ارسالها: 1329
#251
Posted: 23 Nov 2012 22:34
Sachme: چه حرف مسخره ای کی را خواستی تو گول بزنی
بدعت کردی
كي را؟
من روباه مكارم ميخواهم مسلمانان را گول بزنم!
بلي همه از دين بدعت كردند! بغير از شما و اهل حديث(تسنن)
جز اون هايي كه وقتي پيامبر گفت ان كنت مولا و هذا علي مولا ابوبكر رو خليفه كردن اون ها بدعت نكردن!!...
همه لات بازیات واسه مامانه بوده خون ریزیاتم که عادت ماهانه بوده
...
ارسالها: 150
#253
Posted: 24 Nov 2012 00:22
mohamad_1359: ولی بهش احترام میزارم
چه جوری احترام میذاری؟ یعنی سینه و قمه نمیزنی؟
تن آدمیت شریفست به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
اگر آدمی به چشمست و دهان و گوش و بينی چه میان نقش دیوار و میان آدمیت
خور و خواب و خشم و شهوت و جهل و ظلمت حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت
به حقیقت آدمی باش وگرنه مرغ باشد که همین سخن بگوید به زبان آدميت
ارسالها: 129
#255
Posted: 24 Nov 2012 10:03
واقعا من چرایی ایجادتایپیک هایی بااین موضوعات رودرک نمی کنم
نمی دونم کدوم یک ازشماها روزقیامت به خاطر تاریخ صدراسلام موردبازخواستید؟
نمی دونم کدومیک ازشماها روبه خاطر اینکه عزاداری بودیا نبود بازخواست می کنند؟
نکن برادرمن توکه معتقدی دینت ازدین یسارویهودبهتره نکن
ازاین زاویه به قضیه نگاه کن که اختلاف بین شیعه وسنی یهود ومسیح مسلمان درتمام دنیا ذی نفع های خودش روداره
ومخالفت ورزیدن باهردینی دانسته یاندانسته فقط وفقط بازیچه شدن دست این افراد
وگرنه دینی که برنامه زندگیه وهدفش رستگاری انسان دراین دنیا وان دنیاست این چیزی نیست که شما می بینید
برو طواف دلي كن كه كعبه مخفي ست
كه اينو خود بنا كرده آن خليل بنا
برنده می گوید مشکل است، اما ممکن
و بازنده می گوید ممکن است، اما مشکل ...
ارسالها: 150
#256
Posted: 24 Nov 2012 12:02
hard: واقعا من چرایی ایجادتایپیک هایی بااین موضوعات رودرک نمی کنم
نمی دونم کدوم یک ازشماها روزقیامت به خاطر تاریخ صدراسلام موردبازخواستید؟
نمی دونم کدومیک ازشماها روبه خاطر اینکه عزاداری بودیا نبود بازخواست می کنند؟
نکن برادرمن توکه معتقدی دینت ازدین یسارویهودبهتره نکن
ازاین زاویه به قضیه نگاه کن که اختلاف بین شیعه وسنی یهود ومسیح مسلمان درتمام دنیا ذی نفع های خودش روداره
ومخالفت ورزیدن باهردینی دانسته یاندانسته فقط وفقط بازیچه شدن دست این افراد
وگرنه دینی که برنامه زندگیه وهدفش رستگاری انسان دراین دنیا وان دنیاست این چیزی نیست که شما می بینید
برو طواف دلي كن كه كعبه مخفي ست
كه اينو خود بنا كرده آن خليل بنا
ما هم کاری به مذهبشان ندارین هر کاری می کنند بکنند عزاداری می کنند بکنند فقط تو عزاداری ها توهین به عقاید اهل سنت نکنن چون ما ساکت نمی شینیم
هر چی میخوان ثابت کنن میگن از روایات اهل سنت آخه اهل سنت تا وقتی که به عقایدشان توهین نکنید با شما چه کار دارند؟
تن آدمیت شریفست به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
اگر آدمی به چشمست و دهان و گوش و بينی چه میان نقش دیوار و میان آدمیت
خور و خواب و خشم و شهوت و جهل و ظلمت حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت
به حقیقت آدمی باش وگرنه مرغ باشد که همین سخن بگوید به زبان آدميت
ارسالها: 150
#257
Posted: 24 Nov 2012 12:33
موضع علمای بزرگ شیعه در قبال نوحه سرایی و عزاداری چیست؟
«نوحه سرائی از اعمال جاهلیت می باشد» (من لایحضره الفقیه: ۴/۲۷۱-۲۷۲). و همچنین محمد باقر مجلسی با این لفظ آنرا روایت کرده است که: «نوحه سرائی از جاهلیت می باشد» ا.ه (بحار الأنوار: ۸۲/۱۰۳).
و تمامی علماء محقق از جمله نوری و بروجردی از رسول الله صلى الله علیه وسلم روایت کرده اند که او فرمود: «دو صدا هستند که ملعونند و خداوند به آنه غضب می کند: شیون در مصیبت و صدا در حالت شادی یعنی: نوحه و غناء» (بحارالأنوار: ۸۲/۱۰۱).
از این روایات می توان یاد کرد از نوشته ای که امیر المومنین رضی الله عنه به رفاعة بن شداد فرستاد: «در سرزمینی که صاحب قدرت هستی تو را به نوحه برای مرده هشدار میدهم» (مستدرک الوسائل: ۱/۱۴۴).
و همچنین سخن صلى الله علیه وسلم در حدیث: «و همانا شما را از نوحه و شیون نهی می کنم» (جامع احادیث الشیعة: ۳/۳۷۲).
و روایتی که جابر رضی الله عنه از پیامبر صلى الله علیه وسلم آورده است که فرمود: «و همانا من شما را نهی کرده ام از نوحه سرائی و دو صدای احمقانه ی بی بندبار: صدا هنگام نغمه های لهو و آوازهای شیطانی و صدا هنگام مصیبت [و] چنگ زدن صورت و پاره کردن یقه و ناله شیطانی» (مستدرک الوسائل: ۱/۱۴۵).
و از علی رضی الله عنه : سه چیز از اعمال جاهلیت میباشد و در بین مردم از بین نمیرود تا قیامت برپا شود: باران طلبیدن از ستارگان و توهین کردن به اقوام و نوحه سرائی در مرگ» (بحار الأنوار: ۸۲/۱۰۱).
کلینی و غیره از امام صادق روایت می کنند که فرمود: «فریاد زدن بر مرده اصلاح نمیگردد و جایز نمی باشد ولی اکثر مردم درک نمی کنند». (الکافی: ۳/۲۲۶).
و کلینی همچنین ازصادق علیه السلام آورده است که فرمود: «فریاد زدن برای مرگ جایز نیست و لباس پاره کردن [نیز همچنین] جایز نیست» (الکافی: ۳/ ۲۵۵).
محمد باقر مجلسی از علی رضی الله عنه روایت می کند: «وقتی ابراهیم بن رسول الله صلى الله علیه وسلم فوت کرد به من امر فرمود و من [نیز] او را غسل دادم, رسول الله صلى الله علیه وسلم او را کفن نمود و حنوط مالید و به من فرمود: ای علی او را حمل کن, او را حمل کرده تا به بقیع رساندم و بعد از آن بر آن نماز گذارد… و وقتی احوال او را دید رسول الله صلى الله علیه وسلم گریه کرد و از پس گریه ی او مسلمانان گریه کردند تا اینکه صدای [گریه] مردان از صدای زنان بلندتر شد و رسول الله صلى الله علیه وسلم به شدیدترین حالت آنها را نهی فرمود و گفت: چشم گریه میکند و قلب غمگین میشود و نمی گوئیم پروردگار بر ما خشم می آورد, و همانا ما توسط تو دچار مصیبت می شویم و همانا ما به اراده تو اندوهگین می شویم». (بحار الأنوار: ۸۲/۱۰۰-۱۰۱).
سپس تیجانی یاد می کند که امیر المؤمنین علی بن ابیطالب آنچه را که شیعیان امروزه انجام میدهند در زمان وفات نبی صلى الله علیه وسلم انجام نداد و به همین ترتیب امامان حسن و حسین و سجاد نیز این کار را نکردند و درباره این امام, تیجانی گفته است: «همانا چیزهائی را دید که هیچ کس ندیده است او با دو چشم خود شاهد کربلا بود, کربلائی که در آن پدرش و عموهایش و بردارانش همگی کشته شدند, و مصیبتهائی را دید که کوه دوام آنرا ندارد و در تاریخ نیز از هیچکدام از ائمه (علیهم السلام) چیزی درباره آنکه او کاری کرده باشد روایت نشده است و یا اینکه امر به تبعیت و پیروی آن کند» (کل الحلول: صفحه۱۵۱).
تن آدمیت شریفست به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
اگر آدمی به چشمست و دهان و گوش و بينی چه میان نقش دیوار و میان آدمیت
خور و خواب و خشم و شهوت و جهل و ظلمت حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت
به حقیقت آدمی باش وگرنه مرغ باشد که همین سخن بگوید به زبان آدميت
ارسالها: 150
#258
Posted: 24 Nov 2012 12:56
alizombe1234
سلام من هم ميخوام گفتگو دوستانه و با سند و بدون هر گونه توهين باشد
قبل از آن يك سوال
تعريف حديث صحيح نزد شيعه چيست؟
تن آدمیت شریفست به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
اگر آدمی به چشمست و دهان و گوش و بينی چه میان نقش دیوار و میان آدمیت
خور و خواب و خشم و شهوت و جهل و ظلمت حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت
به حقیقت آدمی باش وگرنه مرغ باشد که همین سخن بگوید به زبان آدميت
ارسالها: 150
#259
Posted: 24 Nov 2012 13:06
alizombe1234: ملاک تشخیص روایات صحیح از غیر صحیح :
1 موافقت روایت با قرآن : پیامبر(ص)فرمود: «بر هر حقی ، حقیقتی است و بر هر راه درستی ، نور وچراغی هست . پس آن چه از روایات مطابق قرآن باشد، آن را مورد عمل قرار بدهید و آن چه را مخالف قرآن باشد، رها کنید».(1)
امام صادق (ع) فرمود:«احادیثی که موفق قرآن نباشد، باطل است ».(2)
پیامبر (ص) در سرزمین منی برای مردم خطبه خواند و فرمود: «ای مردم ! آن چه از من به شما رسید و ازمن نقل کردند، اگر موافق قرآن باشد، آن را گفته ام و قبول دارم و آن چه که مخالف قرآن باشد، آن را نگفته ام ».(3)
2 مخالفت روایت با شهرت : اگر روایتی مخالف با روایات مشهور باشد یا مخالف با ضرورت مشهوری باشد،(4) آن روایت را قبول نمی کنیم و به آن روایت شاذ و نادر می گوییم .
3 مخالفت احادیث با عقل ناب و مستقلات عقلی :
روایاتی که در کتاب های روایی نقل شده ، چون دارای چند واسطه است ، باید دربارهء هر یک از واسطه ها و راوی ها تحقیق بشود که آیا این شخص که روایت رااز امام (ع) شنیده و به دیگری ، گفته و دیگری هم به سومی و او هم به چهارمی انتقال داده ، همه ، انسان های درستکار و موثّقی بوده اند یا نه ؟ این کار از عهدهء هر کس بر نمی آید، بلکه فقهای عظام و کسانی که حدیث های صحیح را تشخیص می دهند، باید سند روایت را مورد تحقیق قرار دهند. این تحقیق و جست و جو را «بحث سندی » می گویند. بعد از تشخیص صحّت سند، نوبت به دلالت و فهم مضمون آن حدیث می رسد. در فهم دلالت حدیث ، باید انسان تشخیص بدهد این کلام را که امام(ع) به فلان شخص گفته، تقیه یا مسئلهء دیگری درکار نبوده یا فهم آن شخص ، چقدر بوده است . گاهی شخصی که از امام سؤال می کند، کم سواد یا بیسواد و عامی است ، ولی یک وقت فرد عالم و دانشمندی است .
بنابراین ، فهم تشخیص روایات صحیح از غیر صحیح کار بسیار مشکلی است و هر کس نمی تواند در این کارها وارد شود; از این رو نمی توانیم حدیثی را به راحتی ردّ و یا قبول کنیم . روایاتی که باعقل جور در نمی آید، باید دید با عقل چه کسی جور در نمی آید.
گفتهاید: بعضی از روایات با علم سازش ندارد. اگر روایتی داشتیم که با علم قطعی و یقینی جور درنیامد، باید آن روایت را با کسانی که از فنّ حدیث شناسی آگاهی دارند، در میان گذاشت . اگر ایشان گفتند که این حدیث صحیح نیست ، آن وقت می پذیریم ، وگرنه نمی توانیم به سادگی روایتی را دروغ بپنداریم .
ملاک شیعه نسبت به صحت حدیث همین است؟
تن آدمیت شریفست به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
اگر آدمی به چشمست و دهان و گوش و بينی چه میان نقش دیوار و میان آدمیت
خور و خواب و خشم و شهوت و جهل و ظلمت حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت
به حقیقت آدمی باش وگرنه مرغ باشد که همین سخن بگوید به زبان آدميت
ارسالها: 99
#260
Posted: 24 Nov 2012 13:25
محرم یک شور است یک نظام جدا !!
به خدا این محرم منو خیلی عوض کرد پیشنهاد من به اون دوستانی که شب و روزشون رو با مطالب دیگر میگذرانند و در خیال خودشون بدون دین هستند اینه که این دو شب آخر رو حتماً روضه ی امام حسین برند نمیگم اینجا نیایید چون نمیتونید مثل خودم که نتونستم اما روضه هم برید هر کاری میکنید بکنید اما روضه رو برید برید اون هیئت هایی که با روال شهدا و امام دان پیش میرند تو رو خدا همین دوشب آخر رو برید !
درست که تا امام خودش دوعتت نکنه حتی نمیتونی از در تکیه اش داخل رو نگاه کنی اما اگر تو بخوای امام هم قبول میکنه پس برو ،برو تو رو خدا برو !!
اجرتون با خود آقا
کوروش تو نخواب که ملتت در خواب است ! آرام گاهت غرق به زیر اب است این بار نه بیگانه که دشمن زخود است ننگ بر ما که روح تو بیتاب است !!