انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 28 از 54:  « پیشین  1  ...  27  28  29  ...  53  54  پسین »

شیعه بر حق تر است یا سنی؟


مرد

 
شما گفتی ۵۰ درصد قران تکراریه هنوز هم حرفت رو ثابت نکردی این در حد حرفه یا درسته



naashenas: از مذهب خودتم که اطلاعات کافی نداری....هیچ احدی نمی تونه به درجه و مقام امامان برسه از لحاظ تقوا و ایمان.عمو جون برو کمی بیشتر در دینت تحقیق کن
کسی نگفت از لحاظ مقام و جایگاه گفتم تقوا مثل حضرت ابوالفظل و حضرت زینب و یا سلمانی که از همین بزرگواران محاسبه شد
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  ویرایش شده توسط: ametis   
مرد

 
ametis: کسی نگفت از لحاظ مقام و جایگاه گفتم تقوا مثل حضرت ابوالفظل و حضرت زینب و یا سلمانی که از همین بزرگواران محاسبه شد
آها یعنی سلمان و زینب از لحاظ تقوا و ایمان هر رتبه هستن با ائمه....بعد از چه روی پس اماما مقامشون از سلمان بیشتره؟؟
چون تقوا و ایمان اماما از همه بیشتره،به خاطر همین مقامشون هم بالا تره....هیچ کس حتی سلمان و زینب، ایمان و تقواش نمی تونه با ائمه برابری کنه....بیشتر تحقیق کن در دینتـــ.....
ametis: ما گفتی ۵۰ درصد قران تکراریه هنوز هم حرفت رو ثابت نکردی این در حد حرفه یا درسته
می خوای از بحث و فرار کنی یا بحثو شلوغ کنی....قضیه تکراری بودن رو من اینجا مطرح نکردم.برو توی تاپیک دیگه جوابتو دادم...
راستی دیگه به کدوم انسانی می شه گفت فراتر از انسانیته؟؟؟
     
  ویرایش شده توسط: naashenas   
مرد

 
naashenas: اینجا مگه حرف از زینت و ابوالفضل بود؟باز دیدی حرفت اشتباه بود اومدی و حرفتو عوض کردی....من از اماما گفتم و از اینکه پی در پی در یک نسل بدنیا اومدن و تو سخن منو نقل قول کردی و نوشتی:
نخیر حرف از این بود که کسی میتونه به جایگاه ائمه برسه

که من گفتم از لحاظ تقوا و ایمان بله اما از منظر ارتباط با خدا نه نمونه رو هم گفتم افرادی که هم شان ائمه هستند اما امام نیستند

naashenas: حالا میگی منظورت اماما نبودن و زینب و ابولفضل بودن برو عمو جون و خاله جون قدیم حرفاتو مدام عوض نکن...
تناقضی وجود نداره اشتباه برداشت شماست

اونها به خاطر داشتن تونایی ارتباط با خدا و معرفت خاص به او و درک نبی او خاص هستند خدا از اولین روز خلقت اونها رو افریده

این مستقیما مربوط به ویژگی اونها برای ارتباط با خداست

اما از نظر زندگی دنیایی اونها در قران هم ذکر شده که اونها هم مثل ما و ما مثل اونها هستیم میتونیم یا اطاعت خدا به جایگاهی برسیم که مانند اونها بشویم البته غیر از بعد ارتباطشون با خدا

بسیاری افراد ذکر شدن که دارای جایگاه پیامبران و امامن در قیامت هستند



شما حرفهای منو درست متوجه نمیشید و الا خیلی واضح هستند

naashenas: تناقضــــــــی دیگر.لوح محفوظ استعاره ای از دانایی و قدرت خداست از نظر آمتیس ولی در عین حال مخلوق خداست و می تونه تغییر پیدا کنه...دی دی دیدیم......رکورد تناقضاتو داری میشکونی:
تناقض های قرانی شما هم از همین دست هستند

هر چیز غیر از خدا افریده خداست و این اعتقاد همه مسلمون ها هست حد اقل

حتی برخی افراد معدود که قائل به قدیم بودن قران داشتند همواره تکفیر و رد شده اند

اما اینکه اون لوح محفوظ است یا اینکه مکانش محفوظ است و کسی دسترسی ندارد یا اینکه محتویاتش محفوظ و غیر قابل تغییر است مورد اختلاف است

دقیقا همینکه بین من و اقاق رستم بحث شد اصل حرف یکی است

اینکه خدا فرمود افتادن یک برگ یا یک قطره باران در اون ثبت شده کاملا برای تفهیم است مثل بحث جهنم و اتش و هیزم ان

خداوند هم مثل الان که من مجبورم برای تفهیم مثال بزنم و الاحرف اصلا فهمیده نمیشده مجبور بوده مثال های ساده بزنه تا عرب جاهلی و نادان انزمان بفهمه قدرت خدا در چه حد است


منتها برخی در خواندن قران مثل خواندن یک رمان فقط به پوسته و رویه دقت میکنند مثلا وقتی خدا میگه ید الله میگن خدا دست داره


الان هم درگیر همین موضوع شدید

naashenas: بهت تبریک می گم آمتیس
لحن هر کس از شخصیت و تربیت اون نشات میگیره و نمیخوام با شما وارد کل کل بشم گرچه میدونم دست بردار نیستید

ضمنا تناقض اینه که ادم ده بار بگه دیگه جوابتو نمیدم ...پست هات رو نمیخونم...بحث با تو حرامه و.......و باز بعد از چند ساعت بیاد و بحث کنه
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ابتدا بگم که من پستمو پس از ارسال فورا ویرایش کردم چون فهمیدم که یک نکته رو به اشتباه گرفتم....تو تند رفتی ...برو پستتو اصلاح کن....با خودته
ametis: لحن هر کس از شخصیت و تربیت اون نشات میگیره و نمیخوام با شما وارد کل کل بشم گرچه میدونم دست بردار نیستید
آخی....با تربیتی شما...بله آشنایی دارم با لحن سخنانتون....فقط کافیه یک گاف از من پیدا کنی اونوقت شخصیتتو نشون می دی...در کل در تاپیک های دیگه شخصیت شما رو به اندازه کافی دیدم و شناختم ametis: ضمنا تناقض اینه که ادم ده بار بگه دیگه جوابتو نمیدم ...پست هات رو نمیخونم...بحث با تو حرامه و.......و باز بعد از چند ساعت بیاد و بحث کنه
آخی...من چه بحثی با تو دارم دانشمند؟من دارم تناقضات و اشتباهات آشکارتو می دم که در جواب به پست های من می دی....در حالی که ازت می خوام پستامو نخونی ...البته اینم بگم که....بی خیال بابا...
ametis: اما از نظر زندگی دنیایی اونها در قران هم ذکر شده که اونها هم مثل ما و ما مثل اونها هستیم میتونیم یا اطاعت خدا به جایگاهی برسیم که مانند اونها بشویم البته غیر از بعد ارتباطشون با خدا
بعد ارتباط با خداشون یعنی چی؟؟این که اونا بعد ارتباط با خداشون قویه حاصل ایمان و تقوا و این جور مسائله....حالا می گی که هرکس می تونه از بعد ایمان و تقوا و از این جور مسائل به مقام اماما برسه؟؟؟ عمو برو بیشتر تحقیق کن...هیچکس در هیچ ابعادی نمی تونه به اماما برسه...عمو بیشتر تحقیق کن و از مرجعت سوال کن...

ametis: تناقض های قرانی شما هم از همین دست هستند هر چیز غیر از خدا افریده خداست و این اعتقاد همه مسلمون ها هست حد اقلحتی برخی افراد معدود که قائل به قدیم بودن قران داشتند همواره تکفیر و رد شده انداما اینکه اون لوح محفوظ است یا اینکه مکانش محفوظ است و کسی دسترسی ندارد یا اینکه محتویاتش محفوظ و غیر قابل تغییر است مورد اختلاف است دقیقا همینکه بین من و اقاق رستم بحث شد اصل حرف یکی است اینکه خدا فرمود افتادن یک برگ یا یک قطره باران در اون ثبت شده کاملا برای تفهیم است مثل بحث جهنم و اتش و هیزم ان خداوند هم مثل الان که من مجبورم برای تفهیم مثال بزنم و الاحرف اصلا فهمیده نمیشده مجبور بوده مثال های ساده بزنه تا عرب جاهلی و نادان انزمان بفهمه قدرت خدا در چه حد است منتها برخی در خواندن قران مثل خواندن یک رمان فقط به پوسته و رویه دقت میکنند مثلا وقتی خدا میگه ید الله میگن خدا دست داره الان هم درگیر همین موضوع شدید
من چی می گفتم و تو چی نوشتی؟فقط از متن بالا دو سه جمله خوندم گرفتم چی می خوای بگی...متناتو بی خود کش نده....
حرف من اینه که تو می گی لوح محفوظ استعاره است از دانایی و قدرت خدا...خوب دانشمند دانایی و قدرت خدا مگه مخلوق خداست؟ ametis: هر چیز غیر از خدا افریده خداست و این اعتقاد همه مسلمون ها هست حد اقل
خیلی خوب دانشمند...هرچیز غیر از خدا...تو می گی که لوح محفوظ استعاره از دانایای خداستــــ.خیلی خوب دانایی خدا مگر مخلوقه و چیزی غیر از خداستـــــ؟خدا داناییشو خلق کرد از نظر تو.... حالا این تناقض گوی رو برو با یک سری حرفای بی ربط قایم کن
     
  ویرایش شده توسط: naashenas   
مرد

 
اینجا رو:
آمتیس می گه: لوح محفوظ استعاره از دانایی و قدرت خداست برای ما انسانهایی که دانایی را به این شکل و علم غیب را اینگونه میدانیم
پس لوح محفوظ از نظر آمتیس استعاره ای از دانایی خداست.از نظر آمتیس این دانایی و قدرت خدا مخلوق خداست و می تونه کم یا زیاد بشه خودش نوشته:
لوح محفوظ هم مخلوق خداست و محفوظ بودم به معنی عدم امکان تغییر و افزودن و کم کردن نیست
آمتیس اینم تناقض گوییت.... موفق باشید.اسمت در گینس ثبت شد.سعی کن در ادامه بهتر عمل کنی
     
  ویرایش شده توسط: naashenas   
مرد

 
naashenas: آخی....با تربیتی شما...بله آشنایی دارم با لحن سخنانتون..
من حوصله کل کل رو ندارم جوابی نمیدم اینجا تاپیک عمومیه و دوستان میبینند



naashenas: بعد ارتباط با خداشون یعنی چی؟؟این که اونا بعد ارتباط با خداشون قویه حاصل ایمان و تقوا و این جور مسائله...
خیر ارتیاط با خدا اکتسابی نیست انتخابی است

naashenas: حالا می گی که هرکس می تونه از بعد ایمان و تقوا و از این جور مسائل به مقام اماما برسه؟؟؟
بله میتنن چون در روایات مقام فاطمه زهرا با اینکه امام نیبوده از همه بالاتره و همچنین مقام زینب کبری و ابوالفظل العباس علیه السلام در ردیف انبیا و اولیاست

همچنین افرادی مثل سلمان که از اهل بیت پیامبر محسوب شدند و.......کسانی مثل مهزیار اهوازی که امام خصائص امامت رو در مورد ایشون قائل شد و.......

naashenas: یچکس در هیچ ابعادی نمی تونه به اماما برسه...عمو بیشتر تحقیق کن و از مرجعت سوال کن
این حرف حاصل کمبود اطلاعات در شماست غیر از ارتباط با خدا و مناسب مرتبط با اون

هر انسانی در این دنیا از لحاظ عبادت ...عدم گناه...عدم ریا......صداقت.......میتونه در زمره امام قرار بگیره منتها باید بخواد

عصمت...علم غیب...علم لدنی...وحی و الهام ....معجزه و اعمال خارف العاده...اینها قابل اکتساب نیست و لدنی است


naashenas: من چی می گفتم و تو چی نوشتی؟فقط از متن بالا دو سه جمله خوندم گرفتم چی می خوای بگی...متناتو بی خود کش نده....
حرف من اینه که تو می گی لوح محفوظ استعاره است از دانایی و قدرت خدا...خوب دانشمند دانایی و قدرت خدا مگه مخلوق خداست؟
من که نگفتم دانایی خدا استعاره است

لوح محفوظ آفریده خداست


خدا همونطور که برای نشان دادن قدرت و دانایی و توانایی اش از مثال هایی مانند شتر و کوه و امان و....استقاده کرده

در مورد علم غیب و قدرتش هم از لوح محفوظ نام برده که بفهمونه به ادمها

که آهای ای ادم خودپرست و متکبر

در قدرت دانایی من همین بس که برگی از درخت نمافته مگر در لوح محفوظ ثبت باشه


خوب معلومه که اینجا خدا لوح محفوظ را برای نشان دادن توانیی و علم غیب و قدرت خود استفاده کرده اصل ابراز و یاداوری قدرت خداست


naashenas: خیلی خوب دانشمند...هرچیز غیر از خدا...تو می گی که لوح محفوظ استعاره از دانایای خداستــــ.خیلی خوب دانایی خدا مگر مخلوقه و چیزی غیر از خداستـــــ؟خدا داناییشو خلق کرد از نظر تو.
گرانمایه :

دانایی خدا ذاتی است

من دانایی خدا رو نگفتم ...یکبار برو بخون لوح محفوظ رو گفتم

خدا مثل ا نیست که چیزی مثل مغز داشته باشه

دانایی او ذاتی است نه اکتسابی

naashenas: آمتیس می گه: لوح محفوظ استعاره از دانایی و قدرت خداست برای ما انسانهایی که دانایی را به این شکل و علم غیب را اینگونه میدانیم
پس لوح محفوظ از نظر آمتیس استعاره ای از دانایی خداست.از نظر آمتیس این دانایی و قدرت خدا مخلوق خداست و می تونه کم یا زیاد بشه
برداشت اشتباه خودتون رو دائم مینویسید و کلید کردید


من به فارسی روان توضیح میدم


خدا برای اشاره به قدرت خودش و احاطه خودش بر همه اتفاقات دنیا از واژه لوح محفوظ استفاده کرده که در اون خیلی از اتفاقات و مسائل وجود داره و این بخش از علم خداست و نه همه اون

لوح محفوظ یکی از حواصل دانایی خداست و قدرت و توانایی او نه همه اون که بگب من زیر سئوال بردمش


صفات خدا ذاتی است ....مگر لوح محفوظ هم از صفات خداست ؟؟؟؟



وقتی از حرفهای روشن و واضح من اینگونه در عرض چند روز برداشت میکنید و در واقع دقیقا بر خلاف رفهای من تفسیر میکنید ...در مورد قران که فقط خدا باید رحم کند

naashenas: لوح محفوظ هم مخلوق خداست و محفوظ بودم به معنی عدم امکان تغییر و افزودن و کم کردن نیست
محفوظ بودن دو معنی داره ا

اول اینکه اطلاعات داخل اون محفوظ و غیر ثابل تغییره

دوم اینکه از دسترسی بقیه دوره و محفوظ است

اول شما ببین قران منظورش چیه بعد ایرادات خودتن رو مطرح بفرمایید چون نگاه سطحی به قران بی نتیجه و باعث اطاله وقته
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  ویرایش شده توسط: ametis   
مرد

 
ametis: این حرف حاصل کمبود اطلاعات در شماست غیر از ارتباط با خدا و مناسب مرتبط با اون
بازم سفسطه ها و ندانم های خودتو به تقصیر دیگرون بنداز...
تو می گی به جز عصمت...علم غیب...علم لدنی...وحی و الهام ....معجزه و اعمال خارف العاده...که اکتسابی نیستند بقیه موارد اکنسابی هستند و هر انسانی می تواند بدان ها دست یابد و هم مقام امامان شود؟اینو خودت گفتی! ::
اولا عصمت ائمه اکتسابیه.این که دیگه هر مرجع تقلید و کلا توی مذهبتون بابه که عصمت اماما اکتسابیه برو در دینت تحقیق کن....
عصمت پیامبران و ائمه اگر اکتسابی نبود و اگر خدادادی محض بود ،دیگه معصوم بودنشون هیچ ارزشی نداشت..... عصمت که دیگه هزار بار علما و آخوندای خودتون میگن اکتسابیه....عمو در دینت بیشتر تحقیق کن.
از طرفی بحث فاطمه جداست....فاطمه رو که با سلمان فارسی مقایسه و کنار هم نزار....این به خاطر عدم تحقیق در دینته و کپی برداری...
از طرفی جایگاه و مقام اماما رو مگر وحی و الهام و معجزه تعیین میکنه؟؟دلیل برتری مقام و جایگاهشون نسبت به تمام انسان ها درجه ایمان و تقواشونه و از این موارد و بعد تو می گی سلمان فارسی هم می تونه از نظر بعد ایمان و تقوا و از این دست به درجه اماما برسه و رسیده!!!!....پس در این صورت دلیل برتری ائمه و اینکه فخر زمینن و شفائت شیعیان را خواهند کرد و برترین جایگاه بهشت و پاداش آخرت از برای آنهاست چیستــــــــــــــــــ؟//عمو یا خاله برو بیشتر در دینت تحقیق کن...
_______________________
یک کلام بگو تناقض گویی کردم و اشتباه کردم و خودتو خلاص کن....
تو میگی لوح محفوظ همون دانایی خداست.یعنی استعاره از دانایی خداست....پس چطور می شه که لوح محفوظ مخلوقه؟؟لوح محفوظ از نظر تو همون دانایی خداست که میگی مخلوقه،پس دانایی خدا هم مخلوقه از نظر تو،البته این حرفای پیش خودته....که جدیدا می خوایی عوضش کنی.و تناقض گویی می کنی.
مثلا خدا خالقه و خالق بودنشو به استعاره اینطور بگه که من دست پر توانی دارم....بعد تو بگی این دست پرتوان خدا که استعاره از خالق بون خداست،مخلوقه همون طور که لوح محفوظ مخلوق خداست
اینجا باید بگی دست خدا یا همون خالق بودن خدا مخلوق خدا نیست بلکه جزء ذات خداست
ametis: من که نگفتم دانایی خدا استعاره است لوح محفوظ آفریده خداست
خیلی خوب این لوح محفوظ که مخلوق خداست من از تو می پرسم چیه؟
تو می گی :لوح محفوظ استعاره از دانایی و قدرت خداست
یعنی لوح محفوظ یک کتاب نیست و فلان و بهمان....اون دانایی خدا که ذاتیست رو خدا اومده به استعاره بیان کرده و گفته که لوح محفوظه...خوب پس چرا می گی لوح محفوظ مخلوق خداست؟؟یعنی لوح محفوظ که همون علم ذاتی خداست از نظر شما مخلوقه؟یعنی لوح محفوظ یا همون در واقع علم ذاتی خدا مخلوقه؟....حالا بگو نه منظورم فلان نبوده و بهمان....
تو یک زمان در پست های قبلیت نوشتی که:
لوح محفوظ هم مخلوق خداست و محفوظ بودن به معنی عدم امکان تغییر و افزودن و کم کردن نیست
اگر لوح محفوظ همون علم غیب خداست پس یعنی چی که لوح محفوظ خلق شده؟؟
تو نوشتی این لوح محفوظ، محفوظ بودنش به معنی عدم امکان تغییر و افزودن و کم کردن نیست...یعنی این لوح محفوظ می تونه تغییر کنه؟؟
ametis: خوب معلومه که اینجا خدا لوح محفوظ را برای نشان دادن توانیی و علم غیب و قدرت خود استفاده کرده اصل ابراز و یاداوری قدرت خداست
حالا ازت سوال می کنم مگه نمی گی لوح محفوظ منظور علم غیب خداست پس چرا می گی لوح محفوظ خلق شده....یعنی لوح محفوظ که همون علم خداست،خلق شده؟؟؟

ametis: اول شما ببین قران منظورش چیه بعد ایرادات خودتن رو مطرح بفرمایید چون نگاه سطحی به قران بی نتیجه و باعث اطاله وقته
دانشمند اینجا من چه به کار قرآن دارم...اینجا حرف متناقض تو رو بررسی کردم....من اصلا نظری در مورد لوح محفوظ و اینها ندادم....خیلی خوشی...
موفق باشی....واسلام!!!
     
  ویرایش شده توسط: naashenas   
مرد

 
naashenas: اولا عصمت ائمه اکتسابیه.این که دیگه هر مرجع تقلید و کلا توی مذهبتون بابه که عصمت اماما اکتسابیه برو در دینت تحقیق کن....
عصمت اکتسابیه ؟؟؟؟؟؟

یعنی توسط خود انسانها بدست میاد


چرا غیر از این چهارده نفر و پیامبران چرا کسی نتونسته کسب کنه


حتی عده کمی که عصمت رو اکتسابی میدونند حرفشون اینه که چون معصوم بواسطه داشتن علم لدنی و ارتباط خاص با خدا از عواقب اعمال مطلع است لذا گناه نمیکند که باز هم این عصمت مستقیما به داده های خدادادی بر میگرده

اما اعتقاد مسلم شیعه در مورد عصمت ۱۴ معصوم که بالاترین درجه عصمت است

۱۴ معصوم از بدو تولد نه گناه میکند نه به گناه میاندیشد و نه حتی در مخیله او لحظه ای فکر گناه رسوخ میکند

خوب این عصمت ازبدو تولد چه شکلی اکتسابیه

نظری که شما دادی نظر برخی افراده که فکر میکنند اگر عصمت خداداد باشد بی ارزش است

اما اگر فکر بکنیم که این معصومین ع هم در زندگی به جز انجام وظایف تبلیغی و دینی اخحتیار داشته اند اما در ان اختیار هم حتی به گناه فکر نکردند ارزش این عصمت مشخص خواهد شد

چنانچه ما از انبیا سهو داشته ایم اما از ائمه نداشتیم


یوسف و یونس دچار سهو شده و تنبیه شدند که این سهو در اموری بود که اختیار ان را داشتند و نه اموری که به علت پیامبری موظف به انجام ان بودند

قران نخوندید

انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس


باید خدا بخواهد تا عصمت بوجود بیاید


شما حرفهای تبیان و حوزه قم و متاخرین و آملی رو دیدی

naashenas: عصمت پیامبران و ائمه اگر اکتسابی نبود و اگر خدادادی محض بود ،دیگه معصوم بودنشون هیچ ارزشی نداشت..
دقیقا این حرف رو از سایت تبیان برداشتی

بدون شک عصمت پیامبران و ائمه علیهم السلام اکتسابی و بر اساس لیاقت و امتحان است ؛ زیرا اگر خدادادی محض باشد ، هیچ ارزشی ندارد و فضیلیت محسوب نمی‌شود .

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=178954



naashenas: ...فاطمه رو که با سلمان فارسی مقایسه و کنار هم نزار....این به خاطر عدم تحقیق در دینته و کپی برداری...
از طرفی جایگاه و مقام اماما رو مگر وحی و الهام و معجزه تعیین میکنه؟؟دلیل برتری مقام و جایگاهشون نسبت به تمام انسان ها درجه ایمان و تقواشونه و از این موارد و بعد تو می گی سلمان فارسی هم می تونه از نظر بعد ایمان و تقوا و از این دست به درجه اماما برسه و رسیده!!!!
از لحاظ ایمان و تقوا بخ جایگاهی رسیده که پیامبر فرمود سلمان از اهل بیت ماست و پیامبر حقیقت رو میگه

ائمه اطهار عصمت ذاتی دارند و درجه و مقاماتشون بواسطه امتحانات الهی است که از همه سر بلند بیرون اومدند مثلا امام حسین وقتی اراده خدا را برای شهادتش دیدی میتونست برگرده و گناهی هم نمیکرد اما بر نگشت

علی ع میتونست یاری دین خدا رو نکنه اما کرد و شبها سر به چاه برد و استغفرالله میگفت و.........


اینها نتیجه توجه به ظاهر حرفهاست و اینکه پوسته و ظاهر حرف رو بگیرید و به حقیقت اون توجه نکنیم


naashenas: تو می گی :لوح محفوظ استعاره از دانایی و قدرت خداست
ما از اون همونقدر میدونیم که خدا فرموده

خدا وند خیلی جاها از استعاره استفاده کرده برای فهم ادمها منتها سطح دانایی ها متفاوته


یکی میگه یدالله یعنی خدا واقعا دست داره و با دستاش که قدرتمند تر از هر دستی است کارهاش رو انجام میده

اما ما شیعیان یدالله رو استعاره از قدرت خدا میدونیم و میگیم خدا دست لازم نداره و همونکه فرموده ....کن فیکون....اراده میکند که باشد پس اتفاق خواهد افتاد

لوح محفوظ هم همینطوره

از نظر خیلی از افراد و من اعلام دانایی کل خداوند و احخاطه اش بر همه چیز است

اما یک عده میگن کتابی است که همه چیز عالم از خلقت تا قیامت در ان مکتوب و محفوظ است که این برداشت خیلی سطحی و ناشی از درک نادرست است

naashenas: لوح محفوظ هم مخلوق خداست و محفوظ بودن به معنی عدم امکان تغییر و افزودن و کم کردن نیست
بخاطر حفظ صداقت نوشته های خودم رو هایلایت کن من این حرف رو این شکلی ننوشتم و مقدمه و موخره داره

نظر من از قبل و خیلی قبل تر از این حرفها همینه که لوح محفوظ استعاره از دانایی خداست

منتها شما از نوشته من یک قسمت رو جدا کردی من داشتم برداشتهای مختلف از این کلمه رو بیان میکردم که بر خی فلان حرف را میزنند و برخی یک تعبیر دیگه دارند

و حوصله ندارم دوباره توضیح بدم

naashenas: .اینجا حرف متناقض تو رو بررسی کردم.
naashenas: حالا ازت سوال می کنم مگه نمی گی لوح محفوظ منظور علم غیب خداست پس چرا می گی لوح محفوظ خلق شده....یعنی لوح محفوظ که همون علم خداست،خلق شده؟؟؟[/quote


این تاپیک ماله این کار نیست منتها خلق و خوی شما اینگونه است

در حرفهای من هیچ تناقضی وجود نداره اعتقادم روشن و واضح است

اشتباهات مکرر شما در برداشتهای نادرست از نوشته های من اسمش تناقض نیست

من گفتم دو برداشت از لوح محفوظ هست برخی میگویند لوح نوشته شده و نوشته هاس ان محفوظ است و برخی میگویند محفوظ بودن در نوشته های لوح نیست بلکه در موجودیت ان است

اما شما یک جمله رو نقل قول کردید که اصلا اعتقاد من نیست

[quote=ametis]
محفوظ بودن دو معنی داره ا

اول اینکه اطلاعات داخل اون محفوظ و غیر ثابل تغییره

دوم اینکه از دسترسی بقیه دوره و محفوظ است

اول شما ببین قران منظورش چیه بعد ایرادات خودتن رو مطرح بفرمایید چون نگاه سطحی به قران بی نتیجه و باعث اطاله وقته
این نمونه اش است که من دارم توضیح میدم در مورد لوح محفوظ و اصلا به اعتقادم ربطی نداره
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: برای این حرفها توضیحی ندارم اینها فرافکنی شماست اینجا فضای مجازی است و هر کسی میتونه هر ادعایی بکنه یک نفر با ۳ کلاس سواد میتونه ادعای دکتری بکنهو هر کس سئوال کرد بره از تو اینترنت چهار کلام بنویسه لذا این ادعا ها بیشتر نشون دهنده روحیه ها و ارزوهای فروخورده است
چه فرافکنی؟شما ابتدا خاله بودی و خودتو زن معرفی کرده بودی....کسی که توی بحثاش عادت داره دروغ و تناقض و تظاهر کنه،خیلی راحتم خودشو زن معرفی می کنه و می گه اشکالی نداره
ametis: عصمت اکتسابیه ؟؟؟؟؟؟یعنی توسط خود انسانها بدست میاد چرا غیر از این چهارده نفر و پیامبران چرا کسی نتونسته کسب کنه
خوب دانشمند،اینکه جز ائمه پس جرا کس دیگه به عصمت نرسیده که حرف منه و منم از این کار ایراد می گرفتم و می گفتم چطور می شه که فقط اماما که پس هم پی در پی بدنیا اومدن معصوم شدن و اینها و می گفتم اینجا اختیار و اینها نقض شده و و کلی توضیح دادم...تو تازه به این سوال من رسیدی؟؟خیلی دانشمندی..
جواب سوال منو با سوالی پاسخ می ده که من خودم پیشتر اونو که نشون از یک ایراد و تناقض بزرگه مطرح کرده بودم پاسخ می ده
عصمت داشتن امامان از بدو کودکی اختیار اونا رو سلب می کنه و مشکلات و تناقضات زیادی رو بوجود می آره
ametis: حتی عده کمی که عصمت رو اکتسابی میدونند حرفشون اینه که چون معصوم بواسطه داشتن علم لدنی و ارتباط خاص با خدا از عواقب اعمال مطلع است لذا گناه نمیکند که باز هم این عصمت مستقیما به داده های خدادادی بر میگرده
میشه یکی از اون افرادی که عصمت رو اکتسابی نمی دونه رو نام ببری...مثلا اون مرجعت چی گفته در این مورد
ametis: دقیقا این حرف رو از سایت تبیان برداشتیبدون شک عصمت پیامبران و ائمه علیهم السلام اکتسابی و بر اساس لیاقت و امتحان است ؛ زیرا اگر خدادادی محض باشد ، هیچ ارزشی ندارد و فضیلیت محسوب نمی‌شود .
به فرض از تبیان زدم...اشکالی داره؟نود درصد حرفای تو که متناقضه و هر سری با توجه به سود و زیانت از یک جا کپی می کنی همه کپی برداری ها ناقص از این ور و اونوره....انقدر عقده گاف گرفتن داری ببین به چیا گیر می دی
از طرف دیگه از کجا فهمیدی که من از سایت تبیان کپی کردم...به خاطر یک چند تا تشابه لغت؟
ما اینا رو از دوران دبستان می خوندیم و می شنیدیم و توی دوره مدرسه هم توی درس دینی به ما آموزش دادن
ametis: یوسف و یونس دچار سهو شده و تنبیه شدند که این سهو در اموری بود که اختیار ان را داشتند و نه اموری که به علت پیامبری موظف به انجام ان بودند قران نخوندید انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس باید خدا بخواهد تا عصمت بوجود بیاید شما حرفهای تبیان و حوزه قم و متاخرین و آملی رو دیدی
حرف من حرف آقای کافی و تمام آخونداتونه....اون عصمتی که شما می گی....عصمت در نبوته و امر رسالته که قضیه اش فرق می کنه....انقدر توی کپی ناشی عمل نکن
راستی اون مطالب رو از کجا کپی کردی
ametis: ۱۴ معصوم از بدو تولد نه گناه میکند نه به گناه میاندیشد و نه حتی در مخیله او لحظه ای فکر گناه رسوخ میکند
یعنی از بدو تولد بدونه اینکه خود بخوان و با اختیار خود کاری کنند معصوم و عصمت دارن...این همون ایرادی که گرفتم...جالب اینکه اینها باید هم اینگونه می بودن!!!چرا یک نفر بدون خواست خودش باید از کودکی معصوم باشه....برو متن های پیشینم رو بخون تازه حرفام یک ذره برات معنی پیدا می کنه
ametis: درجه و مقاماتشون بواسطه امتحانات الهی است که از همه سر بلند بیرون اومدند مثلا امام حسین وقتی اراده خدا را برای شهادتش دیدی میتونست برگرده و گناهی هم نمیکرد اما بر نگشت
خوب دانشمند....چرا از آزمایش سربلند اومدن....[b]چون تقوا و ایمان و اینهاشون بالا بوده....بعد تو می گی همه می تونن از لحاظ ایمان و تقوا به اونا برسن؟....عمو برو ریشه ای تحقیق کن...این مطالب رو می ری تیکه تیکه از این سایت و اون سایت کپی می کنی و به مشکل بر می خوری[/b]
ametis: ما از اون همونقدر میدونیم که خدا فرموده خدا وند خیلی جاها از استعاره استفاده کرده برای فهم ادمها منتها سطح دانایی ها متفاوته یکی میگه یدالله یعنی خدا واقعا دست داره و با دستاش که قدرتمند تر از هر دستی است کارهاش رو انجام میده اما ما شیعیان یدالله رو استعاره از قدرت خدا میدونیم و میگیم خدا دست لازم نداره و همونکه فرموده ....کن فیکون....اراده میکند که باشد پس اتفاق خواهد افتادلوح محفوظ هم همینطوره از نظر خیلی از افراد و من اعلام دانایی کل خداوند و احخاطه اش بر همه چیز است اما یک عده میگن کتابی است که همه چیز عالم از خلقت تا قیامت در ان مکتوب و محفوظ است که این برداشت خیلی سطحی و ناشی از درک نادرست است
این که یک عده فلان و بهمان می گن به من چه...بحث چیز دیگه است .تو خودت می گی لوح محفوض استعاره از دانایی خداست....اگر این طور پس چرا می گی خلق شده؟وقتی می گی خلق شده پس منظورت اینه که دانایی خدا خلق شده....
در واقع این حرفت متناقضه...یک زمان تو لوح محفوظ رو دانایی خدا نمی دونستی و یک چیز دیگه می دونستی که غیر خداست و فکر می کردی خلق شده...حالا بزن زیرش
ametis: منتها شما از نوشته من یک قسمت رو جدا کردی من داشتم برداشتهای مختلف از این کلمه رو بیان میکردم که بر خی فلان حرف را میزنند و برخی یک تعبیر دیگه دارند
یک بار جناب اندیشه نوشت:
آن در حالی هست که قانونی که در لوح محفوظ الله بوده در تمام تاریخ بشریت به هیچ یک از گیامبران ۱۲۳۹۹۹ تا ابلاغ نشده اما عرب جاهلی اون رو رعایت میکرده !!!
و شما پاسخ دادی:
لوح محفوظ هم مخلوق خداست و محفوظ بودم به معنی عدم امکان تغییر و افزودن و کم کردن نیست
شما به ضراحت اینجا لوح محفوظ یا همون دانایی خدا رو مخلوق دونستی...یعنی دانایی خدا خلق شده....و می تونه کم و زیاد بشه
ametis: بخاطر حفظ صداقت نوشته های خودم رو هایلایت کن من این حرف رو این شکلی ننوشتم و مقدمه و موخره داره
تو حرف از صداقت نزن که برای به کرسی نشون دادن حرفات از هر دروغ و نیرنگی استفاده می کنی...دیدی که حرفم راست بودی و تو در پاسخ به جناب اندیشه چه گفتی.....حالا برو دوباره حرفای بی ربط بزن... خاله تو دانشمندی تموم خاله...والسلام
     
  ویرایش شده توسط: naashenas   
مرد

 
naashenas: چه فرافکنی؟شما ابتدا خاله بودی و خودتو زن معرفی کرده بودی....کسی که توی بحثاش عادت داره دروغ و تناقض و تظاهر کنه،خیلی راحتم خودشو زن معرفی می کنه و می گه اشکالی نداره
من فعالیت هام تو تالار مذهب هست و جایی برای سو استفاده نداره دلیلش از ایران نمیشد ایمیل جدید باز کرد و سایت به هر ایمیل یک نام کاربری میده ضمنا کسی که این ایدی رو باز کرده خانم هست و دیگه از این ایدی استفاده نمیکنه

naashenas: اینکه جز ائمه پس جرا کس دیگه به عصمت نرسیده
شما یک جا میگی ینا به برداشت خودتون میگین اعتقاد شیعه است که عصمت اکتسابیه و بعد خودتون به اون اشکال میکنید من هم این رو گفتم تا اول معلوم شه اعتقاد قاطبه شیعه بر الهی بودن عصمته

naashenas: عصمت داشتن امامان از بدو کودکی اختیار اونا رو سلب می کنه و مشکلات و تناقضات زیادی رو بوجود می آره
شما سئوال اشتباه میپرسی و جواب همون سئوال رو میگیری
گرچه بارها گفتم ولی باز هم تکرار میکنم

عصمت الهی است و خداوند افراد خاصی رو بنا به اونچه قبل از حضور در هیئت مادی و انسانس صورت گرفته و اون اموزه ها در عالم وجودی روحانی انسانی بوده است در نسلی قرار گرفته است بواسطه خصوصیات ایشان


همونکه فرموده ....ما زهرا س قبل از انکه خلق ((بصورت مادی))شده باشد آزمودیم و او را صابره یافتیم

عصمت مراتبی داره ائمه گناه و ثوابشن با مردم عادی متفاوته مثلا بر پیامبر نماز شب واجب بوده اما برما واجب نیست

اونچه لازمخ نزول وحی بر انسانه است عدم آلوده شدن به گناهه لذا عصمت ذاتی در اونها وجود داره اما معصومین اگر گناه و معصیت ندارند اما در خیلی از زمینه های زندگی هم اختیار دارند

بصورت مثال گفتم که اونچه برای ما گناه محسوب نمیشه از معصوم امری نابخشودنی است مثل اینکه امام حسین ع نختار بوده در انتخاب شهادت اما وقتی ملهم میشه خدا اورا برای شهادت در نظر گرفته از حیات دنیا و خانواده و همه چیز میگذره و شهادت رو انتخاب میکنه

پس

عصمت ذاتی است

اما افعالی مانند عبادت و انتخاب هایی مثل جنگیدن و صبر علی ع یا انتخاب حسین ع اختیاری است برای همین هم هست که خدا پیامبررو از تنبیه شدن زنهار میده و به او عتاب میکنه

میزان سنجش رفتار ائمه و مقام ایشون هم برهمین پایه سنجیده میشه

مثلا اگر ابراهیم اسماعیل رو به مسلخ نمیبرد مرتکب گناه نشده بود اما اینگونه امایش شدن و اگر در این ازمایش اختیاری نداشت اونوقت اصلا ازمایش شدن موضوعیت نداشت

در مورد باقی اولیا الهی هم چنین است اونها در ازمایشات و بسیاری رفتارها اختیار داشتند و این انتخاب ها بر اونها فرض نبوده و دست خودشون بوده که چی رو انتخاب کنن البته گفتم که این نوع انتخاب گناه درش نبوده مثل خیلی از امور این دنیا که انجام ادن یا ندادنش نه حرامه نه واجب بلکه مثلا انجامش ثواب داره و عدم انجامش گناه نداره اما همین امور برای امام عدم انجامش سهو محسوب میشه

و این ارتباط با تقوا و عبادت و شخصیت معصوم داره که حتی سهو رو هم انجام نده

استغفارهای فراوان ائمه هم مرتبط با همین امور میشه

مثلا حضرت علی عدم رسیدگی به یک یتیم در یکی از دهات دور مملکت رو برای خودش گناه میدونه گناهی که از بابت اون دستش را روی اتش گرفته و خود را زنهار میدهد در حالیکه حتی از وجود این یتیم مطلع نبوده ((داشتن علم غیب منوط به اراده خداست ))و این یتیم و اطرافیانش به علی ع مراجعه هم نکرده بودند

naashenas: میشه یکی از اون افرادی که عصمت رو اکتسابی نمی دونه رو نام ببری...مثلا اون مرجعت چی گفته در این مورد
تقربا همه بزرگان علما شیعه جز برخواستگان از حوزه قم و طرفداران مصباح و آملی و خمینی که الحاظ فلسفی مریدان ابن عربی سنی مسک هستند و از طرف علما ارشد شیعی به این واسطه حتی رد شده اند

افرادی که نظرات ابن عربی و مریدان اورا رد کرده و معروف هستند ....قمی...وحید....صادق شیرازی....مرعشی...شریعتمداری...در این اواخر منتظری ....سیستانی و .......

از متاخرین و متکلمین شیخ مفید و علامه حلی و شیخ صدوق

عصمت دارای درجاتی است که بالاترین ان نزد ۱۴ معصوم است و انچه معصومین از ان اسغفار نموده اند ترک اولی (( انجام ندادن کاری که بهتر است))
مانند قصه یونس در نا امیدی به هدایت مردم که و را به گرفتاری مبتلا کرد و.....

naashenas: به فرض از تبیان زدم...اشکالی داره؟
اشکالی نداره اشکال در اینه که با دیدین یک مطلب تو یک سایت اونهم منتسب به حوزه ایران اینطور محکم اون رو اعتقاد شیعه بنامید

در حالیکه فردی مثل آملی و مصباح که فعلا خدایان حوزه دولتی ایران هستند معتقداتی کاملا بر خلاف تشیع دارند و حتی کلیپ های صوتی اونها هم موجوده

مصلا آملی معتقه که شمر به اعلی درجاتی در بهشت خواهد رسید چون با قبول کشتن حسین ع خود را منفور و ملعون نمود لذا خدا موظف است به عنوان حباری که در تقدیر اون قتل حسین ع را رقم زده این مشیت را جبران کند

naashenas: ما اینا رو از دوران دبستان می خوندیم و می شنیدیم و توی دوره مدرسه هم توی درس دینی به ما آموزش دادن
حوبه که دوران دبستان رو تموم کردید و بیاد دارید البته در دوران دبستان ما همچین مطلبی رو بیاد ندارم

naashenas: حرف من حرف آقای کافی و تمام آخونداتونه..
از این حرفهای غیر مستند زیاد گفته اید لطفا گفته اقای کافی رو مستندا بیارید ضمنا اقای کافی رحمه الله علیه به عنوان یک حجه الاسلام صرفا یک منبری متبحر و مخلص بودند ایشون هیچوقت نمیتونه و هرگز این کار رو نمیکنه که فرمایش شیخ صدوق و شیخ مفید و سید مرتضی رو نقض و رد کنه

naashenas: یعنی از بدو تولد بدونه اینکه خود بخوان و با اختیار خود کاری کنند معصوم و عصمت دارن...این همون ایرادی که گرفتم...جالب اینکه اینها باید هم اینگونه می بودن!!!چرا یک نفر بدون خواست خودش باید از کودکی معصوم باشه....برو متن های پیشینم رو بخون تازه حرفام یک ذره برات معنی پیدا می کنه
عرض کردم که از وسط کار نمیشه سئوالی رو بدون توجه به موخره و مقدمه پرسید

روح انسان فانی نیست قبل از وجود در هیئت انسانی موجود است و بعد از ان هم موجود خواهد بود

برای همین خدا میفرماید در حق حضرت فاطمه

ایتها الممتحنه قبل ان یخلقک و وجدک صابره ..... یعنی تو کسی هستی که خدا قبل از وجود و حضورت (( به ظاهر انسانی)) تو را آزمود و تورا صابره یافت

لذا در عالم روحانی قبل از حضور در هیئت انسانی ارواح ما موجود بوده و در عالمی جز این دنیا موجود بوده

اینکه ما بیاد نمیاورم حجت نیست ما خیلی چیزها را ممکن است بیاد نیاوریم

گذشته از اعتقادات شیعه و مسلمانان و روایات و احادیث


خدا برای هدایت افریدگان خود افرادی را در نظر گرفته و استلزام این هدایت گری ارتباط با خداست و برای ارتباط با خدا بایستی نفس از گناه مبرا باشد و گرنه خدا با همه ارتباط برقرار میکرد و افرادی که مثلا میشناسیم و افراد متقی و مبرا از گناه هستند هم باید میزبان وحی میشدند



نسبت های خانوادگی و انتقال و وراثت را همه قبول دارند و وقتی کسی مانند پیامبر از هر لحاظ برای دریافت وحی و تقوا و مبرا بودن از گناه اسوه میشود اینکه در نسل او هم افرادی موجود شوند که دارای این خصوصیات باشند بسیار محتمل هم هست گرچه همه فرزندان به اجداد متمایل نمیشوند اما نزدیکترین خصوصیات یک فرد در فرزندان او متبلور هست و حتی در معصوصمین هم همیشه فرزند ارشد جانشین نشده بلکه ان کسی جانشین شده که مشابه ترین به نیای خود بوده است

برای همینه که نسل در نسل از زمان ا=براهیم و قبل از ان قریب به همه پیامبران در نسل ابراهیم ع بوده اند تا پیامبر اسلام

naashenas: .اون عصمتی که شما می گی....عصمت در نبوته و امر رسالته که قضیه اش فرق می کنه.
این اعتقاده اهل سنت هست که یامبر عصمتش فقط در وحی است و شیعه اصلا این حرف را قبول ندارد و ادله کافی هم دارد

naashenas: .چرا از آزمایش سربلند اومدن....[b]چون تقوا و ایمان و اینهاشون بالا بوده..
ازمایشی که در عالم زر اتفاق افتاده ربطی به به تقوای در این دنیا نداره

اما تقوا و ایمان در این دنیا اکتسابی است اینکه شخصی معصومه چه ربطی به تقوای او داره او گناه نمیکند اما برای کسب ایمان و تقوا در این دنیا فعالیت کشیده و زحمت کشیده اند شما در سیره معصومین نگاه کن و عبادتهای بیشار و بسیار اونها رو ببین اگر این تقوا هم مثل عصمت ذاتی بود چه نیازی داره که این افراد عبادت کنند و تجهد کنند و زحمت بکشند و در زندگی نهایت سادگی و مشقت رو متحمل شوند

naashenas: این که یک عده فلان و بهمان می گن به من چه...بحث چیز دیگه است .تو خودت می گی لوح محفوض استعاره از دانایی خداست....اگر این طور پس چرا می گی خلق شده؟وقتی می گی خلق شده پس منظورت اینه که دانایی خدا خلق شده....
دوست گرامی

نوشته های من در توضیح اعتقادات مختلف در باب لوح محفوظ بود

نوشتم چند برداشت از لوح محفوظ هست

برخی لوح محفوط رو افریده خدا میدونند و غیر قابل تغییر

برخی لوح محفو ظ را ازلی میدانند و میگویند لوح محفوظ بخاطر این است که این لوح از دسترس و اطلاع بقیه محفوظ است نه از لحاظ مطالب و.............................


اما اعتقاد خودم که متاثر از روایات و احادیث است این است که لوح محفوظ استعاره ای از دانایی خداست نه اینکه خدا لوحی دارد و در ان همه چیز را نوشته و لوح محفوظ هم ازلی نیست و افریده خداست


استعاره یعنی مثال زدن برای فهم و دلیل این هم نیست که مستعاره موجود نباشد

مثل اینکه میگم فرشته ای متوکل اعمال ماست و همه اعمال مارا مکتوب میکند

من میگویم این استعاره است برای اعلام اینکه همه اعمال شما نزد خدا موجود است مانند کتابی که در ان نوشته شده باشد اما این اعتقاد من نافی اینکه نامه عملی موجود باشد نیست

اینها بحث های کلامی است و استدلال قطعیت چیزی که ما از ان اطلاعات کامل نداریم معلوم نیست

لذا من نظر خودم رو میگم

من میگم جهنم استعاره ای از عزم الهی بر مجازات مجرمان است و خدا نیازی به اتش و گودال و هیزم ندارد خدا میتواند به قدرت خود بدون هیچ وسیله ای مجرمان را تنبیه کند

مثلا با یک دندان درد یا درد آپاندیس آدم به مرگ خودش راضی میشه اما هیچ وقت و هنوز به اونجا نرسیدم که بگم قطعا همچین جهنمی وجود نداره

صرفا نظر منه و نه فقط یلکه از نظر کسانی که محقق و عالم در این رشته عستند

naashenas: و شما پاسخ دادی:
لوح محفوظ هم مخلوق خداست و محفوظ بودم به معنی عدم امکان تغییر و افزودن و کم کردن نیست
شما به ضراحت اینجا لوح محفوظ یا همون دانایی خدا رو مخلوق دونستی...یعنی دانایی خدا خلق شده....و می تونه کم و زیاد بشه
حرف کاملا درستی زدم

اندیشه عزیز فرض رو بر وجود لوح محفوظ با مشخصات خودش کرد من هم جواب رو بر همون فرض دادم اگر ایشون از چیستی لوح محفوظ میپرسید نظز خودم رو میگفتم

naashenas: .دیدی که حرفم راست بودی و تو در پاسخ به جناب اندیشه چه گفتی...
اونجا هم نوشتم های لایت و شماره پست رو بدهید تا همه چیز معلوم بشه نه اینکه یک قسمت رو فقط بنویسید

naashenas: ..انقدر عقده گاف گرفتن داری ببین به چیا گیر می دی
کافیه به چند تا پست گذشته نگاه کنید تا متوجه بشید کی دنبال گرفتن گاف و ....هست

البته من از حرفهای بی سند و دروغ نمیگذرم

مثلا شما گفتید بیش از ۵۰ درصد از قران تکراریه و نتونستید ثابت کنید چون حرفتون دروغ و اغراق بود

همین الان عصمت اکتسابی رو به کافی رح منسوب کردید که البته باید مستند کنید

گفتید اعتقاد شیعه به عصمت اکتسابیه و من دینم رو یاد ندارم باید برم تحقیق کنم در حالیکه حرفتون اشتباهه


و از این حرفها و گفته ها فراوانه که بهتره تکلیفش روشن بشه کدوم درسته و کدوم غلط

در مورد تمسخر هاتون هم در شان خودم نمیبینم جوابی بدهم

موفق و عاقبت بخیر باشید
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
صفحه  صفحه 28 از 54:  « پیشین  1  ...  27  28  29  ...  53  54  پسین » 
مذهب
مذهب

شیعه بر حق تر است یا سنی؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA