انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 30 از 54:  « پیشین  1  ...  29  30  31  ...  53  54  پسین »

شیعه بر حق تر است یا سنی؟


مرد

 
rostam91: این برداشت شماست ، پیامبر نزد مسلمین موقعیت نبوت داره که علی هیچ گاه نمی تونه اون موقعیت رو پیدا کنه
نبوت جایگاه الهی است اکه در اختیار محمد ص هم نیست به کسی بده

اما نسبت های محمد ص به مردم چی هستند

پیامبر در مجالس قبلی هم اونچه در قدرت خودش بود رو بخشید به علی
مقل اخوت و وصایت و .......

rostam91: همچین میگی دنبال رفته ها فرستاد برگردن انگار چندین کیلومتر دورتر بودند!!!!
مگر نبوده ...

rostam91: با اینکه ابوبکر خلیفه ابوبکر و جانشین بلافصل پیامبره ولی ما اونو نه معصوم می دونیم و نه قابل مقایسه با پیامبر برای ابوبکر و دیگران هم امور ماورائی قائل نیستیم
ایشون غاصبه بلافصل هستند معصوم هم نیست چون دهها گناه ثبت شده در تاریخ داره اما علی ع دریغ از یک گناه


ابوبکر کافر بوده و اصلا در همیچین جایگاهی قرار نمیگیره این جایگاه مثل خلافت نیست که غصب شدنی باشه

عصمت در دل کسی که حتی یک روز مشرک بوده قرار نمیگیره

rostam91: کدوم سکوت؟ اینهمه در امور مختلف با خلفا هم مشورت بوده باز هم میگی سکوت؟
اینم اینهمه رو از کجا اوردید

اونچه در تاریخ هست فقط مربوط میشه ه جلوگیری از اشتباهات فاحش عمر و ابوبکر ناشی از بی سوادی اونها و نا آشناتیی به دین خدا

وگرنه علی ع ۲۵ سال عزلت نشست و چاه میکند و وقف میکرد

rostam91: کی هم مثل علی کار قضاوت در امور مسلمین رو به عهده داشتند یکی دیگه مامور گرد آوری قرآن بوده ....
اینها حرفهای بی سند و دروغه

علی ع نه قاضی بودن نه مشاور رسمی

روایات هم نشون میده هر گاه حکم خدا به دلیل بی سوادی ابوبکر و عمر و نا آشنایی اونها به احکام دین در حال منحرف شدن بوده یا جان مسلمین در خطر بوده علی ع دخالت کرده

اونها حتی علی ع را برای جمع اوری قران که ایشون یکی از معدود کاتبان اون بودن دعوت نکردن

rostam91: باز هم می گم اگر علی در مقابل ابوبکر و عمر مصلحت مسلمین رو سنجید و از خون ریزی بین مسلمین جلوگیری کرد چرا در قضایای جمل و صفین این مصلحت رو ندید و یک طرف خونریزیها بود؟
چون اونجا حق خودش بود و مصلحت خودش اما در جریان معاویه و صفین و....مقام حکومتی داشت و امانت دار مردم بود

rostam91: کسی نگفته علی باید حمله می کرد و می کشت ما می گیم شجاعت در دفاع کردن از شرف و ناموس و دینه که از علی در مقابل هتک حرمت به شرفش نمی بینیم هیچ بلکه کارهاش کاملا برعکسه و حتی به قاتل همسر و فرزندش، دختر همون همسرش ( ام کلثوم) رو میده
در مورد ام کلثوم بارها بحث کردیم و این مساله اختلافی است منتها شما هر چه به نفعتون هست بر میدارید

اتفاقا جریان ام کلثوم نهاینت ابرو ریزی برای عمر است

اما در مورد زهرا س موقعی که فاطمه س رو ضربه زدن علی ع رو هم گرفتن و به بند کشیدن

برات مثال زدم

میبینی داعش وقتی کسی رو اسیر میکنن و حتی میخوان سرش رو ببرن یا خانواده اش رو جلوش بکشن فقط منتظر اون اتفاق و مرگشه چون کاری ازش بر نمیاد اما در مورد علی ع اگر کاری نمیکرد عمر و اراذل و اوباش دور برش همه رو میکشتن تا راحت بشن چه بسا نیت او هم همین بود

rostam91: می خواهی برات کلیپ بیارم که از قول امام معصوم شما تا مهر علی زیر پرونده پیامبر نباشه پیامبر نمی ره بهشت؟!!!!
حرف اشتباهی است اگر حدیثه ضعیه و اگر کسی گفته اشتباهه

این لفظ اشتباهه

علی و پیامبر در همه چیز یکی هستند از نظر شان و روح و معنویت

rostam91: دوباره کلیپشو بزارم؟ خسته شدم از بس برات این کلیپ رو گذاشتم و اینکه کلیپ ثابت می کنه این ازدواج به زور یا به رضا انجام شده
کلیپ رو کامل بگذارید

توضیحات داده شده تا اخرش نگاه کنند مشخص منیشه و مایه رسوایی عمر است

بر فرض صحت این ازدواج

علنا داره میگه علی ع ام کلثوم رو نداد و عمر به ابن عباس گفت اگر علی موافقت نکند به او تهمت دزدی میزنم و دستش را قطع میکنم و خاندانش را اواره یا تبعید میکنم و آنگاه با ام کلشوم ازدواج میکنم


شما برای اثبات این ازدواج ببین چه نسبت هایی به عمر میدهی

عمر حاضره تهمت دزدی به علی بزنه و دروغ بگه

عمر حاضره بر مبنای همین دروغی که گفته دست علی ع رو قطع کنه و خاندان او را تبعید کنه

عمر حاضره بعد بدون اذنن پدر با دخترش ازدواج کنه

همچین خلیفه ای که مثل اب خوردن و برای یک ازدواج ساده حاضره ....دروغ بگه......تهمت بزنه ......بر اساس دروغ آبروی مسلمانی را همراه خاندانش ببره........یک حد غیر شرعی بر اساس دروغ خودش جاری کنه و مستحق قصاص بشه وحق الناس به گردن بگیره......

آدمی با این مشخصات ایا لایق خلافته ؟؟؟؟

شاید فردا هوس کرد با دختر یکی دیگه ازدواج کنه و بعد.....

خلیفه هست ولی اینقدر درگیر هوای نفسه

حالا ببین با اون کلیپ و برای اثبات نیمه نصفه ازدواج عمر با دختر علی کلا عمر رو از دین خدا و وجدان و انسانیت خارج میکنید

روایتی که ازدواج ام کلثوم و عمر رو تایید میکنه در ادامه به این عمل ناجوانمردانه و تهدید عمرو اعمال غیر انسانی وی هم اشاره داره


در روایات دیگه یا کلا این ازدواج از پایه دروغ دانسته شده یا اشاره به تشابه اسمی میکنه


rostam91: باعث بدنامی بیشتر برای چه کسی؟ شیعه یا سنی؟
این آخوند برای اینکه در عمل انجام شده قرار گرفته مجبوره بگه با اون شرایط بوده اینو نگه چی
برای عمر ...این یک روایته چیزی نیست که اون قزوینی ساخته باشه

جالبه شما که همش از گزینش کردن نقل قولها گلایه دارید حالاتو یک کلیپ نصف حرفش رو استناد میکنید و نصف دیگه رو رد میکنید


rostam91: حالا میشه بگی این ام کلثوم چجوری با قاتل مادر و برادرش در یک لحاف می خوابیده و ازش بچه دار هم شده؟
همونطور که الان زنان ایزدی مجبورند با قاتلان پدران و برادرانشان رابطه داشته باشن

داعش بعنوان اصولگرا ترین سنی ها دقیقا رفتار ابوبکر و عمر رو تداعی میکنه

برای ما الان درک اوضاع و خفقان اون موقع خیلی ملموس تر شده
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
دز مورد عصمت

عصمت مراتبی داره که برترین اون مربوط به ذوات مقدسه ۱۴ معصوم است

در مورد پیامبران هم همینطور مراتب وجود داره ....انبیا اولوالعزم و غیر اون

در مورد واردی که به پیامبران و رفتار اونها و احیانا شماتت و تنبیه اشاره شده

هرگز گناه ذکر نشده

این رفتارها رو ترک اولی .....یعنی انجام ندادن کاری که بهتر است و انجام کاری در حد رفع تکلیف

و یا سهو است که اونهم گناه نیست و به فراموشی یا مصلحت اندیشی برمیگرده و هرگز گناه ذکر نشده


اگر موردی هست که شرعا گناه حساب میشه وجود دارد باید ذکر بشه


rostam91: اصلا اینکه بگیم برای مردم کسی باید بشه که معصوم از گناه و اشتباهه و همچین کسی لایق رهبریه کاملا غلطه
چرا اشتباه

مگر پیامبر حداقل به قول شما در وحی عصمت نداشت

پگس لازم بوده که نبی عصمت داشته باشه

این عصمت بنا به دلایل قرانی در دیگر اعمال اونها هم جاری است

وقتی قران به ما توصیه میکنه که همراه صادقین باشیم و کلمه صادقین یعنی کسانی که اصلا رفتار و گفتار دروغ و ریا کار ندارند

به ما میگوید با صادقین باشیم ...نمیگه از صادقین باشیم چون نمیتوانیم به عصمت اونها دست پیدا کنیم



پیامبر مثل ما مردم است ما هم میتونیم در تقوا و اعمال به اونها برسیم اما در عصمت نمیتوانیم برای همین متقین در قیامت به همنشینی در جایگاهی مشترک با اولیا خدا بشارت داده شدند اما مقام اونها رو نمیتونن پیدا کنن در شفاعت و قدرت معنوی

یا مثلا سلمان توانسته به اهل بیت پیامبر بودن مفتخر بشه

rostam91: یعنی حامی ۱۲۴۰۰۰ پیامبر که شیطان گولشون نزنه ، حالا در حمایت از آدم که ناموفق بوده چون حضرت آدم گول شیطان رو خورد حامی موسی هم نبوده چون شیطان گولش زد و موسی مرتکب قتل شد حامی یونس هم نبود چون گول شیطان رو خورد و فرجام یونس برای مدتها زندگی در شکم ماهی بود
انبیا همه بر ولایت ۱۴ معصوم شهادت داده اند در عالم دیگر و بعد به مقام نبوت رسیدند اونها معصومند از نیاز به حمایت برابر شیطان ندارند اما در مشکلات فراوان به ذوات مقدسه ائمه متوسل میشدند
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: اما کلا برگزاری همچین مراسمی و اینقدر معطل کردن مردم و برگرداندن رفته ها و انتظار برای رسیدن عقب مانده ها .....همه و همه برای اعلام دوستی با علی اونهم در حد دوستی با پیامبر ....
الآن شما می تونی بگی چه مدت پیامبر صبر کردند ک بقیه برسن؟ یک ساعت ؟ نصف روز؟ چقدر ؟ اینها روایاتیه که شما بهش شاخ و برگ دادین
ametis: اولا با عقل جور در نمیاد دوما همچین ادمی رو چرا بعدها انقدر ازار دادند که ۲۵ سال خانه نشین شد و در دل چاه درد دل میکرد ؟؟؟
اتفاقا با عقل جور در میاد شایعه و پخش شدن اون در بین مسلمونها سابقه داشت پیامبر بخاطر شائه افک و اون ماجرا بسیار آزرده شده بود دیگه نمی خواست دوباره این شایعه سازی تکرار بشه و همه از علی کینه به دل داشته باشن
اما دلیل دوم شما در مورد ۲۵ سال خونه نشینی
اینها هم باز ساخته و پرداخته ذهنهای بیمار بوده و اینو منتقل کردن به شما
هیچ کدورتی بوجود نیومده بلکه سراسر مودت بوده تا جائی که دختر به به هم می دانند به قول شما شب رو با هم شام می خوردن و در خونه همدیگه شب رو می خوابیدن ( این اعتراف خود خوده شماست) اما شما به روایتهای نصفه و نیمه شاخ و برگ دادین روایت دیدین که دستور به آوردن هیزم و تهدید به آتش کشیدن خونه دارد ولی بدون اینکه دنباله روایت رو بدونین یا کسی دستور به آتش زدن رو دیده باشه اومدین و روایت رو افسانه ها ساختین ازش بدون اینکه سوالات ساده رو بتونین پاسخ بدین
علی رو ترسو جلوه دادین و اسمش رو صبر و دستور الهی گذاشتین از علی مردی ساختین که در نظر مردم غیر مسلمان ترسو و بزدل و بی ناموس جلوه می کنه
ametis: هرکه را من دوست او هستم این علی هم دوست اوست ....جمله ای که نه خبری است نه امری
اتفاقا هم خبری هست و هم امری , در عین حال که خبر از دوست داشتن علی میده دستور میده که اگر محمد رو دوست دارین پس علی رو هم باید دوست داشته باشین ( جمله از این واضح تر...)
ametis: هر که رامن رهبر اویم این علی رهبر اوست
اتفاقا این جمله بی معنیه چون دو رهبر در یک زمان نمی گنجه
ametis: پیامبر ایستادندر بین راه برگشت از حج به مدینه ...به نقلی چند روز.....پیک تندرو فرستادن تا افرادی که جلوتر رفته بودند رو برگردونه و عقب مانده ها برسند ....غدیر جای خوش اب و هوا و ییلاقی نیست و هنوز هم نیست برکه ای هیت که ب باران توش جمع میشده در فصلهای بارندگی
بیا نگفتم
پیک تندرو برای چی بفرسته به انونهائی که بودن می گفت بقیه رو در مدینه اعلام میکرد ، به هر حال پیامبر نمی تونست همه مسلمین رو یکجا جمع کنه و اون ابلاغ رو باید در چندین جا اعلام کنه پس اینکه چند روز صبر کردند معنی نداره در ضمن کاروان مدینه با هم حرکت می کنند مثل الآن نیست که جمعیت زیاد باشه و هواپیما نباشه همه با هم برن اون موقع شتر بوده شتر پشت شتر حرکت می کردند
اما غدیر خم ، یه سرچ تو انتر نت بکن تا تصاویرش برات بیاد تازه برای فهم بهتر شماها شبکه های ماهواره ای بارها برنامه مستقیم از غدیر خم در همون روز نشون دادن و میدن مشخصه چجور جائیه در ضمن غدیر آب باران فصلی رو جمع نمی کنه و یه چشمه کوچک هست
ametis: تازه بر فرض محال هم اینگونه باشه این مردم خائن چی شد که یکهو بعد فوت پیامبر دوستی با علی بمدت ۲۵ سال یادشون رفت و دوستی ابوبکرو عمر و رو ترجیح دادن و البته عثمان و اگر اون گند کاریهای عثمان نیودن اون موقع هم یادشون نمیامد
هیچکدام دوستی یادشون نرفته اگه یادشون رفته بود ایشون رو بعنوان خلیفه چهارم انتخاب نمی کردن ، صحابه قحطی که نبود وقتی بعد عثمان رفتن سراغ علی ، علی مدت ۲۵ سال بین مردم و مردم با علی زندگی کردن بهش دختر دادن و ازش دختر گرفتن با ایشون مشورت میکردن و ایشون به اونها مشورت می داد
ametis: اهل سنت تا رفتن عمر به خانه علی و تهدید او رو کاملا قوبل دارن و سر اتش زدن اختلاف هست

اما بیعت دوستی با علی یعنی اینکه بری در خونه اش و تهدیدس کنی خیانت و بد عهدی تا این حد

البته ماله دنیاست واقعا حب داره اونهم خلافت
خیر مسئله بیعت با جانشین پیغمبره باید تکلیف مشخص میشد ، عدم بیعت با علی از سوی معاویه باعث جنگ صفین شد
در ضمن اصلا آتش زدن خونه ای در کار نبوده تهدید به آتش زدن شده و علی هم در رو باز کرده بدون آتش زدن در یا خونه ای گفتم که افسانه شهادت و آتش زدن خانه ساخته و پرداخته ذهنهای بیمار گونه است
ametis: اگر در مورد این کلمه خاص اشتباه کردم عذر میخوام از حافظه نوشتم و یاری نکرده دیگه
حافظه یاری نکرده ؟ چرا در همن پست دوباره تکرارش کردی:
ametis: هر که رامن رهبر اویم این علی رهبر اوست

هر که را من مقتدا هستم این عای مقتدای اوست

هر که را من امیر او هستم این علی امیر اوست
اینجا هم حافظه یاری نمی کنه؟ در کدوم لغت نامه این معانی ( رهبر ، مقتدا، امیر) برای مولا اومده؟
ametis: بعضي زبانشناسان عرب ميگويند:« 27 معنا براي واژه«مولا» درزبان عرب وجود دارد». اما اهل سنت بيشتر به معناي محبوب و ياور و ناصر تاكيد ميكنند. درفرهنگ هاي لغت اين معاني ذكر شده: امارت، سلطان و مولى را به معناى كسى كه كار ديگرى را در اختيار دارد نوشته‏اند.
إببین دوست گرامی الآنه با پیشرفت تکنولوژی همه لغت نامه ها در نت موجوده شما میتونی آدرس صفحه رو برام بزاری تا همه ببینن
مثلا مثل این صفحه:
http://www.vajehyab.com/?q=%D9%85%D9%88%D9%84%DB%8C
ametis: پیامبر داره هر وضعیتی نسبت به مردم داره رو به علی ع هم اطلاق میکنه
گفتم که پیامبر بر مردم مقام نبوت داره که علی به هیچ عنوان نمی تونه داشته باشه ، پس این نظر شما هم خود بخود رد شده هست
ametis: معنی این جمله چیه ....به دست کی دادیم ؟؟؟
با انتخاب رئیس جمهور میدی دست رئیس جمهور با تعیین اعضاِ شورا همینطور
کلا همیشه یک غیر معصوم بر امور مردم سواره
ametis: در انتخاب عمر مردم کاره ای نبودن
مردم کاره ای نبودن؟ شما به اشتباه فکر می کنی ابوبکر عمر رو منصوب کرده در حالی که ابوبکر تنها عمر رو پیشنهاد داد و این مردم بودن که در مسجد با عمر بیعت کردند جریان اون بیعت در مجلس و حرفها معروفه !
ametis: مگر نبوده ...
خیر نبوده
ametis: اینم اینهمه رو از کجا اوردید

اونچه در تاریخ هست فقط مربوط میشه ه جلوگیری از اشتباهات فاحش عمر و ابوبکر ناشی از بی سوادی اونها و نا آشناتیی به دین خدا

وگرنه علی ع ۲۵ سال عزلت نشست و چاه میکند و وقف میکرد
چند مورد بیارم برات کفایت می کنه؟
ametis: روایات هم نشون میده هر گاه حکم خدا به دلیل بی سوادی ابوبکر و عمر و نا آشنایی اونها به احکام دین در حال منحرف شدن بوده یا جان مسلمین در خطر بوده علی ع دخالت کرده
چند بار ، اگه بگی بارها پس علی بارها مشورت داده اگه بگی یکی دوبار نشون از قضاوت عادلانه خلفا میده و اینکه چقدر احکامشون با نظر علی هم رای
در هر دو حالت بازنده هستی
ametis: اما در مورد زهرا س موقعی که فاطمه س رو ضربه زدن علی ع رو هم گرفتن و به بند کشیدن
این قسمت رو از کدام منبع اهل سنت نقل کردی؟ یا شاید از روایات خودتونه؟
ametis: حرف اشتباهی است اگر حدیثه ضعیه و اگر کسی گفته اشتباهه

این لفظ اشتباهه

علی و پیامبر در همه چیز یکی هستند از نظر شان و روح و معنویت
علی به گرد پای پیامبر هم در تقوا و عبادت نمی رسه مقام پیامبر خاتم الآنبیاء است که علی هیچگاه به اون جایگاه نمی تونست برسه اما شما با افسانه ها علی رو برتر از پیامبر قرار دادین و به دروغ روایتها به امامان بستین و برای اینکه کسی نتونه حرف امام رو زیر سوال ببره اونها رو معصوم قرار دادین

ametis: بر فرض صحت این ازدواج

علنا داره میگه علی ع ام کلثوم رو نداد و عمر به ابن عباس گفت اگر علی موافقت نکند به او تهمت دزدی میزنم و دستش را قطع میکنم و خاندانش را اواره یا تبعید میکنم و آنگاه با ام کلشوم ازدواج میکنم
اولا نظر من اثبات وجود این ازدواج هست که در مرتبه اول شیعه ازدواج رو منکر میشه پس با این کلیپ اذعان می کنه که این ازدواج بوده پس دیگه شیعه منکر نباید بشه این یه قدم به جلو اما داستانی که بعد نقل می کنه خودش یه بحث جداست و باز بی غیرتی علی رو می رسونه که بخاطر آبروی خودش چه عذابی به دخترش میده
ametis: آدمی با این مشخصات ایا لایق خلافته ؟؟؟؟

شاید فردا هوس کرد با دختر یکی دیگه ازدواج کنه و بعد.....

خلیفه هست ولی اینقدر درگیر هوای نفسه
اوصاف عمر بن خطاب در سایتهای سکولار و بی طرف هست نیازی به این بازیها نیست
ametis: برای عمر ...این یک روایته چیزی نیست که اون قزوینی ساخته باشه
روایت از کی از شیعه یا سنی؟ این روایت در کتب ماست یا شما؟ مشخصه که شما باید یه جوری با این ازدواج کنار بیاین نتونستین منکرش بشین چنین داستانی سر هم کردین برای دشمنی خودتون همینجور علی رو بی غیرت جلوه میدین کسی که ناموسش رو میکشن چیزی نمی گه پسرش رو می کشن چیزی نمی گه حکم خدا رو ازش غصب می کنن چیزی نمی گه اینها بس نیست تازه برای اینکه تهمت دزدی بهش نزنن دخترش رو میده به قاتل مادر و برادرش یه مرد تندخوی بالای ۵۰ سال!!! اونوقت این علی حس پدریش کجا رفته ؟ این علی فکر نمی کنه این دختر چطور باید شب رو با قاتل مادرش در یه بستر بخوابه؟ علی چه عذابی رو به جگرگوشه فاطمه تحمیل می کنه؟
ametis: جالبه شما که همش از گزینش کردن نقل قولها گلایه دارید حالاتو یک کلیپ نصف حرفش رو استناد میکنید و نصف دیگه رو رد میکنید
من اگه قصدم گزینش بود نصف کلیپ رو می آوردم نه کاملش برات از سوال خبرنگار یا اون فرد پشت تریبون آوردم تا کاملش ، فقط یه کم دید بصیرت می خواد راحت میشه فهمید که معنی و مفهوم چیه
ametis: انبیا همه بر ولایت ۱۴ معصوم شهادت داده اند در عالم دیگر و بعد به مقام نبوت رسیدند اونها معصومند از نیاز به حمایت برابر شیطان ندارند اما در مشکلات فراوان به ذوات مقدسه ائمه متوسل میشدند
قبلا برات کلیپ گذاشتم اما نه رد کردی و نت تایید
اینبارآدرس سایت رو میارم به همراه کلیپ از یوتیوب ببینم باز منکر میشی یا نه
http://qm313.com/forum/printthread.php?tid=9950
این هم کلیپ

با این کلیپ خوش باشی ، واقعا افتخاریه برای تشیع
     
  ویرایش شده توسط: rostam91   
مرد

 
rostam91: اتفاقا این جمله بی معنیه چون دو رهبر در یک زمان نمی گنجه
احمد ابن حنبل رو که میشناسید


احمدبن حنیل:درمورد معنی حدیث من کنت مولا فعلی مولاه،سکوت کنید+تصویر

اسم کتاب: السنة لأبی بکر بن الخلال ج2 ص347 و 348
اسم مصنف: أبو بکر الخلال
وفات: 311
دار النشر: دار الرایة- الریاض
محقق: د. عطیة الزهرانی
أخبرنی زکریا بن یحیى أن أبا طالب حدثهم أنه سأل أبا عبد الله عن قول النبی لعلی من کنت مولاه فعلی مولاه ما وجهه قال لا تکلم فی هذا دع الحدیث کما جاء
اباطالب-احمد بن حمید مشکانی -از احمد بن حنبل در باره «حدیث پیامبر که فرمود:من کنت مولاه فعلی مولاه» پرسید که احمد بن حنبل پاسخ داد:در این باره سخن مگو!! و حدیث را به همان صورت که نقل شده است بگذار!!!!
أخبرنا أبو بکرالمروذی قال سألت أبا عبدالله عن قول النبی لعلی أنت منی بمنزلة هارون من موسى أیش تفسیرة قال أسکت عن هذا لا تسأل عن ذا الخبر کما جاء // إسناده إسناده صحیح
ابوبکر مروزی می گوید: از احمد بن حنبل در باره این سخن رسول الله پرسیدم که به علی گفت «أنت منی بمنزلة هارون من موسی»احمدبن حنبل گفت:در این مورد سکوت کن! هیچ چیز در این باره مپرس،و حدیث را به همان صورت که نقل شده است،واگذار!!

دلیلش چیست که امام اهل سنت نسبت به حدیث منزلت و حدیث من کنت مولاه،می گوید:سکوت کنید و درموردش اصلا حرف نزنید؟! آیا به این خاطر نیست که مردم پی به یک مساله خیلی مهم می برند؟ آیا چیزی جز دشمنی و بغض احمدبن حنبل نسبت به برادر رسول الله ص هست؟! اگر فکر می کنید که بنده اشتباه می کنم،آقایان بفرمایند پس دلیلش چه بوده است؟!
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
rostam91: الآن شما می تونی بگی چه مدت پیامبر صبر کردند ک بقیه برسن؟ یک ساعت ؟ نصف روز؟ چقدر ؟ اینها روایاتیه که شما بهش شاخ و برگ دادین
سه روز متوقف بودند

rostam91: اتفاقا با عقل جور در میاد شایعه و پخش شدن اون در بین مسلمونها سابقه داشت پیامبر بخاطر شائه افک و اون ماجرا بسیار آزرده شده بود دیگه نمی خواست دوباره این شایعه سازی تکرار بشه و همه از علی کینه به دل داشته باشن
چه ربطی داره

افک تهمت زن پیامبر بود به زنا اونهم زنای محصنه که جرمش سنگساره

این رو چه جوری مربوط میکنی به اختلاف چند نفر با علی ع

rostam91: هیچ کدورتی بوجود نیومده بلکه سراسر مودت بوده تا جائی که دختر به به هم می دانند به قول شما شب رو با هم شام می خوردن و در خونه همدیگه شب رو می خوابیدن
در مورد این قصه مفصل صحبت شده تکرار اون علتش خلق و خوی شماست

علی ع به شدت از ابوبکر و عمر ناراحت بوده اما عمر به عنوان خلیفه به انحاء مختلف با تو.جه به پایگاه علی ع در جامعه میخواسته مشروعیتی تاز جانب علی هم پیدا کنه

در طول تاریخ هم همه حکام خواستند بحران مشروعیت خودشون رو با اخذ تایید از ائمه جبران کنمند

مامون به یک شکل و معاویه به یک شکل

حالا هم این قصه ها رو تکرار کنید مشکلی نیست من حوصله جواب مجدد رو ندارم

rostam91: اتفاقا هم خبری هست و هم امری , در عین حال که خبر از دوست داشتن علی میده دستور میده که اگر محمد رو دوست دارین پس علی رو هم باید دوست داشته باشین ( جمله از این واضح تر...)
فرضا دوست داشتن علی خبره ؟؟؟

این دیگه بخدا فارسیه ...جمله خبری میدونی چیه ...اون جمله که در اون خبری را بدهند .....خبر چیه ؟؟؟

خبر باید حائظ چند شرط باشه تا به اون خبر بگن

وقوع یا عدم وقوع کاری یا وجود یا عدم وجود چیزی رو برسونه

مثلا احمد آمد یا احمد نیامد

حالا جمله من کنت مولاه چه خبری رو میده


در مورد جمله امری مشکوک هستم چون امر باید وجوب یا عدم وجوب رو برسونه به نظر شما در این جمله دوست داشتن علی ع بر مسلمین واجب شده ؟؟؟

rostam91: همون روز نشون دادن و میدن مشخصه چجور جائیه در ضمن غدیر آب باران فصلی رو جمع نمی کنه و یه چشمه کوچک هست
شما تا حالا رفتی به غدیر؟؟؟

بعد میگید چرا میگم بحث با شما ازار دهنده است

من دوبار رفتم در وسط بیایانه و اغلب خشک است چند خرابه داره و موقع رفتن ما یم مسجد کوچیک بود که ظاهرا اون رو هم خراب کردن وقتی من رفتم دفعه اول کاملا خشک بود ولی بار دوم که اذر ماه رفتم یک برکه حدود ۵۰ متری وجود داشت اصلا محل خوش آب و هوایی نیست

در ضمن جدا محدودیت داره هیچ راننده شیعه ای حاضر نشد مارو ببره هم اونجا و هم خونه قدیمی حضرت رضا در مدینه باید از چند کیلومتری پیاده بری چون مردم میترسن ببرنت اونجا



کم کم برام روشن میشه چرا فکر کردی اونجا ییلاقه و حضرت محمد برا استراحت اونجا وایستاده چون تا حالا ندیدی اونجا رو اصلا

همینجوری نمیزارن بری محل غدیر هر راننده بفهمه استنکاف میکنه و میترسه بعد شما کی برنامه زنده از محل غدیر دییدی

دوست گرامی احتمالا تو پارک پردیسان بوده فکر کردی شما غدیره خم هست

rostam91: پیک تندرو برای چی بفرسته به انونهائی که بودن می گفت بقیه رو در مدینه اعلام میکرد
بخاطر دستورخدا که دیگه اکید شده بود پیامبرچون ایبلاغ این مساله براش زمان معین نشده بود این کار رو به تعویق انداخت و البته از هرس منافقین تا راه حلی بیابد اما در محل غدیر تاکید شد که اگر ابلاغ نکنی رسالت خود را کامل نکردی لذا متوقف شد و همه رو برگردوند و اعلام کرد

rostam91: هیچکدام دوستی یادشون نرفته اگه یادشون رفته بود ایشون رو بعنوان خلیفه چهارم انتخاب نمی کردن ، صحابه قحطی که نبود وقتی بعد عثمان رفتن سراغ علی ، علی مدت ۲۵ سال بین مردم و مردم با علی زندگی کردن بهش دختر دادن و ازش دختر گرفتن با ایشون مشورت میکردن و ایشون به اونها مشورت می داد
از سر استیصال بود و برخی نزدیکان وثل طلحه و زبیر برای قدرت طلبی

چه جور دوستی ای هست که ۲۵ سال یادشون رفته و بعد گل کرده و ۵ سال هم دوام نمیاره عایشه و طلحه و زبیر و....که کلا آلزایمر میگیرن و با علی ع وارد جنگ میشوند

مردم کوفه هم که در نامردی روی همه رو سفید کردند و چندین بار علی ع رو در جنگها تنها گذاشتند و یا ایشان رو دور زدند

این همون دوستی مورد نظر شما اهل سنت است ؟؟؟



rostam91: در ضمن کاروان مدینه با هم حرکت می کنند مثل الآن نیست که جمعیت زیاد باشه و هواپیما نباشه همه با هم برن اون موقع شتر بوده شتر پشت شتر حرکت می کردند
حرف باد هواست
منم میگم با هم نبودند و در دسته های مختلف راه میافتادند

یک کاروان ۱۲۰ هزار نفره هر کدوم از شترها ۲ متر باشه پشت سر هم میشن ۲۴۰ کیلوتر یعنی فاصله بیشتر از تهران تا قم

rostam91: در ضمن غدیر آب باران فصلی رو جمع نمی کنه و یه چشمه کوچک هست
ممکنه یک عکسی فیلمی از این چشمه بمن نشون بدی من دوبار رفتم ندیدم

تو فدک چشمه هست که قدمتش هم به قبل از اسلام میرسه ولی در غدیر نیست



نمیدونم چه اجباری دارید در مورد چیزهایی که تو عمرتون ندیدید وهیچ اطلاع موثق ندارید اظهار نظر کنید

rostam91: خیر مسئله بیعت با جانشین پیغمبره باید تکلیف مشخص میشد ، عدم بیعت با علی از سوی معاویه باعث جنگ صفین شد
در ضمن اصلا آتش زدن خونه ای در کار نبوده تهدید به آتش زدن شده و علی هم در رو باز کرده بدون آتش زدن در یا خونه ای گفتم که افسانه شهادت و آتش زدن خانه ساخته و پرداخته ذهنهای بیمار گونه است
فرض محال تهدید به اتش زدن و آوردن چوب صورت گرفته

فکرش رو بکنید عمر به اعتراف خوده اقا یکی از کسانی است که با علی ع در غدیر که ۷۵ روز قبل بوده بیعت کرده و ((به قول اهل سنت که همواره علی را مانند محمد ص دوست خودش بدونه))و گفته به علی ع که

بخ بخ یا علی الیوم انت مولی لکل مومن و مومنه

هنوز سه ماه از این بیعت نگذشته با چند نفر هیزم بر میداره و میره پشت خونه علی ع و تهدید میکنه یا علی از خونه بیاد بیرون یا خونه رو با اهل اون آتش میزنم


این وفابه عهد خلفا عمر و البته ابوبکر بعنوان بیعت کننده دیگر و دستور دهنده حمله به خانه علی و واقعا شاهکاره

ادمی که پای حرف و قول خودش نباشه به در هیچ چیز نمیخوره

وقتی میگم خیانت کردند و منافق بودند همینه دیگه

منافق کسی است که در ظاهر میاد و بیعت میکنه و تبریک میگه اما شخصیت حقیقی او همون ادمیه که ۷۵ روز بعد با اوباش دیگر هیزم پشت خونه همون کسیکه باهاش بیعت کرده میاره و تهدید به اتش زدن خانه و خانواده اش میکند


rostam91: حافظه یاری نکرده ؟ چرا در همن پست دوباره تکرارش کردی:
اتفاقا حافظه یاری کرده و رهبر هم یکی از معانی کلمه مولی است پس تصحیح میکنم در پست بعد مفصل به اثبات معنی مولی میپردازم

rostam91: گفتم که پیامبر بر مردم مقام نبوت داره که علی به هیچ عنوان نمی تونه داشته باشه ، پس این نظر شما هم خود بخود رد شده هست
این بحث بر سر مسائل بدیهی است که ازار دهنده است

پیامبر و مردم و همه میدونند که نبوت خدادای است و پیامبر نمیتونه اون رو به کسی واگذار کنه


حالا اون چیزی که پیامبر در بین هودش و علی مشترکا نسبت به مردم اون رو داره بیان میکنه چیه


که میفرماید هر کس من ....اویم این علی .....اوست

به صراحت داره از یک صفت مشترک صحبت میکنه که تا کنون پیامبر نسبت به مردم داشته و از این به بعد علی ع عم دارای همون صفت میشه

دوستی و محبت رو خیلی از مردم قبلا هم نسبت به علی ع داشتند

یقینا این مساله جدیدی است و انتساب جدیدی که پیامبر داره با این مقدمه و جمعیت و اهمینت اون رو بیان میکنه


rostam91: با انتخاب رئیس جمهور میدی دست رئیس جمهور با تعیین اعضاِ شورا همینطور
کلا همیشه یک غیر معصوم بر امور مردم سواره
بله در غیاب معصوم درسته اما رئیس جمهور متوکل امور دنیا میشه نه مفسر قران و شرع

عالم هم متوکل امور مذهب است نه امور حکومتی

اون کسی که جامع الاطراف است معصوم است

غیر از نظام ایران و عربستان که کلا اشتباهه همه جای دنیا اینها با هم متفاوت هستند

حکم اعدام دولتی مقدس نیست و قابل نقضه حکم شرعی هم در دولت ها خریداری نداره

پس یک تعادل برقرار میشه بین شرع و حکومت تا اشتباهات هم رو پوشش بدهند

اما حکومت مورد نظر الله و ائمه حکومت معصوم است مه بری از اشتباهه و طبق فرمایش علی ع اگر معصوم و انتخاب خدا نبود مردم میتوانند حاکم برای خودشان انتخاب کنند

rostam91: چند مورد بیارم برات کفایت می کنه؟
شما علی را قاضل خلفا معرفی کردی ولی سند ندادی

اگر بخواهیم مودت رو نشون بدیم و همکاری حداقل اینه که علی ع در این ۲۵ سال ماهی یکبار بر کرسی قضاوت نشسته باشه بصورت متدیک و روتین

اما مشاوره های علی ع در مواردی بوده که ایشون بر اثر اتفاق متوجه شده اند

شما نمونه هایی رو بیار ده تا نمونه مورد اتفاق که علی بر کرسی قضاوت نشسته بوده در زمان خلفا برای مراجعه مکردم


اغلب این بوده که عمر حکمی صادر کرده و در بین راه علی ع فهمیده و جلوی حکم رو گرفته

هلاک عمر هم از سر اخلاقش نبوده چون غیر از این چه میکرده .....که نه به اشتباهش اعتراف کنه و نه عذر خواهی کنه

در مواردی هم برای مناظره میامدن و بواسطه بی سوادیعمر و ابوبکر در دین افتضاح میشده و علی ع به داد اونها میرسیده نه برای اونها بلکه برای حفظ ابروی اسلامی که هیچکس برای اون به اندازه علی ع بعد از پیامبر زحمت نکشیده

rostam91: علی به گرد پای پیامبر هم در تقوا و عبادت نمی رسه مقام پیامبر خاتم الآنبیاء است که علی هیچگاه به اون جایگاه نمی تونست برسه اما شما با افسانه ها علی رو برتر از پیامبر قرار دادین و به دروغ روایتها به امامان بستین و برای اینکه کسی نتونه حرف امام رو زیر سوال ببره اونها رو معصوم قرار دادین
علی ع و پیامبر مانند دو برادر و از یک نور واح بودند و در مقام و جایگاه مانند هم هستند الا از اینکه رسول خدا بواسطه نبوت بر علی ع برتری دارد

اگر به گرد پای پیامبر نمیرسه این روایات چیه

من و علی از درخت واحد هستیم و سایر مردم از درختان متفاوت

علی برادر و وصی و جانشین و صاحب امر من است

من کنت مولاه فهذا علی مولاه

در حدیث مباعله علی نفس پیامبر برشمرده شده ...متوجه ای نفس یعنی جان و وجود و هستی و همه چی

در حدیث کسا علی ع از خون و گوشت و پوست پیامبر تلقی شده

پیامبر صادق است و وقتی میگه ضربه علی ع در روز خندق معدل یا برتر از عبادته ثقلین است یعنی از عبادات همه پیامبران و همه جن و فرشته و انس همون یک ضربه که محض محض رضای خدا زده است برتر است


rostam91: اولا نظر من اثبات وجود این ازدواج هست که در مرتبه اول شیعه ازدواج رو منکر میشه پس با این کلیپ اذعان می کنه که این ازدواج بوده پس دیگه شیعه منکر نباید بشه این یه قدم به جلو اما داستانی که بعد نقل می کنه خودش یه بحث جداست و باز بی غیرتی علی رو می رسونه که بخاطر آبروی خودش چه عذابی به دخترش میده
نظر قزوینی نظر همه شیعه نیست

در مورد این ازدواج چند نظر وجود داره و اختلافی است حتی بین اهل تسنن

۱- اصلا علی ع دختری ب این نام نداشته

۲- این دختر دختر خوانده علی ع بوده و ولی دیگری هم داشته و این ازدواج اتفاق افتاده

۳- علی ع همچین دختری داشته و ابتدا خالف این ازدواج بوده ولی بعد از تهدید عمر به قتل و تبیعد خانواده و آبرو ریزی وقتی یقین میابد عمر بر این تهدید خود استوار است قبول میکند این ازدواج صورت بگیرد

یکی از این روایات رو باید قبول کرد و نمیشه نیمی رو از یکی برداری و بقیه رو از دیگری و همه هم توضیحات کاملی دارند

rostam91: و باز بی غیرتی علی رو می رسونه که بخاطر آبروی خودش چه عذابی به دخترش میده
من بارها گفتم داعش تبلور کامل رفتار دوخلیفه اول و غاصب است

با توجه به اینکه ازدواج امری حلال است واون زمان هم تفاوت سنی اصلا مطرح نبوده

خودتون رو جای علی ع بگذارید

یا باید با ازدواج دخترتون موافقت کنید

یا صبح بهتون تهمت دزدی و کفر میزنن ....دستتون رو قطع میکنند و تبعید میشوید ....خانواده شما رو هم منهدم میکنن و تبعید میکنن ....بعد با همون دختر بعنوان کنیز ازدواج میکنه

راه فراری هم نداری یا باید بجنگی که قطعا همه کشته مکیشوند و همه زنها اسیر و کنیز یا باید توافق کنی و صبر


حالا برفرض توافق با این ازدواج معقوله یا عدم توافق و جنگ

اتفاقا این نهایت ناجوانمردی و شخصیت عمر رو به همه دنیا نشون میده


شما قبول توافق رو بی غیرتی علی ع میبینی ولی اصلا به اون ادمی که این تهدید ها رو کرده هیچ کاری نداری ...به این میگن عمر پرستی

rostam91: اوصاف عمر بن خطاب در سایتهای سکولار و بی طرف هست نیازی به این بازیها نیست
بله و در کتب شما هم موجوده در کتب و روایاتی غیر قابل انکار

عمر اد خشنی بوده

اسلام اوردنش وقتی صورت میگیره که نه به قمارخونه راهش میدن و نه بهش شراب نسیه میدهند و از سر استیصال میگوید حالا که هیچکدام نیست بهتره برم مسلمون بشم

خواهر و شوهر خواهرش رو برای مشلمون شدن به شدت کتک میزنه و تازه خودش که میخواد مسلمون بشه میره از رئیس کفار اجازه میگیره بعد مسلمون میشه حالا چه توافقی بین اونها شده خدا میدونه ...توافق برای نفوذی بودن ...خبر اوردن ...انحراف درست کردن

بعد از اسلام اوردن هیچ خبری از عمر نیست نه در خزرات و نه در هیچ کاری تا وقتی پیامبر قوی میشه یکهو عمر وارد میشود


در هیچ جنگی کسی رو نمیکشه مبادا بعدها کار مغلوبه بشه و بخواد قصاص کنن اون رو

در بی ادبی سر امد بوده و با ابوبکر در مقابل پیامبر هیاهو و سر و صدا میکردن که خدا میگه بس کنید و خجالت بکشید و گرنه حبط اعمال میشوید

در قصه برائت پیامبر به او میگوید برو و این ایات را در مکه بخوان اما عمر شانه خالی میکند و میگوید من اونجا دشمن زیاد دارم یکی دیگه رو بفرست در حالیکه عمر حتی یک نتفر رو هم در جنگهای بین مسلمانان و مشرکین نکشته که بخواهد بترسد ولی در نهایت علی ع رفت در حالیکه خانه ای نبود در مکه که داغدار نباشد و آن داغ را علی ع در دلشان نکاشته باشد

در جنگ احد خودش میگه مثل بز کوهی از کو.ه بالا رفتم و فرار کردم

در خیبر پرچم رو به اودادند با لشگر چون علی ع نبود اما تا هیبت دشمن رو دید سر اسب رو برگردوند و برگشت و گفت شرمنده با اینها نمیشه جنگید

در جریان غدیر با علی ع بیعت کرد اما ۷۵ رو بعد بیعت رو شکست

در جریان وفات پیامبر ایشون رو هذیان گو معرفی کرد و نگذاشت پیامبر وصیت کنه

در جریان سقبفه با توطئه کودتا کرد



این کارنامه حضرت عمر ابن الخطاب خلیفه معظم اهل سنت است برای هر کدوم دوست دارید بفرمائید تا اسناد رو ارائه کنم

یک همچین شخصیتی واقعا باید هم خلیفه اهل سنت باشه و مقتدای داعش و القاعده

rostam91: من اگه قصدم گزینش بود نصف کلیپ رو می آوردم نه کاملش برات از سوال خبرنگار یا اون فرد پشت تریبون آوردم تا کاملش ، فقط یه کم دید بصیرت می خواد راحت میشه فهمید که معنی و مفهوم چیه
نمیتونستید چون اولا تو یوتیوبه و دوما چهار روز بعد این کارتون لو میرفت

rostam91: قبلا برات کلیپ گذاشتم اما نه رد کردی و نت تایید
اینبارآدرس سایت رو میارم به همراه کلیپ از یوتیوب ببینم باز منکر میشی یا نه
خرافات همه جا هست من اصلا سخنرانی اخوند ها رو نگاه نمیکنم و نه میرم و نه حضور پیدا میکنم الان سالهاست این جور حرفها رو شنیدم من شخصا قبول ندارم

rostam91: با این کلیپ خوش باشی ، واقعا افتخاریه برای تشیع
گرفتاری اینه که باجی به هم نمیهیم هر دو گروه غرق در خرافات و حرف مفت و کارهای افراطی و تفریطی اصلا انگار در این دنیا برای مسلمونها عقل وجود نداره

الان شیعه با طرفداری از دولت ایران و خامنه ای و سنی هم با پیوستن به داعش و القاعده و ادم کشی

البته گلی به جمال شیعه که کارش به ادم کشی و نسل کشی و جنایت بر علیه بشریت و انسانیت نمیرسه

برخی چیزها هم بین یک عده کوچیک هسن و در حد حرفه

امروز قاطبه شیعه به التزام فتوای اقای سیستانی و برخی علمای دیگر از سب و توهین به بزرگان اهل سنت خودداری میکنند حتی لعد ها رو هم در عموم نمیگویند

افراد بسیار محدود که این عمل رو انجام میدهند اشتباه میکنند

نوشتن نام برخی در مکانهای نامناسب یا چاپ اسم اتونها بر روی جوراب و ته کفش و .....از این دست کارها اشتباه و احمقانه است


این هم نظر من

بدون هیچ توشیحی درمورد افرادی که خشونت طلب هم نیستند

اما جالبه نظر شما در مورد داعش و القاعده است که در کنار محکوم کردن باز یک راه فرار براشون میزارید


الان قتلهایی که داعش انام میده شرعیه یا نه

قاتلان داعشی به بهشت میرن یا جهنم ؟؟؟؟


کلیپ هایی قابل توجه



اهل سنت یا اهل بدعت

اهل سنت واقعی ما شیعیان هستیم و عالم سنی تیجانی هم کتابی با همین تیتر دارد

شیعیان اهل سنت واقعی

اثبا حقیقت عید غدیر و لجاجت یکی از برادران اهل سنت





پیامبر میفرماید درهنگام نزول ایه ولایتو ابلاغ من ترسیدم که مردم من را تکذیب کنند(( بواسطه محبت و هم خونی)) با علی که اگر او را معرفی کنم منافقین در بین این جمعیت مرا تکذیب کنند و موجب اختلاف شوند اماخدا مرا مصونیت داد



Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
و اما عرض کردم در مورد غدیر مدارک متنوعی قابل ارائه است

یکی این که برادرا و عزیزان

روز غدیر پیامبر فقط جمله .....من کنت مولی فهذا علی مولا....گفته نشده بلکه خطبه ای نسبتا طولانی برای مردم توسط پیامبر خوانده شد که با توجه به قسمت کوتاهی از اون میتوان معنمی و حقانیت رو فهمید


قبل از این جمله پیامبر فرمود


وبسطهما إلى السماء وشال عليّاعليه‏السلام حتى صارت رجله مع ركبة رسول اللّه‏ صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، ثم قال: أيُّهَا النّاسُ، مَنْ أوْلى بِكُمْ مِنْ أنْفُسِكُمْ؟ قالوا: اللّه‏ُ وَرَسوُلُهُ. فَقالَ:

ألا فَمَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِيٌّ مَوْلاهُ،اللّهُمَّ والِ مَنْ والاهُ وَعادِ مَنْ عاداهُ وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَاخْذُلْمَنْ خَذَلَهُ.

پیامبر میفرماید ای مردم

چیه کسی است صاحب اختیار تر (سزاوارتر) به شما از خودتان

مردم گفتند خدا و پیامبر خدا

سپس پیامبر فرمود پس بدانید که هر کس من بر او سزاوارتر از خودش هستن این علی هم از شما بر خودتان سزاوارتر هست

دشمن او دشمن من و دوست او دوست من و ...........


ببین در یک خطبه و قبل از من کنت مولاه


پیامب سئوال کرده و از کلمه اولی استفاده کرده


دور از فکر و عقل است و دور از فصاحت و و صحت است کعه پیامبر سئوال کند و از مردم تایید بگیرد که چه کسی سزاوارتر و اولی تر از خودتانت بر شما هست و از همه اعتراف بگیرد که خدا و پیامبر و آنگاه بگوید پس شما علی را هم دوست داشته باشید مانند من


عقل حکم میکند و مشخص و معلوم است


پیامبر اعتراف از مردم میگیرد که چه کسی ولی شما به معنی سرپرست و شزاوارتر از خویشتن بر خود است و مردم پیامبر و خدا را معرفی میکنند و آنگاه پیامبر میگوید همان جایگاه من را علی نیز نسبت به شما دارد


خطبه غدیر را از منابع اهل سنت بگیرید و ببینید ....این قسمت حداقل در اغلب نقل ها هست

این هم منابع


بزار از سعد بن أبي وقاص :

حدثنا هلال بن بشر قال نا محمد بن خالد بن عثمة قال نا موسى بن يعقوب قال نا مهاجر بن مسمار عن عائشة بنت سعد عن أبيها أن رسول الله أخذ بيد علي فقال: «ألست أولى بالمؤمنين من أنفسهم؟ من كنت وليه فإن عليا وليه».



عائشه دختر سعد از پدرش نقل كرده است كه رسول خدا صلي الله عليه و آله دست علي عليه السلام را گرفت و فرمود : «آيا من از مؤمنين نسبت به خودشان سزاوارتر نيستم؟ هر كس كه من ولی او هستم ، علي ولی او است» .



البزار ، أبو بكر أحمد بن عمرو بن عبد الخالق (متوفاي292 هـ) ، البحر الزخار (مسند البزار) ج 4 ، ص 41 ، ح1203 ، تحقيق : د. محفوظ الرحمن زين الله ، ناشر : مؤسسة علوم القرآن ، مكتبة العلوم والحكم - بيروت ، المدينة الطبعة : الأولى ، 1409 هـ .



هيثمي بعد از نقل روايت مي‌گويد :



رواه البزار ورجاله ثقات .



[مجمع الزوائد ومنبع الفوائد ، ج 9 ، ص 107 ، علي بن أبي بكر الهيثمي (متوفاي807) ، ناشر : دار الريان للتراث/‏دار الكتاب العربي - القاهرة ، بيروت – 1407 .]





. . . و أما قوله : « و هو ولي كل مؤمن بعدي » فقد جاء من حديث ابن عباس فقال الطيالسي ( 2752 ) : حدثنا أبو عوانة عن أبي بلج عن عمرو بن ميمون عنه " أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال لعلي : « أنت ولي كل مؤمن بعدي » و أخرجه أحمد ( 1 / 330 - 331 ) و من طريقه الحاكم ( 3 / 132 - 133 ) و قال : صحيح الإسناد و وافقه الذهبي و هو كما قالا .



اما اين سخن رسول خدا (ص) : «و او ولي هر مؤمني پس از من است » از طريق ابن عباس روايت شده است و طيالسي آن را اين گونه نقل نموده : براي ما أبو عوانة از أبو بلج و او از عمرو بن ميمون از ابن عباس براي ما روايت نموده‌اند كه رسول خدا به علي فرمود : « تو پس از من ولي هر مؤمني هستي ».



اين حديث را احمد بن حنبل (ج1ص330 الي 331 ) روايت نموده و با همان سند حاكم نيشابوري در (ج3ص132الي 133) نقل كرده و مي گويد: "اين حديثي صحيح السند است " و ذهبي با نظر حاكم موافقت نموده (و آن را صحيح معرفي نموده است) و اين حديث همين‌ گونه است كه اين دو گفته‌اند .

[ الالباني ، محمد ناصر الدين ، السلسلة الصحيحة ، ج 5 ص222]




احمد بن حنبل ــ امام حنبلي‌ها ــ اين حديث را در دو كتابش مسند و فضائل الصحابة ، روايت كرده است :



حدثنا عبد اللَّهِ حدثني أبي ثنا يحيى بن حَمَّادٍ ثنا أبو عَوَانَةَ ثنا أبو بَلْجٍ ثنا عَمْرُو بن مَيْمُونٍ قال إني لَجَالِسٌ إلى بن عَبَّاسٍ إذا أَتَاهُ تِسْعَةُ رَهْطٍ فَقَالُوا يا أَبَا عَبَّاسٍ أما ان تَقُومَ مَعَنَا واما أَنْ تخلونا هَؤُلاَءِ قال فقال بن عَبَّاسٍ : بَلْ أَقُومُ مَعَكُمْ قال وهو يَوْمَئِذٍ صَحِيحٌ قبل أَنْ يَعْمَى قال فابتدؤا فَتَحَدَّثُوا فَلاَ ندري ما قالوا قال: فَجَاءَ يَنْفُضُ ثَوْبَهُ وَ يَقُولُ أُفْ وَتُفْ وَقَعُوا في رَجُلٍ له عَشْرٌ وَقَعُوا في رَجُلٍ قال له النبي صلى الله عليه وسلم . . . فقال له أَمَا تَرْضَى أَنْ تَكُونَ مِنِّى بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ من مُوسَى الا أَنَّكَ لَسْتَ بنبي ، انه لاَ ينبغي أَنْ أَذْهَبَ الا وَ أَنْتَ خليفتي قال : وقال له رسول اللَّهِ : « أنت وليي في كل مُؤْمِنٍ بعدي » .



[أحمد بن حنبل الشيباني ، ، متوفاي 241هـ ، مسند أحمد بن حنبل ، ج 1ص330 ، دار النشر: مؤسسة قرطبة – مصر.]


و دهها منبع دیگر هم هست

هر کس با عقل و تفکر میخواهد بنگرد هعر کس منصف است همین قسمت خطبه را بخواند که کاملا مورد توافق شیعه و سنی است

بخوانید و بعئد بگوئید معنی کلمه مولاه با اون کلمه اولی به انفسکم مرتبط هست

یا نه هیچ ربطی به حرفهای قبلی نداره و به دوستی و محبت مربوط میشه
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
من زیاد اهل این کارها نیستم اما چون خودتون رسما گفتید از این به بعد میخواهد اشتباه ها و تناقض های منو بیان کنید

منم همین کار رو میکنم البته امیدوارم بتونید جواب بدهید

چون شما همیشه از سئوالهای اینجوری با عوض کردن قه طفره رفتید


در همین پست قبلی

۱- غدیر خم بنظرتون هنوز هم جای خوش آب و هوایی است و چشمه داره و واحه است

ممکنه یک قسمت از اون برنامه ای که بصورت زنده در روز عید غدیر پخش شده رو اینجا بگذارید




۲- تکلیف چیه

در نماز میگوئیم السلام و علیک ایها النبی و رحمه الله و برکاته


مگر اهل سنت اعتقاد ندارند پیامبر و همه مردگان نه بما سود دارند و نه زیان و برعکس و همچنین میگوئی از حال ما کاملا بی خبر هستند


پس چرا در مهمترین عبادت اسلام هر نفر باید در رئز حد اقل ۵ بار به پیامبر سلام بفرسته در حالیکه وقتی پیامبر اون رو نمیگیره و جواب هم نمیده مگر میشه خدا ما رو به یک کار بیهوده دعئت ک


در مورد سلام بر خودمان خوب ما زنده هستیم و برای خود در نماز سلامتی میخواهیم و برای بندگان صالح هم بری زنده و برخی مورده اند که میشه بنا بر اعتقاد شما بگیم فقط بر صالحین زنده

اما پیامبر چی

خدا که پیامبر نیست تا بتونه به قول شما گناه و اشتباه هم بکنه
از خدا بعیده کار بیخود و تلف انجام بده


دهها مورد از این مطالب داریم که تا در جواب دادن به مشکل خوردید اون رو سریعا با یک تاکتیک پیچوندید و فکر کردید از یاد بقیه هم میرود

فعلا این دوتا رو پاسخ درست بدهید تا موارد بعدی رو هم ارائه کنم

با تشکر
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
شیعه و سنی مشکل نیست، اصل اسلام بر حق نیست!... نه تنها اسلام، بلکه تمام ادیان آسمانی خرافاتی بیش نیست و ناشی از جهل و میل به جاودانگی انسانه. برین زندگی کنین و دنیاتونو برای خودتون بهشت کنین و به هوای بهشت آخرت، دنیاتونو جهنم نکنین.
باشد که رستگار شوید...
     
  
مرد

 
ACEGIKMO: شیعه و سنی مشکل نیست، اصل اسلام بر حق نیست!... نه تنها اسلام، بلکه تمام ادیان آسمانی خرافاتی بیش نیست و ناشی از جهل و میل به جاودانگی انسانه. برین زندگی کنین و دنیاتونو برای خودتون بهشت کنین و به هوای بهشت آخرت، دنیاتونو جهنم نکنین.
مثلا کدوم قوانین اسلامی باعث جهنم شدن دنیا میشه اسلام با خوب زندگی کردن هیچ منافاتی نداره


gavadd: دوست عزیز هم اسلام واقعیت هست و هم شیعه خیلی ببخشید ولی جنابعالی که یک همچین تفکری داری فکر میکنم باید بری چماغت رو برداری و بری تو غار زندگی کنی دل تو و عقل تو و آدمهای مثل تو دیگه دل نیست و روحت هم واقعا شیطانی شده .
در مورد شیعه هم باید بگم دلیل آوردن برای اقایان اهل سنت دیگه واقعآ کافی هست برن و کتاب شبهای پیشاور رو بخونن البته من شنیدم که از روی کتاب به صورت رادیویی هم تعداد ۹ کیلیپ صوتی تهیه شده که هر ده شب مناظره ای که توی اون هست رو قرار داده البته مناظره شب اول و شب دوم باهم هست
اقایان اهل سنت خودشون هم میدونن که حق باعلی ع هست ولی خوب چیکار کنن میدونید که بیشترین تعداد مسلمانان رو سنیها تشکیل میدن متاسفانه خوب اگه به یپروانشون بگن حق با علی ع بود فکر نمیکنید پیروانشون xxxxx میکنن خودشون هم موندن که چه اشتباهی کردن در واقع هم در دنیا و هم در آخرت بد بخت و نفرین شده هستن
راه هدایت روشن هست و نیز راه نابودی انتخاب با خود اونهاست .
gavadd: کتاب شبهای پیشاور
این کتاب یا تخیلی است یا طرف های مناظره عالم نبودن

مگر میشه تو دهها مباحثه همه مخالفان مثل بز اخفش بگن صحیح است صحیح است اونهم مقابل یک منبری نه یم ععالم تراز اول و مجتهد

gavadd: قایان اهل سنت خودشون هم میدونن که حق باعلی ع هست
خداییش اینو راست میگیمیدونن و خودشون رو به نادانی زدند
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: من زیاد اهل این کارها نیستم اما چون خودتون رسما گفتید از این به بعد میخواهد اشتباه ها و تناقض های منو بیان کنید

منم همین کار رو میکنم البته امیدوارم بتونید جواب بدهید
بفرمائید
ametis: - غدیر خم بنظرتون هنوز هم جای خوش آب و هوایی است و چشمه داره و واحه است

ممکنه یک قسمت از اون برنامه ای که بصورت زنده در روز عید غدیر پخش شده رو اینجا بگذارید
من گفتم خوش آب و هوا؟!!!
در ضمن ، خوش آب و هوا به چه شکلی ؟ نکنه منظورتون مثل درکه یا شمال ایرانه پوشیده از جنگل؟
برای یه بیابون بی آب و علف که مردمش فقط شن و ماسه می بینن وجود یه چشمه یا برکه با چند تا درخت که بشه زیرش کمی استراحت کرد میشه جای سرسبز و خوش آب و هوا
پس فرق خوش آب و هوای شما با یه بیابان گرد رو میشه از این مطلب فهمید
اینم کلیپ از غدیر خم البته اون موقع این درختان نبودن و حتما درختها بارها کاشته شدن چون معمولا درختان جنوبی عمر ۱۴۰۰ ساله نداره



ametis: - تکلیف چیه

در نماز میگوئیم السلام و علیک ایها النبی و رحمه الله و برکاته


مگر اهل سنت اعتقاد ندارند پیامبر و همه مردگان نه بما سود دارند و نه زیان و برعکس و همچنین میگوئی از حال ما کاملا بی خبر هستند
قبلا کاملا توضیح دادم باز هم اگه جا نیوفتاده توضیح میدم
ametis: پس چرا در مهمترین عبادت اسلام هر نفر باید در رئز حد اقل ۵ بار به پیامبر سلام بفرسته در حالیکه وقتی پیامبر اون رو نمیگیره و جواب هم نمیده مگر میشه خدا ما رو به یک کار بیهوده دعئت ک
بارت توضیح دادم که قرار نیست حتما پیامبر این سلام ما رو بگیره یا جواب بده ما در نماز به بندگان صالح خداوند هم سلام میدیم و اونها هم با توجه به اینکه بسیاریشون زنده هستند صدای ما رو نمی شنوند اما این سلام بواسطه کار نیکوئی که انجام دادند و جزء صالحان قرار گرفتن در پرونده اعمالشون بعنوان یک حسنه ثبت میشه همینطور در پرونده ما بعنوان یک حسنه
در نماز علاوه بر پیامبر به همه انبیاء سلام می فرستیم و این نوعی اعتقاد آوردن به بقیه انبیاء هست همانطور که خداوند دستور داده که به همه پیامبران ایمان بیاوریم فرقی بین اونها نیست
حتی اگر فرض رو بر این بگیریم که پیامبر می شنوه دادن سلام مستحبه ولی جوابش واجب پس در صورت شنیدن سلام ما پیامبر باید جواب سلام ما رو بده ولی ما چیزی از این جواب نمی شنویم ، همین نشون میده که این جریان یکطرفه هست
ametis: خدا که پیامبر نیست تا بتونه به قول شما گناه و اشتباه هم بکنه
از خدا بعیده کار بیخود و تلف انجام بده
دقیقا ما هم نگفتیم خداوند کار بیهوده می کنه
اینجا هم ، ما با این کار یه نوع بیعت دوباره با انبیاء و پیامبر و بندگان صالح نشون میدیم
اینو بدونید که پیامبر در نماز بر خودش صلوات هم می فرستاده و میگفته: الهم صلی علی محمد و آله محمد"
آیا پیامبر کلمات بیهوده بر زبان جاری میکرده و بجای اینکه بگه پروردگارا بر من و اهل بیتم درود فرست میگفته پروردگارا بر محمد و اهل بیتش درود فرست؟!!!!

ametis: دهها مورد از این مطالب داریم که تا در جواب دادن به مشکل خوردید اون رو سریعا با یک تاکتیک پیچوندید و فکر کردید از یاد بقیه هم میرود
من در مقابل شما کم نمیارم که بخوام بپیچونم!
     
  
صفحه  صفحه 30 از 54:  « پیشین  1  ...  29  30  31  ...  53  54  پسین » 
مذهب
مذهب

شیعه بر حق تر است یا سنی؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA