ارسالها: 2554
#31
Posted: 26 Feb 2013 23:43
rostam91: توی ویکی پدیا بالای همین شعر فردوسی هم در باب علی آورده و وصفش کرده و در شعرای نامکی پس بگیم اونها هم شیعه بودن؟http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D9%84%DB%8C_%D8%AF%D8%B1_%D8%A7%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D8%AA_%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C
همه مسلمانان به علی ارادت خاص دارن نه فقط ابن سینا این شامل نصر خسرو و حافظ و سعدی هم میشه
سعدی:نخستین ابوبکر پیر مرید
عمر پنجه بر پیچ دیو مرید
خردمند عثمان شب زنده دار
چهارم علی شاه دلدل سوار
تریاق در دهان رسول آفریده حق
صدیق را چه غم بود از زهر جانگزا؟
ای یار غار سید و صدیق نامور
مجموع اشعار سعدی و حافظ در نعت و مدح امام زمان مشهوره اینقدر که قابل انکار نیست کجایی عمو
شما که اولا حضرت علی رو اصلا اینگونه قبول ندارید و ثانیا مهدی رو قبول ندارین
درمقابل یک شعر از روی تقیه دهها شهر مسقیم برای امام زمان دارن سعدی و حافظ
گرچه هرگونه باشن مورد احترام من هستن ولی دروغ نگو که سنی مذهب بودن
شعر حضرت سعدی در مدح امام زمان
سَل المَصانِعَ رَکباً تَهـیـمُ فی الفَلواتِ(1)
تو قدر آب چه دانی که در کنار فراتی
شبم به روی تو روزست و دیده ام به تو روشن
وَ اِن هَجَرتَ سَواءً عَشـیّــتی و غـداتی (2)
...
اگر چه دیر بماندم امید برنگرفتم
مَضی الزمانُ وَ قلبی یَقول أنکَ آتٍ(ی) (3)
من آدمی به جمالت نه دیدم و نه شنیدم
اگر گِلی به حقیقت عجین آب حیاتی
شبان تیره امیدم به صبح روی تو باشد
وَ قد تُفَـتّــَشُ عَینَ الحیوةِ فی الظلماتِ (4)
فــَکــَم تُمرِّرُ عَیشی وَ أنتَ حامِلُ شَهد ٍ (5)
جواب تلخ بدیعست از آن دهان نباتی
نه پنج روزه عمرست عشق روی تو ما را
وَجَدتَ رائحةَ الوُدِّ إن شَمَمتَ رُفاتی (6)
وَصَفتُ کلَّ ملیح ٍ کما یُحِبّ و یَرضی (7)
محامد تو چه گویم که ماورای صفاتی
اخافُ منکَ وَ ارجُوا و استغیثُ و ادنو (8)
که هم کمند بلایی و هم کلید نجاتی
زچشم دوست فتادم به کامه دل دشمن
احِـبّـتی هَجَرونی کما تَشاءُ عَداتی (9)
فراقنامه سعدی عجب که در تو نگیرد
و ان شَکـَـوتُ الی الطیر ِ نُحنَ فِی الوَکـراتِ (10)
rostam91: وقتی دین رو خداوند کامل کرده باشه و قرآن و سنت پیامبرش در بین مردم باقی بله کفایت میکنه !
خدا دین رو با معرفی علی ع کامل کرد و علی جزو لاینفک دین است
لذا نماز بی ولای او عبادتی است بی وضو به منکر علی (ولایت(بگو نماز خود قضاکند
rostam91: عجیب نیست چون در جنگها پیامبر برمیگشته و دوباره خودش رهبر میشده ولی زمانی که از دنیا رفته دیگه لازم نیست خودش رهبر باشه و این خود مردم هستند که باید سرنوشت خودشون رو رقم بزنند!
نامعقوله که جانشین معین نکنه
ضمنا عذر میخوام بقیه حرفات ارزش جواب دادن نداره
البته خلق تو اینه که میگی جواب نداشتی ولی واقعا اینه که حوصله شما رو ندارم
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 1509
#32
Posted: 27 Feb 2013 11:04
mohan1978: درمقابل یک شعر از روی تقیه دهها شهر مسقیم برای امام زمان دارن سعدی و حافظ
گرچه هرگونه باشن مورد احترام من هستن ولی دروغ نگو که سنی مذهب بودن
برو تو این سایت نام شعرا و ابیاتشون رو ببین برای نمونه یکیش رو میارم:http://forum.gigapars.com/%D8%A7%D9%87%D9%84-%D8%B3%D9%86%D8%AA-306/%D8%B4%D8%A7%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%87%D9%85-%D8%AE%D9%84%D9%81%D8 %A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF-48079/
فردوسی:
چه گفت آن خداوند تنزیل و وحی + خداوند امر و خداوند نهی
که خورشید بعد از رسولان مه + نتابید بر کس ز بوبکر به
عمر کرد اسلام را آشکار + بیاراست گیتی چو باغ بهار
پس از هر دو آن بود عثمان گزین + خداوند شرم و خداوند دین
چهارم علی بود و جفت بتول + که او را به خوبی ستاید رسول
صحابان او جمله اخیر بودنند + همه هر یکی همچو اختر بودنند
ولیکن ازیشان چهار آمدند + که در دین حق پایدار آمدند
ابوبکر صدیق شیخ عتیق + که بد روز و شب مصطفی را رفیق
پس از وی عمر بد که قیصر به روم + ز سهمش نیاراست خفتن به بوم
سیم، میر عثمان دین دار بود + که شرم و حیا زو پدیدار بود
چهارم علی ابن عم رسول + سر شیرمردان و جفت بتول
از آزار این چار، دل را بتاب + که آزارشان دوزغ آرد به تاب
"سعدی شیرازی"
چه نعمت پسندیده گویم ترا؟ + علیک السلام ای نبی الورا
درود ملک بر روان تو باد + بر اصحاب و بر پیروان تو باد
نخستین ابوبکر پیر مرید + عمر پنجه بر پیچ دیو مرید
خردمند عثمان شب زنده دار + چهارم علی شاه دلدل سوار
تریاق در دهان رسول آفریده حق + صدیق را چه غم بود از زهر جانگزا؟
ای یار غار سید و صدیق نامور + مجموعه ی فضایل و گنجینه ی صفا
مردان قدم به صحبت یاران نهاده اند + لیکن نه هم چنانکه تو در کام اژدها
یار آن بود که مال و تن و جان فدا کند + تا در سبیل دوست به پایان برد وفا
دیگر عمر که لایق پیغمبری بدی + گر خواجه ی رسل نبدی ختم انبیاء
سالار خیل خانه ی دین صاحب رسول + سر دفتر خدای پرستان بی ریا
دیوی که خلق عالمش از دست عاجزند + عاجز در آنکه چون شود از دست وی رها؟
دیگر جمال سیرت عثمان که بر نکرد + در پیش وی دشمن قاتل سر از حیا
آن شرط مهربانی و تحقیق دوستی است + کز بهر دوستان بری، از دشمنان جفا
کس را چه زور و زهره که وصف علی کند + جبار در مناقب او گفته "هل اتی"
زورآزمای قلعه ی خیبر که بند او + در یکدگر شکست به بازوی "لا فتی"
شیر خدای و صفدر میدان و بحر جود + جان بخش در نماز و جهانسوز در وغا
دیباچه ی مروت و سلطان معرفت + لشکرکش فتوت و سردار اتقیاء
پیغمبر آفتاب منیر است در جهان + وینان ستارگان بزرگند و مقتدا
بقیه اون رو خودت بخون از همون سایت.
ویرایش شده توسط: rostam91
ارسالها: 2554
#34
Posted: 1 Mar 2013 07:17
sajad99: اگه تعیین جانشین نیاز نبود پس چرا خلیفه اول و دوم جانشین تعیین کردند؟
الان میگه پیشنهاد کردن اما براساس سنت حق پیشنهاد هم نداشتن چون پیامبر پیشنهاد هم نکرد و شرط هم نذاشت مثل عمر
حالا به دوستمو جواب بده رستم
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 1495
#35
Posted: 8 Mar 2014 14:11
اهل سنت طعنه میزنند که از فائل علی و ائمه ع در کتب عامه کمتر ذکر شده
پاسخ در این است که از زمان حکومت ابوبکر تا صدها سال همهیشه حکومت در دست مخالفین قسم خورده ائمه اطهار بودند مه همگی ایشان را شهید کردند و همواره فائل ائمه را انکار کرده و حتی پیروان ایشان را میکشتند
اگر این روش و اختناق نبود دین اسلام در کمال حجقیقت و درستی به دست ما میرسید بدون بدعت های اهل تسنن
در اثبات این اختناق به روایتی استناد میکنم که نشان میدهد گفتن از فضائل علی ع مجازات مرگ در پی داشته و چقدر مردم از بیان ان هراس داشته اند
این خود برترین دلیل است بر اختناق و حکومت دروغ و جحل و ظلم
علی و اولادش تنها مفسران واقعی قران هستند و فضای اختناق باعث شده احادیث ایشان به کماتل و تمام به دست ما نرسد و دروغهای فراوان به نام ایشان جعل گردد و کسی فرصت دفاع نداشته باشد
خداوند برای همین اخرین منجی خود را مخفی نموده است
وقتی میبینیم وهابیها و سنی ها امروزه چگونه قبور بزرگان را میشکافند و اجساد مظهرشان را از بین میبرند متوجه میشویم چرا قبر زهرا س و علی ع تا مدتها مخفی بود و چرا تا کنون بارها قبور ایشان را تخریب کردند اما عاشقان انها همواره هستند
حضور میلیونی شیعیان بر قبور امام حسن و امام باقر و....در بقیع نشان میدهد علیرغم کج فهمی و دروغ های اهل سنت شیعیان نه قبر پرستند و نه ضریح پرستند
این امامن نه قبری دارند و نه ضریحی
شیعه دل در گرو دلدار ربانی خود دارد و از امام وجود خودا را حس میکند که امام فرستناده خداست
امام قران ناطق است و اهل تسنن با کتمان این امام ها قران حقیقی و ناطق را از دسترس مردم خارج کردند و فقط کلمات نورانی قرانی باقی ماند که خدا تفسیر انرا به راسخان و صادقین میداند و چه کسی است که هرگز دروغ نگوید و خطا نکند جز معصوم و امام
یکی از مسائل مهمی که بین شیعیان امیرالمومنین علی علیه السلام و مخالفین مطرح می باشد فضائل امیرالمومنین و خلفای اهل تسنن است. آنها معتقد هستند که خلفای آنها دارای فضائل بی شماری هستند و شیعه را به خاطر عدم استحقاق آنها به خلافت و نداشتن فضائل و عدم ایمان آنها تکفیر می کنند. در این پست قصد داریم تا از کتب مخالفین برای شما اثبات نماییم که خلفای باطل حتی از ذکر فضائل امام علی علیه السلام نیز منع می کردند و صحابه آرزو داشتند تا بتوانند فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را بیان کنند. توجه شما را به این پست جلب می نمایم.
این مطلب در کتاب تاریخ الاسلام ذهبی ، چاپ دار الکتاب العربی ، جلد 6 ، صفحه 112 موجود می باشد.
تصاویر زیر مجلد کتاب و جلد 6 و صفحه 112 کتاب تاریخ الاسلام شمس الدین ذهبی می باشد
( توجه : برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک نمایید )
screenshot software
ترجمه قسمت مشخص شده : عبد الله بن شداد صحابی می گوید : آرزو دارم یک صبح تا ظهر فضائل امام علی علیه السلام را ذکر کنم سپس گردنم را بزنند.
منابع بیشتر : سیر اعلام النبلاء ، ج 3 ، ص 489 .
نکات این مبحث : 1 ـ به اعتراف یکی از متعصب ترین علمای اهل تسنن ثابت شد که ذکر فضائل امام علی علیه السلام به قدری منع شده بود که صحابه حتی برای بیان آن حاضر بودند گردن خود را نیز در این راه از دست بدهند.
2 ـ آیا این عمل ، دشمنی آشکار با اهل بیت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نیست ؟؟ آیا این عمل آزار رساندن به صاحت مقدس رسول خدا نیست ؟؟ قطعا چنین است چرا که امیرالمومنین علیه السلام نفس رسول خدا هستند و قرآن کریم در سوره احزاب آیه 57 می فرماید هر کس خدا و رسولش را آزار دهد خداوند او را در دنیا و آخرت لعن می کند و عذابی خار کننده برای او آماده کرده است ، در نتیجه کسانی که منع از ذکر فضائل امام علی علیه السلام را می کرده اند همین الان در آتش جهنم هستند و مورد لعن خداوند متعال قرار می گیرند و همین مطلب دلیلی بر ملعون بودن این اشخاص می باشد.
3 ـ مخالفین معتقد هستند که خلفای آنها و امام علی علیه السلام بسیار با هم روابط دوستانه و خوبی داشته اند و هیچ مشکلی با یکدیگر نداشته اند ، حالا سوال ما این است که آیا کسانی که شما از آنها دفاع می کنید که مانع از ذکر فضائل امام علی علیه السلام می شده اند روابط دوستانه با امیرالمومنین علی علیه السلام داشته اند ؟؟ آیا منع از ذکر فضائل نشانه دوستی و روابط صمیمانه است ؟؟
دوما : قرآن کریم می فرماید : قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی خداوند متعال می فرماید ای رسول من بگو من از شما مزدی برای رسالت خود نمی خواهم جز محبت اهل بیتم را ، آیا این رفتار خلفای جور نشانه از محبت آنها نسبت به اهل بیت علیهم السلام دارد ؟؟ یا نشانه از دشمنی آنها ؟؟
اگر بگویید نشانه محبت است با قرآن کریم در تضاد قرار دارد و با این حدیث مغایر است ، اگر بگویید نشانه محبت نیست و دشمنی است پس این اشخاص دشمن اهل بیت پیامبر بوده اند و دشمن خود رسول خدا بوده اند و دشمن رسول خدا و اهل بیت ایشان کافر است و در آتش جهنم به سر خواهد برد و در ان جاوید خواهد بود.
جماعت مخالفین اهل بیت علیهم السلام لطفا عادلانه و عاقلانه قضاوت کنید
مطلب کامل درhttp://vasie-nabi.ir/cat-10.aspx
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 1495
#36
Posted: 9 Mar 2014 15:53
نظر حضرت علی ع و عبای در مورد ابوبکرصندیق (از كتب اهل تسنن)
در اين پست از كتب اهل تسنن براي شما ثابت مي كنيم كه ايويكر و عمر به نقل از خودشان در نظرذ علی ع و عباس ابن عبدالمطلب گناه كار و دروغگو و خائن هستند.
اين مطلب در كتاب صحيح مسلم - چاپ دارالفكر - كتاب الجهاد والسير - باب حكم الفيء - صفحه ۸۸۵ - حديث ۱۷۵۷ مي باشد.
تصوير زير صفحه ۸۸۵ كتاب صحيح مسلم مي باشد.
( توجه : براي ديدن تصوير در اندازه واقعي روي آن كليك كنيد )
photo sharing sites
ترجمه متون مشخص شده : عمر گفت نظر شما ( حضرت علي عليه السلام و عباس عموي پيامبر ) راجع به ابوبكر اين است كه او را دروغگو و گناهكار و خيانتكار و خائن مي دانيد.
عمر مي گويد كه شما ( اميرالمومنين عليه السلام ) من ( عمر ) را نيز دروغگو و گناهكار و خيانتكار و خائن مي دانيد.
نتيجه : ۱ ـ برادران اهل تسنن اين حديث نشان مي دهد كه حضرت علي ( ع ) از ابوبكر و عمر راضي نمي باشند.
۲ ـ در اين حديث به اعتراف خود ابوبكر و عمر مشخص شد كه آنها در دیدگاه ر علی ع و عبای س دروغگو و خائن و گناهكار و خيانتكار هستند.
حال چگونه فکر میکنید علی ع با کسی که در موردش همچین تصوری دارد رابطه خوب و دوستانه داشته اند
لطفا عادلانه و عاقلانه قضاوت كنيد
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 1495
#38
Posted: 6 May 2014 18:54
rostam91: عدم عصمت ائمه
[b]
برای اثبات معصومیت ائمه علیهما سلام تنها کافیست به قران و یک حدیث مورد قبول عامه توجه کنیم
اهل سنت قطعا باید به هر شیوه عصمت ائمه را رد کنند در غیر اینصورت با تشکیک و اشکال در اصل اعتقاداتشون مواجه میشوند
[aligncenter]حدیث شریف کسا
ءِ اَخَذَ اَبى رَسُولُ اللَّهِ
بِطَرَفَىِ الْكِساَّءِ وَاَوْمَئَ بِيَدِهِ الْيُمْنى اِلَى السَّماَّءِ وَقالَ اَللّهُمَّ اِنَّ
هؤُلاَّءِ اَهْلُ بَيْتى وَخ اَّصَّتى وَح اَّمَّتى لَحْمُهُمْ لَحْمى وَدَمُهُمْ دَمى
يُؤْلِمُنى ما يُؤْلِمُهُمْ وَيَحْزُنُنى ما يَحْزُنُهُمْ اَنَا حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَهُمْ
[/align]
پیامبر اهل بیت خودش را در حدیث کسا ...علی ...فاطمه ...حسن ...حسین علیهما سلام معرفی نموده و گفته انها از خون و گوشت من هستند
[aligncenter]
در قران نیز میفرماید
(به عربی: إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكمُْ تَطْهِيرًا)[۵]
خداوند فقط میخواهد پلیدی وگناه را از شما اهل بیت دور کند و کاملا شمارا پاک سازد.[۶]
[/align]
پس خداوند رسما اعلام مینماید اهل بیت محمد ص از هر گونه پلیدی به دور هستند
کسانی که به عربی اشراف دارند میدانند که ریزه کاریهای این ایه و حدیث چگونه اثبات عصمت اهل بیت را مینماید[/b]
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 1495
#40
Posted: 25 May 2014 10:55
دوستان عزیز می خواهم به روایاتی که در کتاب صحیح بخاری و صحیح مسلم وجود دارد بپردازم . همانطور که می دانید احادیث زیادی وجود دارد و هنوز کتاب معتبری از نظر شیعه و سنی وجود ندارد ولی برادران اهل سنت ادعا دارند که کتاب های فوق از معتبرترین کتاب هاست و آن را بعد از قرآن صحیحترین کتابها می دانند به همین علت روایتی از این دو کتاب را برایتان نوشتم تا شما خودتان قضاوت کنید . امیدوارم بتوانم قدمی در راه روشن شدن حقیقت بردارم . این مطالب برگرفته ازکتاب از آگاهان بپرسید نوشته ی دکتر محمد تیجانی می باشد .
مسلم در صحیحش در کتاب «الفضائل» ، باب «فضائل عثمان» از عایشه و عثمان نقل کرده است که گفتند : ابوبکر اجازه خواست که بر پیامبر(ص) وارد شود و پیامبر(ص) در آن وقت در رختخوابش دراز کشیده بود و لنگ عایشه را پوشیده بود . پیامبر(ص) در همان حال به ابوبکر اجازه داد که وارد شود و حاجتش را برآورده کرد . سپس او رفت . عثمان گوید : پس از او عمر اجازه ی ورود خواست . پیامبر(ص) در همان حال به او اجازه داد که داخل شود و حاجتش را روا کرد. سپس من (عثمان) اجازه گرفتم . فوراً نشست و به عایشه گفت : لباست را بپوش و خودت را جمع و جور کن ! من هم خواسته ام روا شد و روانه خانه ام شدم . عایشه به رسول الله(ص) گفت : چطور شد که از ابوبکر و عمر خجالت نکشیدی چنانکه از عثمان خجالت کشیدی ؟ رسول الله(ص) گفت : عثمان مردی است بسیار با حیا و من ترسیدم اگر در آن حال به او اجازه ی ورود بدهم ، از شدت حیایش ، حاجتش را از من نخواهد !!! 1 این چه پیامبری (ص) است اصاحبش را در حالی استقبال می کند که دراز کشیده و لباس خانمش را در برکرده است و در کنارش خانمش در لباس زیر نشسته است و فقط وقتی عثمان وارد می شود به همسرش دستور می دهد که لباسش را بپوشد ؟!
1.صحیح مسلم ـ ج7 ـ ص117.
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت