ارسالها: 2554
#311
Posted: 12 Sep 2013 14:34
Evil_Dead: به نظر من هزینه ای که صرف ایام محرم میشه رو بدی به ادمای نیازمند بهتره
پس تکلیف شعائر دین چی میشه
چطوره من بعد لباس نو خریدن عید هم تعطیل بشه و پولش رو بدیم به ادمهای نیازمند
هر چیزی جای خودش رو داره
کمک کردن به فقرا جای خودش و البته مجلس امام حسین هم جای خودش
منهم با اسراف و افراط موافق نیستم اما یک مجلس ساده و یک چایی مگر چقدر خرج داره یا مثلا شامی که به همه مردم بدن مردمی که توی اونها هم فقیر هست هم دارا
....
rostam91: آفرین و مرحبا
برای جناب موهان ده ساعت روضه و دو روز هیات رفتن ظاهرا چیزی نیست اما برای آمریکائیه ۱ دقیقه قطع برق یا یک روز تعطیل اضافی برابره با زیانهای هنگفت
همون امریکایی ها که البته مردمان مذهبی ای هم هستند هرهفته کلیساشون رو میرن اغلبا
rostam91: وقتی که ده ساعت تو ایران روضه میخونن و دو روز هیات میرن ( من نمیدونم باقی روزهای محرم و عزاداریهای طول سال رو کجا میرن!) کشورهای پیشرفته همون مقدار زمان از ما جلو میوفتن
این همه دولت دنبال دلایل عقب افتادگی ایرانه
شما یکبار ه مشکل رو حل کردی علت البته همین عزاداری تو محرم
آفرین
در این میان عدم تخصیص پول به تحقیقات
عدم هماهنگی دانشگاهها با صنعت
تحریم ها
وابستگی به پول مفت نفت و ......
همش حرفه ....ممنون از نبوغ شما که مشکل رو حل کردید
rostam91: باید نسلها بگذره و فرهنگ سازی بشه تا این خرافات پاک بشه وگرنه تا ۱۰ سال پیش مثل افغانستان بودیم حالا مثل سومالی روز به روز از لحاظ فرهنگ و اقتصاد عقب و عقب تر میریم!
شما سومالی رو دیدی که داری با ایران مقایسه میکنی
حتی افغانستان یا عراق
با اینکه این دو کشور قدی بخاطر تعدیل ارزش پولشون رفت بالا اما تا سالها هیچکدوم به پای ایران هم نخواهند رسید
بهتر بود ترکیه رو مثال میزدی
سرعت رشد ایران در ۸ ساله اخیر به صفر رسیده که البته علت اون همه چی هست جز همین مسائل که شما میگی
اشتباهات مکرر احمدی و بی خیالل شدن تخصص و البته راهکارهای فرار از بحران اشباه مارو به این روز نشوند
مثلا چاب ۳۰۰ هزار میلیارد اسکناس بدون پشتوانه که باعث شد دلار بشه ۳۰۰۰ تومن چه ربطی به عزاداری داره
یقین دارم که با دولت جدید در ۴ سال اول بر میگردین به دوران خوب ریاست خاتمی از لحاظ ثبات و اقتصاد
یک اتفاق خوب درایران میتونه دلار رو بر گردونه و همه چی رو کن فیکون کنه
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 3525
#312
Posted: 12 Sep 2013 21:26
mohan1978: اجباری نیست شما و یا هر کس دوست نداره کلا بره دنبال کارهای دیگه و پول در اوردن
آفرین اجباری نیست،حتی تو قرآن هم میگه در دین اجباری نیست اما این حرف اشتباهست چون هرکس از اسلام دس بکشه مرتده،از اینور ما تو جمهوری اسلامی چنین چیزی ندیدم فقط کسانی استخدام دولت میشن که مسلمان باشن،تو مصاحبه بجای این که سوال تخصصی بپرسن ازت از احکام و قرآن میپرسن
پس به یه نوعی اجباریه!!
mohan1978: کی گفته مردم تو ایران ۲۴ ساعته دنبال دین هستن
تلویزیون ایران که ۲۴ ساعته از قرآن و اسلام و سالروز شهادت عربها حرزف میزنه،ما که برنامه ی شادی نمی بینیم
فقط غم .
مردم غم و ناراحتی نمیخوان خدا هم نمیخواد،امامان عرب هم نمیخوان
mohan1978: به اینها میگن خوراک روح
خوراک روح شادی و تفریحه نه گریه کردن و روضه خوندن تو سر خوت زدن
یکی به من بگه کدام برای بدن لازمه؟شادی و تفریح؟یا گریه کردن و روضه خوندن تو سر خوت زدن؟
mohan1978: میشه مصداقی بگین مثلا یک ساعت از امام شنیدن و از روایات در مورد مردم داری و اخلاق مداری و حق الناس و .....چه قدر روحیه ادم رو غقب میندازه
خیلی،مثلا چی میگن: ای مردم اول و ۱۵ و آخر رجب روزه نماز بخوان برابر ۷۰ سال نماز خواندنه آخه این حرف چیه ؟کدام انسان این مزخرفاتُ قبول داره؟تازه از اینا زیاد گفتن کم نیست ماشاله هزار ماشاله
mohan1978: نمیخوام تشبیه کنم اما مثلا چهارشنبه سوری چرا صدها ساله هست ...امام حسین فقط یک نفر نبود بلکه نماینده یک تفکر است
تشبیه تون اشتباهست چهارشنبه سوری یه جشن ملی و شادی آوره،اما محرم یه حادثه تاریخیه ،اصلن مربوط به کشور ما نیست گور پدر هرچی عربه هر بلایی سر هم نمیارن به جهنم
mohan1978: کمک کردن به فقرا جای خودش و البته مجلس امام حسین هم جای خودش
امام حسین ایرانی بوده براش سالروز شهادت بگیریم و تولدشُ جشن بگیریم؟خود عربها قبولش ندارن،اونوقت ما میایم قبر نداشتشُ طلا میگیریم،از اون ور آرامگاه یک بزرگ مرد ایرانی که همه جهان قبولش دارن وهزار سال قبل از امام حسین بوده،منشور حقوق بشر داره،دراه میبرنش زیر آب،آغا نمیخواد ۷آبان براش جشن بگیرید آغا نمیخواد آرامگاه شو ترمیم کنید فقط خرابش نکنید،میشه!!!!
...
Dadashamin67: گیریم امام حسین امام به قول اهل سنت نیست.اما یاد اوردن کسی که 1400سال پیش به جهانیان درس ازادگی و ایستادگی در برابر ظلم را داد وتمام هستیش را برای این راه فدا کرد شخصی که دعوتش کردند ولی با شمشیر مهمان نوازی کردند .حال باید ان برادر سنی ایراد بگیرد برحسین که چرا فرزندانش را اورد تا کشته شوند .وقتی 20هزار نفر نامه بنویسند اعلان برائت از یزید فاسق وکافر بکنند و بنویسند از جان وفرزند هم برای ما عزیزتر هستی طوری که حتی مسلم ابن عقیل هم باورش شود و نامه بنویسد حسین بیا.حال او نیاید .شما اهل سنت که حال ایراد بر رفتن حسین میگیرید ایا واقعا اگر نمیرفت نمیگفتید حسین ترسید.جانش را فدای دین نکرد با ان همه دعوت .قطعا اگر انصاف داشته باشید میفهمید که این سخنان وبدترازان را به حسین میگفتید.ولی تعصب نمیگذارد بیندایشید راه حسین راگناه و بی فایده میدانیدانگار یزید فاسق کافرفرزند ان خال المومنیننتان معاویه فردی باک بوده است اهل سنت نمیخواهند راه حسین را باور کنند زیرا درسال 61هجری حسین را اشخاصی کشتند که دلیلشان خونخواهی از عثمان خلیفه سومشان و کینه از عدالت علی به بهانه تشنه بودن عثمان اب را بر نوه پیامبر بستندکاش اندکی بیاندیشید به دور از تعصب ای اهل سنت .چرا اینقدرازیزید دفاع میکنید چگونه میخواهید با پیامبر روبرو شوید درحالی که دوستدارقاتل فرزندش هستید
من مسئله ام سر اینه ما چیکار به عربها داریم،همشون واسه قدرت باهم جنگیدن امام حسین هم واسه به دست گرفتن قدرت به کوفه رفت،اما رقباش نذاشتن
در تاریخ خودمون از امام حسین بالاتر زیادتر داریم مورخان خارجی میگن دو تن در تاریخ جهان شجاع بودن که هردو ایرانین یکی جلال الدین خوارزمشاه که تا آخرین نفس برای ایران جنگید و همه خانوادهش فدا شدن و یکش هم لطفعلی خان زند که اون هم تمام خاندانش فدا شدن
این عربها رو ول کنید بابا
ویرایش شده توسط: nisha2552
ارسالها: 2554
#313
Posted: 13 Sep 2013 14:49
nisha2552: ن مسئله ام سر اینه ما چیکار به عربها داریم،همشون واسه قدرت باهم جنگیدن امام حسین هم واسه به دست گرفتن قدرت به کوفه رفت،اما رقباش نذاشتن
واقعا معتقدی امام حسین با ۷۰ تا مرد رفت حکومت رو دست بگیره ؟؟؟؟؟
نشنیدی چن شب قبل به همه گفت اونهایی که برا مقام اومدن برگردن و در تاریکی برخی برگشتن ؟؟؟؟
فک میکنی همونجا تکلیف رو نمیدونست
چرا با یزید بیعت نکرد اگر برای حکومت رفته بود نمیتونست کنار بیاد و بیعت کنه و هر سال پول از یزید بگیره به عنوان سهم ؟؟؟
ما ایرانی هستیم ...درست
بزرگان خودمون رو باید بشناسیم هم درست و قدر اونها رو بدونیم هم درست
اما قاطبه این مردم مسلمون هستن
شما همینقدر نمیتونی براشون حق بدی که برا دین و ایین شون هم ارزش قائل بشن
این مسلمونیه نه عرب پرستی
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#315
Posted: 14 Sep 2013 10:01
nisha2552: ۷۰ نفر اهل بیتش بودن،دلش به مردان کوفه خوش بود،۷۰نفر اهل بیتشُ برد که در قدرت سهیم بشن
فکر کنم شما تصمیمت رو از قبل گرفتی و کاری هم به سند و دلیل و مدرک ندارید
۷۲ نفر مرد کل یارانش بودند و از اهل بیت او بیشتر از بیست نفر نبودند
nisha2552: تو دشت کربلا تکلیف دستش اومده بود،اما وقتی از مدینه راه افتاد هدفی جز قدرت تو ذهنش نبود
قبل از رسیدن به کربلا به لحاظ تاریخی متوجه شد یعنی قاصدی اومد و اوضاع کوفه رو مغشوش اعلام کرد اما قاصدینی هم که ابن زیاد خریده بود اطلاعات غلط میاوردن
بله از مدینه برای انجام وظیفه الهی به را افتاد
میگم الهی چون یادمون نره حین ع فرزند علی ع و اگر علی ع لذتی از قدرت برده و قدرت طلب بوده حسین هم بود
چه علی ع و چه حسین ع بخاطر اقبال مردم به اونها برای خلافت موظف به انجام بودن اگر نه علی ع فرمود که این خلافت از اب بینی بز براش بی ارزش تره
و حسین هم فرمود حکومت برای او از تلی کاه بی ارزش تر است مگر به واسطه ان حق مظلومی را ادا کند
nisha2552: آخه قدرت یه مزه خاص داره
کمی فکر کن
با ۷۰ نفر جلوی دهها هزار سرباز ایستاد و از دو روز قبل هم معلوم بود کمکی نمیرسه و اینها خوده کوفی ها هستن
براش امان نامه اوردن که با یزید بیعت کنه و از خراج استفاده کنه اما نکرد
اگر قدرت طلب بود نمیتونست بیعت کنه و در فرصتی بهتر قدرت طلبی کنه ...چرا جنگید و کشته شد بجای بیعت و صلح و تسلیم
nisha2552: این خودباختگی فرهنگیه نه دینداری
این چه حرفیه
مثلا چون عیسی در اورشلیم بوده الان شما همه مسیحی هایی که مثلا در امریکا هستند و مراسم مذهبی دارن رو اینجوری متهم میکنین
امام حسین اعتقاده نه فرهنگ
فرهنگ به مجموعه اداب و رسوم وهنجارهای یک مملکت میگن
هنجارهای ما و رسومات ما با اعراب تفاوت داره ما فرهنگ خودمون رو در مراسم مختلف بجا میاریم و البته اعمال مربوط به دینمون رو هم مطابق روال اسلامی انجام میدیم
خودباختگی ماله کسیه که فرهنگ دیگری رو به خودش ترجیح میده در حالیکه مشابهی برای محرم و امام حسین وجود نداره و البته ما فرهنگ ایرانی و اصیل و زیبای خودمون رو بابت این اعمال مذهبی نفی نمیکنیم
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 62
#316
Posted: 14 Sep 2013 10:03
این بحث محرم از زمان صفویه آغاز شده و بخاطر خراب کردن عید عربها بود ولی الا خر خودمونو گرفته شده مرکز افراط و تفزیط
سه جمله براي موفقيت:ا دانستن بيش از ديگران - كار كردن بيش از ديگران - انتظار كمتر از ديگران ......... ويليام شكسپير
ارسالها: 2554
#319
Posted: 16 Sep 2013 23:42
arash_parsamsa: این بحث محرم از زمان صفویه آغاز شده و بخاطر خراب کردن عید عربها بود ولی الا خر خودمونو گرفته شده مرکز افراط و تفزیط
یکم کم گشتن تو متون قدیمی سابقه عزاداری محرم رو به زمان امام صادق و خصوصا امام رضا در ایران میرسونه و معروفترین اشعار در رثای عاشورا و محرم توسر مرزدق و در ایران و در محضر امام رضا خوانده شده
عزاداری به شکل امروزی اما در زمان ناصر الدین شاه شکل گرفت و هیئت و علم و کتل مرسوم شد
rostam91: اونهائی که امام رو مظلومانه کشتن قطعا خداوند بحسابشون رسیدگی خواهد کرد همانطور که به حساب امام رسیدگی خواهد شد!
خدا به حساب همه میرسه حتی پیامبر اما حرف من اعتقاد شما در محکوم نکردن و نظر ندادن در مورد یزید بود
ضمنا الان همه میگن خطر ناک بوده
میشه بگی اونزمان این همه که میدونستن خطر وجود داره کجا بودن و کیا بودن
rostam91: دیگه برای اقلیت های دیگه که واویلا!
یکی از بدترین کارهای ممکنه این رژیم منم میدونم اجحاف زیاد میشه به اقلیتها البته این هیچ مطلق رو هم قبول ندارم ما معلم و کارمند سنی هم زیاد داریم
در مورد سئوالات موقع استخدام به اسم گزینش واقعا احمقانه ترین کار دنیاست و کار ادم های پوپول
rostam91: خوراک روح شادی و تفریحه نه گریه کردن و روضه خوندن تو سر خوت زدن
هم شادی هم غم گاهی گریه ادم رو سبک میکنه ضمنا گریه قلب رو جلا میده
فکر نکنم کسی باشه که فکر کنه گریه کردن بعضی وقتها حاله ادم رو خوب نمیکنه
rostam91: اصلا در همه ملل جشنها باقی میمونه اما عزاداریها و غمها از بین میره یا کمرنگ میشه مثل تولد عیسی مسیح که هر سال با شکوهتر برگزار میش
تولد عیسی چون اغازه ساله اونجوری برگزار میشه
این بستگی به نفوذ اعتقادات داره برای ما هم رحلت ها کم جلوه تر از تولد هاس اما ر مورد شهداییی مثل علی ع و حسین ع و فاطمه فرق داره
تشیع و اسلام پویا و اسلامی که میشه روش حساب کرد و سازشکاتر نیست با همین مراسم زنده است
در دنیا تنها شیعیان هستند که ایستادگی میکنن
قاطبه اهل سنت سازشکار و راحت طلب و عافیت خواه هستند تقریبا همشونت چون حسین ندارن و را حسینی رو نمیشناسن و نمیدونن زیر بار زور نرفتن چیه ازادگی چیه
rostam91: اصلن مربوط به کشور ما نیست گور پدر هرچی عربه هر بلایی سر هم نمیارن به جهنم
اونهم ماله دینمونه و هر دو مهم هستند و البته با هم تناقض ندارن وطن و ئطن پرستی جای خودش دین و دینداری هم جای خودش
این حرف شما مثل اینه که بگید ادم یا باید پسرش رو دوست داشته باشه یا دخترش و نمیشه هر دوتا رو با هم داشته باشه
rostam91: جالبه که برای ایرانیش هم سالگرد نمیگیرن مثلا کی میدونه سالگرد مرگ کورش و داریوش کی هست؟
این اثر کارهای زشت یک عده ادم نفهمه که هنوز هم هستند ولی این اتفاقات هرگز فراموش نمیشه و در نهایت دوباره احیا میشه سی چهل سال در تاریخ ایران مثل یک چشم به هم زدنه و البته شانس بد ما که باید تو همین یک چشم به هم زدن زندگی کنیم
این تفکر مثل تفکر احمقانه خلخالی است و کاش زودتر محو بشه خلخالی میگفت همه ادمهای بده زمانه شاه رو بکشیم دیگه ادمن بد نمیمونه و جمهوری اسلامی هم که ادمه بد تحویل جامعه نمیده
این ادم به نظر شما چقدر احمقانه است
کسانی که فرهنگ ایران رو کم رنگ کردن هم همینقدر احمق هستند و بلکه بسیار بیشتر
rostam91: اونوقت عربها هم بخاطر طلاهائی که بهشون میدیم بهمون میخندن و جالب اینه که حتی لایحه میزارن که ورود ماشین ایرانی ممنوع!
اولا کسی که کمک میکنه تا حدودی اعتماد و شناخت داره
دوما کسی که هدیه میده به ثوابش رسیده و اگر دزدی بشه عهده دزد است
اگر کسی یقین کنه اونجا چپاول میشه حتما کمک نمیکنه مثل خود من در مورد برخی جاها ولی برخی جاها هم اعتماد دارم
رفتن ماشین به کیفیت اون مربوطه و عجیبه شما آقای گودرزی رو به خانم شقایق ربط میدی
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#320
Posted: 16 Sep 2013 23:52
rostam91: این بحث محرم از زمان صفویه آغاز شده و بخاطر خراب کردن عید عربها بود ولی الا خر خودمونو گرفته شده مرکز افراط و تفزیط
این اشتباه فا حشی است که طرفدارانی هم داره همیشه همینطوره و معمولا دروغها طرفداران بیشتری داره
rostam91: امام خواست که پیش یزید بره و با اون صحبت کنه حالا نظرش بیعت بوده یا افشاگری من نمیدونم و خواست که اگه نمیزارن پیش یزید بره برگرده مدینه اما این ابن زیاد بود که مانع رفتن امام پیش یزید و برگشتنش به مدینه شد!
اشتباه میکنی به امام گفتن یا باید با یزید بیعت کنی یا کشته بشی امام هم گفت با بیعت اساس دین محمد به خطر میافته و بیعت من تایید اعمال کثیف یزید میشه لذا گفت ای شمشیرها مرا دریابید
rostam91: مگه اهل سنت به امام حسن بخاطر صلحش با معاویه میگن ترسید؟
بله به ایشون میگین مذال المسلمین ....
rostam91: ایشون میتونست با تحقیق بیشتر بره و لازم هم نبود همه خانوادش رو ببره
تو رو خدا برین بخونین که امام چگونه شد کهخ همه راهها براش به کوفه انجامیذ در مکه حاکم چگونه او رو به رفتن مجبور کرد چون نمیخواست به دستور یزید در اونجا امام رو بکشه
rostam91: اصلا اهل تشیع که معتقده امام غیب می دونه ، بگن چرا با این علم غیب همه خانواده از پیر تا طفل شیر خوار رو برداشت برد؟!
صد بار گفتیم اگر بشنوید
امام فقط با ارداه خدا از غیب و علوم لدنی اگاه است و خدا نخواهد از پشت در خونه اش خبر نداره
rostam91: امام رفت برای برپائی عدالت و مظلومانه و ناجوانمردانه شهید شد اما می تونست بهتر عمل کنه!
از این بهتر که با عملش ۱۴۰۰ ساله شیعه رو علیرغم همه مخالفتها و قتل و غارت توسط اغلب حکومتها هنوز مونده تازه و شاداب و مقاوم و پابرجا و با غیرت
تو کدوم مذهب مثل شیعه غیرت مند هستند حزب الله بدون کمک دولت لبنان اسرائیل رو بیرون کرد فقط با غیرت شیعیان لبنان
مصر سنی هنوز صحرای سینا رو نتونسته ازاد کنه
سوری های سنی هنوز بلندی های جولان رو نتونستن پس بگیرن
ابومازن و عرفات و اون سنی های دیگه هم که سالهاست غیر جون کندن هیچ کاری نمیتونن بکنن
غیرت شیعه بابت شهادت طلبی و رشادت و شجاعت حسین ع است که اهل سنت اینگونه رهبر
که مرگ سرخ بهتر از زندگی ننگین است و اسطوره ای ندارن
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"