ارسالها: 572
#161
Posted: 15 Dec 2012 21:51
slash00
ببین من که گفتم اینکه مثل هیچ کتابی رو نمی شه اوردو همه قبول دارن چون تا نمونش بیا میگن اینو که تو این کتاب داریم
تو حتی یه داستان ساده هم مثل شنل قرمزی نمی تونه بگی چون تا بگی همه میگن شبیه شنل قرمزیه
این یه بحث کاملا فلسفی و قبول شده از طرف همه هست که مثل هیچ کتابی رو نمیشه اورد حتی یک داستان کوتاه یا یک نامه رو
درست بخوانید,کتب مقدس کتب نیرومندی همواره برای درک کردن بیخدایست
ارسالها: 1329
#163
Posted: 16 Dec 2012 12:15
smm_bikhoda: بله اختلاف دارن. ولی اینکه یکی با شما دعوا داره بعد بیاد بگه زنتم طناب گردنش می ندازن! فقط وقتی این جور حرف زدن اتفاق میفته که کم آورده باشه. حالا نکته مهمتر اینه که چرا قران اینقدر مسایل شخصی محمد توشه. خدا نباید یکم اخلاق رو رعایت می کرد به کفار توهین نمی کرد؟
من میگم توهینی نکرده یه جا میگه حمال الحطب یعنی هیزم کش جهنم حمال اون فحشی نیست که ایرانی ها میدن
smm_bikhoda: اتفاقا مشکل اینجاست که ما میگیم قران صریح و آشکاره ولی مسلمانها میگن قران پر از رمز و راز هست و نمیشه بفهمی منظور چیه و نیاز به تفسیر داره و خوندن ترجمش غلطه و از این حرفا
ببین وقتی آیات قران شأن نزول دارن یعنی اینکه اگر اتفاقی افتاده و یا محمد تو ۱ مساله ای گیر کرده آیه نازل شده!! مشخصه که همه جور مسایل دنیا تا ابد که تو ۲۳ سال اون هم تو جامعه عرب اونروز اتفاق نیفتاده که راه حلش نازل بشه. پس این کتاب نمیتونه راه حل همه مسایل دنیا تا ابد باشه. تازه آیات جایی اومدن که خود مجمد نیاز داشته که ۱ راه حلی پیدا بشه. بقیه آیات هم که داستانهای قوم یهود هست. آخه تعصب رو کنار بگذارید ترجمه قران هر سوره ای که دوست دارید رو بررسی کنید ببینید چی داره؟
من میگم قران صریح و اشکاره ولی تفسیر احتیاج هست چون قران استعاراتی داریم که در ترجمه از حالت استعاره خارج میشن به عنوان نمونه در مورد همین ابوهب گفته شده
(1) بریده باد هر دو دست ابو لهب و مرگ بر او ما بحث ها در این مورد داشتییم دوست عزیز اینجا بریده باد کنایه از به درک واصل شدن هستش نه قطع کردن دستان ابولهب و مثاعلی از این قبیل.........
ايه 86 سوره كهف
" تا به غروبگاه خورشيد رسيد ديد که در چشمه ای گل آلود و سياه غروب می کند و در آنجا مردمی يافت گفتيم : ای ذوالقرنين ،
می خواهی عقوبتشان کن و می خواهی با آنها به نيکی رفتار کن"
توضيح : با مدل مسطح زمين منطبق است زيرا به افسانه غروب خورشيد در گل اشاره دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!
تا آنگاه كه به غروبگاه خورشيد رسيد، به نظرش آمد كه [خورشيد] در چشمهاى گِلآلود و سياه غروب مىكند
میگه ذوالقرنین فکر کرد خورشید در چشمه ای گلالود که همون کوه ما بین اون دو قوم هستش غرب میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
همه لات بازیات واسه مامانه بوده خون ریزیاتم که عادت ماهانه بوده
...
ارسالها: 1329
#164
Posted: 16 Dec 2012 12:20
nimachi: ببین من که گفتم اینکه مثل هیچ کتابی رو نمی شه اوردو همه قبول دارن چون تا نمونش بیا میگن اینو که تو این کتاب داریم
تو حتی یه داستان ساده هم مثل شنل قرمزی نمی تونه بگی چون تا بگی همه میگن شبیه شنل قرمزیه
این یه بحث کاملا فلسفی و قبول شده از طرف همه هست که مثل هیچ کتابی رو نمیشه اورد حتی یک داستان کوتاه یا یک نامه رو
پس اگه نتیجه ای نمیتونیم از این بحث بگیریم اسپم ندیم بهتره چون من دربار تاثیر یک کتاب حرف میزنم شما دنبال نوشتن یک متن ساده و کم ارزش و کم تاثیرید
همه لات بازیات واسه مامانه بوده خون ریزیاتم که عادت ماهانه بوده
...
ارسالها: 112
#165
Posted: 16 Dec 2012 12:58
slash00: داش چرا منظورم رو نمی گیرین بوستان سعدی جامعه ای رو متحول کرده؟
این قرآن نبود که دنیا را متحول کرد. اگه تاریخ ایران و حتی اسلام را بخونی می بینی که شمشیر اعراب بادیه نشین بود که دنیا را متحول کرد و خیلی از کشور ها به زور شمشیر مسلمان شدن.
خدا در قرآن و انجیل هم گفته که این ادیان فقط برای قوم بنی اسرائیل که گوسفند گمشده خدا هستند فرستاده شده نه برای ایرانیان و قوم های دیگر ولی زور شمشیر عمر و ۲۰۰ سال زور گویی عباسیان و سایر توایف عرب در ایران باعث شد که اسلام در سایر نواحی استقرار پیدا کنه.
از این نظر باید بگیم پس کتاب کمونیست ها ۶۰ تا پنالتی زده به قرآن چون حد اقل بیش از یک و نیم میلیارد جمعیت ازش پیروی می کنند و کتاب الاهی هم نیست.
آریا
چو ایران نباشد تن من مباد
ارسالها: 1329
#166
Posted: 16 Dec 2012 13:15
ariania: این قرآن نبود که دنیا را متحول کرد. اگه تاریخ ایران و حتی اسلام را بخونی می بینی که شمشیر اعراب بادیه نشین بود که دنیا را متحول کرد و خیلی از کشور ها به زور شمشیر مسلمان شدن.
خدا در قرآن و انجیل هم گفته که این ادیان فقط برای قوم بنی اسرائیل که گوسفند گمشده خدا هستند فرستاده شده نه برای ایرانیان و قوم های دیگر ولی زور شمشیر عمر و ۲۰۰ سال زور گویی عباسیان و سایر توایف عرب در ایران باعث شد که اسلام در سایر نواحی استقرار پیدا کنه.
از این نظر باید بگیم پس کتاب کمونیست ها ۶۰ تا پنالتی زده به قرآن چون حد اقل بیش از یک و نیم میلیارد جمعیت ازش پیروی می کنند و کتاب الاهی هم نیست.
داداش قاط زدی !!!
کمونیسم یک ساختار اجتماعی-اقتصادیه خدا میگه قران از طرف منه )کتاب دینی(کسی مخالف الهی بودنشه کتابی در حد و اندازهاش بیاره شما یه ساختار اجتماعی اقتصادی مثال میزنی؟
همه لات بازیات واسه مامانه بوده خون ریزیاتم که عادت ماهانه بوده
...
ارسالها: 1329
#168
Posted: 16 Dec 2012 13:35
smm_bikhoda: مشکل این حد واندازه ای هست که می گی. اگه اونو تعریف کنی جمعه ساعت ۹ کتابت حاضره. اگرم که باز می گی تحول ساز باشه که خوب این تحول رو تعریف کن و حدودش رو مشخص کن و بعد بررسی کن قران چند درصد از تحولی که شما میگی رو ایجاد کرده تا منم برات نمونه های دیگه ای بگم.
شما یه کتاب دینی بنویس ۱۰ نفر رو تحت تاثیر قرار بده
همه لات بازیات واسه مامانه بوده خون ریزیاتم که عادت ماهانه بوده
...
ارسالها: 112
#169
Posted: 16 Dec 2012 13:53
slash00: شما یه کتاب دینی بنویس ۱۰ نفر رو تحت تاثیر قرار بده
بها الله این کار را کرد و کتابی نوشت که ۱۰ ها هزار نفر را تحت تاثیر قرار داد ولی بازم این حرف را میزنی .
کمونیسم هم فقط یه نظام سیاسی نیست یه مکتبه. ( برو بیشتر مطالعه کن) و هر مکتبی کتاب و مرجعی داره.
اگر آثار فروید را هم که دنیایی را دگر گون کرد را مثال بزنم میگید فروید پاش کج بود و می لنگید یه آدم سالم را مثال بزن
آریا
چو ایران نباشد تن من مباد
ارسالها: 127
#170
Posted: 16 Dec 2012 14:38
slash00: من میگم قران صریح و اشکاره
slash00: دوست عزیز اینجا بریده باد کنایه از به درک واصل شدن هستش نه قطع کردن دستان ابولهب
کنایه » واژه ای عربی است که در زبان فارسی نیز بکار می رود.این کلمه در اصل مصدر ثلاثی مجرد از باب « نصر- ینصر» یعنی « کنی یکنی » است و از نظر واژگانی: پوشیده گویی و نداشتن صراحت درگفتار معنی می دهد.
تناقض اینجاست اگر قرآن صریح و اشکاره پس چرا شما میگی از صنعت کنایه (معنی پوشیده گویی ونداشتن صراحت در گفتار است )در قرآن استفاده شده است
اگر صریح و آشکاره پس چه کار به تفسیر داره اگر احتیاج به تفسیر داره پس چرا میگی صریح و اشکاره
صداقت در مقابل سیاست دیگران ، سادگی ست
و سیاست در مقابل صداقت دیگران ، خیانت . . .