انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 28 از 53:  « پیشین  1  ...  27  28  29  ...  52  53  پسین »

آیا واقعا كسی نمی تواند کتابی مانند قرآن را بیاورد!؟


مرد

 
در دين اسلام خداوند انسان رو نيافريد كه منفعل باشد بزرگترين چيزي كه ب انسان داد نعمت زندگي بود و اين يك هديه از طرف خدا بود و بالاترين چيزي كه از انسان خواست استفاده از اين هديه خدا بود همانطور كه كسي اگر بخواهد علاقه خودش را ب كسي نشان دهد ب انتخاب خود چيزي برايش تهيه ميكند و ب او هديه ميدهد تا او از آن هديه استفاده نمايد و خوشحال باشد از طرفي شما را بخاطرش دوستداشته و ب شما نزديك گردد اينهمه اسباب در عالم براي ما قرار نداد كه ما عقل را تعطيل كنيم و حركتي نداشته باشيم انالله يحب العبد القوي بلكه علم آموزي ثروت قدرت و هر راهي كه در چهار چوب اخلاق موجب خدايي شدن ما ميگردد را بر ما قرار داد تا از نعمت زندگي استفاده و سپاسگذار وي باشيم حال رحمن بودن يعني انسان به همه مهرباني كند بدون در نظر گرفتن خوب يا بد بودنشان رحيم بودن يعني انسان مهرباني كند ب خوبان نفاح بودن يعني بديگران آرامش دهد مرتاح بودن يعني خود در آرامش و نشاط باشد قدوس بودن يعني پاك بودن عليم بودن يعني بدنبال دانش رفتن قوي بودن يعني توانمند شدن بدوح بودن يعني مهربان بودن كريم بودن يعني بخشيدن و كرامت داشتن منتقم بودن يعني در مقابل فساد و ظلم ايستادگي كردن چونان كه زرتشت سفارش ب پيكار در مقابل ظلم ميكرد لطيف بودن يعني نرم عزيز بودن همگي صفات خداوند است كه مارا بدان سفارش نمودتا خداشويم و هر چيز ناممكن را ممكن نماييم و دنيا و زندگي را بسازيم و بسوي كمال حركت كنيم كسي در رياضيات يكي در پزشكي يكي تاريخ هر كس در زمينه اي كه استعداد دارد تلاش ميكند و اين نه تنها منافاتي با دين نداشته بلكه اين مسير تنها راه سعادت و كمال بوده كه به آن سفارش شده براي استفاده از نعمت و هديه زندگي خداوند اينهمه چيز را در اختيار انسان نداد و آنرا بوجود نياورد كه ب گوشه اي بدبخت بشيند و خداوند در حال هيچ ملتي تغيير نميدهد مگر آنان خود را تغيير دهند اينهم آيه قرانه
     
  ویرایش شده توسط: keivan58   
مرد

 
elena: من چیزی درمورد طرفداری ازقران یا اسلام ازاونها ندیدم
ولي من در اديان مطالعه كردم و اين كتابها را خواندم و منافاتي ن تنها نديدم همه در عين كثرت در كنار هم يك وحدتي داشت كه انسان را ب خود بشناسانداميرالمومنين ميفرمايد آيا مي پنداري تو موجود كوچكي هستي در حاليكه در درون تو دنياي بزرگي قرار داردو يا در جاي ديگر ميگويد مراقب افكارت باش كه گفتارت ميشود مراقب گفتارت باش كه كردارت ميشود مراقب كردارت باش كه عادتت ميشود مراقب عادتت باش كه شخصيتت ميشود مراقب شخصيتت باش كه سرنوشتت ميشود .يا زرتشت عليه السلام فرمود انسان به هرچه اراده كند خواهد رسيد انديشه آدمي سازنده زندگي اوست
     
  
مرد

 
+ خداوند از نگاه ملاصدرا

خداوند بی نهایت است و لا مکان و بی زمان


اما بقدر فهم تو کوچک می شود


و بقدر نیاز تو فرود می آید


و بقدر آرزوی تو گسترده می شود


و بقدر ایمان تو کارگشا می شود


و به قدر نخ پیر زنان دوزنده باریک می شود


و به قدر دل امیدواران گرم می شود


یتیمان را پدر می شود و مادر


بی برادران را برادر می شود


بی همسرماندگان را همسر می شود


عقیمان را فرزند می شود


ناامیدان را امید می شود


گمگشتگان را راه می شود


در تاریکی ماندگان را نور می شود


رزمندگان را شمشیر می شود


پیران را عصا می شود


و محتاجان به عشق را عشق می شود


خداوند همه چیز می شود همه کس را


به شرط اعتقاد


به شرط پاکی دل


به شرط طهارت روح


به شرط پرهیز از معامله با ابلیس


بشویید قلب هایتان را از هر احساس ناروا


و مغز هایتان را از هر اندیشه خلاف


و زبان هایتان را از هر گفتار ِناپاک


و دست هایتان را از هر آلودگی در بازار


و بپرهیزید


از ناجوانمردیهــا


ناراستی ها


نامردمی ها!


چنین کنید تا ببینید که خداوند


چگونه بر سر سفره ی شما


با کاسه یی خوراک و تکه ای نان می نشیند


و بر بند تاب، با کودکانتان تاب می خورد


و در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان می کند


و در کوچه های خلوت شب با شما آواز می خواند


مگر از زندگی چه می خواهید


که در خدایی خدا یافت نمی شود؟


که به شیطان پناه می برید؟


که در عشق یافت نمی شود


که به نفرت پناه می برید؟


که در حقیقت یافت نمی شود


که به دروغ پناه می برید؟


که در سلامت یافت نمی شود


که به خلاف پناه می برید؟


و مگر حکمت زیستن را از یاد برده اید


که انسانیت را پاس نمی دارید ؟!
     
  
مرد

 
elena: تا موقع رنسانس و تا وقتی که دین رو کنارنگذاشته بودند
سکولاریسم برای کنار گذاردن دین بوجود نیامد بلکه در ابتدا عده ای مذهبی وقتی دیدند کلیسا با ورود و دردست گرفتن قدرت باجهل تعصب و نیز برای حفظ قدرت ب فساد کشیده شدو نهاد دین از تقدس و جایگاه خود افول کرد در میان مردم . برای حفظ دین و شان آن این اندیشه را دنبال کردند که جایگاه دین در جامعه باید مستقل باشد براي مصونيت حريم دين و افراد دیندار در مقام پند و ارشاد بدون آلوده شدن به بازیهای سیاسی پاک باقی بماند نهاد دین یک مرکز جدای از نهاد حاکمیت باشد البته به ارشاد حاکمیت و مردم در مقام تذکر مشغول شود آنچنان که پیامبران الهی نیز در همین مقام و منزلت بودند حضرت ابراهیم هرگز نخواست در جای نمرود قرار بگیرد بلکه از نمرود خواست به خدا ایمان بیاورد همینطور حضرت موسی نخواست بجای فرعون بشیند آنچنان که زرتشت علیه السلام هم به کار دین میپرداخت و گشتاسپ در جایگاه خود قرار داشت همینطور دانیال نبی مسیح ع و دیگران پس پیامبران موعظه میکردند و همگان را بخدا دعوت مینمودند و همواره سه محور مبارزه در برابرشان قرار داشت حاکم فاسد که پیامبران را مانع حکومت و فساد خود میدیدند دوم روحانیون و کاهنان که یا از روی جهل و تعصب و یا فساد دین جدید را مانع از نذورات و بساط خود میدیدند و مردم را از خشم خدایان خود میترساندند و منع میکردند از پیوستن به پیامبران و سوم جهل و خرافات مردم که به یاوه گویی روحانیون و رسم غلط پیشینیان به بیراهه رفته وپیامبران از مردم میخواستند تعقل نمایند بقول نیچه برای ازبین بردن بت پرستی شکستن بتها کافی نیست بلکه خوی بت پرستی را باید ازبین برد حال سکولاریسم در مفهوم امروزی اونهم در جامعه ای که گروه های چپ آن طیف وسیعی دارد از مجاهدین خلق تا افراطیون مذهبی گروه های رادیکال کردها عرب ها وسنی ها سلطنت طلبها و حتی راستهاي طرفداران متعصب این نظام و مذهبیون جملگی دارای پیشینه خیلی خوبی نیستند از جنایت و خیانت که بشود از پس فردای آزادی برای کسب قدرت تضمینی وجود داشته باشد که راه به امروز سوریه و امثال آن ختم نشود وجود بدیلی مطمین که بتواند طیف وسیعی از جامعه را بدنبال خود بکشاند و متحد نماید با اهداف مشخص خارج از ژستهاي عوام فريبانه نياز است كه با هدايت كنترل شده بتوان راه گاندي مارتين لوتر كينگ و جنبشهاي عدم خشونت را دنبال كرد و يك گذار ب سمت مشاركت حداكثري با حداقل هزينه بدست آورد از راه عقل و اين مستلزم اتحاد مردم ميباشد و گرنه گام نهادن براه تاريكي و سيل ويرانگر لجام گسيخته اي است كه فرداي آن معلوم نخواهد شد پس تا آنزمان نشستن و منتظر اين شدن كه همه چي عالي شود تا شما بخواهي پيشرفت نمايي راه معقولي نيست اگر قطب شمال سرد است ناسزا گفتن چاره نيست لباس گرم همراه داشته باش و انديشه حذف دين يعني طيف وسيعي از مردم ديندار ايران را ناديده گرفتن ، مبارزه كردن با آنها هم چاره نبوده و نخواهد بود و محققا مسير سكولاريسم هم نبوده و رنسانسي ايجاد نخواهد شد
     
  ویرایش شده توسط: keivan58   
مرد

 
keivan58: من نتیجه گیری نکردم این شما هستید که وقتی میگم در قرآن آمده میگی قبلا هم ما رصد خونه داشتیم
هیچ وقت من چنین حرفی نزدم حرف من این بود که پذیرفتن آنچه بعنوان معجزات علمی قرآن مطرح میشه همانقدر مضحکه که پذیرفت بیت «دل هر ذره را که بشکافی ——- آفتابیش در میان بینی» بعنوان کشف انرژی اتمی مضحکه اونوقت شما ادعاکردی اتم اززمانهای خیلی قدیم یونان کشف شده وبنابراین هاتف اونومیدونسته ولی درباره نجوم کسی نمیدونسته ماهم ادعاکردیم دانش درباره نجوم بیشتراز اتم بوده وچندتا مثال اوردیم برای اثباتش keivan58: بعدی در خصوص معجزات و کرامات خوشبختانه انقدر هست
تا وقتیکه دوربین فیلمبرداری اختراع نشده بود این طورداستانها وادعاها مطرح میشد بعد ازاون دیگه همچین داستانها واتفاقاتی رخ نداد
keivan58: دین اسلام نه تنها مانعی از علم نبوده بلکه قران صراحتا میگوید از راهی که بدان علم نداری پیروی نکن
همه آدمها میدونند که علم اندوزی خوبه جهل بده از این روشنتراینه که توصیه به علم یقیناً نمیتونه علت تامه برای پیشرفت علم باشد، اگراینطوری بود هر جایی میشد با تبلیغ علم آموختن مردم را عالم کردتوصیه به علم به خودی خود هیچگاه نمیتواند برای پیشرفت علم کافی باشه برخی احادیث که ظاهراً مشوق علم آموزی هستند اساساً جعلی هستند و هرگز بر زبان محمد نیامده اند، برای نمونه این بیت از شاهنامه «چنین گفت پیغمبر راستگوی—زگهواره تا گور دانش بجوی» را به محمد نسبت میدهند حال آنکه در هیچیک از کتب معتبر و مهم حدیث چنین حدیثی از محمد نیامده است و این حدیث از احادیثی است که همچون «نظافت از ایمان است»، بیهوده بر سر زبان مردم افتاده است. آیت الله منتظری که مقامش در تحدث شبیه مقام انیشتن در فیزیک است در کتابش نوشته است «البته اين جمله به عنوان حديث شايع است هرچند من نيافتم» حتی گفته میشه منظورفردوسی ازپیامبر زرتشت بوده
معنی علم در عربی گسترده تر از آن است که امروز در فارسی دانش خوانده میشود و یا در انگلیسی Science خوانده میشود. علم هر دانسته ای را شامل میشود. این است که توصیه اسلام به علم را نمیتوان لزوماً توصیه اسلام به آموختن ریاضیات، جبر، هندسه، فیزیک، شیمی، طب، روانشانسی، جامعه شناسی و فلسفه دانست، بلکه باید از منابع اسلامی پاسخ این پرسش را یافت که منظور از علم چه بوده است. اگر اسلام آنقدر توصیه به «علم» به معنای دانش امروزی کرده است چرا حوزههای «علمیه» قم و نجف تاکنون هیچ کشف علمی نداشته اند، چرا علمای اهل سنت تاکنون هیچ وسیله و ابزار جدیدی اختراع نکرده اند؟ اینجاست که پی میبریم منظور منابع اسلامی از علم احتمالا چیز دیگری است.
برای پیشرفت علم درجوامع شروط زیر لازم است

۱- سرمایه گذاری برای پیشرفت علم، که توسط حکومت ها، حاکمان یا اشخاص حقوقی ذی نفع انجام میگیرد و هزینه فراهم آوردن منابع لازم برای فعالیت های علمی و فکری میشود
۲- امنیت و ثبات، وسط میدان جنگ بعید است کسی به فکر پیشرفت علم بیافتد، امنیت حق مخالفت کردن و مناظره و بحث و جدل و آزادی اندیشه و بیان آنرا را نیز شامل میشود
۳- پشتیبانی از اندیشمندان، که شامل امنیت شغلی، آزادی فعالیتهای علمی و احترام و تکریم و بزرگداشت آنها میشود
۴- حضور دانشمندان و سابقه علمی، بسیاری از اندیشمندان و دانشمندان هم دوره و شاگرد و استاد بوده اند، مثلاً سقراط، افلاطون، ارسطو – هگل، فوئرباخ، مارکس – راسل، فریگ، ویتگنشتاین و سایر این دست افراد در مراکزی رشد یافتند که سابقه علمی وجود داشت و قد بلند علمی آنها بخاطر پا روی شانه گذاشتن فرد پیشین بوده است. لذا وجود «سنت علمی» برای پیشرفت علم نیز ضروری به نظر میرسد، این سنت علمی گاهی از پیشرفتهای انفرادی افراد یک جامعه شروع میشود.
درمورد ۱ که اسلام کاریا دستوری ندارد درمورد ۲ اسلام همیشه همراه باجنگ بود در د.ران محمد ۸۳ جنگ بعد ازاون همینطور جنگ های صفین و... درکشورخودمون تا حکومت اسلامی تشکیل شد کشورمون درگیرجنگ شد «از همه قراین پیداست که در حمله عرب بسیاری از کتابهای ایران از میان رفته است. گفته اند که وقتی سعد بن ابی وقاص بر مدائن دست یافت در آنجا کتابهای بسیار دید، به عمر بن خطاب نوشت و در باب این کتابها دستوری خواست. عمر در پاسخ نوشت که همه آنها را به آب افکن که اگر آنچه در آن کتابها هست سبب راهنمایی است خداوند برای ما قرآن فرستاده است که از آنها راه نماینده تر است و اگر در آن کتابها جز مایه گمراهی نیست، خداوند ما را از شر آنها در امان داشته است. از این سبب آن کتابها را در آب یا آتش افکندند(ا توجه به آیه 59 سوره الانعام که میگوید: «هیچ تر و خشکی نیست جز آنکه در کتاب مبین آمده است»)۳-دراسلام اکثردانشمندان وشاعران به اتهام کفروزنادقه به زندان افتادند یا کشته یا تکفیرشدند مثل بوعلی سینا -برمکیان -خیام -رازی-فردوسی -ابن راوندی و..۴-این همان چیزی است که در ایران وجود داشت و در عربستان نمیتوانست وجود داشته باشد! لذا همین عامل است که سبب شده است اسلام در عربستان دانشمند تولید نکند
ودراخر اضافه میشود که اسلام اساسا مانند سایردینها نیست که فقط به عبادت واخلاقیات بپردازه اسلام یک ایدیولوژی وسیاسته مثلا دستورقطع رابطه با دیگرانسانها اعم از بیدین یا سایرادیان میده و توصیه به عدم دوستی میکنه وهمین یک مورد شاید در پیشرفت علم تاثیرزیادی داشته اسلام دستورتشکیل حکومت رو میده دستورات فقهی تبعیض امیز بین مسلمانان وغیرمسلمانان به طورکل برجان ومال ومقدرات مردم حاکمه اگرچنین دستوراتی نداشت میشد مانند دین مسیحیت اونو ازاریکه قدرت به پایین کشید و ازاثرات منفی اون جلوگیری کرد ولی متاسفانه محمد اولین کسی بود که تشکیل حکومت داد وبعد ازاون هم که کشتارهایی برسرخلافت وجانشینی پدید امد
     
  ویرایش شده توسط: elena   
مرد

 
این حرف یه سفسطه است و فرستادن طرف دنبال نخود سیاهه!
هر کتابی سبک نوشتاری خاص خودشو داره قران هم از این قاعده مستثنی نیست .
ایا کسی میتونه کتابی مانند دیوان حافظ بیاره؟
مسلما هر چقدر هم اون کتاب مشابه دیوان حافظ باشه مثل و مانند اون نمیشه و تفاوتهایی داره که همون تفاوتها باعث میشه این مثل اون نباشه .
این کاربر به زودی بن خواهد شد .
     
  ویرایش شده توسط: bito065_z   
مرد

 
elena: چرا حوزههای «علمیه» قم و نجف تاکنون هیچ کشف علمی نداشته اند،
بسيار بسيار منطقيه مثله اينه كه بگي چرا گروه رياضي آكسفورد در خصوص پزشكي هيچ دستاوردي نداشته خسته نباشيد واقعا
[vimeo=null]تا وقتیکه دوربین فیلمبرداری اختراع نشده بود این طورداستانها وادعاها مطرح میشد بعد ازاون دیگه همچین داستانها واتفاقاتی رخ نداد
فك كنم اگر پيامبر زنده ميبود تا الان برا شما معجزه اي ميكرد ميگفتي كريس آنجل هم از اين كارا ميكنه مهم نيست همه چرت گفتن همه دروغ گفتن فقط شما درست ميگي
توصیه اسلام به علم را نمیتوان لزوماً توصیه اسلام به آموختن ریاضیات، جبر، هندسه، فیزیک، شیمی، طب، روانشانسی، جامعه شناسی و فلسفه دانست
علم رو در چين يا از بي دين ياد گرفتن لابد علم اسلامي بوده شما كه بهتر ميدوني اونموقع چين مركز اسلام بود مثه الان كه همه چيا از چين ميارن انقد استدلالا قويه فك كنم كتابي نباشه جز اينكه شما آنرا خونده باشي امامهاي ما اصلا چيزي از علوم نميدونستن حرفي نزدن حديثي وجود نداره خدا گفت بخوني ميسوزي نخون حديثي هم اصلا تو هيچ كدوم از منابع وجود نداره اگرم داشته فيلم نگرفتن لابد دروغه ميرداماد بهايي ابن هيثم سراجالدين سكاكي فارابي خرقاني ابوسعيد مولوي ملاصدرا ابوالوفا حسابي سعدي فروغي و غيره همشون كافر بودن اصلا دين نداشتن كرامات طي الارض شفادادنها داستانهاي اوليا همگي دروغگوياني بودند كه هيچ ارزشي نداشتن فيلمي هم ازشون نيست بهتره يكم مطالعه كني تو منابع و احاديث و بجاي اينجور استدلالها با خواندن احاديث در كتب روايي و شرح حال بزرگان پوچ بودن ادعاهاي خود را ببيني كتاب مبين هم منظور آنچه در آسمانها در لوح محفوظي به ثبت رسيده ميباشد كه سرنوشت و تقدير هر چيز در آن ثبت است اگر كليسا افراد رو محاكمه كرد اگر زرتشتيان يهوديان و پيروان اديان راه رو بيراه رفتند ربطي ب خدا نداش
     
  
مرد

 
پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :
1- السُّؤالُ نِصفُ العِلم .
پرسش نیمى از دانش است .
کنزالعمّال : ۲۹۲۶۰
پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :
2- العِلمُ خَزائنُ ومَفاتِیحُهُ السُّؤالُ ، فَاسألُوا رَحِمَکُمُ اللّه‏ُ فإنّهُ یُؤجَرُ أربَعةٌ : السائلُ ، والمُتَکلِّمُ ، والمُستَمِعُ ، والُمحِبُّ لَهُم؛

دانش گنجینه‏ هایى اسـت و کـلـیدهاى آن پرسش است ؛ پس ، خدایتان رحمت کند ، بپرسید ، که با این کار چهار نفر اجر مى‏ یابند : پرسشگر ، پاسخگو ، شنونده و دوستدار آنان .

تحف العقول : ۴۱ منتخب میزان الحکمة : ۲۶۰

پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :

4- مَن طَلَبَ العِلمَ فهُوَ کالصّائمِ نَهارَهُ ، القائمِ لَیلَةُ ، وإنَّ بابا مِنَ العِلمِ یَتَعَلَّمُهُ الرَّجُلُ خَیرٌ لَهُ مِن أن یَکونَ أبو قُبَیسٍ ذَهَبا فأنفَقَهُ فی سَبیلِ اللّه ؛
هر که دانش بجوید ، مانند کسى است که روز خود را به روزه گذراند وشبش را به عبادت . اگر کسى یک بابِ علم بیاموزد ، برایش بهتر است از این که کوه ابو قبیس طلا باشد و او آن را در راه خدا انفاق کند .
منیه المرید : ۱۰۰ منتخب میزان الحکمة : ۳۹۸
پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :
5- طالِبُ العِلمِ طالِبُ الرَّحمَةِ ،طالِبُ العِلمِ رُکنُ الإسلامِ ، ویُعطى أجرَهُ مَعَ النَّبِیّینَ ؛
جویاى دانش ، جویاى رحمت است . جوینده دانش رکن اسلام است و پاداشش با پیامبران داده مى‏شود.
کنز العمّال : ۲۸۷۲۹ منتخب میزان الحکمة : ۳۹۸
یامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :
6- إنَّ طـالِبَ العِلمِ تَـبسُطُ لَـهُ الـمَلائکَةُ أجـنِحَتَها وتَستَغفِرُ لَهُ ؛
فـرشتگان ، بـالهاى خـود را براى جوینده دانش مى ‏گسترانند و برایش آمرزش مى‏طلبند .
کنز العمّال : ۲۸۷۴۵ منتخب میزان الحکمة : ۳۹۸

پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :
7- مَن کانَ فی طَلَبِ العِلمِ کانَتِ ‏الجَنَّةُ فی طَلَبهِ ؛
هر که در جستجوى دانش باشد ، بهشت در جستجوى او برآید .
کنزالعمّال : ۲۸۸۴۲ منتخب میزان الحکمة : ۳۹۸
امام على علیه‏السلام :
8- مَن جاءَتهُ مَنِیَّتُهُ وهُوَ یَطلُبُ العِلمَ فبَینَهُ وبَینَ الأنبیاءِ دَرَجَةٌ؛
هر کس در حال طلب دانش مرگش فرا رسد ، میان او و پیامبران تنها یک درجه تفاوت باشد .
مجمع البیان : ۹ / ۳۸۰ منتخب میزان الحکمة : ۳۹۸

پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :
9- إذا جاءَ المَوتُ لِطالِبِ‏العِلمِ وهُوَ عَلى هذهِ الحالَةِ ماتَ وهُوَ شَهیدٌ ؛
هر گاه جوینده دانش در حال آموختن علم مرگش فرا رسد ، شهید مرده ‏است .
الترغیب والترهیب : ۱ / ۹۷ / ۱۶ منتخب میزان الحکمة : ۳۹۸
امام صادق علیه‏ السلام :
10- لَو عَلِمَ النّاسُ ما فی طَلَبِ العِلمِ‏لَطَلَبوهُ ولَو بِسَفکِ المُهَجِ وخَوضِ اللُّجَجِ ؛
اگر مردم مى ‏دانستند که علم چه فوایدى دارد ، هر آینه در جستجوى آن بر مى ‏آمدند ، گرچه در راه آن خون بریزند و در ژرفاى دریاها فرو روند .
عوالی اللآلی : ۴ / ۶۱ / ۹ منتخب میزان الحکمة : ۳۹۸

پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :
11- مَن لَم یَصبِر عَلى ذُلِ‏التَّعَلُّمِ ساعَةً بَقِیَ فی ذُلِّ الجَهلِ أبَدا ؛
هر کس بر خوارى ساعتى دانش آموختن صبر نکند، براى همیشه در خوارى نادانى بماند .
عوالی اللآلی : ۱ / ۲۸۵ / ۱۳۵ منتخب میزان الحکمة : ۳۹۸
پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :
12- اُطلُبوا العِلمَ ولَو بِالصِّینِ ؛ فإنَّ طَلَبَ العِلمِ فَریضَةٌ عَلى کُلِّ مُسلِم ؛
دانش را فرا گیرید ، گرچه در چین باشد ؛ زیرا طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است .
کنز العمّال : ۲۸۶۹۷ ، ۲۸۶۹۸ منتخب میزان الحکمة : ۳۹۸
قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – :

13- علیکَ بالعلم ِفانّ العِلْم خلیلُ المؤمِنِ و الحلمَ وزیرُهُ والعقلَ دلیلُهُ و ... و الصّبر امیرُ جنودِهِ.

رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمودند: برتو باد به فراگیری علم، همانا که علم دوست مؤمن است و بردباری وزیر او و عقل راهنمایش و عمل سرپرست او و رفق و مدارا پدر او و ملایمت با دیگران برادر او و صبر، امیر سپاهیان او است.

«نهج الفصاحه، ح ۱۹۶۱»

رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم :
14- آفَةُ العِلمِ النِّسیانُ ؛
آفت دانش ، فراموشى است .

الخصال ، ص ۴۱۶ .

15- قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – : أقرَبُ النّاسِ مِن دَرجَةِ النُّبوَّةِ أهلُ الجِهادِ و أهلُ العِلمِ.
رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمودند: نزدیک ترین مردم به مقام نبوّت، اهل جهاد و دانش اند.

«کنزالعمّال، ح ۱۰۶۴۷»


پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) فرمودند:
19- طالِبُ العِلمِ مَحفوفٌ بِعِنایَةِ اللَّهِ؛
عنایت خداوند جویاى دانش را فرا گرفته است.
حکمت نامه پیامبر اعظم(ص)، ج ۱، ص ۳۱۳، ح ۳۰۹

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلم) فرمودند:
20- أَعلَمُ النّاسِ مَن جَمَعَ عِلمَ النّاسِ إِلى عِلمِهِ؛
داناترین مردم کسى است که دانش دیگران را به دانش خود بیفزاید.
کنزالعمال، ج۱۰، ص۱۴۳، ح۲۸۷۳۱

رسول اکرم (صلى الله علیه و آله وسلم) فرمودند:
21- لَوکانَ الدِّینُ مُعَلَّقاً بِالثُّرَیّا لَتَناوَلَهُ اُناسٌ مِن أبناء فارِسَ؛
اگر دین به ستاره ثریّا آویزان باشد، مردمانی از ایرانیان آن را به زیر خواهند کشید.
کنزالعمّال ، ح ۳۴۱۳۰ .

پیامبر خدا (صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم) می فرمایند:
22- مَن کَتَبَ عَنِّی عِلما أو حَدیثالم یَزَلْ یُکتَبْ لَهُ الأجرُ ما بَقِیَ ذلکَ العِلمُ والحَدیثُ؛
هر کس دانشى یا حدیثى از من بنویسد تا آن دانش و حدیث باقى است ، برایش اجر نوشته شود .

کنز العمّال : ۲۸۹۵۱

پیامبر خدا (صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم) فرمودند:
23- المؤمنُ إذا ماتَ وتَرَکَ وَرَقةً واحِدَةً علَیها عِلمٌ تَکونُ تِلکَ الوَرَقةُ یَومَ القِیامَةِ سِترا فیما بَینَهُ وبَینَ النارِ ، وأعطاهُ اللّه‏ُ تبارکَ وتعالى بکُلِّ حَرفٍ مَکتوبٍ علَیها مَدینَةً أوسَعَ مِن الدنیا سَبعَ مَرّاتٍ ؛
هر گاه مؤمن بمیرد و یک برگه که روى آن علمى نوشته شده باشد از خود برجاى گذارد ، روز قیامت آن برگه پرده میان او و آتش مى‏شود و خداوند تبارک و تعالى به ازاى هر حرفى که روى آن نوشته شده ، شهرى هفت برابر پهناورتر از دنیا به او مى‏دهد .
أمالی الصدوق : ۴۰ / ۳

پیامبر خدا (صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم) فرمودند:
24- اکتُبُوا العِلمَ قبلَ ذَهابِ العُلَماءِ ، وإنّما ذَهابُ العِلمِ بِمَوتِ العُلَماءِ؛
دانـش را ، پـیش از درگـذشت دانشمندان ، بنویسید ؛ زیرا با مرگ دانشمندان ، دانش (آنان) نیز مى‏رود .

کنز العمّال : ۲۸۷۳۳

پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :
25- قَیِّدُوا العِلمَ بالکِتابِ؛
علم را ، با نوشتن در بند کشید .

کنز العمّال : ۲۹۳۳۲

امام على علیه‏ السلام :
26- کِتابُ الرجُلِ عُنوانُ عَقلِهِ‏وبُرهانُ فَضلِهِ ؛
نوشته (و نامه) انسان ، نشانِ خِرد او و دلیل فضل اوست .

غرر الحکم : ۷۲۶۰ منتخب میزان الحکمة : ۴۸۲

قال رسول الله -صلى الله علیه وآله -:
27- کل جلوس فى المسجد لغو الا ثلاثة : قراءة مصل ، او ذکرالله اوسائل عن علم ؛
هر نشستى در مسجد لغو است مگر در سه حالت : خواندن قرآن ، گفتن ذکر خدا، سؤ ال(جستوى ) علم .

(میزان الحکمه ، ج ۴، ص ۳۹۳، بحارالانوار، ج ۷۷، ص ۸۸).
قال رسول الله – صلى الله علیه وآله -:
28- نوم على علم خیر من صلاة على جهل ؛
خواب با علم بهتر از نماز با جهل است .

(نهج الفصاحه ، م ۳۱۴۰، ص ۶۳۳)

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند:
29- طالب العلم، مخوف بعنایعة الله؛
جوینده ی دانش، در پناه عنایت خداوند است.
عوالی اللالی، ج ۱، ص ۲۹۲٫
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند:
30- طلب العلم فریضة علی کل مسلم الا ان الله یجب بغاة العلم؛
طلب علم بر هر انسانی واجب است. همانا خداوند علم آموزان را دوست دارد.
اصول کافی، ج ۱،ص ۳۰٫
پیامبراکرم(صلّی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:
33- من الصّدقه أن یعلّم الرّجل العلم فیعمل به و یعلّمه؛
از جمله صدقه این است که مرد علم آموزد و بدان عمل کند و تعلیم دهد.
نهج الفصاحه


پیامبراکرم(صلّی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:
35- من سلک طریقا یلتمس فیه علما سهّل اللَّه له طریقا إلى الجنّه؛
هر که به جستجوى علم راهى سپرد خدا براى وى راهى سوى بهشت بگشاید.

نهج الفصاحه
پیامبراکرم(صلّی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:
36- من زهد فی الدّنیا علّمه اللَّه بلا تعلّم و جعله بصیرا؛
هر که از دنیا بگذرد خدایش بدون تعلم علم آموزد و بصیرت دهد.

نهج الفصاحه
پیامبراکرم(صلّی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:
38- من طلب العلم لیجاری به العلماء أو لیماری به السّفهاء أو یصرف به وجوه النّاس إلیه أدخله اللَّه النّار؛
هر که علم جوید که به وسیله آن با دانشوران هم چشمى کند یا با سفیهان مجادله کند یا توجه عامه را به سوى خود جلب کند، خدایش به جهنم برد.

نهج الفصاحه
پیامبراکرم(صلّی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:
39- من طلب العلم کان کفّاره لما مضى؛
هر که علم جوید کفاره گناهان گذشته وى باشد.
نهج الفصاحه
پیامبراکرم(صلّی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:
40- من جادل فی خصومه بغیر علم لم یزل فی سخط اللَّه حتّى ینزع؛
هر که در مناقشه اى بدون علم مجادله کند در خشم خدا باشد تا دست بردارد.
نهج الفصاحه
     
  
مرد

 
امام صادق (ع) فرموده است : طالبان علم، سه گروه اند و تو آنان را به ذات و صفاتشان بشناس : گروهی برای کارهای جاهلانه و بحث های خصومت آمیز درس می خوانند . گروهی برای گردن فرازی و فریبکاری تحصیل می کنند ، و گروه سوّم ، علم را برای فهمیدن و تعقّل کردن فرا میگیرند.

گروه اول با سخنان خود مردم را می آزارند و در بحث های علمی مجادله و لجاجت میکنند ، اینان درس میخوانند تا در مجلس عمومی با حضور مردم سخن علمی بگویند ، معلومات خود را به رخ این و آن بکشند و با نیروی دانش دیگران را شکست دهند و برتری خود را اثبات نمایند.

گروه دوم وقتی بااقران و امثال خود مواجه می شوند ، تکبّر می کنند و بر اثر غرور علمی ،آنان را با دیده ی تحقیر می نگرند و موقعیکه با ثروتمندان پست تر از خود بر خورد مینمایند به مکر و فریب دست می زنند و تملّق می گویند تا توجه آنان را به خود جلب کنند و از ثروتشان بهره مند کردند.

واضح است که تنها گروه سوّم در تحصیل علم ، هدف صحیح و منزّه دارند و ممکن است در پرتو دانش خود به کمال انسانی نائل گردند، ولی گروه اوّل و دوّم گرچه درس می خوانند و از پی تحصیل علم می روند امّا اخلاق بد و رفتار ناپسندشان سدّ راه سعادت آنها است و نمی توانند از معلومات خویش به شایستگی استفاده نمایند.

منبع : کافی ،جلد1،ص49
     
  
مرد

 
ابن بطوطه
ابن خردادبه
ابن خلدون
ابن رشد
ابن سینا
ابن طاهر بغدادی
ابن طفیل
ابن هیثم
ابن یونس
ابو جعفر خازن خراسانی
ابوحامد کرمانی
ابوریحان بیرونی
ابوالعباس نیریزی
ابو سهل بیژن کوهی
ابوسعید سجزی
ابوعبدالله محمد بن عیسی ماهانی
ابوعبیدالله عبدالواحد بن محمد جوزجانی
ابومنصور موفق هروی
ابو معشر بلخی
احمد بن طیب سرخسی
اسفراینی
بدیع‌الزمان جزری
ثابت ابن قره
جابر بن حیان
خازنی
خواجه نصیرالدین طوسی
خوارزمی
شیخ بهایی(بهاءالدین عاملی)
زرین دست



کمال‌الدین فارسی
علوی شیرازی
غزالی
غیاث الدین جمشید کاشانی
فارابی
شریف ادریسی
محمد مقدسی
ابن نفیس
ابن الحائک
قطب‌الدین شیرازی

محمد عوفی
مقیم ارزنی
یعقوبی(ابن واضح)
ابوحنیفه دینوری
ابن رسته
ابن فضلان
ابوزید بلخی
محمدبن حصار
فاطمة محمد الفهري
ابن ماجد
زکریای قزوینی
ابوالقاسم زهراوی

حکیم ایرانشهری
واصل بن عطاء
جاحظ
ابوالحسن اشعری
ابن ندیم
ابوسهل اسماعیل نوبختی
ابوالعلاء معری
فخر رازی
ابوالحسن طبری
ابوالحسن عامری
یحیی بن عدی
ابوسلیمان سجستانی
ابوحیان توحیدی
جابر بن حیان
ابن ابی صادق
محمد بن محمود آملی
ابن هندو

ابن طفیل
ابوحامد محمد غزالی
محسن فیض کاشانی
ابن سبعین
میر حیدر آملی
قطب‌الدین شیرازی
ابن خلدون
سهروردی
هادی سبزواری
جهانگیرخان قشقایی
ملا عبدالله بهابادی
میرزا ابراهیم حکمی زنجانی
مرتضی طالقانی
حکیم هیدجی
مهدی نراقی
محمدتقی شوشتری
غلام‌حسین مصاحب
اقبال لاهوری
میرزا احمد آشتیانی
سید مصطفی محقق داماد
کریم مجتهدی
عبدالله نصری
محمد ضیمران
نصرالله حکمت
منوچهر صدوقی سها
جواد مصلح
محمدرضا حکیمی
علی‌اصغر دادبه
علامه حلی
میرابوالقاسم فندرسکی
ابن ربن طبری
شیخ بهایی
میرداماد

سهم مسلمانان در علوم طبیعی
منابع دانش علمی
دانش عربی – مراحل دانش عربی – دانش عربی و میراث یونان
تعریف علم طبیعی نزد اندیشمندان عرب
نوشته فارابی- نوشته اخوان الصفا – تعریف غزالی – تعریف ابن ملکا – تعریف ابن خلدون
اعتراف به برتری اعراب در طبیعیات
روش علمی دانشمندان عرب
روش یونانیان – روش جابر بن حیان – روش حسن بن هیثم – اعتراف به تقدم عرب در استفاده از روش علمی
علم مناظر ( نور و بینایی)
درآمد- علم مناظر نزد ابن خلدون – کتاب المناظر اثر ابن هیثم - محتوای کتاب المناظر ابن هیثم – کیفیت
بینایی – ساختمان چشم و کارکردهای آن - تعریف نور – بازتابش نور – انحراف نور – حرکت موجی
علم أثقال ( سکون یا استاتیک ) – وزن مخصوص
علم أثقال – مرکز ثقل – نیروی طبیعی – وزن مخصوص
علم حرکت
مفهوم حرکت مکانی – ارکان حرکت – حرکت انتقالی و حرکت وضعی – حرکت طبیعی و حرکت قسری – ارتباط حرکت با زمان – تحلیل حرکت واحد به دو حرکت مرکب – تکانه – قوانین حرکت

بخش دوم: سهم مسلمانان در فیزیک

- فرزندان موسی بن شاکر : محمد و احمد و حسن

مقدمه – کارنامه علمی فرزندان موسی – اندازه گیری محیط زمین – کتاب حیل – فعالیتهای فلکی – تألیفات فرزندان موسی
کندی
شرح حال – آثار فلسفس و علمی کندی – بعضی از تألیفات کندی – بعضی تلاشهای کندی در طبیعیات – مباحث نور – پدیده های طبیعی – سنگهای قیمتی - شمشیرها و آهن – حرکت و زمان – پیرامون علم طبیعی

- رازی

شرح حال و فعالیتها – تألیفات رازی در طبیعیات – بعضی تلاشهای رازی در طبیعیات – ماده نخستین – خصوصیات اجسام- زمان – مکان – شکل عالم و حرکت آن – کیفیت بینایی – وزن مخصوص – فعالیتهای رازی در حوزه شیمی – فعالیتهای رازی در طب – سخنان رازی در مورد طبابت و معالجه – تألیفات طبی رازی

- حسن بن هیثم
شرح حال = دیدگاه اندیشمندان شرق در مورد ابن هیثم – دیدگاه دانشمندان غربی - روش ابن هیثم – اتاق تاریک – مسئله حسن – آثار حسن بن هیثم در عرصه فیزیک ، ریاضیات ، نجوم و فلسفه .


- شیخ الرئیس ابن سینا
شرح حال – ابن سینا و زبان عربی – ابن سینا و شعر – ابن سینا و فلسلفه – دیدگاه متفکران شرق – دیدگاه اندیشمندان غرب – آثار علمی ابن سینا در علوم طبیعی – مهمترین تألیفات وی – بعضی از قعالیتهای ابن سینا در علوم طبیعی – ابن سینا و شیمی – ابن سینا و گیاه شناسی – ابن سینا و حیوان شناسی – موفقیتهای ابن سینا در پزشکی – حسد و کینه ورزی نسبت به ابن سینا

- ابوریحان بیرونی
شرح حال – آثار علمی – روش علمی – برخی تلشای بیرونی در فیزیک – وزن مخصوص فلزات و سنگها – تفوت وزن مخصوص آب – تأثیر حرارت بر فلزات – تعادل سیالات – جریان پرتوهای نور – مهمترین تألیفات بیرونی

- عبدالرحمن خازنی
شرح حال – برخی فعالیتهای خازنی در فیزیک – نیروی گرانش – نیروی بالابرنده سیالات و هوا – مقاومت سیالات در برابر حرکت – وزن مخصوص مواد سخت – وزن مخصوص سیالات – وزن خالص و وزن مخصوص جسم مرکب – تألیفات خازنی

- ابن ملکای بغدادی
شرح حال – تلاشهای او در حوزه طب – مهمترین تألیفات وی – برخ یکوششهای ابن ملکا در مکانیک – انواع حرکت – انداز ه حرکت– سقوط آزاد اجسام – قانون دوم و سوم حرکت

- فخرالدین رازی
شرح حال - وصیت – فعالیتهای فخر رازی – ریاضیات و فلک – علوم طبیعی – طب کالبد شکافی – شیمی – تألیفات فخر رازی- برخی فعالیتهای فخر رازی در علوم طبیعی – تفاوت نیروها از جهت شدت و مدت – قتنون اول و سوم حرکت - مقاومت محیط – نور و صدا

- نصیرالدین طوسی
شرح حال – فعالیتهای طوسی – در زمینه ریاضیات ، فلک – تألیفات در مثلثات – هندسه – حساب و جبر – نور و بینایی – فلک شناسی – برخی تلاشهای طوسی در طبیعیات – انواع قوا – اجتماع نیروی گرانش و قوه قسری – حرکت و زمان – نرمی و سفتی – کیفیت بینایی

- قطب الدین شیرازی
شرح حال – برخی تلاشهای شیرازی در فیزیک – تألیفات شیرازی – اعتراف به برتری های شیرازی –

- کمال الدین ابوالحسن فارسی
شرح حال – ماجرای فارسی و کتاب المناظر – بعضی فعالیتهای فارسی در فیزیک – نظریه فارسی پیرامون رنگین کمان – تألیفات فارسی
بدیع‌الزمان ابوالعز بن اسماعیل بن رزاز جَزَری (درگذشتهٔ ۶۰۲ ق.) مهندس مسلمان از جزیره در شمال عراق بود

نخستین ربات قابل برنامه‌ریزی انسان نما، اختراع جزری.

جزری کتاب خود را به زبان عربی نوشته و آن را «الجامع بین العلم و العمل النافع فی صناعة الحیل» نام گذاشته. معنی واژه‌به‌واژهٔ آن می‌شود: «دانستنی‌هایی در رابطه با مکانیزم‌های هوشمند» این کتاب در فارسی با عنوان «مبانی نظری و عملی مهندسی مکانیک در تمدن اسلامی» ترجمه شده‌است. جزری این کتاب را در سال ۶۰۲ هجری به فرمان قرا ارسلان امیر سلسله آرتوقلو در دیاربکر آناتولی تالیف کرده‌است.

جزری در این کتاب طرز کار و ساخت ۵۰ دستگاه که خود ساخته و به کار برده را تشریح می‌کند. این دستگاه‌ها شامل ساعت‌های آبی و شمعی، ظرف‌ها و فواره‌های خودکار، وسایل آبرسانی از نهر و چاه، ابزار خودکار نواختن نی و دیگر وسایل از جمله قفل رمزی و قفل کلون‌دار و ابزار هندسی است. بخش عمده اسباب و تعبیه‌هایی که وی در آن شرح می‌دهد اختراع خود او بوده‌است.دستگاههایی‌ که‌ در این‌ کتاب‌ تشریح‌ شده‌ است‌، همگی‌ از نظر فنی‌ درست‌ و قابل‌ ساخت‌اند. سه‌ نمونه‌ از دستگاههای‌ جزری‌ (یک‌ تلمبه‌، یک‌ ساعت‌ آبی‌ و یکی‌ از وسایل‌ اندازه‌گیری‌ مقدار خون‌ در عمل‌ رگ‌زنی‌) ساخته‌ شد و در جشنواره جهانی‌ اسلام‌ در 1355 ش‌/1976 در لندن‌ به‌ نمایش‌ در آمد

الجزری نخستین ربات قابل برنامه‌ریزی انسان نما را در اواخر عمرش ساخت. به این علت او به عنوان پدر علم مهندسی رباتیک جهان شناخته می‌شود. اختراع او، یک قایق آبی بود که در آن چهار نوازندهٔ مصنوعی موسیقی برای مراسم و برنامه‌های جشن سلطنتی، آهنگ می‌نواختند و حاضران را سرگرم می‌کردند، ساز‌ها به صورت هیدرولیک و با کمک آب برنامه ریزی می‌شود.

در کتاب جزری شمار چشمگیری واژه و اصطلاح فارسی یافت می‌شود که نشانگر تأثیر بزرگ ایرانیان در فناوری جهان اسلام در سده‌های میانه‌ است.
     
  ویرایش شده توسط: keivan58   
صفحه  صفحه 28 از 53:  « پیشین  1  ...  27  28  29  ...  52  53  پسین » 
مذهب
مذهب

آیا واقعا كسی نمی تواند کتابی مانند قرآن را بیاورد!؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA