انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 17 از 54:  « پیشین  1  ...  16  17  18  ...  53  54  پسین »

شیعه بر حق تر است یا سنی؟


مرد

 
ametis: بحث اینه که اگر خدا میخواست میتوانست همه انسانها را قادر به شنیدن صدای خودش کند و قدرت دیالوگ بدهد

قدرت دارد یا نه ؟؟؟

موضوع به این سادگی را چرا متوجه نمیشوید
شکی نیست اما خداوندی که پادشاه بزرگ کل هستی هست چنین کاری انجام نمیده
ametis: خدا میتواند انسان را قادر به درک خودش بنماید و خدا قدرت دارد به انسان ظرفیت گفتگوی مستقیم با خودش را بدهد
بله می تواند در آنصورت آفرینش انسان و آزمایش و بهشت و جهنم معنی نداشت
اگه خداوند به همه قدرت درک یکسان از خودش رو بده دیگه زندگی چه ارزشی داره؟ اگه قرار باشه که همه خدا رو اونطوری که هست بشناسن و یا اینکه دروغی در کار نباشه و مردم همه کارهای خوب بکنن چه معنی میده
اصلا هدف از خلقت انسان عبادت خدای متعاله اگه قرار باشه خداوند تک تک افراد رو متوجه خودش کنه و انسان راحت خدا رو بشناسه اونوقت اون عبادت به چه دردی می خوره ملائکه اونطوری هستند نه گناهی میکنن و نه خطائی فقط دستورات خدا رو انجام می دن و عبادتش می کنن خداوند فرق بین انس و ملک رو در اختیار قرار داده
ametis: ممنونم

اینهم دلیلی دیگری بر اینکه یاری خدا و ولی خدا عین هم است و فرقی نداره
الآن شما ولی می بینی؟ولی مرده بی زبان بیا ولی قائم شده بی زبان به چه دردی می خوره؟
ametis: خدا میفرماید وابتغوا با وسیله و جهاد

پس معلوم میشه جنس این وسیله با اعمال ما مانند جهاد تفاوت داره
این شمائی که سخنان خداوند رو تحریف می کنی ، آیا معنی آیه اینی هست که نوشتی؟

سوره مائدة آيه 35

‏ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَيهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُواْ فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ‏

‏اي مؤمنان ! از خدا بترسيد ( و از اوامر او اطاعت كنيد و از نواهي او اجتناب ورزيد ) و براي تقرّب به خدا وسيله بجوئيد ( كه عبارت از طاعت و عبادت و اعمال شايسته و بايسته است ) ، و در راه او جهاد كنيد تا اين كه رستگار شويد .‏
خداوند میگه برای تقرب به خدا وسیله بجوئید ، آیا خواندن نماز باعث تقرب به خدا میشه یا نه؟ روزه و زکات و حج و احسان و نیکوکاری و صدقه و ... چی؟ اینها نمی تونن موجب تقرب انسان به خدا بشن؟ وقتی در نماز بدون واسطه با خداوند صحبت می کنی و میگی
"ایاک نعبد و ایاک نستعین"
تنها تو را ميپرستيم و تنها از تو ياري ميطلبيم
چگونه باز بنده خدا رو به یاری مطلبی؟ به در و دیوار ضریح و امام زاده آویزون بشین و بگین "یا علی مدد" یا امام رضا حاجتم رو روا کن" یا امام حسین بیماریم رو شفا بده" یاری از بنده خدا خواستنه یا یاری از خدا؟
ametis: این امامزاده ها هم خوب بودن و نزد خدا ابرو داشتند دعا براورده میشود نبودند هم براورده نمیشود و مردم از اونها متفرق میشوند مشکل شما چیه اینجا
مشکل اینه که شما تو جملتون از کلمه" اگر" استفاده کردی یعنی مطمئن نمی تونی باشی و خداوند هرگز چنین عبادتی رو نمی پسنده لااقل خدائی که به عبادت الله واحد و بی همتا دستور میده نمی پسنده خدای متصور شما رو نمی دونم اما من از خود خدا یاری مطلبم و با خود خدا حرف می زنم چون مطمئنم که خرفم رو می شنوه

ametis: پامبر ها اگر معجزه نداشتند همین ۴ نفر هم به اونها ایمان نمیاوردند

از جنس ما بودند اما قدرت های ماورائی داشتند

پس خارق العاده بودند .......
این دقیقا اشتباهی هست که می کنید
اولا تنها ۵ پیامبر معجزه داشتند و تنها یک پیامبر قدرت خارق العاده داشته اون هم حضرت سلیمان نبی هست
لوط ، هود ، آدم و .... معجزه ای نداشتن اون ۵ نفری که داشتن هم تنها در موارد خاصه و به دستور خدا
یعنی موسی هر وقت می خواست نمی تونست عصاش رو تبدیل به مار کنه و هر جا در قرآن میگه عصا تبدیل به مار شد خداوند دستور انداختنش رو میدهقرآن رو هم که معجزه محمد هست پیامبر از خودش در نم آورد که بشه خارق العاده باز هر جا لازم بود خداوند بوسیله جبرئیل امین بر پیامبر نازل میکرد
البته در اون شکی نیست که خداوند برای موفقیت رسولانش به اونها یاری میکرده
اما اونها هم دچار خطا و اشتباه می شدند حضرت یونس بخاطر خطائی که انجام داد و یاس و نا امیدی به دهان ماهی رفت
حضرت موسی هم مرتکب قتل شد پیامبر ما حلال خدا رو تحریم کرد و در دعوت مردم ثروتمندان رو به یه کور بینوا ترجیح داد
اینها همه تو قرآن هست اگه باور داشته باشی کلام خداست
ametis: خدا پس شد پادشاه .....نمیدونم وقتی من همچین مثالی رو زدم شما بر آشفتید
من برآشفتم؟ من به شما گوشزد کردم که قیاس در مذهب شما حرامه و کار گناه انجام میدی اما در مذهب من نه
اما اینکه خدا شد پادشاه رو من نگفتم و خود خداوند چنین لقبی رو به خودش داده و واقعا هم پادشاه جهان خداونده عظیم الشانه
ametis: من میگم خدا خودش مصلحت داره که کارهاش رو یک عده ملک و پیامبر و ولی رو متصدی این کار کنه
برای رسوندن پیامش بله چون این کسر شان و عظمت یک پادشاه هست که به تک تک افرادش هر روز سر بزنه و بگه این کار رو بکنید و اینکار رو نکنید
اما برای شنیدن سخن بندگانش بخاطر علم و قادر بودنش نیازی به کسی نداره و خودش همه چیز رو می بینه و می شنوه
ametis: یا اگه اصلا خدا دوست داشته باشه کارهاش رو بده من انجام بدم ایا قدرتش و اختیارش رو نداره
قدرت و اختیارش رو داره اما مطمئنا به هر کی بده به شما نمیده
ametis: ما از ائمه نمیخواهیم که به خدا گوشزد کنند ......
معنی واسطه رو میدونید؟؟؟؟؟

بخدا اگر بدونید
نمیدونم؟! خوب لطفا با احترام تمام برام بگید که واسطه شما به چکاری میاد؟
ametis: مثل همین حرفتون که وسیله رو میگید صفات ماست
دقیقا وسیله می تونه صفات انسانها باشه ، اینکه شما راستگو باشی شما رو به خدا نزدیک می کنه و دروغگو باشی دور، اینکه دزد باشی از خدا دورت می کنه و امانت دار باشی نزدیک، اینکه تند خو و عصبانی باشی با مردم از خدا دورت می کنه و بشاش و خنده رو به خدا نزدیک ، اینها صفاتی هست که می تونه باعث نزدیک یا دور شدن به خداوند بشه چون خداوند صفات خوب رو دوست داره و صفات بد رو نه

ametis: شما هیچ مشکلی با اینکه عمر شراب میخورده ندارید چون در کتب معتبرتون هست و قبول کردید

این شیعه های عمدتا فارس زبان هستند که بفهمند به اعتراف صریح شما عمر شراب میخورده .....غوغایی میشه
اتفاقا خیر و برعکس،
ما میگیم و اعتقاد داریم که هم عمر و همعلی و هم دیگر صحابه معصوم نبودند و خطا ازشون سر می زده موقعی که چیزی حرام نبوده انجام می دادند مثل شراب و متعه و .... موقعی که حرام شده انجام نمیداند باز مثل متعه و شراب
اما شما میگید که علی از ازل معصوم و بری از اشتباه بوده و گناهی نکرده اینگونه فردی عبادت کردن یا نکردنش فرقی نداره و طبعا خداوند اونو طوری آفریده که بره بهشت پس علی کار شاقی نمی کرده برای بدست آوردن بهشت اصلا آفرینش علی با اون خصوصیات بی معنی میشه چون ملائکه هم اونطوری هستند ذات انسان طوری خلق شده که هم گناه کنه هم اشتباه و با داشتن این خصوصیات راه خودش رو پیدا کنه این از خلقت آدم و حوا که با اشتباهشون از بهشت رونده شدن وجود داشته و تا قیامت هم خواهد بود اما شما اهل بیت و پیامبر رو جدای از اونها میدونید بدون دلیلی از قرآن و سنت
ametis: ما عمر رو کافر نمیدونیم ولی معتقدیم اگر کسی گناه علنی کنه مثل خوردن شراب دیگه امام جماعت مسجد هم نمیتونه باشه چه رسد به خلیفه مسلمین

چند تا مطلب برات بیارم که گفته باشین عمر کافره منافقه ، کفر عمر و ابوبکر و عایشه رو خواسته باشین ثابت کنین؟ تو کتبتون فت و فراوونه اصلا شما کل صحابه بجز ۴ یا ۵ نفر رو مرتد می دونین ارتداد یعنی خروج از دین اونوقت عمر رو کافر نمی دونین؟؟ جالبه ولله
ametis: ۱- حرف های مرسی برای همه دنیا با صدایخودش پخش میشه
دقیقا وگرنه ما از کجا میدونستیم که سانسور شده این وسط مردم ایران هستن که نباید بدونن واقعیت چیه
ametis: - در مملکتی که قریب به کل اون شیعه و فاذس هستند فقط ااسم خلفا برده نشد تتازه بخدا باید شاکر باشید چون تا اسم هر کدوم رو میبره شیعیان بلافاصله یک لعن ۵۰-۶۰ میلیونی برای طرف میفرستادند
قیافه شاهرودی رو موقع گفتن نام خلفا ببین چه حالتی بهش دست میده؟ تو مملکتی که اجازه ساخت مسجد اهل سنت تو پایتختش رو نمیدن با صدای بلند مدح خلفا رو از ابوبکر گرفته تا علی تا تشیع بدونه اهل بیت برای اهل سنت مهم و محترم هستن
ametis: اما بحرین سیاسی گری بود
منظور من از بیان موضوع تحریف این بود که تو قر» ۲۱ اینطوری تحریف می کنن کتاب شعرا و نویسنگان و روایات مذهبی که جای خود داره
     
  
مرد

 
دارید بحث می کنید.یک چند تا روایت گهر بار از کتب شیعه ای که امامان در طول حدود دویست سال از عمرشون برای ما به ارث گذاشتن رو اینجا قرار می دم بخونید خوبه...
_
امام جعفر صادق فرمود:مردم دنیا بر سه دسته اند:دانشمندان،طالبان دانش،و خاشاک های روی زمین.دانشمندان ما ائمه هستیم، دانشجویان شیعیان ما، و مابقی خاشاک روی زمین(اصول کافی،کتاب فضل و العلم،باب اصناف الناس)
___
حالا یک چند تا روایت از این دانشمندان اینجا قرار می دم:
درحديث معتبر از حضرت امام رضا (عليه السلام ) منقول است كه جغد در زمان سابق در خانه ها جا مى كرد و در وقت طعام خوردن نزديك خوان ميامد و طعام بنزدش ميريختند و ميخورد چون حضرت امام حسين (عليه السلام ) را شهيد كردند از آبادانى بيرون رفت و در خرابه ها و كوهها و صحراها جا گرفت و گفت بد امتى هستيد شما فرزند پیغمبر خود را ميكشيد من ايمن نيستم از شما كه مرا بكشيد.
در چند حديث از حضرت صادق (عليه السلام ) منقول است كه تا جناب امام حسين (عليه السلام ) را شيهد كردند جغد در روزها پيدا نميشود و همين در شب ظاهر ميشود و از آنروز قسم خورد كه در آبادانى جان گيرد و پيوسته روزها روزه مى باد و اندوهناك و چون شب ميشود افطار ميكند پيوسته ناله وگريه ميكند بر جناب امام حسين (عليه السلام ) تاصبح .
درحديث ديگر از آنحضرت منقول است كه اگر نه اين بود كه مگس برطعام مى نشيند هرآينه همه كس بخوره مبتلا مى شدند.(حلیةالمتقین -باب دوازدهم-فصل هشتم)
     
  ویرایش شده توسط: naashenas   
مرد

 
ametis: این حرف عینه حقیقته

من قلبا و جدا به همین حرف معتقدم

منتها شما بگو وقتی دهها دروغ به اعتقاداتت میبندن تا اون رو بد نشون بدهند و البته همه هم دروغ و تهمت چیکار باید کرد

من نمیگم که نباید از اعتقاداتتون دفاع کنید و یا نباید نظرات و استدلالهای خودتون رو بیان کنید اما این بر حق بودن یک نوع بر تری طلبی رو با خودش به دنبال داره که به فاشیسم ختم میشه .. بهتر به جای بر حق بودن از کلماتی مثل به نظر ما به عقیده ما اینجا اشکالی هست که باید رو شن ش و امثال این کلمات استفاده بشه ..

امیدوارم یک روزی بشریت به این حد از فهم برسه
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
     
  
مرد

 
Andisheh: من نمیگم که نباید از اعتقاداتتون دفاع کنید و یا نباید نظرات و استدلالهای خودتون رو بیان کنید اما این بر حق بودن یک نوع بر تری طلبی رو با خودش به دنبال داره که به فاشیسم ختم میشه .. بهتر به جای بر حق بودن از کلماتی مثل به نظر ما به عقیده ما اینجا اشکالی هست که باید رو شن ش و امثال این کلمات استفاده بشه ..
به نظر من این تعارفه

در مقابل حق همیشه باطل وجود داره و بینا بینی نیست یعنی نمیشه برای رضایت دوتا مادر که سر یک بچه دعوا دارن به هر دوتاشون حق داد

اما گفته شما محترمه از اونجا که ما گر چه معتقدیم که بر حق و بقیه بر باطل هستند از لحاظ اعتقاد مذهبی

اما اونها قابل نفی نیستند چون اعتقاد مذهبی همه چیز نیست اعتقاد مذهبی مانیفستی است برای عاقبت بخیری و دنیای آخرت و سلسله روشهایی کلی برای زندگی در دنیا و نه تنها راه زندگی خوب در دنیا

چون همین الان خیلی ها در دنیا هستن با خدا هم کاری ندارن ولی زندگی خوبی دارن خیلی بهتر از ما

خیلی از ادمهای بی مذهب دارای اخلاق و رفتار بهتری هستند دارای فرهنگ بالاتری هستند دارای وضعیت اقتصادی مطلوب تری هستند

حالا لزوما اعتقاد مارو نمیپسندند ..حتی به خدا اعتقاد ندارند

کافر هم باشند به ما هیچ ربطی نداره ما موظف به مقابله و هدایت اونها نیستیم ...اون پیامبره که موظف است نه ما

این نظر شخصی منه و براش دلیل دارم

ودلیل دارم که اینجا همیشه از اعتقادم دفاع کردم در مقابل دروغ و افترا و بهتان

گاهی هم بهترین دفاع حمله است
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
rostam91: شکی نیست اما خداوندی که پادشاه بزرگ کل هستی هست چنین کاری انجام نمیده

قبلا انجام داده و موسی کلیم الله شده اما بحث اینه که خدا قدرتش رو داشته اما نخواسته و برای ارتباط با بشر از وسیله استفاده کرده

حالا شما چرا میگی خدا اون زمان از وسیله استفاده کرده و لی حالا نمیکنه

اگر یگی که اون زمان پیامبر مثلا زنده بوده و الان نیست

باز میگم بهت که برای خدا مرده و زنده فرق نداره خدا میگه ...کن....فیکون ----یعنی میگه بشو و میشود

تو قران هم گفته شهدا نزد خدا زنده و روزی میخورند پیامبر هم مقامش از شهید کمتر که نیست

پس اوزنده است و نزد خدا

حالا خدا کجاست ؟؟؟؟؟

اگر معتقدی همه جا هست پساین شهدا هم همه جا هستند و میشنوند و میبینند و .......

rostam91: اولا تنها ۵ پیامبر معجزه داشتند و تنها یک پیامبر قدرت خارق العاده داشته اون هم حضرت سلیمان نبی هست

همه معجزات و کرامات ماله خداست و هیچ بنده ای قدرتی از خودش نداره تکلیف این روشن

شما اشتباه میکنی ۵ پیامبر کتاب داشتند و ائین جدید اوردند

اگه منظورت ابراهیم و موسی و عیسی و نوح و محمد ص از اون ۵ نفر

پس معجزات یوسف و صالح و که خداقل همه باهاش اشنا هستن چیه

اصلا راه شناخت پیامبر و امام چیه جز معجزه

مثلا صالح رفت نزد قومش و گفت من پیامبرم و اونها گفتند تو چرا پیامبری ؟؟؟چی جواب میداد

پیامبر باید نشانه هایی داشته باشد و یکی از اینلوازم معجزه است

rostam91: بله می تواند در آنصورت آفرینش انسان و آزمایش و بهشت و جهنم معنی نداشت

rostam91: اگه قرار باشه خداوند تک تک افراد رو متوجه خودش کنه و انسان راحت خدا رو بشناسه اونوقت اون عبادت به چه دردی می خوره ملائکه اونطوری هستند نه گناهی میکنن و نه خطائی فقط دستورات خدا رو انجام می دن و عبادتش می کنن خداوند فرق بین انس و ملک رو در اختیار قرار داده
نه تنها اعتقادات بلکه در زمینه نظری هم شما در غفلت هستید

مگر موسی کلیم الله هیچ خطایی نداشت

مگر ابراهیم شک نکرد در زنده شدن مرگان

اونها پیامبر بودند و سهو داشتند پس چرا فکر میکنی شناخت کامل خدا باعث بی معنی شدن امتحان و بهشت و جهنم میشد

اتفاقا یکی از دلایل احترام و پرستش شناخت است

معرفت باعث میشود شما احترام کنید


احرتام شما مثلا به یک مولوی که همیشهاز او شنیده اید بیشتر است یا اگر او را درک کنید و شنیده ها و تعاریف را به چشم ببینید بیشتر میشود

ارتباط مستقیم با خدا بر عکس حرف شما دقیقا باعث میشود که عبادت با معرفت همراه شود

قرار که نیست اختیار انیسان از ا گرفته شود ....درک خدا هم تضمین ترک گناه و معصیت نیست

rostam91: می خوره ملائکه اونطوری هستند نه گناهی میکنن و نه خطائی فقط دستورات خدا رو انجام می دن و عبادتش می کنن خداوند فرق بین انس و ملک رو در اختیار قرار داده
اولا همه ملائک اینجوری نیستند

اگر شما درست میگی چرا شیطان توانست نافرمانی کند

دوما اون ملائک اصلا اختیار ندارند مثل ادم اهنی هستند و بدی در اونها راه نداره فرق میکنن با انسان

ملائک بواسطه دیدن خدا نیست که فرمانبردار هستند بخاطر نداشتن اختیار است

rostam91: الآن شما ولی می بینی؟ولی مرده بی زبان بیا ولی قائم شده بی زبان به چه دردی می خوره؟

همونگونه که با عبادت خدا از راهش میتوان مستجاب الدعوه شد میتوان به دیدن امام زمان هم نائل شد

اما کاری به این حرفها ندارم

امام زمان اگر همون فایده رو داشته باشه که خضر . ذالنون و به تعبیری عیسی دارن چه مشکلی داره

به اعتقاد ما امام زمان هست و میبینه و شیعیانش رو یاری میکنه در مواردی ولی حتی نبودنش و اینکه در زمان مقرر ظهورمیکنه مشکلی بوجود نمیاره

به موعود همه ادیان اعتقاد دارن


rostam91: این شمائی که سخنان خداوند رو تحریف می کنی ، آیا معنی آیه اینی هست که نوشتی؟

اتفاقا من عین ایه رو نیاوردم ولی شما اوردی و از خودت حرف اضافه کردی

ایه دقیقا میگه


ای کسانیکه ایمان اوردید از خدا بهراسید و به او تقرب جوئید با وسیله و برای او جهاد کنید تا رستگار شوید


ببین بر عکس توضیحات دروغین شما

همین که وسیله از جهاد با کلمه واو جدا شده نشان میده وسیله نمیونه جهاد باشه و چیزدیگری است


rostam91: ‏ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَيهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُواْ فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ‏

فارسی اش اینه که

برای نزدیکی به خدا وسیله اختیار کنید ......................و جهاد در راه خدا کنید


خدا وسیله رو از جهاد و اعمال مانند ان جدا کرده برای فهم منو شما

اگر نه میگفت

وابتغو الیه الوسیله بالجهاد فی سبیله

یعنی برای نیل به خدا از وسیله ای مثل جهاد استفاد کنید


rostam91: اي مؤمنان ! از خدا بترسيد ( و از اوامر او اطاعت كنيد و از نواهي او اجتناب ورزيد ) و براي تقرّب به خدا وسيله بجوئيد ( كه عبارت از طاعت و عبادت و اعمال شايسته و بايسته است ) ، و در راه او جهاد كنيد تا اين كه رستگار شويد .‏
من نقل به مضمون کردم ولی شما علنا در ترجمه تحریف میکنی

کجای ایه نوشته ( كه عبارت از طاعت و عبادت و اعمال شايسته و بايسته است )

این تعبیر رو از کجا دراوردید

rostam91: البته در اون شکی نیست که خداوند برای موفقیت رسولانش به اونها یاری میکرده
اما اونها هم دچار خطا و اشتباه می شدند حضرت یونس بخاطر خطائی که انجام داد و یاس و نا امیدی به دهان ماهی رفت
حضرت موسی هم مرتکب قتل شد پیامبر ما حلال خدا رو تحریم کرد و در دعوت مردم ثروتمندان رو به یه کور بینوا ترجیح داد
اینها همه تو قرآن هست اگه باور داشته باشی کلام خداست
همه اشتباهات برداشت شماست

یونس مرتکب سهو شد و موسی قتل نکرد چون اگر اون کارش قتل بوده همه کشتارهای محمد ص هم قتل بوده است

تا حالا پیامبر قاتل نداشتیم که پیدا شد

قصه رسول خدا هم همینطور

حتی به زعم شما اولین خطا ماله او پیرمرد بوده که توجه به شان رسول خدا و حرف زدن ایشون نکرده است و همچنین همل پیامبر ه گناه به حساب نمیاد

البته ب اعتقاد شیعه از اسوه حسنه و خلق عظیم همچین عملی غیر قابل تصوره و اون داستان تفسیر دیگری داره

در مورد تحریم هم گناه عایشه و حفصه است نه پیامبر

rostam91: من برآشفتم؟ من به شما گوشزد کردم که قیاس در مذهب شما حرامه و کار گناه انجام میدی اما در مذهب من نه

شما یک چیزی شنیدی ولی نفهمیدی

قیاس در چی حرامه ؟؟؟؟

قیاس بین دو نفر ادم ......دو تا میوه ...دو تا حیوان ....یا قیاس خداوند و پادشاه


rostam91: برای رسوندن پیامش بله چون این کسر شان و عظمت یک پادشاه هست که به تک تک افرادش هر روز سر بزنه و بگه این کار رو بکنید و اینکار رو نکنید
اما برای شنیدن سخن بندگانش بخاطر علم و قادر بودنش نیازی به کسی نداره و خودش همه چیز رو می بینه و می شنوه
واقعا اعتقاد شما عجیبه

برای یک پادشاه یا خدا

اینکه با همه حرف بزنه کسر شان است .......اما اینکه حرف همه را بشنوه نشانه قدرت ؟؟؟؟تکلیف رو روشن کنید بده والله

اینکه خدا هر روز به همه سر بزنه و حرفاشون رو بشنوه ولی بگه من با شما حرف نمیزنم چون در شان من نیست ؟؟


rostam91: قدرت و اختیارش رو داره اما مطمئنا به هر کی بده به شما نمیده

درک قرانی شما هم همینجوریه بحث سر اختیار خدا بود ه حداقل قبول کنید خدا قدرت داره گرچه اگر بخواد به من هم میده که هیچ به شما هم میده

rostam91: خوب لطفا با احترام تمام برام بگید که واسطه شما به چکاری میاد؟
۱- مهمتر از همه شفاعت در آخرت نزد خدا و واسطه شدن برای بخشش و کرامت بیشتر باریتعالی

۲- دعا برای عاقبت به خیری و عافیت دنیا نزد پردوردگار

۳- دعا برای رفع نیازهای مادی در دنیا و افزایش روزی نزد خداوند متعال

همه اینها بواسطه ابرویی است که ائمه نزد خدا وند دارند و نیز وعده های دا نست به قبول دعا و شفاعت بزرگان و نیک مردان و .....

rostam91: دقیقا وسیله می تونه صفات انسانها باشه ، اینکه شما راستگو باشی شما رو به خدا نزدیک می کنه و دروغگو باشی دور،
ببین دوست گرامی اینها باعث معرفت به ذات خدا نمیشه

باعث میشه که ما ادمهای خوبی باشیم و خدا به ما عنایت کند اما معرفت نه

ادم راستگو خوبه خدا هم بهش توجه میکنه اما چگونه این راستگویی موجب ایجاد معرفت میشه


اونچه موجب معرفت میشود ارتباط دو طرفه است نه یک طرفه

خدا مارو میشناسه کاملا اما ما چی ما هم شناخت به خدا رو داریم و مثلا یا ا حرف زدیم


اینجاست که وسیله ایکه معرفت ایجاد کنه باید بتونه از طرف ما با خدا دیالوگ بر قرار کنه

مانند موسی در جریان گاو بنی اسرا ئیل

که موجبات دیالوگ رو برقرار کرد و هر چند بنا به بهانه و فقط برای مشخص شدن یک گاو اما در همین حد شناخت مردم از نظر خدا ایجاد شد ...اگر موسی نبود هیچگاه این معرفت در مین حد هم ایجاد نمیشد

اما ما شناخت خدا رو در همه ابعاد میخواهیم لذا از امام خودمون که بجای ما که نمیتوانیم با خدا ارتباط برقرار کنه و باعث شناخت بشه

rostam91: ما میگیم و اعتقاد داریم که هم عمر و همعلی و هم دیگر صحابه معصوم نبودند و خطا ازشون سر می زده موقعی که چیزی حرام نبوده انجام می دادند مثل شراب و متعه و .... موقعی که حرام شده انجام نمیداند باز مثل متعه و شراب
بحث شراب خوردن عمر بعد از تحریم چی

البته اعتقاد شیعه اینه که علی ع و محمد ص قبلش هم نه شراب خوردن نه گناهان مطرود ائین ابراهیمی رو انجام میدادند

ضمنا شما قرار شد سند تهمت شرب خمر علی ع نعوذ بالله رو بیاری

اینقدر از این تهمت و دروغها میزنید و بعد جواب نمیدهید که خدا میداند

rostam91: و طبعا خداوند اونو طوری آفریده که بره بهشت پس علی کار شاقی نمی کرده برای بدست آوردن بهشت اصلا آفرینش علی با اون خصوصیات بی معنی میشه چون ملائکه هم اونطوری هستند
پس چرا شیطان نافرمانیخدا کرد

۱۴ معصوم از گناه مبرا بودند اما در قبالش وظایف بسیار بسیار سنگینی در قبال مرم داشتند

ائمه چرا در عبادت زبانزد هستند


چرا علی ع درجانفشانی و شجاعت و اباد کردن مزارع و چاه کندن و وقف و بخشش سر آمد است


چرا در زهد زبانزدد هستند


اگر از طرف خدا تمین شده بودند چه نیازی به این همه زحمت و مرارت و نان خشک خوردن و گرسنگی کشیدن و بار یتیم به دوش بردن

rostam91: اما شما اهل بیت و پیامبر رو جدای از اونها میدونید بدون دلیلی از قرآن و سنت
حدیث کسا و البته ایه

یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و......

rostam91: چند تا مطلب برات بیارم که گفته باشین عمر کافره منافقه ، کفر عمر و ابوبکر و عایشه رو خواسته باشین ثابت کنین؟ تو کتبتون فت و فراوونه اصلا شما کل صحابه بجز ۴ یا ۵ نفر رو مرتد می دونین ارتداد یعنی خروج از دین اونوقت عمر رو کافر نمی دونین؟؟ جالبه ولله
ببین اگرکسی یک حلال خدا رو حرام بدونه مرتد است

اگریک دروغ به خدا و پیامبر ببندد کافره و.....

اما تصمیم گیری به عهده ما نیست که حکم بدهیم


مثلا عایشه طبق چند حدیث که درکتب شما و تاریخ اومده بر علیه امام زمان خودش خروج کرده و در جاهایی دیدیم که خروج کنندگان بر ابوبکر رو خوده شما کافر دانسته اید

خوب نتیجه چیه ؟؟؟

ولی ما فقط توضیح میدیم و خودمون نمیگیم اون کافره یا نه شاید فرداش توبه کرده یا شرایطی داشته شاید هم نداشته

لذا اثبات کفر این بزرگواران اگر هم صورت گرفته با استناد به کتب مقدسه و مورد احترام خوده شما حضرات صورت گرفته لطفا کتب خودتان را تصحیح کنید

وقتی در کتب شما نوشته عمر و عایشه بارها صدایش را بر پیامبر فزونی دادند

وایه قران گفته این کار موجب حبط اعمال میشود

چه بگوییم ....ما فقط توضیح میدیهم جمع بندی با دوستان

مانند اینکه من گناه یک نفر را در محضر دادگاه اثبات کنم اما حکم او با قاضی است

من میگویم اثبات کفر عایشه از روی روایات و ایات مستند و روایات اهل سنت در محضر مردم ....حال قبول و یا رد و یا هر نوع تصمیم با خوده مردم

اما نقدا ما همه این عزیزان را منافق میدونیم چون پیامبر معمله مسلمان با اونها کردند

rostam91: دقیقا وگرنه ما از کجا میدونستیم که سانسور شده این وسط مردم ایران هستن که نباید بدونن واقعیت چیه

ببین حرف هم همینه اگرمیخواست سانسور کنه همه رو سانسور میکرد چون همه ماهواره ها و اینترنت محل در اختیارش بود

اون تیکه که سانسور شد خوراک داخلی داشت و برای مملکت شیعی مشکل بود اسم خلفا رو قبل ز علی ع و به اون شکل بشنوه

ضمنا ماهواره نمیخواست تو شبکه خبر صدای خوده مرسی هم میویمد

rostam91: قیافه شاهرودی رو موقع گفتن نام خلفا ببین چه حالتی بهش دست میده؟
کجا من ندیدم

rostam91: تو مملکتی که اجازه ساخت مسجد اهل سنت تو پایتختش رو نمیدن با صدای بلند مدح خلفا رو از ابوبکر گرفته تا علی تا تشیع بدونه اهل بیت برای اهل سنت مهم و محترم هستن
الان تو مشهد سنی ها چندین مسجد دارن که صدای اذان رو هم بلند پخش میکنن

پی بدون که در تهران اگر مجوز نمیدن دلایل دیگه داره چون از مشهد به لحاظ سختگیریکه بدتر نیست

ضمنا مسجد اهل سنت باید به جمعیت اونها هم بخونه

میدونم اینقدر تعصب دارن که برای پر کردن مساجد و نون دادن خودشون از زاهران هم میان تا تهران تا نکن جمعیت مساجد کمه منتها جامعه از این تعصب ها دئر بمونه بهتره

rostam91: منظور من از بیان موضوع تحریف این بود که تو قر» ۲۱ اینطوری تحریف می کنن کتاب شعرا و نویسنگان و روایات مذهبی که جای خود داره

اتفاقا برعکس میگی

تو قرن ۲۱ سانسور بی معنی شده چون مردم دسترسی دارن به همه رسانه ها

سانسور ماله قبلاست مثل اون نمونه که در بخاری به اسم عمر اشاره شده ولی در چاپهای بعد اشاره نشده بود
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
naashenas: درحديث ديگر از آنحضرت منقول است كه اگر نه اين بود كه مگس برطعام مى نشيند هرآينه همه كس بخوره مبتلا مى شدند.(حلیةالمتقین -باب دوازدهم-فصل هشتم)
حرف های بی سند داستانسرایی هایی هستند غیر قابل اعتنا




الان همین دروغ شما رو اعلام کنم


حلیه المتقین اولا کشکوله و اعتبار حدیثی نداره در حد یک کشکول هست ولی حرفهای بدی نداره خیلی حرفاش امروزه به اثبات رسیده برخیدهم رد شده اما مجموعا کل شنیده ها و مسائل قابل جمع اوری است

شما همونطور که گفتم تا وقتی تونستی یک حدیث رو بخونی و بفهمی قابل اعتنا هست یا خیر و صحیح است یا نه

اینجور حرفات اصلا قابل اعتنا نیست


در حلیه المتقین نوشته

فرزند بر صورت پدر و مادرش به خشم نگاه نکند که اگر اینگونه کند نماز هایش مقبول نیست و از استشمام بوی بهشت محروم میشود

امام صادق -حلیه المتقین در مذمت هوای نفس ص ۳۴۷


در جایی دیگر در مورد حقوق فرزند بر پدر و مادر نوشته است

همونطور که گفتم شما از طاووس فقط پاهای اون رو میبینید

حاضرم همین الان هر باب از همین کتاب رو میگید انتخاب کنیم و همه توصیه های اون رو جمع کنیم

ببینیم چند تاش بر مبنای علم و اخلاقه

ببینیم چند تاش علی السویه است و نه ضرر داره نه سود

ببینیم چند تاش بر مبنای علم امروز مشکل داره و نا مربوطه

بدون هر گونه تحقیق در مورد سند چون یقین دارم مثلا سند همین حدیث در مورد مگس قطعا ناصحیح است با مساله ای مکتوم داره

اونوقت ببینیم کتابی که چند صد سال پیش نوشته شده با ارزش هست یا نه

کتابی که در اون بیشتر توصیه هاش با اخلاقف و انسانیت همخوانی داره

naashenas: (اصول کافی،کتاب فضل و العلم،باب اصناف الناس)
سند رو اینجوری نمیارن

گوینده....اسم کتاب....باب.....صفحه .....سال چاپ
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: حالا لزوما اعتقاد مارو نمیپسندند ..حتی به خدا اعتقاد ندارند

کافر هم باشند به ما هیچ ربطی نداره ما موظف به مقابله و هدایت اونها نیستیم ...اون پیامبره که موظف است نه ما

این نظر شخصی منه و براش دلیل دارم

نظر شما محترمه ..من نمیگم حق و باظل نیست و ما بینابین باشیم میگم از بیان اینکه حق فقط نزد ماست خود داری کنیم چون نهایتن به فاشیسم میرسه . عرض دیگه ای ندارم
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
     
  
مرد

 
only_GOD: https://www.youtube.com/watch?v=w2B-NLNBUho

دایی خر کمه که امثال این قزوینی رو از قبرس وارد کردن

Andisheh: نظر شما محترمه ..من نمیگم حق و باظل نیست و ما بینابین باشیم میگم از بیان اینکه حق فقط نزد ماست خود داری کنیم چون نهایتن به فاشیسم میرسه . عرض دیگه ای ندارم
اره اینم نظری است

البته اینجا فضای مجازیه و کسی به کسی کاری نداره

تو دنیای واقعین من که در مشهد زندگی میکنم بواسطهکارم با دهها سنی در تایباد و خواف و جام در ارتباطم هیچ بحثی هم نداریم

حتی جالبه پشت ماشینم نوشته بود لعن اله و قاتلیک یا فاطمه ...روی یک برچسب کوچک با همون رفتم تو مسجد جامع بسیار بزرگ خواف برای نماز دونفر اومدن گیر دادن ولی وقتی فهمیدن مشهدی هستیم بی خیال شدن
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
این روایت از یکی از صحاح سته اهل سنت است ......معطم ترین کتب بعد از قران بین اهل سنت

[aligncenter]


[/align]

سنن داوود و مسند احمد این حنبل امام اهل سنت و تفسیر در منثور از جناب سیوطی


دین اسلام به ۷۳ قسمت تقسیم میشه و همه اونها اهل جهنم هستند و فقط و فقط یک فرقه اهل نجات و بهشت هستند
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: حالا شما چرا میگی خدا اون زمان از وسیله استفاده کرده و لی حالا نمیکنه
چون الآن دین کامله و اینو خداوند خودش میگه
ametis: تو قران هم گفته شهدا نزد خدا زنده و روزی میخورند پیامبر هم مقامش از شهید کمتر که نیست

پس اوزنده است و نزد خدا
شما هنوز این مطلب پیش پا افتاده زنده نزد خدا با زنده نزد ما رو درک نکردی؟
خداوند در همون قرآن به پیامبرش میگه :
سوره زمر آيه 30

‏ إِنَّكَ مَيِّتٌ وَإِنَّهُم مَّيِّتُونَ ‏

‏( اي محمّد ! مرگ از مسائلي است كه همه انسانها در آن يكسانند ، و شتري است كه بر در خانه همه كس‌ مي‌خوابد . لذا ) تو هم مي‌ميري ، و همه آنان مي‌ميرند ( و سرانجامِ نيك و خوش و جاويدان از آنِ پرهيزگاران است ) .‏

سوره آل عمران آيه 185

‏ كُلُّ نَفْسٍ ذَآئِقَةُ الْمَوْتِ وَإِنَّمَا تُوَفَّوْنَ أُجُورَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَمَن زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ وَما الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ مَتَاعُ الْغُرُورِ ‏

‏هر كسي مزه مرگ را ميچشد ، و بيگمان به شما پاداش و پادافره خودتان به تمام و كمال در روز رستاخيز داده ميشود . و هركه از آتش دوزخ به دور گردد و به بهشت برده شود ، واقعاً سعادت را فراچنگ آورده و نجات پيدا كرده است . و زندگي دنيا چيزي جز كالاي فريب نيست .‏

پس زندگی نزد خدا با زندگی در این جهان متفاوته و اونها خبری از حال و روز ما ندارن ماهم از حال و روزشون خبری نداریم
ametis: حالا خدا کجاست ؟؟؟؟؟

اگر معتقدی همه جا هست پساین شهدا هم همه جا هستند و میشنوند و میبینند و .......
این استدلالهای بچه گانه تمومی نداره به آموزش پایه عقیده نیاز داری
ametis: پس معجزات یوسف و صالح و که خداقل همه باهاش اشنا هستن چیه
گفتم که تعبیر خواب جزء معجزه نیست و خداوند میگه تعبیر خواب رو به یوسف آموزش دادیم یعنی هر وقت می خواست می تونست خواب مردم رو تعبیر کنه
حالا معجزه صالح رو نمی دونم میشه بگی معجزه ایشون چی بود، اگه منظورت گاو بود که اون معجزه نبود و نشانه ای بود که خدا برای مردم آفرید و از دل کوه بیرون اومد بدون اینکه صالح عصائی به کوه بزنه یا از جیبش در بیاره ametis: پیامبر باید نشانه هایی داشته باشد و یکی از اینلوازم معجزه است
پیامبران دارای شریعت همه دارای معجزه بودند باقی پیامبران ادامه دهنده راه پیامبران صاحب شریعت بودند و دین اونها رو تبلیغ می کردند
مثلا لوط بنظرم خواهر زاده حضرت ابراهیم بود و شریعت ایشون رو تبلیغ میکرد در زمان حضرت ابراهیم و معجزه ای هم نداشت حتی از دیدن دستان فرشته هائی که اومده بودند پیشش ترسید اما پیغمبر خدا بود
یا یعقوب معجزه ای نداشت و دین موسی رو تبلیغ میکرد
ametis: نه تنها اعتقادات بلکه در زمینه نظری هم شما در غفلت هستید

مگر موسی کلیم الله هیچ خطایی نداشت

مگر ابراهیم شک نکرد در زنده شدن مرگان

اونها پیامبر بودند و سهو داشتند پس چرا فکر میکنی شناخت کامل خدا باعث بی معنی شدن امتحان و بهشت و جهنم میشد
اولا مثالهائی که زدی نشون میده پیامبران هم معصوم نبودند و خطا و اشتباه ازشون سر می زده
دوما بحث اینه که تو میگی خداوند می تونه همه رو اگه بخواد هدایت کنه و این قدرت رو داره من میگم بله این قدرت رو داره ولی اگه قرار باشه خداوند خودش به تک تک افراد مراجعه کنه و بگه من خدا هستم بهم ایمان بیار و همه هم هدایت بشن دیگه چه لزومی برای آفرینش جهنم هست اصلا اگه قرار باشه همه توسط خدا هدایت بشن که آفرینش و آزمایش انسان معنی نمیده
ametis: ارتباط مستقیم با خدا بر عکس حرف شما دقیقا باعث میشود که عبادت با معرفت همراه شود
این ازتباط مستقیم هست اما شما درکش نمی کنی
تو هر نمازی داری مستقیم با خدائی حرف می زنی که صدات رو به راحتی می شنوه
اما اینکه بخواهی تو هم صداش رو بشنوی ، محدودیت درک و فهم تو مانع این کاره چون حتی موسی که به خدا باور قلبی داشت نتونست حالا تو که باور زبانی داری و به اون درجه ایمانی نرسیدی چطور می تونی در جا قالب تهی می کنی
در ضمن شان و منزلت یک پادشاه بزرگ در اینه که با مجرمان و خطا کاران و گنه کاران نشست و برخاست نکنه
ametis: قرار که نیست اختیار انیسان از ا گرفته شود ....درک خدا هم تضمین ترک گناه و معصیت نیست
اتفاقا اگه خداوند رو درک کنی دیگه سراغ معصیتها نمی ری یا حداقل کمتر می ری
ametis: اولا همه ملائک اینجوری نیستند

اگر شما درست میگی چرا شیطان توانست نافرمانی کند
یعنی یه بچه کلاس دوم ابتدائی هم می دونه که شیطان از ملائکه نیست ، من دارم با کی بحث می کنم ای خدا!!!!
ametis: امام زمان اگر همون فایده رو داشته باشه که خضر . ذالنون و به تعبیری عیسی دارن چه مشکلی داره
خضر ذن النون و عیسی الآن برای ما هیچ فایده ای ندارن جز صفات نیکو و الهی که باقی گذاشتن
ametis: به موعود همه ادیان اعتقاد دارن
همه این موعودها وقتی بوجود اومدن که نتونستن خدا رو بشناسن و درکش کنن وقتی که به پوچی رسیدن
ametis: اگر نه میگفت

وابتغو الیه الوسیله بالجهاد فی سبیله

یعنی برای نیل به خدا از وسیله ای مثل جهاد استفاد کنید
شما نمی خواد قرآن رو معنی کنید از خودت
در این آیه اگه اینی که شما نوشتی وسیله تنها میشه جهاد و باید برای کارهای دیگه هم تک تک کلمه وسیله رو بکار ببره
اگه به آیات قبل و بعد این آیه توجه کنی می بینی که همه اونها درباره جهاد هست و خداوند مومنین رو به جهاد دعوت می کنه و این آیه رو میاره:
سوره مائدة آيه 33

‏ إِنَّمَا جَزَاء الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَاداً أَن يُقَتَّلُواْ أَوْ يُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ يُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ ‏

‏كيفر كساني كه ( بر حكومت اسلامي مي‌شورند و بر احكام شريعت مي‌تازند و بدين‌وسيله ) با خدا و پيغمبرش مي‌جنگند ، و در روي زمين ( با تهديد امنيّت مردم و سلب حقوق انسانها ، مثلاً از راه راهزني و غارت كاروانها ) دست به فساد مي‌زنند ، اين است كه ( در برابر كشتن مردم ) كشته شوند ، يا ( در برابر كشتن مردم و غصب اموال ) به دار زده شوند ، يا ( در برابر راهزني و غصب اموال ، تنها ) دست و پاي آنان در جهت عكس يكديگر بريده شود ، و يا اين كه ( در برابر قطع طريق و تهديد ، تنها ) از جائي به جائي تبعيد گردند و يا زنداني شوند . اين رسوائي آنان در دنيا است ، و براي ايشان در آخرت مجازات بزرگي است .‏
سوره مائدة آيه 34

‏ إِلاَّ الَّذِينَ تَابُواْ مِن قَبْلِ أَن تَقْدِرُواْ عَلَيْهِمْ فَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ‏

‏مگر كساني ( از اين محاربين با حكومت اسلامي و راهزنان و مفسداني ) كه پيش از دست‌يافتن شما بر آنان از كرده خود پشيمان شوند و توبه كنند ( كه مجازات مذكور يزدان از آنان سلب ، ولي حقوق مردمان به جاي خود باقي مي‌ماند ) . چه بدانيد كه خداوند داراي مغفرت و رحمت فراوان است ( و توبه‌كاران را مي‌بخشد و بديشان رحم مي‌كند ) .‏
سوره مائدة آيه 35

‏ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَيهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُواْ فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ‏

‏اي مؤمنان ! از خدا بترسيد ( و از اوامر او اطاعت كنيد و از نواهي او اجتناب ورزيد ) و براي تقرّب به خدا وسيله بجوئيد ( كه عبارت از طاعت و عبادت و اعمال شايسته و بايسته است ) ، و در راه او جهاد كنيد تا اين كه رستگار شويد .‏
سوره مائدة آيه 36

‏ إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ لَوْ أَنَّ لَهُم مَّا فِي الأَرْضِ جَمِيعاً وَمِثْلَهُ مَعَهُ لِيَفْتَدُواْ بِهِ مِنْ عَذَابِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ مَا تُقُبِّلَ مِنْهُمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ ‏

‏بيگمان اگر همه آنچه در زمين است و همانند آن ، مال كافران باشد و ( يكايك آنان در آخرت ) آن را براي نجات خود از عذاب روز قيامت بپردازند و بخواهند خويشتن را بدان بازخريد كنند ، از ايشان پذيرفته نمي‌گردد ( و راهي براي نجاتشان وجود ندارد و ) داراي عذاب دردناكي مي‌باشند .‏
ametis: کجای ایه نوشته ( كه عبارت از طاعت و عبادت و اعمال شايسته و بايسته است )

این تعبیر رو از کجا دراوردید
آقا بعدا به من میگه به پوسته قرآن می پردازین
«وسيله» در آيه فوق معنى بسيار وسيعى دارد و هر كار و هر چيزى را كه باعث نزديك شدن به پيشگاه مقدس پروردگار مى‏شود شامل مى‏گردد كه مهمترين آنها را على عليه السّلام در «نهج البلاغه» اين چنين برمى‏شمرد:

«بهترين چيزى كه به وسيله آن مى‏توان به خدا نزديك شد ايمان به خدا و پيامبر او و جهاد در راه خداست كه قلّه كوهسار اسلام است، و همچنين جمله اخلاص (لا اله الّا اللّه) كه همان فطرت توحيد است، و بر پاداشتن نماز كه آيين اسلام است، و زكوة كه فريضه واجبه است، و روزه ماه رمضان كه سپرى است در برابر گناه و كيفرهاى الهى، و حج و عمره كه فقر و پريشانى را دور مى‏كنند و گناهان را مى‏شويد، و صله رحم كه ثروت را زياد و عمر را طولانى مى‏كند، انفاقهاى پنهانى كه جبران گناهان مى‏نمايد و انفاق آشكار كه مرگهاى ناگوار و بد را دور مى‏سازد و كارهاى نيك كه انسان را از سقوط نجات مى‏دهد».

ametis: یونس مرتکب سهو شد و موسی قتل نکرد چون اگر اون کارش قتل بوده همه کشتارهای محمد ص هم قتل بوده است
سوره قصص آيه 15

‏ وَدَخَلَ الْمَدِينَةَ عَلَى حِينِ غَفْلَةٍ مِّنْ أَهْلِهَا فَوَجَدَ فِيهَا رَجُلَيْنِ يَقْتَتِلَانِ هَذَا مِن شِيعَتِهِ وَهَذَا مِنْ عَدُوِّهِ فَاسْتَغَاثَهُ الَّذِي مِن شِيعَتِهِ عَلَى الَّذِي مِنْ عَدُوِّهِ فَوَكَزَهُ مُوسَى فَقَضَى عَلَيْهِ قَالَ هَذَا مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ عَدُوٌّ مُّضِلٌّ مُّبِينٌ ‏

و بدون اين كه اهالي شهر مطّلع شوند ، وارد آنجا گرديد . در شهر ديد كه دو مرد مي‌جنگند كه يكي از قبيله او و ديگري از دشمنان او است . فردي كه از قبيله او بود ، عليه كسي كه از دشمنانش بود ، از موسي كمك خواست و مشتي بدو زد و او را كشت ! موسي گفت : اين از عمل شيطان بود . واقعاً او دشمن گمراه كننده آشكاري است .‏
سوره قصص آيه 16
‏متن آيه : ‏
‏ قَالَ رَبِّ إِنِّي ظَلَمْتُ نَفْسِي فَاغْفِرْ لِي فَغَفَرَ لَهُ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ ‏

گفت : پروردگارا ! من بر خويشتن ستم كردم ، پس مرا ببخش .چرا كه خدا بس آمرزگار و مهربان است .‏
خوب دقت کن:
موسی از خدا بخاطر ستمی که کرده طلب بخشش می کنه و خداوند هم میگه اونو بخشه
بخشش بخاطر چی بوده اونوقت؟ شما بگو
ametis: البته ب اعتقاد شیعه از اسوه حسنه و خلق عظیم همچین عملی غیر قابل تصوره و اون داستان تفسیر دیگری داره
شما اون آیات رو به زعم شیعه تفسیر کن ببینیم!
ametis: قیاس در چی حرامه ؟؟؟؟

قیاس بین دو نفر ادم ......دو تا میوه ...دو تا حیوان ....یا قیاس خداوند و پادشاه
در مذهب شما برای اثبات دلیلتون نمی تونید برای خدا قیاس بیارید و این کار حرامه نمی تونی خدا رو با بنده خدا مقایسه کنی و برای خداوند از مثال انسانی استفاده کنی میگی اینطور نیست ؟
ametis: اینکه با همه حرف بزنه کسر شان است .......اما اینکه حرف همه را بشنوه نشانه قدرت ؟؟؟؟تکلیف رو روشن کنید
دقیقا اینکه بتونی صدای همه رو بشنوی نشونه عظمت و اینکه یشنی برای هر گنه کار و خطاکاری یکی یکی توجیحشون کنی کسر شان خیلی واضحه
ametis: اینکه خدا هر روز به همه سر بزنه و حرفاشون رو بشنوه ولی بگه من با شما حرف نمیزنم چون در شان من نیست ؟؟
لازم نیست سر بزنه قدرت و عظمتش ایجاب می کنه همه جا باشه و همه چی رو ببینه و بشنوه
ametis: - مهمتر از همه شفاعت در آخرت نزد خدا و واسطه شدن برای بخشش و کرامت بیشتر باریتعالی
با کدوم دلیل می تونی ثابت کنی خداوند حتما چنین اجازه ای در قیامت به اونها میده لطفا دلیلت قرآنی باشه بهتره چون من دلیل قرآنی آوردم که میگه هرکس که خدا بخواد میتونه شفاعت کنه نه همه کس
ametis: - دعا برای عاقبت به خیری و عافیت دنیا نزد پردوردگار

۳- دعا برای رفع نیازهای مادی در دنیا و افزایش روزی نزد خداوند متعال
همه اینها رو میتونی از خود خدا هم بخواهی ، یعنی از خودش بخواهی نمیده ولی به حسین بگی بهش بگه خداوند میده
ametis: همه اینها بواسطه ابرویی است که ائمه نزد خدا وند دارند و نیز وعده های دا نست به قبول دعا و شفاعت بزرگان و نیک مردان و .....
اگه اینطوریه برو از موسی حاجت بخواه لا اقل میدونی که به درجه کلیم الهی رسیده و از پیامبران بزرگ خداست اون هم طبق گفته خودتون صداتون رو می شنوه ، احتمال برآوردهشدنش هم بیشتره چون سرش از امامای دیگه خلوت تره
ametis: اونچه موجب معرفت میشود ارتباط دو طرفه است نه یک طرفه

خدا مارو میشناسه کاملا اما ما چی ما هم شناخت به خدا رو داریم و مثلا یا ا حرف زدیم
ببین نه سر خودت رو درد بیار نه سر ما رو
الآن این ارتباط دو طرفه کجاست؟ چرا ما از این ازتباط محرومیم البته بهتر بگم شما محرومین ، چجوری صدای خداوند رو الآن به گوش شما میرسونن؟خیلی ساده و روشن جواب بده
ametis: بحث شراب خوردن عمر بعد از تحریم چی
بعد تحریم از اون دروغهای من درآوردی روافضه چون اگه چنین بود باید حد زده می شدند اما چنین چیزی رو ما در وقایع صدر اسلام نمی بینیم مگه اینکه پیامبر در شلاق زدن اونها و تنبیهشون سهل اتنگاری کرده باشه
ametis: ضمنا شما قرار شد سند تهمت شرب خمر علی ع نعوذ بالله رو بیاری

اینقدر از این تهمت و دروغها میزنید و بعد جواب نمیدهید که خدا میداند
وقد انزل الله تعالى في علي :"يا ايها الذين ءامنوا لا تقربوا الصلاة وانتم سكارى حتى تعلموا ما تقولون" لما صلى فقرأ وخلط ".
منهاج السنة ، ج 4 ،‌ ص65 .
و خداوند متعال در مورد علي نازل کرده است که :"اي کسانيکه ايمان آورده ايد ، در حال مستي به نماز نزديک نشويد ، تا زماني که بدانيد چه مي گوييد" ؛ زيرا هنگامي که نماز خواند ، در نماز خود اشتباه كرد !!!



حَدَّثَنَا عَبْدُ بْنُ حُمَيْدٍ حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ سَعْدٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ الرَّازِيِّ عَنْ عَطَاءِ بْنِ السَّائِبِ عَنْ أَبِي عَبْدِ الرَّحْمَنِ السُّلَمِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ قَالَ : صَنَعَ لَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ عَوْفٍ طَعَامًا فَدَعَانَا وَسَقَانَا مِنْ الْخَمْرِ فَأَخَذَتْ الْخَمْرُ مِنَّا وَحَضَرَتْ الصَّلَاةُ فَقَدَّمُونِي فَقَرَأْتُ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ وَنَحْنُ نَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ قَالَ فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَى{ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَقْرَبُوا الصَّلَاةَ وَأَنْتُمْ سُكَارَى حَتَّى تَعْلَمُوا مَا تَقُولُونَ }

از علی بن ابی طالب نقل شده است که گفت: عبد الرحمن بن عوف برای ما غذایی درست کرد و ما را دعوت نموده و به ما شراب داد؛ وقتی شراب نوشیدیم وقت نماز شد؛ عبد الرحمن من را پیشنماز کرده و من در نماز سوره کافرون را اینگونه خواندم « لا اعبد ما تعبدون ونحن نعبد ما تعبدون » پس الله این آیه را نازل نمود که:
"ای کسانی که ایمان آوردید! مبادا ametis: در حال مستی به سراغ نماز روید، تا زمانی که بدانید چه می گویید".
سنن الترمذی، جلد ۱ ص ۲۶۹ چاپ بیروت
ترمذی این حدیث را صحیح میداند.
تحقیق الألبانی:صحیح
و ( سنن أبی داود )تحقیق الألبانی:صحیح

[quote=ametis]چرا علی ع درجانفشانی و شجاعت و اباد کردن مزارع و چاه کندن و وقف و بخشش سر آمد است
علی پول و پله ای نداشت انفاق کنه بجاش از اون کارها میکرد یکی پول داره انفاق می کنه کی زور بازو ازش استفاده می کنه یکی علم داره تدریس می کنه و ....


حدیث کسا و البته ایه

یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و......[/quote]
میگم از قرآن میگی حدیث کسا!!!
اون آیه قرآن هم درباره زنان پیامبره فقط کافیه انسان چشمشو خوب باز کنه تا همه آیه رو ببینه نه یه نصفه اونو
متن کاملش اینه:
سوره أحزاب آيه 33
‏ وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً ‏

‏و در خانه‌هاي خود بمانيد ( و جز براي كارهائي كه خدا بيرون رفتن براي انجام آنها را اجازه داده است ، از خانه‌ها بيرون نرويد ) و همچون جاهليّت پيشين در ميان مردم ظاهر نشويد و خودنمائي نكنيد ( و اندام و وسائل زينت خود را در معرض تماشاي ديگران قرار ندهيد ) و نماز را برپا داريد و زكات را بپردازيد و از خدا و پيغمبرش اطاعت نمائيد . خداوند قطعاً مي‌خواهد پليدي را از شما اهل بيت ( پيغمبر ) دور كند و شما را كاملاً پاك سازد .‏
حالا اگه قسمت اول آیه مربوط به زنان پیامبره قسمت دوم هم شامل اونها میشه اگه قسمت دوم شامل اونها نیست قسمت اول هم خطاب به اونها نمی تونه باشه
این خیلی واضحه ولی تعصب جلوی فکر و عقل شما رو بسته متاسفانه

ametis: ببین اگرکسی یک حلال خدا رو حرام بدونه مرتد است

اگریک دروغ به خدا و پیامبر ببندد کافره و.....
قاضی شرع هم شدی
این احکام رو از کجا در آوردی اونوقت ؟ سیستانی نظرش اینه؟
ametis: اون تیکه که سانسور شد خوراک داخلی داشت و برای مملکت شیعی مشکل بود اسم خلفا رو قبل ز علی ع و به اون شکل بشنوه
اینو واقعا گل گفتی
تو روایت هم همینطوره چون برای شیعیان مشکله حقیقت رو بدونن میان و روایات رو برای مردم تحریف می کنن

ametis: الان تو مشهد سنی ها چندین مسجد دارن که صدای اذان رو هم بلند پخش میکنن

پی بدون که در تهران اگر مجوز نمیدن دلایل دیگه داره چون از مشهد به لحاظ سختگیریکه بدتر نیست
الحمدالله شنیدم هفته گذشته بعد از فشارهای زیاد کشورهای اسلامی کلنگ اولین مسجد اهل سنت با حضور هاشمی رفسنجانی زده شده اینو تو واتس آپ شنیدم و مستقیم از شبکه های خبری ندیدمو نشنیدم الله اعلم
ametis: پس چرا شیطان نافرمانیخدا کرد
باز هم میگم شیطان جزء ملائکه نبود
     
  
صفحه  صفحه 17 از 54:  « پیشین  1  ...  16  17  18  ...  53  54  پسین » 
مذهب
مذهب

شیعه بر حق تر است یا سنی؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA