ارسالها: 1495
#111
Posted: 26 Sep 2014 03:06
Andisheh: موافقم که تقصیر دین نبوده و تقصیر مهاجمان بوده !! اما دین شما در قر آنش دستورات مبهمی داره که همیشه در طول ۱۴۰۰ سال مسلمانان تونستن از دستورات مبهمش در مورد جنگ و کشتن کافران به زعم قر آن سوء استفاده کنند . قبول دارین؟
در برخی موارد بله
به نظرم چون قرار نبوده حکومت به این شکل و توسط یک نوع کودتا از ارتباط با مفسران قران دور بشه
البته راستش به دله خوده منم این توجیه ها نمیچسبه پس بهتره بگم بله
البته در این یک مورد خاص خیر
چون خودتون هم میگید دستور قتال فقط با کفار است نه با ابرانیانی که قرنها قبل از اعراب یکتا پرست بودند
سو استفاده از دین تقصیر دین نیست
Andisheh: واقعن فکر میکنیدشما الانم مسلمان بودین؟یا اصلن پیگیر اسلام میشدید؟
کمتر از چند درصد شاید مسلمون بودن و من شخصا اعتراف میکنم که ۸۰ درصد به دین پدری ام بودم مگر اینکه در اون اشکالات اساسی ای وجود میداشت
Andisheh: در واقع پیامبر بر خلاف ما ایرانی ها که به هر دین و باوری احترام میگذاشتیم و خدای کسی رااز او نمیگرفتیم و به او تحمیل نمیکردیم ، عده ای رو کافر و دارای خدای دروغین میدونسته و حق اونها رو مرگ میدونسته !! یعنی ضدیت کامل با اختیار انسان در انتخاب خدا و دینش !
این دیدی کلی پیروان ادیان ابراهیمی رو اهل کتاب میدونه
بت پرست و بی خدا رو کافر میدونه اما حتی مشرکین رو هم کافر نمیدونه
الان مثلا در دنیا ۲کمتر از ۳ درصد بی خدای به معنای کافر وجود داره
کافر صرفا کسی است که خدا رو قبول نداره
ضمنا ما داریم فرض میگیریم که اسلام درسته
با این فرض و اینکه خدا وجود داره
ایا به عنوان افریننده اینقدر حق بهش نمیدی که متوقع باشه کسی انکارش نکنه ؟؟؟
من اینجوری برای خودم توجیه میکنم
ولی گفتم که اینها توجیه است خیلی وقتها ادم هر کاری میکنه قانعش نمیکنه
اما چاره چیه ....بخاطر مثلا ده تا چیز که در اسلام پاسخ اونها رو نمیدونم
خودم را بندازم به ورطه ای که در ان صد تا چیز رو نمیدونم
بارها گفتم که بی خدا ها با ما یک تفاوت اساسی دارن
ما ته ته ته خلقت میگیم خالق خداست و خارج از عقل ماست
بی خدا ته ته ته پیدایش میگه نمیدونم از کجاست ما اون نمیدونم آتیست رو تبدیل کردیم به خدا Andisheh: در مورد اعراب فرموده ان
الاعراب اشد کفرا و نفاقا
یعنی اعراب منافق ترین و کافر ترین افرادند
بله نمونه ها ی واضح داره
نفاق زمان خوده پیامبر ....زمان علی مردم کوفه و کوفیان زمام امام حسین و همچنین رفتار بدوی اونها در حمله به ایران و انهدام کتب و تمدن ایران
Andisheh: محمد با ایرانی ها دشمنی نداشته اما وقتی میشه زرتشت و کوروش رو پیامبر خود دانست چرا محمد ؟؟؟؟ایا تعصبی در کار است ؟
چون عقلانی که ادیان الهی رو در راستای هم و تکمیل شدن دانست و اینکه نظام مطروحه در اسلام دارای دیسیپلین بالایی بوده فقط تنها اشکال به نتیجه نرسیدن اونه
Andisheh: اما دوست من بعد از بیش از هزار سال سلطه مسلمانان عرب و ترک و تاتار بر ایران طبیعتن ایرانیان زیادی از سر تنگای دادن مالیات اضافه ای به نام جزیه و از ترس کشته شدن و برابر نبودن در مقابل قانون (چون همه چیز یک غیر مسلمان موحد از جمله ارث ،دیه،فدیه و ... نصف مسلمان بوده است ).و ریا و کسب منفعت و ارتقای شغلی و .....
مجبور به مسلمان بودن شده اند . و اینها میراث محمد است نه عمر (قوانین جزیه و دیه و فدیه و ... توسط محمد بیان شده بود)
تا جایی که من میدونم جزیه همون مالیات و تنها پولی که از این افراد گرفته میشده بوده
اگر مسلمان میشدن هم باید زکات میدادن
این جزیه مواهبی هم داشته مثلا تعهد مسلمانان در نامین امنیت رو بهمراه داشته و .....
اما در مورد دیه
این رو از سایت رسمی حوزه علمیه برداشتم
تفاوت دیه و جزیه و....همه دسیسه های عمر و هواخواهان اوست
محمد ص دیه افرادی رو که تحت حکومت مسلمانان هستند و مالیات میدهند معادل مسلمان میدونن
ابتدای نقل قول
مشهور ميان فقهاى اماميه درباره ديه اهل كتاب (يهود، مسيحى و مجوس )هشتصد (800) درهم است ، در صورتى كه ديه كامله ده هزار (10000) درهم مطابق هزار (1000) دينار مى باشد .
در ميان فقهاى عامه اختلاف است ، ومجموعا بر سه قول مى باشند: نخست آن كه ديه آنان نصف ديه مسلمان است .
و اين قول ، راى مالك و عمربن عبدالعزيز است .
دوم : يـك سـوم ديه مسلمان ، راى شافعى است .
و از عمر بن الخطاب و عثمان بن عفان نيز روايت شده است .
سـوم : بـرابـر ديـه مسلمان ، راى ابوحنيفه و ثورى و گروهى ديگر از فقهاى عامه ، واز عبداللّه بن مـسـعـود روايـت شده و به عمر و عثمان نيز نسبت داده شده است وگروهى از تابعين نيز بر اين قولند (1) .
عـمده مستند راى نخست ، روايتى است كه از پيغمبر اكرم (ص ) نقل كرده اند،فرموده باشد: ديه الـكـافر على النصف من ديه المسلم (2) ولى ابوحنيفه به عموم آيه تمسك كرده و گفته است : وان كان من قوم بينكم وبينهم ميثاق فديه مسلمه الى اهله وتحرير رقبه مومنه (3) يعنى : اگر مـقـتـول از گروهى باشد كه با شما پيمان دارند، همانند ديگر مقتولين كه در صدر آيه آمده بايد ديـه كـامـله به ورثه او پرداخت شود .
1- رجوع شود به بدايه المجتهد ـ ابن رشد، ج 2، ص 447.
2- مـسـنـد احمد، ج 2، ص 180 و 215 و خ سنن ابى داود، ج 2، ص 194، رقم4583 : ديه المعاهد نصف ديه الحر.
Andisheh: بله درسته !!!!! اما دیدم که وقتی حکومت دست علی افتاد خیلی هم عطوفت نداشت !! اما قبول دارم علی رفتار بهتری داشته .
ببینید ما یا رفتار رو ملاک قرار میدیم یا مبنا رو
در طی ۲۵ سال خلافت پوپولیستی خلفا و همچنین طغیان احساسات نژاد پرستانه اینقدر راس مملکت از سنت پیامبر و قران دور شده بود که علی ع در زمان شورای بعد از عمر شرط رعایت سنت و اجتهاد دوخلیفه رو رد کرد
اگر این دو شرط رو حتی در ظاهر هم میپذیرفت خیلی راحت خلیفه میشد اما ببینید این رفتار دو نفر چقدر با مبنای اسلام و سنت متفاوت بوده که ایشون قبولنکرد و فرمود
سنت رسول خدا و اجتهاد خودم
۱- بجای سنت خلفا میگه سنت رسول االه یعنی این دو نوع سنت رو در تضاد با هم میبینه
۲- بجای اجتهاد خلفا میگه اجتهاد خودم چون او بارها اشتباهات فاحش عقیدتی خلفا رو دیده میدونه طبق گفته خودشون زنان پرده نشین از انها مسائل دینی رو بهتر درک میکنن لذا میگه اجتهاد خودم
خوب دراین جامعه ۲۵ سال زمان لازمه تا این مبناهای غلط خارج بشه
اصل اسلام بر قبول قلب و تسلیم واقعی است اما ریاکاری و نفاق جایگزین شده بود
همین الان در اشل خیلی خیلی کوچیکتر در ۸ سال احمدی قهقرایی برای مملکت درست کرد که حالا حالا ها در اون خواهیم بود
Andisheh: شما از ایرانیان زمان خسرو پرویز چقدر میدانید ؟؟ تا چه حد با تاریخ ساسانیان اشنا هستین ؟اگر امکان داره چند مورد جنایت های ساسانیان زمان یزدگرد و خسرو پرویز را در حق اقوام دیگر که تحت سلطه ایرانیان بودند بیان کنید ؟!!
ایران باستان را ۱۵ سال پیش خوندم اگر دقیق میخواهید مراجعه کنم و بعدا پاسخ بدهم
اما اونچه در خاطم هست مشکات عمره اون زمان
شکاف طبقاتی و رژیم طبقاتی عجیب بود که مردم رو به دهقانان....پیشه وران......دبیران و حاکمان بقدری که در تحصیل حتی این تبعیض اعمال میشده
چند همسری و تفاوت های طبقاتی بین همسران که بشدت رعایت میشده و همچنین وضعیت نابسامان دهقانان و روستا نشینان
جالبه که در اون زمان هم حکمهای جزایی بسیار سنگین بود و بر مبنای اوستا قصه ارتداد و کفر و ....وجود داشته
قطعا بین شاهان تفاوت وجود داشته اما در مجموع شاه چون یک نفره قطعا استبداد در اشکالی در او هم نمود داره مثلا خسرو پرویز که قصه عشقبازی های او با شیرین و نفوذ روم به این واسطه که نتیجتا به دسیسه هایی باعث کشتار جمع زیادی از ایرانیان شد و در اواخر عمر خسرو پرویز بود معروفه
اما دقیقا وضعیت مردم رو در زمان خسرو پرویز به یاد ندارم که اصلا خونده باشم
Andisheh: قوبل دارم که ایران زمان کوروش خیلی وارسته تر از زمان ساسانیان و صد البته انتهای دوره ساسانیان بوده اما همچنان ساسانیان با توجه به منابع رومی و مصری متمدن ترین افراد روی زمین بوده و به ایین و خدای دیگران احترامیگذاشته بسیار با وقار و محترمانه رفتار میکرده اند از فحش و ناسزا و اعمال روابط جنسی باز و بدون قاعده دوری میکردند
وارستگی مثال زدنی ایران در دوران داریوش و کوروش مصدر کارها بوده و کم کم تغییر پیدا میکنه
خصوصا دردوران ساسانی که شکاف طبقاتی کاملا پذیرفته شده و دین رسمی زرتشت معرفی میشه و قاضیان که باید برقرار کننده عدالت باشتن از بین موبدان انتخاب میشدن و عملا همه چیز رو با دین و ائین زرتشت محاسبه و مقایسه میکردن
همچنین ازدواج با محارم شیوع یافته بود و حتی ازادی مذهب جای خودش را به احکام سخت برای اثبات زرتشتی بودن داده بود
یعنی برگشتن از دین زرتشتی مجازات مرگ داشت و زرتشتی مزایای فراوان بر دیگر ادیان داشت همچنبن از انصاف نیاد گذش
اگر مرتد میگفت که مرتد نشده و یا برای مرتد هایی که از سر ترس و یا....به دین برمیگشتند دو آزمون راستی ازمایی بود
یکی ازمون سرد و دیگری ازمون گرم
ازمون گرم هبور از اتش و مواد گداخته بدون سوختن بود
آزمون سرد خوردن اب آغشته به انواع مواد معدنی سمی و سموم کشنده
کلمه سوگند فارسی هم به همین آزمون سرد مربوطه مشتق سو به معنی اب و نوشیدنی و گند به معنی مواد غیر قابل تحمل و مسموم کننده
ببخشید گاهی برخی مطالب رو عنوان میکنم که خیلی مربوط نیست دوست دارم بقیه رفقا هم از برخی اطلاعات اگر نمیدونند بهرمند شوند که الزه با مملکت و میهنشون هم مربوطه مثل همون مزخرف و یا این سوگند
Andisheh: راستش چیزی که این افراد خاص یعنی ۱۲ نفر ازشون به جا مونده جز رفتار های خوب نبوده به لحاظ اخلاق زمان خودش اما بار ها اشتباهات علمی از اون ها سر زده و البته برخی از اونها زنبازی میکردند( حالا شما هر اسمی که براش میزاری امام موسی کاظم زن رسمی هرگز نداشت و ۳۶ کنیز داشت و معروف بود که میگفت لذتی که در کنیز هست در زن رسمی نیست و فرزندان زیادی داشت از اون کنیز ها و این نشون از رابطه جنسی بیشتر داره ) در مقابل همون زمان افرادی بودند که با داشتن وضع مالی بهتر کمتر زن و کنیز باره میشدند !
ممکنه منابع رو اعلام کنید ......یمی از همسران امام موسی کاظم ام بنین نجمه است
ایشون نسبتا عمر زیادتری نسبت به باقی ائمه داشته و فرزندان بیشتری نیز هم داشته است اما نه اونقدر زیاد که تفاوت فاحشی با عرف اون روزگار داشته باشه
من کلیت ها رو میگم رفتارهای این بزرگان برفرض هم که چند درصد با عرف امروزه و دانش امروزه خطا داشته باشه باز برای یک انسان در اون دوران خیلی خیلی استثنایی است
در مورد عترت هم که فرمودید عترت مستقیما اشاره به امام علی ع و فاطمه و حسن و حسین علیهما سلام داره و در ادامه همانگونه که پیامبر گفته انان که گوشت و خونشون از پیامبر باشه اما اصل اونچ عترت پیامبر اسن همون ۴ نفر هستنمد
و اگر دقت کنیم روایات کفته شده توسط ائمه ما همگی بنا به قول پدر از پسر و سینه به سینه به یکی از این بزرگواران و در نهایت پیامبر میرسه
حالا قول این افراد رو بهتر میشه قبول کرد که از اونها در تاریخ جز خوبی و رفتارهای انسانی و اخلاقی چیزی نقل نشده و اگر شده نادرو شاذ بوده
یا قول بخاری و مسلم و....که از صحابه و دوست داران و مسلمانانی در اونها به لحاظ سندی استفاده ده که در بین اونها منافق و مرتد و زناکار و گنه کار زیاد پیدا میشه
Andisheh: درمورد بقیه فرزندان علی این ماجرا صدق نمیکنه مثلن برادر امام حسن عسگری مشروب خوار بوده -رجوع کنید به کتاب منتهی الامال بخش امام زمان .
بله در مواردی حتی ایم برادران کلاه برداری کردند و همکاری با دسمن داشتند و در مواردی همسران این بزگواران به اونها خیانت غیر جنسی کردند و....
اما ما اونها رو که معصوم نمیدونیم ما فقط ۱۴ نفر رو خاص میدونیم
برای همین بین علما و روشنفکران شیعه مساله امامزاده و احترام سادان و خمس متعلقه همیشه محل اشکال بوده ویک سو استفاده تصور میشه
Andisheh: اینها درسته اما شما فکر میکنید اگر حکومت دست اینها بود این رفتار ها تکرار میشد؟
من نمیگم مدینه فاظله درست میشد
اما
میگم اگر در زمان وفات پیامبر همه طبق بیعت با علی ع اجمتاع میکردن شما خودت تصور کن الان چقدر دنیا بعتر بود
خصوصا اینکه اسلام هم بر مبنای ذاتی خودش گسترش پیدا میکرد یعنی با کار فرهنگی
شاید ایرانیان هرگز مسلمون نمیشدند و یا کمی از اونها میشدن و اگر مسلمون میشدن از روی اجبار نبود
امروزه مشکل اصلی مملکت ما اجبار است که باعث ریا میشه و اخلاق رو نابود میکنه
لذا میگم اگر حکومت براه خودش رفته بود الان بیش از نیمی از مشکلات دنیا و نه جهان اسلام حل شده بود و مسلمونها بهترین وضعیت زندگی رو داشتن چون
با هم اختلاف نداشتن و تندروی نبود و امثال داعش و اصولگرایان و کلا افراطی ها بوجود نمی آمدن
۲- بواسطه زکات و وجوهاتشرعی هیچ فقیری در ممالک اسلامی باقی نمیموند
فرض کن همه مردم یک پنجم درامد خودشون رو سرمایه گذاری کنن برایایجاد کار و سرپناه و لمنیت برای بی بضاعت ها
۳- الان در جامعه دروغ نبود و همه مردم به همدیگر کمک میکردن
۴- قران تفاسیر به روز و اصلاحات خودش رو از طریق این افراد بدست میاورد
امروز خیلی ها اصلاح طلب دینی هستند اما میترین از محکومیت به ارتداد
اما اگر اصلاح گر در ارتباط با خدا باشه دیگه ترس نداره محکوم به ارتداد بشه لذا اجکام زنان و ارتداد و مجازات ها تعدیل میشد
همه اینخا بر مبنای اسلام شزیعت است و اجکام اصولی دین و نه رفتار مردم
اولش گفتم که دین اگر بدون اجبار و با نفوذ به قلب قبول بشه دیگه دلیلی نداره اون فرد ریا کنه و شیادی کنه
خوب حالا خودتون قظاوت کنید چقدر از مشکلاات حل میشد گرچه نمیشه انتظار مدینه فاظله رو داشت
اما همین هم کاملا برای دنیا کافیه و عالیه
Andisheh: اینها درسته اما شما فکر میکنید اگر حکومت دست اینها بود این رفتار ها تکرار میشد؟ و یا سیاست چماق و هویج رو فرزندان علی پیاده کردند ؟ و از اب گل الود (ظلم و ستم امویان و عباسیان) ماهی میگرفتند ؟!! چون برای من اون افراد معصوم نبوده و نیستند بنا براین حق بدین که مانند افراد معمولی قضاوتشان کنم! اما در پس ذهن شما اندک تعصبی هست که باعث میشه هرگز فکر نکنید که شاید اگر این افراد حاکم بودند و رفتار دیگه ای داشتند هرگز نمیشد اونها رو به شما به جای معصوم غالب کنند !
اصلا اونها رو معصوم فرض نکن
رفتار اونها رو عرضیابی کن که در چه زمانی و با چه فشاری از اخلاقیات خارج نمیشدن و این رفتار در همه ۱۲ نفر اونها دیده شده که مزین بهاخلاق اسلامی و انسانی بودن
من در فرض های بالا فقط یک جا عصمت رو در کار اونها گنجاندم و اونهم اصلاح سه مورد حقوقی بود که اگر اونها سر کار بودن و اصلاح میکردن کسی نمیتوانست مدعی بشه و در بقیه موارد شما اونها رو انسانهایی معمولی هم میتونی فرض کنی که فقط ادمهای خولبی بودن
به نظر من یک پادشاه خوب از هر نوع حکومتی بهتر میتونه به مردمش خدمت کنه
ما شیعیان عمر رو خیلی دشمن میداریم چون اغلب مشکلات همه جهن رو ناشی از رفتارهای نژاد پرستانه و غرض ورزانه او میدونیم
دشمنی ایرانیان و اعراب و رومیان و اعراب و البته التقاط تمدن های عظیم روم و مصر و ایران با فرهنگ بی ریشه عرب که منجر به دوگانگی در جوامع و تمدن ها شد
الان همین ایران ما
چرا مردم یک رنگ نیستند
برخی احمق ها عرب و عربی شدن رو با اسلام ومسلملن شدن عوضی گرفتن
اسم پول رو میخوان بزارن عفیر و ایم دریای مکران رو بزارن خلیج ال......
اینها از روی فهم نیستند اینها گم شده فرهنگی هستند
دین هیچ تضادی با میهن و فرهنگ نداره
میهن مثل مادره و دین مثل پدر
همیشه میگم زبان مادری و هر چه اصالت بیشتر داره به مادر نسبت داده میشه و در احترام هم حق مادر ارجح تر از پدره
گرچه دستور پدر واجب الاجرا تره
یعنی شما میتونی به وطن و فرهنگ خودت کاملا پایبند باشی جز در جاهایی که مغایر با دین است مثلا ازدواج با محارم که ممنوعه
اما نوروز و سیزده بدر و چهارشنبه سوری و جشن های ایرانی کدامیک با اسلام در تضاد است
ائمه ما این ها رو تائید کردن و نورزوز رو امام رضا مثلا تائید کرده
اما برخی از پیامبر مسلمان تر هستند
اسلام وطن را در ردیف ناموس قرار داده اما برخی ها حاضرن گوشه گوشه این وطن رو تبئدیل به عربستان کنن و عربی کنن و زبان رو عوضص کنن و....
بخدا اینها حماقت است و اسلام نیست
حتی حجاب در اسلام اجباری نیست اما خود شیرینها حجاب رو اجباری کردن
در اسلام شیعه
مرد حق ندارد زن و یا فرزند خود را وادار به گذاشتن حجاب کند همه مجتهدان این فتوا رو دادن من جمله سیستانی مرجع من
پس چرا در ایران حجاب رو با ون و زور و کتک حفظ میکنن ....این مسلمون تر شدن از پیامبر و خودشیرینی و افراط نیست
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 24568
#112
Posted: 26 Sep 2014 14:31
ametis
Andisheh
دوستان عزیز
لطف کنید از موضوع تاپیک دور نشید و بحث رو برگردونید به تحریف قرآن
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ویرایش شده توسط: andishmand
ارسالها: 350
#113
Posted: 26 Sep 2014 18:08
ametis: در برخی موارد بله
از اینجا تا انجا
ametis: - مـسـنـد احمد، ج 2، ص 180 و 215 و خ سنن ابى داود، ج 2، ص 194، رقم4583 : ديه المعاهد نصف ديه الحر.
یکی از زیبا ترین بحث هایی بود که با یک خدا باور داشتم ! خیلی عالی ممنونم .
به قول اخوند ها و اما بعد :
در رابطه با جزیه و دیه و فدیه نوشته بودید نقل قول جالبی بود اما اساسن اینکه تردید دارند در مورد برابر دانشتن انسانها این یک جنایته ! زیرا انسانها رو بر اساس باورشون صاحب حق یا بدون حق میدیدند و برخی که دانا تر بودند شک و شبهه داستند که ایا برابر بگیرند یا خیر
ametis: شکاف طبقاتی و رژیم طبقاتی عجیب بود که مردم رو به دهقانان....پیشه وران......دبیران و حاکمان بقدری که در تحصیل حتی این تبعیض اعمال میشده
چند همسری و تفاوت های طبقاتی بین همسران که بشدت رعایت میشده و همچنین وضعیت نابسامان دهقانان و روستا نشینان
سوال من این بود که ایا این شاهان ساسانی جنایتی در حق اقوام دیگر زیر سلطه ایرانیان انجان دادند یا خیر ! ایا به عقاید اونها احترام میگذاشتند یا خیر !!
ametis: اگر مرتد میگفت که مرتد نشده و یا برای مرتد هایی که از سر ترس و یا....به دین برمیگشتند دو آزمون راستی ازمایی بود
یکی ازمون سرد و دیگری ازمون گرم
ازمون گرم هبور از اتش و مواد گداخته بدون سوختن بود
آزمون سرد خوردن اب آغشته به انواع مواد معدنی سمی و سموم کشنده
بله این ها بود اما برای مخالفین سیاسی بیشتر نه متفکرین مذهب دیگر ! البته قبول دارم که اخوندهای زرتشتی جنایات زیادی در حق مردم کردند اما اینها به دین زرتشت و گاته ها که سروده های خود زرتشت است ربطی ندارد ! اوستا سه بار و در سه بازه زمانی گرد اوری شده که خرافی ترین و غیر معقول ترین انها در زمان ساسانیان بود. متاسفانه از دو اوستای قبلی جز چند نوشته و چند لوح چیز ی باقی نمانده است .
ametis: فرض کن همه مردم یک پنجم درامد خودشون رو سرمایه گذاری کنن برایایجاد کار و سرپناه و لمنیت برای بی بضاعت ها
این یک فرضه که انجامش با ذات انسان که ؟آز و حرص و ولع جا ه و ثروت و مقام داره جور در نمیاد !
ametis: حتی حجاب در اسلام اجباری نیست اما خود شیرینها حجاب رو اجباری کردن
درسته ! محمد هم جز زنان خودش کسی رو وادار به حجاب نکرد ! امامتاسفانه اسلام به دلیل پالایش نشدن راه و روال سو استفاده زیادی از هر حکمی دارد .
از پاسخ های صبورانه شماممنون ! خیلی نکات دستگیرم شد !
andishmand: Andisheh
دوستان عزیز
لطف کنید از موضوع تاپیک دور نشید و بحث رو برگردونید به تحریف قرآن
سپاس از تذکر شما ! بروی چشم .
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
ارسالها: 1495
#114
Posted: 27 Sep 2014 08:50
Andisheh: سوال من این بود که ایا این شاهان ساسانی جنایتی در حق اقوام دیگر زیر سلطه ایرانیان انجان دادند یا خیر ! ایا به عقاید اونها احترام میگذاشتند یا خیر !!
دقیقا نمیدونم اما باور کلی من اینه که هیچ کاخی ساخته نمیشه مگر اینکه حق مظلومی در اون نادیده گرفته بشه این شامل مذهبی و غیر مذهبی هم میشه
Andisheh: این یک فرضه که انجامش با ذات انسان که ؟آز و حرص و ولع جا ه و ثروت و مقام داره جور در نمیاد !
خمس یک فرض دینی است که در زمان حضور امام واجب و در غیبت امام واجب نیست اما الان فکر میکنی قدرت این علما و پولشون از کجاست ؟؟؟
دهها هزار میلیارد تومن در سال مردم معتقد خمس میدن
من شخصا باوری به دادن خمس به علما ندارم چون دیدم چگونه هزینه میکنند ولی از اون غافل هم نیستم و راسا انجامشمیدم
جالبه بدانید بین شیعه هایی که میشه بهشون مذهبی گفت خمس یک فرض غیر از مالیات و.عوارض و ما بقی هزینه هاست
نیمی از اون یا سادات فقیر میرسه و نیمی دیگر به سایر فقرا
شاید این نیمی برای سادات تبعیض امیز بوده باشه ولی امروزه نیمی از جامعه ما سید هستند چون از لحاظ شرعی سد بودن از مادر هم منتقل میشه
و اتفاقا در مورد حضرت فاطمه از طریق مادر منتقل شده
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 350
#115
Posted: 27 Sep 2014 09:30
ametis: دقیقا نمیدونم اما باور کلی من اینه که هیچ کاخی ساخته نمیشه مگر اینکه حق مظلومی در اون نادیده گرفته بشه این شامل مذهبی و غیر مذهبی هم میشه
حتمن حقی خورده شده و طلمی شده ! اما نکته اینجاست در برخی جاهای دنیا مثلن امریکا حق مردم خورده میشه اما لا اقد در اموری ازاد هستن در برخی موارد انچنان حقی دارند که باور نکردنیست ! اما ر جوامع اسلامی از ابتدا تا انهتا همواره کسی که دین دیگری داشته مورد تبعیض بوده و البته کسی که دین نداشته شامل مجازات و البته کسی که به خدا باور نداشته حتمن لایق کشته شدن !! و این یعنی تبعیض و بی عدالتی مذهبی ! این یعنی فاشیسم باور .اما ما ایرانیان تا زمان حمله اعراب هنووووز نظام مدونی که از فاشیسم باور حمایت کنه نداشتیم ! اما اینگونه شدیم و اینی شدیم که میبینید .
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
ارسالها: 1495
#116
Posted: 29 Sep 2014 19:56
Andisheh: اما ر جوامع اسلامی از ابتدا تا انهتا همواره کسی که دین دیگری داشته مورد تبعیض بوده و البته کسی که دین نداشته شامل مجازات و البته کسی که به خدا باور نداشته حتمن لایق کشته شدن
حرفتون درسته یکی از موارد تناقض در اسلام هم همین دستور کشتن مرتد و کافره متنها
ما به نظرتون در کل چند سال از اونها عقب هستیم
دوسه برابرش کنید چون هنوز درگیر افراط هستیم
ببیم زمانشاه هم دین رسمی اسلام بود
شاه در سیاست تفریط کرد اینها هم در سیاست و هم در مذهب
منها خیلی از کشورهای اسلامی این مسائل رو با تعقل حل کردند
من امروزه تقصیر رو گردن دولت ایران نمیندازم
تازگی معتقد شدم مشل مردم هستند
نظر من اینه که نسل جدید خوشبختانه فقط اهل ریا هستند یعنی ظاهر رو حفظ میکنند ولی در باطن اصولگرای اسلامی نیستن
خدا کنه یکی دونسل دیگه ایران از شر این ادمهای دگم عوضی راحت بشه و نسلشون ریشه کن بشه
وقتی تعصب کنار بره تعقل میاد و اونوقت همه چی اسون تر حل میشه
Andisheh: فاشیسم باور .اما ما ایرانیان تا زمان حمله اعراب هنووووز نظام مدونی که از فاشیسم باور حمایت کنه نداشتیم ! اما اینگونه شدیم و اینی شدیم که میبینید .
حقیقت تلخه ولی کاریش نمیشه کرد
قبلا هم گفتم به احتمال قریب به یقین حال ایران با ائین زرتشت بهتر بود و امروزه هم خیلی خیلی از اینی که هستیم بهتر بودیم
اما به هر حال نامردانی جاهل سر ما بلا اوردند همون بلایی که مغول اورد وشوروی سر جمهوری ها اورد
الان هم من یک شیعه هستم ...چی بگم بیشتر از این
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 350
#117
Posted: 30 Sep 2014 10:05
ametis: حرفتون درسته یکی از موارد تناقض در اسلام هم همین دستور کشتن مرتد و کافره متنها
ما به نظرتون در کل چند سال از اونها عقب هستیم
درود به شرفت گرامی موافقم باهات !
ametis: تازگی معتقد شدم مشل مردم هستند
من هم سالهل تلا ش کردم که روشنگری کنم بعد فهمیدم مشکل اصلی خود مردمند نه وجود دین ! مردم به طرز عجیبی به خرافات و موهومات و دروغ و ریا و مسایلی مانند ثواب و گناه نیاز دارند تا بتوانند به جای نیک بودند میزان ثواب را افزایش داده تا در معامله با گناه برنده شمند و بهشت را بخرند ! به شدت از این مردم خسته ام ...
ametis: حقیقت تلخه ولی کاریش نمیشه کرد
درود بر شما که میپذیرید ! ametis: قبلا هم گفتم به احتمال قریب به یقین حال ایران با ائین زرتشت بهتر بود و امروزه هم خیلی خیلی از اینی که هستیم بهتر بودیم
اما به هر حال نامردانی جاهل سر ما بلا اوردند همون بلایی که مغول اورد وشوروی سر جمهوری ها اور
موافقم باهاتون .
ametis: الان هم من یک شیعه هستم ...چی بگم بیشتر از این
در واقع هنوز ترس و تعصب دارید همین ! اما واقعن برای شما ارزوی بهترین هارو دارم چون حقیقتن به دنبال حقیقتید .
در پناه حقیقت .
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
ارسالها: 1495
#118
Posted: 1 Oct 2014 20:16
Andisheh: بعد فهمیدم مشکل اصلی خود مردمند نه وجود دین !
درسته و جالب اینه نسل عوض میشه
نسل قبلی عملا و قلبا اعتقاد داشتن
نسل بعدی قلبا اغتقاد ندارن ولی عمل میکنن
خدا کنه نسل بعدی ریا کار نباشن
ما الان بد جور گرفتار ریا هستیم
همون ریایی که در اسلام بد تر از کفر ازش یاد شده
النفاق اشد من الکفر
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 1495
#120
Posted: 27 Oct 2014 12:25
دقیقا جناب عایشه معتقد به نبودن دو تا ایه در قرانه و گفته ایات دست ایشون بوده و بز خورده اشون بر اساس اون ایا ت هم احکامی صادر شده که هنوز در اسلام اجرا میشه
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت