انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 6 از 22:  « پیشین  1  ...  5  6  7  ...  21  22  پسین »

آیا قرآن تحریف شده است؟


مرد

 
tajertoos: سلام این سوالا رو قطعا یه بی دین که میخواد شما رو از مسلمونی خارج کن
مسلمونی که بخواد با چند تا سئوال از دین خارج بشه بهتر که خارج بشه

اتفاقا باید دین رو ادم در معرض سئوال بزاره تا به حقیقت دست پیدا کنه
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
aseman21: برین بچسبین به خدا و رسولشو اهل بیت رسولش.

البته کتاب الله و عترتی
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
خط قرآن

     
  
مرد

 
چیدمان قرآن

     
  
مرد

 
ametis: ،مثلا در کتب عهد عتیق مثل تورات پیشگویی عایی هست که اگر خواستید اون پیشگوییهارو اینجا قرار میدم.آیا این پیشگوییها خدا رو اثبات نمی کنه؟(البته برای این پیشگوییها می شه توجیهات بسیاری پیدا کرد ولی... آیا کسی نظری در مورد پیشگوییها داره؟)

این کتابها مگر کلام خداس؟؟؟؟
خیر این کتابها کلام خدا نیستند نه مسیحیان و نه یهودیان چنین ادعایی ندارند که نه این کتابها کلام خداست و نه اصولن پیامبر آنان دارای کتاب بوده زیرا هر دوی این کتابها به دست بشر و بعد از فوت آن پیامبر ها جمع آوری شده و ادعای از زبان خدا بودن هم ندارند اما جالب اینجاست که قر آنی که بار ها ادعا میکند کلام افریدگار این جهان میباشد نمیدانسته که این پیامبران (موسی و عیسی) اصولن کتابی ندارند و هرگز هم ادعا نکرده اند که کتابی اسمانی دارند نه در هیچ جای تاریخ مشکوک بودنشان و نه در هیچ جای کتاب مقدس اسمی از داشتن کتاب برده نشده ولی قرآن بار ها اشاره کرده که ما تورات را بر موسی و انجیل را بر عیسی نازل کردیم .. در حالی که هر دوی این کتابها صد درصد نوشته دست بشر هستند و هرگز آن دو به اصطلاح پیامبر قوم خود را به پیروی از چنین کتابی دعوت نکرده اند چون اصولن در زمان حیاتشان وجود نداشته اما الله محترم بی خبر از این نکته ادعای فرستادن کتابهای اسمانی تورات و انجیل را دارد .

احتمالن از سوی مسلمانان این پاسخ داده خواهد شد که خوب این کتابها بوده اند اما تمام این مدارکی که شما در کتب مقدس و در تاریخ به دنبال آنها هستید به دست پیروان این دو ایین از ین رفته و مورد تحریف واقع شده است !!! اما پاسخ انها در این است که کدام فرد احمقی زمانی که میتواند با ادعای اسمانی بودن و داشتن همه حرف های افریدگار دانا در یک کتاب بر سلطه خود بر مردمان بیافزاید این کار را نکرده آنرا به مردم کتابی ساخته و نوشته بشر معرفی کند ؟و تا بی نهایت از قدرت مذهب خود بکاهد ؟!!! ایا چنین چیزی با عقل جور در میاید ؟ با اندکی تامل مشخص میشود که اصولن کتاب اسمانی با نام تورات و انجیل از ابتدا وجود خارجی نداشته و الله نازل کننده قر آن از این موضوع بی خبر بوده است .
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
     
  ویرایش شده توسط: Andisheh   
مرد

 
در رابطه با نسخه قرآن صنعا و مواردی شبیه تحریف و یا اشتباهات قرآن میتوانم اینجا یاد اور شوم که :

مجموعه دست‌نوشته‌های صنعا اشاره به نسخه‌های زیادی از قرآنهای متعلق به چهار قرن اول اسلام هست که در مسجد جامع صنعاء کشف شده‌اند. در واقع آنجه کشف شد قرآن‌های کامل نبوده بلکه دوازد هزار برگه از جنس پوست بوده که متعلق به حدود هزار قرآن هستند به علاوه مقدار زیادی ورق‌های کاغذی. اما هیچیک از قرآنهای پوستی کامل نیستند و از برخی فقط یک یا چند ورقه باقی‌مانده‌است. قرآن‌های یافته‌شده عمدتاً از چهار قرن اول اسلام هستند. از آنها بیست‌ودو قرآن به خط حجازی نوشته شده‌اند که بیشتر آنها از قرن اول اسلام هستند. قرآنهای متعدد دیگری به خط کوفی می‌باشند.یکی از نسخه‌های قرآن دارای دو لایه نوشته‌است: متن روئین با قرآن امروزی یکی است در حالی که متن زیرین حاوی گونه‌های متفاوتی از متن استاندارد قرآن است. آزمایش‌های رادیوکربن نشان‌می‌دهند که این دست‌نوشته، در نتیجه متن زیرین، احتمالاً تا پانزده سال پس از درگذشت پیامبر اسلام نوشته‌شده‌است.

در سال ۱۹۷۲، گروهی از کارگران در ضمن بازسازی دیوار یک اتاق زیر شیروانی در مسجد جامع صنعا در یمن با انبوهی از دست‌نوشته‌های قدیمی مواجه شدند. آنها متوجه چیزی که پیدا کرده‌بودند نشدند و همه دست‌نوشته‌ها را در کیسه سیب‌زمینی قرار داده و در پله یکی از مناره‌های مسجد گذاشتند. قاضی اسماعیل الاکوا، که در آن زمان رئیس امور عتیقه یمن بود متوجه اهمیت دست‌نوشته‌های کشف‌گردیده شد. الاکوا خواستار کمک بین‌المللی برای آزمایش و حفاظت از دست‌نوشته‌ها شد و در سال ۱۹۷۹ موفق شد نظر یک محقق بازدید کننده آلمانی را جلب کند و این محقق توانست دولت آلمان غربی را متقاعد کند که برای مرمت این دست‌نوشته‌ها پروژه‌ای را آغاز کند.تکه دست‌نوشته‌ها حاوی مطالب قرآنی و غیرقرآنی هستند.مهم‌تر از همه دست‌نوشته‌ای است که دارای دو لایه نوشته‌است که هردو قرآنی‌اند: نوشته بالایی تقریباً با قرآن امروزی یکی است (به جز تفاوت در اعراب) ولی نوشته زیرین تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای با قرآن فعلی دارد.

به عنوان مثال در سوره بقره آیه ۸۷ متن زیرین به‌صورت «و قفیا علی آثاره» در حالی که متن استاندارد به صورت «وَقَفَّیْنَا مِن بَعْدِهِ» است.
این‌گونه تفاوت‌ها مشابه تفاوت‌هایی هستند که در تاریخ مابین مصحف ابن مسعود و مصحف ابی بن کعب و قرآن امروزی نقل شده‌اند. مع‌ذلک، تفاوتها در دست‌نوشته‌های صنعا بیشتر هستند و دست‌نوشته شامل «با تقریب سرانگشتی شاید بیست‌وپنج برابر بیشتر تفاوت می باشند [نسبت به مصحف ابن مسعود]»

متن زیرین دست‌نوشته پاک شده و متن روئین بر روی آن نوشته شده‌است ولی به دلیل باقی‌ماندن فلزات جوهر استفاده‌شده، متن دوباره به رنگ قهوه‌ای روشن دیده‌می‌شود. چند دلیل برای پاک‌کردن متن زیرین ممکن است وجود داشته‌باشد: ممکن است برخی از صفحات نسخه قدیمی از بین رفته و نیاز به نوشتن دوباره متن بود و برای این منظور از پوست‌های در دسترس استفاده شده‌است. (این عادت در زمان باستان معمول بود. زمانی که بخش بزرگی از متن پاک می‌شد –جوهر به خوبی کاغذ به پوست نمی‌چسبد– تمام متن از پوست شسته‌شده و متن دوباره نوشته می‌شد و به این ترتیب از کاغذهای پوستی گرانبها دوباره استفاده می‌شد.) .

همچنین در زمان یکی‌کردن متون قرآنی توسط عثمان، ممکن است متن زیرین منقضی‌گشته، در نتیجه پاک و با متن مصحف عثمان جایگزین شده‌است.[۱] نظریه دوم با آزمون کربن ۱۴ سازگارتر است که احتمال نوشته‌شدن متن قبل از یکی‌کردن مصحف‌های قرآنی توسط عثمان بالاست: کاغذهای پوستی (و بنابراین متن زیرین) به احتمال ۷۵٪ قدیمی‌تر از ۶۵۰ بعد از میلاد و ۹۵٪ قدیمی‌تر از ۶۶۰ پس از میلاد هستند.


مشخصات دست‌نوشته‌ها

یکی از نسخه های خطی دارای دو لایه متن میباشد. هردو به خط حجازی نوشته‌شده‌اند متن اولیه پاک شده تا بتوان کاغذ پوستی را دوباره مصرف کرد. از این قرآن حدود ۸۰ برگ شناخته‌شده‌اند: ۳۶ برگ در دارالمخطوطات یمن، ۴ برگ در کلکسیون‌های شخصی (پس از حراج‌شدن در خارج از یمن) و ۴۰ برگ در کتابخانه شرقی مسجد جامع صنعا. بسیاری از برگ‌ها در دارالمخطوطات از نظر فیزیکی ناقص‌اند (شاید به دلیل آسیب) در حالی که برگ‌هایی که در کلکسیون‌های شخصی و کتابخانه شرقی اند همه کامل‌اند. این ۸۰ برگ تقریباً نصف قرآن را در برمی‌گیرند. متن زیرین برگ‌های موجود در کتابخانه شرقی هنوز مطالعه نشده‌اند ولی برگ‌های موجود دردارالمخطوطات و آنهایی که حراج شدند مورد بررسی قرار گرفته‌اند. محقق آلمانی، الیزابت پوئین (از دانشگاه سارلند)، که شوهرش مدیر محلی پروژه مرمت بود، متن زیرین شش برگ و یک سمت برگی دیگر را رونویسی کرده و در چهار مقاله پیاپی منتشر نمود. در سال ۲۰۱۲، بهنام صادقی، استاد مطالعات اسلامی در دانشگاه استنفورد، بررسی مفصلی از چهار برگ حراج شده را منتشر کرده و انواع آنها را با روش‌های بررسی متون تاریخی تحلیل کرد. در سال ۲۰۱۲، بهنام صادقی و محسن گودرزی مقاله مفصلی شامل متن زیرین کامل تمام برگ‌ها در دارالمخطوطات و آنهایی که حراج شده‌اند به همراه تحلیل آنها منتشر نمودند.

حالا در عکس زییر میتوان تفاوت تنها و تنها در یک ایه از قرآن یافت شده را با قرآن فعلی مشاهده کنید عزیزان :

quran

قضـــــــــــــــــــــــــــــــاوت با شماست ...

به نظر من که موردی نداره به نظر شما چطور ؟؟؟؟!!!
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
     
  
مرد

 
Andisheh: اما پاسخ انها در این است که کدام فرد احمقی زمانی که میتواند با ادعای اسمانی بودن و داشتن همه حرف های افریدگار دانا در یک کتاب بر سلطه خود بر مردمان بیافزاید این کار را نکرده آنرا به مردم کتابی ساخته و نوشته بشر معرفی کند ؟و تا بی نهایت از قدرت مذهب خود بکاهد ؟!!! ایا چنین چیزی با عقل جور در میاید ؟ با اندکی تامل مشخص میشود که اصولن کتاب اسمانی با نام تورات و انجیل از ابتدا وجود خارجی نداشته و الله نازل کننده قر آن از این موضوع بی خبر بوده است .
اگر نظری که دادم اشتباهه خیلی راحت تر میتونید بفرمائید

منظور من از اینکه مگر این کتابها کلام خداست ...در قیاس با قران بود و اینکه حجم تحریف در این کتابها زیاده و الان هم شاهدش هستیم و اینکه مانند قران حفظ نشده اند و خصوصا اینکه سالها بعد از در گذشت این دو پیامبر هر کدام از حواریون یا نزدیکان همان مقدار از وحی را که داشتند با اموزه های دیگر شامل رفتارها با مکالمات پیامبرانشون رو با دیگران جمع اوری و به تحریر دراوردند

یعنی مانند محمد و قرآن ا نبود که در هنگام نزول وحی و همزمان با خروج کلمات از دهان پیامبر توسط چند نفر ثبت شوند

این هادانسته های منه که اگر لازم بود مستندش کنم


انجیل بر موسی و تورات بر موسی نازل شد ه اما تدریجی و کاتبان وحی این کتابها رو با مجموعه رفتارها و گفته ها و پندهایی که از پیامبران بروز داده میشد جمع اوری کردند

هر قسمت از وحی های نازل شده را یکی از حواریون نوشت و بر ان سنت های پیامبر را نیز افزود

برای همین در هر دو کتاب متشابهات فراوان هست و الیته تفاوتهای زیاد

جمع اوریاونها هم ماندد قران چند سال بعد صورت گرفت

مثلا فرض کنید اگر قرار بود بین بخاری و قران جمع بسته بشه وبرخی روایات کنار ایات قران نوشته بشه

از مسلم و سنن ترمذی و و .....نیز همینطور در قرائت های مختلف ایات و روایات یکجا جمع بشه اونوقت چقدر قرانها مشابه هم بودند و چقدر تقاوت داشتند

همینکه چند کتاب با تفاوت در اعتقادات و مضامین بجا مانده نشان از تحریف دارد اونهم در خجم بالا

اونها قطعا نمیتوانستند از بین این کتب یک کتاب استخراج کنند چون هم تفاوت داشت و هم هر کتاب و قرائت پیروانی داشت که نه راضی به حذف بودند نه راضی به تجمیع

اما قران کاتب های بیشتری داشت ...هم تدریجی نازل شد و هم دفعتا ...و هم خداوند از ان مراقبت کرد

لذا انجیل و تورات کتب آسمانی هستند اما با تحریفات فراوان مواجه شدند و اکنون هم چند پاره بودن این کتب و تفاوتهایی که نه تنها در قرائت ها و بلکه در مضامین و دستورات و احکام انهاست نشان از این تحریف دارد
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
Andisheh: به نظر من که موردی نداره به نظر شما چطور ؟؟؟؟!!!

قران قرائت های مختلفی داره و حتی هنوز هم برخی قاریان تاکید دارن که مثلا دو یا سه قرائت در باره یک کلمه رو بخونن

من خیلی عربی بلد نیستم ولی در حدی که میفهمم این تغییرات در کلمات به معنای کلی اسیب نمیرسونه ولی بازهم کسی مثل اقا رستم بتونه نظر بده خوبه
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: من خیلی عربی بلد نیستم ولی در حدی که میفهمم این تغییرات در کلمات به معنای کلی اسیب نمیرسونه ولی بازهم کسی مثل اقا رستم بتونه نظر بده خوبه
قرآن زمانی که بر پیامبر نازل شد و در صدر اسلام به قرائتهای مختلفی خونده میشد که این اختلاف به لهجه اون مردم بر میگشت
۷ قرائت مشهورتر اون زمان عبارت است از :
1- نافع 2- عبد الله بن کثیر مکی 3- عاصم بن ابی النجود کوفی. 4- حمزه بن حبیب زیات کوفی 5- ابوالحسن کسائی کوفی 6- ابوعمروبن علاء بصری 7- ابن عامر دمشقی
پس قرائت اینها بسته به لهجه اونها در ادای کلمات متفاوت بود ولی همه به یک معنی قرائت میشد
حتی الآن مالکیها مخصوصا در لیبی در قرائت سوره حمد با ما متفاوت هستند اگه به کانالهای لیبی و نمازشون گوش بدین اونها در سوره حمد آیه " ملک یوم الدین" رو به همین شیوه نوشتاری ملک( پادشاه ) روز قیامت تلفظ میکنند در حالی که ما این "ملک " رو که یه الف کوچک بالای میم اون گذاشته شده " مالک" تلفظ میکنیم یعنی (صاحب) روز قیامت! در معنی هردو یکیه پادشاه دارنده و صاحب هست مثل مالک
پس این تفاوتها دلیلی بر تحریف نیست
     
  
مرد

 
rostam91: پس این تفاوتها دلیلی بر تحریف نیست

لطفا در اون تصویر ببینید معانی خیلی متفاوت میشوند یا فقط ضمائر غایب که همه میتونه دلالت بر خدا بشه تغییر کردند


لطف میکنید اگر پاسخ بدهید
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
صفحه  صفحه 6 از 22:  « پیشین  1  ...  5  6  7  ...  21  22  پسین » 
مذهب
مذهب

آیا قرآن تحریف شده است؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA