ارسالها: 1079
#51
Posted: 21 May 2011 08:55
خیلی جالبه از کی تا حالا سید رضی شد منبع تاریخ این بابا جدش که همون حسینه هر جور دوست داشته باشه برای جدش حرف میزنه ما باید کمی واقع نگر باشیم وقتی ما مورخین مثل طبری مسعودی بخاری بیهقی ابن اثیر و و ... داریم چرا رفتیم سراغ یه شیعه ی دو آتیشه ؟!!!
هر کسی هم از هر تاریخ نزدیک به اسلامی حرف میزنه لطفا نشانی بده بارها گفتم.
شروط توی کتاب ها زیاد بودن اما اون سه شرطی که بالا گفتم اکثر مورخین صدر اسلام با هم اتفاق نظر هستند.
حالا شما بگید ما باید به مورخین صدر اسلام اکتفا کنیم یا یکی مثل مطهری و خمینی ؟؟؟
این كاربر به درخواست خودش بن شد
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
ارسالها: 376
#52
Posted: 22 May 2011 11:41
sksohrab: از نظر تاریخی و اون چیزی که از کتابهای تاریخی اهل سنت که خیلی منطقی تر و تعصب کمتر به تاریخ نگاه کردن این هستش که
بعد از مرگ معاویه بساری از قدرت طلبان که خود را برتر به حکومت نسبت به ال سفیانی میدونستن
مجال مخالفت و ابراز وجود پیدا کردن که یکی از اینها ال علی بود . این در صورتی بود که بسیاری از مردم در جغرافیای ان روز اسلام نه از سر زور که از سر هم سویی بیشتر داشته ها و خواسته هایشان با بنی سفیان یزید رو پذیرفته و با او پیمان بستند . از سوی دیگر حسین و هوا خوهان او که درصد کمی از جامعه عرب اون روزگارو تشکیل داده بودن با بی توجهی به خواست مردم و با استدلال هم نسب بودن با پیغمبر و سفارشات و وصایای محمد خود را وارث بلا مناضع حکومت محمد میدونستن
که سرانجام این جنگ قدرت حذف حسین و به گوشه رینگ رفتن خاندان علوی بود
خوب این اون چیزی که دست کم من تونستم از وقعیت تاریخ پیدا کنم
اما امروز اون چیزی که حکومت اخوندها از حسین و عاشورا صبح تا شب توگوشمون میخونه یه تابوی به شدت مقدسی هستش که نزدیک شدن به حریمش و ایجاد کوچکترین تشکیک در اون از الهی گناهی نا بخشودنی و از نظر دستورات مدنی و اجتماعی اسلام مصداق محاربه و فساد فی العرض
و........ازاین کس وشعرها
که تعجبی نداره با استفاده از همین چیزا تونستن روی گردیه ملت سوار شن و خوب قابل پیش بینی هستش که نزارن کوچکترین خدشه ای به این عقاید خرافی وارد بشه
اما اون چیزی که واقعا بین مردم نسبت به محرم در جریان هستش نه عزاداریه نه دینداری
این فقط بین ما ایرونیها یه جور عرف شده یه جور گردهمایی یه جور کارناوال با این تفاوت که انور اب میزنن و میرقصن ما تو سرمون میزنیم و گریه میکنیم
خدا وکیلی چند درصد از کسایی که مراسم میگیرن و خرج میدن و خرج میکنن برا حسینه چند درصد برا کسب ابرو . تظاهر و چشم و هم چشمی
چند درصد از جوونایی که میرن عزاداری واسه عزاداریه چند درصد واسه چشم چرونی
با دونستن اتفاقات تاریخ بدون دست کاری یا زیاد و کم گویی و با دیدن اون چیزی که به اسم حسین و عاشورا از طرف اقلیت حاکم و مردم ساده سطحی نگر می بینیم
من به این نتیجه رسیدم که عاشورا یک اتفاق واقعی هستش که در تاریخ قوم عرب افتاده ولی اینکه در کشور غیر عرب اینقد بادش کنن و ازش یه تابوی مقدس بسازن به صورتی که بساری از عربها هم اون و قبول نداشته باشن
تنها میتونه اهداف سیاسی و قدرت طلبی داشته باشه
اول كه اهل سنت بدون تعصب حرف نمی زنن دلیل این كه وقتی احادیثی از پیامبر اوردن كه به نقل از ابو هریره گفته شده ( كسی كه فقط چهار سال قبل از رحلت پیامبر مسلمون شده بود ) یعنی فقط 4 سال وقت داشت كه پیامبر رو بشناسه و چیزی بالغ بر 80 هزار حدیث از این شخص داریم كه اهل سنت همه رو سندیت دادن ( خوب این شخص میتونه بدون تعصب حرف زده باشه یا حرف دروغ نزده باشه ) جالب اینه كه اون رو خیلی راستگو و صدیق نام میبرن .
دلیل اینكه خیلی ها هم با حكومت ال سفیان مخالف بودن گذشته بد این خانواده بوده هر چی باشه یك حكومت اسلامی بوده و باید یك شخص معتقد خلافت رو بدست می گرفت كه با مكر و حیله معاویه حكومت از خانواده پیامبر به اون رسید.
sksohrab: از سوی دیگر حسین و هوا خوهان او که درصد کمی از جامعه عرب اون روزگارو تشکیل داده بودن با بی توجهی به خواست مردم و با استدلال هم نسب بودن با پیغمبر و سفارشات و وصایای محمد خود را وارث بلا مناضع حکومت محمد میدونستن
که سرانجام این جنگ قدرت حذف حسین و به گوشه رینگ رفتن خاندان علوی بود
اول كه حسین هواخواهان كمی نداشت این چیزی رو كه شما استنباط كردی فكر نكنم توی هیچ تاریخ اسلامی نوشته شده باشه اگر هست رفرنس بده تا بتونیم بریم بخونیم
هیچ وقت خاندان علی به قول شما به گوشه رینگ رانده نشد چرا كه بعداز 1300سال از گذشت این واقعه زائرین حرم حسین و علی روز به روز بیشتر می شن و این به گوشه گیری نیست چون داریم به چشم میبینیم
بسیار سفر باید تا پخته شود ... خامی صوفی نشود صافی تا درنکشد جامی
گر پیر مناجاتست ور رند خراباتی ... هر کس قلمی رفتهست بر وی به سرانجامی
ویرایش شده توسط: van_dizel
ارسالها: 1079
#53
Posted: 22 May 2011 12:44
بعضی اوقات آدم نگاه میكنه میبینه ادم بخاطر تعصبش چه مرزهایی رو درنوردیده
ما باید استناد كنیم و حقیقت یك موضوع رو بیرون بكشیم.
اگر امروز هزاران نفر از روی تعصب و ارادت شخصی میرن پیش این امام یا میزنن تو سرو كله ی خودشون دلیل بر حقانتیش نیست.
ما باید كتب تاریخی رو بیاریم بیرون یه چیزی نزدیك به 38 كتاب دقیق داریم كه همگی نزدیك به صدر اسلام هستن كم كمشون 100 سال به این واقعه نزدیك هستش.بعد بخونیم ببینیم قریب به اتفاق اینها چند نفر با اصل موضوع موافقن چند نفر مخالف سپس بیایم ببینیم چرا یك انسان رفت و زن و بچش رو گذاشت جلوی تیر ؟به این میگن چی ؟
بعد كم كم این ها رو بدون (تعصب) خوندیم بیایم نتیجه گیری كنیم.
من نزدیك به 5 ساله مدام دارم تاریخ اسلام میخونم شاید من ناقص هم خونده باشم اما هر كتب تاریخی من نگاه میكنم تفاوت چندانی از نظر مرثیه داستان نداره اما یكجا با هم منافات داره
حق و باطل
من بارها گفتم اونقدر كه آل علی و خود علی جنایت كردن آل سفیان نكردن.
اصلا علی به خلیفه ی عصبانی معروفه.
این متعصبین میگن یزید شرابخواره بوده و از اینجور مهملات
اخه یكی نیست بگه تو كجای تاریخ خوندی كه یزید میمون بازی میكرد ؟
من بارها گفتم حسن حق خلافت رو به معاویه فروخت حسین دیگه حقی نداشت كه علیه ومعاویه و یزید بلند بشه.
داستان خلافت اینها هم مشخصه خود معاویه میگه : میگه من برای خلافت یزید استخوان بزرگان عرب رو كه 5 نفر بودن نرم كردم.
یعنی از این بزرگان و ریش سفیدان عرب بیعت گرفتم سپس از 5 نفر دیگر باید بیعت میگرفت كه یكی حسین بود.
حسین بیچاره اصلا فكر جنگ تو سرش نبود اون پسر حرومزاده ی زبیر گولش زد و زیر پاش نشست مردم كثیف و بی شرف كوفه هم نامه براش نوشتن بیا كودتا كنیم تو رو به قدرت برسونیم این بیچاره هم سیاست نداشت خودش رو ورداشت با آل خودش رفت اونجا گفتن برای چی اومدی البته قبلش هم از مگه با عباس فرار كرده بود.
گفت دیگه یزید هیچی حالیش نمیشه باید بیعت كنی سپس حسین سه تا شرط برای اونها و اونها قبول نكردن چون حسین به قصد كودتا علیه یزید اومده بود حسین هم بیعت نكرد و اونها زدن همشون رو در یك چشم به هم زدن كشتن در ضمن حسینی ها هم از اونها كستن فرق نداره.
این داستان این بابا هستش
حالا شما برای خودتون كم و زیادش كنین ولی حقانیت تاریخ یه چیز دیگست.
این كاربر به درخواست خودش بن شد
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
ارسالها: 376
#54
Posted: 23 May 2011 14:53
جالب قضیه اینه كسانی كه ادعای این رو دارن كه مذهبیون از روی تعصب حرف میزنن و منابع اونها رو مردود میدونن خودشون بدون دلیل حمله میكنن به عقاید مذهبیون و دلایل الكی و بدون منبع مینویسن اگر كه برای گفته هات منبع داری بهتره مشخص كنی
بسیار سفر باید تا پخته شود ... خامی صوفی نشود صافی تا درنکشد جامی
گر پیر مناجاتست ور رند خراباتی ... هر کس قلمی رفتهست بر وی به سرانجامی
ارسالها: 395
#55
Posted: 4 Jun 2011 14:32
"پيری برای جمعی سخن میراند...
لطيفه ای برای حضار تعریف کرد همه دیوانه وار خندیدند.
بعد از لحظه ای او دوباره همان لطيفه را گفت و تعداد کمتری از حضار خندیدند.
او مجدد لطيفه را تکرار کرد تا اینکه دیگر کسی در جمعیت به آن لطيفه نخندید.
او لبخندی زد و گفت:
وقتی که نمیتوانید بارها و بارها به لطيفه ای یکسان بخندید،
پس چرا بارها و بارها به گریه و افسوس خوردندر مورد مسئله ای مشابه ادامه میدهید؟
گذشته را فراموش کنيد و به جلو نگاه کنيد"
اینم همینه.
من به امام حسین اعتقاد دارم و کارش رو حماسه میدونم و از یادآوری این قضیه شاد نمیشم.
ولی داستان بالا رو قبول دارم و بهش عمل میکنم.
وقتی میتوانی با سکوت حرف بزنی ، بر پایه های لغزان واژه ها تکیه نکن.
پس
سکوت میکنم.
ارسالها: 270
#56
Posted: 4 Jun 2011 18:51
نام حسین، جان را از عشق واحساس سرشار میکند.تمام خوشیم اینه که سید الشهدا را دارم. او ونیزمحرم را با تمام دنیا عوض نمی کنم. کاملا احساس خوبی به محرم و سرور سالارم حسین ابن علی دارم.
نادر شاه افشار: از دشمن بزرگ نباید ترسید اما باید از صوفی منشی جوانان واهمه داشت.
ارسالها: 1079
#57
Posted: 4 Jun 2011 18:57
libertycity: نام حسین، جان را از عشق واحساس سرشار میکند.تمام خوشیم اینه که سید الشهدا را دارم. او ونیزمحرم را با تمام دنیا عوض نمی کنم. کاملا احساس خوبی به محرم و سرور سالارم حسین ابن علی دارم.
سوگ سیاووش و بابك خرمدین رو هم شنیدی تا حالا ؟ عشق به اونها هم داری ؟
این كاربر به درخواست خودش بن شد
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
ارسالها: 270
#59
Posted: 4 Jun 2011 19:05
bilbilak: سوگ سیاووش و بابك خرمدین رو هم شنیدی تا حالا ؟ عشق به اونها هم داری ؟
آره دارم من کوروش ، داریوش و نیز جدم نادر را هم بسیار دوست دارم و بدانها عشق می ورزم.
نادر شاه افشار: از دشمن بزرگ نباید ترسید اما باید از صوفی منشی جوانان واهمه داشت.