انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 11 از 54:  « پیشین  1  ...  10  11  12  ...  53  54  پسین »

شیعه بر حق تر است یا سنی؟


مرد

 
rostam91: هر کس مردم او را امام خواندند رضایت مردم در اونه و کسی که حاضر در مجلس نیست حق اعتراض نداره و باید بیعت کنه حتی به زور

بله مشکلی هم نداره ...اما وقتی دستور خدا هست و جانشین معلومه این کار اسمش غصب میشه

rostam91: اگر عمر توسط ابوبکر انتخاب شده دیگه نیازی به بیعت مردم نیست در حالی که مردم در مسجد با عمر آزادانه بیعت کردند

از خودتون حرف در میارید

معاویه هم یزید رو جانشین کرد مگر یزید از همه بیعت نخواست

کدام شورا و چه کسانی عمر رو انتخاب کردند ...نقش مردم چه بود جز اینکه بعد از اعلام بروند و بیعت کنند

rostam91: ازت خواستم در نهج البلاغه احتجاج علی رو به غدیر خم برای جانشینی بیاری ، این مطالبی رو در نهج البلاغه نشون بده
علی در نهج البلاغه برای اثبات مشروعیت خلافتش به معاویه و حتی در مقام ابوبکر و عمر استدلالهای مختلفی کرده ، خوب مهمترین و قوی ترین استدلال باید اشاره به غدیر خم باشه
بهانه جویی شده این کار شما

مثل اینه که من بهانه بگیرم فلان روایت چرا در مسلم هست اما در بخاری نیست ..فرقی نداره تو هر کدوم باشه منم هیچکدوم رو قبول ندارم

شما هم نه نهج البلاغه و نه کلینی هیکدوم رو قبول ندارید چه فرقی داره روایت و خطبه تو اون باشه یا تو این یکی

ندیدی .....حداقل ده مورد هست که علی ع به انتخاب خودش اشاره کرده کهخ همه اونها رو نیاوردم شلوغ نشه

این خطبه وسیله هست خطبه علی ع است چه فرقی داره برای شما که هیچکدوم رو قبول ندارید ..همه کتب شیعی هست و در دو کتاب دیگر موجود است اگر این احتجاج نیست ...پس چیه

ametis: ایشان بر منبر بالا رفت و بازوی مرا گرفته، بلند کردند به گونه‏ای که سفیدی زیر بغلشان نمودار شد و با صدای بلند در میان جماعت فرمودند: «هر که را من مولای اویم، علی مولای اوست، خدایا کسی که علی را دوست دارد دوست بدار و کسی که علی را دشمن است دشمن بدار». قبول ولایتم عین ولایت الهی و دشمنی با من دشمنی با خدا به شمار آمد. در همان روز خداوند متعال این آیه را نازل فرمود: «امروز دین شما را کامل کردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان دین شما پذیرفتم» پس با ولایت من دین خدا کمال یافت و رضایت الهی حاصل شد.10
rostam91: همانا شوراى مسلمين از آن مهاجرين و انصار است ، پس اگر بر امامت كسى گرد آمدند، و او را امام خود خواندند، خشنودى خدا هم در آن است، حال اگر كسى كار آنان را نكوهش كند يا بدعتى پديد آورد، او را به جايگاه بيعت قانونى
اینکه اونها حاکم هستند همه قبول دارند و مشروعیت خوئدش رو از مردم گرفتند

اما در جایی که خدا این حاکم رو مکعین کرده کار این افراد میشه غصب و اونها غاصب هستند

اما خوده علی ع هم میگن به هر صورت ایجاد یک حکومت و تعیین حاکم بر مردم واجبه و تبعیت از حکومت چه جابر و چه عادل لازمه

ایشون هم رعایت کردند

ولی این تفاوتی در اصل غصب حق خلافت ایشون نداره

علی ع روشن فرموده واضح واضح


فرض کنیم پادشاهی جانشین معین میکنه ولی مردم شورش کنند و کودتا و او را نپذیرند


حالا بعد از سالها همون مردم همون ولیعهد رو انتخاب کنند

این ولیعهد برای احتجاج با مخالفینش میگه من ولیعهد فلان پادشاه هستم یا میگه مردم منو انتخاب کردند

حرف معاویه و علی ع چندین سال بعد از غدیره و معاویه اصلا قبول نداره جانشینی رو ضمنا خود حضرت علی هم حتی این خلافت روئ همون جانشینی نمیدونه اصلا

rostam91: ببین ، شما بارها گفتی که عایشه در طول زندگانی رسل خدا نفاق داشته و نفاقش رو ظاهر نکرده و من براـ آیه و کلام خدا رو آوردم که عایشه زن پاکدامن با ایمان بوده شما هم در تاپیک عایشه اذعان کردی که با ایمان بوده حالا چرا چپ و راست نظرتو عوض می کنی من توش موندم انسان سست عنصر به درد نمی خوره انسان باید ثابت قدم و ثابت رای باشه
اصلا منافات نداره

بارها خدا در مورد صحابه گفته یا ایها المومنون در حالیکه در سوره منافقون بسیاری رو در بین همون ها منافق میدونه

عایشه میتونه ایمان داشته باشه و در دلش نفاق وجود داشته باشه

اون که من میگم قبوله شما هر چی بگی فقط بخاطر اینه که بتونم بحث رو از مسیر خارج نکنم

rostam91: پس دوتاست ، شخص با ایمان منافق نیست و منافق ایمان نداره

ادم میتونه به خدا و معاد و عدل ایمان داشته باشه ...اما در مورد دستور پیامبر به جانشینی ناراضی باشه و قبول نداشته باشه اما در ظاهر بره بیعت کنه با علی ع ولی در دلش مخالف باشه

منافق فقط کسی نیست که در اصل دین دو رو باشه

rostam91: اگه قرآن خوب ترجمه بشه در هر زبانی میشه ترجمه بشه

شما اگر تونستی شعر حافظ رو به عربی و یا انگلیسی ترجمه کنی ولی باز هم همون شیرینی رو داشته باشه

نهایتا مضمون رو میرسونه

rostam91: دوما ، برو دنبالش ، شما که حافظ و سعدی رو اگه می فهمی رفتی دنبالش تو هوا که یاد نگرفتی خیلیها هستند زبونشون فارسیه و حافظ و سعدی رو درک نمی کنن همینطور خیلی از عربها قرآن رو ، باید بری دنبالش تا درکش کنی
فرقش اینه که اون زبون مادریه منه و عربی زبون خائنین به مملکت من البته چون زبون دینه یاد گکرفتم میخونم و صحیح میخونم اکما نه اینکه مفاهیم رو کاملا بلد باشم بیشتر از این هم نه وظیفه منه نه خوشم میاد



rostam91: پیامبر هم در این روایت از این شیوه برای فهم مردم استفاده کرده و میگه رخم دست به کمربند یا بهتر ترجمه کنم ازار(شالی که عربها به کمر می بندند) خداشد و بطور عامیانه فارسی دست به دامان خدا شدو بقیه روایت

