ارسالها: 1509
#98
Posted: 8 Jan 2013 09:08
afei: دوما پس قبول داری عثمان از اسلام خارج شده بوده
خیر از کجا این برداشتو کردی؟
چون کنار پیامبر نیست؟! اگه ملاک اینه پس علی هم کنار پیامبر نیست!
afei: سوما این افراد فانی نیستن بلکه همیشگی هستن این رو که قبول داری خدا گفته شهیدان در نزد من زنده اند؟
جسم این افراد حتی پیامبر فانیه و روحشون جاودان!
اینکه خدا گفته شهیدان نزد من زنده هستند اینطور نیست که اونها مثل من و شما نفس میکشند و مثل من و شما روزی میگیرنند ! همه مردگان پس از مرگ روحشون به عالم برزخ میره و تا قیامت اونجا میمونند و روزی شهدا نزد خداوند کیفیتش بر ما معلوم نیست !
afei: پس غیره ممکنه ما با اونا قابل مقایسه باشیم
صد در صد اونها با شما و من تفاوت داشتند!
afei: بعدم اون کلمات امام علی کاملا درسته گفتم که به حرفام گوش نمیدی
یه بار دیگه اون جملات رو بزار تا همه بفهمن و من و شما هم دوباره راجبش فکر کنیم!
afei: چون ما آدمها نمیتونیم به اون جایگاهی برسیم که مستقیم از خدا چیزی بخوایم
این حرفت مشکل داره!
خداوند در آیات متعدد قرآنی میگه شما منو بخونید تا اجابتتان کنم :
آیه ۶۰ سوره غافر:
وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ
ترجمه:پروردگار شما ميگويد : مرا به فرياد خوانيد تا بپذيرم . كساني كه خود را بزرگتر از آن ميدانند كه مرا به فرياد خوانند ، خوار و پست داخل دوزخ خواهند گشت .
« أُدْعُونِي » : مرا به فرياد خوانيد . مرا به كمك بطلبيد . رفع نيازمنديها و حلّ مشكلات خود را از من بخواهيد . « عِبَادَتي » : عبادت من . عبادت در اينجا به معني دعاء است ، چرا كه دعاء مغز عبادت است
یا در جای دیگه میگه:
سوره ق آیه ۱۶: وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ
ترجمه:ما انسان را آفريدهايم و ميدانيم كه به خاطرش چه ميگذرد و چه انديشهاي در سر دارد ، و ما از شاهرگ گردن بدو نزديكتريم .
afei: مثل این میمونه که تو الان میخوای بری سره کار دنباله پارتی میگردی تا کارت درست بشه اینم تقریبا مثل همونه
دین خدا و خداوند پارتی بازی نیست دوست من ! اون پارتی بازی متعلق به جهان فانی و انسانهای ضعیف و محصور در وسوسه هستند که نیاز به پارتی دارند وگرنه خداوند نیازی به پارتی نداره
این اصلا با ذات خداوند نمیخونه که مشیت خودش رو تغییر بده و اگه ما چیزی ازش بخواهیم نده ولی با آوردن یه امام بعنوان پارتی نظرش برگرده و بده! اون هم امامی که ۱۴۰۰ سال پیش مرده و صدامون رو نمیشنوه!
ما میتونیم امام زنده رو وسیله دعا قرار بدیم مثل اینکه از سیستانی بخواهیم برامون دعای بارون کنه یا دعای سلامتی ولی به محض اینکه سیستانی از این دنیا رخت بر بست حالا چه به مرگ طبیعی چه شهید بشه دیگه دستش از ما کوتاهه و چیزی نمیشنوه ! شما دعاهائی مثل کتاب صحیفه سجادیه رو بخون در اون شما یک جمله نمیبینی که امام سجاد به پدرش یا جدش یا فاطمه و پیامبر متوسل شده باشه همه چیز رو مستقیم از خود خدا میخواد!
این فکر که ما باید برای رسیدن به خدا واسطه قرار بدیم و خودمون مستقیم نمیتونیم ارتباط برقرار کنیم همون ایده مشرکان مکه و بت پرستها هست که میگفتن ما بتها رو نمی پرستیم ما اونها رو به قصد نزدیک شدن با خدا می ستاییم، این عین جمله قرآنه ! و گرنه مشرکین هم میدونستند چیزی که میپرستند سنگ و چوب بیش نیست ، کور که نبودند اونها معتقد بودند که روح موجود در بت رو به کمک میطلبند مثل شما که ضریح رو برای طلاش نمی بوسین بخاطر روحی که زیر ضریحه می بوسین!
ویرایش شده توسط: rostam91
ارسالها: 2554
#100
Posted: 12 Jan 2013 06:40
rostam91: این ایده کاملا باطله چون هیچ گونه گزند و آسیبی به حسین نرسید .
حسین به عنوان هدف شماره یک و موضوع اصلی اومدن اون سپاه به بیابان باید لا اقل تیری بهش اصابت میکرد یانه مگر اینکه بگیم تیری که به علی اصغر خورد به قصد امام پرتاب شده ولی به نوزاد برخورد کرده!
اول که تاریخ اینها رو گفته و مقاتل
ذوم جنگ بین این دو گروه نفر به نفر بوده و هرکس مبارز میطلبیده و این قرار بین دو گروه بوده چرا که بارها امام رفتند و کشته هارو از میدان اوردن و کسی به ایشان کاری نداشت
سوم امام از ۳۰۰ متری که حرف نمیزده رفته نزدیک و صحبت کرده و بعد از همه اینها نیت و وطیفه امام اتمام خجت بوده که فردا نگن اگر میدونستیم زن باهاشون هست اب بهشون میدادیم یا اگر میدونستیم بچه هست ابشون میدادیم
بین اعراب به گواهی تاریخ از این جنایات بدتر هم شده مثل جنین بیرون کشیدن خوارج از شکم زن حامله
در مورد فرات و اطرافش من تازه اونجا بودم و جالبه که بگم محدوده کربلا و چنگ که کلا الان جرو شهره ولی اولین جایی که فضای باز داره بین رود و شهر در ورودی کربلا کاملا اطراف فرات خشکه تا چند کیلومتر و جز نخل وجود نداره و تازه نخل هم در باغها که کاشتند و یابر جاها با توجه به اینکه خاک رس است و بسیار سخت هیچ گیاهی جز خار در نمیاد با ورود من باران بارید و باران فقط روی خاک را خیس کرد و اصلا نفوذ نکرد چرا که رس مثل بتن از نفوذ اب جلوگیری میکنه و چاه هم در رس بسیار یسیار سخت کنده میشه
یک دوستی گفته بود اطراف رود سبزه و با چاه زود به اب میرسه ومن سوال بود برام تا رفتم و دیدم فرات با رودهای دیگه فرق داره چون خاک اطراف همه رس است و از نفوذ اب خبری نیست حتی در فواصل نزدیک هم مادی یا کانال میکنن که اب برسه چون خاک رس چاه کندن رو نا ممکن کرده و نیز اب در خاک نفوذی مداره تا از چاه در بیاد
کاش شما هم برید و ببینید
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"