ارسالها: 2554
#211
Posted: 25 Apr 2013 15:59
این هم از دیدگاه قران در مورد سوگواری
یک ایه صریح بتونی بیاری کافیه
اقای رستم تا دیروز میگفتی هر کس به مشاهبهات بپردازد در دلش مرض است حالا خوئتون دست به دامن تفسیر و استدلال شدید
سوگواری یعقوب ـ علیه السّلام ـ در فراق یوسف ـ علیه السّلام ـ :
«یا أَسَفی عَلی یُوسُفَ وَ ابْیَضَّتْ عَیْناهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ كَظِیمٌ»[سوره یوسف،آیه 84.
ای اندوه من بر فراق یوسف! و در حالی كه اندوه خود را فرو میخورد، چشمانش از اندوه سفید شد.
حضرت یعقوب ـ علیه السّلام ـ در جدایی فرزند خود دچار حزن و اندوه فراوانی گشت، به طوری كه سالیان درازی در غم یوسف ـ علیه السّلام ـ اشك ریخت تا دیدگانش سفید شد و بینایی خود را از دست داد. فرزندان یعقوب یعنی برادران یوسف، از بسیاری گریه و حزن پدر به ستوه آمده و گفتند: «قالُوا تَاللَّهِ تَفْتَؤُ تَذْكُرُ یُوسُفَ تَكُونَ حَرَضاً أَوْ تَكُونَ مِنَ الْهالِكِینَ»[14] به خدا سوگند ـ تو ای پدر ـ همیشه به یاد یوسف هستی و خاطره او را از یاد نمیبری و دست از او برنمیداری، تا حدّی كه خود را مشرف به هلاك كنی!
این آیات، گریه طولانی حضرت یعقوب ـ علیه السّلام ـ را از ویژگیهای مهم زندگی آن حضرت یاد كرده است چنانكه برخی روایات نیز گریه فراوان یعقوب را به عنوان ویژگی خوب ایشان قلمداد نموده است.
زمخشری روایت كرده است كه حضرت یوسف از جبرئیل مدت اندوه و گریه پدر را جویا شد، پاسخ داد: هفتاد سال به طول انجامید و درباره پاداش گریه او سؤال كرد، پاسخ داد: پاداش گریه او برابر هفتاد شهید دارد.[15]
طبری درباره مدت زمان گریه حضرت یعقوب، از حسن بصری روایت كرده است: «كان منذ خرج یوسف من عند یعقوب الی یوم رجع ثمانون سنه لم یفارق الحزن قلبه یبكی حتی ذهب بصره و قال الحسن و الله ما علی الارض یومئذ خلیفه اكرم علی الله من یعقوب»[16]؛ از هنگامی كه حضرت یوسف از نزد پدر بیرون رفت تا زمانی كه مراجعه نمود هشتاد سال طول كشید و در این مدت همواره اندوه قلبی او را فراگرفته بود و گریه میكرد تا بینایی خود را از دست داد. حسن بصری گفته است در آن روزگار در روی زمین خلیفهای بزرگوارتر از حضرت یعقوب در پیشگاه خداوند متعال وجود نداشت.
از آیهای كه بدان اشارت شد چنین میتوان نتیجه گرفت كه گریه و اندوه هر چند سالیان درازی طول بكشد مانعی ندارد بلكه مشروع و از ویژگیهای مثبت به شمار میآید.
مؤید آنچه گفته شد تمسك و استدلال امام سجاد ـ علیه السّلام ـ است كه در پاسخ به كسانی كه به گریه آن حضرت اعتراض میكردند، فرمود: «مگر شما از گریه و عزاداری یعقوب اطلاع ندارید؟ او سالیان طولانی در فراق یوسف گریست تا بینایی خود را از دست داد؛ در صورتی كه فرزندش حیات داشت و تنها از جلوه چشمانش ناپدید شده بود اما من با چشمان خود دیدم كه پدرم و 17 تن از اهل بیت پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ را شهید كرده و سرشان را از تن جدا نمودند!»[17]
با نظری به آیات و روایات مزبور، به راحتی میتوان استنباط كرد برپایی مجالس عزا و اقسام گوناگون عزاداری، نه تنها با قرآن مخالفت و ناسازگاری ندارد بلكه از مصادیق شعایر الهی، مودّت اهل بیت ـ علیهم السّلام ـ و مبارزه با ظلم و ستم میباشد.
ممكن است كسی اشكال كند كه این آیات مخصوص به موارد خاصی است و هیچ ربطی به عزاداریهای یاد شده ندارد و ارتباط آن با آیات روشن نیست.
در پاسخ باید گفت: قرآن كتابی است كه دستورات آن مخصوص یك عصر و زمان خاصی نیست، اگر در آغاز نزول، موارد ویژهای را نقل و بر موارد خاصی منطبق شده به معنای آن نیست كه مخصوص آن عصر یا آن مردم میباشد؛ از این رو علما گفتهاند حكم آیات را نمیتوان منحصر به همان مورد ذكر شده در آیه نمود و هرجا موضوع آن محقق شود حكم نیز مترتب میگردد چنان كه در بسیاری از احكام و موضوعاتی كه پس از صدر اسلام پدید آمده، مراجعه به آیات قرآن، زمینه استدلال شده است؛ نظیر اثبات حجیّت اجماع به آیه «وَ مَنْ یُشاقِقِ الرَّسُولَ مِنْ بَعْدِ ما تَبَیَّنَ لَهُ الْهُدی وَ یَتَّبِعْ غَیْرَ سَبِیلِ الْمُؤْمِنِینَ»[18]. صرف نظر از این كه، از آیه مورد اشاره، مسأله اجماع را میتوان استنباط كرد یا نه، به طور یقین میتوان گفت: در زمان نزول آیه مسألهای به نام اجماع وجود نداشته است بلكه در زمانهای بعدی به آن استدلال شده است. بر همین منوال میتوان نمونههای بسیاری را جستجو كرد كه در آنها به آیاتی این چنین استدلال شده است. در مسأله عزاداری نیز با توجه به ویژگیهایی كه برای آن یادآوری شد به خوبی روشن میشود كه عزاداری تا آن حدی كه با اصول كلی اسلام و دستورات صریح آن مخالف نباشد، از مصادیق روشن این آیات به شمار آمده و ممدوح قرآن كریم میباشد.
[15] . تفسیر كشاف، زمخشری، چ2، ص497 و تفسیر كبیر،فخر رازی، ج18، ص193،ذیل آیات 84و85.
[16] . همان.
[17] . مناقب آل ابیطالب، علی بن شهر آشوب، ج4، ص179،باب فی كرمه و صبره و بكائه و وسائل الشیعه، ج2، ص923، باب جواز البكاء علی المیّت.
[18] . سورهنساء آیه 115.
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#213
Posted: 28 Apr 2013 06:21
rostam91: مگه حضرت یوسف مرده بود و یعقوب براش سوگواری میکرد؟
مگریعقوب علم غیب داشت ؟؟؟؟
اگر داشت که اعتقاد کل سنی ها بر باد رفته که میگن علم غیب فقط مال خداست و اگرنداشت از کجا میدونست یوسف زنده است
البته ما میگیم داشت چون پیامبر بود و خدا خواسته بود و این ازمایش اوبود
آیات قران مربوطبه یک برهه نمیشه وبرایهمه و همیشه قابل استناده
یعقوب در فراق یوسف میگریست و این کلیت داره
البته امید به بازگشت او داشت اما اینکه ۷۰ سال گریه کرد خودش دلیل اینه که در فراق از دست رفته گریستن رواست
البته نه برای هر کسی
شیعه هم تاکید داره در از دست دادن عزیزان صبرکنید وشیون وفریاد نکنید و این صبراجر خواهد داشت
اماطبق دستور خدا
«لايحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم»[سوره نسا ۱۴۸] خداوند متعال فرياد زدن به بدگويي را دوست ندارد جز براي كساني كه مورد ستم واقع شده اند.
نشون میده هم میشه ظالمان رومورد یدگویی قرار داد و هم اینکه فریاد در مورد کسانیکه مورد ظلم قرار گرفتن اشکال درش نیست
ما هم امروز بر مظلومیت امامان معصوم و در فراق یوسف زهرا فریاد میکنیم ومیگرییم
خلاصه اینکه از سیره قران عمومیت استفاده میشه نه خاص بودن ماجرا مثلا مگر در این دنیا چند نفر بچه شون ۷۰ سال گم میشه که خدا ایه در مورد اونها بفرسته که اجازه دارن گریه کنن
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#216
Posted: 29 Apr 2013 00:22
پست شما طولانی بود و من نخوندمش
ولی تعزیه به اون معنی هایی که شما گفتی نیست دقیقا
تعزیه به معنای متعارف، نمایشی است که در آن واقعهٔ کربلا به دست افرادی که هر یک نقشی از شخصیتهای اصلی را بر دوش دارند، نشان داده میشود.[۱] این نمایش نوعی نمایش مذهبی و سنتی ایرانی-شیعی و بیشتر دربارهٔ کشتهشدن حسین بن علی و مصائب اهل بیت است.
تعزیه (یا تعزیت) به معنی سوگواری، برپایی یادبود عزیزان از دست رفته، تسلیت، امر کردن به صبر و پرسیدن از خویشان درگذشته،[۲] خرسندی دادن و در برخی مناطق ایران مانند خراسان به معنای مجلس ترحیم است.[۳] اما آنچه به عنوان تعزیه مشهور است گونهای از نمایش مذهبی منظوم است که در آن عدهای اهل ذوق و کارآشنا در جریان سوگواریهای ماه محرم و برای نشان دادن ارادت و اخلاص به اهل بیت، طی مراسم خاصی بعضی از داستانهای مربوط به واقعهٔ کربلا را پیش چشم تماشاچیها بازآفرینی میکنند.[۴] در تعزیه چون اهمیت خواندن هنرمندانهٔ اشعار بیش از روش اجرا و نمایش واقعههاست، آن را — در قیاس با روضهخوانی — تعزیهخوانی نیز گفتهاند.[۵]
ضمنا شما هیچ آشنایی با مراسم و نحوه تهیه و و ....نداری اظهار نظر بدون شناخت هم کار درستی نیست
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 1509
#217
Posted: 29 Apr 2013 11:48
mohan1978: پست شما طولانی بود و من نخوندمش
پس نخونده قضاوت نکن
در ضمن کسی که تاپیکی با نام "سکس ضربدری فانتزی با مدیوم و سافت سوینگر" ایجاد میکنه فکر نمیکنم بتونه شخص مناسبی برای دفاع از تفکر شیعه باشه
یا پستهای مختلفی در تاپیکهای سکسی داره معلومه که بیشتر به فکر زیر شکمشه تا عقیده و آخرتش
ویرایش شده توسط: rostam91
ارسالها: 2554
#218
Posted: 29 Apr 2013 22:22
rostam91: در ضمن کسی که تاپیکی با نام "سکس ضربدری فانتزی با مدیوم و سافت سوینگر" ایجاد میکنه فکر نمیکنم بتونه شخص مناسبی برای دفاع از تفکر شیعه باشه
زندگی همه بعدی داره و البته خوشحالم شما به اونجا ها هم سر میزنی ضمنا شما که با نیت مصلح بودن اومدید شاید من رو هم اصلاح کردید؟؟؟؟
ضمنا دقت کنید من از اون تاپیک توبه کردم مثل مثلا عایشه که شما میگی گناه کردو با علی ع جنگید و توبه کرد
و همونطور که جناب عایشه از سکس هاش با پیامبر نوشته منهم دوست داشتم از تنوع های سکسی بگم
rostam91: یا پستهای مختلفی در تاپیکهای سکسی داره معلومه که بیشتر به فکر زیر شکمشه تا عقیده و آخرتش
غنای ادب و نوع تربیت شما مشهوده
این آماره پستهای منه و معتقد نیستم یک مسلمون باید فقط از دین و آیین بگه زندگی یک وجهی نیست و همه چیز رو با دین نمیشه بدست اورد
مذهب 1,173
شوخی و سرگرمی 671
شوخی و سرگرمی سکسی 377
... 318 شعر و ادبیات
... 227 ورزش
... 188 گفتگوی آزاد
... 174 گفتگوی آزاد سکسی
... 164 ایران
... 144 سیاست
... 95 کل کل
شما در جایگاهی نیستی که بخوای در مورد من فکر کنی و فکرتون رو اعلام کنید
من همه جا اعلام کردم ادم دینداری نیستم و خیلی وقته به دین جور دیگه ای نگاه میکنم البته وظایفم رو انجام میدم
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#219
Posted: 27 Jul 2013 12:24
rostam91: اینجور تاپیکها برای کسانی خوبه که صیغه و لواط قانعشون نکرده تو فکر بازی هم زمان با ناموس خودشون و ناموس دیگران هستن
الحمدولله و ان شائ اله همیشه خوشبخت باشید و سعادتمند
متلک خودتون رو گفتین اما به حرف منم گوش بدید
تو این سایت یک تاپیک هم بنام سکس ضربدری هست اونجا خیلی ها میرن ثبت نام میکنن و تقاصای دوستی ئبرای این سکس میدن برخی ها میان میگن ما انجام دادیم و خوب بوده بعضی ها که کم هم نیستن میان و میگن بعد از تجربه اون زندگیشون به هم ریخته
برای من زندگی و شان یک انسان از دین و هر چیزی بالاتره
خواستم با عنوان کردنه این مسئله و اینکه بجای انجام سکس ضربدری زوجها رو به طرف فانتزی کردن این کار بکشم تا یک مرتبه تحت تاثیر هیجان سکس نکنن و بعد زندگیشون بپاشه
توضیح دادم که اگر کسی میخواد اینکار رو بکنه مرحله به مرحله بره
من یقین دارم سکس ضربدری با فرهنگ ایرانی ها نمیخونه و وقتی ااینجوری ته این کار رو قبل انجام میبینن پشیمون میشن
یکی از فرقهای ما اینه
شما میگی یا ازدواج یا تقوا
ولی من واقعیت ها رو نگاه میکنم که تقوا جواب نمیده
جامعه سلایق مختلف داره و هر انسان بخواد ارشاد کنه باید همه لایه ها رو ببینه
بکسی که دلش سکس ضربدری میخواد نه تقوا حالیش میشه نه موعظه با اون باید به زبون خودش حرف زد و کم کم متقاعد کرد
شما برو کسی که سکس حروم دوست داره رو به تقوا دلالت کن ....حتما مسخره میکندت
اما با زبون خودش به اون نزدیک بشی و تاثیر بذاری موفق تر خواهی بود
ما با واقعیت ها سر و کار داریم
یکی از مشکلهای بزرگ اسلام عدم تطابق پذیری اونه
اسلام میخواد بالا بشبنه و دستوربده اکه همه باید اینجئوری بشینن پاشن بخورن و بخوابن و عبادت کنن و .....
اما مردم سالهاست این روش رو نمیپسندن
مردم امروز حتی به مشارکت هم قانع نیستن
دیدی مرسی رو انتخابش کردن اما تا پاش رو کج گذاشت همه ریختن کف خیابون تا دنیا بفهمن مردم میخوان در متن باشن نه در حاشیه و قبول ندارن ۴ سال یکبار بیان تو متن
واقعیت رو ببین
بازم برات امیدوارم همیشه در کنار خانواده ات سلامت و خوشبخت باشی و هیچ گزندی و اذیتی به شما نرسه
مشکل منو شما اعتقادیه دست اخرش هم مسخره است من شاید یک روز شما رو ببینم و دوستهای هم بشیم چون همین الان هم تو خواب و تربت جام و تایباد چند ده تا دوئست خیلی خیلی خوبه سنی دارم
نه اونها از دین به من چیزی میگم نه من از دین چیزی میگم
من در ۱۸ سالگی ازدواج کردم ۳ تا بچه هم دارم و خوب و خوش هم هستم نه تا حالا صیغه کردم نه احتیاجی داشتم اما این باعث لوث شدن قانون مثبت صیغه برای افراد مشکل دار نمیشه
و خدا لعنت کنه هر کس رو که از قوانینش سو استفاده کنه
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"