ارسالها: 24568
#641
Posted: 22 Sep 2016 14:37
limoshirin65: من تو پست های قبلیمم اشاره کردم ، هدف وصل شدن به خداست کاری به محتوای اشعار مداح ندارم
ارتباط انسان به خدا وصل شه ، به هر طریقی ، تاحالا نشده یه ترانه گوش کنید و اشکتون بیاد و به یاد خدا بیوفتید و از خدا مدد بخوایید؟
کاملا" موافقم . شاید خیلی از آدم ها به یه ملجائی احتیاج دارن تا از درون بشکنن ،با خداشون راز و نیاز کنن یا گریه کنن ، پس کسی که معتقد به عاشورا و عاشورائیان هست ان موقع با اتکاء به اون روز و اون خاطره گریه میکنه دردشو به خدا میگه و تسکین پیدا میکنه مثل بقیه مذاهب که طرف پیش کشیش اقرار نیوش میره و در اتاق اعتراف ، اعتراف میکنه . یا در سکوت کلیسا شمع روشن میکنه و اشک میریزه . راه های رسیدن به خدا و بقول دوستمون لیمو وصل شدن بسیاره . هر کسی به زبانی و به مدلی.
گر چه این روزها مراسم عاشورا بیشتر به یک کارناوال مذهبی شبیه هست ولی همون هم بهانه ای ست برای وصل
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ویرایش شده توسط: andishmand
ارسالها: 896
#643
Posted: 22 Sep 2016 16:00
یه سوال
یزید هم بعدی که امام حسین رو کشت واسش مراسم عزاداری گرفت.حالا چطور میشه تو مجلس یزید نشست و گریه کرد تا وصل شد به خدا ؟ الان یزید نیست ولی کم مجلس یزیدیان ندارم ، اخه چطور میشه تو مجلس منصور ارضی نشست و به خدا متصل شد؟!!!
ویرایش شده توسط: salam_446
ارسالها: 1264
#644
Posted: 22 Sep 2016 16:03
limoshirin65: شما اصرار به این قضیه دارید ،خواهشا ۲ تا دلیل محکم بفرمایید ،که چطور با شرکت تو عزاداری امام حسین ، به پیش برد اهداف شوم نظام کمک میشه؟
شما قبول ندارید که این نظام بر پایه اعتقادات دینی همین مردم بنا شده ؟ همین بحث سوریه رو ببینید . حکومت بیشتر تمرکزش روی دفاع از حرمه نه دفاع از یک هم پیمانی که سقوطش برای ایران خیلی تبعات داره. در واقع دفاع از اسد اصله و حفظ حرم یه فرع و شاید هم یک بهانه . ولی دائم صحبت از مدافعان حرمه . این یعنی سواری گرفتن از اعتقادات مردم. فقط بحث عزاداری نیست. هرچیزی که رونق بیشتر تظاهر دینی بیشه کمک به حکومته .
نه بسته ام به کس دل نه بسته کس به من دل
چو تخته پاره بر موج رها رها رها من
ارسالها: 7149
#645
Posted: 22 Sep 2016 16:46
salam_446: یزید هم بعدی که امام حسین رو کشت واسش مراسم عزاداری گرفت.حالا چطور میشه تو مجلس یزید نشست و گریه کرد تا وصل شد به خدا ؟ الان یزید نیست ولی کم مجلس یزیدیان ندارم ، اخه چطور میشه تو مجلس منصور ارضی نشست و به خدا متصل شد
جناب سلام:
مجلس یزید و غیره نداره
هرجا دلت شکست ، و خواستی ، وصل میشی
اگه شما وصل نمیشی ، احتمالا باید ال ان بی تونو عوض کنید
جان من از وسط پست ها نخون!
تو پست ها گفتیم ، روی صجبت ما ، مجالس حاچ منصور و حاچ زنبور عسل و ... نیست داداشه من
nnasrin: شما قبول ندارید که این نظام بر پایه اعتقادات دینی همین مردم بنا شده ؟
شاید تو ظاهر این طور باشه ، ولی در باطن اگه اینطور بود با دیدن اینهمه بی دینی و اختلاس و کشت و کشتار ، مردم به خودشون میومدن و بنا رو خراب میکردن ، پس بنای نظام ، ورای این حرفاست که تو ظاهر میبینیم
nnasrin: همین بحث سوریه رو ببینید . حکومت بیشتر تمرکزش روی دفاع از حرمه نه دفاع از یک هم پیمانی که سقوطش برای ایران خیلی تبعات داره
اتفاقا تمام تمرکز و سعیش برای موندن اسد هست ، تنها چیزی که براشون مهم نیست حرمه
برای اینها ساختن تابو کاری نداره
اسد بمونه ، حرم خراب شه ، دو سوت یه حرم تو همین تهران میسازن و میگن حرم و منتقل کردیم اینجا تا در امان باشه ، داشتییم نمونشو ها!!
چند سال پیش کن سیل اومد و امام زاده داوود رو کلا از بین برد ، بعد اومدن ۱۰۰۰ متر اونورتر یه حرم ساختن و گفتن امام زاده داود الان اینجاست!!
nnasrin: در واقع دفاع از اسد اصله و حفظ حرم یه فرع و شاید هم یک بهانه
من الان متوجه نشدم ، حرم اصله یا اسد؟
یاد جمله معروفه زیر افتادم
بخشش، جایز نیست اعدامش کنید!
بخشش جایز نیست اعدامش کنید!!
nnasrin: ولی دائم صحبت از مدافعان حرمه . این یعنی سواری گرفتن از اعتقادات مردم.
نسرین جون چرا فکر میکنی مردم احمق هستن و نمیدونن که هدف دولت ، دفاع از اسده و حرم بهانست؟
شما ببینید چه افرادی برای سفر سوریه ، میرن؟
اکثرا کسانی هستن که ارتباط دارن با دولت و جیره خوار دولتن ، یا چیزی برای از دست دادن ندارن و میرن که خونواده هاشون تامین شه
چرا مردم عادی نمیرن؟ (مردم عادی برای جنگ منظورمه ، صحبت کلا برای مدافعین حرمه !!)
چون میدونن هدف دولت رو ، پس خواهشا مردم رو احمق فرض نکنیم
nnasrin: فقط بحث عزاداری نیست. هرچیزی که رونق بیشتر تظاهر دینی بیشه کمک به حکومته .
اولا بحث ما ، صرفا عزاداری امام حسینه
دوما بر چه استدلالی این رو میفرمایید؟
چون برای بقای اسد و در نهایت خودشون ، جیره خوارهای خودشونو میفرستن سوریه و یه اسم مدافع حرم بهش چسبوندن و به این بهونه به خودشون و خونواده هاشون حسابی میرسن؟
اینها برای موندن ، هر کاری میکنن ، حتی اگه لازم باشه اسمشو میزارن مدافع حرم یزید
میشه همینطوری حرفی زد و گفت مثلا سایت لوتی داره به نظام خدمت میکنه، مهم داشتن استدلال منطقیه!
فکر نمیکنم استدلال منطقی برای ارتباط دادن عزاداری امام حسین و نطام وجود نداشته باشه
ویرایش شده توسط: limoshirin65
ارسالها: 1264
#646
Posted: 22 Sep 2016 17:02
limoshirin65: چرا مردم عادی نمیرن؟
تا جایی که ما دیدیم بیشتر زائران سوریه همین مردم عادی بودند که با اخلاص برای زیارت به سوریه میرفتن همونطور که الان بویژه برای اربعین به کربلا میرن.
limoshirin65: پس خواهشا مردم رو احمق فرض نکنیم
با عرض پوزش لفظ احمق رو به کار نمیبرم اما بی سواد یا کم سواد رو به جرات به کار می برم . مردمی که از نظر مطالعه جزو ده کشور آخر دنیا هستن نمیشه ازشون انتظار زیادی داشت. limoshirin65: فکر نمیکنم استدلال منطقی برای ارتباط دادن عزاداری امام حسین و نطام وجود نداشته باشه
خب خیلی راحته که آدم بگه حرف دیگران بی منطقه و فقط حرف من منطقیه
ولی یه مثال دیگه بزنم فقط بی زحمت دو دقیقه وقت بذار و در همین اینترنت مطالعه کن ببین نقش راه پیمایی های ملیونی تاسوعا و عاشورای ۵۷ در پیروزی انقلاب چه بوده ؟ و نقش ایام محرم در سرکوب مردم بعد از پیروزی انقلاب بخصوص در دهه های هفتاد و بعد از اون چی بوده ؟ یعنی این ایام شده برگ برنده ی آخوندا
لابد میگی اینها چه ربطی به عزاداری ما داره ؟ دوست عزیز ،محرم شده سلاحی در دست رژیم . هرچه باشکوهترش کنی سلاح رژیم رو برنده تر کردی
نه بسته ام به کس دل نه بسته کس به من دل
چو تخته پاره بر موج رها رها رها من
ارسالها: 7149
#647
Posted: 22 Sep 2016 17:13
nnasrin: تا جایی که ما دیدیم بیشتر زائران سوریه همین مردم عادی بودند که با اخلاص برای زیارت به سوریه میرفتن همونطور که الان بویژه برای اربعین به کربلا میرن.
بحث بر مدافعیم حرم و جنگ بود ، نه برای زیارت که
nnasrin: بی سواد یا کم سواد رو به جرات به کار می برم . مردمی که از نظر مطالعه جزو ده کشور آخر دنیا هستن نمیشه ازشون انتظار زیادی داشت.
حق با شماست ، ولی مردم میفهمن این چیزها رو ، بخاطر همین ناراضی هستن از کمک به سوریه و نمیرن برای جنگ
و فقط منصوبین به نظام میرن
nnasrin: خب خیلی راحته که آدم بگه حرف دیگران بی منطقه و فقط حرف من منطقیه
گوش درد بگیره هرکی که حرف کسی رو که با استدلال و منطق باشه رو قبول نکنه
nnasrin: ولی یه مثال دیگه بزنم فقط بی زحمت دو دقیقه وقت بذار و در همین اینترنت مطالعه کن ببین نقش راه پیمایی های ملیونی تاسوعا و عاشورای ۵۷ در پیروزی انقلاب چه بوده ؟ و نقش ایام محرم در سرکوب مردم بعد از پیروزی انقلاب بخصوص در دهه های هفتاد و بعد از اون چی بوده ؟ یعنی این ایام شده برگ برنده ی آخوندا
لابد میگی اینها چه ربطی به عزاداری ما داره ؟ دوست عزیز ،محرم شده سلاحی در دست رژیم . هرچه باشکوهترش کنی سلاح رژیم رو برنده تر کردی
کاشکی بجای وقت گذاشتن تو اینترنت !! چند تا پست همین تاپیک رو دوباره بخونیم
اولین یا دومین پستم ، عرض کردم ، در حالا حاضر دیگه دولت روی محرم و صفر حسابی باز نمیکنه و داره سنگ اندازی هم میکنه، چون دیگه دستش رو شده
یعنی اینکه من هم تو اینترنت!! مطالعه داشتم و میدونم که قبلا اینچنینی بوده ولی الان دیگه اینجوری نیست ، چون مردم آگاه شدن
و تو پست های قبلی هم گفتم که چرا دیگه محرم و صفر سودی براشون نداره و به ضررشونم هست
ویرایش شده توسط: limoshirin65
ارسالها: 1264
#648
Posted: 22 Sep 2016 17:21
limoshirin65: اولین یا دومین پستم ، عرض کردم ، در حالا حاضر دیگه دولت روی محرم و صفر حسابی باز نمیکنه
دیروز دیدم بسیج مسجد محل میله ها و چادرها رو اماده میکردن برای برپایی. هنوز ده یازده روز به محرم مونده. باز هم میگید حساب باز نکردن؟
نه بسته ام به کس دل نه بسته کس به من دل
چو تخته پاره بر موج رها رها رها من
ارسالها: 531
#650
Posted: 22 Sep 2016 18:27
limoshirin65: اداری برای امام حسین ، صرفا گوش دادن به حرفهای آخونداست و اشک ریختن؟
یا اینکه یه مداح معروف که پاچه خوار آغاست! بیاریم و بهترین لباس هامونو بپوشیم و آرایش کنیم و عکس سلفی بگیرم یا فیلم بردار بیاریم ، فیلم بگیره ازمون؟
یا اینکه به هر طریقی به دولت خدمت کنیم تو عزاداری هامون؟
نه سوال من این بود دقیقا شکل عزاداری شما رو بدونم.
شما میگید هدف وصل شدن به خداست. اگر درست متوجه شده باشم شما بر اساس گریستن و شکستن قلبتون برای اشخاصی که معتقدید خدا دوستشون داره به خدا نزدیک میشید. شکل نوحه خواندن هاتونم مثل کوچه بازیها نیست. اخوندی هم براتون روضه نمی خونه. قلبتون بدون واسطه هم به نظرم نمیشکنه. طبیعتا خواهی نخواهی بازم دست به دامان روایات و نوحه ها خواهید شد. ولی از اونجایی که این بیشتر نوعی مراسم نزدیک به خدا شدن هست پس من نظری نمیدم. یکی هم دوست داره برای تاریخی که درست و غلطش اصلا معلوم نیست، جزییات نداره یا لااقل با تحریف هست و آدمهایی که حتی خودش هم بر خوب و بدشون صد در صد مطمین نیست و.فقط بر طبق ایمانی که نسل به نسل بهش رسیده به خدا نزدیک بشه به شخص خودش بر می گرده. اما زمانی که شما میگید این اصلا در راستای منافع روحانیون و دولتی که بر پایه ولایت فقیهی بنا شده که همه جوره اختیار رو دست روحانیت مورد اعتماد خودش داده جای حرف هست.
اتفاقا بر خلاف اینکه شما میگیددولت اصلا مخالف این تجمعات هست از نظر من نادرست هست. دولت شیعی همیشه موافق هر نشانه ای هست که بتواند این شیعه گری و گرایش به نمادهای شیعی رو پر رنگ جلوه بده. اینکه جوانان برن هیات ها اتفاقا برای اونها نوعی مانور مذهبی هست. چیزی که الان در جریان هست جریان بین مذاهب هست که خیلی پر رنگه.در افغانستان یکی از راههای ورود سیاست ایران همین محرم و.صفر هست. بیشترین هزینه ها رو می کنند که بتونن پررنگ تر برگزار کنند. مساله ی حرم ها و سوریه و عراق هم کنارش بگذارید. بسیاری از افغانستانی ها با شعار دفاع از حرم میرن میجنگند. در پاکستان ماه محرم بیشترین تبلیغات از سمت روحانیون منتسب به ایران هست. در کشورهای اروپایی، استرالیا و امریکا کلی هزینه می کنند. دولت ایران به نوعی عزاداری رو در انحصار و امتیاز خودش گرفته و ازش استفاده میکنه. در مقابل عاشورا تاسوعایی که جنبش سبز رو فتنه گر.خواندند عاشورا تاسوعای دیماه رو داریم که باصطلاح طرفداران خط ولایت فقیه با افتخار ازش یاد می کنند.
در کل دولت ایران به اندازه ای که از محرم و صفر توانست برای ایجاد انقلاب و انتشار تبلیغاتی پیامهاش چه در داخل و خارج استفاده کند با هزینه های چند برابرشم نمیتونست.
من یک زن خوشبختم
و خیابانی که راه مرا دنبال می کند
خوشبخت است
و کوچه ای که
به گریبان خانه ام می رسد
خوشبخت است