این حرفتون عالی بود

پس پیامبر برای فهموندن حرف استعاره کرده و مثال اورده

ببیبن دوست گرامی رو هوا که نمیشه حرف زد

در فارسی همه ضرب المثل ها مشخصه و در کتابها اومده و توسط مکردم تکرار میشه




اگر شما راست مکیگی و در زبان عرب همچین استعاره یا ضرب المثلی هست یا خیر

قطعا چون پیامبر فرمئده حتما اشتهار زیادی هم باید داشته باشه

مکمکنه با سند این رو بیاری

اگر اثبات کردی و دو تا روایت دیگه هم هست اونها رو هم جواب دادی منم تسلیم میشم که شما اصلا به جسمیت خدا باور ندارید

ولی اینکه رو هوا حرف یزنی که کاری نداره

منم میتونم بگم در مورد نامه علی ع بع معاویه حضرت علی از استعاره استفاده کرده منظورش این حرف نبوده چیر دیکگه بوده ...اما باید برای حرفم سند بیارم


rostam91: خداوند می فرماید ، شما یک قدم به سوی من بیا تا من ده قدم به سویت بیام

بله دقیقا شما به همین اعتبار معتقد هستید که خدا دست و پا و شکم و ......داره

روایاتی از اهل سنت دارم که دقیقا جسمیت خدا رو در اعتقاد شما اثبات میکنه


rostam91: این حرفت نشون میده که اهل سنت ظاهر رو میبینن یا تشیع
اینکه اهل سنت به تجسیم خداوند معتقد باشه دروغی آشکار و تهمته
این جزو اعتقادات شماست

ابن تیمیه بر این باوره که از احادیث و ایات همان معنای ظاهری باید استنباط بشه


شما خودت گفتی که بر اساس ایه قران که میگه یدالله

معتقد هستی خدا دست داره ...حالا با هر شکل و وضعی

البته گفتی سایه دست که اون حرفت معقول نیست و شما هرگز معتقد نیستید ککه دست مورد ذکر در ایه سایه دست است

چون صرف به اینکه اون دست قدرت انجام کارها رو داره شما معتقد هستید خدا دست داره ولی سایه دست قدرت نداره



همین حرف کافیه

در حالیکه یک شیعه حتی یک نفر از این ایه برداشت نمیکنه که خدا دست داره

همه سیعیان میگکن این به معنای قدرت و توانایی خداست

اما خود شما حداقل شخصا اعتراف کردی که طبق ایه قران معتقد هستید خدا حداقل دوتا دست داره ...و اینکه شکل و جنسش چیه اصلا مهم نیست

صرفا داشتن دست یعنی قابل تجسم بودم و داشتن اعراض و حدود و این مخالف صفات خداست
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
rostam91: من جوابت رو در پست جداگانه دادم حالا لطف کن شما جواب بده که این رحمی که بند تنبان خدا رو میگیره کیه" چیه"
و اصلا این رحم دست داره که بند تنبان بگیره؟
در روز قیامت مگر نشنیدی که همه اعضا بدن ادم به کارهای او اقرار میکنند

مگر دست زبان داره یا پا چشم داره که شهادت بدهند


از ذات خدا اینکه مثلا پای ادم به زبان بیاد و به گناهانش اعتراف کنه هیچ بعید نیست

مرجع این روایت ابوهریره دروغگو است

ما معتقدیم این روایت را اصلا محمد ص نفرموده و دروغ محضه از سوی ابوهریره اما ابوهریره بنا به اعتقادات خودش که جسمیت خداست این کذب ها رو گکفته است


حالا به روایاتی که شما دارید و به جسمیت خدا میردازد

خدایی که شکل ماه است


جیس بن قریر از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم روایت می کند که فرمودند : همراه رسول الله بودیم پس نظاره کرد به ماه سپس فرمود همانا شما خدا را در قیامت خواهید دید همانگونه که این ماه را می بینید.


صحیح مسلم - چاپ بیت الافکار الدولیة - کتاب الجنة و صفة نعیمها و اهلها - باب النار یدخلها الجابرون و الجنة یدخلها الضعفاء - صفحه ۱۱۴۳ - حدیث ۲۸۴۸ موجود م


خدایی که پا داره و آتش جهنم رو فشار میده


از انس بن مالک روایت است که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : در روز قیامت اهل جهنم به آتش انداخته می شود. جهنم می گوید بازهم هست؟ پس خداوند پای خود را بر آن می گذارد جهنم می گوید بس است بس است به عزتت بس است.

همچنین بخاری در صحیح خود چاپ دار ابن کثیر - کتاب التجهد - باب الدعاء و الصلاة من آخر اللیل - صفحه ۲۷۷ - حدیث ۱۱۴۵ روایت می کند که :

خدایی که میاد به آسمان زمین و برمیگرده


از ابی هریرة روایت است که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : به درستیکه خداوند هر شب بر آسمان دنیا می آید و می گوید : کیست که مرا بخواند تا او را استجابت کنم ، کیست که از من بخواهد تا به او عطا کنم ، کیست که استغفار کند تا من او را ببخشم.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ابنها چند تا از دهها روایت در مورد اعتقاد اهل سنت به جسمیت داشتن خداست اگکر بیشتر بخواهم بگم که دیگه خنده دار میشه

اینکه برخی ها شب رو پشت بام منتظر خدا مینشستند

یا اینکه خدا چه شملی سوار بر خرش میاد به اسمون دنیا و اینکه کیسه شن خدا چاره میشه و همه شن ها میزیزه تو عربستان و .......


محبت کنید شما هم جداگانه پاسخ بدهید

Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  ویرایش شده توسط: ametis   
مرد

 
ametis: اگر اثبات کردی و دو تا روایت دیگه هم هست اونها رو هم جواب دادی منم تسلیم میشم که شما اصلا به جسمیت خدا باور ندارید
در اون روایت بند تنبان ازت پرسیدم که رحم چیه ؟پاسخی ندیدم جواب نداری؟
دوباره می پرسم
این "رحم" که ازش بعنوان یه حربه خواستی استفاده کنی علیه من چیه؟
"رحم " شخصه؟ حیوانه؟ رحم زنانه هست؟ منظور آدمه و حوا هستن؟ چیه؟
این رحم اصلا دست داره که بند تنبان خداوند رو گرفته ؟

باز هم کل کل و بکار بردن کلمات بی معنی که اصلا" ربطی به موضوع نداره . بدون متلک پروندن به هم پست بدید .
اندیشمند
     
  
مرد

 
ametis: من ۱۲ مورد سراغ دارم که اغلبا به معنی سرور و یاور است البته یاور هم در مورد خداست که نوع یاوری او فرق داره با ما

در اغلب مکوارد نمیشه کلمه دوست رو اصلا قرار داد
شما که داری حرف منو بدون اینکه بدونی تایید می کنی
منم میگم کلمه مولی به معنی سرپرست دوست همراه حتی نوکر بکار میره
کلمه مولا یا مولی هرطور که نوشته بشه دارای ۲۶ معنی و مفهوم در عربیه
ولی این کلمه در مورد رئیس یا جانشین یا خلیفه بکار نمی ره و شما اینو نشون بده که یه مورد در مورد جانشین یا رئیس بکار رفته باشه
ametis: قطعاً بد سرپرست و بد همدمی است
نه معنی رئیس میده نه جانشین معنی آیه هم اینه :
سوره حج آيه 13

‏ يَدْعُو لَمَن ضَرُّهُ أَقْرَبُ مِن نَّفْعِهِ لَبِئْسَ الْمَوْلَى وَلَبِئْسَ الْعَشِيرُ ‏

‏كساني را به فرياد مي‌خوانند و مي‌پرستند كه زيانشان بيش از سودشان مي‌باشد . چه ياوران و سروران بدي ، و چه همدمان و دوستان بدي هستند !‏
همینطور در باقی مواردی که آیه آوردی هیچ کدوم معنی جانشین نمی داد ، نه یاور یعنی جانشین نه سرپرست معنس جانشین رو میده
ametis: بله مشکلی هم نداره ...اما وقتی دستور خدا هست و جانشین معلومه این کار اسمش غصب میشه
ای بابا !
علی خودش میگه رضای خدا در انتخاب مردمه ، آیا تو این نامه اشاره ای شده به اینکه اگه از انتخاب از سوی خدا نباشه انتخاب مردم رضایت خداست؟
وقتی رضایت خداست یعنی اینکه کاری خلاف رای خدا صورت نگرفته یعنی خداوند جانشینی تعیین نکرده چون اگه تعیین کرده بود و مردم خلاف نظر خداوند کس دیگری رو انتخاب میکردند دیگه خداوند رضایت که نداشت باید خشمگین هم میشد از دست مردم متمرد
ametis: کدام شورا و چه کسانی عمر رو انتخاب کردند ...نقش مردم چه بود جز اینکه بعد از اعلام بروند و بیعت کنند
عمر رو مردم انتخاب کردند و نظر ابوبکر رو در مورد عمر تایید نمودند مثل ابوبکر که تک تک مردم مدینه باهاش در میجد بیعت کردند با عمر هم بیعت کردند همینطور با عثمان و علی
ametis: شما هم نه نهج البلاغه و نه کلینی هیکدوم رو قبول ندارید چه فرقی داره روایت و خطبه تو اون باشه یا تو این یکی
فرقش زمین تا آسمونه
شما معتقدید نهج البلغه کلام نامه ها و خطبه های علی هست و در اون نامه ها به معاویه بارها گوشزد کرده که به این دلیل و اون دلیل باید با من بیعت کنی ولی تو اون نامه ها ما نمی بینیم از غدیر خم بعنوان دلیل و برهان یاد کنه و هیچ جا نگفته که من بخاطر غدیر خم جانشین رسول الله هستم
این رو هم بگم که کلینی رو اصلا قبول ندارم ولی نهج البلاغه رو از این حیث که سند نداره نمی پذیریم اما بسیاری از سخنان علی که در کتب ما هم هست در اون موجوده و دلیل نمیشه کتابی رو که نمی پذیریم کل کتاب رو رد کنیم در یه کتاب روایات صحیح حسن و ضعیف وجود داره اما اعتبار کتاب مهمه در بخاری و مسلم ما هم که بعد قرآن بزرگترین منبع اسلامی می دونیم همینطوره احادیثی توشون هست که ضعیفه یا حسنه ولی علما اومدن و این روایات رو جدا کردن نه اینکه دور ریختن نه بلکه اومدن در اون بررسی کردن و گفتن این حدیث ضعیفه یا درسته و مشکل داره
ametis: این خطبه وسیله هست خطبه علی ع است چه فرقی داره برای شما که هیچکدوم رو قبول ندارید ..همه کتب شیعی هست و در دو کتاب دیگر موجود است اگر این احتجاج نیست ...پس چیه
این خطبه وسیله چرا تو نهج البلاغه نیست؟ چرا اولین کسی که اونو نقل کرده امام باقره؟ چرا کسی تا قبلش روایت نکرده نه از ائمه و نه از شیعیان قبلی از علی گرفته تا باقر و نه در کتب ما اشاره ای شده؟ یهو چند ده سال بعدش امام باقر نقل می کنه؟
راستی در اون جو اختناقی که عنوان کردی و گفتی همه رو به زور شمشیر بیعت می گرفتند یهو چقدر جو آرام میشه که علی میاد مسجد و خطبه بلندی بنام وسیله می خونه؟
این ادعا با ادعاهای قبلی جور در نمیاد
پس یا اختناقی نبوده و آزادی کامل بوده یا اینکه اگه آزادی نبوده و شمشیر حاکم این خطبه دروغه چون اجازه نمی دادن علی بیاد خطبه بخونه و باعث نارضایتی و شورش بشه

یعنی اگه تاریختون رو یکجا بزارین کنار هم راحت دستتون و تهمتهاتون رو میشه، برای همین بریده بریده میارین طوری که مردم از موضوع پرت بشن
ametis: ولی این تفاوتی در اصل غصب حق خلافت ایشون نداره
در هر صورت پس خداوند از انتخاب ابوبکر از سوی مردم ، راضی و خشنوده همینطور از انتخاب عمر و عثمان و علی
ametis: اون که من میگم قبوله شما هر چی بگی فقط بخاطر اینه که بتونم بحث رو از مسیر خارج نکنم
پس اسمش رو میزاریم تقیه شما
ametis: عایشه میتونه ایمان داشته باشه و در دلش نفاق وجود داشته باشه
یعنی به هر کی گفته بودم گرفته بود،
نمیشه کسی هم با ایمان باشه هم منافق یا با ایمانه یا منافق و وقتی خداوند میگه عایشه زن پاکدامن ایماندار هست دیگه چجور میشه منافق باشه خداوندی که دو حرف باشه دیگه نمیشه پرستیدش
....فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلاً وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلاً ‏فاطر ۴۳
هرگز دگرگوني و تبديلي در شيوه رفتار خدا ( در معامله با ملّتها ) نخواهي يافت ، و هرگز نخواهي ديد كه روش خدا تغيير مسير و جهت دهد .‏
ametis: شما اگر تونستی شعر حافظ رو به عربی و یا انگلیسی ترجمه کنی ولی باز هم همون شیرینی رو داشته باشه
من چکار به شیرینی دارم
شما گفتی چون قرآن عربیه در ترجمه نمیشه مفهوم رو رسوند اینجا کاری به شیرینی نداریم
شعر شعرا آیات قرآن داستانها داستایفسکی و ... همه رو میشه ت ر ج م ه کرد
شما ترجمه قرآن روبخون
ametis: فرقش اینه که اون زبون مادریه منه و عربی زبون خائنین به مملکت من البته چون زبون دینه یاد گکرفتم میخونم و صحیح میخونم اکما نه اینکه مفاهیم رو کاملا بلد باشم بیشتر از این هم نه وظیفه منه نه خوشم میاد
من نگفتم قرآن رو روخوانی کن برادر من، من ازت خواستم یه بار قرآن رو بدور از تعصب دینی ترجمه شده بخون فرض کن یه مسیحی هستی و بار اوله قرآ» می خونی بدور از تعصب بدور از تفاسیر شیعه و سنی یه بار ترجمه خالی رو بخون
این کاری به زبون مادری و غیر مادری نداره
در ضمن از وظیفه گفتی ، اتفاقا وظیفه داری حق رو از باطل تشخیص بدی و یه راهش همین قرآنه اینکه آدم بشینه هر چی رو ملاهای شیعه و سنی گفتن بگه چشم این آدم رو آنطور که شایسته آمدمیته نمیسازه بلکه میشه یه کامپیوتری که یه مقدار اطلاعات دادن و بر اساس همون اطلاعات درست یا غلط پیش میره در حالی که انسان دارای شعوره و باید با شعورش بره تحقیق که چی درسته و چی غلط
همین زمضونی علمای ما تو منطقه فتوا دادن که نرخ زکات فطریه هر نفر ۴۰۰۰۰ تومنه تو یه منطقه نظر دادن ۱۳۰۰۰ تومن
حالا من بشینم که چون علما گفتن ۴۰۰۰۰ یا ۱۳۰۰۰۰ اونی که به نفعمه رو انتخاب کنم آخرت خودم رو تباه کردم
باید برم تحقیق که چرا این گفته ۱۳۰۰۰ اون گفته ۴۰۰۰۰ و کدوم درستره
پس وظیفه هر انسانه که کاربن نباشه و بره خودش برای آیندش تحقیق
ametis: اگر شما راست مکیگی و در زبان عرب همچین استعاره یا ضرب المثلی هست یا خیر
شما خواستی برات پاسخ بدم من هم دادم اینکه باور کنی یا نه به خودت مربوطه
ametis: اگر اثبات کردی و دو تا روایت دیگه هم هست اونها رو هم جواب دادی منم تسلیم میشم که شما اصلا به جسمیت خدا باور ندارید
مندوتا که سهله صدتا رو هم ثابت کنم شما قانع نمیشی چون فکر و ذهنتون اینطور پرورش یافته و منجمد شده
باید اول این یخ رو آب کنی با دیدی بدون تعصب به حوادث بنگری تا بتونی تصمیم بگیری
شما هنوز نمیدونی در روایت" رحم " کیه و چیه که بند تنبان خداوند رو میگیره بعد میائی برای اینکه ایرادی گرفته باشی همینطوری پست میزنی که اهل سنت معتقد به بند تنبان خدا هستند
ametis: منم میتونم بگم در مورد نامه علی ع بع معاویه حضرت علی از استعاره استفاده کرده منظورش این حرف نبوده چیر دیکگه بوده ...اما باید برای حرفم سند بیارم
دیگه به خودت مربوطه
ametis: شما خودت گفتی که بر اساس ایه قران که میگه یدالله

معتقد هستی خدا دست داره ...حالا با هر شکل و وضعی
هنوز هم میگم خداوند میگه دو دست خدا بازه و میگم چون خدا میگه دوست پس دستانی هست اما اینکه چیه چه شکلیه صفته جامد مایه گاز یا نور و موجه الله اعلم در تصور کسی نمی گنجد
در ضمن من نگفتم یدالله فوق ایدیهم یعنی خدا دست داره
مشخصه که اینجا استعاره هست مثل اینکه بیگیم دست بالای دست زیاده اینجا از دست برای توصیف برتری استفاده سده
در مورد یدالله هم یهودیان گفتن که دستهای خدا بسته هست خوب دقت کن میگه دستهای خدا نه یه دست نه دوتا نه سه تا معلوم نیست چندتا
اینجا منظور یهودیان اینه که خدا کاری نمی تونه بکنه و عاجزه خداوند در جواب واضح میگه دستهای خودشون بسته باد بلکه " هر دو دست "خدا ، باز خوب دقت نکن خداوند نمی فرماید دستان خدا باکه عینا میگه دو دست خدا بازه
اهل سنت معتقدا که خداوند اینجا از دو دست اسم برده و ما به این قائلیم اما اینکه چطوری هستن الله اعلم
ametis: صرفا داشتن دست یعنی قابل تجسم بودم و داشتن اعراض و حدود و این مخالف صفات خداست
خداوند در قرآن میگه ، می بینم و میشنوم
حالا اینکه یکی ببینه و بشنوه لازمه چشم و گوشه ، پس آیا اینجا خداوند برای خودش تجسم قائل شده
شما می گی خداوند نوره ، این خودش تجسیمه چون شما نور رو هم می بینی شکل و رنگش رو هم میبینی
ametis: در روز قیامت مگر نشنیدی که همه اعضا بدن ادم به کارهای او اقرار میکنند

مگر دست زبان داره یا پا چشم داره که شهادت بدهند
هنوز من پاسخی در مورد اینکه " رحم" چیه نمی بینم!
ametis: حالا به روایاتی که شما دارید و به جسمیت خدا میردازد
شما اول یکی رو تموم کن و قانع شو بعد برو سراغ روایات دیگه
     
  
مرد

 
rostam91: در اون روایت بند تنبان ازت پرسیدم که رحم چیه ؟پاسخی ندیدم جواب نداری؟

این یک شیوه فراره که بجای دفاع و پاسخ در کلیت موضوع دنبال لفظ باشی

شما اصلا جواب ندادید

گفتید این یک ضرب المثل است که پیامبر بکار بده مثل ضرب المثل های فارسی ...در حالیکه هیچ جا در زبان عرب کسی همچین ضرب المثلی رو نشنیده ....و شمکا متاسفانه باز تفسیر به رای کره و دروغ گفتید


rostam91: این "رحم" که ازش بعنوان یه حربه خواستی استفاده کنی علیه من چیه؟
"رحم " شخصه؟ حیوانه؟ رحم زنانه هست؟ منظور آدمه و حوا هستن؟ چیه؟
این رحم اصلا دست داره که بند تنبان خداوند رو گرفته ؟
در محضر خدا هیچ چیز محدود و غیر ممکن نیست ........همونگونه که خدا در قیامت به اعضاء بدن ما قدرت تکلم میده و اونها به اعمالشون اعتراف میکنن و گواهی میدن و شکایت میکنند

همانگونه میتواند به رحم ....هوس.....و برخی احساسات دیگر قدرت تکلم یا عینیت ببخشه تا در موردی شهادت بدهند یا اظهار نظر کنند

بحث اینجا سر قدرت خدا نیست سر اینه که ابوهریره میگه خدا بند تنبان دارد و رحم هر چی هیت به اون التجا میکند

در فارسی هم میگویند دستم به دامنت یک مثل حقیقی بوده و در روزگاری همه البسه دامن داشته واین کار نشانه التمای شدید بوده



ئ
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
amir5885: جفتشون حق هستن و تندروی هایی هم دارن
مگر میشه دو گروه که در خیلی از اعتقادات متضاد هستن هر دو بر حق باشن
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
rostam91: کلمه مولا یا مولی هرطور که نوشته بشه دارای ۲۶ معنی و مفهوم در عربیه

اتفاقا اشتباه بزرگه شما همینجاست


اگر پیامبر فقط علی را مولاه مردم معرفی میکرد همه جور تعبیر میشد کرد
اما وقتی فرموده


هر که من مولای اویم.......این علی مولای اوست


یعنی مولاه هر جایگاهی برای پیامبر معرفی میکند برای علی هم معرفی میکند

یک نفر نیست که بگوید جایگاه پیامبر نسبت به مردم نوکری ...فقط دوستی ....بوده است

پیامبر جایگاه ااولی الامری و سرپرستی و رهبری داشته و علی هم همون جایگاه رو داره



rostam91: همینطور در باقی مواردی که آیه آوردی هیچ کدوم معنی جانشین نمی داد ، نه یاور یعنی جانشین نه سرپرست معنس جانشین رو میده

کسی نگفته معنی جانشین میده ...اصلا این کلمه مهنی نمیده


پیامبر گفته ......

هر جایگاهی من نشیبت به شما مردم دارم ....علی هم همون جایگاه رو داره

جانشین کسیه که بعد از مرگ رئیس میشه ولی علی ع در زمان حیات هم متولی و ریاست امور پیامبر رو بر عهده داستن


rostam91: علی خودش میگه رضای خدا در انتخاب مردمه ، آیا تو این نامه اشاره ای شده به اینکه اگه از انتخاب از سوی خدا نباشه انتخاب مردم رضایت خداست؟
در چندین روات و خطبه دیگه توسط علی ع اشاره شده

این نامه ها احتجاج است و عجیبه شما نمیگیری که احتجاج چیه ...نامه های قبلی رو هم حاضر نیستی بخونی تا دستگیرت بشه چه مجادله ای بوده

rostam91: وقتی رضایت خداست یعنی اینکه کاری خلاف رای خدا صورت نگرفته یعنی خداوند جانشینی تعیین نکرده چون اگه تعیین کرده بود و مردم خلاف نظر خداوند کس دیگری رو انتخاب میکردند دیگه خداوند رضایت که نداشت باید خشمگین هم میشد از دست مردم متمرد
اینکه یک نفر بگه انتخابات مملکت ایران مورد قبول ملت است اگر در ان تقلبی رخ نداده باش

یعنی چی

ساده انگارانه نیست که قسمت اول را برداریم و بگیم انتخابات مورد تایید ملت است ولینرویم دنبال اینکه ایا تقلب شده با نه

حضرت علی در کنار این نامه در ۲ جا اشاره کرده اند به نظام حکومت

فرمودند

بر مردم لازم است در صورت از بین رفتن حاکم بلافاصله یک نفر را انتخاب کنند و از او چه طالم باشد یا عادل تبعیت کنند مگر انکه حاکم از سوی خدا انتخاب شده باشد که در آن صورت باید اطاعت امر خدا کنند

rostam91: عمر رو مردم انتخاب کردند و نظر ابوبکر رو در مورد عمر تایید نمودند مثل ابوبکر که تک تک مردم مدینه باهاش در میجد بیعت کردند با عمر هم بیعت کردند
کی انتخابش کرد ؟؟؟؟؟؟

بعد از ابوبک جار زدند خلیفه در مسجد بیعت میگیرد و مردم رفتن به بیعت

rostam91: راستی در اون جو اختناقی که عنوان کردی و گفتی همه رو به زور شمشیر بیعت می گرفتند یهو چقدر جو آرام میشه که علی میاد مسجد و خطبه بلندی بنام وسیله می خونه؟
شما عادت داری تارخ رو برعکس بخونی

مثلا مثل همین که میگی اگر اختناقه چرا حرف زدن ...اگر حرف زدن پس اختناق نیست


برداشتهای سطحی خودتون از قران و تاریخ و روایات رو کنار هم میذارید وئ اشتباه اندر اشتنباه نتیجه میگیرید


در همین ایران اختناق به بدترین شکل بوده و هست

چطور در فضای وحشتناکه ۸۸ موسوی چندین بانیه صادر کرد.......چطور در روز قدس و تو اون فضا بیرون امدند

اون زمان هم روزنه هایی وجود داشته ...ماندد خطبه زهرا س در مورد فدک........همین خطبه وسیله .....

rostam91: این خطبه وسیله چرا تو نهج البلاغه نیست؟
شما هر چی به نفعتون نیست رو قبول ندارید ...خطبه شقشقیه که در نهج البلاغه هست ...اون هم مستند به اختلاف و غصب حق علی ع است

rostam91: در هر صورت پس خداوند از انتخاب ابوبکر از سوی مردم ، راضی و خشنوده همینطور از انتخاب عمر و عثمان و علی

هرگز خدا راضی نیست

خدا خودش امام معرفی کرده

معنی حرف علی ع را مثل بقیه حرفهاشون متوجه نمیشی

این حرف ماله وقتیه که جانشین الهی وجود نداره


یادمه علی ع فرموده بود خونه ما اهل بیت نه در دارد نه سقف

شما کشف کرده بودی که اهای شیعه های دروغگو ...خوده علی ع میگه خونه اش در نداشته اونوقت شما میگید که عمر در رو کوبیده به پهلوی حضرت زهرا وبعد دهها استدلال اوردی که اصلا در مدینه چوب برای نجاری وجود نداشته و اشراف فقط در خونه داشتند


یادتونه

در حالبکه معنی حرف علی ع این بود که ارتباط بین مردم و احتیاجات اونها که نمادش میشه ))در)) و خداوند که نمادش آسمونه در خانه اهل بیت بدون واسطه است

در نداره یعنی مرد برای گفتن نیازشون معطل نمیشوند

سقف نداره یعنی ارتباط با خدا بی پرده و فاصله است و مجموعا یهنی ارتباط مستقیم و بدون حجاب خدا با مردن


امروز هم همون شکلی دارید برداشت میکنید

rostam91: پس اسمش رو میزاریم تقیه شما

تقیه تعریف دیگری داره

این کار برای جلوگیری از اتلاف وقت بر سر کار بیهوده است


در بحث بین منو شما خیلی زیاد اتفاق میافته که شما فرار از مباحثه میکنی و برای فرار یم مطلب کم اهمیت و بی موردی رو عنوان میکنید

مثلا بر سر معنی مجتهد و افقه الفقها ده تا پست بحث میکنید تا ذهن همه رو از کفر عایشه دور کنید

در اینجاست که من برای خارج نشدن از موضوع و با توجه به کم اهمیت بودن اون موضوع در قیاس با موضوع اصلی

به ناچار میگم ...

اصلا هر چی شما میگی ...شما میگی ها عایشه .....فقیه است یا فقیر است یا دلیر است یا مجیر است یا هر چیز دیگه ...حق با شما ......بابا بیا ول کن برسیم به اصل بحث


rostam91: ....فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلاً وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلاً ‏فاطر ۴۳

باز ترجمه با اضافه من داوردی

کجا نوشته خدا در رفتار با ملتها شیوه خود رو عوض نمیکنه

خدا چرا به خیلی از ملتها نعمت داد ولی بعد روش خود رو تغییر داده و اونها رو عذاب کرد؟؟؟؟

معنی این ایه روشهای تکوینی و نظام جهان است

اینکه خدا هرگز شب و روز رو جالجا نمیکنه و جهت گردش خورشید رو عوض نمیکنه

rostam91: نمیشه کسی هم با ایمان باشه هم منافق یا با ایمانه یا منافق و وقتی خداوند میگه عایشه زن پاکدامن ایماندار هست دیگه چجور میشه منافق باشه خداوندی که دو حرف باشه دیگه نمیشه پر
شما مشکل رو داری به خدا تعمیم میدی در حالیکه مشکل از درکه خود ماست

خدا مگر صحابه پیامبر رو بعترین امت معرفیی نکرده

مگر بارها انها رو با ایمان ذکر نکرده بطور کلی حتی


سوره منافقون بعد از بسیاری از این نمونه ایات نازل شد و بسیاری از همین صحابه را منافق معرفی کرد


این تغییر حرف خدا نیست ....این مرض دلهای اونها رو نشون میده و اینکه خدا بنا به مکتومات کسی اون رو رسوا نمیکنه

در اسلام ایمان به قلب است اما محک به رفتار برای همین هر کس بگه شهادتین رو میگن مسلمون است و تا عملی قبیح نکنه جزا نمیشه


rostam91: من چکار به شیرینی دارم
شما گفتی چون قرآن عربیه در ترجمه نمیشه مفهوم رو رسوند اینجا کاری به شیرینی نداریم
شعر شعرا آیات قرآن داستانها داستایفسکی و ... همه رو میشه ت ر ج م ه کرد
شما ترجمه قرآن روبخ
یکی از دلایل نفوذ قران بین مردم و تسلیم اونها نغز بودنه قرانه و آهنگین بودن اون در کنار مفاهیم زیبا


در مورد ترجمه وقتی بحث متن است ممکنه

اما در مورد متون دارای وزن و سبک شهری و ردیف و قافیه اصلا و هرگز نمیتوان ترجمه ای درست داد

داستان ممکنه ترجمه بشه

اما برترین اشعار شعرا وقتی ترجمه میشه و خالی از اهنگ و وزن است ....لوس وبی مزه میشه


لذا قران علیرغم مفاهیم عالی ...اما برای عرب که موقع خوندن اون رو آهنگین میخونه لذتی برای بیشتر خواندن دارد

مانند ترنم یک شعر زیبا از حافظ



rostam91: شما خواستی برات پاسخ بدم من هم دادم اینکه باور کنی یا نه به خودت مربوطه

پاسخ که نباید رو هوا باشه

اینجوری منم بیام برا هر چیزی یک داستان ببافم و بگم شما پرسیدی منم جواب تخیلی دادم

این جواب شما تخیلی محض است ...و هیچ سندی نداره


منم فردا بگم در فارسی ضرب المثل داریم ...............هرکی شتر ببینه فرداش رو تخت میشینه

شما اعتراض کنی که همچین ضرب المثلی نیست من بگ همینه که هست شما پرسیدی منم جواب دادم

rostam91: مندوتا که سهله صدتا رو هم ثابت کنم شما قانع نمیشی چون فکر و ذهنتون اینطور پرورش یافته و منجمد شده

اتفاقا شما پاسخ درست بده والله من قانع میشم و مثل شما نمیزنم زیر قسمم من اونقدر مطمئن هستم که در قبال اشکالات دین اسلام قانع شدم و سالهاست از این اشکالات دفاع نمیکنم و انتقاد هم میکنم

rostam91: باید اول این یخ رو آب کنی با دیدی بدون تعصب به حوادث بنگری تا بتونی تصمیم بگیری

اتفاقا برعکس

ن طی این باحثات چندین مطلب دستگیرم شده و در باورهام تغییر پیدا کرده ولی دقیقا شما تکون هم نخوردی و این اشکال بیشتر متوجه خوده شماست


من نظرم در مورد رعایت حقوق زن در اسلام تغییر کرد

من نظرم در مورد اجازه فحش دادن به خلفا تغییر کرد و دیگه اونها رو فحش و سب نکردم

من نظرم نسبت به عادلانه بودن مجازات های اتسلامی تغییر کرد

من نظرو نسبت به نحوه قبول روایات و تایید اونها تغییر کرد

من نظرم در مورد امامزاده ها کلا تغییر کرد


حالا شما بگو چه تغییری کردی


rostam91: هنوز هم میگم خداوند میگه دو دست خدا بازه و میگم چون خدا میگه دوست پس دستانی هست اما اینکه چیه چه شکلیه صفته جامد مایه گاز یا نور و موجه الله اعلم در تصور کسی نمی گنجد
همین سطحی نگری شماست

در فارسی گاهی میگویند فلانی در زمینه مالی دست و بالش خیلی بازه

این یعنی که طرف هم دست داره هم بال ...ضمنا دستانش وقتی بحث پول منیشه بازه ؟؟؟؟؟

فکر نمیکنی اینها استعاره است

خدا دستانش بازه یعنی قدرت داره و توانایی او زیاده


لابد وقتی خدا میفرماید در روز قیامت همه چیز از بین میرود الا وجه الله

معنی اون اینه که همه این دست و پا و اعضا و جوارح و بند تنبان از بین میره و از خدا فقط یک صورت باقی ممیمونه

مثل فیلم جادوگر شهر اوز

برادر بزرگوار

خداوند

لیس کمثله شی است

این دیگه استعاره نیست

خدا به هیچ چیزی شبیه نیست ......نه دستو نه به هر شکلی که شما تصور کنی یا در اینده بتوانی تصور کنی

rostam91: اهل سنت معتقدا که خداوند اینجا از دو دست اسم برده و ما به این قائلیم اما اینکه چطوری هستن الله اعلم

خدایی که میگوید

کنفیکون

چرا به دست نیاز داشته باشد

خدا هیچ جور و هیچ شکلی در تصور امدنی نیست

rostam91: شما می گی خداوند نوره ، این خودش تجسیمه چون شما نور رو هم می بینی شکل و رنگش رو هم میبینی

مرز استعاره و تشخیص رو گم کردید

خدا رو با نور مثل میزنند

کمثله نور

نگفتند ....عین نور

شما در اتاق نشستی و اتاق از نور خورشید روشنه اما نور داخل اتاق نیفتاده ...ایا نور رو میبینی

rostam91: شما اول یکی رو تموم کن و قانع شو بعد برو سراغ روایات دیگه

اتفاقا شما داری با استفاده از یک روش قدیمی فرار میکنی


موضوع بحث اعتقاد اهل سنت به جسمیت خداست

و همه این روایات بیانگر همین مطلب


شما زوم کردی روی کلمه رحم تا از گیر بقیه خلاص شی


اما جواب اینکه رحم چیه را بهت دادم ساده و روشن ...

به همون کیفیتی که دست و پا در روز قیامت به سخن میایند و شهادت میدهند رحم ))خویشاوندی((و مثلا ایمان و مروت و عهد و.....میتوانند نزد خدا به زبان بیایتند و شهادت بدهند یا گفتگو کنند

در ذات خدا غیر ممکن وجود ندارد

به اعتقاد شما سنی ها


رحم هم به سخن اومده و به التماس بند شلوار خدا رو گرفته تا سفارشش کنه


هر چی نباشه در نهایت این روایت اعتراف به دیده شدن خدا دارد
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: گفتید این یک ضرب المثل است که پیامبر بکار بده مثل ضرب المثل های فارسی ...در حالیکه هیچ جا در زبان عرب کسی همچین ضرب المثلی رو نشنیده ....و شمکا متاسفانه باز تفسیر به رای کره و دروغ گفتید
مگه شما عربی بلدین و درش تبحر دارین که ببینین کسی این ضرب المثل رو زده یا نه؟
من بهت گفتم این رحم چیه و آیا این رحم دست داره که بند تنبان رو بگیره ؟
ametis: در محضر خدا هیچ چیز محدود و غیر ممکن نیست ........همونگونه که خدا در قیامت به اعضاء بدن ما قدرت تکلم میده و اونها به اعمالشون اعتراف میکنن و گواهی میدن و شکایت میکنند

همانگونه میتواند به رحم ....هوس.....و برخی احساسات دیگر قدرت تکلم یا عینیت ببخشه تا در موردی شهادت بدهند یا اظهار نظر کنند

بابا بی خیال ، بگو این رحم چیه؟
منظور رحم زنانه هست؟ این رحم ترحم و دلسوزیه؟ یا اسم کسی رحو هست؟ بگو تا جوابت رو بدم
ametis: بحث اینجا سر قدرت خدا نیست سر اینه که ابوهریره میگه خدا بند تنبان دارد و رحم هر چی هیت به اون التجا میکند
بابا اگه بگی رحم چیه مشخص میشه که این خدا بند تنبان داره یا نه
من معتقدم اصلا متوجه نیستی روایت راجب چه موضوعی هست و فقط چون دیدی توش بند شلوار خدا هست آوردی به قول خودت پوسته رو گرفتی
ametis: در فارسی هم میگویند دستم به دامنت یک مثل حقیقی بوده و در روزگاری همه البسه دامن داشته واین کار نشانه التمای شدید بوده

همین ضرب المثل هم به نوعی تو عربی هست
لباس عربی بلند میپوشیدن و در گذشته مثل الآن عمانی ها و یمنی ها یه شال می بستن به اسم ازار که خنجر و یا قمه رو با اون به کمر می بستن، که شما ازش به عنوان بند تنبان اسم می بری
ametis: هر که من مولای اویم.......این علی مولای اوست


یعنی مولاه هر جایگاهی برای پیامبر معرفی میکند برای علی هم معرفی میکند
هر جایگاهی نه فقط اون ۲۶ معنی مولا رو می تونه داشته باشه و اون هم با توجه به کل خطبه یک یا دو معنی رو می تونه بده
ametis: این نامه ها احتجاج است و عجیبه شما نمیگیری که احتجاج چیه
منم می گم احتجاج کرده برای معاویه در این بحثی نیست
بحث سر اینه که علی می فرماید:
هرگاه مردم تصمیم گرفتند که کسی رو برای خلافت انتخاب کنند اون تصمیم مایه خشنودی و رضایت خداونده و هر کی تبعیت نکنه مورد خشم خداوند
ametis: حضرت علی در کنار این نامه در ۲ جا اشاره کرده اند به نظام حکومت

فرمودند

بر مردم لازم است در صورت از بین رفتن حاکم بلافاصله یک نفر را انتخاب کنند و از او چه طالم باشد یا عادل تبعیت کنند مگر انکه حاکم از سوی خدا انتخاب شده باشد که در آن صورت باید اطاعت امر خدا کنند
شما لطف کن این قسمت پر رنگتر نقل قول خودت رو بیار ببینیم کجای نامه ۶ هست
اینم نامه ۶:
همانا كسانى با من بيعت كرده‏ اند كه با ابا بكر و عمر و عثمان، با همان شرايط بيعت كردند، پس آن كه در بيعت حضور داشت نمى‏ تواند خليفه‏ اى ديگر انتخاب كند، و آن كس كه غايب بود نمى ‏تواند بيعت مردم را نپذيرد. همانا شوراى مسلمين از آن مهاجرين و انصار است ، پس اگر بر امامت كسى گرد آمدند، و او را امام خود خواندند، خشنودى خدا هم در آن است، حال اگر كسى كار آنان را نكوهش كند يا بدعتى پديد آورد، او را به جايگاه بيعت قانونى باز مى‏ گردانند،
اگر سرباز زد با او پيكار مى ‏كنند، زيرا كه به راه مسلمانان در نيامده، خدا هم او را در گمراهى ‏اش رها مى‏ كند، به جانم سوگند اى معاويه اگر دور از هواى نفس، به ديده عقل بنگرى، خواهى ديد كه من نسبت به خون عثمان پاك‏ترين افرادم، و مى ‏دانى كه من از آن ماجرا دور بوده ‏ام، جز اينكه از راه خيانت مرا متّهم كنى، و حق آشكارى را بپوشانى. با درود.

خوب ، این مطلب که گفته "مگر حاکم از سوی خدا تعیین شود" کجاست؟ یا برداشتت از کجای این نامه اینو می رسونه؟
ametis: کی انتخابش کرد ؟؟؟؟؟؟

بعد از ابوبک جار زدند خلیفه در مسجد بیعت میگیرد و مردم رفتن به بیعت
نحوه انتخاب عمر در این پست نوشته شده:
https://www.looti.net/11_8357_6.html
ametis: در همین ایران اختناق به بدترین شکل بوده و هست

چطور در فضای وحشتناکه ۸۸ موسوی چندین بانیه صادر کرد.......چطور در روز قدس و تو اون فضا بیرون امدند

اون زمان هم روزنه هایی وجود داشته ...ماندد خطبه زهرا س در مورد فدک........همین خطبه وسیله .....
ببین ، بیانیه های موسوی در ملا عام نبوده و در خطبه های نماز جمعه هم نبود در ضمن نتیجه کارهای موسوی شد حیر خانگی تا الآن
اما اون زمان مدینه بوده و یک مسجد که مسجد پیامبر باشه
مثل الآن نبوده که کاخ ریاست جمهوری و مجلس باشه ،مسجد اون زمان مرکز خلافت ، دادگاه ، محل ازدواج و طلاق و تقریبا امورات دیگه بوده
پس ۷ روز بعد وفات پیامبر ابوبکر در مسجد کار سامان دادن امور جامعه رو انجام می داده اگر علی رفته و خطبه به قول شما وسیله رو ایراد کرده حتما ابوبکر هم می شنیده و اقدامی برای بر هم نزدن خطبه علی نکرده ، یعنی آزادی بیان از این بهتر سراغ داری
کدوم مخالف اوباما میتونه بره تو کاخ سفید مرکز ریاست اوباما سخنرانی کنه اون هم آزادانه
ametis: هرگز خدا راضی نیست

خدا خودش امام معرفی کرده

معنی حرف علی ع را مثل بقیه حرفهاشون متوجه نمیشی

این حرف ماله وقتیه که جانشین الهی وجود نداره
شما نه تنها کتب ما که کتب خودتون رو هم قبول نداری ما به این گونه افکار که نخالف سخنان علی رفتار می کنن می گیم شیعه صفوی
ametis: خدا چرا به خیلی از ملتها نعمت داد ولی بعد روش خود رو تغییر داده و اونها رو عذاب کرد؟؟؟؟
اون همون سنت خدا بوده شما به نظرت تغییر روش داده، سنت خداوند بر اینه که هر کی با رسولان و پیام آورانش بد رفتاری کنه و شیوه عصیان رو در پیش بگیره عاقبت عذاب گریبانگیرشون میشه
فرعون همین سرنوشت رو داشت، قوم لوط ، نوح ،عاد، ... هم همین سرنوشت ، اتفاقا این عین سنت خداست مکه تغییری در اون نیست
ametis: شما مشکل رو داری به خدا تعمیم میدی در حالیکه مشکل از درکه خود ماست

خدا مگر صحابه پیامبر رو بعترین امت معرفیی نکرده

مگر بارها انها رو با ایمان ذکر نکرده بطور کلی حتی


سوره منافقون بعد از بسیاری از این نمونه ایات نازل شد و بسیاری از همین صحابه را منافق معرفی کرد
آفرین مشکل از ماست و درک اینکه به کی میگن صحابه و به کی میگن منافق
اما خداوند رسما میگه عایشه زنی پاکدامن با ایمان هست و شما بهش تهمت زدید
ametis: داستان ممکنه ترجمه بشه

اما برترین اشعار شعرا وقتی ترجمه میشه و خالی از اهنگ و وزن است ....لوس وبی مزه میشه
عجب ! شما چکار به آهنگ داری ! شما مفهوم و معنی رو میخواهی که برات می رسونه هر چند قرآن بنظرم تنها کتابیه که با اینکه وقتی رو خوانی میکنی معنیش رو نمی فهمی ولی شیرین و دلنشینه اگر با دل و جان خونده بشه حتی با اینکه بارها بخونیش شیرینیش رو از دست نمیده
ametis: لذا قران علیرغم مفاهیم عالی ...اما برای عرب که موقع خوندن اون رو آهنگین میخونه لذتی برای بیشتر خواندن دارد
خوب شما فقط یه بار دقیق بخون برای فهمیدن مفاهیم عالیش
ametis: این جواب شما تخیلی محض است ...و هیچ سندی نداره
شما دیگه !!!
من لا اقل دارم یه تفسیری می کنم که می تونه درست باشه اما خودت روایتی آوردی که اصلا نمی دونی یعنی چی و معنی و مفهومش چیه فقط بخاطر وجود کلمه ازار که به بند تنبان معنی کردی آوردیش!
ametis: من نظرم در مورد اجازه فحش دادن به خلفا تغییر کرد و دیگه اونها رو فحش و سب نکردم
الحمدالله، یک گام به سمت الله و روشنفکری، تبریک میگم
ametis: حالا شما بگو چه تغییری کردی
چیز خوبی در حرفهای شما ندیدم که نظرم رو جلب کنه یا تغییر بده جز اینکه بسیاری از روایاتی که برام آوردی رفتم تحقیق و بیشتر دیدم که براساس کدوم استدلال ارائه میدین
یکیش روایاتی که از ابراهیم قمی آوردی دیدم که به دروغ بعنوان روایت اهل سنت جا زدی و یکیش همین روایت بند تنبان که بدون اطلاع از ماهیت و مفهوم ارائه دادی و راستش خودم هم تا حالا اینقدر دقیق تحقیق نکرده بودم
ametis: خدا به هیچ چیزی شبیه نیست ......نه دستو نه به هر شکلی که شما تصور کنی یا در اینده بتوانی تصور کنی
البته،شکی نیست
ametis: به همون کیفیتی که دست و پا در روز قیامت به سخن میایند و شهادت میدهند رحم ))خویشاوندی((و مثلا ایمان و مروت و عهد و.....میتوانند نزد خدا به زبان بیایتند و شهادت بدهند یا گفتگو کنند
عزیز من این روایت نقل زمان ازل است نه ابد

ا
     
  
مرد

 
rostam91: مگه شما عربی بلدین و درش تبحر دارین که ببینین کسی این ضرب المثل رو زده یا نه؟

استدلال های شما واقع جالبه

شما داری ادعای دروغ میکنی

شما داری دروغ میگی و باد اثبات کنی

من اگر مثلی رو بیارم میتونم منبع لاون رو در متون کهن پارسی پیدا کنم


شما اگر به حرفت اعتقاد داری و دروغ نمیگی یک جای دیگه در متون و ادبیات عرب بیار که همچین ضرب المثلی رو بکار برده باشند

تعصب با ادم چه میکنه

rostam91: منظور رحم زنانه هست؟ این رحم ترحم و دلسوزیه؟ یا اسم کسی رحو هست؟ بگو تا جوابت رو بدم

این رحم اشاره داره به ارحام یعنی خویشاوندان .....و نزد خداوند همه چیز ممکنه

اینکه مثلا فردای قیامت وجدان یک انسان مجسم بشه و .........

موضوع اما گرفتن بند تنبان خداست



تازه این یکی از موارد اعتقاد شما سنی ها به تجسم خداست ....اینقدر از اینها زیاده


rostam91: من معتقدم اصلا متوجه نیستی روایت راجب چه موضوعی هست و فقط چون دیدی توش بند شلوار خدا هست آوردی به قول خودت پوسته رو گرفتی

من مثل شما نیستم که فقط ظاهر ایات و روایات رو ببینم

هم معنی رحم و هم استغاثه اون رو بخدا میدونم

امامطلب اینه که چرا بند تنبان خدا




اصلا فرض کن رحم توهم و خیالات و استغاثه اون هم نمادین

بند تنبان هم ایا نماد است ؟؟؟؟؟

تازه بقیه روایات رو چیکار میکنی

اینکه خدا میاد به اسمون زمین تا دعا ها رو بشنوه

اینکه در روز قیامت همه اجزای خدا از بین میره و فقط صورتش باقی میمونه

اینکه خدا با پاش ادمها رو فشار میده تو جهنم تا جا واسه بقیه باز بشه و..........

این روایات رو چی میگی

rostam91: همین ضرب المثل هم به نوعی تو عربی هست
لباس عربی بلند میپوشیدن و در گذشته مثل الآن عمانی ها و یمنی ها یه شال می بستن به اسم ازار که خنجر و یا قمه رو با اون به کمر می بستن، که شما ازش به عنوان بند تنبان اسم می بری
شما همون ضرب المثل رو با ذکر سند بیار


ضمنا اگر این آزار است

اونچه عایشه میگه پیامبر به او دستور میداده که بپوشه و بعد از دهان او کام میگرفته چیه <؟؟؟؟؟؟


rostam91: هر جایگاهی نه فقط اون ۲۶ معنی مولا رو می تونه داشته باشه و اون هم با توجه به کل خطبه یک یا دو معنی رو می تونه بده

با توجه به کل خطبه جز معنی امیر و سرور و سرپرست نمیتونه داشته باشه


هر کس من سرپرست و ولی امر اویم این علی سرپرست و ولی امر اوست


اینقدر حرف و تفسیر شما از این کلمه بی معنا و بی مسما است که میگوئید پیامبر منظورش اسفارش ...دوستی ....علی ع بوده


اونجا که همه اون جمعیت با علی ع بیعت کرده و به او تبریک گفتند

همین عمر گفت ....بخ بخ یا علی الیوم انت مولی لکل مومن و مومنه

از این حرفش تا اتش بردن به در خانه زهرا چند روز طول کشید؟؟؟؟؟؟

rostam91: هرگاه مردم تصمیم گرفتند که کسی رو برای خلافت انتخاب کنند اون تصمیم مایه خشنودی و رضایت خداونده و هر کی تبعیت نکنه مورد خشم خداوند
ما منکر این نیستیم منکر ارزش مشورت هم نیستیم

اما در اموری که خداوند دستور صریح نداد

همونقدر که مشورت در مورد تعیین تعداد رکعات نماز مسخره است همانقدر هم تعیین خلیفه توسط مردم در جایی که خدا امیر رو معرفی کرده نا پسند و نا هنجار است
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
اگر شیعه به حق بود و امام زمانی بود و در این دنیا حضور داشت،خود امام زمان واسطه شده و سنی ها را به راه راست هدایت می کرد...به نظر من اگر بخواهیم به شکل نسبی به قضیه نیگاه کنیم و قضاوتی بکنیم...فکر می کنم سنی به نسبت از شیعه منطقی تر و بر حق تره به نظر می رسه... و اینم بگم ما معمولا وقتی در مورد شیعه ها صحبت می کنیم میگیم،شیعه به ذات عیبی نداره و اشکال و عیبی اگر مشاهده می شه مربوطه به مبلغان و روحانیون و آخوندا در حالی که وقتی عیبی در مذهب سنی می بینیم اون عیب و اشکال رو خیلی راحت به ذات و اصل مذهب سنی می چسبونیم...
     
  
صفحه  صفحه 11 از 54:  « پیشین  1  ...  10  11  12  ...  53  54  پسین » 
مذهب
مذهب

شیعه بر حق تر است یا سنی؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA