انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 8 از 26:  « پیشین  1  ...  7  8  9  ...  25  26  پسین »

کدام واجبتر است ! طلاکاري گنبد امام حسين يا مرمت طاق كسری ؟


مرد

 
mmaryamm: مشکل تو همین جاست
ما پیامبر نیستیم
وظیفه پیامبران و امامان هم به گردن ما نیست خیلی زرنگ باشیم
باید کاری کنیم خودمون به گناه نیفتیم من در اصل موضوع دخالت نکردم
عقیدم اینه که این یک اعتقاد که خودمردم دارن و توهین به مردم یا زیر سوال بردنشون دردی رو دوا نمی کنه
دوست گرامی درسته ما پیامبر نیستیم ولی بر عکس شما من فکر میکنم وظیفه پیامبران و امامان بر گردن هم هست
امر به معروف و نهی از منکر یکی از وظایف اصلی پیامبران بوده است، ما نیز مکلف به انجام این وظیفه دینی و اخلاقی هستیم
مردم دارای اعتقادات متعدد ،درست یا غلط هستند ، باید باورهای درست مردم رو بازگو و تقویت (معروف) و باورهای غلط (منکر)آنها را نهی و گوشزد کرد، اینکه کاری به این کارها نداشته باشیم چون اعتقاد خود مردمه ،باعث میشه در دراز مدت خود یا اطرافیان خود ما نیز دچار این باورهای نادرست باشیم
عزیز من ، شما پاسخ ندادید که ،آیا در زمان یامبر اسلام -که اسلام دارای قدرت بود و پیامبر میتونست قبور شهدای احد و همسرش خدیجه کبری را براحتی طلا کاری کنه - طلا کاری بارگاهها رایج بوده ؟ در زمان ائمه چطور؟آیا می تونید روایتی با سند صحیح در این مورد ذکر نمایید؟
اگه ما خود را مسلمان میدانیم باید تابع رفتار و سیرت آنها باشیم یا نه؟
     
  ویرایش شده توسط: mahmudkhm   
مرد

 
چرا آیت الله العظمی برقعی قمی مدرس حوزه علمیه قم و مرجع تقلید مکتب شیعه صفویسم را کنار گذاشت؟

سید ابوالفضل برقعی (نام کامل: سید ابوالفضل ابن الرضا برقعی قمی، متولد ۱۲۸۷ - وفات ۱۳۷۲)، از روحانیون و مجتهدین بحث برانگیز عالم تشیع بوده‌است. موافقانش او راطرفدار اصلاح‌گری دینی می‌دانند ولی مخالفانش وی را دگراندیش دینی می‌خوانند
او در شهر قم و در خانواده ای شیعه مذهب به دنیا آمد . پدرش فردی زاهد و فقیر بود. مادرش سکینه سلطان، دختر شیخ غلام‌رضا قمی بود. برقعی از سن ده سالگی پای در مکتب گذاشت، تعلیم و قرائت قرآن را فراگرفت و سپس نزد شیخ عبدالکریم حائری از عالمان سرشناس شیعه رفت تا مراحل تحصیلش را ادامه دهد. او برای تخصص در علم فقه و اصول فقه به نجف رفت و سه سال در آنجا سپری کرد و از مرجع شیعه سید ابوالحسن اصفهانی کسب علم نمود. آیت الله برقعی قبل از مراجعت به ایران، تصدیق اجتهاد را از سید ابوالحسن اصفهانی دریافت کرد. پس از ورود به ایران وی علاوه بر تدریس و تحقیق در علوم دینی، مسائل سیاسی را نیز پی گیری می کرد. او به آیت الله کاشانی علاقه داشت و وقتی کاشانی در تبعید بود، آیت الله برقعی با وی ارتباط داشت و هنگامیکه آیت الله کاشانی به ایران بازگشت این ارتباط صمیمی تر و گرم تر شد.

تغییر دیدگاه [ویرایش]آیت الله برقعی پس از تحقیقات و مطالعاتی که در زمینه علوم دینی کرده بود، در سن ۴۵ سالگی مدعی شد که در مذهب شیعه، خرافات زیادی وجود دارد که خلاف دستورات دینی هستند و بر اساس گفته خودش، سعی کرد تا با این خرافات مبارزه کند. از آن به بعد، وی اصلاحاتی در ایده و نظرهای خود ایجاد کرد، از جمله مخالفت با بزرگ نمایی علی، زیر سئوال بردن توسل به امامان و محدود کردن خمس تنها برای غنایم جنگی، هم چنین او انتقاداتی نیز به حوزه علمیه و برخی روحانیون کرد. وی معتقد بود که «قرآن احتیاج به تفسیر ندارد، چون تفسیر نظر انسانی است در حالی‌که قرآن سخنان خداوند است و هر فرقه‌ای به نفع خودش قرآن را تفسیر می‌کند اما باید برای غیر عرب زبان، قرآن را خوب ترجمه نمود نه تفسیر».

چون برخی از کتاب‌های محمد عبدالوهاب و ابن تیمیه(مثل "توحید") را به فارسی ترجمه کرد و از آرای ایشان حمایت می‌کرد، وی را به وهابی بودن متهم کردند هر چند خود آیت الله برقعی این اتهام را به شدت رد می‌کرد و اعلام نمود که دوستدار اهل بیت است. حکومت پهلوی به دلیل جلوگیری از هرج و مرج، فعالیت‌های برقعی را محدود کرد که این روند پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز ادامه یافت. در سال ۱۳۶۵ نیز گروهی به وی سوء قصد کردند که از ناحیه صورت آسیب دید. آیت الله برقعی بسیار گلایه کرد و این سو قصد را از جانب گروهی دانست که به وجود خرافات در دین اصرار دارند، مهندس مهدی بازرگان به همراه گروهی، برای عیادتش به منزلش رفتند. آیت الله برقعی در سن ۸۵ سالگی درگذشت، کتابهای وی در ایران چاپ نمی‌شوند اما در برخی کشورهای عربی به چاپ می‌رسند
     
  
مرد

 
خاطره‌ای از آیت‌الله برقعی قمی(گفتگوی او با فلسفی واعظ معرف):
در خاطرم هست كه رو...زي به قصد عيادت از بيماري در صف اتوبوس منتظر بودم كه ناگهان يك ماشين شخصي جلوي من توقف كرد و سرنشين آن مرا به اسم صدا زد و گفت: آقاي برقعي بفرماييد بالا، نگاه كردم ديدم واعظ معروف آقاي فلسفي است، سوار شدم، پس از سلام و احوالپرسي، ايشان گفت: آقاي برقعي كجاييد، چه ميكنيد؟ خبري از شما نيست؟
گفتم: جناب فلسفي به سبب عقايدم تقريبا خانه نشين شده‌ام و اگر ميدانستيد كه عقايدم چيست، شايد مرا سوار نميكرديد. گفت مگر شما چه ميگوييد؟
گفتم: من ميگويم روضه خواني حرام است، كمك به روضه خواني حرام است پول دادن براي آن حرام است.... گفت: چرا؟.... گفتم چون روضه خوانها آنچه را كه ميگويند اكثرا ضد قرآن است و در واقع با پيامبر و ائمه دشمني ميكنند.
آقاي فلسفي گفت: حتي من! و پرسيد: آيا منبر هم حرام است؟... گفتم: آري حرام است،
گفت: چرا؟... براي تفهيم مطلب به او، گفتم آقاي فلسفي يادتان هست در دهه عاشورا در بازار به منبر رفته بودي؟
گفت: آري، گفتم من يكي از همان روزها كه از بازار رد ميشدم صداي شما را شناختم و ايستادم كه سخنان شما را بشنوم و شنيدم كه ميگفتي امام در شكم مادرش همه چيز را ميداند..... گفت: بله، اين موضوع در روايات ما ذكر شده (مقصود فلسفي رواياتي بود كه دلالت دارد بر علم امام قبل از تولد، از جمله رواياتي كه ميگويند امام در شكم مادر از طريق ستونهاي نور كه در مقابل اوست همه چيز را ميبيند!)
گفتم ولي اين مطلب اولا ضد قرآن است كه ميفرمايد: «والله أخرجكم من بطون أمهاتكم لا تعلمون شيئا (خداوند شما را در حالي كه هيچ چيز نميدانستيد، از شكم مادرانتان خارج ساخت)
ثانيا شما در آخر همان منبر گريز به صحراي كربلا زدي و گفتي هنگامي كه امام حسين (ع) به طرف كوفه ميآمد، حر جلوي او را گرفت و مانع شد كه امام به كوفه برسد، امام ناگزير راه ديگري را در پيش گرفت و «حر» نيز آنها را دنبال ميكرد تا اينكه به جايي رسيدند كه اسب امام (ع) قدم از قدم برنداشت و هر چه امام ركاب زد و كوشيد و نهيب زد و هي كرد، مركبش حركت نكرد. امام ماند متحير كه چرا اسب حركتي نميكند، در آنجا عربي را يافت، امام او را صدا زد و از او پرسيد: نام اين زمين چيست؟ عرب جواب داد: قادريه. امام حسين(ع) سؤال كرد: ديگر چه اسمي دارد؟ عرب گفت: شاطيءالفرات. امام پرسيد: ديگر چه اسمي دارد؟ گفت: نينوا. امام پرسيد: ديگر چه اسمي دارد؟ گفت: كربلا. امام حسين(ع) فرمود: هان، من از جدم شنيده بودم كه مي فرمود خوابگاه شما كربلاست.
سپس به فلسفي گفتم: آقاي فلسفي اين امامي كه شما در ابتداي منبر ميگفتي در شكم مادر همه چيز را ميداند و قرآن ميخواند، چطور به اينجا كه رسيد اول اسبش فهميد و آن سرزمين را شناخت و بعدا امام (ع)، تازه آنهم پس از پرسيدن از يك نفر عرب بياباني، محل را شناخت؟! جناب فلسفي اين چه امامي است كه شما ساخته‌ايد كه نعوذ بالله اسبش پيش از او مطلع ميشود؟! آيا اين است حب ائمه؟
آيا اين است معارف اسلام؟ چرا در مورد روايات بيشتر دقت و تأمل نميكنيد؟
     
  
زن

 
mahmudkhm: دوست گرامی درسته ما پیامبر نیستیم ولی بر عکس شما من فکر میکنم وظیفه پیامبران و امامان بر گردن هم هست
امر به معروف و نهی از منکر یکی از وظایف اصلی پیامبران بوده است، ما نیز مکلف به انجام این وظیفه دینی و اخلاقی هستیم
مردم دارای اعتقادات متعدد ،درست یا غلط هستند ، باید باورهای درست مردم رو بازگو و تقویت (معروف) و باورهای غلط (منکر)آنها را نهی و گوشزد کرد، اینکه کاری به این کارها نداشته باشیم چون اعتقاد خود مردمه ،باعث میشه در دراز مدت خود یا اطرافیان خود ما نیز دچار این باورهای نادرست باشیم
عزیز من ، شما پاسخ ندادید که ،آیا در زمان یامبر اسلام -که اسلام دارای قدرت بود و پیامبر میتونست قبور شهدای احد و همسرش خدیجه کبری را براحتی طلا کاری کنه - طلا کاری بارگاهها رایج بوده ؟ در زمان ائمه چطور؟آیا می تونید روایتی با سند صحیح در این مورد ذکر نمایید؟
اگه ما خود را مسلمان میدانیم باید تابع رفتار و سیرت آنها باشیم یا نه؟
به این لیک مراجعه کن فکر کنم جواب خیلی از سوالاتت رو می گیری
http://www.shamsa-co.org/ziyarat/faq/348-gonba-haram
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
     
  
مرد

 
mmaryamm: به این لیک مراجعه کن فکر کنم جواب خیلی از سوالاتت رو می گیری
http://www.shamsa-co.org/ziyarat/faq/348-gonba-haram
دوست عزیز مطالب زیر بخشی از نوشته های لینک معرفی شده شماست!
1. از نظر عقل: انسانها به هر چه ارزش بيشتري قائل باشند، آن را زيباتر و... مي سازند. و شايد همين علت است كه سعي مي كنند، حرمها و زيارتگاه هاي خود راکه از اهميت بيشتري برخوردارند، با بيشترين امكانات مي سازند و تزيين مي كنند.
2. از لحاظ ديني و مذهبي: قرآن مجيد به روشني به ما دستور مي‏دهد كه به بستگان و خويشاوندان پيامبر گرامي(ص) مهر ورزيم‏: و مسلماً يكي از راه‏هاي ابراز علاقه به خاندان رسالت، حفظ و بزرگداشت حرم هاي آنان است. به دليل همين ابراز احساسات و نشان دادن عشق و علاقه فراوان به اهل بيت(ع)، شيعيان همواره سعي كرده‏اند كه ارزنده‏ترين و با ارزش‏ترين فلزات ـ اعم از طلا و نقره و ساير جواهرات ـ را وقف آن قبور مطهر نمايندوبا زيباترين هنرهاي معماري و آيينه‏كاري و منبت‏كاري آنها را در حرم‏ها و بناهاي متعلّق به آنان، در تزيين گنبد و بارگاه به كار برند. «طلاكاري گنبد و ضريح نيز نشان دهنده عشق به اهل بيت است، خداوند به پيامبرش مي فرمايد: (قل لا اسئلكم عليه اجرا الاّ المودّة في القربي بگو:من چيزي به عنوان مزد رسالت از شما مطالبه نمي كنم، مگر دوستي با اهل بيت من. در واقع طلا كاري گنبد و ضريح ، نوعي ابراز علاقه و محبّت به اهل بيت پيامبر و تعظيم شعائر و تشكّر از آنهاست. علاوه بر آنكه نوعي زينت و زيبايي است و زيبايي نيز هيچ ايراد و اشكالي ندارد، بلكه امري پسنديده است». (حجت الاسلام محسن قرائتيhttp://www.qaraati.net/library/)

به نظر شما آیا پیامبر ،برای همسرش خدیجه کبری و عمویش حمزه سید الشهدا ارزشی قائل نبوده که بر سر قبور آنها بارگاههای طلا نساختند؟آیا در عهد پیامبر هیچکدام از مردم از آیه ای که در لینک شما ذکر شده (سوره شوری آیه ۲۳) آگاهی نداشتند؟
آیا مودت ائمه فقط با طلا کاری بارگاههای آنهاست که بدست می آید یا در پیش گرفتن راه و روش و سیرت آنها؟
چنانچه بسياري از امور عام المنفعه (مانند خيرات، نذورات، اوقاف،، سرپرستي ايتام، پرداخت وجوهات شرعي، كمك به نيازمندان و...) از تاثيرات و نتايج بسيار ارزنده ساخت و ساز صحن و بارگاه امامان و امامزاده ها مي باشد; زيرا شكوه اين مكان هاي مقدس در جذب مردم، براي زيارت و انجام دادن خيرات موثر است و با يادآوري مقام و عظمت والا و سيره و سنت آن بزرگان مردم بسيار زيادي را به سوي خود جلب مي كند و در گسترش فرهنگ و ارزش هاي الهي و سيره و منش فردي و اجتماعي آن بزرگواران در کمک به محرومان موثر است.
آیا تو جامعه اهل سنت که به این نوع بارگاهها توجه زیادی نشان نمی دهند وجوهات شرعی و عام المنفعه وجود ندارد؟

البته بايد از هرگونه اسراف، ريخت و پاش و انجام دادن اموري كه به هيچ وجه زيبنده نظام اسلامي و مكتب اهل بيت (ع) نيست جلوگيري كرد و براي استفاده بهينه از امكانات موجود، در جهت گسترش فرهنگ صحيح اسلامي و ارائه خدمات گوناگون (مانند ايجاد كتابخانه، زائرسرا، سالن اجتماعات، مراكز درماني، امكانات آسايش، مراكز فرهنگي، تفريحي ورزشي و... براي عموم افرادي جامعه خصوصا افراد نيازمند و كمك به آنان) بايد برنامه ريزي هاي مناسب انجام داد. همان طور كه شاهد انجام اين گونه اقدامات، از سوي برخي مراكز ديني و زيارتي (مانند آستان قدس رضوي در مشهد، آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) در قم و...) مي باشيم.
اینو دیگه خود خوانندگان قضاوت میکنند!
     
  ویرایش شده توسط: mahmudkhm   
زن

 
mahmudkhm
ببین عزیزم من هم مثل شما خیلی موافق این ریخت و پاش ها نیستم ، اما وقتی مردم پولی رو بابت این طلا کاری ها به مراکزی مانند آستان قدس رضوی و ... می دهند این مراکز چاره ای جز این فعالیت ندارند .
mahmudkhm: البته بايد از هرگونه اسراف، ريخت و پاش و انجام دادن اموري كه به هيچ وجه زيبنده نظام اسلامي و مكتب اهل بيت (ع) نيست جلوگيري كرد و براي استفاده بهينه از امكانات موجود، در جهت گسترش فرهنگ صحيح اسلامي و ارائه خدمات گوناگون (مانند ايجاد كتابخانه، زائرسرا، سالن اجتماعات، مراكز درماني، امكانات آسايش، مراكز فرهنگي، تفريحي ورزشي و... براي عموم افرادي جامعه خصوصا افراد نيازمند و كمك به آنان) بايد برنامه ريزي هاي مناسب انجام داد. همان طور كه شاهد انجام اين گونه اقدامات، از سوي برخي مراكز ديني و زيارتي (مانند آستان قدس رضوي در مشهد، آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) در قم و...) مي باشيم.
اینو دیگه خود خوانندگان قضاوت میکنند!
و درباره این موضوع فقط چیزی که به شخصه از آن اطلاع دارم رو باز گو می کنم ، در نزدیک مسجد جمکران در قم شهریست به نام شهر قائم قم و در اصل تمام فقرا و نیازمندان قم در آنجا زندگی می کنند ، و خودم به عینه شاهد بودم ماهانه ، از نذورات حرم تعداد زیادی از افراد مسکین در آن شهر اطعام می شوند .
علاوه بر این اگر از نظر اقتصادی هم به این موضوع نگاه کنیم جدا از مذهب ، شاید به علت کم کاری های میراث فرهنگی ، الان خیلی از این حرم های متبرکه موجود در ایران به مهمترین دلایل توریستی شهر ها (از نوع خارجی) تبدیل شده اند.

و اما مهمتر از همه چیز در باره تاپیک عرض می کنم
به نظر من این قیاس اصلا درست نیست ، چون هزینه این طلا کاری ها از طرف مردم و با میل خودشان پرداخت می شود اما هزینه باز سازی و مرمت آثار تاریخی باید از سرمایه های کشوری خرج شود . البته در اصل قضیه فقط یک فرق است ، آن هم میل و اعتقاد مردم است .
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
     
  
مرد

 
mmaryamm: ببین عزیزم من هم مثل شما خیلی موافق این ریخت و پاش ها نیستم ، اما وقتی مردم پولی رو بابت این طلا کاری ها به مراکزی مانند آستان قدس رضوی و ... می دهند این مراکز چاره ای جز این فعالیت ندارند .
موضوع اصلی دوست من همین جاست ،چرا تو جامعه اینطور به مردم القا شده که پول برای طلا کاری حرمهها بدن؟ چرا القا نشده مثلا پول برای ایجاد کارگاههای تولیدی جهت اشتغال جوانان بیکار بدن و از انحراف آنها جلوگیری کنن؟آیا مراکزی مثل آستان قدس رضوی برای جمع آوری پول برای ایجاد چنین کارهای عمرانی هست ؟آیا کارهای عمرانی ثواب نداره؟
موضوع باور ها و اعتقادات مردمه ،من میگم چه کسی این باورها رو نهادینه کرده ،پیامبر ؟ائمه؟خداوند؟ یا خود مردم به این نتیجه رسیدن؟
mmaryamm: در نزدیک مسجد جمکران در قم شهریست به نام شهر قائم قم و در اصل تمام فقرا و نیازمندان قم در آنجا زندگی می کنند ، و خودم به عینه شاهد بودم ماهانه ، از نذورات حرم تعداد زیادی از افراد مسکین در آن شهر اطعام می شوند .
من مطمئنم از محل جمع آوری این نذورات و خمس و ذکاتی که جمع میشه ، این کشور رو میشه اداره کرد یا حد اقلش میشه کاری کرد تو این کشور یک نفر هم گدایی نکنه ، حالا تو ایران چندتا گدا داریم ؟ شما یه جا رو مثال زدید اما جای جای ایران پر شده از افراد فقیر و نیازمند
شاید هنوز شما از اون مرجعی که بعد از فوتش تو حساب بانکیش ۱۶۰ میلیارد پول بود خبر ندارین ، این پولها از محل همین نذورات مردم و خمس و ذکات اونها بدست میاد
     
  ویرایش شده توسط: mahmudkhm   
مرد

 
65mahsa: هر چه هزینه برای حرمها میشود پولیست که شیعیان از جان و دل می پردازند
بت پرستان زمان جاهلیت هم هر چی نثار بتها میکردن از جان و دل نثار میردند !!!چون فکر میکردن این بتها واسطه اونها با خداست
     
  
مرد

 
mahmudkhm: بت پرستان زمان جاهلیت هم هر چی نثار بتها میکردن از جان و دل نثار میردند !!!چون فکر میکردن این بتها واسطه اونها با خداست
اشتباهت همینجاست اونها بت بودن و پرستیده میشدن اما اینها امامان ما هستن و فقط برامون عزیز وقابل احترام هستن ما امامان رو واسطه میدونیم و به واسطه عزت و پاک بودن و مقرب بودن اونا ازشون میخوایم که نزد خداوند شفی ما باشن امامان ما همه شهید هستن و شهدا طبق ایات قران زنده هستن و نزد خداوند روزی میخورن برعکس ..........
بی خیال
همه چیزو که نمیشه اونجور که شما میخوای بیان کرد شما کدوم شیعه رو دیدی که بگه مثلا امام محمد باقر خدای منه و بپرستتش ما هم روزی ۱۷ رکعت نماز میخونیم یک قبله داریم و یک خدا و خدامون رو به واسطه امامانمون شاید بیشتر از شما قبول داشته باشیم چون اگر خلفای شما برای اون خدا نماز شب میخوندن امامان ما نه تنها بیشتر از خلفای شما عبادت میکردن بلکه در راه همون خدا خون خودشون رو دادن پس ما اگر شیعه اون امامان باشیم و شیعه واقعی باید با دل و جان خدای یگانه رو پرستش کنیم همونطور که ائمه ما اینگونه بودن
این کاربر به دلیل تخلف در قوانین انجمن بن شد
(پرنس و پرنسس)
     
  
زن

 
مرمت طاق کسری
     
  
صفحه  صفحه 8 از 26:  « پیشین  1  ...  7  8  9  ...  25  26  پسین » 
مذهب
مذهب

کدام واجبتر است ! طلاکاري گنبد امام حسين يا مرمت طاق كسری ؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA