انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 23 از 54:  « پیشین  1  ...  22  23  24  ...  53  54  پسین »

شیعه بر حق تر است یا سنی؟


مرد

 
nisha2552: خب وقتی دینی نباشه کسی نمیاد ازش استفاده کنه.اگه همه چیز محورش انسانیت باشه نمیتونن کاری بکنن.در انسانیت اگه کسی بیاد خلاف و بدی انجام بده همیشه عده کثیری وجود دارن که جلوشو بگیرن و حکمی هم برای سرکوبشون وجود نداره
شما چرا همه از کلماتی مثل "اگر" و "وقتی" و "شاید" استفاده می کنی؟
وقتی دینی نباشه که نشد حرف فعلا که دین هست نه یکی و نه ده تا
تعریف دین چیه؟
دین، آیین، کیش یک جهان بینی و مجموعه‌ای از باورها است که می‌کوشد توضیحی برای یک رشته از پرسش‌های اساسی مانند چگونگی پدید آمدن اشیا و جانداران و آغاز و پایان احتمالی چیزها، و چگونه زیستن ارائه دهد. ادیان فراعقلی اند، یعنی بخش‌هایی از آن مستقل از عقل و بر مبنای عشق و اعتقاد است.
پس هر کسی دین و آیینی داره که حالا شما برای خودت اسمش رو انسانیت گذاشتی پس اون بی خدا هم دارای دینی برای خودشه اونکه میگه لادین یا بی دینم هم برای خودش دینی داره
پس بحث سر دین نیست بلکه سر اینه که اون دین الهی هست یا نیست
حالا شما برای من دینت رو تعریف کن این انسانیت چی میگه؟
nisha2552: من دیگه بحثی ندارم چون میشم مثل همون عکس بالا
الآن هم همونی ، اومدی در چند پست مزخرفاتی آوردی و رفتی پس فرقی از نظر خودت بین من و شما نیست
با این تفاوت که شما نتونستی حتی دوتا پست از مزخرفاتت دفاع کنی چون کاملا پوچ و بیهوده بود ولی من حداقل میتونم تا جائی که میشه شما رو به چالش بکشم
( البته می بخشی که از کلمه مزخرفات استفاده کردم ، خواستم از دریچه دید خودت به موضوع بنگرم)
     
  
مرد

 
rostam91: این حاکم که پیامبر بوده از بیماری در رخت خواب خوابیده بود و نمی تونست حتی دو قدم بیاد مسجد و نماز اقامه کنه وزیرش جانشینش (علی) نباید کارهاش رو انجام می داد لا اقل امامت مردم رو در نماز به عهده بگیره؟
امامت در مسجد یک کار حکومتی فوق العاده نبود اولا
دوما وقتی خوده پیامبر مریض هست و هر لحظه امکان عروج آخرین رابط خدا با زمین میره با همه وجود باید از او بهره مند شد

علی ع همه عمر محمد ص را تنها نگذاشت و در اینجا هم همینطور

این کار خلفا در انتخاب خلیفه در حالیکه هنوز پیامبر دفن نشده همونقدر زشته که

ورثه یک ادم معتبر و با ابرو قبل از دفن پدرشون ببرن سراغ دعوای ارث و یادشون بره پدرشون مرده

محمد ص خودش گفت مانند پدر است برای امت

اما اولاد ناخلف جنازه پدر را رها کرد و به دریدن میراث او پرداختند

rostam91: ببین پیامبر بیمار در حجره عایشه همین مکانی که الآن دفنه بیمار بوده علی هم به اون سر می زده ولی موقع نماز که می تونسته بره نماز بخونه فاصله تا جائی که مردم نماز می خوندن یه پرده بوده و با کنار زدن پرده می رسیده به جماعت نماز گزار یعنی علی بخاطر پیامبر نمازهای فرضش رو ادا نمی کرده؟
زمان نماز جماعت با فرادا خیلی فرق میکنه شاید دوسه برابر

بعدشم اونچه در تاریخ اومده همینه اینکه الان بری سراغ دلایل واقعا بیهوده است

ما چه میدونیم علی ع پیامبر و....در اون موقع چه فکری میکردن و چه مصلحتی داشتند

rostam91: همون سکوت هم دلیل بر تایید حرف الآن ماست که قرآن تغییر نکرده

سکوت خیلی وقتها از سر مصلحت ووترسه نه رضایت

وقتی یقین داریم ابوبکر قرانها رو میشوزونده و روایت کنندگان رو مجازات میکرده سایه ترس معلومه چقدر بوده


الان تا اسم سوزاندن قران میاد دنیا به هم میریزه

اون زمان چقدر اختناق بوده که ابوبکر و عمر رسما قران ها رو میسوزونده و کسی حرفی نمیزده

rostam91: انتخاب اونها اتفاق تنها چند صحابه بود؟
شما چرا دوست داری همه چیز رو وارونه نشون بدی؟ در انتخاب ابوبکر همه صحابه بجز تعداد انگشت شماری مخالفتی نکردند ، این حرف دقیقا بر عکس ادعای شماست
ببین اقا شما دروغ رو نشر نده

انتخاب ابوبکر در سقیفه بود با تعداد معدودی از صحابه که کبائراونها مثل ابن عباس و حتی ابوسفیان که از کبائر قوم بود و خیلی دیگر حاضر نبودند

بیعت بعد از انتخاب اتفاق افتاد و کسی هم حق اعتراض نداشت چون با معترضین مثل علی ع و زبیر برخورد میشد

در زمان عمر هم که هیچکس دخالت نکرد ابوبکر گفت عمر و عمر انتخاب شد و مزد خوش خدمتی های خودش را گرفت

عمر هم ۶ نفر را خودش شخصا انتخاب کرد که شورا کنند و تازه تهدید به قتل هم کرده بود که اگر به اجماع نرسند کشته شوند و......

اینجا هم بحثی از مردم نبود

اگر اجماعی هم بود فقط بر علی ع بود که بعد از عثمان مردم ریختند و بیعت کردند بدون هیچ حرف و تبلیغ و زوری

rostam91: بارها گفتم خداوند دانای مطلقه و از عالم غیب گذشته و آینده خبر داره سقوط برگ درخت شما رو در سالها بعد میدونه با ریزترین حرکاتش اینکه چند دور میزنه به زمین برسه و...
منهم بارها بهت گفتم که کاملا در اشتباه هستی خدا عالم مطلق هست ولی برای دنیا و ادمها سناریو ننوشته چون اگر مینوشت هم افرینش مسخره بود هم اختیار ادم معنی نداشت


خدا همونطور که برای طلوع خورشید برنامه و نظم گذاشته و با اینکه میتواند نیمه شب خورشید را بیون اورد اما این توانایی را از خودش سلب کرده

در مورد تقدیر انسان هم همینطور است


خدا برای کسی مشخص نکرده که بهشتی یا جهنمی شود فرد بر اساس کارهای خودش و انتخاب های خودش پیش میرود

وقتی حرف از انتخاب است اینکه خدا بداند تو چه انتخابی میکنی مسخره است

اگر یک انسان با صد میلیون انخاب در زندگی خود مواج است خدا همه را میداند و نتیجه همه را هم میداند اما انتخاب با شماست

مثل اینکه در یک محوطه مارپیچ باشی که بسیار وسیع است و دو راهی های فراوان دارد

در نهایت مقصد مشخص است او دوتا پایان بیشتر ندارد اما انتخابهای این مسیر فقط با توست

در دو راهی ال خدا میداند نتیجه انتخاب هر کدام از راهها چیست اما انتخاب با توست ...در دو راهی دوم هم همینطور ...الی اخر

ولی انتخاب با توست و خدا خودش به قدرت خودش این انتخاب را تعیین تکلیف نکرده و باز گذاشته

rostam91: وقتی میگه ابولهب جاش در آتش جهنمه و همچنین زنش می دونه که این آدم توبه پذیر نیست
ربطی به توبه نداره

شنیدی میگن برخی مخلد در اتش هستند یعنی بار گناه اونها بصورتی است که حتی توبه اثرنمیکنه مثلا عاق پدر و مادر هستند یا حق الناس کسانی گردن ایشان است که امکان حلالیت ندارند

ابولهب هم همینگونه بوده نه اینکه خدا از روز اول برایش تعیین تکلیف کرده که برود جهنم



در مورد بهشت رفتن هم همینطور است

اگر کسانی که وعده بهشت به انها داده شد بعدا گناه کردند چه ...خدا بی خیال میشود و انها را بهشت میبرد

یک نمونه هم داریم از کسانی که در یک بیعت حاضر بودند و خدا به همه وعده بهش داده است اما بعدتر یکی از ان افراد خیانت میکند و منافق میگردد

اگر دوست داشتی بیارم ((یعنی اگر نخوندی یا نمیدونی کیه))

rostam91: همه مومنین تهدید به حبط اعمال شدن حتی پیامبرش هم در قرآن تهدید شده :

شما هنوز فرق این دوتا رو نگرفتی

خدا داره به پیامبرش میگه اگر جز من را بپرستی عذاب میشی

در حالیکه به مخیله کسی نمیاد پیامبر خدا کافر و مشرک بشه و هیچ جرم و اشتباه و حتی نشانه ای از ان خطور نکرده پس این ایه برای نصیحت تنبیه و اعلام به دیگران است




اما در مورد عمر و ابوبکر عایشهو حفصه اونها مرتکب جرم شده بودند این افراد رفتار گناه الود و اشتباه رو انجام دادن و خدا اونها رو تهدید و تنبیه داره میکنه داره میگه این کارتون باعث حبط اعمالتون شد و تکرار کنید چپقتون دودیه

اونها مرتکب جرم شده بودند
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
nisha2552: اون وقت اینا در جایی قدیمی تر از متون مذهبی پیدا نمیشه؟!!!!!!!

خب لطفا پیدا کنید

و همچنین پیدا کنید جایی که این اخلاقیات مانند اسلام جمع شده باشن و تاکید شده باشند

لطفا مثال عینی و شهودی بیارید



nisha2552: من دیگه بحثی ندارم چون میشم مثل همون عکس بالا

نیشای عزیز

شما یک بی خدا یا یک ضد مذهب هستی

نظرتون و عقیده تون محترم

اما اون تصویربالا همه واقعیت نیست

شما از یک زاویه خاص به دین نگاه میکنی و این میشه کاریکاتور

حتی مذهبی ها هم همینجوری هستن برخی شون

مثلا به عبادت خیلی توجه داره اما به انفاق هیچی خب این دینش کاریکاتوره به گدا میگه نماز قضاهات رو حاضرم بخونم اما پول نمیدم


دین اسلام ماله ۱۴۰۰ ساله پیشه شما محبت کن یک تمدن بجه مانده آئین یک فرقه و یا قوم رو از اون زمان مثال بیار که چیزهای عجیب و غریبش کمتر از اسلام باشه

اسلام در مقابل خرافات و اشتباهات و اصلاح نشده ها خیلی یخیلی وضعش بهتره



حالا هم پیشنهاد میکنم به اسلام از همه زوایا نگاه کن

قابل نقد هاش رو نقد کن و خوبیهاش رو هم ببین


حقوق زنان در اسلام نقض میشه ؟؟؟؟درسته

ولی اون زمان بهترین گشایش برای زنان بوده واسه همین هم بهش اعتقاد داشتند

برای شیاهان تصویب قانون ضد تبعیض در امریکا بزرگترین نعمت جهان بود در حالیکه امروز دیگه سیاه پوستها به اون قانون بسنده نمیکنن

زمانه عوض شده در طی کمتر از صد سال و توقعات عوض شده

این مساله در مورد اسلام ۱۴۰۰ ساله

اما همین مشکلات در اسلام خیلی خیلی کمه

شما حقوق زنان و مجازات ها ی اسلامی رو ازش بردار ببین اونوقت به چه چیز اسلام میشه ایراد بگیری
ببین اونوقت اسلام اخلاقی ترین و انسانی ترین شیئه زندگی نمیشه


اگر دوست داری نظر اسلام رو دربازه حقوق موجودات بیارم از امام سجاد

ببین ایشون ۱۰۰۰ سال پیش به حقوق حیوانات و همسایه و حتی مشتری و خریدار چگونه اشاره کرده

چیزهایی که اگر امروز رعایت بشه حد متعالی انسانیت است



ایشون در مورد حیوانات اهلی و وحشی حقوقی رو مطرح کرده که عدم انجامش موجب گناهه

حیوان بر مالک خود حق جا و غذا و استراحت کافی دارد .....بار بیش از توان گذاردن بر حیوان ممنوع .....شلاق زدن حیوانات ممنوع است .....چون حیوان انعام..(بارکشو سواری دهنده) پیر شد حق حفاظت و غذا و جا بر گردن مالک ساقط نمیشود و کشتن حیوان پیر که عموما کشته نمیشود صحیح نیست باید به او کارهای سبک بدهند تا زمانی که خودش بمیرد ....بعد از مرگ مثله کردن ممنوع است و باید دفن شود .....دهانه حیوان را محکم نکشید که اگر زخمی شود معصیت کرده اید و.....


میدونم اینجا کلاس حقوق یا انعام نیست فقط نمونه گفتم تا شاید نگاهی هم به این طرف دین داشته باشیب

اینها رو در مورد حیوانات نوشتم تا بدونی چقدر نکته سنجی شده کتاب کامل و بزرگی بنام رساله حقوقیه امام سجاد

در این کتاب برترین رفتارهای حقوقی با حیوانات اهلی ...حتی وحشی و شکار......حق همسایه.....حق شاگرد...همسران......خریدار ....فروشنده ......حاکم......شرطهیا پلیس.......


در پایان

بله دین مزخرف داره البته چیزهایی که به اون چسباندن میشه مزخرفات دین

))هرچند مزخرف حرف خوبیه و به هر چیزی که جواهر کاری و تزئین شده باشد مزخرف میگویند))

جالبه بدانید اعراب به ایران کمه امدند همه چیزهای تزئینی و زیا رو از بین بردند مثل فرش عظیم بارگاه شاه و همه تزئینانت کاخ را

افراد اشباع را نزد کارشناس لشگر اعراب میبردند و وقتی کارشناس میگفت هذا مزخرف

یعنی این تزئینی است

ان شیئ رو از بین میبردن مثلا طلاش رو از جواهرات جدا میکردن و......

ایرانی ها که دیدن اعراب به هر چی میگن مزخرف بلافاصله اون رو از بین میبرند از این کلمه برای اطلاق به هر چیزه بیخود و بی فایده استفاده میکنند
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: امامت در مسجد یک کار حکومتی فوق العاده نبود اولا
بالاخره از وظایف پیامبر بوده
در مسجد پیامبر همیشه پیامبر امامت جماعت رو به عهده میگرفت مگر زمانی که در مسافرت یا غزوات بودند
حال پیامبر بیماره و به قول شما جانشین تعیین کرده از جهتی خونه علی کنار مسجد و علی می بایست نماز فرض خودش رو ادا می کرد و می دونی که درجه نماز جماعت خیلی بیشتر از نماز فراداست
خوب حالا این علی نمازش رو می خونده یا نه مسجد دیگری در مدینه نبوده و تنها همین یک مسجد بوده در زمان بیماری پیامبر علی پشت سر چه کسی نماز می خوند؟ یا خودش امام جماعت بود اگر بود نیمچه حدیثی یا نقل قولی لطفا بیار
ametis: دوما وقتی خوده پیامبر مریض هست و هر لحظه امکان عروج آخرین رابط خدا با زمین میره با همه وجود باید از او بهره مند شد

علی ع همه عمر محمد ص را تنها نگذاشت و در اینجا هم همینطور
پس از صحبتهای شما میشه نتیجه گرفت که علی در زمان بیماری پیامبر از بالین ایشون تکون نمی خورده و نماز نمی خونده و فقط از ایشون بهره مند میشده
در حالی که در اون زمان سپاه بزرگی به فرماندهی اسامه آماده حرکت به جنگ بود، علی می بایست بعنوان جانشین به اون سپاه هم سرکشی میکرد و نیازهاشون رو برآورده می نمود باید با گروههایی که تازه می خواستن مسلمان بشن و میومدن مدینه برای بیعت با پیامبر بیعت میکرد
اینها از وظایف پیامبر بوده که در بستر بیماری نمی تونست انجام بده و باید جانشینش انجام می داد
ametis: این کار خلفا در انتخاب خلیفه در حالیکه هنوز پیامبر دفن نشده همونقدر زشته که

ورثه یک ادم معتبر و با ابرو قبل از دفن پدرشون ببرن سراغ دعوای ارث و یادشون بره پدرشون مرده

فقط دوست داری از موضوع بری بیرون بحث چیز دیگه هست شما چیز دیگه ای میاری وسط
در مورد ادای نماز این مهمترین رکن یومیه اسلام حرف می زنیم شما می ری تعیین خلفا قبل دفن پیامبر؟؟؟؟؟
ametis: زمان نماز جماعت با فرادا خیلی فرق میکنه شاید دوسه برابر
پیامبر ادای نماز رو در اولین وقتش تاکید کرده یعنی باید در کمترین فاصله ورود به وقت شرعی نماز رو ادا کرد و نماز جماعت ثوابش ۲۱ برابر نماز فرادا هست پس اگه نماز عشاء رو داخل شدی درسته که میتونی تا نیمه های شب و به روایاتی تا اذان صبح ادا کنی ولی ادای اون در اول وقت دارای ارزش بیشتری هست
تازه داریم راجب علی حرف می زنیم کسی که حرص و ولع عجیبی در اندوختن ثواب و ادای امر خداوند داشته
ametis: بعدشم اونچه در تاریخ اومده همینه اینکه الان بری سراغ دلایل واقعا بیهوده است

ما چه میدونیم علی ع پیامبر و....در اون موقع چه فکری میکردن و چه مصلحتی داشتند
جالبه ، فکر پیامبر رو در موقع درخواست قلم و کاغذ میدونین و میگین می خواسته ولایت علی رو مکتوب کنه اما فکر علی رو در ادا کردن نمازهای فرضش نمیدونین!!!!!!
ametis: سکوت خیلی وقتها از سر مصلحت ووترسه نه رضایت

وقتی یقین داریم ابوبکر قرانها رو میشوزونده و روایت کنندگان رو مجازات میکرده سایه ترس معلومه چقدر بوده

ابوبکر کدام قرآن رو سوزوند؟! شما یه چیزی شنیدی ده تا چیز اضافه میاری
ابوبکر دستور داد هر کی دست نوشته قرآنی داره بیاره بعد از روی اونها یک نسخه واحد تهیه شد سپس دستور داد تا این قرآن واحد باشه و بقیه دست نوشته ها سوزانده بشه تا همه بر یک قرآن واحد اتفاق کنند اینو شما سوزاندن قرآن میدونید
ametis: الان تا اسم سوزاندن قران میاد دنیا به هم میریزه

اون زمان چقدر اختناق بوده که ابوبکر و عمر رسما قران ها رو میسوزونده و کسی حرفی نمیزده
قرآن سوزاندن داریم تا قرآن سوزاندن
قرآن سوزاندن های امروزی برای دشمنی با اسلام و اهانت به قرآنه ولی قرآن سوزاندن ابوبکر برای حفظ قرآن واحد و یک شکل برای امت اسلامی
برای همینه الآن با خشم و بازتاب گسترده مسلمانان مواجه میشه ولی اون زمان با حمایت مسلمین من جمله علی
راستی علی در اون مورد چرا سکوت کرد؟ حتما دستور به صبر داشت
ametis: ببین اقا شما دروغ رو نشر نده

شما خوب به متنی که نوشتی در توجیح نظرت دقت کن:
ametis: انتخاب ابوبکر در سقیفه بود با تعداد معدودی از صحابه که کبائراونها مثل ابن عباس و حتی ابوسفیان که از کبائر قوم بود و خیلی دیگر حاضر نبودند

بیعت بعد از انتخاب اتفاق افتاد و کسی هم حق اعتراض نداشت چون با معترضین مثل علی ع و زبیر برخورد میشد
شما میگی بزرگان قوم نبودند یعنی امرا و ریش سفیدان ، بعد میگی کسی حق اعتراض نداشته!!!!!
چرا حق اعتراض نداشتن این ابوسفیان که میگی از کبائر قوم بود چرا اعتراض نکرد؟ ابوبکر با چه سپاهی علیه مردم برخورد میکرد؟
مگه در زمان پیامبر سپاه اسامه بیرون شهر اردو نزده بود چرا این سپاه واکنشی بر علیه ابوبکر از خود نشون نداد؟
ametis: منهم بارها بهت گفتم که کاملا در اشتباه هستی خدا عالم مطلق هست ولی برای دنیا و ادمها سناریو ننوشته چون اگر مینوشت هم افرینش مسخره بود هم اختیار ادم معنی نداشت
سناریو ننوشته ولی میدونه که شما امشب ساعت ۱۰ک۲۱ دقیقه کجائی و چکار می کنی
این قدرت مطلق خداست و اگر چنین نباشد مطلق بودن الله متعال زیر سوال میره
ametis: خدا همونطور که برای طلوع خورشید برنامه و نظم گذاشته و با اینکه میتواند نیمه شب خورشید را بیون اورد اما این توانایی را از خودش سلب کرده

در مورد تقدیر انسان هم همینطور است
توانائی رو از خودش سلب نکرده اگر در خداوند سلب ی باشد دیگر قابل پرستش نیست بلکه حکمت خداوند اینطوریه که خورشید سر موقع خودش طلوع کنه و غروب بشه
ametis: خدا برای کسی مشخص نکرده که بهشتی یا جهنمی شود فرد بر اساس کارهای خودش و انتخاب های خودش پیش میرود
آفرین خداوند همه نوزادان رو بر طینت و ضمیر پاک کتولد می کند و این خود افراد هستن که سرنوشت خودشون رو رقم می زنند البته سرنوشت آخرتشون رو ولی باز میگم از بدو بسته شدن نطفه خداوند متعال میداند که سرنوشت این فرد چی هست و سر از کجا در میاره
عجیبه که معتقدید ائمه اینو می دونند ولی خداوند نه بعد میگی به ما تهمت شرک می زنی؟
ametis: وقتی حرف از انتخاب است اینکه خدا بداند تو چه انتخابی میکنی مسخره است
چی مشخره هست؟
اینکه خدا می دونه چه راهی میری مسخره هست؟ خدا که نمی گه کدوم راه رو برو این خودتی که راهت رو انتخاب می کنی خداوند تنها آگاه به انتخابیه که خودت کردی
سوره أنعام آيه 59 ‏
‏ وَعِندَهُ مَفَاتِحُ الْغَيْبِ لاَ يَعْلَمُهَا إِلاَّ هُوَ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَمَا تَسْقُطُ مِن وَرَقَةٍ إِلاَّ يَعْلَمُهَا وَلاَ حَبَّةٍ فِي ظُلُمَاتِ الأَرْضِ وَلاَ رَطْبٍ وَلاَ يَابِسٍ إِلاَّ فِي كِتَابٍ مُّبِينٍ ‏

‏گنجينه‌هاي غيب و كليد آنها در دست خدا است و كسي جز او از آنها آگاه نيست . و خداوند از آنچه در خشكي و دريا است آگاه است . و هيچ برگي ( از گياهي و درختي ) فرو نمي‌افتد مگر اين كه از آن خبردار است . و هيچ دانه‌اي در تاريكيهاي ( درون ) زمين ، و هيچ‌چيز تر و يا خشكي نيست كه فرو افتد ، مگر اين كه ( خدا از آن آگاه ، و در علم خدا پيدا است و ) در لوح محفوظ ضبط و ثبت است .‏
خوب به قسمت پر رنگتر ترمه آیه دقت کن

ametis: اگر یک انسان با صد میلیون انخاب در زندگی خود مواج است خدا همه را میداند و نتیجه همه را هم میداند اما انتخاب با شماست
این که شد حرف من
ametis: ابولهب هم همینگونه بوده نه اینکه خدا از روز اول برایش تعیین تکلیف کرده که برود جهنم



در مورد بهشت رفتن هم همینطور است

اگر کسانی که وعده بهشت به انها داده شد بعدا گناه کردند چه ...خدا بی خیال میشود و انها را بهشت میبرد
کردی حسابی
ببین اگه کسی که وعده بهشت بهش داده شده اون هم از سوی خدا میره بهشت چون خداوند فرجام اونو می دونه همینطور به کسی که وعده جهنم داده میره جهنم چون باز فرجام اونو می دونه حالا اگه طبق نظر شما کسی که وعده بهشت بهش دادن ممکنه بعدا اشتباه کنه و بره جهنم اونی که وعده جهنم از سوی خدا داده شده هم ممکنه توبه کنه بره بهشت
این با اصل حکمت و علم غیب خدا در تعارضه
ametis: یک نمونه هم داریم از کسانی که در یک بیعت حاضر بودند و خدا به همه وعده بهش داده است اما بعدتر یکی از ان افراد خیانت میکند و منافق میگردد

اگر دوست داشتی بیارم ((یعنی اگر نخوندی یا نمیدونی کیه))

اون کیه ؟ یهودا از حواریون مسیح؟
کجا به ایشون وعده بهشت داده شده؟ و اینکه خیانتش اصلا باعث ارتدادش و منافق شدنش شده یا نه رو چطور میشه ثابت کرد؟
غیر از این کس دیگر به ذهنم نمی رسه مخصوصا از یاران پیامبر
ametis: شما هنوز فرق این دوتا رو نگرفتی

خدا داره به پیامبرش میگه اگر جز من را بپرستی عذاب میشی

در حالیکه به مخیله کسی نمیاد پیامبر خدا کافر و مشرک بشه و هیچ جرم و اشتباه و حتی نشانه ای از ان خطور نکرده پس این ایه برای نصیحت تنبیه و اعلام به دیگران است
اولا درسته به مخیله تو و من نمیاد پیامبر کافر بشه ولی به مخیله خداوند اومده
دوما به اندازه کافی از این تهدیدا خداوند به بندگانش کرده سوما آیه کاملا واضحه
مگر یوسف نبی از هدایت مردم مایوس نشد؟مگر مجازاتش شکم ماهی نبود؟
     
  
مرد

 
rostam91: در مسجد پیامبر همیشه پیامبر امامت جماعت رو به عهده میگرفت مگر زمانی که در مسافرت یا غزوات بودند
بله در غزوات هم دیگرانی نماز میخوندن که پیامب معرفی میکردن غیر از ابوبکر و همر لذا این شان خاصی ایجاد نمیکنه مخصوصا با تجه به عدم رایت پیامبر به نماز گذاردن ابوبکر در اون روزها

من که فکر میکنم اگر پدر ادم مریض بشه اهمیت رسیدگی به پدر از مال و ارث خیلی بیشتر۹



چه رسد به نبی مکرم که بر گردن علی ع هم حق پدری مادی و معنوی داره هم پدر همسرشه و ....

rostam91: خوب حالا این علی نمازش رو می خونده یا نه مسجد دیگری در مدینه نبوده و تنها همین یک مسجد بوده در زمان بیماری پیامبر علی پشت سر چه کسی نماز می خوند؟ یا خودش امام جماعت بود اگر بود نیمچه حدیثی یا نقل قولی لطفا بیار
شما یک مورد حدیث بیار که علی ع پشت کسی جز پیامبر نماز خونده باشه .....ادعای شماست

چون ممکن نیست امام پشت سر کسی نماز بخونه مگر معصوم

rostam91: پس از صحبتهای شما میشه نتیجه گرفت که علی در زمان بیماری پیامبر از بالین ایشون تکون نمی خورده و نماز نمی خونده و فقط از ایشون بهره مند میشده
شما در نتیجه گیری کلا مشکل دارید

همین حرفتون معقوله

من چمیدونم ایشون نماز فرادا خونده یا جماعت شاید تو خونه با اصحاب نزدیک و فرزندانش خونده و.....

این مشکل صلی شماست کلیک میکنی تو یک چیزی خودتون هم نمیدونید کجا میخواهید بروید

rostam91: در حالی که در اون زمان سپاه بزرگی به فرماندهی اسامه آماده حرکت به جنگ بود، علی می بایست بعنوان جانشین به اون سپاه هم سرکشی میکرد و نیازهاشون رو برآورده می نمود باید با گروههایی که تازه می خواستن مسلمان بشن و میومدن مدینه برای بیعت با پیامبر بیعت میکرد
اینها از وظایف پیامبر بوده که در بستر بیماری نمی تونست انجام بده و باید جانشینش انجام می داد
گرچه هیچ ربطی نداره

اما کی میگه اتو همون چند روز گروهی اومده مدینه که مسالمون بشه و علی ع با اونها صحبت نکرده

همه تاریخ رو با فرضهای غیر معقول خودتون به افتضاح میکشید تا حق نا حق خلافت رو برای دو تا ادم جاهل و نا اشنا به دین ....معصیت کار.......که در همه موارد هم اثباتش موجوده و اسنادش هست تعریف کنید


پیامبر لشگر اسامه رو راه انداخت و فرماندهی رو هم به او داد و کارشون رو تمام کرد و علی ع هم موظف بود در مدینه برای حفظ شهر بمونه

و پیامبر فرمود

لعن الله من تخلف عن جیش الاسامه

یعنی دقیقا پیامبر بر عمر و ابوبکر و اهالی سقیفه لعنت کرده

rostam91: فقط دوست داری از موضوع بری بیرون بحث چیز دیگه هست شما چیز دیگه ای میاری وسط
در مورد ادای نماز این مهمترین رکن یومیه اسلام حرف می زنیم شما می ری تعیین خلفا قبل دفن پیامبر؟؟؟؟؟
واقعا جای اعجابه از موضوع نماز جماعت در بیماری پیامبر زدید به لشگر اسامه و گروههای طالب اسلام و......

اونوقت من از موضوع خارج میشم

نماز امریست شخصی است به منو شما هم هیچ ربطی نداره امیرالمومنین وصی پیامبر اولین مرد اسلام شجاعترین مرد اسلام قوت و بازوی پیامبر افقه ترین مردم و دانا ترین اونها چگونه نماز خودش رو میخونده

rostam91: نماز جماعت ثوابش ۲۱ برابر نماز فرادا هست
نماز جماعت ااره ولی نه به امامت ابوبکرو عمر که مورد لعن خدا و پیامبرش هستند

rostam91: ابوبکر کدام قرآن رو سوزوند؟! شما یه چیزی شنیدی ده تا چیز اضافه میاری
ابوبکر دستور داد هر کی دست نوشته قرآنی داره بیاره بعد از روی اونها یک نسخه واحد تهیه شد سپس دستور داد تا این قرآن واحد باشه و بقیه دست نوشته ها سوزانده بشه تا همه بر یک قرآن واحد اتفاق کنند اینو شما سوزاندن قرآن میدونید
همین قرانهایی که الان خودت گفتی رو سوزاند

اگر قران سوزی جرم نیست این همه مسلمون غلط کردن ریختن تو خیابون و شورش کردند و ادم کشتند

اگر هم کار بدی است ابوبکر کار نابجا و غلطی انجام داد که قران ها رو سوزاند



اگر این نسخه ها همه مثل هم بودن چه اشکالی داشت بین مردم باشه .....

rostam91: قرآن سوزاندن های امروزی برای دشمنی با اسلام و اهانت به قرآنه ولی قرآن سوزاندن ابوبکر برای حفظ قرآن واحد و یک شکل برای امت اسلامی
برای همینه الآن با خشم و بازتاب گسترده مسلمانان مواجه میشه ولی اون زمان با حمایت مسلمین من جمله علی
شما حدسیات و گمان ها و احتمالا رویا های خودتون رو به عنوان تاریخ مینویسید

ابوبکر و دار ودسته اش حکومت درو دست گرفته بودن همون اول هم با حمله به خونه علی ع و مضروب ساختن چند تن از صحابه تکلیف همه رو روشن کردن

اعلام رسمی کردن که ای مردم اینها اقوام پیامبر هستند ببینید خونه شون رو اتش میزنیم و کتکشون میزنیم و هتک حرمتشون میکنیم

وای به حال شما که قرابتی هم با پیامبر ندارید

مثل بلشویک های روسیه ریختن و زدن و بستن

کجا علی ع از قران سوزی و حتی جمع اوری قران توسط این افراد نا اگاه حمایت کرد حتی به یک کلمه

تخیلات خودتون رو ننویسید

rostam91: شما میگی بزرگان قوم نبودند یعنی امرا و ریش سفیدان ، بعد میگی کسی حق اعتراض نداشته!!!!!
چرا حق اعتراض نداشتن این ابوسفیان که میگی از کبائر قوم بود چرا اعتراض نکرد؟ ابوبکر با چه سپاهی علیه مردم برخورد میکرد؟
مگه در زمان پیامبر سپاه اسامه بیرون شهر اردو نزده بود چرا این سپاه واکنشی بر علیه ابوبکر از خود نشون نداد؟
اولا دستوری نداشت

دوما دورتر از مدینه بود و اونها مثل ابوبکر و عمر نبودن که به حرف پیامبر اهمیت ندهند

اعتراض شد منتها اراذل و اوباش مدینه رو عمر دور خودش جمع کرده بود و هر اعتراضی رو در نظفه خفه میکرد

rostam91: سناریو ننوشته ولی میدونه که شما امشب ساعت ۱۰ک۲۱ دقیقه کجائی و چکار می کنی
این قدرت مطلق خداست و اگر چنین نباشد مطلق بودن الله متعال زیر سوال میره
این چه حرفیه وقتی لحظه به لحظه کارهای منو بدونه یعنی همون سناریو که برای بازیگر مینویسند و در اونها حتی نحوه پلک زدن شخص رو هم مشخص میکنن


من ممکنه بر اساس انتخاب های خودم امشب در ساعت ۲۱ صد جای مختلف باشم از جای خوب تا بد همه اون صد جا در علم خدا هست اما اینکه انتخابهای من تا ساعت ۲۱ چه چیزهایی باشه به عهده خودمه فقط

میتونم با انتخابهای خوب مثلا امشب ساعت ۲۱ در حال عبادت باشم و میتوانم با انتخابهای بد در یک مجلس گناه قرار بگیرم

خدا نتیجه همه انتخابهای منو میدونه اما اینکه چه انتخابهایی تا اون زمان میکنم فقط به عهده خودمه

rostam91: توانائی رو از خودش سلب نکرده اگر در خداوند سلب ی باشد دیگر قابل پرستش نیست بلکه حکمت خداوند اینطوریه که خورشید سر موقع خودش طلوع کنه و غروب بشه
اگر سلب از سوی دیگری باسشد بله خدا زیر سئوال میره اما اگر خوده خدا اینکار رو کرده باشه نخیر

مثل اینکه خدا میتواند کاری بکند که همه ما او را ببینیم و بشنویم اما این را نخواسته

حالا هم خدا میتواند در همه تصمیمات ما دخالت و از قبل انها رو معلوم کرده باشد اما نخواسته



نخواستن مثل نتوانستن نیست و اتفاقا نخوئاستن دلالت بر قدرت داشتن بر انجام اون کار داره اما امتناع کردن رو میرسونه

rostam91: خداوند متعال میداند که سرنوشت این فرد چی هست و سر از کجا در میاره
عجیبه که معتقدید ائمه اینو می دونند ولی خداوند نه بعد میگی به ما تهمت شرک می زنی؟
این متناقض ترین حرفیه که میشه زد

اختیار چگونه میتونه وجود داشته باشه وقتی از قبل همه رفتار ها و کردارها و عاقبت یک شخص مشخص باشه

ائمه قدرتشون رو از خدا میگیرند و منافاتی هم نداره

من وقتی معتقدم خدا سرنوشت ادمها رو تعریف نکرده و برای هر فرد میلیونها سرنوشت ممکنه پیش بیاد که همه اونها در علم خدا هست اونوقت چگونه معتقد باشم معصومینتقدیر ادمها رو رقم زده باشن؟؟؟

rostam91: چی مشخره هست؟
اینکه خدا می دونه چه راهی میری مسخره هست؟ خدا که نمی گه کدوم راه رو برو این خودتی که راهت رو انتخاب می کنی خداوند تنها آگاه به انتخابیه که خودت کردی
دقیقا همین مسخره است

وقتی از قبل مشخص باشه که مثلا شما در همین لحظه و انتخاب یک مساله مهم راه خوب رو انتخاب خواهی کرد

و یقینا علم خدا هم قابل تغییر نیست

یعنی هر انسانی وقتی بدنیا اومد معلومه در هر لحظه چیکار میکنه و کی میمیره و بهشتی است یا جهنمی

شما یک تشابه این جمله بالا رو با اختیار بمن نشون بده

اختیار داشتن یعنی هر شخص فقط بنا به انتخاب های خودش عاقبت به خیر یا شر بشه و در انتخابها هم کاملا ازاد باشه یعنی معلوم نباشه چی انتخاب میکنه

rostam91: این که شد حرف من
نخیر متوجه نیستید

شما معتقدید خدا از الان میدونه هر شخص مثلا یکسال دیگه در همین لحظه کجاست دقیقا


من میگم در علم خدا هست که همون فرد یک سال دیگه در همین لحظه ممکنه هزاران جا باشه


از الان تا یکسال دیگه این فرد با انتخابهای خودش دائما در حال کم کردن این احتمالات هست تا اینکه بالاخره به اون لحظه موعود میرسه

پس به اعتقاد من تعریف شده نیست که هر انسان باید چیکار هایی بکنه و اصلا بایدی وجود نداره

rostam91: حالا اگه طبق نظر شما کسی که وعده بهشت بهش دادن ممکنه بعدا اشتباه کنه و بره جهنم اونی که وعده جهنم از سوی خدا داده شده هم ممکنه توبه کنه بره بهشت
بله دقیقا این احتمال هست ...اگر من نمونه اوردم از قران قبول میکنی

با حکمت خدا هم هیچ منافاتی نداره

خدا وعده پیروزی به مسلمونها داده اما در جنگ بدر اشتباه کردند و شکست خوردند این چه ربطی به حکمت خدا داره

اشتباه انسانها و عدم اطاعت اونهاست

rostam91: اون کیه ؟ یهودا از حواریون مسیح؟
دوست گرامی از قران و از بین صحابه است منتها باید شرط بذارم تا باز بی نتیجه از این مساله نگذرید

rostam91: اولا درسته به مخیله تو و من نمیاد پیامبر کافر بشه ولی به مخیله خداوند اومده
دوما به اندازه کافی از این تهدیدا خداوند به بندگانش کرده سوما آیه کاملا واضحه
مگر یوسف نبی از هدایت مردم مایوس نشد؟مگر مجازاتش شکم ماهی نبود؟
اون یونس بود و نه یوسف ضمنا یونس هم همه تلاش خودش رو کرد

مگر سایرر پیامبران قوم خودشون رو نفرین نکردن و عذاب بر اونها نازل نشد چرا اونها مورد ممجازات واقع نشدن

مساله یونس میتونه مثل قربانی کردن ابراهیم ازمایش باشه ممکنه هم ترک اولی باشه

اما مقام یونس کجا و مقام محمد ص

ضمنا شما که معتقدی خدا عاقبت همه رو میدونه

همین تهدید خدا دقیقا متناقض با حرف شماست

اگر خدا میدونه محمد ص کار اشتباه و گناه نخواهد کرد معنی نداره او رو از عذاب بترسونه

اگر هم میدونه که اتیشون مرتکب گناهی در حد استحقاتق جهنم و عذاب مرتکب میشه انتخاب ایشان به پیامبری درست نبوده
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: من که فکر میکنم اگر پدر ادم مریض بشه اهمیت رسیدگی به پدر از مال و ارث خیلی بیشتر۹
هیچ مشکلی و هیچ بلائی نباید انسان رو از عبادت خداوند باز دارد
علی ابن ابی طالب کرم الله وجه مثل شما فکر نمی کرد
ametis: شما یک مورد حدیث بیار که علی ع پشت کسی جز پیامبر نماز خونده باشه .....ادعای شماست

چون ممکن نیست امام پشت سر کسی نماز بخونه مگر معصوم
پس نتیجه اینکه علی در اون زمان یا نماز نمی خونده یا ترک نماز جماعت کرده
اما اینکه سند نماز خوندن علی رو بیارم!!!!
یکی دیگه هم بیاد بگه عمر پشت سر ابوبکر نماز خوند؟ سندش کوو؟
اگه اینجوریه من ازت می خوام سند بیاری که حسین اصلا به مسجد می رفت یا نه!!!
شما بجای طرح سوالات و ادعاهای بی مورد پاسخ سوال رو بده
سوال رو باز می پرسم:
در زمان بیماری رسول خدا ، علی بعنوان جانشین ( جانشین کسیه که در نبود رئیس کارهاش رو انجام میده) برای مردم خطبه ای خونده یا امامت اونها رو در نماز به عهده داشته یا نه؟
بالاخره در زمان بیماری پیامبر که از ظهر ۵ شنبه تا یک شنبه که دوباره پیامبر به مسجد رفت یک جمعه و نماز جمعه بوده و در اون خطبه ایراد شده
آیا علی اون خطبه رو خوند؟ یا کس دیگه ای ؟ یا اصلا نماز جمعه تعطیل شد؟
ametis: من چمیدونم ایشون نماز فرادا خونده یا جماعت شاید تو خونه با اصحاب نزدیک و فرزندانش خونده و.....
تو خونه چه کسی؟ شما میگی از بالای سر پیامبر تکون نمی خورد از طرفی خونه پیامبر کوچیک و با توجه به دراز کشیدن ایشون دیگه جای آنچنانی برای ادای نماز جماعت باقی نمی موند در ضمن چرا اصحاب نزدیک نمی رفتن مسجد ؟ مگه چه کسی امامت رو داشت که حاضر نبودن در نماز مسجد شرکت کنند و تو خونه می خوندند؟اصلا مسجد رو ساختن که توش نماز بخونن وگرنه خونه که همه دارن در ضمن فرق بین خونه پیامبر با یه پرده اونطرفتر که مسجد باشه چیه
جواب سر بالا نده

ametis: این مشکل صلی شماست کلیک میکنی تو یک چیزی خودتون هم نمیدونید کجا میخواهید بروید
اتفاقا پاسخ به همین سوال ساده خیلی چیزها رو مشخص می کنه
اینکه نرفتن علی نشون از بی اهمیت بودن نماز جماعت برای ایشون داره تازه اگه تو خونه نماز بخونه اگر نخونه که واویلا
معصوم بودنش زیر سوال میره
جانشین خوندنش هم همینطور
ametis: پیامبر لشگر اسامه رو راه انداخت و فرماندهی رو هم به او داد و کارشون رو تمام کرد و علی ع هم موظف بود در مدینه برای حفظ شهر بمونه
از تاریخ آگاهی نداری مجبوری بهش بپردازی!!!
سپاه اسامه آماده حرکت بود که حال پیامبر رو به وخامت گذاشت بنابر این سپاه در بیرون شهر اردو زد و منتظر وضعیت پیامبر موند ، اون سپاه بعد از وفات پیامبر به دستور ابوبکر خلیفه مسلمین حرکت کرد
ametis: لعن الله من تخلف عن جیش الاسامه

یعنی دقیقا پیامبر بر عمر و ابوبکر و اهالی سقیفه لعنت کرده
من علی رو هم نمی بینم در سپاه اسامه جای داشته باشه پس اگه لعنتی هست شامل اون هم میشه
ametis: نماز امریست شخصی است به منو شما هم هیچ ربطی نداره امیرالمومنین وصی پیامبر اولین مرد اسلام شجاعترین مرد اسلام قوت و بازوی پیامبر افقه ترین مردم و دانا ترین اونها چگونه نماز خودش رو میخونده
اشتباهت همین جاست ، نماز عبادتیست شخصی اما فریضه ای اجتماعی برای وحدت هر چه بیشتر
از این رو دستور اکید به نماز داده شده اون هم به جماعت و ادای اون به جماعت ۲۱ بار بیشتر از فرادا دارای ارزشه
از این روست که خداوند دستور به ساخت مساجد داد و اولین کاری که پیامبرش کرد در رسیدن به قبا بنای مسجد بود
اگه امری فردی بود که هر کسی تو خومه می خوند و نیازی به این همه هزینه برای ساخت مساجد نبود
در ضمن علی از برترین صحابه و یاران رسول الله هستند، ایشون باید الگوی همه در خواندن نماز که چه عرض کنم در کلیه امور باشه
ametis: نماز جماعت ااره ولی نه به امامت ابوبکرو عمر که مورد لعن خدا و پیامبرش هستند
کلمات رو از سر عصبانیت بر زیان جاری نکن خشم از جملاتت می باره
پس این جمله نشون میده ابوبکر پیش نماز بوده و علی بخاطر اینکه ابوبکر پیش نماز بوده نمی رفته مسجد چون از نظر شما فکر میکرده مورد لعن خدا هستند(ابوبکر و عمر)
ametis: اگر قران سوزی جرم نیست این همه مسلمون غلط کردن ریختن تو خیابون و شورش کردند و ادم کشتند

اگر هم کار بدی است ابوبکر کار نابجا و غلطی انجام داد که قران ها رو سوزاند
باز نگرفتی
گفتم قرآن سوزیهای امروزی در جهت توهین به مسلمونها و اسلامه برای همین باعث خشم میشه ولی قرآن سوزاندن ابوبکر در جهت حفظ قرآن واحد برای همین خشم کسی بر انگیخته نشد حتی خشم علی بنی هاشم
ametis: اگر این نسخه ها همه مثل هم بودن چه اشکالی داشت بین مردم باشه .....
اون نسخه ها به تنهائی کامل نبودند و ممکن بود آیاتی از اونها در بقیه نباشه و بالعکس سوزانده شد تا در آینده کسی اون دست نوشته کامل رو دست نگیره و بگه این قرآ» کامله
     
  
مرد

 
ametis: خب لطفا پیدا کنید
مثل این میمونه من ازت بخوام، دیشب وقتی تو رو نوازش کرده بگم نشون بده

ولی باشه بهت نشون میدم که مطمئنا جواب تمام مثال هایی هست که آوردی:up

در سنگ نگاره های طاقبستان
سیب نماد عشق و محبت، شراب نماد سلامتی
مرد به زن عشق و سلامتی میدهد و زن به مرد سلامتی



forum image hosting
     
  
مرد

 
rostam91: شما چرا همه از کلماتی مثل "اگر" و "وقتی" و "شاید" استفاده می کنی؟
به این میگن مغلطه محض
اولا من کجا از این کلمات استفاده کردم خوبه پستا هست.دوما استفاده هم کرده باشم چه ربطی داره
دیگه نمیدونه چی میگه گیر میده به واژه های متعارف.مثل این میمونه بگم تو چرا داری مینویسی ننویس
     
  
مرد

 
ametis: اولا دستوری نداشت

دوما دورتر از مدینه بود و اونها مثل ابوبکر و عمر نبودن که به حرف پیامبر اهمیت ندهند

اعتراض شد منتها اراذل و اوباش مدینه رو عمر دور خودش جمع کرده بود و هر اعتراضی رو در نظفه خفه میکرد
کی اعتراض کرد و فکر کردی اوضاع اون زمان مدینه مثل الآن جنوب تهران و منطقه زابل سیستانه که ازاذا و اشرار وجود دارن
در پایان عمر رسول الله دین برادری و برابری در سرزمین عربستان مخصوصا مدینه و اطرافش حاکم بود و پیامبر همه مخالفین اسلام رو لااقل در اطراف پایتخت ( مدینه) سرکوب کرده بود امنیت در حد بالائی بود و کسی به شرارت اقدام نمی کرد این اراذل رو از کجا یهو انداختی وسط ما موندیم!!!!!
ametis: این چه حرفیه وقتی لحظه به لحظه کارهای منو بدونه یعنی همون سناریو که برای بازیگر مینویسند و در اونها حتی نحوه پلک زدن شخص رو هم مشخص میکنن
ببین شما خودت رو هم درست نمیشناسی ، یه بار میگی به خدا اعتقاد داری و مذهب شیعه رو قبول ولی یده جا آیات و نشانه ها و قدرت خدا رو زیر سوال می بری شما حتی تفاسیر و ترجمه های خودتون از قرآن رو هم قبول نداری
براـ آیه میارم بدون اینکه عیبش رو ذکر کنی و بگی به این دلیل غلطه با مدرک مستدل حرف خودتو می زنی با اینکار تنها خودت و یه عده بی خبر از قرآن رو گول می زنی سودی هم برات نداره
آیه کاملا واضحه:
‏گنجينه‌هاي غيب و كليد آنها در دست خدا است و كسي جز او از آنها آگاه نيست . و خداوند از آنچه در خشكي و دريا است آگاه است . و هيچ برگي ( از گياهي و درختي ) فرو نمي‌افتد مگر اين كه از آن خبردار است . و هيچ دانه‌اي در تاريكيهاي ( درون ) زمين ، و هيچ‌چيز تر و يا خشكي نيست كه فرو افتد ، مگر اين كه ( خدا از آن آگاه ، و در علم خدا پيدا است و ) در لوح محفوظ ضبط و ثبت است .‏

واضح و روشن ، هیچ تر و خشکی نیست که فرو افتد مگر اینکه خدا از آن آگاه است
خداوند اگه ندونه که شما فردا چکار میکنی که دیگه علم غیب نداره
در سوره روم وقتی خبر شکست رومیها از ایران می رسه خداوند وعده میده که در آینده ای نزدیک شما مسلمانان خوشحال میشید و این خوشحالی چند سال بعد با شکست ایرانیها از رومیها تحقق یافت یا اینکه خبر فتح مکه بدون جنگ رو به مسلمانها میده و این اتفاق رخ میده اینها همه نشون میده خداوند از حال و روز مردمش در آینده آگاه است
ametis: من ممکنه بر اساس انتخاب های خودم امشب در ساعت ۲۱ صد جای مختلف باشم از جای خوب تا بد همه اون صد جا در علم خدا هست اما اینکه انتخابهای من تا ساعت ۲۱ چه چیزهایی باشه به عهده خودمه فقط
شکی نیست
ametis: خدا نتیجه همه انتخابهای منو میدونه اما اینکه چه انتخابهایی تا اون زمان میکنم فقط به عهده خودمه
دقیقا اون انتخاب به عهده خودته و مغز و تفکر خودت وخداوند آگاهه که شما چه انتخابی می کنی قبل از انتخاب خودت
یعنی خداوند می دونه از آلآن شما در چه ساعتی و در چه روزی و در چه مکانی و چگونه پایان عمرته یعنی می دونه تصادف می کنی یا سکته(انشاءالله صدو بیست سال عمر کنی)
ametis: اختیار چگونه میتونه وجود داشته باشه وقتی از قبل همه رفتار ها و کردارها و عاقبت یک شخص مشخص باشه
ربطی به اختیار نداره
شما مختاری در زندگی هر راهی دوست داری انتخاب کنی خداوند جلوت رو نگرفته که راه راست رو بری یا راه چپ اختیار دسته خودته موضوع اینه که دانای غیب می دونه شما راه چپ رو میری یا راه راست
ametis: ائمه قدرتشون رو از خدا میگیرند و منافاتی هم نداره
پس وقتی ائمه قدرتشون رو از خدا می گیرند و غیب می دونند خداوند که خودش صاحب قدرته به طبع دانای مطلق هست و علم غیب شامل آینده شما هم میشه
ametis: من وقتی معتقدم خدا سرنوشت ادمها رو تعریف نکرده و برای هر فرد میلیونها سرنوشت ممکنه پیش بیاد که همه اونها در علم خدا هست اونوقت چگونه معتقد باشم معصومینتقدیر ادمها رو رقم زده باشن؟؟؟
دقیقا خداوند سرنوشت هیچ کس رو تعریف نکرده و هر کسی می تونه تا حد زیادی نه کامل سرنوشتش رو رقم بزنه ولی خداوند از فرجام سرنوشت و اینکه شما سرنوشتت رو خوب یا بد رقم میزنی آگاهه
ametis: وقتی از قبل مشخص باشه که مثلا شما در همین لحظه و انتخاب یک مساله مهم راه خوب رو انتخاب خواهی کرد

و یقینا علم خدا هم قابل تغییر نیست
قاطی کردی حسابی
خداوند نمیگه این راه رو برو یا اون راه رو
شما در یه دوراهی میرسی ، این خودتی که اراده می کنی راه سمت چپی رو بری یا سمت راستی ، این اختیار کاملا دست خودته و دخالتی هم خدا در اون نداره ولی هر کدوم از راهها رو انتخاب کنی خداوند از اون آگاهه
این همون علم غیب خداست ، ولی شما علم غیب خدا رو مسخره می دونی ولی وقتی به علم غیب ائمه میرسی میگی منافاتی نداره نشات گرفته از قدرت خداست!!!!!!!
اصلا علم غیب رو می تونی تعریف کنی ؟
ametis: یعنی هر انسانی وقتی بدنیا اومد معلومه در هر لحظه چیکار میکنه و کی میمیره و بهشتی است یا جهنمی

شما یک تشابه این جمله بالا رو با اختیار بمن نشون بده
اختیار تو اینه که راه بهشت رو بری نه جهنم ولی اگه راه جهنم رو میری باز خودت انتخاب کردی شما آزادی که هر راهی دوست داری انتخاب کنی خداوند به تو الهام نمی کنه که برو سمت بهشت یا جهنم خودت با توجه به قرار گرفتن در مسیر زندگیت و اینکه با چه کسانی روبرو میشی و تربیتت چگونه هست راهی رو انتخاب می کنی که فرجام کارت بهش بسته هست
اما این باعث نمی شه دانای مطلق ندونه فردا در مسیر منزل تا محل کارت کیا رو می بینی و با چی میری
ametis: اختیار داشتن یعنی هر شخص فقط بنا به انتخاب های خودش عاقبت به خیر یا شر بشه و در انتخابها هم کاملا ازاد باشه یعنی معلوم نباشه چی انتخاب میکنه
خوب برای کی معلوم نباشه؟ برای خدا؟ اگه اینطور باشه که علم غیبش زیر سوال می ره ، پس علم غیب خدا چیه وقتی از فردای تو نمی تونه خبر بده؟
ametis: شما معتقدید خدا از الان میدونه هر شخص مثلا یکسال دیگه در همین لحظه کجاست دقیقا
آفرین
ametis: من میگم در علم خدا هست که همون فرد یک سال دیگه در همین لحظه ممکنه هزاران جا باشه
این چه حرفیه ؟ در علم من و خودت هم هست که شما یکسال دیگه ممکنه هزار جا باشی ، این که نشد علم علم یعنی شناخت یعنی دقیقا آگاهی داشته باشی
ametis: پس به اعتقاد من تعریف شده نیست که هر انسان باید چیکار هایی بکنه و اصلا بایدی وجود نداره
واقعا قاطی کردی، بله تعریف شده نیست و بایدی هم نیست و خدا نگفته که حتما شما با هواپیما برو تهران نه با اتوبوس ، این اختیار شماست و این علم غیب خدا رو نقض نمی کنه
ametis: خدا وعده پیروزی به مسلمونها داده اما در جنگ بدر اشتباه کردند و شکست خوردند این چه ربطی به حکمت خدا داره
این دقیقا اشتباه شماست
اولا خداوند وعده پیروزی به مسلمونها در بدر داد و اونها پیروز شدند دوما اون جنگی که شکست خوردند بدر نبود و احد بود سوما در جنگ احد خداوند وعده پیروزی یا شکست نداده بود
ametis: دوست گرامی از قران و از بین صحابه است منتها باید شرط بذارم تا باز بی نتیجه از این مساله نگذرید
امکان نداره که در قرآن خداوند به صحابه ای وعده بهشت داده باشه و اون صحابه بعدا از سوی خدا به جهنم وعده داده شده باشه امکان نداره وعده خدا تغییر کنه
ametis: اون یونس بود و نه یوسف ضمنا یونس هم همه تلاش خودش رو کرد
از اینکه اشتباها یوسف تایپ کردم عذر می خوام
ametis: اما مقام یونس کجا و مقام محمد ص

یونس هم مانند محمد پیامبر خدا و از برگزیدگانش و به طبع در امر ابلاغ پیام خداوند معصوم ولی در امور اجتماعی معصوم نبوده

ametis: اگر خدا میدونه محمد ص کار اشتباه و گناه نخواهد کرد معنی نداره او رو از عذاب بترسونه
خداوند دانای مطلقه و مسلما عاقبت محمد رو می دونه ولی عاقبت هیچ کس رو بر اون روشن نخواهد کرد
محمد نیز همینطوره و خارج از این قاعده نیست
خداوند دقیقا می دونسته رفتار محمد با اون کور در سوره "عبس" چگونه خواهد بود و سالها قبل از نزول آیات تحریم می دونسته محمد پی رو بر خودش حرام می کنه و می تونسته اینو از قبل بهش یاد آوری کنه اما در فرجام و سرنوشت کسی دخالت نمی کنه و این سرنوشت رو تا حدود زیادی خود شخص برای خودش در نظر می گیره برای همین به محمد هشدار میده مواظب اون بخش از سرنوشتش که در اختیارشه باشه
ametis: اگر هم میدونه که اتیشون مرتکب گناهی در حد استحقاتق جهنم و عذاب مرتکب میشه انتخاب ایشان به پیامبری درست نبوده
اتفاقا این نشون میده پیامبر معصوم از گناه نیست و به این شکل خدا به ایشون گوشزد می کنه مواظب اعمال و رفتارت باش
     
  
مرد

 
rostam91: خوب حالا این علی نمازش رو می خونده یا نه مسجد دیگری در مدینه نبوده و تنها همین یک مسجد بوده در زمان بیماری پیامبر علی پشت سر چه کسی نماز می خوند؟ یا خودش امام جماعت بود اگر بود نیمچه حدیثی یا نقل قولی لطفا بیار
پاسخی برات ندارم اینقدر حرفها بی نتیجه است حالا که چی ابوبکر هم که با خفت از امامت نماز پیامبر انداخت بیرون اونهم وسط نماز

rostam91: س از صحبتهای شما میشه نتیجه گرفت که علی در زمان بیماری پیامبر از بالین ایشون تکون نمی خورده و نماز نمی خونده و فقط از ایشون بهره مند میشده
از شما بیشتر از این هم انتظار نمیره

نتیجه بگیرید که اول مسلمان ...وصی و برادر و داماد پیامبر اول شخض عالم اسلام بعد از پیامبر با سابقه ترین مسلمان و دست پیامبر و شمشیر اسلام و جانشین پیامبر نماز نمیخونده

الحق که شما از اسلاف معویه ابن ابی سفیانم هستید که وقتی عالی ع در مسجد شهید شد ......پرسیدند مگر علی هم نماز میخوانده

rostam91: در حالی که در اون زمان سپاه بزرگی به فرماندهی اسامه آماده حرکت به جنگ بود، علی می بایست بعنوان جانشین به اون سپاه هم سرکشی میکرد و نیازهاشون رو برآورده می نمود باید با گروههایی که تازه می خواستن مسلمان بشن و میومدن مدینه برای بیعت با پیامبر بیعت میکرد
اینها از وظایف پیامبر بوده که در بستر بیماری نمی تونست انجام بده و باید جانشینش انجام می داد
اونها خودشون به وظایف خودشون اشنا تر بودند ....تکلیف لشگر اسامه روشن بود

و البته پیامبر لعنت کرد هرکس را که از پیوستن به لشگر اسامه تخلف کند که البته عمر و ابوبکر هم جزو متخلفین بودند چون علی ع برای حفظ شهر مقرر شد در مدینه بمانند

بسیاری با بهانه جوانی اسامه و در واقع با نقشه کامل برای کودتا و غصب خلافت به لشگر اسامه ملحق نشدند و سقیفه رو تشکیل دادند

سقیفه رو تشکیل دادند و نتیجه این سقیفه حاکمیت دو نفر ادمی شد که مورد لعن پیامبر و خدا و فاطمه زهرا س بودند

بله عمر و ابوبکر بنا به روایانت منستند از کتی معتبر اهل سنا مورد لعن خدا و پیامبر هستند

rostam91: فقط دوست داری از موضوع بری بیرون بحث چیز دیگه هست شما چیز دیگه ای میاری وسط
در مورد ادای نماز این مهمترین رکن یومیه اسلام حرف می زنیم شما می ری تعیین خلفا قبل دفن پیامبر؟؟؟؟؟
اولا نماز خوندن شخصیه و هیچ ربطی به کسی نداره

مثل اینکه حتی از بچه ات بپرسی نمازت رو خوندی و اگر گفت بله بپریسی کجا و چطوری ((زشت ترین کار برخی مومن نما ها))

الان هم شما میرپرسی علی ع کجا نماز خونده ....بمن و شما چه

نظر شخصی من اینه که نمازش رو فرادا خونده یا به اتفاق خانواده و نزدیکان امام جماعت بوده تا بتونه زودتر مشغول به پیامبر بشه

ساده است که شما درک نکنی لحظات اخر پیامبر که اخرین رابط بین زمین و اسمان است چقدر برای علی ع اهمیت داشته

در حالیکه منافقین هنوز جسد پیامبر سرد نشده دنیبال به تاراج بردن میراثی بودن که مال خودشون هم نبوده

rostam91: پیامبر ادای نماز رو در اولین وقتش تاکید کرده یعنی باید در کمترین فاصله ورود به وقت شرعی نماز رو ادا کرد و نماز جماعت ثوابش ۲۱ برابر نماز فرادا هست پس اگه نماز عشاء رو داخل شدی درسته که میتونی تا نیمه های شب و به روایاتی تا اذان صبح ادا کنی ولی ادای اون در اول وقت دارای ارزش بیشتری هست
معصوم نمیتونه پشت سر غیر معصوم نماز بخونه و اقتدا کنه لذا امام هرگز در نماز جماعت به امامت شخص دیگر نماز نمیخواند و خودش به فرادا ادا منیکند

نماز جماعت و حتی نماز اول وقت مستحب است اگر علی ع حتی اینها رو ترک کرده باشه که قطعا نکرده باز هم بر ایشان هرجی نیست

اشکال بر کسی است که بدون اجازه محمد ص سر خود رفت و ایستاد به نماز و تا رسول خدا فهمید با مشقت به مسجد امد و او را کنار زد و مفتضح ساخت و خودش نماز جماعت را خواند

rostam91: جالبه ، فکر پیامبر رو در موقع درخواست قلم و کاغذ میدونین و میگین می خواسته ولایت علی رو مکتوب کنه اما فکر علی رو در ادا کردن نمازهای فرضش نمیدونین!!!!!!
ما در اونجا بحث وصیت رو مطرح کردیم و وقتتی پیامبر میفرماید میخواهد چیزی بنویسد که بعد از او مردم گمراه نشوند ....یعنی چه ؟؟؟؟

و جالب ابنکه وقتی عمر مخالفت میکند یعنی دقیقا عمر دوست راد مردم بعد از محمد ص گمراه شوند چون میداند این کگمراهی دقیقا به شخص وی ختم میشود

rostam91: ابوبکر کدام قرآن رو سوزوند؟! شما یه چیزی شنیدی ده تا چیز اضافه میاری
ابوبکر دستور داد هر کی دست نوشته قرآنی داره بیاره بعد از روی اونها یک نسخه واحد تهیه شد سپس دستور داد تا این قرآن واحد باشه و بقیه دست نوشته ها سوزانده بشه تا همه بر یک قرآن واحد اتفاق کنند اینو شما سوزاندن قرآن میدونید
فرقی نداره به هر نیت قران رو بسوزونه هتک حرمت

ضمتا مگر چی میشد اون متون هم دست مردم بمونه مثلا یک قران کامل باشه ولی نزد برخی افراد ایات مختلف از سوره های مختلف هم موجود باشه

سوزاندن اون همه قران فقط و فقط اگر عاقلانه فکر کنی تنها میتونه برای پوشش دادن به یک خلاف کری در جمع اوری قران ختم بشه

و گرنه چه دلیلی داره وقتی قران جمع اوری شد قسمتهایی از اون هم دست مردم باشه مگر اینکه بحث مخفی کاری در بین باشه

rostam91: شما میگی بزرگان قوم نبودند یعنی امرا و ریش سفیدان ، بعد میگی کسی حق اعتراض نداشته!!!!!
چرا حق اعتراض نداشتن این ابوسفیان که میگی از کبائر قوم بود چرا اعتراض نکرد؟ ابوبکر با چه سپاهی علیه مردم برخورد میکرد؟
مگه در زمان پیامبر سپاه اسامه بیرون شهر اردو نزده بود چرا این سپاه واکنشی بر علیه ابوبکر از خود نشون نداد؟
اولا ابوسفیان ترجیح میداد از بنی هاشم خلیفه نباشه اما باز هم در روایت اومده که ضمن تحقیر ابوبکر گفت باور ندارم بنی هاشم در مقابل این حقیر ها سکوت کرده باشد

اماگفتی چرا اعتراض نکردن


عمر همه برنامه های کودتا رو ریخته بود و اراذل و اوباش رو جمع کرده بود

در اوللین حرکت به خونه زهرا حمله کردن تا گربه رو دم خحجله بکشن و مردم بفهمند

که با علی و زهرا که خویشاوندان درجه یک پیامبر هستند هم مدارا نمیکنند چه رسد به مردم عادی

rostam91: سناریو ننوشته ولی میدونه که شما امشب ساعت ۱۰ک۲۱ دقیقه کجائی و چکار می کنی
این قدرت مطلق خداست و اگر چنین نباشد مطلق بودن الله متعال زیر سوال میره
این اشتباهه

اگر در علم خدا مشخص باشه من ساعت ۱۰ چه میکنم یعنی جز اون کار هیچ عملی نمیتونم انجام بدهم و این جبره نه اختیار

rostam91: توانائی رو از خودش سلب نکرده اگر در خداوند سلب ی باشد دیگر قابل پرستش نیست بلکه حکمت خداوند اینطوریه که خورشید سر موقع خودش طلوع کنه و غروب بشه
سلب وقتی اون معنی رو میده که دیگری این عمل رو انجام بده مثلا الف از ب حق اعتراض را سلب کند

اما اگر ب خود خواسته او به مصلحت عتراض نکند این سلب نیست


یکبار توضیح میدم امیدوارم متوجه بشید


خدا مقدر کرده که انسانها قادر به دیدن و استماع صداش نباشن جز در یک مورد که موسی ع است

لذا به این نمیگن سلب شدن و اینکه خدا مستقیم با بنده خودش حرف نمیزنه از قدرت خدا کم نکرده بلکه قانونی بوده که خوده خدا اون رو بوجود اورده است

خدا بما اختیار داده ئ با دادن این اختیار به ما هرگز در تصمیم گیری های ما دخالت نمیکنه و اعمال نظر نمیکنه

اینجا هم معنی سلب وجود نداره



اما در مورد سرنوشت


هیچ سرنوشت مشخصی برای هیچ انسانی نوشته نشده


خداوند عالم به همه چیزه و همه اتفاقات در دایره علم خداست اما چگونه<<<<<


میتونی تصور کنی لوح محفوظ در واقع شناوره


هر انسان در طول زندگی بر مبنای انتخابهای خود میلیونها بلکه میلیاردها سرتوشت محتوم دارد



یعنی تصمیم امروز من میتونه در ادامه هزاران سرنوشت رو برای من رقم بزنه و در ادامه باز انتخاب بعدی هزاران سرننوشت دیگر

همه این احتمالات در علم خداست یعنی در لحظه انتاب من خدا همه دهها هزار سرنوشت ممکنه را میداند که در انتخاب بعدی باز تعدادی از احتمالات قبل حذف و تعدادی به انها اضافه میشود

اما انتخاب به عهده من است

پسگرچه همه سرنوشت های محتوم من در علم خداست اما اینکه از همین الان معلوم باشه من بهشتی هستم یا جهنمی اصلا معلوم نیست و بستگی به انتخابهای اینده من دارد

rostam91: آفرین خداوند همه نوزادان رو بر طینت و ضمیر پاک کتولد می کند و این خود افراد هستن که سرنوشت خودشون رو رقم می زنند البته سرنوشت آخرتشون رو ولی باز میگم از بدو بسته شدن نطفه خداوند متعال میداند که سرنوشت این فرد چی هست و سر از کجا در میاره
همینم که از لحظه تولد سرنوشت ادم معلوم باشه مسخره است

همه چیز بی ارزش میشه


ما دوتا فرض داریم دیگه

۱- بعشتس شدن در نهایت

۲- جهنمی شدن در نهایت


الان فرض کن من به بلوغ رسیدم با خودم فکر میکنم اگر در سرنوشت من جهنم نوشته شده باشد یعنی من هر کار خوبی بکنم در روز اخر یا ثانیه اخر عمرم باز کاری خواهم کرد که جهنمی شوم لذا هیچ نیازی نیست که کار خوب بکنم و ازادانه هر گناهی بخواهم میکنم


در فرض دوم من فکر میکنم و میگویم اگر قرار من بهشتی باشم و در علم خدا نوشته شده باشد هر کار بدی هم بکنم حتی شده یک ثانیه به اخر عمرم خدا مرا میبخشد و راهی بهشنت میشوم و باز هم نتیجه میگیرم هر کاری دلم میخواهد بکنم چن در نهایت این خداست که برای من شرنوشتی را رقم زده و نوشته است


rostam91: اینکه خدا می دونه چه راهی میری مسخره هست؟ خدا که نمی گه کدوم راه رو برو این خودتی که راهت رو انتخاب می کنی خداوند تنها آگاه به انتخابیه که خودت کردی
اگاهی خدا فرق میکنه با دانستن منو شما

وقتی خدا میدونه یعنی قطعا همون اتفاق میافته و هیچ تغییری در اون نیست


پس اگر در تقدیر من جهتنم نوشته شده .....من هر کار بکنم و هر خوبی بکنم باز در جهنم هستم

و اگر در تقدیر من بهشت است هر کار بدی هم بکنم در نهایتت در بهشت هستم

rostam91: این که شد حرف من
فرقش اینه که خدا در اتهابهای ما دخالتی نداره و خودش خواسته از قبل مشخص نکرده باشه ما چه انتخابی میکنیم

rostam91: اون کیه ؟ یهودا از حواریون مسیح؟
کجا به ایشون وعده بهشت داده شده؟ و اینکه خیانتش اصلا باعث ارتدادش و منافق شدنش شده یا نه رو چطور میشه ثابت کرد؟
غیر از این کس دیگر به ذهنم نمی رسه مخصوصا از یاران پیامبر
نخیر از صحابه است

منتها برای اینکه شما قصر در نروید

اول بگو اگر من ثابت کردم که حرفم درسته چه میکنی

حاضری دیگر هیچوقت از قطعیت بهشتی بود عایشه و عمر و ابوبکر و باقی صحتبه حرف نزنی و دفاع نکنی

rostam91: اولا درسته به مخیله تو و من نمیاد پیامبر کافر بشه ولی به مخیله خداوند اومده
دوما به اندازه کافی از این تهدیدا خداوند به بندگانش کرده سوما آیه کاملا واضحه
مگر یوسف نبی از هدایت مردم مایوس نشد؟مگر مجازاتش شکم ماهی نبود؟
یوسف نبود و یونس بود

ضمنا این همه پیامبر قومشون رو نفرین کردن مگر عذاب شدند

بعد هم یونس کجا و محمد ص کجا


بعدش هم شما که میگی خدا با علم حرف میزنه

به نظرت اگر خدا علم داره که پیامبر منحرف نمیشه ......ایا حرف بیهوده زده
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
صفحه  صفحه 23 از 54:  « پیشین  1  ...  22  23  24  ...  53  54  پسین » 
مذهب
مذهب

شیعه بر حق تر است یا سنی؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA