ارسالها: 66
#291
Posted: 9 Sep 2013 17:33
rostam91: لعن هم نمیکنیم و ترجیح میدیم بجای لعن و ناسزا به این و آن ، سخنان و کلماتپسندیده بکار ببریم
کلمات پسندیده برای قاتل اولاد رسول الله؟؟؟
اصلا اولاد رسول الله نه
قاتل این همه بی گناه در کربلا و مکه ومدینه و تجاوز به زنان و کشتار کودکان و به اتش کشیدن خانه خدا؟؟؟؟
منطق شما بسیار جالبه!!!
وقتی مهربانیت از دور این قدر نزدیک است، حس میکنم جغرافیا یک دروغ تاریخی است....
ارسالها: 2554
#293
Posted: 9 Sep 2013 21:07
rostam91: چرت و پرت نگو !
مهم وضعیت حال انسانه که ایشون در حال حاضر داره از این عکس استفاده میکنه و نه شما و نه من از آینده ایشون بی خبریم در آینده اگر توبه کرد و استفاده ننمود اونوقت میپردازیم به وضعیت اون زمانش و میگیم گناهان الآنش بخشیده شده!
این حرفهای شماست در مورد عایشه و البته برخی دیگر از صحابه
حالا اگر
rostam91: چرت و پرت نگو !
شامل این حرف هست دیگه خودتون میدونید و خودتون چون در واقع شما این حرفها رو در مورد صحابه میگید
میگید همه این حرفها و اعمال رو قبول دارید کارهای بدشون رو هم قبول دارید که انجام دادن اما چون الان مردن و معلوم نیست توبه کردن یا نه نمیشه به اونها نسبت گناه داد ؟؟؟
در حالیکه نه یقین دارید توبه کردنه یا نه و نه یقین دارید که خدا بخشیده اونها رو یا نه
الان هم نمیدونید خدا این دوستمون رو میبخشه یانه
پس چرا اهانت میکنید و بهش ایراد میگیرید
فکر کنم این اعتقاد رو و میزان استحکام و صثحت اون رو خودتون با این عمل خیلی واضح به بقیه نشون دادید
عایشه دهها عمل منافی اخلاق و حتی عفت انجام داده و شما بجای اینکه کارهای بدش رو تقبیح کنید بهش ام المومنین هم میگید ؟؟؟؟
کارهای عایشه بمراتب بدتر از کار دوستم مرجانه
مرجان یک اواتار ناشناس نیمه سکسی برا خودش اونهم تو یک فضای مجازی ازاد که طبق قوانینش ایرادی نداره انتخاب کرده
اما جناب عایشه خصوصی ترین لحظات سکس خودش و پیامبر رو که برترین مخلوق و با حیا ترین و معصوم ترین انسان آفریده شده رو بیان کرده که میلیونها و حتی میلیاذردها ادم اون رو خوندن
او ابرو و عفت پیامبر را زیر سوال برده
شرمم میاد بخوام بازهم اون احادیث رو از کتبهای صحیح و سنن اهل سنت نقل کنم
حالا حرف کی چرت است
rostam91: اگه صحابه مثل امثال شما فکر میکردن دو دقیقه هم زیر شکنجه کفار دوام نمی آوردن و عطای اسلام رو به لقایش می بخشیدن و زندگیشون رو میکردن
این همه شهید جنگ تحمیلی هم اشتباه کردن که زندگیشون رو بخاطر عقیدشون بخشیدن!
برای بعضیها .... بی خیال!
در جنگ تحمیلی بحث اعتقاد نبود و مسئله اصلی میهن و دفاع بود
در مورد اعتقاد
نه پیامبر و نه خدا هیچکدوم راضی به کشته شدنه انسانها به این دلیل نیستن
وقتی ادم میتونه با یک دروغ جون خودش رو نجات بده مسخره است این کار رو نکنه
وقتی حتی دشمنی مجبورت کنه که یا خدا رو انکار کنی یا کشته بشی میتونی خدا رو انکار کنی ولی به ظاهر تا جون خودت رو نجات بدی
همونطور که در اسلام خوردن گوشت مردار و خوک هم در اظطرار و زمانی که بیم مرگ میره اشکال نداره
انکار خدا و ذرسول اونهم در حد حرف که حتما ایرادی نخواهد داشت
اونها هم که در صدر اسلا هم شهید شدن مختار بودن و البته اون راه رو انتخاب کردن
گرچه میتونستن قلبا به محمد ایمان داشته باشن ولی در ظاهر اون رو انکار کنن و زنده بمونن
گرچه اجر مقاومت و شهادت رو هم دارن اما یقینا پیامبر هم راضی نیست کسی بخاطر ایشون شکنجه بشه یا بمیره
جنگهای پیامبر هم اغلبا و قریب به اتفاق تدافعی بود و یا پیشگیرانه و پیامبر قصد کشور گشایی نداشت
عمر کشورگشایی رو بدعت کرد و موجب اونهمه جنایت شد
عمر اسلام رو از دینی که در قلب و جان رسوخ میکرد به دینی اجباری و ظاهری تبدیل کرد
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#294
Posted: 9 Sep 2013 21:11
rostam91: لعن هم نمیکنیم و ترجیح میدیم بجای لعن و ناسزا به این و آن ، سخنان و کلماتپسندیده بکار ببریم
این هم از شاهکارهای اهل سنت است
البته این احتیاط فقط بخاطر اینه که اگر اهل سنت لعن بر یزید یا هر کسی رو مجاز بدونن عاقبت دامنه این جواز به خلفا و عایشه هم میرسه چچون هر کار زشتی یزید کرده عینا اونها هم انجام دادن واسه همین
راه را بر خطر میبندند
اگر خدا یزید رو قرار باشه ببخشه باید به عدل خدا شک کرد
البته خوب هم هست که ادم یک عمر گناه کنه و بعد در ثانیه اخر عمرش قلبا توبه کنه
چون یزید زمانی مرد که افرادش داشتن کعبه رو ویران میکردن پس حتما توبه اش هم قبول شده
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#295
Posted: 9 Sep 2013 21:25
rostam91: این کار هیچ مبنائی در اسلام نداره و بدعتی بیش نیست نه رسول الله ص و نه ائمه رض به این کارها سفارش کردند و نه خودشون انجام دادند!
از پیامبر و حضرت علی در سفارش امام حسین ذروایات زیادی داریم
ضمنا همه ائمه بلا استثناء امام حسین را زیارت کردند
اول عزای امام حسین را امام سجاد و حضرت زینب برگزار کردند و امام صادق اولین مجلس رسمی را برگزار کرد
چگونه همه اینها مبنا نیست
اما یک کلمه عمر که گفت متعه رو حرام میکنم اونهم بدون هیچ مبنا و اجازه قبلی الان شده مبنا
شما راحت بگید مشکلتون با علی ع و اولاد اوست چرا اینقدر طفره میرید
rostam91: معنی این علم چیه؟ و چرا اونو تو خیابونها این ور و انور میکشن و اولین بار چه کسی استفاده کرد؟!
یه کار من در آوردی که نه ثوابی داره نه معنی خاصی این کار هم مثل زدن سنتور و ارگ تو عزاداریها که الآن مد شده و در آینده به فرهنگ تبدیل میشه هست!
رسم و رسوم احتیاحج به مبنای دینی نداره گرچه ارتباط با دین داشته باشه
اینها فولکلور است
علم نماد و رایت و پرچم موکب عزاداران است که از دورتر قابل رویت باشه
زدنه سنتور وارگ در عزاداری حرامه
همواره این اتفاقها افتاده و هرگز مرسوم نشده و دوباره نسخ شده
گرچه استفاده از اهنگهای غیر مطرب ایراد نداره امنا در عزاداری حرمت نگه داشتن بهتره
لذا رفتارهای موجود در تعزیه چنانچه با مسائل و احکام تناقض نداشت به اونها ایراد نمیگیریم
ضمن اینکه علم و کتل دارای سابقه بسیار قدیمی است
برخی اشتباه میکنند و از نوحه های اشتباه و شعرهای غلط و یا وسایل نامربوط استفاده میکنن اکه البته اشتباه اونها نه پای اسلامه نه پای امام حسین
علم کشی ثواب نداره اما وقتی اسم امام حسین میاد وسط ثواب هم داره
خیلی کارها اجری نداره ولی وقتی به صاحب کرم و به ذات خدا وصل میشه اجر پیدا میکنه
مثلا پوست کردن گرده ثواب نداره اما اگر برای تامین معاش خانواده باشه یا مثلا برای تقفدیم به پیامبر دارای اجر و ثواب میشه
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 1509
#296
Posted: 10 Sep 2013 10:49
mohan1978: شما راحت بگید مشکلتون با علی ع و اولاد اوست چرا اینقدر طفره میرید
با امام جعفر صادق آشنا شويم
اسم و نسب:
ايشان امام جعفر بن محمد بن علي زين العابدين بن حسين بن علي ابن ابي طالب پسر عموي حضرت رسول صلي الله عليه وآله وسلم و ابن فاطمه بتول رضي الله عنها دختر گرامي پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم است. اين نسب ايشان از طرف اصول بود. و اما از طرف دايي هايشان: ايشان از دو جهت فرزند ابوبكر صديق رضي الله عنه افضل ترين ولي خدا و صحابي بزرگوار رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم است لذا امام صادق مي فرمايد: (ولدني ابوبكر الصديق مرتين) ابوبكر صديق از دو طرف جد من است.
با اين تفصيل كه: مادر ايشان ام فروه بنت قاسم بن محمد بن ابي بكر صديق رضي الله عنه است و مادر ايشان ـ يعني مادر بزرگ مادري ايشان- اسماء بنت عبدالرحمن بن ابوبكر صديق رضي الله عنهم اجمعين است.
كسي كه نسبش اينگونه باشد كه از يك طرف فرزند پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم و از طرف ديگر فرزند ابوبكر صديق رضي الله عنه آنهم حضرت صديق از دو جهت پدر بزرگ ايشان باشد، با آن دينداري وتقوا و قرابتش به پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم محال است كه پدر بزرگش را بد ببيند، يا با او كينه داشته باشد يا او را دشنام دهد و لعنت كن.
زيرا قطع نظر از دين و تقوا و كمال علم و دانش و فضليت حتي اخلاق و مروت عربيت و بزرگواري اش به او اجازه چنين جسارتي را نميدهد. ايشان در سال 80 هشتاد قمری در مدينه منوره متولد شد و در سال 148 قمري 25 شوال در سن 68 سالگي در مدينه به زهر منصور دوانیقی لعنت الله علیه به شهادت رسیدند و در جنت البقیع به جاودانه ها پیوستند.
لقب:
امام جعفر بن محمد به صادق لقب يافتس، و اين لقب آنقدر برايشان غالب شد كه هرگاه ذكر ميشد جز ايشان ذهن كسي به جاي ديگري نميرفت. علت شهرت ايشان به لقب صادق اين بود كه ايشان در گفتار و كردار و رفتارش صادق بود جز صداقت و راستي از ايشان هرگز دروغي ثابت نشده است. بقول شاعر:
بأبيه اقتدي عدی بالكرم ومن يشبه أباه فما ظلم
عدي درسخاوت به پدرش گرويده است
و كسيكه به پدرش شباهت داشته باشد زياد روي نكرده است.
و پدران ايشان صادق ترين انسانهاي دنيا بودند، از يكسوی رسول امين صلي الله عليه وآله وسلم كه حتي در ميان كافران ومشركان و به اعتراف آنان صادق و امانت دار بود. و از طرف ديگر پدربزرگش ابوبكر، صديق اين امت كه خداوند متعال در باره اش (در آخر سوره توبه) چنين نازل فرمودند:
(يا أيها الذين أمنوا اتقوا الله و كونوا مع الصادقين) (اي مؤمنان از خدا بترسيد و با راستگويان باشيد).
خلاصه ايشان به اين لقب شهرت يافت و علماء ايشان را به همين لقب ميشناسند و معرفي ميكنند. از ديگر القاب ايشان (امام) است كه واقعا شايستگي آنرا دارد، و همچنين (فقيه) از القاب ديگر ايشان است اما چنانكه مخالفين ايشان مدعي هستند ايشان معصوم نيستند زيرا خود ايشان اين چيز را از خود نفي كرده است، مقام عصمت جز پيامبران عليهم السلام كه در تبليغ رسالتشان به آن نياز دارند و خداوند به آنان عنايت فرموده هيچ انسان ديگر معصوم نيست.
فرزندان:
امام جعفر صادقا عليه فرزندان زيادي بجاي گذاشتند:
1-اسماعيلا كه بزرگترين فرزند ايشان است و در حيات ايشان در سال 138هجری وفات نمود، و فرزندي بنام محمد بن اسماعيل از خود به جاي گذاشت، محمد فرزندان زيادي داشت كه هر كدام آنان نسلي بجاي گذاشتند.
2-عبد اللها، لذا كنيه ايشان ابوعبدالله بود.
3-موسي كه به كاظم لقب يافتا، شيعيان اثناعشري او را بعد از پدر امام هفتما مي دانند، از همينجا اختلاف كردند، اسماعيليها فرزند اول ايشان اسماعيلا را امام ميدانند و اثناعشري ها موسي كاظما را امام گفتند.
4-اسحاقا
5- محمدا
6-عليا
7-فاطمه.ل
مهمترين اساتيد:
امام جعفر صادقا علم و حديث را از طبقه عالي از علماء آموختند، زيرا ايشان اواخر عصر صحابه را درك كردند، مانند سهل بن سعد ساعدي وانس بن مالك رضي الله عنهما. از پدرشان محمد بن علي باقر هم زياد روايت كرده است، باقر فاضل و ثقه است اكثر محدثين از ايشان روايت كرده اند، وفات ايشان تقريبا سال 110 هجری بود، اكثر روايات ايشان از طريق پدر از جدش حسين بن علي يا علي ابن ابي طالب از رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم است و اين به اعتبار سند عالي ترين روايات وي است و اينها بهترين نمونه روايات پسران از پدرانشان است.
از ديگر شيوخ امام صادقا سردار تابعين عطاء بن ابي رباح، محمد بن شهاب زهري، عروه ابن زبير، محمد بن المنكدر، عبد الله بن ابي رافع، وعكرمه مولي ابن عباس است. كما اينكه از جدش قاسم بن محمد بن ابوبكر نيز روايت كرده است و اكثر شيوخ ايشان از علماي مدينه است، همه اينها كه ذكر كرديم امامان ثقه، معتمد، ديانتدار، صادق، عادل، و امانت دار هستند، خداوند همه شان را رحمت كند.
بارزترين شاگردان:
كساني كه از ايشان علم آموختند چه علم روايت و چه علم فقه عده بزرگي از علماء و حفاظ ثقه و معتمد هستند كه مشهورترين آنان عبارتند از: يحی بن سعيد انصاري قطان، يزيد بن عبدالله بن الهاد الليثي المدني- ايشان از امام صادق از سن بزرگتر بودند و ده سال پيش از ايشان وفات نمود، عبدالملك بن عبدالعزيز بن جريج كه از همدوره هاي ايشان است، ابان بن تغلب، ايوب سختياني، ابوعمرو بن العلا، مالك بن انس الاصبحي امام دار الهجرت، سفيان ثوري، امام نقاد شعبه بن الحجاج، سفيان بن عينيه، محمد بن ثابت بناني، وبسياري ديگر.
از ميان شاگردان، بعضي بيشتر از ايشان فقه آموخت و با ايشان هم نشين بود و حديث روايت كرده از اين جمله امام مالك و امام ابوحنيفه رحمت الله عليهما بطور خصوص قابل ذكر است.
تمام اصحاب صحاح سته از ايشان حديث نقل كرده اند، البته امام بخاريا در صحيح نه بلكه در كتابهاي ديگرش از ايشان حديث نقل كرده است، براستي كه ايشان امام صادق اثقه و صدوق و امام و فقيه بود، رحمت خدا بر او باد.
سخاوت و كرم:
ايشان در ميدان كرم و سخاوت منزلت فوق العاده اي داشتند و اين امر از ايشان و از خاندان سخاوتمند نبوت امر عجيبي نيست، جد بزرگوار ايشان رسول الله صلي الله عليه و آله وسلم (به تعبير حديث شريف) از باد هم سخاوتمندتر بودند، نمونه هاي بارز و بيشمار كرم آنحضرت، چه در غزوات و چه در مواقع مختلف ديگر، روشن و آشكار است بقدري سخاوت ميكردند و با دست باز ميدادند كه هيچ نگراني و ترسی از فقر و تنگدستي نداشتند.
هياج بن بسطام تميمي شاگرد امام جعفر صادق رحمة الله عليه در باره سخاوت ايشان چنين ميگويد:
(كان جعفر بن محمد" يطعم حتي لايبقي لعياله شيء) (امام صادق رحمة الله عليه بقدري با دست باز غذا ميداد كه براي فرزندان خودش چيزي باقي نميگذاشت).
و اين بخشش و سخاوت كسي است كه از فقر و تنگدستي نميترسد. روايت شده كه وقتي از ايشان در باره تحريم ربا پرسيده شد فرمودند:
(لئلا يتمانع الناس المعروف) (انگيزه حرام شدن ربا اين است تا اينكه مردم از كار خير باز نايستند).اين دلالت برسخاوت و اطمينان نفس مي كند.
ميگويند كه ايشان گاهي بخاطر اينكه صلح بين مردم برقرار شود حاضر ميشد از جيب خودش خسارت آنان را تحمل كند.
همچنين گفته ميشود كه ايشان در انفاق و خرج كردن مخفيانه مشابهت زيادي به جدش امام زين العابدين علي بن حسين رضي الله عنهما داشت، عادت ايشان چنين بود كه در تاريكي شب باري از نان و گوشت و پول را بر دوش مي گذاشت و بر فقراء و بين مستمندان مدينه تقسيم ميكرد.
اين عادت همچنان ادامه داشت تا اينكه وفات نمود و مردم زماني فهميدند كه مستمندان در ماندند و كسي نبود كه نيازشان را برآورد.
پس خداوند رحمت كند ايشان را، اميدوارم خداوند ايشان را در زمره كساني به حساب آورد كه در باره ايشان فرمود:ه:
(ومن يوق شح نفسه فأولئك هم المفلحون).
و كساني كه از أز نفس خويش مصون باشند، اينانند كه رستگارند.
حكمت و دانش وافر:
كساني كه زندگي نامه امام صادق رحمة الله عليه را نوشته اند از حكمت و حاضر جوابي ايشان به كثرت سخن گفته اند، حاضر جوابي در برابر پرسشهاي دشوار وپيچيده، كه واقعا اين حاضر جوابي ها بر علم و دانش گسترده و فهم عميق و دور رس ايشان دلالت ميكند.
كما اينكه دلالت بر اين دارد كه خداوند متعال به ايشان درك سريع و زبان فصيح، عنايت فرموده كه بتواند جامع ترين معاني را تعبير كند و فقه و بينشي كه مقاصد و اسرار شريعت را درك كند.
شاگرد ايشان سفيان بن عيينه ميگويد:
در موسم حج به مكه آمدم ديدم ابوعبدالله جعفر بن محمد، شترش را در ابطح خوابانده، گفتم: يابن رسول الله! چرا موقف- جاي ايستادن در عرفات- در پشت حرم قرار گرفت و نه داخل مشعر الحرام؟ فرمود: كعبه خانه خدا، حرم پرده آن و (موقف) دروازه آن است، وقتي عازمين حج به قصد زيارت كعبه آمدند:
اول آنان را دم دروازه نگهداشت تا اينكه زاري و تضرع كنند، وقتي اجازه ورود به آنان داد اندكي به دروازه دوم نزديكشان كرد، يعني مزدلفه، وقتي كثرت زاري و تضرع و تلاش آنانرا ديد رحمش آمد، وقتي به آنان رحم كرد دستور داد قرباني شان را تقديم كنند، وقتي قرباني شان را تقديم كردند و مناسك را انجام دادند و از گناهاني كه بين او تعالي و آنها مانع بود پاك شدند، دستور داد پاكيزه و با طهارت خانه اش را زيارت كنند.
پرسيد چرا روزه در ايام تشريق مكروه شد؟ فرمود: زيرا آنان در اين روزها مهمان خدايند و براي مهمان شايسته نيست كه در خانه ميزبانش روزه بگيرد.
ابونعيم در حليه با سند خودش تا احمد بن عمرو بن مقدم رازي، روايت ميكند كه فرمودند:
برصورت منصور خليفه عباسي لعنت الله علیه، مگسي نشست آنرا كيش كرد وراند، دو باره آمد، دوباره راند، خيلي اذيتش كرد، امام جعفر صادقا وارد شد منصور گفت: اي اباعبدالله! خداوند مگس را چرا آفريده است؟ فرمودند: تا بوسيله آن ستمگران را خواركند.
شاگرد ايشان عائذ بن حبيب روايت ميكند كه امام جعفر صادقا فرمودند:
(لازاد أفضل من التقوي ولاشي أحسن من الصمت و لاعدو أضر من الجهل، ولاداء أدوأ من الكذب)
«هيچ توشه اي بهتر از تقواي نيست، و هيچ چيزي بهتر از خاموشي نيست، هيچ دشمني مضرتر از جهل نيست، وهيچ مرضي خطرناكتر از دروغ نيست».
باري امام صادقا فرزندش موسي كاظمارا داشت نصيحت ميكرد فرمودند:
«فرزندعزيزم! كسيكه به قسمت و تقديرش راضي باشد هميشه بي نياز است، كسي كه به داشته ديگران چشم بدوزد از گرسنگي ميميرد، كسي كه به قسمت و تقديرش راضي نباشد خداوند را در (قضاء) عدالتش متهم كرده است، كسي كه عيب ديگران را كوچك بشمارد عيب خودش در نظرش برزگ جلوه ميكند، كسي كه پرده پوشي ديگران را نكند عيوبش آشكار خواهد شد.
كسي كه شمشير بغاوت و شورش بكشد با آن كشته خواهد شد و كسي كه براي برادرش چاهي بكند خداوند خود او را در آن سرنگون ميكند، كسي كه با ابلهان همنشيني كند تحقير ميشود، كسي كه با علماء نشست و برخواست كند مورد احترام قرار ميگيرد، كسي كه به جاهاي بد سرزند متهم ميشود.
اي فرزند عزيزم! مبادا از ديگران عيبجويي كني كه از تو عيبجويي خواهد شد ومبادا در كارهاي لايعني دخالت كني كه بخاطر آن ذليل خواهي شد.
اي فرزند عزيزم! حق را بگو چه به نفع تو باشد و چه به ضررت، كه مورد مشورت خويشاوندانت قرار خواهي گرفت، همواره قرآن را تلاوت كن، و در نشر اسلام بكوش.
وامر به معروف و نهي از منكر كن و باكساني كه از تو مي بُرند رفت و آمد داشته باش! سلام را تو آغاز كن، هركس از تو چيزي طلبيد بده و مبادا خبر چيني كني كه خبر چيني در دلها كينه ميكارد. مبادا به عيوب ديگران مشغول شوي كه هر كسي ديگران را هدف قرار دهد خودش هدف قرار ميگيرد.
هرگاه خواستي سخاوت كني از ريشه شروع كن، كه سخاوت ريشه هايي دارد، و ريشه ها تنه دارند، تنه ها شاخه دارند، و شاخه ها ميوه ميدهند، هيچ ميوه اي خوب نميشود مگر در شاخه اش، و شاخه وجود ندارد مگر بر تنه و تنه نيست مگر از ريشه خوب.
به ديدن نيكان برو، واز گنهكاران ديدن مكن، كه آنها همانند سنگي هستند كه از آن آب بيرون نميآيد، و درختيكه برگهايش سبز نميشود و زمينيكه از آن گياه نميرويد».
باري اصحاب پرسيدند، خداوند چرا ربا را حرام كرده است فرمودند:
«تا اينكه مردم از كار خير باز نايستند، و اين در واقع درك عميق ايشان از مقاصد شريعت بود كه باكسب و آموختن حاصل نميشود بلكه فضل و لطف خداوند است كه بهر كسي از بندگانش بخواهد ميبخشد و خداوند داراي فضل بزرگي است».
از ديگر پاسخهاي جالب و كم نظير ايشان كه حاضر جوابي ايشان را بيشتر بنمايش ميگذارد جرياني است كه صاحب ربيع الابرار آنرا نقل كرده كه:
مردي از امام صادقا پرسيد دليل بر وجود خداوند چيست؟ بشرطي كه از جهان و عرض و جوهر چيزي برايم نگويي؟!.
حضرت پرسيدند:
آيا تا كنون در دريا سفر كرده اي؟ گفت: بله، پرسيدند گاهي شده كه كشتي طوفاني شده باشد وترسيده باشيد كه غرق شويد، ميگويد بله، ميپرسند آيا ديگر اميدي به نجات كشتي داشتيد و آيا ناخدايان كشتي ميتوانستند كاري بكنند؟ ميگويد خير! ميپرسند در چنين وضعيتي آيا در دلت ميگذشت كه كسي ترا نجات دهد ميگويد بله، ميفرمايند: همان اسمش خداست لذا در كتاب مجيدش ميفرمايد:
(وَإِذَا مَسَّكُمُ الضُّرُّ فِی الْبَحْرِ ضَلَّ مَنْ تَدْعُونَ إِلَّا إِيَّاهُ) اسراء: 67
«چون در دريا سختی به شما رسد، جز او (خداوند) هر كس را كه به دعا می خوانيد ناپديد گردد».
(وَمَا بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ ثُمَّ إِذَا مَسَّكُمُ الضُّرُّ فَإِلَيْهِ تَجْأَرُونَ) نحل: 53
«و هر آنچه از نعمت داريد از جانب خداوند است سپس چون رنجی به شما رسد، آنگاه به درگاه او می ناليد».
لذا امام ابوحنيفه رحمت الله عليه ميفرمايد فقيه تر از جعفر ابن محمدا نديده است./
ویرایش شده توسط: rostam91
ارسالها: 66
#297
Posted: 10 Sep 2013 12:12
rostam91: الآن من به عین میبینیم که ایشون گناه میکنه و از حال ایشون تو این تاپیک خبر دارم و ایشون داره عکسی عریان رو که برای خودش انتخاب کرده به همه نشون میده و باعث ترویجش میشه ، این عین گناهه و مطمئنا تا توبه نکنه گناهش براش نوشته میشه!
اگه ایشون این عکس رو برداره اونوقته که من دیگه نمیتونم قضاوت کنم
خیلی باحالی
گذاشتن یک عکس رو گناه مشهود میدونی
جرم وجنایت یزید رو گناه نمیدونی!!!
خودت میفهمی چی میگی؟؟
پر از تناقضی
وقتی مهربانیت از دور این قدر نزدیک است، حس میکنم جغرافیا یک دروغ تاریخی است....
ارسالها: 66
#298
Posted: 10 Sep 2013 12:14
rostam91: مسائل و احکام شرعی رو بیان کرده اونهم مسایلی که برای پیامبر اتفاق افتاده و پیامبر خودش نمیتونسته بگه!
اینم اهانت به وجود مقدس رسول الله
مثل اربابت عمر که می گفت پیامبر هذیان میگه
اخه پیامبری که نتونه احکام شرعی بگه به درد چی میخوره!!!!؟؟؟؟
وقتی مهربانیت از دور این قدر نزدیک است، حس میکنم جغرافیا یک دروغ تاریخی است....
ارسالها: 66
#299
Posted: 10 Sep 2013 12:19
rostam91: این از مغز کوچک شما رو میرسونه و اینکه به رحمت خداوند باور نداری
بسیاری از صحابه قبل از اینکه مسلمان بشن در جنگهای بدر و احد در مقابل اسلام جنگیدن نمونش عباس عموی پیامبر همین عباس در ابتدای دعوت یکی از کسانی بود که مسلمونها رو شکنجه میکرد یکی از رهبران و کسانی بود که بر طبل جنگ بدر میزد!
وقتی پیامبر خداوند امثال ابوسفیان و خالد بن ولید رو به دامان اسلام میپذیره و رحمت العالمینه خداوند بالطبع بزرگوارتر و بخشنده تر از پیامبره
اگه اینجوریه که خوبه
پس هممون با خیال راحت هر غلطی دلمون خواست میکنیم
مرجان جان عکس تو هم هیچ اشکالی نداره خداوند پیشاپیش شما رو بخشیده
منم که تکلیفم معلومه هر xxxx خوردم بدتر از xxxx یزید و عمر نبوده
خدایا ممنونتم!!!!
ویرایش شد . از بکار بردن کلمات توهین آمیز و زشت خودداری کنید
----------------------------------------------------------------------
اندیشمند
وقتی مهربانیت از دور این قدر نزدیک است، حس میکنم جغرافیا یک دروغ تاریخی است....