انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 43 از 53:  « پیشین  1  ...  42  43  44  ...  52  53  پسین »

آیا واقعا كسی نمی تواند کتابی مانند قرآن را بیاورد!؟


مرد

 
Andisheh: باز همون جمله غلط رو تکرار میکنید دوست من !!! شما که همچین ادعایی دارید بفرمایید از چه نظر مانند قران ؟؟؟؟از چـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه نظر[/b] ؟؟؟؟؟؟؟؟
چه غلطی

من الان بگم یک غزل مثل غزل حافظ برایم بسرائید چی غلطی داره


فرض کنیم حافظ که لسان الغیب هست در تحدی با یک نفر باشه

اون شخص بگه سرودن این غزلیات کار ساده ایه و حافظ بگه خوب اگر میتونی یکدونه مثل همین اشعار بسرای



از این نظر مانند قران که هر کس اون ایه رو خوند چه عرب و چه عجم اون رو ایه و سوره قران بدونه


این تحدی ماله اول اسلام و نزول قرانه که عرب ها گفتن این کتاب شعره و خدا گفت اگر شعره یک سوره مثلش بسرائید و البته نتوانستند


Andisheh: دوست گرامی هرگز بنده تکرار میکنم هـــــــــــــــــر گز یک دانشمند از دل اسلام در نیامده و از تعالیم اسلامی نبوده و نیست !!

[b]اگر میتوانید فقط یک دانشمند فقـــــــــــــــــــــــط یک دانشمند مسلمان به من نشان دهید که زمان زندگی او قبل از حمله اعراب به ایران مصر و بین النهرین و شام باشد !!!
امام رضا صاحب طب الرضا......امام سجاد صاحب رساله حقوقی امام سجاد


البته کاملا قبول دارم که فرهنگ عرب علم رو نمیپسندیده و اونها غالبا جاهل تر ایز این حرفها بودند

و دقیقا اسلام بصورت کامل با این فرهنگ مبارزه کرده و مغایرت داشته


ولی این جهالت عرب جاهل و نادان در خون او بوده و البته هنوز هم هست هنوز هم بعید میدونم یک دانشمند از شبه جزیره عربستان قدیم در بین ۵۰ یا حتی ۱۰۰ دانشمند برتر دنیا باشه این خوی زن بارگی و کلپاسه خوری دست از سر اونها بر نمیداره اونها عاشق جنگ و کشتار و جنایت هستند هنوز مثل مقصود و امام خودشون عمر کتب علمی رو میسوزونن و میگن قران فقط کافیه


اما بستر اسلام بدون آگاهی امرای وقت مثل عمر که پان عربیسم او فقط برای گسترش سروری عرب بود و نه اسلام باعث رشد افراد زیادی شد که اتفاقا اغلب هم از ایران هستند


اسلام محیط رو برای علم اندوزی مهیا میکنه و علم در اون بسیار ممدوح است

تقریبا تمام اونچه اهل سنت از مذهب و کتاب دارند مربوط به ایرانی هاست از بخاری و مسلم تا ائمه چهار گانه

Andisheh: اگر علم و دانش در اسلام نهفته بود باید ما یک دانشمند مسلمان در مکه و مدینه میداشتیم !! اسلام هرگز دانشی نداشته و مسی را دانشمند نکرده است بلکه صرفن این افراد نخبه و دانا بوده اند د که در قلمرو حکومت اسلامی به دنیا امده و با ایدئولوژی حاکم زیسته اند ! این علم از خرد اون ها سر چشمه گرفته نه از دل اسلام !
ننمیدونم منظورتون از نهفته چیه

چون اسلام و کلا دین راه و روش زندگیست و بستر سازی میکنه مثلا برخی رفتارها رو ممنوع و به برخی بال و پر و گسترش میده

اسلام بستر مناسبی برای علم است چون علم همواره ممدوح اسلام بوده

تفکر ...سفارشات فراوان ....اطلب العلم من المهد الی الهد....من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا.....به دنبال علم بروید حتی اگر در چین باشد ....

اینها گوشه ای سفارشات اسلامه

و به هرحال علمی که پیشتاز اون قرنها رومی ها بودن پس از بسط اسلام به کشورهای مختلف بو مناسب شدن بستر با بوجود اومدن نسلی جدید از مسلمانان دانشمند از انحصار روم خارج و در دست مسمانان قرار گرفت


بستر مناسب هر چقدر هم خوب باشه و ممدوح در مورد ادم های بی استعداد و کودن کاری نمیتونه بکنه

اما اگر این بستر با امادگی و هوش آمیخته بشه غوغا میکنه همونطور که در ایران و مصر و شمال افریقا این اتفاق افتاد

Andisheh: این علم از خرد اون ها سر چشمه گرفته نه از دل اسلام !
عزیزم این خرد قبلا هم بوده ولی چرا به آوازه ابن سینا و رازی و بیرونی و....در تاریخ قبل از اسلام ایران نداریم و یا خیلی کم داریم


عرض میکنم


اگر بیرونی این سینا در اون مان زندگی میکردند یقینا هیچ اسمی از اونها امروزه نبود


چون قانون طبقاتی سلسله های ایرانی اونها رو از درس و علم محروم میکرد علم فقط ماله طبقات بالای جامعه بود

پس بستر مناسب رو کم تاثیر ندان

البته این حدس منه که اگر اسلام هم اینقدر بر علوم مختلف رو بدست اوردن تاگید نمیکررد و فقط به علوم دینی ارج و قرب نهاده بود باز هم امروز بجای ابن سبنا ایت الله ابن سینا داشتیم



Andisheh: لطفن پست قبلیه من رو در باره این ادع ای بی محتوای قرآن بخوانید انوقت جواب بدید تا بنده عرض کنم چقدر این ادعای قرآن بی معنیست !
اون پست رو کاملا خوندم و تصورم این بود که برداشت شما از اسم تاپیک باعث نوشتن اونها شده


منظور این نیست که یک کتاب که قبلا نوشته شده یا بعدا نوشته خواهد شد رو با قران مقایسه کنیم

خدا این حرف رو به اعرابی که ادعا کردند محمد شاعر است فرمود و گفت اگر فکر میکنید اینها شعره یک سوره مثل اون بیارید و با وجود همه اون شاعران مدعی عرب هیچکس نتونست

این کار فقط از یک عرب زبان که عربی فصیح رو بشناسه بر میاد

ساده اش این میشه


هر کس ادعا داره قران اشعاره شخص رسول الله است و کلام خدا و معجزه نیست یک سوره بسراید به نحوی که اگر کسی شنید و خواند مشکوک شود ایااین ایه قران است یا خیر

از لحاظ مفهوم و مضمون ومعنی دار بودن و اهنگ و قواعد دستوری عربی مانند قران باشد
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
اینکه نویسنده قرآن ادعا کرده که کسی نمیتونه مثل قرآن بیاره، خودشم نمیدونسته معنیه حرفش چیه و مذهبیون و مفسران از همین به عنوان یه راه دررو استفاده میکنن؛ یعنی اگه دقیق مثل قرآن بیاری، میگن: « این همون و رفتی از روش کپی کردی!» اگه جملات هم معنیشو بیاری، میگن:« این که همون قرآنه!» اگه متفاوت با قرآن بیاری، میگن: «دیدی نتونستی مثل قرآن بیاری!!!»
     
  
مرد

 
ACEGIKMO: ینکه نویسنده قرآن ادعا کرده که کسی نمیتونه مثل قرآن بیاره، خودشم نمیدونسته معنیه حرفش چیه و مذهبیون و مفسران از همین به عنوان یه راه دررو استفاده میکنن؛ یعنی اگه دقیق مثل قرآن بیاری، میگن: « این همون و رفتی از روش کپی کردی!» اگه جملات هم معنیشو بیاری، میگن:« این که همون قرآنه!» اگه متفاوت با قرآن بیاری، میگن: «دیدی نتونستی مثل قرآن بیاری!!!»
این یک بهانه بیشتر نیست


حافظ غزلسرا هست و بهترین غزل را گفته

ایا کس دیگه نتونسته غزل بگه وحشی بافقی و حتی همین سیمین بانو بهبهانی غزلهای ناب گفتن

حالا هر کی میتونه مثل قرآن و شبیه اون بسراید
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
Andisheh: دوست گرامی هرگز بنده تکرار میکنم هـــــــــــــــــر گز یک دانشمند از دل اسلام در نیامده و از تعالیم اسلامی نبوده و نیست !!

[b]اگر میتوانید فقط یک دانشمند فقـــــــــــــــــــــــط یک دانشمند مسلمان به من نشان دهید که زمان زندگی او قبل از حمله اعراب به ایران مصر و بین النهرین و شام باشد !!!
ببین یکم فکر کن اینجوری کور کورانه حرف نزن دانشمندان مسلمان زیاد داریم . ضمنان سوالت واقعا بیخود بود
اینم یه لیست خدمات شما
و دوستان گل
دانـشـمـندان ايـرانـي دوره اسلامي:

- روزبه- دوره خلافت عمربن خطاب - طراح شهرهاي بصره و كوفه
- يعغوب بن طارق- (مرگ در 796 م / 180 ه )احتمالا از نژاد ايراني ستاره شناس
- نوبخت - ( مرگ 770776 م / 171-170 ه) ستاره شناس و مهندس ايراني كه تحت سر پرستي خالد بن برمك كه وي نيز ايراني بود طرح بغداد را انجام داد
- ماشاءالله (مناسه) - ( مرگ در 815 يا 820 م ) يهودي ايراني الاصلي كه در پروژه شهر بغداد با نوبخت همكاري مي كرد
- ابوسهل فضل بن نوبخت - ( مرگ در 816-815 م / 201-200 ه)از خاندان نوبختي ستاره شناس و كتابدار هارون الرشيد

- ابو موسي جابرين حيان - در 160 هجري قمري در كوفه بر آمد - اهل توس ، شيميدان و كاني شناس و ستاره شناس
- بنو موسي ( محمد ، احمد و حسن ) - سده سوم هجري - خراساني الاصل ، مهندس مكانيك ، هندسه دان ، و رياضي دان
- ابو سعيد ضرير جرجاني (گرگاني ) مرگ در ( 846-945 م /232-231 ه) ستاره شناس و رياضي دان
- سهل طبري - در اوايل سده نهم ميلادي ( سده سوم هجري ) بر آمد - اهل طبرستان ( تبرستان ) ستاره شناس وپزشك
- احمدبن محمد نهاوندي ( مرگ در 835 تا 845 م / 221 تا 231 ه) - در جندي شاپور بر آمد - ستاره شناس م مؤلف زيج

- يحيي بن ابي منصور ( مرگ در 831 م / 216 ه ) از نژاد ايراني كه در بغداد بر آمد ستاره شناس و مؤلف زيج، نوه اش هارون بن علي هم ستاره شناس و مؤلف زيج بود
- خالد بن عبدالملك مرورودي - اهل مرورود در خراسان بزرگ - در زمان مامون خليفه عباسي بر آمد - ستاره شناس بود و پسرش محمد و نوه اش عمر هم منجم بودند
- ابوالعباس احمد بن محمد بن كثير فرغاني - اهل فرغانه در ماوراء النهر (ورا رود ).در زمان مامون برآمد - ستاره شناس و نظريه پرداز نجومي
- عمربن فرخان طبري - ( مرگ در 815 م / 200 ه) از مردم طبرستان - ستاره شناس و معمار
- محمد بن عمربن فرخان طبري - پسر شخص بالا درآغاز سده نهم ميلادي ( سده سوم هجري ) بر آمد . ستاره شناس و مؤلف نجوم

- ابو معشر جعفر بن محمد بن عمر بلخي - ( 272 - 172 ه ) ( 886- 786 م ) اهل بلخ در خراسان بزرگ - ستاره شناس و نظريه پرداز در نجوم .
- سهل بن بشر ( يا سهل بن حبيب بن هاني ) - در نيمه اول سده نهم ميلادي ( سده سوم هجري ) در خراسان بر آمد . ستاره شناس و منجم
- علي بن سهل بن طبري- ( سده نهم ميلادي / سده سوم هجري ) مؤلف فردوس الحكمه در طب و هوا شناسي ، نجوم
- محمد بن عيسي ماهاني ( مرگ در 874 تا 884 ميلادي / 261 تا 271 ه ) اهل ماهان كرمان ، رياضي دان و ستاره شناس و مهندس .معادله درجه سوم موسوم به معادله ماهاني از اوست
- فضل بن حاتم نيريزي -( مرگ در 922 م / 310 ه ) رياضي دان ، هندسه دان و ستاره شناس
- ابوبكر حسن بن خصيب - در اواخر سده نهم ميلادي ( سوم هجري ) بر آمد . ستاره شناس از نژاد ايراني بود
- ابوبكر زكرياي رازي - ( مرگ در 924- 923 م / 312 - 311 ه ) فيزيك دان ، شيمي دان و پزشك و مهندس و فيلسوف - كاشف الكل

- احمد بن داوود دينوري ( 210 / 200 تا 282 ه 825 - 815 تا 895 م ) در دينور اصفهان بر آمد . ستاره شناس ، مورخ ، رياضي دان ، گياه شناس و لغت نويس
- ابو نصر محمد فارابي .(340/339- 258/257 ه51/950-71/870 م) زاده فاراب تركستان -فيزيكدان،موسيقي شناس،فيلسوف ايراني
- احمدبن سهل بلخي(934م/323ه) زاده شاستيان بلخ ،رياضيدان وجغرافي دان
- مطهر بن طاهرمقدسي-(356ه 966م) دربست سيستان برآمد- دايره المعارف نويس وبازگوكننده اعداد بزرگ هندي
- يقبوب بن محمد رازي-كه ابن نديم وي رااز مهندسان و محاسبان دانسته است
- استخري(اصطخري)- وي را نيزابن نديم از محاسبان ومهندسان بشمار آورده است
- محمد بن لره- اهل اصفهان بوده ودر فهرست ابن نديم در زمره مهندسان و محاسبان بشمار آورده شده است
- محمد بن احمد كاتب خوارزمي- از دايره المعارف نويسان سده چهارم هجري است.كاتب مفاتيح العلوم وي شامل مباحثي در حساب،هندسه،نجوم،موسيقي،مكانيك و شيمي

- اخوان الصفا- گروه از مهندسان و دانشمندان و فيلسوفان كه در سده دهم ميلادي( سده چهارم هجري) بر آمدند. بعضي از اعضاي اين گروه مخفي مثل ابو سليمان محمد بن بشير بستي مقدسي، ابو الحسين علي بن هارون زنجاني و محمد بن احمد نهرجوري ايراني بوده اند آنان دايره المعارفي شامل كليه شعب معرفت پديد آوردند
- ابو جعفر خازن-زاده خراسان( مرگ در 350/360/ه961/ 971 م) رياضي دان و ستاره شناس
ابو الفتح اصفهاني- رياضيدان سده چهارم هجري
- ابو سهل ويجي بن رستم كوهي-(سده چهارم هجري) اهل طبرستان ، رياضي دان،مهندس، ستاره شناس. وي رهبر ستاره شناسان در رصد خانه اي بود كه شرف الدوله ديلمي ساخته بود
- ابو سعيد احمد سنجري- (415-340ه)(1024-951م) رياضي دان
- عبدالرحمن بن عمر صوفي رازي،زاده ري(376-291ه)(986-903م) ستاره شناس

- ابو نصر محمد بن عبدالله(كلو اذاني)- از دودمان اردشير بابك كلواذاني(تولدش پيش از سال سيصد هجري) از جمله رياضي دانان
- ابو حامد احمد بن محمد صاغاني-(مرگ در 380ه 990 م) از مردم صاغان مرو ، رياضيدان- ستاره شناس، مخترع و سازنده اسطرلاب و ديگر ابزارهاي نجومي
- ابو الرضا عباس بوزجاني- ( 388/387-329ه)(998/997-940م) زاده بوزجان در حوالي نيشابور ، رياضيدان، هندسه دان، مهندس، ستاره شناس و نظري پرداز در نجوم
- ابو منصور موفق-(سده چهارم هجري) شيمي دان و دانشمند و علم مواد
- ابو نصر اسمعيل بن حماد جوهري-(مرگ در 393ه 1002م) زاده فاراب و مقيم نيشابور. لغت نويس و مبتكرانديشه هاي پرواز
- فارابي،ابو نصر(مرگ در 340/339 هجري يا 951/950م) دانشمند و فيلسوف ، در طبقه بندي علوم و در تبيين قوانين صوت و در تعريف دانش ها نقش عمده اي داشت

- ابوريحان محود بن احمد بيروني- ( 440-363 هجري)(1048-973 م) ايراني نژاد زاده خوارزم، رياضيدان،زمين شناس، جغرافي دان،جهانگرد، فيلسوف،و نظريه پرداز در علوم طبيعي ودانشمند علوم تجربي
- ابو علي حسين بن عبدلله بن سينا- (427-370 هجري)(1037-980 م) زاده افشنه در بخارا كه در همدان درگذشت. رياضيدان،زمين شناس،فيزيكدان،پزشك، فيلسوف
- ابوبكر محمدبن حسن حاسب كرجي-( مرگ در 421/420 هجري 1030/1029 م) رياضيدان ايراني صاحب كتاب نسوي نامه
- عمر بن ابراهيم خيامي (عمر خيام)(517/516-440/430هجري)(1124/1123-1048/1038 ميلادي) زاده نيشابور ،رياضيدان،ستاره شناس،شاعر و فيلسوف

- عبدالرحمن خازني-فيزيك دان و مخترع برآمده در خراسان بزرگ در ابتداي سده ششم هجري
- ابوبكر علي بن محمد خراساني - شيميدان ايراني كه بقول ابن نديم و بگفته كيمياگران به كيميا دست يافت
- بديع اسطرلابي(مرگ در بغداد در 1140/1139 م) اهل اصفهان- ستاره شناس و سازنده اسطرلاب
- محمد بن احمد خرقي-(مرگ در مرو در 1139/1138م) ستاره شناس، جغرافي دان ايراني كه نظريه اي در باب چگونگي حركت ستارگان نيز ارائه داده است
- مويد الدين طغراني(مرگ در 1112/1111م) زاده اصفهان - شاعر و شيميدان ايراني
- عبدالملك بن محمد شيرازي- رياضيدان و ستاره شناسي كه در نيمه دوم سده دوازدهم ميلادي(ششم هجري) برآمد
- محمد بن ابوبكر فارسي-رياضيدان و ستاره شناس ايراني نيمه دوم سده سيزدهم ميلادي(هفتم هجري)
- المظفر-(سده ششم هجري) اهل توس ،مخترع گونه اي از اسطرلاب خطي

- نصرالدين طوسي-( 672-598 هجري) اهل توس ، رياضيدان، ستاره شناس،دانشمند علم مواد
- قطب الدين شيرازي-(1236-1311م)-رياضيدان،ستاره شناس، نور شناس، پزشك، فيلسوف ايراني
- محمد ابن اشرف شمس قندي- رياضيدان و ستاره شناس سده سيزدهم ميلادي (هفتم هجري)
- شمس الدين محمد بن ايوب دينسري-(سده هفتم هجري)- دايره المعارف نويس و نگارنده كتاب نوادر التبا در لتحفه البهادر كه شامل مباحثي از علوم طبيعي است
- غياث الدين جمشيد محمد طبيب ( الكاشي) - (790-832 هجري قمري) از مردم كاشان، رياضيدان و محاسب
- محمد حافظ اصفهاني (نتيجه الدوله) سده دهم هجري ، مولف رساله هايي در انواع دستگاههاي مكانيكي
- حسين معمار-معمار بقعه هارون در سال 918هجري
- بهاالدين عاملي-(1031-953هجري) رياضيدان، معمار، فيلسوف
- احمد معماري لاهوري و برادرش استاد حميد لاهوري- سده يازدهم هجري معماران ايراني سازنده تاج محل در هندوستان
     
  
مرد

 
اسلام و قران مکتب علمی بودن که قرنهای پیش کتب دینی و تفاسیر قران واسه بقیه کشورهای غربی مرجع بوده
     
  
مرد

 
جواب این پستت و دادم و سکوت کردی داداشی
https://www.looti.net/11_5804_27.html#msg143111120
چطور شد تو هم مثل آمتیس تو جواب دادن کم آوردی شروع کردی به فحش دادن...
نگفتی انیشتن چی گفته در قرآن...مدرک آوردی یا نه؟؟
بنده خدا ها تحقیق نکرده و بی سواد وقتی می گم من با تحقیق حرف می زنم و مثلا تفاسیر رو خوندم باورشون نمی شه....
خوش باشید
     
  ویرایش شده توسط: naashenas   
مرد

 
خوده قران همه چی رو روشن گفته

اولین شرط برای ابطال قران اینه که یک نفر حتی یک سوره مانند سوره های قران بیاره که مانند قران دارای وزن نثر مناسب و دارای معنی و مفهوم باشه

البته اینکه من میگم دقیقا از روی خودش کپی کردم ولی یک چیزی مثل این

اقلا بنظرون الی الغنم کیف خلقت و الی الشجر کیف رفعت و الی البحار کیف .....

اصل ایه

افلا ینظرون الی الابل کیف خلقت و الی السماء کیف رفعت و الی الجبال کیف......

البته در ایه قران شتر که یکی از حیوانات عجیبه و اسمان که مظهر بلندی است اومده اما در تقلبی اون هم آوا مناسب نیست هم مفاهیم پ


واقعا جای همون کلمه ابل ...شتر چی میشه گذاشت

شتر که با کوهان و حفظ اب و نوع زندگی واقعا چیزی است که ارزش دقت و دقیق شدن رو داره حیوانی که مناسب صحراست


و یا بجای آسمان که مظهر بلندی است

این ایه قران خیلی جالبه ارزشه تفکر داره برای منکران خدا

چرا نظر نمیکند به شتر که چگونه افریده شده و به آسمان که چکونه رفیع گردیده و به کوهها که چگونه نصب شده اند و به زمین که چگونه مسطح کردیده پس تذکر بده به ایشان که تو تذکر دهند هستی و بر ایشان مسلط نیستی



اگر قران و اسلام کوچکترین مساله خلاف عقل و تفکر داشت اینقدر در قران و احادیث به لزوم تفکر و درایت و تعقل اشاره نمیشد
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
mohamad557: روزی که امام زمان (عج) بیاد علم کامل قران را برای ما باز گوشایی میکنه
لایک لایک لایک

برخی ادمها هر چی رو نمیفهمن کلا انکار میکنن



به زمین و اسمون میزنن خودشون رو که قران رو ناقص و باطل نشونبدهند


یکی باید داد بزنه اقای محترم

خوده صاحب قران گفته اگر میخواهی قران رو نقض کنی و باطل نمیخواد بری تو سایتها بگردی و اشکالات واهی پیدا کنی

بنشین یک سوره عین قران بگو و اگر مورد تصدیق بود رسما اعلام کن قران باطله
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
naashenas: جواب این پستت و دادم و سکوت کردی داداشی
https://www.looti.net/11_5804_27.html#msg143111120
چطور شد تو هم مثل آمتیس تو جواب دادن کم آوردی شروع کردی به فحش دادن...
نگفتی انیشتن چی گفته در قرآن...مدرک آوردی یا نه؟؟
بنده خدا ها تحقیق نکرده و بی سواد وقتی می گم من با تحقیق حرف می زنم و مثلا تفاسیر رو خوندم باورشون نمی شه....
خوش باشید
قرآن در انديشه انديشمندان و مشاهير جهان در گفت‌و‌گو با يك پژوهشگر
ا[vimeo=null]نيشتين گفته است: «قرآن كتاب جبر يا هندسه يا حساب نيست، بلكه مجموعه‏اى از قوانين است كه بشر را به راه راست، راهى كه بزرگ‏ترين فلاسفه دنيا از تعريف و تعيين آن عاجزند، هدايت مى‏كند.»
خبرگزارى قرآنى ايران (ايكنا)،در مصاحبه با دكتر «احمد‌على افتخارى»، از پژوهشگران حوزه علوم قرآنى و حديث ، وى با اشاره به اين‌كه قرآن كريم كتابى جهانى و جاويد است كه متضمن تعاليم آخرين آئين و شريعت الهى براى هدايت بشر است و با خطابات (الناس، بشر، اهل‌الكتاب، عالمين و ...) اين شمول عام و جهانى را اعلام مى دارد، به گفته‌هاى «يوهان ولفگانگ گوته»، شاعر و نويسنده مشهور آلمانى، دكتر «موريس» فرانسوى، علامه طباطبايى (ره) فيلسوف و مفسر بزرگ معاصر، «جلال‌الدين سيوطى»، دكتر «طه حسين»، نويسنده و سخنور مصرى و «شبلى شميل»، مسيحى عرب و متفكر معاصر درباره قرآن پرداخت.
دكتر افتخارى بخشي از اين گفت‌و‌گو به انديشه‌هاى «مصطفى صادق‌رافعى»، «بارتلمى سنت هيلر»، خاورشناس فرانسوى، «ادموند برك»، پدر محافظه‌كارى و سياستمدار بزرگ انگليسى، «لومانس»، دانشمند آمريكايى، «پرلامس»، كشيش نامى مسيحى، «ديويد جويت»، اخترشناس دانشگاه هاوايى آمريكا، «سناليسى»، «ادوارد لوهارت»، «فرديو» پروفسور ايتاليايى، دكتر «گوستاولبون» مستشرق مشهور فرانسوى، «گازيمرسگى»، «تئودور نولد» دانشمند و خاورشناس مشهور آلمانى، «ژول لابوم»، خاورشناس فرانسوى و «سديو» دانشمند و مستشرق فرانسوى در مورد جايگاه و اهميت قرآن پرداخت.
وى گفت: «لئو تولستوى»، نويسنده برجسته، افسانه‌اى و مشهور روسى در مورد اهميت قرآن كريم گفته است: «هر كس بخواهد به سادگى و بى پيرايگى اسلام پى ببرد. بايد قرآن را مورد مطالعه قرار دهد، در آن‌جا قوانين و تعليماتى بر مبناى حقايق روشن و آشكار صادر و به طور ساده براى عموم بيان شده است، در اين كتاب آيات فراوانى است كه به‌ خوبى بر مقام اعلاى اسلام و پاكى روح و روان آورنده آن گواهى مى دهد.»
وى افزود: همچنين تولستوى مردم را به خواندن قرآن ترغيب كرده و خطاب به آن‌ها گفته: «هر كسى بخواهد سادگى پيام الهى، بى‌پيرايگى اسلام، عظمت كلام و طراوت سخن را دريابد، قرآن بخواند.»
«كوسين دپرسوال» در مورد قرآن اشاره كرد و گفت: «دپرسوال» مى گويد: «مسئله وحى درباره قرآن از امورى است كه بيش از حد، پر اشكال شمرده مى‏شود؛ زيرا كه اهل جستجو و تحقيق هنوز راه حلى پسنديده براى آن نيافته‏اند و عقل در اين‌جا سرگشته و حيران است كه چگونه ممكن است اين آيات از مردى درس نخوانده و بى سواد بيان نمايد. مردم شرق عموما اعتراف دارند كه قرآن آياتى است كه فكر بنى نوع بشر از آوردن، به مانند آن از حيث لفظ و معنى عاجز و ناتوان خواهد بود و آن آياتى است كه وقتى «عقبة بن ربيعه» شنيد، در زيبائى و مجال آن حيران گرديد و آن‌گاه كه جعفر بن ابى‌طالب برخى از اين آيات را براى نجاشى، پادشاه حبشه خواند اشك از چشمان او سرازير شد!»
وى افزود: همچنين «دپرسوال» در جاى ديگرى گفته است: «زيبايى و حيرت قرآن مثال‌زدنى است.»
اين محقق قرآنى بار ديگر به «لومانس»، دانشمند امريكايى اشاره كرد و گفت: لومانس در جاى ديگرى گفته است: «اولين شراره زيبا و با‌طراوت كه نور از قرآن كريم مى باراد، عبارت بسم‌الله الرحمن‌الرحي است كه دنيايى از معنا است.»
ويل دورانت:
در قرآن قانون و اخلاق و بسيارى از اصول و مبانى يك سان آمده است. در قرآن اگر از دين صحبت مى‏كند، از دنيا چشم نمى‏پوشد
اين محقق قرآنى به «وات ويليام مونت‌گمرى» اسلام‌شناس معاصر انگليسى و استاد بازنشسته مطالعات عربى و اسلامى دانشگاه ادينبورگ، اشاره كرد و اظهار كرد: مونت‌گمرى در مورد اهميت قرآن گفته است: «قرآن وقتى تلاوت مى‏شود گويى از قلب بيرون مى‏آيد و سپس به قلب نفوذ مى‏كند.»
نويسنده كتاب «زن از ديدگاه‌ ملت‌ها، اديان و بزرگان» در ادامه سخنانش به ديدگاه دانشمند فرانسوى «ربوا» درباره قرآن پرداخت و گفت: به زعم «ربوا»، «قرآن منطق و زيبايى دارد، به زور به كسى تحميل نمى‏شود، بلكه لطيف است و در مقام اقناع به نيروى منطق مجهز است.»
دكتر افتخارى در ادامه سخنانش به مشهورترين دانشمند معاصر، «آلبرت انيشتين» فيزيكدان آلمانى و برنده جايزه نوبل اشاره كرد و گفت: انيشتين در مورد قرآن گفته است: «قرآن كتاب جبر يا هندسه يا حساب نيست، بلكه مجموعه‏اى از قوانين است كه بشر را به راه راست، راهى كه بزرگ‏ترين فلاسفه دنيا از تعريف و تعيين آن عاجزند، هدايت مى‏كنند.»
دانشمند انگليسى «سرويليام موئيس» در مورد اهميت قرآن گفته است: «قرآن كريم آكنده از دلايل منطقى، علمى، قضايى، حقوقى، مدنى و مهم‏تر از همه لطافت است كه در كتب آسمانى بى‌نظير است.»
وى در ادامه سخنان به دانشمند ايتاليايى «مايكل آنجلو» پرداخت و گفت: وى گفته «آشنايى من با تعايم حيات‌بخش و معارف درخشان اسلام و قرآن، بينش جديد و عميقى در من ايجاد كرد و طرز فكرم را درباره جهان آفرينش و فلسفه وجود به كلى دگرگون ساخت و احساس كردم كه تعليمات اسلام برخلاف تعاليم مسيحيت انسان را موجودى شريف و با شخصيت مى شناسد نه موجودى كثيف و ذاتا آلوده، مسلمانان به حكم كتاب آسمانى خود قرآن پيامبر والامقام خود را انسانى مانند انسان‌هاى ديگر مى دانند كه خداوند او را براى تبليغ و رسالت و راهنمايى انسان‌ها برگزيده است در اين كتاب دستور و نحوه بهره گيرى از لذايذ اين دنيا و حيات آن، به طرزى جالب و خردمندانه بيان شده است.»
وى افزود: دانشمند و مستشرق فرانسوى «سديو» نيز معتقد بود «در قرآن كه اوج زيبايى سخن‏ها است، چيزى از مقررات اجتماعى فروگذارى نشده است.»
اين محقق علوم قرآنى به محقق و مورخ برجسته امريكايى «ويل دورانت» پرداخت و گفت: دورانت در مورد اهميت قرآن گفته «در قرآن قانون و اخلاق و بسيارى از اصول و مبانى يكسان آمده است. در قرآن اگر از دين صحبت مى‏كند، از دنيا چشم نمى‏پوشد.»
وى افزود: همچنين دورانت در جاى ديگرى گفته است: «در قرآن، قانون و اخلاق يكى است، رفتار دينى در قرآن، شامل رفتار دنيوى نيز هست و همه امور از جانب خدا و به طريق وحى آمده است. قرآن شامل مقرات در خصوص ادب، تندرستى، ازدواج، طلاق، رفتار با فرزند و حيوان، تجارت، سياست، ربا، دين ، امور زراعت، مجازات جنگ و صلح است ... مدت چهارده قرن، قرآن در حافظه اطفال مسلمان محفوظ مانده، خاطرشان را تحريك كرده، اخلاقشان را فرم داده و قريحه صدها ميليون مرد را صيقلى كرده است.»
سرويليام موئيس:
«قرآن كريم آكنده از دلايل منطقى، علمى، قضايى، حقوقى، مدنى و مهم‏تر از همه لطافت است كه در كتب آسمانى بى‌نظير است
نويسنده كتاب «زن از ديدگاه‌ ملت‌ها، اديان و بزرگان» گفت: خاورشناس مشهور آلمانى «ژوزف هوردوويچ» در مورد اهميت و جايگاه قرآن گفته است: «قرآن عامل بسيار شگرفى در بالا بردن فكر مسلمانان بود و باعث ‏شد آنان به تحقيقات علمى و پديد آوردن انديشه پيش از ما غربيان حركت كنند.»
دكتر افتخارى گفت: قرآن حقيقتى است براى حقيقت‌جويانى مانند «راكستون»، اديب اسكاتلندى كه در اين‌باره مى گويد: «ساليان دراز در جست‌و‌جوى حقيقت ‏بودم، آن‌را در اسلام و قرآن يافتم.»
وى در پايان سخنانش تأكيد كرد: «سر ويليام» انگليسى در مورد قرآن كريم گفته است: قرآن محمد (ص) كتابى است پر از دلايل روشن و منطقى و مسائل بى شمار علمى و قوانين حقوقى و قضايى و دستورات عاليه براى حفظ حيات مدنى و اجتماعى كه با عبارات ساده و در عين حال محكم و منظم آمده و خواننده را مجذوب خود مى نمايد. از همان آغاز رسالت پيامبر بسيارى از معاندين و ملحدين چون وليد و ابوسفيان و ... بر فضائل بى شمار قرآن معترف شدند و تاكنون نيز همه صاحبنظران و انديشمندان آزاده جهان اعترافاتى اين گونه را از خود به يادگار مى گذارند؛ زيرا قرآن در حدوث و بقا خود از حق جدا نشده و به حق نازل گشته است.»
منبع :خبرگزارى قرآنى ايران.


اعترافات انديشمندان غربي درباره قرآن
1. فيليپ.ک.حتي، دانشمند معاصر و استاد دانشگاه پرينستون آمريکا که دربارة تاريخ عرب تحقيقات ارزنده‌اي کرده و چندين کتاب در اين زمينه نگاشته است، در يکي از کتب خود به نام تاريخ عرب مي‌نويسد: قرآن از تمام معجزات، بزرگتر است و اگر سراسر اهل عالم جمع شوند، بي‌ترديد از آوردن مثل آن عاجز خواهند ماند.[1]
2. ارنست رنان، نويسنده، مورخ و متفکر بزرگ فرانسوي که علاوه بر بسياري از فعاليت‌هاي علمي و تاريخي، تأليفاتي در خصوص زبان‌هاي سامي دارد. مي‌گويد: در کتابخانه شخصي من هزاران جلد کتاب سياسي، اجتماعي، ادبي و غيره وجود دارد که همة آنها را بيشتر از يکبار مطالعه نکرده‌ام و چه بسا کتاب‌هايي که فقط زينت کتابخانه من مي‌باشند ولي يک جلد کتاب است که هميشه مونس من است و هر وقت خسته مي‌شوم و مي‌خواهم درهايي از معاني و کمال بر روي من باز شود آن را مطالعه مي‌کنم و از مطالعه زياد آن خسته و ملول نمي‌شوم. اين کتاب، قرآن کتاب آسماني است.[2]

3. دکتر گرينيه، خاورشناس و پژوهشگر فرانسوي که تلاش‌ها و تحقيقات فراواني در زمينة علوم اسلامي و قرآن دارد مي‌گويد:
من آيات قرآن را که به علوم پزشکي و بهداشتي و طبيعي ارتباط داشت دنبال کردم و از کودکي آنها را فراگرفتم و کاملاً به آن آگاه بودم. بنابراين دريافتم که اين آيات از هر نظر با معارف و علوم جهاني منطبق است... . هرکس دست‌اندرکار هنر يا علم باشد و آيات قرآن را با هنر و علمي که آموخته است به همان صورت که من مقايسه کردم مقايسه کند بدون ترديد به اسلام خواهد گرويد، البته اگر صاحب عقلي سليم و بي‌غرض باشد.[3]
4. هربرت جرج ونو، نويسندة انگليسي، وقتي يکي از مجله‌هاي اروپا عقيده و رأي او را دربارة بزرگترين کتابي که از آغاز تاريخ بشر تاکنون بيشتر از ساير کتب در دنيا تأثير گذارد و مهمتر از همه به شمار آمده است، پرسيد او در جواب نام چند کتاب را برد و در پايان آن چنين نگاشت: اما کتاب چهارم که مهمترين کتاب دنياست قرآن است،‌ زيرا تأثيري که اين کتاب آسماني در دنيا بر جاي نهاده نظير آن را هيچ کتابي نداشته است.[4]

5. تنورد، خاورشناس و محقق و انديشمند آلماني که در زمينة مسائل قرآني و اسلامي تحقيقات زيادي داشته است، مي‌گويد: قرآن با نيروي برهان خود شنونده را مجذوب و شيفتة خود مي‌سازد و قلوب را تسخير مي‌کند. همين قرآن بود که ملت وحشي عرب را معلم جهانيان کرد.[5]

6. گوته شاعر و نويسنده بزرگ آلماني که در زمينة اسلام و قرآن کريم و مضامين آن مطالعاتي داشته است، مي‌گويد: ما اول، از قرآن رويگردان بوديم، ولي طولي نکشيد که اين کتاب توجه ما را به خود جلب نمود و به حيرت درآورد و بالاخره مجبور شديم اصول و قواعد آن را بزرگ بشماريم و در مطابقت الفاظ با معاني بکوشيم. مرام و مقصد اين کتاب بي‌اندازه قوي و محکم و مباني آن بلند است و از اين نظر ما را بيشتر به اهميت و علو مقام خود جذب مي‌نمايد. با اين وصف به زودي بزرگترين تأثير خود را در تمام جهان نموده، نتيجة مهمي از خود به جا خواهد گذاشت و باز مي‌گويد:
به زودي اين کتاب توصيف ناپذير‌( قرآن)، عالم را به خود جلب نموده و تأثير عميقي در دانش جهان نهد و در نتيجه جهانمدار گردد.[6]

7. راکستون، خاورشناس و محقق اسکاتلندي که در زمينة مسائل قرآني مطالعاتي داشته است، مي‌نويسد: ساليان درازي در جستجوي حقيقت بودم تا اينکه حقيقت را در اسلام يافتم. پس قرآن مقدس را ديدم و شروع به خواندن آن کردم. او بود که تمام سؤالات مرا جواب گفت. قرآن ابهت و ترس در انسان ايجاد مي‌کند و با اين روش ثابت مي‌کند که هر چه مي‌فرمايد راست است.[7]

8. بانو واگليري، خاورشناس، دانشمند ايتاليايي و پرفسور ادبيات عرب و استاد تاريخ تمدن اسلام در دانشگاه ناپل ايتاليا که فعاليت‌ها و تحقيقات فراواني در زمينه دين مبين اسلام و مفاهيم و مضامين قرآن کريم داشته است، مي‌گويد: با اينکه قرآن در سراسر جهان اسلام بارها خوانده مي‌شود، خواندن آن با اين همه تکرار در پيروانش ايجاد خستگي نمي‌کند بلکه به عکس در ضمن خواندن مکرر هر روز عزيزتر مي‌شود. در خواندن يا شنيدن قرآن در ذهن خواننده يا شنونده حس تعظيم و تکريم برمي‌انگيزد. متن قرآن در طول اعصار و قرون تاريخ نزول آن تا امروز به همان صورت باقي مانده و تا وقتي که خدا بخواهد و تا جهان ادامه داشته باشد باقي خواهد ماند.[8]

9. دکتر گوستاولوبون، عالم فرانسوي و استاد متتبع علوم و آثار شرقي در تاريخ اسلامي مي‌گويد:
قرآن که کتاب آسماني مسلمين است تنها منحصر به تعاليم و دستورهاي مذهبي نيست بلکه دستورهاي سياسي و اجتماعي مسلمانان نيز در آن درج شده است. تعليمات اخلاقي قرآن به مراتب بالاتر از تعليمات اخلاقي انجيل است.[9]

10. آلوارو ماچوردوم کومينز، شاعر، نويسنده، روزنامه نگار و محقق اسپانيايي مي‌گويد:
عده‌اي از من خواستند بعضي از سوره‌هاي قرآن را برايشان ترجمه کنم، من هم سوره کوتاهي را انتخاب نمودم سوره توحيد را که از يگانگي خداوند مي‌گويد. اين سوره و موسيقي آن آنچنان زيبا بود که براي من شاعر بسيار مهم بود. همچنين سوره فاتحة‌الکتاب را که درباره جهاني بودن خداوند است ترجمه کردم. به اين ترتيب بود که جهاني بودن و يگانگي خداوند مرا به اين نتيجه رساند که اين دين مردمي‌ترين و منطقي‌ترين دين براي از بين بردن ناآرامي‌ها و مشکلات امروزي است.[10]
11. بانو ستان راني تنس هلندي مي‌گويد:
محتواي اين کتاب آسماني کاملاً با عقل و خرد و فطرت بشري مطابقت دارد و از مطالب زننده و خلاف عقل به کلي پاک است. قرآن دربارة زنان، قضاوتي عادلانه دارد و برخلاف بعضي از مرام‌ها و اديان که جنس زن را تا به سر حد بردگي تنزل داده‌اند و ارزشي براي او قائل نيستند، وي را از مزايا و حقوق انساني برخوردار ساخته و مقام شامخي براي او منظور داشته است.[11]
12. نولدکه، دانشمند و خاورشناس مشهور آلماني که در زبان سامي و لغات شرقي تخصص يافته و شهرت کسب کرده است و مهمترين اثر او تاريخ قرآن است که بعد از تأليف آن به دريافت جايزه آکادمي فرانسه نائل شد. مي‌نويسد: قرآن با منطق علمي و روش اطمينان‌بخش و قانع‌کننده‌اي که دارد دل‌هاي شنوندگان خود را به سوي خويش توجه داده و آنها را طرف خطاب قرار مي‌دهد. همواره بر دل‌هاي کساني که از دور با آن مخالفت مي‌ورزند تسلط يافته و آنها را به خود مي‌پيوندد. فضيلت قرآن با داشتن سادگي و بلاغت خاص خود به اوج کمال رسيده است. اين کتاب توانست از مردمي وحشي و بي‌تربيت،‌ ملتي متمدن ايجاد کند که تعليم و تربيت دنياي خويش را بر عهده گرفتند.[12]
13. پرنس ژاپني بورگيز، مورخ و تاريخ نويس ايتاليايي که پيرامون مسائل تاريخي، تحقيقات زيادي داشته است مي‌نويسد: مسلمين همين که در پيروي قرآن و خواندن آن و عمل به قوانين و احکامش سستي نشان دادند، نيروي سعادت و فرشته سيادت نيز با اين بي‌اعتنايي از آنها دور شد و آن همه عزت و قدرت و خرسندي و عظمت از افق حيات آنها رخت بربست و به جايش اهريمن اسارت و بندگي جانشين شد. دشمنان از اين فرصت استفاده کردند و بر آنها تاختند و حلقه‌وار چون ميکرب‌هاي اجتماع آنها را در ميان گرفتند و آنها را به روزگار کنوني اسير و مقيد ساختند. آري اين همه بدبختي‌ها و تيره‌روزي‌هاي مسلمين از مراعات نکردن قوانين قرآن بوده. در اين امر بزرگ هيچ گناهي متوجه اسلام (قرآن) نيست. آيا حقيقتاً چه ايرادي را مي‌شود بر آيين پاک گرفت.[13]
14. بانو دکتر لورا واکيسا واگليري، پرفسور ادبيات عرب و استاد تاريخ تمدن اسلام در دانشگاه ناپل ايتاليا رساله‌اي به نام پيشرفت سريع تعاليم اسلام نوشته که در قسمتي از آن چنين آمده است:
در اين کتاب(قرآن) گنجينه‌هايي از دانش را مي‌بينيم که مافوق استعداد و ظرفيت باهوش‌ترين اشخاص و بزرگترين فيلسوفان و قوي‌ترين رجال سياسي است.[14]
بانو واگليري، دانشمند و محقق ايتاليايي که در زمينة قرآن کريم نيز مطالعاتي داشته است مي‌نويسد:
کتاب آسماني اسلام، نمونه‌اي از اعجاز است. قرآن، کتابي است که نمي‌توان از آن تقليد کرد. نمونه سبک و اسلوب قرآن در ادبيات عرب سابقه ندارد. تأثيري که سبک قرآن در روح انسان ايجاد مي‌کند ناشي از امتيازات و برتري‌هاي آن مي‌باشد. چطور ممکن است اين قرآن کار محمد(ص) باشد و حال آنکه معتقديم محمد(ص) يک مرد عرب و درس نخوانده بود. ما در اين قرآن ذخاير و اندوخته‌هايي از علوم مي‌بينيم که مافوق استعداد و ظرفيت باهوش‌ترين و متفکرترين اشخاص است و ... قويترين سياست بايد در مقابل قرآن زانوي ناتواني به زمين بزند.[15]
15. کارلتون اس گون دانشمند معروف آنتروپولوژي (انسان شناسي)، استاد دانشگاه ايالت پنسيلوانيا آمريکايي در کتاب خود به نام کاروان مي‌نويسد: بلاغت يکي از مزاياي عظيم قرآن است. قرآن هنگامي که درست تلاوت شود چه شنونده به لغت عرب آشنايي داشته باشد و آن را بفهمد يا آشنايي نداشته و آن را نفهمد، تأثير شديد و عميقي در او گذاشته و در ذهنش جاگير مي‌شود. اين مزيت بلاغتي قرآن ترجمه‌شدني نيست.[16]
16. گيبون، مي‌گويد: از اقيانوس اطلس تا کنار رود گنگ، قرآن نه فقط قانون فقهي شناخته شده است، بلکه قانون اساسي، شامل رويه قضايي و نظامات مدني، جزايي و حاوي قوانيني است که تمام عمليات و امور مالي بشر را اداره مي‌کند و همة اين امور که به موجب احکام ثابت و لايتغيري انجام مي‌شود ناشي از اراده خدا است و به عبارت ديگر، قرآن دستور عمومي و قانون اساسي مسلمانان است. دستوري است شامل مجموعه قوانين ديني و اجتماعي و مدني و تجاري و نظامي و قضايي و جنايي و جزايي. همين مجموعه قوانين از تکاليف زندگي روزانه تا تشريفات ديني از تزکيه نفس، تا حفظ بدن و بهداشت و از حقوق عمومي تا حقوق فردي و از منافع فردي تا منافع عمومي و از اخلاقيات تا جنايات و از عذاب تا مکافات اين جهان و جهان آينده همه را در بر دارد.[17]
17. ويل دورانت در تاريخ تمدن مي‌گويد: پيدايش تمدن اسلام از حوادث بزرگ تاريخ است. اسلام طي پنج قرن، از سال 81 تا 579 هجري، از نظر نيرو و نظم و بسط قلمرو و اخلاق نيک و تکامل سطح زندگاني و قوانين منصفانه انساني و ادبيات و تحقيق علمي و علوم و طب و فلسفه پيشاهنگ جهان بود.[18]

پي‌نوشت<\/h4>

*. آمنه شاهنده.
[1]. محمدي اهوازي، مصطفي، چهل داستان از عظمت قرآن کريم، ص 109.
[2]. همان.
[3]. همان، ص 110.
[4]. http://nasl-e-evom.persianblog.com
[5]. محمدي اهوازي، مصطفي، چهل داستان از عظمت قرآن کريم، ص 111
[6]. همان، ص 119
[7]. http:// nasl-e-sevom.persianblog.com.
[8]. محمدي اهوازي، مصطفي، چهل داستان از عظمت قرآن کريم، ص 126.
[9]. همان، ص 117.
[10]. همان، ص 120.
[11]. همان، ص 121.
[12]. همان، ص 124.
[13]. همان، ص 125.
[14]. همان، ص 126.
[15]. همان.
[16]. همان، صص109-127.
[17]. جان ديون پورت، عذر تقصير به پيشگاه محمد(ص)، مترجم: سعيدي سيد غلامرضا، ص 91، دارالتبليغ اسلامي. (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، كد: 15/100130381)
     
  
مرد

 
ametis: Andisheh:
دوست گرامی هرگز بنده تکرار میکنم هـــــــــــــــــر گز یک دانشمند از دل اسلام در نیامده و از تعالیم اسلامی نبوده و نیست !!

[b]اگر میتوانید فقط یک دانشمند فقـــــــــــــــــــــــط یک دانشمند مسلمان به من نشان دهید که زمان زندگی او قبل از حمله اعراب به ایران مصر و بین النهرین و شام باشد !!!

امام رضا صاحب طب الرضا......امام سجاد صاحب رساله حقوقی امام سجاد
بنده عرض کرده بودم قبل از حمله به ایران و شام و مصر یک دانشمند اسلامی به من نشان دهید نه بعد از حمله ! اگر علمی در اسلام بود مخلص ترین مسلمانان در ابتدا در مکه و مدینه بودند حتمن باید از دل انها عالمی دانشمندی چیزی بیرون میامد ! این مغله است !

اما در مورد تحدی من کتاب الفرقان الحق رو به شما پیشنهاد میکنم برای مطالعه که در تحدی با قران سروده شده ! هم زیبا تر و هم با معانی انسانی تریست !
اگر بحث اهنگین باشد بسیار اشعار اهنگین تر و زیبا تری از قران هست ! اگر بحث مفهوم باشد بسیار کتابها پر مفهوم تر از قران هست ! اپر بحث تریخ و علم باشد پر واضح است که کتب تاریخی و علمی غنی تر از قرآن بسیارند !
اما اپر عرب بدوی عربستان نتوانسته مانند قران از هر نظر برابری کند نشان از نبوغ محمد و ضعف عرب دارد نه نعجزه قران ! امروزه تنها و تنها فرمول نسبیت انیشتین با تمام دارایی های علمی قران برابری میکند ! نثر سعدی بسیار زیبا تر از نثر قران است هرچند خودش نفهمید . کتاب تاریخ تمدن بار ها از قرآن قوی تر است و البته بسیار رساله های انسان دوستی و جامعه پذیری منتشر شده و خست که بار ها از دستورات کشت و کشتار و اهانت امیز قرآن به انسانهای زمانه نزول قران انسانی تر و زیبا تر است . ametis: Andisheh:
این علم از خرد اون ها سر چشمه گرفته نه از دل اسلام !

عزیزم این خرد قبلا هم بوده ولی چرا به آوازه ابن سینا و رازی و بیرونی و....در تاریخ قبل از اسلام ایران نداریم و یا خیلی کم داریم


عرض میکنم


اگر بیرونی این سینا در اون مان زندگی میکردند یقینا هیچ اسمی از اونها امروزه نبود


چون قانون طبقاتی سلسله های ایرانی اونها رو از درس و علم محروم میکرد علم فقط ماله طبقات بالای جامعه بود

پس بستر مناسب رو کم تاثیر ندان

البته این حدس منه که اگر اسلام هم اینقدر بر علوم مختلف رو بدست اوردن تاگید نمیکررد و فقط به علوم دینی ارج و قرب نهاده بود باز هم امروز بجای ابن سبنا ایت الله ابن سینا داشتیم

حر ف شما به لحاظ موقعیت سیاسی دارای جواب است نه مذهبی ! به دلیل ابنکه در خلفای اموی مامون خرد پرا و علم گرا تر بوده و بعد بین پادشاهان ترک حاکم بر ایران سامانیان خرد گرا تر و عق گرا تر بودند بیشتر دانشمندان ایرانی اسلامی از جمله فارابی و رازی و ابن سینا در ان زمان میزستند ! اگر نه اینکه در قبل از انها هم ایران اسلامی بوده و بعد از انها هم اسلامی بوده ! اصولن این موضوع ارتباظی با اسلام ندارد ! البته درست میفرمایید که اسلام با کسب علم مخالفتی نداشته و در زمان ساسانیان نظام طبقاتی اجازه کسب علم به مردم عادی نمیداده اما این هم ارتباظی با ایین زرتشت یا دین اسلام ندارد بلکه هردوس انها در گرو شرایز سیاسی حاکمان خود بوده.
این مثل اسن است که چون پدر فیزیک کلاسیک نیوتن بوده و او یهودی بوده و پدر علم فیزیک نوین انیشتین است و یهودی بوده بگوییم دین یهود دانشمند فیزیک تولید میکند !
اما چرا یهودیان هررگز این ادعا را نمیکنند ؟ چون انها بر خلاف مسلمانان ادعای همه چیز را ندارند اما مسلمانان همیشه در ظول تاریخ به دلیل تهی بودن از مناسبات اقتصادی و اجتماعی مناسب هر چیزی را به زور در دین خود جستجو کرده و به ان ربط دهند .
ametis: منظور این نیست که یک کتاب که قبلا نوشته شده یا بعدا نوشته خواهد شد رو با قران مقایسه کنیم

خدا این حرف رو به اعرابی که ادعا کردند محمد شاعر است فرمود و گفت اگر فکر میکنید اینها شعره یک سوره مثل اون بیارید و با وجود همه اون شاعران مدعی عرب هیچکس نتونست

این کار فقط از یک عرب زبان که عربی فصیح رو بشناسه بر میاد

ساده اش این میشه


هر کس ادعا داره قران اشعاره شخص رسول الله است و کلام خدا و معجزه نیست یک سوره بسراید به نحوی که اگر کسی شنید و خواند مشکوک شود ایااین ایه قران است یا خیر

از لحاظ مفهوم و مضمون ومعنی دار بودن و اهنگ و قواعد دستوری عربی مانند قران باشد
این شد حرف حساب ! من این رو قبول دارم و میپذیرم
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
     
  
صفحه  صفحه 43 از 53:  « پیشین  1  ...  42  43  44  ...  52  53  پسین » 
مذهب
مذهب

آیا واقعا كسی نمی تواند کتابی مانند قرآن را بیاورد!؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA