وجود داشت. ولي با وجود همه اين مشكلات با وجدان كاري و انضباط اجتماعي مي توان به قله هاي ترقي دست يافت.
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
صفحه  صفحه 1 از 10:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  پسین » 
سیاست

انقلاب اسلامی از آرمان گرائی های خمینی تا واقعیت های مملکت داری خامنه ای

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA