انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 38 از 54:  « پیشین  1  ...  37  38  39  ...  53  54  پسین »

شیعه بر حق تر است یا سنی؟


مرد

 
sssclipe: خوب معلومه این چه حرفیه فقط شیعه اصلا عالم هستی به عشق ۵ نفر ساخته شده محمد ع علی ع فاطمه س حسن ع حسین ع
ما که در مقابل اونها کسی نیستسم یه گناه کار هستیم خدا از گناهامون بگزره
چه جالب
پس اون همه انسانی که قبل از این ۵ نفر اومدن و مردن و دیگرانی که هنوز نامی از این ۵ نفر نشنیدن فرقی با جانوران ندارنند. و مورد باز خواست قرار نمیگیرن و خداوند از تقصیراتشون میگذره
     
  
مرد

 
فکر میکنم امروز بحث اینکه کدامیک از این دو مذهب دین اسلام بر حق هستند موضوع اصلی نیست، در زمانه ای که خاورمیانه در آتش جنگ و تروریسم در حال سوختنه، مهمترین کار اتحاد بین ملت های عمدتا مسلمان این منطقه و خروج از دام تفرقه اندازی به قصد تجزیه کشورهای منطقه است
     
  
مرد

 
rostam91: دوست عزیز اول سلام

ببخشید طبق قوانین ،تاپیک ها جای احوال پرسی و سلام و علیک نیست ، اگر ابتدای پستم سلام نکردم علتش این بود
علیک السلام
rostam91: اهل سنت چنین روایاتی رو میدازن توی سطل آشغال چون روایتی که شما نقل کردید کاملا ناقصه؛ هر روایت شامل خصوصیاتی باید یاشه تا مورد قبول واقع بشه که داشتن رجال حدیث و سند حدیث مهمترین مشخصه هست
این آقای صفوری روایت رو خودش از انس شنیده؟ مسلما نه
ایشون چند سده بعد از پیامبر زندگی میکردهپس باید روایت رو از افراد دیگه شنیده باشه و اینجا چنین افرادی ذکر نشدن پس همین ابتدا این روایت باطله و نزد علمای اهل سنت ارزشی نداره اونقدر بی ارزش که من سنی هم بار اوله میشنوم با اینکه اینقدر پای علمای دین نشستم
این متن رو عینا از کتاب نزهة المجالس ، جناب شیخ عبدالرحمن صفوری، ازعلمای شافعی و شخصیتی برجسته در بین علما و مردمان اهل سنت . جلد دوم صفحه ۱۸۴ نقل کردم
حالا اینکه شما جناب صفوری که از علمای مورد وثوق برادران اهل سنت هست رو قبول ندارید ، نمیشه راجع بش بحث کرد
در مورد اینکه از چه کسی نقل کرده و مستنداتشون چی بوده ، به علت طولانی بودن و همچنین مورد اعتماد بودن شخص ، کامل ذکر نکردم ، ولی اسم کتاب و صفحه رو هم گذاشتم تا در صورت ابهام، مطالعه فرمایید

rostam91: مسلما عمر و عثمان و علی و حسن و حسین و .... به پای پیامبر ( امین )نمی رسن چه رسد به ابوبکر

بر اینکه ابوبکر صدیق است ، هیچ بحثی نیست ، صحبت امامین حسن . حسین ، علی نبود اصلا
و اینکه فراموش نکنم که ائئمه ای که شما نام بردید ، معصوم هستند ، یعنی گناهی مرتکب نشدن

اگر شما پستی رو که من در پاسخ اون دوستمون این حرف هارو زدم رو میخوندید ، متوجه میشدید که نظر من بر این نیست که چه مذهبی بر حق هست ، صرفا از این جهت بود که ایشون ، شیعیان رو خرافه پرداز نامیدن بود
که البته شما هم همچین نظری دارید و شیعیان و کسانی که از کسی به جز خدا مدد و یا جاجت بخوان رو مشرک خطاب کردید ، حال سوالی مطرح میشه که آیا شما حاجت خواستن از دیگران رو مطلقا شرک میدونید یا صرفا در مورد اموات این قضیه صدق مکنه؟
     
  
مرد

 
limoshirin65: بر اینکه ابوبکر صدیق است ، هیچ بحثی نیست ، صحبت امامین حسن . حسین ، علی نبود اصلا
و اینکه فراموش نکنم که ائئمه ای که شما نام بردید ، معصوم هستند ، یعنی گناهی مرتکب نشدن
معصوم!!!
در مذهب من هیچ کس معصوم نیست ، تنها پیامبر خداست که در ابلاغ وحی به نص قرآن دارای عصمت است و دستورات و وحی خداوند را بدون کم و کاست و زیادتی ابلاغ میکنند.
خود پیامبر هم در امور دنیوی دچار خطا و اشتباه شده اند باز به نص قرآن و خداوند در قرآن پیامبرش را به خاطر آنها مورد بازخواست و عتاب قرار داده است ( آیات سوره میارکه تحریم و سوره مبارکه عبس).
limoshirin65: اگر شما پستی رو که من در پاسخ اون دوستمون این حرف هارو زدم رو میخوندید ، متوجه میشدید که نظر من بر این نیست که چه مذهبی بر حق هست ، صرفا از این جهت بود که ایشون ، شیعیان رو خرافه پرداز نامیدن بود
من اون پست رو خوندم و نظر شما رو تایید کردم و گفتم که خرافه در همه ادیان موجوده و باید بکوشیم که از دین خرافه زدایی بشه
در ضمن ایرادی به اون پست نداشتم و فقط اون روایت رو نقد کردم و اینکه طرز بیان شما یا ناقص یود یا کلا روایت غلطه
rostam91: در همه ادیان خرافه و غلو وجود داره کم یا زیاد
اهل سنت هم بری نیستند اما باید خرافه زادیی کرد و دین رو از خرافه پاک
limoshirin65: که البته شما هم همچین نظری دارید و شیعیان و کسانی که از کسی به جز خدا مدد و یا جاجت بخوان رو مشرک خطاب کردید ،
تاکید میکنم شیعیان مشرک نیستند چون به خدای متعال و پیامبرش ایمان دارند اما کارهایی انجام میدهند که شرک آلوده مثل خیلی از سنیها که چنین کارهایی انجام میدن

limoshirin65: حال سوالی مطرح میشه که آیا شما حاجت خواستن از دیگران رو مطلقا شرک میدونید یا صرفا در مورد اموات این قضیه صدق مکنه؟
حاجت خواستن از زنده و مرده فرقی نداره هر چیز غیر دنیوی رو از مرده و زنده بخواهی از قبیل آمرزیدن ، بهشت نصیب کردن، از آتش جهنم دور داشتن، یا هر چیزی که از توانایی بشر خارج باشه ( در حیطه قدرت خداوند باشه ) خواستن شرکه

یه نکته هم روشن کنم چون ممکنه سوال بعدی شما باشه ..
در خواست دعا از مادر یا عالم دینی یا هر کس دیگه یا طلب بخشش از افراد هیچ ربطی به شرک نداره و در قرآن هم نمونه طلب دعا و بخشش وجود داره
limoshirin65: این متن رو عینا از کتاب نزهة المجالس ، جناب شیخ عبدالرحمن صفوری، ازعلمای شافعی و شخصیتی برجسته در بین علما و مردمان اهل سنت . جلد دوم صفحه ۱۸۴ نقل کردم
حالا اینکه شما جناب صفوری که از علمای مورد وثوق برادران اهل سنت هست رو قبول ندارید ، نمیشه راجع بش بحث کرد
در مورد اینکه از چه کسی نقل کرده و مستنداتشون چی بوده ، به علت طولانی بودن و همچنین مورد اعتماد بودن شخص ، کامل ذکر نکردم ، ولی اسم کتاب و صفحه رو هم گذاشتم تا در صورت ابهام، مطالعه فرمایید
اما در مورد این شخص
اهل سنت هزار چهره دارن که کتابهای مختلفی نوشتن هر کدومشون هم ممکنه برای منطقه خودشون شناخته شده
قرار نیست هرچی توی کتب هست رو باور کرد هر کسی ممکنه فتوایی بده و روایتی رو نقل کنه
آیا روایت شما در صحیحین موجوده؟ آبا کتاب صفوری جزء کتب صحیح اهل سنته؟
     
  
مرد

 
rostam91: در مذهب من هیچ کس معصوم نیست ، تنها پیامبر خداست که در ابلاغ وحی به نص قرآن دارای عصمت است و دستورات و وحی خداوند را بدون کم و کاست و زیادتی ابلاغ میکنند.
بله ، شما درست میفرمایید ، معصوم از نظر شیعیان رو عرض کردم ، که البته با توجه به آیه ابتلای ابراهیم (علیه‌السلام) ،( آیه ۱۲۴ سوره بقره )، و استناد به این آیه ، میشود امامت و معصومیت ائئمه رو اثبات کرد ، که فعلا مورد بحث ما نیست

rostam91: خود پیامبر هم در امور دنیوی دچار خطا و اشتباه شده اند باز به نص قرآن و خداوند در قرآن پیامبرش را به خاطر آنها مورد بازخواست و عتاب قرار داده است ( آیات سوره میارکه تحریم و سوره مبارکه عبس).
این که شما با توجه به آیات سوره های اشاره شده که خداوند از پیامبر بخواد که استغفار کند ، و به این دلیل شما پیامبر خدا رو خطاکار بنامید ، مصداق بارز شرکه ، دلیلشم در زیر به تفسیر توضیح دادم:

به بیان دیگر استغفار پیامبر ،برای دفع عارض شدن گناه و غفلت است نه برای برطرف کردن گناهی که مرتکب شده باشد. در قرآن موارد زیادی مغفرت خدا نسبت به کسانی به کار رفته که اصلاً گناهی نکرده چون تکلیفی نداشته نظیر مستضعفینی که راه نجات از کفر بر آن ها مسدود بوده و کسانی که از جهاد معذور بوده و نیز کسانی که مضطر به خوردن از حرام شده اند. از این قبیل آیات این نکته بدست می آید که صفت مغفرت در خدا مثل صفت رحمت و هدایت او است که به امور تکوینی و تشریعی تعلق می گیرد یعنی خدا یک وقتی گناهان را مورد عفو قرار می دهد و یک وقتی از وضع حکمی که اقتضا تشریع را دارد صرف نظر می نماید و گاهی از نزول بلایا و مصائب صرف نظر می کند چون حوادث و مصائب همیشه معلول گناه نیست تا بگویيم خدا گناهان مردم را بخشیده است.
به دلیل قرآني نیز استغفار انبیا دلیل بر عدم عصمت آنها نمی باشد زیرا خدا در قرآن برخی از بندگانش را به «مخلًصین» توصیف نموده و معنای آن اینست که آن ها از وسوسه نفس و شیطنت شیطان در امان هستند و روی این جهت شیطان از دسترسی و اغوای آنان اظهار عجز نموده و خدا درباره عده اي از انبیا مثل ابراهیم و یعقوب و اسحاق و برخی دیگر از آنان صریحاً فرموده که ایشان از مخلصین هستند. و از طرفی دیگر از همین مخلصین که از گزند گناه مصونند در قرآن حکایت نموده است که از خدا طلب مغفرت نموده اند و یا مأمور به استغفار شده اند.

حال اگر این طلب آمرزش آن ها دلیل عدم عصمت شان باشد باید بگوئیم با مخلص بودن شان قابل جمع نیست و خدا نعوذ بالله در قرآن متناقض سخن گفته، از یک طرف این ها را از مخلصین شمرده و از طرفی دیگر گفته باید برای گناه شان استغفار کنند، در حالی که در قرآن اختلاف و تناقض وجود ندارد و خدا راه نفوذ باطل را از قرآن نفی نموده و عصمت آن را برهانی نموده است.

rostam91: من اون پست رو خوندم و نظر شما رو تایید کردم و گفتم که خرافه در همه ادیان موجوده و باید بکوشیم که از دین خرافه زدایی بشه
در ضمن ایرادی به اون پست نداشتم و فقط اون روایت رو نقد کردم و اینکه طرز بیان شما یا ناقص یود یا کلا روایت غلطه
عرض کردم برای عدم پیدایش چنین شک و شبه ایی ، من متن روایت رو عینا از روی کتابی که هم نویسنده کتاب و هم کتاب ، دارای مقام بین اهل سنت هست نقل کردم ، مضاف بر اینکه رفرنس کامل به همراه شماره صفحه رو هم اعلام کردم
     
  
مرد

 
rostam91: تاکید میکنم شیعیان مشرک نیستند چون به خدای متعال و پیامبرش ایمان دارند اما کارهایی انجام میدهند که شرک آلوده مثل خیلی از سنیها که چنین کارهایی انجام میدن
ما شیعیان برای نذر و واسطه قرار دادن افراد دارای مقام بالا (نزد خداوند) چه از نظر شاّن و منزلت و چه از نظر عاری بودن از گناه ، با کمال احترام به سراغ این اشخاص میریم ، نماز میخونیم و نذر ونیاز میکنیم که همه اینکار هارو به نيت تقرب به خدا انجام میدیم و ثوابش رو به روح امامانمون هديه مى كنیم و ازشون کمک میخوایم ، نه اینکه این اشخاص رو خدا بدونیم یا جایگزین خدا بدونیم ، که شما این کا رو شرک دونستید

rostam91: تاکید میکنم رفتن به زیارت قبور هیچ مانعی نداره اما حاجت خواستن از مرده میلما شرکه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

rostam91: حاجت خواستن از زنده و مرده فرقی نداره هر چیز غیر دنیوی رو از مرده و زنده بخواهی از قبیل آمرزیدن ، بهشت نصیب کردن، از آتش جهنم دور داشتن، یا هر چیزی که از توانایی بشر خارج باشه ( در حیطه قدرت خداوند باشه ) خواستن شرکه

یه نکته هم روشن کنم چون ممکنه سوال بعدی شما باشه ..
در خواست دعا از مادر یا عالم دینی یا هر کس دیگه یا طلب بخشش از افراد هیچ ربطی به شرک نداره و در قرآن هم نمونه طلب دعا و بخشش وجود داره
بسیار خوب ، یعنی شما میفرمایید ،فقط حاجت خواستنه ، حاجتی که فقط از عهده خدا بر میاد ، اگر از کسه دیگه بخوایم شرک به حساب میاد؟؟
و به طور مثال اگه ما مریض شیم و نزد پزشک بریم و حاجتمون رو بیان کنیم (که همان حاجت عافیت یا سلامتی باشه) شرک به حساب نمیاد ، درست متوجه شدم؟ !!!!!

اگر اینچنین باشه پس باید بگیم همه مردم و حتی پیامبران خدا هم نعوذ بالله مشرک هستند ، چون در نبرد هایی که انجام میدادند ، از مردم کمک میخواستند ، در صورتی که پیروزی نبردی که شمار دشمن ۱ به ۴ بوده گاها ، فقط از خدا ساخته بوده ، پس چرا پیامبران از مردم کمک میخواستند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

دوست محترم من ، خوبه بجای اشکال تراشی کمی به قرآن توجه بیشتری کنیم
در آیات 38 تا 40 سوره نمل ، آمده است:

قال یا ایها الملاء ایکم یاتینی بعرشها قبل ان یاتونی مسلمین قال عفریت من الجن انا اتیک به قبل ان تقوم من مقامک و انی علیه لقوی امین قال الذی عنده علم من الکتاب انا اتیک به قبل ان یرتدّ الیک طرفک فلما راه مستقراً عنده قال هذامن فضل ربی ... (جناب سلیمان به حضار درمجلس گفت: کدام یک از شما تخت بلقیس را پیش از آن که نزد من آید و تسلیم من شود برایم خواهید آورد؟ از آن میان عفریت جن گفت: من چنان در آوردن تخت او قادر و امینم که پیش از آن که تو از جایگاه (قضاوت)خود برخیزی آن را پیش تو آورم. و آن کس که به برخی از دانش کتاب الهی دانا بود (یعنی آصف بن برخیا که دارای اسم اعظم بود) گفت: که من پیش از آن که چشم بر هم زنی تخت را بدین جا آورم. چون سلیمان تخت بلقیس را نزد خود دید گفت: این توانایی از فضل خدای من است)



کاملا مشخصه که آوردن تخت بلقیس با اون عظمت رو از راهی دور و طولانی پیش از چشم بر هم زدن نزد سلیمان، کار انسان ناتوان نیست و آشکاره که این بر خلاف عادت است و جناب سلیمان با آگاهی از این که این کار قدرت خدایی می خواهد از خداوند درخواست آوردن تخت رو نکردند بلکه از مخلوق عاجز درخواست حاجت و کمک نمودند و از حاضران مجلس خود خواست که اون تخت با عظمت رو برای او حاضر کنند. بنابراین خود این تقاضا نمودن جناب سلیمان از مخلوق عاجز که کدام یک از شما می توانید این کار رو عملی نمایید و تخت بلقیس رو پیش از آمدن خودش نزد من آورید، می رساند که مطلق حاجت خواستن از خلق شرک نمی باشد چون خداوند جهان رو دار اسباب قرار داده و شرک هم امر قلبی است اگر انسان کسی رو که حاجت از او می طلبد خدا و یا شریک خدا نداند هیچ مانعی ندارد که از او درخواست حاجت نماید.


rostam91: اما در مورد این شخص
اهل سنت هزار چهره دارن که کتابهای مختلفی نوشتن هر کدومشون هم ممکنه برای منطقه خودشون شناخته شده
قرار نیست هرچی توی کتب هست رو باور کرد هر کسی ممکنه فتوایی بده و روایتی رو نقل کنه
آیا روایت شما در صحیحین موجوده؟ آبا کتاب صفوری جزء کتب صحیح اهل سنته؟
اگر منظور شما از کتب صحیح اهل سنت ، کتب شش گانه اهل سنت هست ، باید عرض کنم این کتب فقط نقل حدیث هستند ، نه نقل روایت ، و اگه به غیر از این کنب ، کتاب دیگه ایی رو قبول ندارید ، نمیشه گفت که ابوبکر هم صدیق است ، چون در روایات کتب دیگر فقط آمده است که ابوبکر صدیق است و نه در احادیث و یا این کتب شش گانه!
«نزهة المجالس و منتخب النفائس»، تالیف عبد الرحمن بن عبد السلام بن عبد الرحمن بن عثمان الصفوری الشافعی
ایشون از علامای مورد وثوق اکثر برادران اهل سنت هستند و دو کتابی که از ایشون نام بردم ، جزء کتب مورد تایید اکثر علمای اهل سنت هست

در کل من برای اثبات حقانیت مذهبم ، بحثی ندارم ، و فکر میکنم شما هم همین نظر رو داشته باشید ، چون هر دو مسلمان هستیم و قرآن رو قبول داریم ، و هیچ کس نمیتونه بگه کدوم مذهب ، مقام بالاتر یا به حق تری نسبت به اون یکی داره ، و تمام این صحبت های من برای این بود
امیدوارم متوجه شده باشید
     
  ویرایش شده توسط: limoshirin65   
مرد

 
من که میگم هیچ کدوم.....! دلیل و منطق هرکسی هم برای خودش قابل احترامه
     
  
مرد

 
limoshirin65: این که شما با توجه به آیات سوره های اشاره شده که خداوند از پیامبر بخواد که استغفار کند ، و به این دلیل شما پیامبر خدا رو خطاکار بنامید ، مصداق بارز شرکه ، دلیلشم در زیر به تفسیر توضیح دادم:
اگر حرف شما درست باشه اسمش میشه کفر نه شرک دوست عزیز
من در بیان دلایلم درباره خطای دنیوی پیامبر به استغفارهای ایشون استناد نکردم ، مشخصه شما نرفتی آیاتی که آدرس دادم رو بخونی!!!! در اون آیات خداوند پیامبرش رو برای انجام اون کارها مورد بازخواست قرار میده

آیات سوره تحریم:
یرای طولانی نشدن از متن عربی صرف نظر میکنم
اى پيامبر چرا براى خشنودى همسرانت آنچه را خدا براى تو حلال گردانيده حرام مى ‏كنى خدا[ست كه] آمرزنده مهربان است (۱)
قطعا خدا براى شما [راه] گشودن سوگندهايتان را مقرر داشته است و خدا سرپرست‏ شماست و اوست داناى حكيم (۲)

متن آیه واضحه که پیامبر نباید حلال خدا رو بر خودش حرام میکرد و سوگند میخورد و خداوند بخاطر اینکار پیامبر رو مورد عتاب و بازخواست قرار میدهد. و بهش دستور میده که سوگندش رو بشکنه
آیات سوره عبس:
چهره در هم كشيد و روى گردانيد (۱)
كه آن مرد نابينا پيش او آمد (۲)
و تو چه دانى شايد او به پاكى گرايد (۳)
يا پند پذيرد و اندرز سودش دهد (۴﴾
اما آن كس كه خود را بى ‏نياز مى ‏پندارد (۵)
تو بدو مى ‏پردازى (۶)
با آنكه اگر پاك نگردد بر تو [مسؤوليتى] نيست (۷)
و اما آن كس كه شتابان پيش تو آمد (۸)
در حالى كه [از خدا] مى‏ ترسيد (۹)
تو از او به ديگران مى ‏پردازى (۱۰)
زنهار [چنين مكن] اين [آيات] پندى است (۱۱)


متن آیات مشخصه و زیاد توضیح لازم نداره فقط خلاصه بگم داستان از این قراره که پیامبر داشته برای متمولین قریش صحبت میکرده که کوری میاد پیشش و از میخواد براش حدیث بگه که پیامبر ناراحت میشه که اون فرد اومده در اون موقع ، و به خیال اینکه اون کوره و نمیبینه اخمهاش رو توی هم میکنه و .....

limoshirin65: زیرا خدا در قرآن برخی از بندگانش را به «مخلًصین» توصیف نموده و معنای آن اینست که آن ها از وسوسه نفس و شیطنت شیطان در امان هستند و روی این جهت شیطان از دسترسی و اغوای آنان اظهار عجز نموده و خدا درباره عده اي از انبیا مثل ابراهیم و یعقوب و اسحاق و برخی دیگر از آنان صریحاً فرموده که ایشان از مخلصین هستند. و از طرفی دیگر از همین مخلصین که از گزند گناه مصونند در قرآن حکایت نموده است که از خدا طلب مغفرت نموده اند و یا مأمور به استغفار شده اند.
از کجا فهمیدید که اینها از گزند شیطان مصون هستند؟؟؟
مگر همین شیطان نبود که آدم رو فریفت مگه آدم پیامبر خدا نیود؟؟؟
این شیطان باعث فریب موسی هم شد و موسی با وسوسه شیطان مرتکب قتل نفس شد، همینطور بدون تحقیق مو و ریش برادرش رو در جریان سامری کشید و بعد که متوجه جریان شد برای خودش و برادرش طلب استغفار کرد، مگه موسی پیامبر اولو العزم نبود.
یوسف مگه پیامبر خدا نبود ؟ همین شیطان چون بجای استعانت از خدا از زندانی خواست تا به حاکم بگه که از موسی در گذر، برای همین خداوند آزاد شدن یوسف رو سالها به تعویق انداخت ، یوسف در قرآن میگه چی؟ میگه شیطان مرا فریفت
یونس چرا توسط ماهی خورده شد؟ مگه پیامبر خدا نبود؟ غیر از اینکه از رسالتش نا امید شد وقتی که دید مردم هدایت نمیشن؟
همه اینها نمونه هائی از اینه که پیامبران هم دچار خطاهای دنیوی میشدن البته این گناه حساب میاد یا خطا ( لزوما خطا گناه محسوب نمیشه) ربطی به ما نداره و حساب و کتابش با خداست اینها رو از این جهت بیان میکنم که بدونیم در امور دنیوی پیامبران و دیگر اولیا هم ممکنه مرتکب اشتباه بشن و باید اون قداستی که غلو هست رو از اونها دور کرد تا بهتر بشه اونها رو شناخت.
limoshirin65: عرض کردم برای عدم پیدایش چنین شک و شبه ایی ، من متن روایت رو عینا از روی کتابی که هم نویسنده کتاب و هم کتاب ، دارای مقام بین اهل سنت هست نقل کردم ، مضاف بر اینکه رفرنس کامل به همراه شماره صفحه رو هم اعلام کردم
اگر عینا نقل کردید پس غلطه شما در پست قبل گفتید که رجال رو از قلم انداختید limoshirin65: در مورد اینکه از چه کسی نقل کرده و مستنداتشون چی بوده ، به علت طولانی بودن و همچنین مورد اعتماد بودن شخص ، کامل ذکر نکردم
اما اینکه رفرنس دادید به کتاب، هر کسی کتاب رو در اختیار نداره که بخونه ، من شما را به چند آیه قرآن رفرنس دادم مطالعه نکردید با اینکه در همه خونه ها قرآن دم دسته چه رسد به کتاب
limoshirin65: ما شیعیان برای نذر و واسطه قرار دادن افراد دارای مقام بالا (نزد خداوند) چه از نظر شاّن و منزلت و چه از نظر عاری بودن از گناه ، با کمال احترام به سراغ این اشخاص میریم ، نماز میخونیم و نذر ونیاز میکنیم که همه اینکار هارو به نيت تقرب به خدا انجام میدیم و ثوابش رو به روح امامانمون هديه مى كنیم و ازشون کمک میخوایم ، نه اینکه این اشخاص رو خدا بدونیم یا جایگزین خدا بدونیم ، که شما این کا رو شرک دونستید
اشکال در همینه دوست عزیز ، مشرکان مکه هم در صدر اسلام همین کار رو میکردند اونها هم بتهاشون رونمادی از افراد خاص و پاک و مقرب خدا میدونستن و برای تقرب به خدا به بت متوسل میشدن
آیه 3 سوره مبارکه زمر:

آگاه باشيد آيين پاك از آن خداست و كسانى كه به جاى او دوستانى براى خود گرفته‏ اند [به اين بهانه كه] ما آنها را جز براى اينكه ما را هر چه بيشتر به خدا نزديك گردانند نمى ‏پرستيم البته خدا ميان آنان در باره آنچه كه بر سر آن اختلاف دارند داورى خواهد كرد در حقيقت‏ خدا آن كسى را كه دروغ‏پرداز ناسپاس است هدايت نمى ‏كند (۳)

limoshirin65: بسیار خوب ، یعنی شما میفرمایید ،فقط حاجت خواستنه ، حاجتی که فقط از عهده خدا بر میاد ، اگر از کسه دیگه بخوایم شرک به حساب میاد؟؟
و به طور مثال اگه ما مریض شیم و نزد پزشک بریم و حاجتمون رو بیان کنیم (که همان حاجت عافیت یا سلامتی باشه) شرک به حساب نمیاد ، درست متوجه شدم؟ !!!!!
پزشک دوست من یک وسیله هست کار ماورائی انجام نمیده
گفتم که حاجتی خارج از توان بنده ،اون پزشک تنها دارو می نویسه و اینکه بهبودی حاصل بشه یا خیر با خداست بارها پزشک دارو می نویسه ولی بهبودی حاصل نمیشه یا بالعکس قضیه یکی سرما میخوره پیش پزشک هم نمیره ولی خوب میشه پس بهبودی رو کی داده مسلما خدا

این موارد شامل امور دنیویه و برات حتی جلو جلو گفتم در خواست شفاعت از زنده هیچ اشکالی نداره
هیچ اشکالی نداره از مادرت بخواهی برات دعا کنه اشکالی نداره از پزشک بخواهی درمانت کنه اشکالی نداره از مهندس بخواهی برات خونه بسازه و .....
شما حاجت از مرده مطلبی و برای توجیح میگین توی قرآن هست که شهیدان زنده اند نه مرده
limoshirin65: کاملا مشخصه که آوردن تخت بلقیس با اون عظمت رو از راهی دور و طولانی پیش از چشم بر هم زدن نزد سلیمان، کار انسان ناتوان
شکی نیست ، برای همین سلیمان وقتی درخواست میکنه هیچ بشری پاسخ نمیده و همه اونهایی که اعلام آمادگی میکنن از جنیان هستند موجوداتی که وارای زمان و مکان هستند و از بعد زمانی ما خارج و حتما میدونی جنیان موجوداتی بین انسان و فرشته هستند یعنی خارج از بعد ماده مثل فرشتگان و پیشرفت پذیر و فانی مثل بشر ( مرتکب گناه میشن و مقامشون مثل انسانها بواسطه اعمالشون پایین و بالا میره)
limoshirin65: باید عرض کنم این کتب فقط نقل حدیث هستند ، نه نقل روایت ،
لطفا فرق حدیث با روایت رو برای من توضیح بدید.
limoshirin65: در کل من برای اثبات حقانیت مذهبم ، بحثی ندارم ، و فکر میکنم شما هم همین نظر رو داشته باشید ، چون هر دو مسلمان هستیم و قرآن رو قبول داریم ، و هیچ کس نمیتونه بگه کدوم مذهب ، مقام بالاتر یا به حق تری نسبت به اون یکی داره ، و تمام این صحبت های من برای این بود
درسته که در این تاپیک بحث میکنیم ولی مسلما قصد منم اثبات برتری تسنن بر تشیع یا برعکسش نیست
من تنها از قرآن دلیلهام رو آوردم و میارم و اصلا به سخنان بزرگان اهل سنت یا تشیع استناد نکردم و نمیکنم نه اینکه بگم احادیث باطله نه ولی در این جور بحثها بهشون استناد نمیکنم چون طرف مقابل زباد قانع نمیشه
نظرم اینه که باید خرافات از دین بره کنار بدعتها بره کنار غلو بره کنار تا اسلام و دین پاکش رو مردم ببینن
     
  
مرد

 
rostam91: من در بیان دلایلم درباره خطای دنیوی پیامبر به استغفارهای ایشون استناد نکردم ، مشخصه شما نرفتی آیاتی که آدرس دادم رو بخونی!!!! در اون آیات خداوند پیامبرش رو برای انجام اون کارها مورد بازخواست قرار میده

آیات سوره تحریم:
یرای طولانی نشدن از متن عربی صرف نظر میکنم
اى پيامبر چرا براى خشنودى همسرانت آنچه را خدا براى تو حلال گردانيده حرام مى ‏كنى خدا[ست كه] آمرزنده مهربان است (۱)
قطعا خدا براى شما [راه] گشودن سوگندهايتان را مقرر داشته است و خدا سرپرست‏ شماست و اوست داناى حكيم (۲)
متن آیه واضحه که پیامبر نباید حلال خدا رو بر خودش حرام میکرد و سوگند میخورد و خداوند بخاطر اینکار پیامبر رو مورد عتاب و بازخواست قرار میدهد. و بهش دستور میده که سوگندش رو بشکنه
آیات سوره عبس:
چهره در هم كشيد و روى گردانيد (۱)
كه آن مرد نابينا پيش او آمد (۲)
و تو چه دانى شايد او به پاكى گرايد (۳)
يا پند پذيرد و اندرز سودش دهد (۴﴾
اما آن كس كه خود را بى ‏نياز مى ‏پندارد (۵)
تو بدو مى ‏پردازى (۶)
با آنكه اگر پاك نگردد بر تو [مسؤوليتى] نيست (۷)
و اما آن كس كه شتابان پيش تو آمد (۸)
در حالى كه [از خدا] مى‏ ترسيد (۹)
تو از او به ديگران مى ‏پردازى (۱۰)
زنهار [چنين مكن] اين [آيات] پندى است (۱۱)

متن آیات مشخصه و زیاد توضیح لازم نداره فقط خلاصه بگم داستان از این قراره که پیامبر داشته برای متمولین قریش صحبت میکرده که کوری میاد پیشش و از میخواد براش حدیث بگه که پیامبر ناراحت میشه که اون فرد اومده در اون موقع ، و به خیال اینکه اون کوره و نمیبینه اخمهاش رو توی هم میکنه و .....
شما رسما قرآن رو دارید تحریف میکنید ، من اتفاقا سوره هایی که شما اعلام کردید رو خوندم ، به تنها چیزی که بهش نتونستم فکر کنم ، این بود که منظوره شما ، آیاتی باشه که در مورد پند به پیامبر از طرف خدا باشه
تو این آیات کجا اعلام شده ، پیامبر تو خطا کاری؟
کجا اعلام شده سوگندتو بشکن؟


rostam91: از کجا فهمیدید که اینها از گزند شیطان مصون هستند؟؟؟
مگر همین شیطان نبود که آدم رو فریفت مگه آدم پیامبر خدا نیود؟؟؟
من شما رو دعوت میکنم به خواندن قرآن

rostam91: این شیطان باعث فریب موسی هم شد و موسی با وسوسه شیطان مرتکب قتل نفس شد، همینطور بدون تحقیق مو و ریش برادرش رو در جریان سامری کشید و بعد که متوجه جریان شد برای خودش و برادرش طلب استغفار کرد، مگه موسی پیامبر اولو العزم نبود.
یوسف مگه پیامبر خدا نبود ؟ همین شیطان چون بجای استعانت از خدا از زندانی خواست تا به حاکم بگه که از موسی در گذر، برای همین خداوند آزاد شدن یوسف رو سالها به تعویق انداخت ، یوسف در قرآن میگه چی؟ میگه شیطان مرا فریفت
یونس چرا توسط ماهی خورده شد؟ مگه پیامبر خدا نبود؟ غیر از اینکه از رسالتش نا امید شد وقتی که دید مردم هدایت نمیشن؟
همه اینها نمونه هائی از اینه که پیامبران هم دچار خطاهای دنیوی میشدن البته این گناه حساب میاد یا خطا ( لزوما خطا گناه محسوب نمیشه) ربطی به ما نداره و حساب و کتابش با خداست اینها رو از این جهت بیان میکنم که بدونیم در امور دنیوی پیامبران و دیگر اولیا هم ممکنه مرتکب اشتباه بشن و باید اون قداستی که غلو هست رو از اونها دور کرد تا بهتر بشه اونها رو شناخت.
من این متن رو برای شما میزارم تا بخونید ، چون شما ظاهرا تصمیم گرفتید بحث رو عوض کنید
شما دارید قرآن رو تحریف میکنید ، این کار درست نیست
و اگه اینطور بخواد ادامه داشته باشه ، نمیتونیم بحثی داشته باشیم و از محور بحث اصلی خارج میشیم و من باید برای شما قرآن رو تفسیر کنم ، که اینکار از عهده من خارجه


قرآن می فرماید: و به هنگامى که اهل شهر در غفلت بودند (موسی) وارد شهر شد ناگهان دو مرد را دید که به جنگ و نزاع مشغولند یکى از پیروان او بود (و از بنى اسرائیل)، و دیگرى از دشمنانش، آن که از پیروان او بود در برابر دشمنش از وى تقاضاى کمک نمود موسى مشت محکمى بر سینه او زد و کار او را ساخت (و بر زمین افتاد و مرد) موسى گفت: «این از عمل شیطان بود، که او دشمن و گمراه ‏کننده آشکارى است» (سپس) عرض کرد: «پروردگارا! من به خویشتن ستم کردم مرا ببخش!» خداوند او را بخشید، که او غفور و رحیم است!
سوره قصص، ایه 15 و 16.


rostam91: اگر عینا نقل کردید پس غلطه شما در پست قبل گفتید که رجال رو از قلم انداختید

من گفتم؟

rostam91: اما اینکه رفرنس دادید به کتاب، هر کسی کتاب رو در اختیار نداره که بخونه ، من شما را به چند آیه قرآن رفرنس دادم مطالعه نکردید با اینکه در همه خونه ها قرآن دم دسته چه رسد به کتاب
من قرآن رو خوندم ، ولی شما ظاهرا قرآن رو تحریف میکنید
rostam91: اشکال در همینه دوست عزیز ، مشرکان مکه هم در صدر اسلام همین کار رو میکردند اونها هم بتهاشون رونمادی از افراد خاص و پاک و مقرب خدا میدونستن و برای تقرب به خدا به بت متوسل میشدن
آیه 3 سوره مبارکه زمر:

آگاه باشيد آيين پاك از آن خداست و كسانى كه به جاى او دوستانى براى خود گرفته‏ اند [به اين بهانه كه] ما آنها را جز براى اينكه ما را هر چه بيشتر به خدا نزديك گردانند نمى ‏پرستيم البته خدا ميان آنان در باره آنچه كه بر سر آن اختلاف دارند داورى خواهد كرد در حقيقت‏ خدا آن كسى را كه دروغ‏پرداز ناسپاس است هدايت نمى ‏كند (۳)

دوست خوبم از شما خواهش میکنم قرآن رو تحریف نکنید ، معنی قرآن رو عوض نکنید


نص سلیس قرآن در آیه ۳ سوره زمر میفرماید ، کسانی که به غیر از خدا ، کسی را به پرستش بر گزینند ،
من مجا گفتم شیعیان کسی رو به غیر از خدا میپرستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


بت پرستان مشرکان مکه هم در صدر اسلام همین کار رو میکردند اونها هم بتهاشون رونمادی از افراد خاص و پاک و مقرب خدا میدونستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
متن ترجمه قرآن میگه میپرستیدن ، بعد شما تو متن قرآنی که گذاشتید میگید دوست میدارن ؟
اونها بت هارو میپرستیدن ، بعد شما میگید بتها رو نماد خدا میدونستن؟؟؟؟

اساس مشکل مشرکان مکه با پیامبر ، بر آوردن دین اسلام یا یکتا پرستی بود


شما میگید مشرکان و بت پرستان یکتا پرست بودن و بت هارو به عنوان نمادی از افراد پاک و مقرب خدا میدونستن؟؟

من دیگه هیچ بجثی با شما ندارم ، برید مطالعه کنید آقا

آگاه باشید که دین خالص ( بی هیچ شرک و ریا ) برای خداست ، و آنان که غیر خدا را ( چون بتان و فرعونان ) به پرستش برگرفتند ( گفتند ) ما آن بتان را نمی پرستیم مگر برای اینکه ما را به درگاه خدا نیک مقرب گردانند. خدا البته ( این عذر نپذیرد و ) میان آنها در آنچه اختلاف می کنند حکم خواهد کرد ، که خدا هرگز آن کس را که بسیار دروغگو و کافر نعمت است هدایت نخواهد کرد
عینا ترجمه آیه ۳ سوره زمر

rostam91: پزشک دوست من یک وسیله هست کار ماورائی انجام نمیده
گفتم که حاجتی خارج از توان بنده ،اون پزشک تنها دارو می نویسه و اینکه بهبودی حاصل بشه یا خیر با خداست بارها پزشک دارو می نویسه ولی بهبودی حاصل نمیشه یا بالعکس قضیه یکی سرما میخوره پیش پزشک هم نمیره ولی خوب میشه پس بهبودی رو کی داده مسلما خدا

[quote=rostam91]شکی نیست ، برای همین سلیمان وقتی درخواست میکنه هیچ بشری پاسخ نمیده و همه اونهایی که اعلام آمادگی میکنن از جنیان هستند موجوداتی که وارای زمان و مکان هستند و از بعد زمانی ما خارج و حتما میدونی جنیان موجوداتی بین انسان و فرشته هستند یعنی خارج از بعد ماده مثل فرشتگان و پیشرفت پذیر و فانی مثل بشر ( مرتکب گناه میشن و مقامشون مثل انسانها بواسطه اعمالشون پایین و بالا میره)
دوست خوبم شما در جایی فرمودید حاجت از هرکسی به غیر از خدا ، حالا میفرمایید از جن هم میتونه خواسته داشته باشیم ؟
در صورتی که انسان اشرف مخلوقاته و مقامش از فرشته ها هم بالاتره ، نمیتونیم داشته باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


rostam91: لطفا فرق حدیث با روایت رو برای من توضیح بدید.

هنگامی که پیامبر(ص) دارفانی را وداع گفت، اصحاب حضرت به فکر جمع آوری قرآن و فرامین پیامبر(ص)‌افتادند و این ممکن نمی شد مگر به گرد آوری هر آن چه که اصحاب از پیامبر(ص) شنیده بودند. بدین ترتیب شروع روایات از پیامبر (ص) آغاز شد، منشأ پیدایش روایت نیز از همین جا است؛ هر کس هر چه را از پیامبر(ص) شنیده بود، به دیگران منتقل می کرد. چون عصر صحابه پایان یافت و زمان تابعین فرا رسید، آنان نیز احادیثی را که در این روایات از صحابه شنیده بودند،‌ در مجالس بر مردم می خواندند و در حفظ احادیث و اسناد آن ها عنایت ویژه ای داشتند

متوجه شدید تفاوت این دو را؟؟؟؟؟؟؟

ساده تر بگم ، روایات ؛ مجموعه داستان هایی ست که از اصحاب امامان یا پیامبران نقل میشود ، و ممکن است داخل آن روایات ، حدیثی (جمله ایی که مستقیما از زبان آن معصوم نقل شده است و یا نقل به مضمون شده است) از آن معصوم نیز ذکر شده باشد

rostam91: من تنها از قرآن دلیلهام رو آوردم و میارم و اصلا به سخنان بزرگان اهل سنت یا تشیع استناد نکردم و نمیکنم نه اینکه بگم احادیث باطله نه ولی در این جور بحثها بهشون استناد نمیکنم چون طرف مقابل زباد قانع نمیشه
این دقیقا صحبت من (در پست های قبلم) و صحبت همه شیعیانه، ولی ظاهرا شما و دوست دیگر اهل سنتمون ، تمایل به نقل روایات دارن

ملاک ما دقیقا قرآن هست ، ولی نه اینکه بییاییم قرآن رو تحریف کنیم و یا متن ترجمه شده قرآن رو عوض کنیم

از نظر من این بجث تمام شده است ، چون تا زمانیکه بخواییم قرآن رو هم زیر سوال ببریم و متونشو ترجمه غلط کنیم و برداشت های اشتباه داشته باشیم ، نمیتونیم بحث کنیم

براتون آرزوی موفقیت و سر بلندی در زندگی دارم
     
  ویرایش شده توسط: limoshirin65   
زن

 
من با اینکه برای پیروان مذهب شیعه که صرفاْ به این مذهب اعتقاد قلبی دارن احترام قایلم ولی هیچ مرام و مسکلی را به نادرستی شیعه نمیشناسم . شیعه مذهبیست که صرفاْ به منظورهای سیاسی در زمان صفویه درست شده و به طور آشکار با اصول اولیه اسلام در تضاد هست . کجای قرآن اسمی از علی که برای شیعیان تا این حد اهمیت داره برده شده؟ کجا گفته که ۱۲ امام از نوادگان محمد میاند و چنین چایگاه مقدسی که در مذهب شیعه برای آنها تعریف شده را دارند ؟ اگر کسی کتاب شیعه گری احمد کسروی را تا حالا نخوانده توصیه میکنم که این کتاب را برای یکبار هم شده بخوانه . به راحتی پنبه شیعه گری را میزنه و هیچ بحثی هم باقی نمیگذاره .
I am leaving this website because of discrimination agaist trans genders by admin sites
     
  
صفحه  صفحه 38 از 54:  « پیشین  1  ...  37  38  39  ...  53  54  پسین » 
مذهب
مذهب

شیعه بر حق تر است یا سنی؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA