انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 9 از 54:  « پیشین  1  ...  8  9  10  ...  53  54  پسین »

شیعه بر حق تر است یا سنی؟


مرد

 
andishmand: مهم اینه انسان باشیم
این حرف رو باید داد زد

بهترین دوست من تو همین سایت بامداد هست که میگه بی خداست و همجنسگرا

گرچه ۱۰۰ در صد با هم تو اعتقاد تفاوت داریم اما خیلی خیلی دوستش دارم چون مودب است

نه من وظیف دارم او رو ارشاد کنم نه او مکیخواد بمن بفهمونه که روشش درسته

بدون هیچ توهین و استهزاء و من براش خیلی احترام قائل هستم

اگر همه ادیان به حال خودشون روزگار میگذراندند و به هم کاری نداشتند که دنیا عالی بئود


مشکل من با کسانی استکه فقط خودشون و راه خودشون رو برحق مطلق میدونند و معتقدند بقیه رو باید ارشاد کنن و به راه خودشون ببربن و در این را ه از هیچ دروغ و استهزافروگذار نیستن

دروغ خیلی خیلی بده مخصوصا وقتی برای به سخره کشیدن اعتقاد و وجود و حیثیت دیگران باشه

اول توصیه هر دینی هم راستگویی است اما چه فایده
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: شما اهل تسنن لواط رو با پسر نابالغ ازاد میدونید و هر روز طالبان داره انجامش مکیده اونوقت جهاد نکاح رو انمکار میکنید
دروغهای شاخدار آیت الله آمتیس
ametis: هر وقت از جنایات اونها گفتم فرمودید خون خون میاره کشتار باعث کشتار میشه

اینها چیه توجیه نیست

منظورت این نیست که چون عراقی ها ۲۵۵ نفر رزمجو داعش رو کشتن پس اونها حق دارن حمله کنن و زن و بچه مردم رو به خاک و خون بکشن
عجب من میگم "تو فلسطین یه جوان اسرائیلی رو دزدین و کشتن برای تلافی اسرائیلیها یه فلسطینی رو دزدیدن و سوزوندن خون خون میاره " این طرفداری از اسرائیله؟
ametis: هر کسی به اندازه شعور خودش میفهمه و درک ها از مطالب تاریخی متفاوته

یکی مظلومیت علی رو درک میکنه و یکی ترسو بودن علی رو .....
الآن یکی می خواد مسلمون بشه این روایت رو ببینه علی رو مظلوم می بینه یا ترسو ؟
ametis: اهل سنت عوام فریبند

[quote=ametis]مکثلا میگید چون اسم فرزند حضرت علی فلان است پس رابطه اونها با هم خوب بوده
میشه دقیقا هم میشه
شما الآن ۱۴۰۰از سال پیش به اینور اسم بچه هاتون یزید نمی زارین چون باهاش بدین در حالی که اسمی بسیار زیبا و با معنی در عربیه
همینطور معاویه ، عایشه و حتی عبدالرحمن که اسمی بسیار زیباست( بنده خدا ،کمتر دیده میشه)....
اما افرادی که دوستشون دارین مثل فاطمه یا علی یا عمار ، یاسر ، .... به وفور یافت میشه

میگویند در قران نوشته وجه الله ....پس خدا صورت دارد

نوشته ید الله پس خدا دست دارد

یک ذره به خودشون زحمت نمیدهند که در معنا و مغهوم غور کنند

منظور از یدالله دست جسمی خدا نیست بلکه قدرت خداست و اختیار خدا

یدالله فوق ایدیهم یعنی اراده خدا بالاترین اراده هاست نه دست خدا بالای بقیه دستهاست

شما اهل سنت به جسمیت خدا معتقدید در بخاری و سایر کتب شما فراوان است [/quote]

نظر اهل سنت در مورد دستان خدا!

سوره مائدة آيه 64

‏ وَقَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَلُعِنُواْ بِمَا قَالُواْ بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ يُنفِقُ كَيْفَ يَشَاءُ وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيراً مِّنْهُم مَّا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ طُغْيَاناً وَكُفْراً وَأَلْقَيْنَا بَيْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاء إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ كُلَّمَا أَوْقَدُواْ نَاراً لِّلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللّهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَاداً وَاللّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ ‏

‏( برخي از ) يهوديان مي‌گويند : دست خدا به غل و زنجير بسته است ! ( و بخل او را از عطاء و بخشش به ما گسسته است ! ) . دستهايشان بسته باد ! ( و بخل بهره ايشان ، و دستهايشان در دوزخ به زنجير بسته باد ! ) و به سبب آنچه مي‌گويند نفرينشان باد ( و از رحمت خدا محروم و مطرود گردند ! ) . بلكه دو دست خدا باز ( و او جواد و بخشنده است ) ، هرگونه كه بخواهد ( و حكمت خداوندي اقتضاء كند ) مي‌بخشد . ( به سبب تنگ‌چشمي و كينه‌توزي ) آنچه از سوي پروردگارت بر تو نازل مي‌شود ( كه آيات قرآن مجيد است ) بر سركشي و كفرورزي بسياري از آنان مي‌افزايد . ما در ميان ( طوائف مختلف ) آنان ( به سبب انحراف عقيدتي و معيارهاي غلطي كه به نام خدا به آئين خود راه داده‌اند ) تا روز قيامت دشمني و كينه‌توزي افكنده‌ايم . آنان هر زمان كه آتش جنگي ( عليه پيغمبر و مؤمنان ) افروخته باشند ، خداوند آن را ( با شكست ايشان و پيروزي پيغمبر و مؤمنان ) خاموش ساخته است . آنان به خاطر ايجاد فساد در زمين مي‌كوشند ( و با نيرنگ بازي و فتنه‌گري و جنگ‌افروزي در پخش فساد مي‌جوشند . آنان مفسدند ) و خداوند مفسدان و تباهكاران را دوست نمي‌دارد .‏
پس با توجه به گفته قرآن که گفته دستان خدا
اهل سنت معتقده خداوند صاحب دو دسته
اما اینکه این دستان چه شکلیه؟ چسبیده به بدن؟ دارای انگشت ؟ جسمانی یا نورانی؟ و در کل اینکه کیفیت و ماهیت اونها چیه بر هیچ کسی آشکار نیست

نظر اهل سنت درباره دیدن خدا در قیامت:

سوره قيامة آيه 22‏
‏ وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ نَّاضِرَةٌ ‏
‏در آن روز چهره‌هائي شاداب و شادانند .‏
‏توضيحات : ‏
‏« وُجُوهٌ » : جمع وجه ، چهره ، مراد چهره‌هاي مؤمنان است . « نَاضِرَةٌ » : شاداب . شادان .‏
سوره قيامة آيه 23
‏ إِلَى رَبِّهَا نَاظِرَةٌ ‏

به پروردگار خود مي‌نگرند .
‏توضيحات : ‏
‏« نَاظِرَةٌ » : نگرنده . معني ديگر آيه : چشم به الطاف پروردگار خود دوخته‌اند . با توجّه به معني اوّل ، بايد گفت كه نيروي ديد در جهان ديگر همچون نيروي ديد در اين جهان نمي‌باشد . مثلاً بهشتيان دوزخيان را در قعر آتش سوزان مشاهده مي‌كنند و با ايشان به سخن مي‌پردازند ( نگا : صافّات‌ / 55 ) . به هر حال نحوه مشاهده آنجا همچون همه چيزهاي ديگر آخرت ، با نحوه مشاهده اينجا فرق دارد . احاديث پيغمبر نشان مي‌دهد كه نگاه كردن آخرت بدون كيفيّت و چگونگي و حدود و جهات و مسافات و صفات است ( نگا : المنتخب ، نمونه ) .‏
منبع تفسیر نور آدرس:http://tafseerenoor.persiangig.com/surah_075.htm
فکر کنم احتیاج به توضیح بیشتر نداره
ametis: من تصویر کتاب رو اوردم شما اگر راست میگی همون حرف رو بیار و ابطالش رو ثابت کن نه روی هوا که فلان جا هم اینو گفته

بله شاید یکبار در عمرش گفته باشه ولی اونجا اعتقاداتش رو گفته و این خیلی مهمه
من مطلب رو آوردم ، در همین صفحه هم آوردم اما شما نخوندی یا نخواستی بخونی ، پست ۵۵
ametis: اخه حافظ اسد و بشار مگر شیعه هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علویه یا نصیریه یکی از فرقه‌های مذهب شیعه است که بزرگترین اقلیت دینی را در سوریه تشکیل می‌دهند و حافظ اسد و بسیاری از رهبران حزب حاکم این کشور از پیروان آن هستند. اعتقاد آن‌ها به تجسم خداوند و الوهیت علی بن ابی‌طالب باعث شده تا بیشتر مسلمانان آن را مرتد بدانندمطلب از ویکی پدیا
در ضمن اگه منظورت شیعه دوازده امامی نیستند ، در مورد دوازده امامی هم صفویان رو مثال زدم
ametis: ولی الامر چسبیده به رسوله و شامل همون میشه و سه باره تکرار نکردن اطیعو هم به وزن قران بر میگرده اما معنی همونه
اگه به وزنه قرآنه پس یکی میاورد قبل از الله کافی بود
" اطیعوا الله و الرسوا و اولی المر منکم"
نیاز به دوبار تکرار کردن هم نداره ، اما حتما مهمه که قبل از رسول هم اومده ولی قبل از اولی الامر نه
ametis: کجا ایه نوشته تا وقتی اولی الامر مطابق نظر خدا امر کردن به حرفشون گوش کنید چرا به قران هم دروغ میبندید

متن آیه مشخصه ، عربی رو خوب بفهمی و به شیوه نگارشی آشنا باشی متوجه می شی
ametis: نوشته به حرف خدا و رسول و اولی الامر کنید و اگر در چیزی ااختلاف پیدا کردید به دستور خدا و سنت پیامبر مراجعه کنید
خوب پس می بینی که ننوشته به اولی الامر مراجعه کنید
اینجا مشخصه که اختلاف با اولی الامر هست
اگه اختلاف بین خود مردم بود می گفت به خدا و رسول و اولی امر مراجعه کنید ولی میگه به خدا و پیامبر مراجعه کنید، یعنی وکی؟ وقتی با اولی المر دچار اختلاف شدید به خدا و رسولش برگردید که اونها چی گفتند
ametis: افرین

پیامبر هم گفت جایگاه علی به او جایگاه هارون به موسی است

هارون جانشین و خلیفه و وصی بود
خیر اشتباهت همین جاست
پیامبر در یکی از غزاوات علی زو همراه خودش نبرد و ایشون رو بعنوان والی مدینه انتخاب کرد
علی به پیامبر گفت که منو با پیران و زنان و کودکان وا می گذاری؟ پیامبر گفت : نسبت تو به من الآن نسبت هارون به موسی هست
موسی وقتی رفت کوه هارون رو در میان قومش باقی گذاشت
هارون نه وصی موسی بود نه جانشینش ، هارون قبل از موسی از دنیا رفت، جانشین موسی هم شمعون بود
ametis: بسیاری در زبان فارسی یعنی ۴ نفر قیمتش اون موقع چقدر بوده که حالا داد میزنید ابوبکر کل ثروتش رو در راه خدا داد
تجهیز سپاه اسلام در غزوات مختلف و زاستی تامین بخشی از هزینه ازدواج علی با فاطمه رو هم از یاد نبر
ametis: من احتیاج ندارم و هرگز این پستهای طولانی و بی دلیل شما رو نمیخونم حتی یکبار و معتقدم این تاپیک جای بیو گرافی نیست و شما برای فرار از بحث این کار رو میکنید
من بیوگرافی ابن تیمیه رو نذاشتم بلکه اعتقاداتش رو گذاشتم تا دیگه امثال شما بریده بریده از سخنانش نیاری و تهمت بی دلیل نزنی
انشاءالله با دیگاههای ابن تیمیه در این تاپیک بیشتر و بیشتر آشنا خواهیم شد و اتفاقا جاش دقیقا تو همین تاپیکه
     
  
مرد

 
ametis: عقل حکم میکنه که وقتی کلامی رو میخونی به قبل و بعد اون هم توجه کنی

این نامه یکی از چندین نامه ای است که حضرت علی ع به معاویه نوشته
ای بابا ، من چی میگم شما چی میگی
میگم حرف شما کاملا متین برای مجاب کردنه معاویه این نامه رو نوشته در این بحثی نیست
بحث اینه که علی اینهائی که نوشته رو قبول داشته یا نه؟علی برایمعاویه دلایل دروغ که نیاورده
علی واضح میگه:
همانا شوراى مسلمين از آن مهاجرين و انصار است ، پس اگر بر امامت كسى گرد آمدند، و او را امام خود خواندند، خشنودى خدا هم در آن است، حال اگر كسى كار آنان را نكوهش كند يا بدعتى پديد آورد، او را به جايگاه بيعت قانونى باز مى‏ گردانند،
میگه همانا!
همانا در فارسی یعنی ، بدرستی که!
مگیه کسی که مردم بر امامت اون گرد آمدند و امامش خواندند خشنودی خدا هم در اون کاره یعنی خشنودی خداوند در کار مردمو ....
ametis: همه اینها بلاوه نامه های قبلی و البته خطبه های بعدی در مورد حق غصب شده ایشان نشون میده که حضرت علی ع احتجاج کردند
همه رو آوردی جز اون قسمت مورد بحث رو:
همانا شوراى مسلمين از آن مهاجرين و انصار است ، پس اگر بر امامت كسى گرد آمدند، و او را امام خود خواندند، خشنودى خدا هم در آن است، حال اگر كسى كار آنان را نكوهش كند يا بدعتى پديد آورد، او را به جايگاه بيعت قانونى باز مى‏ گردانند،
دیگه با چه رنگی بنویسم که متوجه بشی
روی قسمت قرمز از نامه ۶ بحث کن
ametis: فقیه و مجتهد آخه چه فرقی دارن جلوی اسم همه مراجع یا مینویس اجتهاد یا فقاهت
فقیه از فقه میدونه و مثلا میگه فلان چیز فقهش از نظر پیامبر اینه
مجتهد بالاتره و میگه به نظر من این کار رو انجام بده یعنی حکمی رو صادر می کنه از خودش با توجه به اصول فقهی
حالا یه روایت بیار که عایشه فتوای خودش باشه و گفته باشه به نطر من یا من میگم؟
ametis: الان همین که افقه الفقها هست کافیه و همینکه بدونی من چیزی به گزاف نمینویسم ....دروغ نمینویسم
شما نوشتی مجتهده و فتوا میده
افقه الفقها یعنی کسی که بیشتر از همه فقه میدونه ، تو دروس حوزه یکی از مباحث فقه هستش شاگردا میرن و فقه می آموزن اینها وقتی فقه یاد گرفتن میشن فقیه و بهترینشون میشه افقه اونها یعنی کسی که فقه رو کاملا میدونه ولی مجتهد نیست چون در دیگر ردوس تبحری نداره
در این کلیپ این معنی رو میده که عایشه کیه، اون بهترین فقیه هاست منظورش اینه که از خود پیامبر مستقیم درس آموخته و به دیگر فقهای بعد منتقل کرده
ametis: برای همینه که تو کتب دستکگاری اصلاح نشده تا هر کسی نره سراغ استباط های عجیب
اتفاقا این دستکاری نشدن آدم رو به استنباطهای عجیب می کشونه و آدم رو گیج می کنه
اتفاقا سال پیش آیت الله خامنه ای گفت که حوزه باید روایات رو رجال شناسی کنه و اینکه این کار تا الآن صورت نگرفته بسیار دیر هست و هر چه زودتر باید انجام بشه
الآن بسیاری از علمای شما میگن که هر روایتی که از زراره نقل شده درسته ، آیا باید هر چی بود رو قبول کنیم، یا ممکنه بیساری از روایات در ظاهر معنی درست باشن ولی اون امام یا پیامبر نگفته باشن و یکی اونو چسبونده باشه به پیامبر یا امام

ametis: من شما را دعوت به یک مناظره با یک موضوع روشن و شرایط مساوی میکنم در تاپیک عایشه و برای بار سوم
من دارم برات آیه روشن و مبرهن میارم راجب اینکه خداوند به ایمان عایشه شهادت داده شما میگی خیر عایشه منافق بوده و نفاقش رو در زمان پیامبر مخفی کرده و بعد نشون داده
حالا آیه قرآن رو قبول نمی کنی بیام باهات در مورد روایات مناظره کنم
ametis: بحث من در اثبات کفر عایشه بعد از رسول خدا و منافق بودن او در زمان حیات رسول خداست
بفرما اینم حرف شما در پاسخ به آیه روشن قرآندر حالی که خداوند عایشه رو زن پاکدامن با ایمان معرفی میکنه شما میگی منافق
این پاسخت به آیه قرآنیه که معتقدی کلام خداست ، روایات که جای خودش رو داره
شما ابتدا باید بپذیری عایشه مسلمان با ایمان بوده تا در مرحله بعد برسیم به روایاتی که درش اختلاف هست

ametis: من چندین بار قران رو خوندم منتها قرار نیست از بر شده باشم
طوطی وار خوندن قرآن دردی رو دوا نمی کنه

هزار بار هم بخونی همونه میشه برداشت که میگی مثل کتاب شعره برای عربها همچون دیوان حافظ برای ما
ametis: من قران رو فقط با معنی میخونم و درکم از قران مو به مو عقائد شیعه رو تثبیت میکنه

من فارسی زبان هستم و اشعار شعرای نامی خودمون رو هزار هزار بلد هستم و افتخار میکنم
جای تاسفه که انسان به علم داشتن به کتاب آسمونیش افتخار نکنه چون زبان عربهاست
البته از پاسخهائی که میدی و توش اصلا اشاره ای به آیات قرآنی نیست در اثبات حرفهاتون مشخصه و من مطمئنم که شما روایات رو بیشتر از قرآن می پسندی ، حداقل در بحثهاتون اینطور مشخصه
     
  
مرد

 
rostam91: بحث اینه که علی اینهائی که نوشته رو قبول داشته یا نه؟علی برایمعاویه دلایل دروغ که نیاورده

اولا احتجاج هیچ اشککالی نداره که حتی به حرفی احتجاج کنی که اعتقاد و باور تو نیست اما از اون قصد اثبات باور خودت رو بکنی

دوما شیعه هم معتقد است که حکومت باید باشه چه حاکم ظالم و چه حاکم خوب و باید از او تبعیت کنند

اما وقتی و در جایی که خداوند تعیین حاکم نکرده باشه


مردم خیانت کردند و خلافت الهی علی ع را نادیده گرفتند

خوب نمیشه که کل جامعه رو بدون ملک و رئیس گذاشت لذا در اینجا چه از طریق شورا با به زور با به هر روشی باید حاکم مشخص شود و باید تبعیت کرد


منظور علی ع هم همینه

با توجه به همه نامه ها قبلی که در اونها به حق خودش اشاره کرده

در نهایت گفته که بر فرض که همه حرفهای شما راست و من درست نمیگویم

با این مگر تو ای معاویه به سه خلیفه تمکین نکردی ...خوب من هم حداقل به همان شیوه انتخاب شده ام و تو باید تبعیت کنی


rostam91: میگه همانا!
همانا در فارسی یعنی ، بدرستی که!
مگیه کسی که مردم بر امامت اون گرد آمدند و امامش خواندند خشنودی خدا هم در اون کاره یعنی خشنودی خداوند در کار مردمو ....
تو که شیعه رو به تدلیس متهم میکنی محکم تر از این نامه روایتی است از دهان علی ع که دقیقا همین مضمون رو میگه و حتی میگه چه اون امام خوب باشه چه بد و دستور تبعیت میده

اما همه اینها در پایان روایت منوط میکنه به اینکه اگر خلیفه از سوی خدا مشخص نشده بود در حالیکه مشخص شده کحلا بقیه این حرفها باطل است


rostam91: فقیه از فقه میدونه و مثلا میگه فلان چیز فقهش از نظر پیامبر اینه
مجتهد بالاتره و میگه به نظر من این کار رو انجام بده یعنی حکمی رو صادر می کنه از خودش با توجه به اصول فقهی
اولا مجتهد هم از خودش نمیگه و از استنباط روایات میگه ...فرقی بین فقیه و مجتهد نیست

ضمنا عایشه این حکمها رو میگفته و مردم عمکل میکردند در مذهی شما که مجتهد وجود نداره

عایشه دستور رضاع کبیر رو داده بوده و مردم رو میفرستاده تا شیر بخورن ...چه حرفی شما میزنید

اگر راست کگفته اثبات کنه و اگر دروغ گفته گناه همه اونهایی که مرتکب شدند گردن عایشه هم هست که به رسول خدا دروغ بسته و دروغ بستن به رسول خدا کفر است

rostam91: دیگه با چه رنگی بنویسم که متوجه بشی
روی قسمت قرمز از نامه ۶ بحث کن
شما باعث افتخاری

من ده بار توضیح دادم

برای توضیحات هم استناد دارم به چند روایت از علی ع

جالبه شما وقتی بحث اعتقاد صریح ابن تیمیه است خیالی راحت بدون هیچ استنادی اون رو رد میکنی ولی حالا نمیتونی قبول کنی

میگی علی ع نوشته و این وحی منزل

حالا اینکه شما سنی ها اصلا نهج البلاغه رو قبول ندارید

اینکه در همین نهج البلاغه حداقل دو مورد نقض صریح این حرفه و وقتی همچین اتقاقی میافته اصل حرف مورد تردید میشه

اینکه در دو روایت صحیح از علی ع دقیقا همین مضمون ذکر شده و همه این حرفاها در آخر با یک کامه مشروط شده که فرموده اگر خدا انتخاب نکرده باشد یعنی خلافت اول در اختیار خداست و اگر خدا انتخاب نکر مردم میتوانند انتخاب کنند و هر کس را انتخاب کردند چه ظالم و چه عادل باید از او تبعیت کرد

و همکاری حضرت با عمر که البته همکاری نبوده و ارشاد بوده و نیز سکوت علی ع بع همین فتوا بر میگرده
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
rostam91: شما نوشتی مجتهده و فتوا میده
افقه الفقها یعنی کسی که بیشتر از همه فقه میدونه
بحث کلامی لغوی برای فراره

عایشه هر چی بوده احکام شرع رو میگفته و مردم هم اجرا میکردن

حداقل در این بین یک مورد که رضاع کبیر بوده رو از خودش گفته حالا موارد دیگه رو تحقیق ندارم

rostam91: اتفاقا سال پیش آیت الله خامنه ای گفت که حوزه باید روایات رو رجال شناسی کنه و اینکه این کار تا الآن صورت نگرفته بسیار دیر هست و هر چه زودتر باید انجام بشه
خامنه ای هنوز حجه الاسلامه و علمش به همچین جاهایی نمیکشه مهم علمایی مثل خویی بروجردی نائئینیو خراسانی بودند که این کتب رو همین جور حفظ و نشر دادند

معنی گرایی فقه شیعه شاید بخاطر لزوم همین استنباط های مختلف باشه

اینکه راحتنمیکنه خودش رو که حدیث رو بخونه و بعد ببینه نوشته درست یا غلط و همون رو اویزه گوش و محل استنباط کنه

چون بخاری هم معصوم نیست

ااما در شیعه راه برای استنباط بین قران و حدیث همواره بازه هر چقدر هم حرف یزنند جا داره

rostam91: الآن بسیاری از علمای شما میگن که هر روایتی که از زراره نقل شده درسته ، آیا باید هر چی بود رو قبول کنیم، یا ممکنه بیساری از روایات در ظاهر معنی درست باشن ولی اون امام یا پیامبر نگفته باشن و یکی اونو چسبونده باشه به پیامبر یا امام
شخصیت زراره خوب بوده و انسان خوب و مورد تایید بوده اما چند روایت از او هست که باسیاق کلی روایات او تفاوت فاحش داره

برخی نتیجه تقیه میدونند بر اسا روایتی که امام به او فرمود و گفت امروز در پاسخ به سه سئوال مانند هم سه جواب متفات خواهم گفت و

زراره گفت چگونه قول حسن را دریابم

حضرت فرمود کلام مارا با قران و سنت و عقل و مشی ما مقایسه کن

زراره از علت این تفاوت پاسخها پرسید و امام فرمود هر کدام از پرسشگران به نیتی از من سئوال میکنند و حفظ جان دوستداران ما بر ما واجب است چرا که ممکن است با پاسخی همه معتقدان مارا تکفیر کرده به قتل برسانند

اتفاقا در همان مجلس حضرت به او هنگام خروج گکفتند اگر تقیه ایجاب کرد حتی میتوانی مارا مذموم و به بدی یاد کنی و اکنون تقیه ایجاب میکند

و زراره در هنگام خروج و در مقابل جاسوس حرف زشتی گفت نسبت به امام که متضامن حیات خودش شد

اما برخی این رواین را نشانه بی ادبی و هتک حرمت میدانند و از زراره ایراد میگیرند

rostam91: من دارم برات آیه روشن و مبرهن میارم راجب اینکه خداوند به ایمان عایشه شهادت داده شما میگی خیر عایشه منافق بوده و نفاقش رو در زمان پیامبر مخفی کرده و بعد نشون داده
هیچ منافات نداره

خدا وند در جایی دیگه هم اصحاب حاضر در یک صلح رو تمجید کرد اما یکی از اونها بعدا بیراهه رفت

اشاره به شخص عایشه نیست و در عین حال عایشه ایمان به خدا میتونه داشسته باشه اما دروغ هم بگهخ

معنی ایمان عصمت که نیست

پیامبر بارها خانه عایشه را محل فتنه معرفی کردند لابد ایشون هم معنی این حرف خدا رو متوجه نشدند

rostam91: بفرما اینم حرف شما در پاسخ به آیه روشن قرآندر حالی که خداوند عایشه رو زن پاکدامن با ایمان معرفی میکنه شما میگی منافق
این پاسخت به آیه قرآنیه که معتقدی کلام خداست ، روایات که جای خودش رو داره
عایشه در حیات رسول خدا نفاق خودش رو نشون داده

گفتم هیچ منافاتی نداره کسی ایمان داشته باشه ولی گناه کنه و دروغ بگه یا در دلش مرضی هم باشه

rostam91: طوطی وار خوندن قرآن دردی رو دوا نمی کنه

اما دردی هم به انسان وارد نمیکنه و ثواب داره

اما فهم ناقص و از روی متن قران دقیقا ادمک رو به گمراهی میکشونه

rostam91: جای تاسفه که انسان به علم داشتن به کتاب آسمونیش افتخار نکنه چون زبان عربهاست

قران کتاب دین مکن و معجزه رسول خداست ولی زبان او عربیست که زبان من نیست برای همین در درکش اغلی غیر عربها مشکل دارند

شما معنی حرف رو اصلا متوجه نمیشی

حلاوت خواندن قران برای عرب مثل حلاوت خواندن حافظ و سعدی برای فارسهاست منبه این کتابها افتخار میکنم و به فرهنگ مملکتم

شما در قران و دین ذوب شدی

rostam91: البته از پاسخهائی که میدی و توش اصلا اشاره ای به آیات قرآنی نیست در اثبات حرفهاتون مشخصه و من مطمئنم که شما روایات رو بیشتر از قرآن می پسندی ، حداقل در بحثهاتون اینطور مشخصه
اصلا هر جا لازمه از قران هم استفاده میکنم ولی زبان روایت خیلی واضح تره قران مانیفست اسلام و کلی است و از از روی یک چیز کلی برداشت های کلی میشه

مثلا در قانون اساسی نوشته

حق ازادی بریان برای مردم ایران محفوظ است


اما ایا میشه بری تو خیابون به گیامبر اسلام و حتی همین حکمرانان فحش بدی

پس در کنار اون قانون اساسی یک ساز و کار هم هست برای حدود و اجرای قانون

روایا برای قران همین کار رو انجام میدهند


شما هم درگیر همین اشتباه شده

شما یمک ایه از قران میاری و به =او استناد میکنی در حالیکه اون ایه کلی=ت موضوع است در اغلب موارد و جزئیات در روایات موجوده
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: لذا در اینجا چه از طریق شورا با به زور با به هر روشی باید حاکم مشخص شود و باید تبعیت کرد
پس گرفتن بیعت از علی برای ابوبکر که توسط عمر انجام شد در راستای همین حرف خودته که:لذا در اینجا چه از طریق شورا با به زور با به هر روشی باید حاکم مشخص شود و باید تبعیت کرد
ametis: اما همه اینها در پایان روایت منوط میکنه به اینکه اگر خلیفه از سوی خدا مشخص نشده بود در حالیکه مشخص شده کحلا بقیه این حرفها باطل است
کجا روایت می کنه می خواهی تمام نامه رو برات می زارم ببین:
نامه ۶ نهج البلاغه
(نامه امام عليه السّلام به معاويه كه پس از جنگ جمل در سال 36 هجرى، توسّط جرير بن عبد اللّه فرستاده شد)
علل مشروعيّت حكومت امام عليه السّلام
همانا كسانى با من بيعت كرده‏ اند كه با ابا بكر و عمر و عثمان، با همان شرايط بيعت كردند، پس آن كه در بيعت حضور داشت نمى‏ تواند خليفه‏ اى ديگر انتخاب كند، و آن كس كه غايب بود نمى ‏تواند بيعت مردم را نپذيرد. همانا شوراى مسلمين از آن مهاجرين و انصار است ، پس اگر بر امامت كسى گرد آمدند، و او را امام خود خواندند، خشنودى خدا هم در آن است، حال اگر كسى كار آنان را نكوهش كند يا بدعتى پديد آورد، او را به جايگاه بيعت قانونى باز مى‏ گردانند،
اگر سرباز زد با او پيكار مى ‏كنند، زيرا كه به راه مسلمانان در نيامده، خدا هم او را در گمراهى ‏اش رها مى‏ كند، به جانم سوگند اى معاويه اگر دور از هواى نفس، به ديده عقل بنگرى، خواهى ديد كه من نسبت به خون عثمان پاك‏ترين افرادم، و مى ‏دانى كه من از آن ماجرا دور بوده ‏ام، جز اينكه از راه خيانت مرا متّهم كنى، و حق آشكارى را بپوشانى. با درود.

ametis: فرقی بین فقیه و مجتهد نیست
الآن حجت الاسلانهای شما مجتهد نیستند یعنی فتوا نمی تونن بدن ولی اونها فقه خوندن و کسی که درس فقه رو تموم کرده میشه فقیه
یعنی معنی این دو رو نمیدونی باید بگم متاسفم
ametis: من ده بار توضیح دادم

برای توضیحات هم استناد دارم به چند روایت از علی ع

جالبه شما وقتی بحث اعتقاد صریح ابن تیمیه است خیالی راحت بدون هیچ استنادی اون رو رد میکنی ولی حالا نمیتونی قبول کنی

بحث رو نپیچون ، جواب قسمت قرمز رنگ رو بده و بگو در دنباله یا قبل اون نامه کجا بر علیه نظر من حرف زده و حرف منو تایید نمی کنه؟
ametis: حالا اینکه شما سنی ها اصلا نهج البلاغه رو قبول ندارید
مگه شما کتب ما رو قبول داری که ازش روایت میاری
مسلما من نهج البلاغه بی سند رو قبول ندارم و باور ندارم سید رضی چند صد سال بعد علی حرفهای اونو بدون ذکر سند عینا نقل قول کنه
اما دارم از طریق کتاب خودتون شما رو محکوم می کنم این کار دو حسن داره یا اینکه شما باید بگی قبولش دارم یا اینکه پی ببری که این کتاب یا حداقل این نامه ساختگیه و از سخنان علی نیست
ametis: اینکه در دو روایت صحیح از علی ع دقیقا همین مضمون ذکر شده و همه این حرفاها در آخر با یک کامه مشروط شده که فرموده اگر خدا انتخاب نکرده باشد یعنی خلافت اول در اختیار خداست
خوب کجاست؟ چرا اینجا اینو نیاورده ، قبول داری در این نامه حرفی که من زدم و استنباطم درسته ؟
ametis: مهم علمایی مثل خویی بروجردی نائئینیو خراسانی بودند که این کتب رو همین جور حفظ و نشر دادند

معنی گرایی فقه شیعه شاید بخاطر لزوم همین استنباط های مختلف باشه

اینکه راحتنمیکنه خودش رو که حدیث رو بخونه و بعد ببینه نوشته درست یا غلط و همون رو اویزه گوش و محل استنباط کنه

چون بخاری هم معصوم نیست

ااما در شیعه راه برای استنباط بین قران و حدیث همواره بازه هر چقدر هم حرف یزنند جا داره

لااقل این آدمهائی که اسم بردی برای مقلدین خودشون میتونستن روشن کنن کدوم روایات صحیحه و کدوم غلط تا مقلدین دچار سردر گمی در یک روایت نشن و برداشت شخصی ازش نکنن
ametis: اشاره به شخص عایشه نیست و در عین حال عایشه ایمان به خدا میتونه داشسته باشه اما دروغ هم بگهخ

اشاره به چه کسی داره در اون آیه؟ شما که میدونی اشاره به عایشه نیست پس اشاره به کیه؟
ametis: معنی ایمان عصمت که نیست

ametis: عایشه در حیات رسول خدا نفاق خودش رو نشون داده
معنی ایمان اگه عصمت نباشه که مسلما نیست ولی ایمان و نفاق در کنار هم نمی گنجه ، فرد با مومن نمیتونه منافق باشه
ametis: اما دردی هم به انسان وارد نمیکنه و ثواب داره

اما فهم ناقص و از روی متن قران دقیقا ادمک رو به گمراهی میکشونه
خداوکیلی جواب رو ببینین ، من چی بگم !
قضاوت با خود خوانندگان پست
ametis: قران کتاب دین مکن و معجزه رسول خداست ولی زبان او عربیست که زبان من نیست برای همین در درکش اغلی غیر عربها مشکل دارند

شما معنی حرف رو اصلا متوجه نمیشی
معنی حرفت دقیقا اینه که چون زبانت عربی نیست در درکش مشکل داری
قرآن رو به زبانهای مختلف ترجمه کردن و
ametis: حلاوت خواندن قران برای عرب مثل حلاوت خواندن حافظ و سعدی برای فارسهاست منبه این کتابها افتخار میکنم و به فرهنگ مملکتم

شما در قران و دین ذوب شدی
دقیقا و ااگه اینجور که شما میگی باشه باعث افتخاره و امیدوارم خداوند ازم بپذیره
اما تعبیرت در مورد حلاوتش برا عربها باید بگم حلاوتش برای منم همینطوره شیرین و فصیح و زیبا و بسیار گیراتر و جذابتر از حافظ و سعدی
ametis: اصلا هر جا لازمه از قران هم استفاده میکنم ولی زبان روایت خیلی واضح تره
تمام همه اون چیزهائی که دربارت گفتم خودت ثابت کردی روایت برای شماها خیلی واضحتره ، چون راحت تر شما رو به مقصودی که می خواهین می رسونه ولی تو این موندم که قرآن عربیه و اون روایاتی که برای شما واضحتر هم عربی ، چرا آخوندها روایات رو برای شما اینقدر خوب ترجمه کردن و واضح ساختن قرآن رو نشون ندادن بهتون؟؟!!!!!
     
  
مرد

 
rostam91: همین حرفت دلیله خوبیه برای اینکه ثابت کنه غدیر خم تعیین جانشینی نبود
چگونه ممکنه اون همه آدم که شما خودتون ۱۲۰۰۰۰ نفر برآورد میکنین با علی دست بیعت بدن ولی ۸۰ روز بعد همه خیانت کنن و با لبوبکر بیعت کنند
یعنی از بین ۱۲۰۰۰۰ نفر ۱۰ نفر هم پیدا نشد که اعتراض کنه؟
فرض محال حرف شما درست و غدیر خم برا تعیین جانشینی نبوده(البته این سوال پیش میاد پ برا چی بوده؟!!!!!!!! لابد اینکه حضرت رسول اعلام کنن که امیرالمونین دوست من است هرکه او را دوست بدارد مرا دوست داشته!!!!!! خلق الله نمیدونستن حتما این موضوع رو!!!!!!!!)من این سوال رو مطرح میکنم وقتی خلیفه دوم شما جناب فارق اعظم اعلام میکنه اگر علی نبود عمر هلاک میشد ینی چی؟این معنی رو نمیده که امیرالمونین از جناب عمر اهلیت و سزاواری بیشتری برای خلافت مسلمین داشته؟اگه جناب عمر این موضوع رو میدونسته که قطعا میدونسته(چون خودش اینو به زبون آورده)چجور میشه رهبری رو به اونی که سزاوارشه نده؟
علی مشغول دفن پیغمبر بود اَخلاف شما سقیفه بنی ساعده رو راه انداختن...
سوال واضح من اینه:
آیا جناب ابوبکر صدیق و جناب فاروق اعظم و جناب عثمان ذوالنورین از حضرت امیر (که به نقل از کتب خود شما رشید تر دلیر تر کَیِس تر و سزاوار تر از علی نبوده)برای خلافت سزاوارتر بودن؟!!!!!!!
حتما میدونی ام المونین عایشه در مورد خلیفه سوم چه اظهار نظری فرمودن!!!!!!!
واقعا امیرالمونین شایسته تر از این افراد برای حکومت و رهبری نبود؟
     
  
مرد

 
rostam91: پس گرفتن بیعت از علی برای ابوبکر که توسط عمر انجام شد در راستای همین حرف خودته که:لذا در اینجا چه از طریق شورا با به زور با به هر روشی باید حاکم مشخص شود و باید تبعیت کرد
بله

اما از یاد نبریم که این عمل بعد از خیانت مردم و پیمان شکنی اونها با خدا صورت گرفته

حکومت حتما لازم نیست عادل باشه حکومت جابر و ظالم هم میتونه باشه و مردم موظف نیستند که بیعت نکنند و یا قیام کنند و باز قیام بر علیه ظلم به اجماع مردم و بر میگرده مانند اجم

rostam91: کجا روایت می کنه می خواهی تمام نامه رو برات می زارم ببین:

شما که نمیدونیدو فقط همون رو یاد گرفتی کهشاید بتونی از اون برای مشروعیت خلیفه هاتون چیزی اثبات کنید اما دریغ و دریغ
پانرده یا شانرده نامه امام به معاویه نوشتن که اغلب در جواب معاویه بوده و در واقع یک جنگ روانی بوده

از بهانه جویی های معویه در عدم نحویل حکومت تا تهدید و زیر سئوال بردن مشروعیت حکومت علی ع اع بر علیه یزید


و حضرت علی دست به احتجاج زدند

من نمیگم نهج البلاغه رو بخون فقط توصیه میکنم وقتی نمیدونید اینگونه نظر ندهید

rostam91: الآن حجت الاسلانهای شما مجتهد نیستند یعنی فتوا نمی تونن بدن ولی اونها فقه خوندن و کسی که درس فقه رو تموم کرده میشه فقیه
یعنی معنی این دو رو نمیدونی باید بگم متاسفم
وقتی حرف برا زدن ندارید کلیک میکنید روی یک کلمه

اره شما علمتون بیشتر از منه ....عالم تر هستید و راست میگید

عایشه مجتهد نبود ...افقه الفقها بود که حتی پدرش در احکام پیرو او بود و کسی جرات ندارد احکامی که او بیان کرده را رد کند

حالا جواب کفر عایشه رو بدهید

ایا ایات رضاع کبیر در قران هست یا عایشه معتقد به نحریف قرانه


rostam91: خوب کجاست؟ چرا اینجا اینو نیاورده ، قبول داری در این نامه حرفی که من زدم و استنباطم درسته ؟

نخیر

استنباط یعنی درک و فهم ادم از یک مجموعه اطلاعت نه فقط بر اساس یم جمله

استنباط این اسن که باقی روایات و نظرات علی ع را هم در باب حکومت بدانی و بعد نظرت رو بگی که البته شما هیچ نمیدونی

حضرت علی انتخاب مردم رو در جایی صحیح و معتبر میدونه که خدا انتخاب نکرده باشه

و البته خدا بعد از پیامبر علی ع رو انتخاب کرده بود


rostam91: مگه شما کتب ما رو قبول داری که ازش روایت میاری

ببین بحث اینه که شما و مکا به هر حال احادیث هم رو استفاده میکنیم و برخی رو رد میکنیم ممکنه حدیثی در بخاری باشه و ما قبول داشته باشیم همینطور حدیثی در کتب ما باشه که اهل سنت قبول داشته باشند


اما شما کلا نهج البلاغه رو دست نوشته سیر رضی میدونید و این عجیبه از کتاب که دست نویس سید رضی میدونید نقل میکنید و نسبت به علی ع میدهید

چون به نفعتان است

ولی وقتی به همین نهج البلاغه و یا شرح ابن ابی الحدید استناد میکنیم کلا اصل جریان رو نفی میکنید

rostam91: کجا روایت می کنه می خواهی تمام نامه رو برات می زارم ببین:

فرق نامه و روایت رو میدونی اون روایت تو نهج البلاغه نیست

rostam91: لااقل این آدمهائی که اسم بردی برای مقلدین خودشون میتونستن روشن کنن کدوم روایات صحیحه و کدوم غلط تا مقلدین دچار سردر گمی در یک روایت نشن و برداشت شخصی ازش نکنن
این کتابها برای علماست و علما میدونن چه کنند

یک ادم معمولی نمیتونه بحار رو بخونه و تحلیل درستی داشته باشه

rostam91: معنی ایمان اگه عصمت نباشه که مسلما نیست ولی ایمان و نفاق در کنار هم نمی گنجه ، فرد با مومن نمیتونه منافق باشه

خدا اصرار درون کسی رو هرگز فاش نمیکنه مگر در چند مورد خاص

یعنی به این بهانه که ممکنه اون ادم هر لحظه توبه کنه اسرار او را فاش نمیسازد

عایشه به خدا ایمان دارد و هر کس به خدا ایمان دارد میشود ایمان دار .....نفاق در وجود و ضمیر اوست

در اسلام ظاهر مهم است و هر کس شهادتین گفت ایمان اورده است حتی اگر در دلش اصلا متمایل به اسلام نبوده و هنوز بت پرست باشد

rostam91: خداوکیلی جواب رو ببینین ، من چی بگم !
قضاوت با خود خوانندگان پست
اره نتیجه نقص فهم از قران همینه که میگید خدا دوتا دست داره منتها نمیدونید چه شکلیه تازه اینقدر در کتابهاتون جسمیت خدا هست که حد نداره

مگر میشه اون دوتا دست سایه باشه

rostam91: معنی حرفت دقیقا اینه که چون زبانت عربی نیست در درکش مشکل داری
قرآن رو به زبانهای مختلف ترجمه کردن و
هیچ ترجمه ای بیانگر مفاهیم اصلی نیست همچنین صرف و نحو رو همراه نداره که درک کنی چی به چی مربوطه
مثل عاطف و معطوف و جار و مجرور و.....

rostam91: ametis:
برای من مفاهیم خوبی داره ولی هرگز جذاب تر از حافظ و مولانا و خصوصا سعدی نیست

rostam91: تمام همه اون چیزهائی که دربارت گفتم خودت ثابت کردی روایت برای شماها خیلی واضحتره ، چون راحت تر شما رو به مقصودی که می خواهین می رسونه ولی تو این موندم که قرآن عربیه و اون روایاتی که برای شما واضحتر هم عربی ، چرا آخوندها روایات رو برای شما اینقدر خوب ترجمه کردن و واضح ساختن قرآن رو نشون ندادن بهتون؟؟!!!!!
شما درکت متفاوته

در قران گفته نماز بخونید


یک دستور کاملا گنگ و نا مفهوم

اما در روایات گفته نماز رو دقیقا به چه نحو شکل و مشخصات بخونید و این برای من لازم تره

چون میدونم نماز اجبه اما این اجکام رو لازم دارم تا اون واجب رو انجام بدهم

البته بهتره قرصش رو ادم بگیره بخوره
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
برادران اهل سنت به دلیل ضعف مفرط در استنباط از ایات الهی به این نتیجه رسیدند که خداوند دست و پا و صورت دارد و این جسمت بخشیدن به خداست

به چند نمونه از بیان این اعتقاد توجه کنید

«حدثنا:‏خالد بن مخلد ... عن ‏‏أبی هریرة، عن النبی(ص) ‏قال: خلق الله الخلق فلما فرغ منه قامت الرحم فأخذت بحقو الرحمن فقال له ‏: ‏مه؟‏قالت: هذا مقام العائذ بك من ‏القطیعة ‏ ‏قال: ‏ألاترضین أن أصل من‏وصلك ‏وأقطع من قطعك قالت : بلى یارب قال: فذاك، قال أبو هریرة ‏: ‏إقرءوا إن شئتم:‏ ‏فهل عسیتم إن تولیتم أن تفسدوا فی الارض وتقطعوا أرحامكم.»

- محمد بن اسماعیل بخاری، صحیح، ج4 ص1828 ح4552؛ احمد بن حنبل، مسند، ج2 ص330؛ محمد بن عبدالله حاكمالنیشابوری، همان، ج4، ص 178، ح7286؛ محمد بن یزید بن جریر الطبری، جامع البیان، 22ص 178.


پس از آنکه خداوند از آفرینش فارغ شد، رٍحم بر خاست و بند شلوار خدا (کمربند) را محکم گرفت، خدا به او گفت: دست نگه‌دار! عرض کرد: این جایگاه کسی است که به تو از قطع رحم پناه آورده است، خدا به او گفت: آیا راضی نمی‌شوی که من هرکسی که با تو وصل شد، با او وصل شوم و هرآنکه از تو برید، از وی ببرم! گفت: پروردگارا راضی هستم.


از کلمه «حقو» مشخص است چنانچه ابن حجر می نویسد:

قوله : ( فأخذت ) : .... وقال عیاض : الحقو معقد الإزار .. حقو گره بند شلوار است.

[2] إبن حجر - فتح الباری شرح صحیح البخاری - كتاب تفسیر القرآن - سورة محمد (ص) - باب وتقطعوا أرحامكم - رقم الصفحة : ( 444 )



خدایی که بند تنبان دارد یعنی کمر دارد....یهنی تنبان دارد و بالا تنه و پایین تنه و یعنی پایی دارد و .....

بعد بفرمایید که اعتقاد دارید خدا دست داره اما جنسش رو نمیدونید




لطفا پاسخ این پست رو اگر میدهید جداگانه بدهید و با بقیه پستها قاطی نکید
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
از اعتقادات صریح ابن تیمیه این است که ایات صفات الهی قابل تاویل نیست و معنی ان همان معنای ظاهر است


ابن تیمیه برای تأیید نظر خود اجماعاتی ادعا می‌کند که هرگز وجود خارجی ندارند؛ مثلاً در تفسیر سوره نور می‌نویسد:
هيچ يک از صحابه و تابعان کم‌ترين ترديدى ندارند که همه آيات صفات الهى که در قرآن کريم آمده‌اند، تأويل نمى‌شوند. من همه تفسيرها و همه روايت‌هايى را که صحابه نقل کرده‌اند، مطالعه کرده‌ام و تاکنون از هيچ يک از صحابه و تابعان نشنيده‌ام که آيات صفات و يا حديث‌هايى را که در صفات الهى وارد شده‌اند، به غير از مقتضاى ظاهرى آنها تأويل کنند.

] . مجموع الفتاوی، ج 3، جزء6، ص196؛ الرسالة المدنیّة في الحقیقة والمجاز في الصفات.

پس با این حساب حق دارید بفرمایید خدا چشم داره ...صورت داره ....دست داره و...... و اصلا چرا مخالف فرموده شیخ الاسلام معتقدید جنس دستهای خدا معلوم نیست ؟؟؟


همچین خدایی هم ککه قابل دیدن است و در این مورد هم روایات زیادی دارید که خدا روز قیامت دیده میشود


این همه ایات هم که در مورد ذات خدا میگه

لا تدرکه الابصار .....انعام، آيه 103، يعني: چشم‏ها او را نمي‏بيند.


و «لا يُحِيطُونَ بِهِ عِلْما»

طه، آيه 110، يعني: (نه تنها چشم نمي‏تواند او را ببيند) علم كسي (هم) نمي‏تواند او را بشناسد.


و «لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَي‏ءٌ»

شوري، آيه 11، يعني: هيچ چيزي مثل او نيست.
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
صفحه  صفحه 9 از 54:  « پیشین  1  ...  8  9  10  ...  53  54  پسین » 
مذهب
مذهب

شیعه بر حق تر است یا سنی؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA