ارسالها: 2554
#222
Posted: 28 Jul 2013 16:01
rostam91: دیرزمانی نخواهد گذشت که امارت، به دست معاويه رضی الله عنه خواهد افتاد.
این دیدگاه های اهل سنت است و البته دیدگاه شیعه خلاف اغلب انها و مسلما صحیح تر است چون اهل سنت از ابتدا به واسطه اخلاق عمر سطحی بین هستند در صورتیکه شیعه به تبع امامان بزرگوار واقع بین و درون نگر هستند
شاهد ان نیست که موئی و میانی دارد ....بنده طلعت آن باش که آنی دارد
ویا
من درون را بنگریم و قال را .....نی برون را بنگریم و حال را
کاش در این ایام شهادت علی ع که حاصل تنگ نظری بزرگان و ساده لوحی و جهل عوام بود حق را قلب نمیکردید
rostam91: سفيان بن ليل ميگوید: هنگامي كه حسن بن علي رضی الله عنه به كوفه آمد، به او گفتم: اي خواركنندهي مؤمنان! وی در پاسخ گفت: اين سخن را مگو؛ زیرا من، از پدرم شنيدم كه فرمود: دیرزمانی نخواهد گذشت که امارت، به دست معاويه رضی الله عنه خواهد افتاد.
حتی امروز هم صلح و جنگ را در راستای هم و در نهایت پیروزی را فقط در جنگ نمیدانند و بر اساس تدبیر گاه جنگ و مقاومت احمقانه است و صلح تدبیر و تشخیص ان با اکابر و رهبر هر جامعه ای است نه با هر عوامی
اما اینکه خبر علی ع مبنی بر غصب خلافت توسط معاویه دال بر حقانیت ان باشد و امام حست انرا باعث صلح بداند بسیار دروغ و کثیف است چرا مکه اگر مبنی بر این بود چرا خوده علی ع به جنگ یا معاویه پرداخت
دلایل صلح امام حسن و یا عدم پیروزی علی ع بر معاویه در ناجوانمردی معویه بود
معاویه و عمر عاص در راستای حفظ حکومت و جنگ از هیچ نا جوانمردی و عصیانی واگذار نمیکردند و جهل جماعت هم مزید بر علت یود برای معاویه از بین بردن اساس اسلام هم در قبال حفظ حکومت بی ارزش بود ولی دغدغه امام حفظ دین است همانکه حسین ع فرمود فلا یستقم دین جدی الا به قتلی فیا سیوف خذینی انها مال و جان را برای حفظ دین میخواستند اما هرگز معاویه و عمر عاص اینگونه نبودند درباره دنیا خواهی معاویه همین بس که به جنگ با خلیفه زمان خود برخواست و همین در ارتداد او کافی است
اگر بگذریم از ازار و اذیت ها و لعن گفتن علی بر منبرها و ازار مردم دهات و شهرها و غارت انها به نام علی ع
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#224
Posted: 28 Jul 2013 22:14
rostam91: وصيت حسن به حسين رضياللهعنهما:
شستن فرق شکسته بخدا سخت بود .............دیدن شیر خدا با دل خون سخت بود
دیدن روی مغیره بخدا سخت بود ...........یاد مظلومی زهرا بخدا سخت بود
یکی از وصیت های امام حسن به امام حسین ع دفت شدن در کنار قبر جدش بود اما
مانعت از دفن امام حسن(ع) در کنار پیامبر(ص)
آنگاه که امام حسن(ع) دار فانى را وداع گفت، عباس بنعلى(ع)، عبدالرحمن بنجعفر و محمد بنعبدالله بنعباس به کمک امام حسین(ع) شتافتند و آن حضرت با کمک آنان جنازه برادر را غسل داد، حنوط کرد و کفن نمود، آنگاه به مصلی که در نزدیکى مسجد النبى(ص) بود منتقل نمودند، که آن مصلی را «بلاطه» مىنامیدند. در آن جا بر جنازه آن حضرت نماز گزاردند، سپس جنازه را جهت تجدید عهد و دفن، نزدیک مزار رسول خدا(ص) بردند.
در این هنگام « مروان بن حکم» فرماندار مدینه به همراه آشوبگران جلو آمدند و فریاد برآوردند: شما مىخواهید حسن بنعلى(ع) را در کنار پیامبر دفن کنید؟ از طرف دیگر عایشه سوار بر استر به جمعشان پیوست و فریاد زد: چگونه مىشود کسى را که من هرگز او را دوست ندارم، به میان خانه من داخل کنید.
مروان گفت: آیا سزاوار است عثمان در دورترین نقطه مدینه در قبرستان دفن شود و حسن بنعلى در جوار پیامبر خدا(ص) هرگز نمىشود، من شمشیر به دست مىگیرم و حمله مىکنم و ممانعتخواهم نمود.عدهاى از امویان و آشوبگران به دنبال بهانه بودند و مىخواستند فتنهاى به پا کنند که امام حسین(ع) با بردبارى جنازه برادرش را به سوى بقیع برگرداند و بنىهاشم را آرام نمود و در جوار جدهاش « فاطمه بنت اسد» در بقیع دفن نمود و از خونریزى و فتنه به همان وضعى که امام مجتبى(ع) وصیت نموده بود جلوگیرى کرد.
امام حسین(ع) رو به مروان کرد و فرمود: اگر برادرم وصیت کرده بود که در کنار جدش پیامبر(ص) دفن شود، مى فهمیدى که تو کوچکتر از آنى که بتوانى ما را برگردانى و جلو دفن جنازه او را در میان حرم پیامبر(ص) بگیرى. ابنشهر آشوب مىافزاید: به هنگام بردن جنازه امام مجتبى(ع) به سوى بقیع، افراد شرور و پست به پشتیبانى امویان به جنازه آن بزرگوار تیراندازى کردند، به طورى که هنگام دفن هفتاد تیر از بدن آن حضرت جدا نمودند.
طعنه و عتاب ابن عباس به عایشه هنگام دفن امام مجتبى(ع)
ابنعباس(ره) خطاب به عایشه (در حالى که چهل سوار در اطرافش بودند) گفت: « چه بیچارگى و بدبختى! امروز سوار بر استر شدى و یک روز سوار بر شتر گشتى (اشاره به جنگ جمل). تو مىخواهى نور خدا را خاموش کنى و با اولیاى خدا بجنگى. برگرد، آنچه دیگران مىخواستند انجام دادى و ماموریت خویش را به پایان رساندى، خداوند اهل بیت(ع) را یارى خواهد کرد، گرچه زمانى بگذرد...»
rostam91: ابنتيميه رحمهالله، بر اساس روايات صحيح ثابت نموده كه عايشه رضياللهعنها، به درخواست حسن رضی الله عنه براي خاكسپاري جنازهاش در كنار رسولخداصلی الله علیه وسلم ، پاسخ مثبت داده بود
عایشه چیکاره بوده ....چطوره که زهرا س از پیامبر ارث نبرد ولی عایشه ارث بردو صاحب خونه پیامبر شد ....
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ویرایش شده توسط: mohan1978
ارسالها: 1495
#230
Posted: 10 Nov 2013 08:42
rostam91: اما شیعه کارش دمیدن در فتنه است و دروغ های میگوید که بعضی از این دروغ ها زننده، هم و توهین به اهل بیت است.
اما چرا یزید دستور داد تا اهلبیت حسین و اهل خانه یارانش به شام بیایند؟
برای این بود که مبادا در برگشت به آنها بی احترامی شود، بدستور یزید آنها با احترام به شام برده شدند
بزرگترین تحریفها ر در تاریخ میکنید
امام حسین رو با اون وضع کشتند و مثله کردند و یارانش را به شهادت رساندند و زنان اهل بیت را به اسارت گرفتند
کدام عقل سلیمی میتونه تصور کنه که بعد از اون همه جنایت با این خاندان با احترام برخرد کردند
مشکل شما دقیقا همینه که همه چیز رو در ظواهر میبینید
واقعیت اینه که سخنرانی های قراء امام سجاد و حضرت زینب س دست یزید را رو کرد که گفته بود اینها خارجی هستند و پس از این وقتی با حتمال شورش مردم روبرو شد تغییر رویه داد
گفت خدا لعنت کند ابن زیاد را که این دروغها را بما گفت
اینقدر ساده نباشیم که فکر کنیم یزید چند ده زن و بچه داغدیده را به نقلی طی یکسال دربدر کرد و در سفر نگاه داشت که به انها بی احترامی نشود ؟؟؟؟؟؟
اینها خاندان حسین بودند در حالیکه او اگر میخواست احترام بگذارد به خود امام حسین احترام میگذاشت
دهها تاریخ و مقتل و نقل به روایت این داستان پرداخت
یزید شخصیت پلید خود را در سه سال حکومت به نمایش گذاشت و از او هیچ کاری بعید نیست
۱- به مکه حمله کرد و خانه خدا را به اتش کشید
۲- امام حسین را به شهادت رساند
۳-به مدینه حمله کرد و واقعه حره را شکل داد و سه روز جان و مال و ناموس مردم مدینه بر لشگیانش حلال اعلام کرد
اهل سنت بعد از معاویه یزید را خلیفه میدانند و او رو قبول دارند و محترم میشمارند اگر واقعا اینگونه نیست اعلام برائت کنید
در کدام مجلس عزا گفته شده یزید سنی است
البته غاقل نشویم که این تخم را ابوبکر و عمر کاشتند ...حالا میشه لطفا بگید خلیفه شما بعد از علی ع که معاویه است ...بعد از معاویه چه کسی رو خلیفه و ولی امر میدونید
حالا جالبه که یزید در ۱۴۰۰ سال پیش
ناموس مسلمانان را بر لشگرش حلال میکنه پس بعید نیست امروز طرفدارانش هم فتوای جهاد نکاح صادر کنند
rostam91: آیا مصیبت راد مهر بزرگتر است یا مصیبت حسین ؟
حتما مصیبت زادمهر بزرگتره :::
rostam91: پس یزید از ما نیست و ما هم از یزید نیستیم.
شیعه هم معتقد نیست شما از نسل یزید هستید یا یزید جزو اجداد شماست
شما لطفا بگویید بعد از معاویه چه کسی خلیفه و اولی الامر برای شما بود ؟؟؟؟
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت