ارسالها: 152
#312
Posted: 14 Feb 2015 19:58
مهم این نیست که دین چی میگه
جالب اینجاس شیعه میگه امام زمان غایبه و سنی میگه اصلا به دنیا نیومده
اما من یه چی میگم اگه امام زمانی هست این یعنی محمد منجی اخر نبوده و یکی دوباره ظهور میکنه که راه راست رو نشون بده
یا قران دروغه یا امام زمان
کاملا مشخصه که قران رو همه قبول دارن و امام زمان...
امام زمان همون فکر ماست که درست و غلط رو تشخصی میده
تقصیر برگ ها نیست آدم ها همینند،
نفس میدهی له ات میکنند...
به افتخار کوروش بزرگ = دریای هچا پارس ای تی
نه عرب نه فارس
ارسالها: 35
#314
Posted: 2 Mar 2015 21:04
اینجا بحث سر اینه که کدوم بر حق اند یعنی موضوع هیچکدوم از نگاه من یا شما و غیره بر حق نیستند رو باید کنار گذاشت...
از نظر خلافت از نظر من و نگاهی که من به این موضوع دارم حق با شیعیان هستند و در موضوع اقامه نماز حق با گروه سنی
هر دو گروه در مواردی بر حق هستن..
- این پلیسی که کُشتی، زن بود!
+ مگه زنها نمیخوان برابر باشن؟!... خب بذار برابر باشن!
Ghost dog;the way of samurai
ارسالها: 24568
#315
Posted: 2 Mar 2015 21:08
s_khalse: اینجا بحث سر اینه که کدوم بر حق اند یعنی موضوع هیچکدوم از نگاه من یا شما و غیره بر حق نیستند رو باید کنار گذاشت...
از نظر خلافت از نظر من و نگاهی که من به این موضوع دارم حق با شیعیان هستند و در موضوع اقامه نماز حق با گروه سنی
هر دو گروه در مواردی بر حق هستن..
نماز و آداب نماز در تسنن کاملتره .و همینطور مدل ایستادن مخصوصا" در مردان ، که عبودیت کامل رو میرسونه
( دست به سینه) و همچنین آداب وضو
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ویرایش شده توسط: andishmand
ارسالها: 35
#317
Posted: 7 Mar 2015 10:29
andishmand: نماز و آداب نماز در تسنن کاملتره .و همینطور مدل ایستادن مخصوصا" در مردان ، که عبودیت کامل رو میرسونه
( دست به سینه) و همچنین آداب وضو
کاملا موافقم
ebi75: اینجا بحث بر سر اینه که کدوم بر حق ترند یعنی موضوع این که هر دو گروه در مواردی بر حق هستند رو باید کنار گذاشت ... و اینو مد لحاظ قرار داد که کدوم بر حق ترند .
حق از حقیقت گرفته شده .. ..حقیقت چیز کشف شدنی نیست که خودش رو به بشر تحمیل کنه بلکه حقیقت رو نگرش بشر می سازه و ریشه در وابستگی به تفکر(منطق و فلسفه).. اعتقاد و ایدئولوژی داره .
من اونی رو بر حق تر میدونم که برای اثبات برحق بودن خودش به ناحق حقایق دیگه رو حق کشی نکنه و بپذیره چون نگرشها متفاوته پس حقایق هم متفاوته و میتونه اون چیزی رو که ما بر حق میدونیم لزوما بر حق نباشه و حق با حقیقتی باشه که ما اون رو ناحق ، ناحق میدونیم .
این چیزی که شما میگین اصلا نگاه دینی نیست . از نگاه دینی میگه کدوم بر حق ترند؟ در دین فقط یک چیز درسته و نگرش فقط نگرش نیروی برتره...
برای تشخیص اینکه کدوم بر حق اند باید تمامیه ریز قوانین و اعمال و اداب رو مورد برسی قرار داد که مطمینا نه وقتش هس نه این سایت موضوعه به این گستردگی رو میطلبه و فکر هم نمیکنم کسی در این سایت سواد تفسیر هرمنوتیک قران و کتب دیگه رو داشته باشه ...
اینکه کدام بر حق اند یعنی یکی از این دو کاملا بی عیب هستنش پس نمیشه گفت کدام بر حق اند!!! هر کدوم در مواردی حق دارن...
SPARTAK: فرض کنیم دو گروه باشند که یکی معتقد است زمین مسطح است و در انتها به دریا ختم میشه و اب دریا هم در نهایت از لبه های زمین میریزه پایین و گروه دیگه معتقد باشه زمین مسطح است و هیچ انتهایی نداره
حالا سئوال کنن کدوم گروه درست تر میگن
ایا اینکه بگیم هر دو گروه در نادانی مطلق به سر میبرند خارج از موضوع میشه
دو گروه بر سر یک باور عجیب و نادرست اختلافاتی دارن
وقتی هنوز اصل اعتقاد قابل اثبات نیست و علمی و منطقی نمیشه اون رو اثبات کرد ....بحث بر سر حقانیت درست نیست
نه دوست عزیز اجازه ما در دخالت به اعتقادات تا اونجایی که موضوع کلی باشه من خدایی رو باور ندارم و خدای کسی رو انکار نمیکنم ولی همه ازادن هر چیزی رو به پرستن و دربارش صحبت کنن حتی سنگ تا جایی که اون رو سمت من پرتاب نکنن
شما نظر دیگران رو باطل میدونی در حالی که نظر خودت هم کاملا تایید شده نیس اگه اتییست و خدا ناباوری کاملا اثبات شده بود همه دنیا مث من و شما خدا ناباور بودن
ولی دخالت ما در موضوعات دینی در همون سطح وجود خداست اگر وارد جزییات بشیم و بخوایم که از بحث مسلمانان و مسحیان و یهودیان در مورد دینشون جلوگیری کنیم این میشه تجاوز به ذهن افراد ...
همه ازادن درباره این موضوع که کدوم بر حق ترند بحث کنن
چون موضوع تاپیک اینه که با توجه به احکام اسلام کدام بر حق ترند
حالا شما میگی اسلام اصلا بر حق نیست باشه اصن قبول ولی اصن موضوع این نیس اون تاپیکش یجای دیگس این تاپیک موضوعش کاملا فرق میکنه
- این پلیسی که کُشتی، زن بود!
+ مگه زنها نمیخوان برابر باشن؟!... خب بذار برابر باشن!
Ghost dog;the way of samurai
ویرایش شده توسط: s_khalse
ارسالها: 35
#319
Posted: 8 Mar 2015 00:13
SPARTAK: منم منظورم دخالت در اعتقادات شخصی مردم نیست
اما وقتی اینجا به اشتراک میزارن یا در جامعه بعنوان نگرش و دین و اعتقاد رسمی عنوان میشه فرق۴ داره
هر کس ازاده هر چی رو میخواد بپرسته حتی موش و خر و سگ و......
اما اگر بخواد بقیه رو هم دعوت کنه یا بخواد دفاع کنه از اعتقادش اونجا دیگه فرق داره و بقیه هم حق اظهار نظر دارن بصورت کامل
دعوت نمیکنن تو این تاپیک که! بررسیه...
SPARTAK: اتفاقا این نقطه تمایز انسان با سایر موجوداته
الان اثبات شده که سیگار عامل اصلی در سرطان هست ....ایا همه مردم دیگه سیگار نمیکشن
الان هم خدا و این باورهای خرافی نقش همون سیگار و تدخین و خلصه رو داره
قیاس مع الفارق چرا میکنین
الان دقیقا حکم یک موضوعی را با موضوع دیگری مقایسه کردین!!!!
SPARTAK: با حرفتون مخالفم
اگر کسی اعتقادات شخصی خودش رو برای خودش نگه داره اونوقت حرف شما درسته
اما وقتی در معرض نظر دیگران و یا در مقام تبلیغ بر میخیزند اونوقت دیگه حریم خصوصی نیست
ضمنا موضوع تاپیم اینکه شما میگی نیست و ننوشته جایی که .........با توجه به احکام اسلام کدام بر حق ترند
بلکه موضوع تاپیک فقط اینه ((((((شیعه بر حق تر است یا سنی؟)))))
جالبه که یکی از عادات خدا باوران و کلا باورمندان به ماورا و این توهمات همینه که
تفسیر به رای میکنن بدون دلیلی و این تفسیر و حق مطلق میدونن و دیگر اینکه بدون هیچ گونه تحقیق و اطلاعات در مورد دین هم که باشن برای دفاع از دین و اعتقادشون کم نمیزارند و خودشون رو حق مطلق میدونن
شما به صفحه اول تاپیک اگه برین نویسنده تاپیک یه خداباوره مسلمانه و یک خداباور مسلمان نمیاد در چارچوب قواعد ما این مذاهب رو مقایسه کنه بلکه در چهارچوب احکام اسلامی این کارو میکنه که عقل و قران و سنت پیامبر هستن...
- این پلیسی که کُشتی، زن بود!
+ مگه زنها نمیخوان برابر باشن؟!... خب بذار برابر باشن!
Ghost dog;the way of samurai
ارسالها: 35
#320
Posted: 9 Mar 2015 21:53
ebi75: جوک میگی .. الان من اگه بخوام ببینم کدوم یک از مذاهب هندو بر حق تره
داداشم خیلی جالبه که شما به جملات خودتم توجهی نمیکنی مذاهب هندو هم بر اساس دین هندو نوشته شدن.
یکی از مذاهب احکام هندو رو کامل اجرا میکنه و یکی از مذاهب احکام هندو رو ناقص حالا شما برای اینکه بدونی کدوم یک از مذاهب بر حق تره به احکام اسلامی مراجعه میکنی؟ نه به احکام دینه هندو
چون از لحاظ احکام و دستورات هندو داریم بررسی میکنیم که کدوم مذهب برحق تره...
کما اینکه قیاس هندو با اسلام و کلا با ادیان ابراهیمی ..قیاس مع الفارق
.
مذهب ایکس بر حق تره چون احکام هندو رو کامل انجام میده مذهب ایگرگ برحق نیست چون دستورات هندو رو درست انجام نمیده.
درکش خیلی هم سخت نیست.
موضوع تاپیک این نیست که اسلام بر حق است یا لایکی و اتییستی و ... موضوع اینه که شیعه بر حقه یا سنی
یعنی شما باید اسلام رو قبول داشته باشی یا فرض رو بر قبوله این دین بگزاری و بعد بحث کنی... همون کاری که من کردم این دین رو قبول نداشتم ولی فرض رو بر این گذاشتم که قبول دارم و بعد نظرم رو گفتم... که تو صفحه قبل هست
- این پلیسی که کُشتی، زن بود!
+ مگه زنها نمیخوان برابر باشن؟!... خب بذار برابر باشن!
Ghost dog;the way of samurai