انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 10 از 61:  « پیشین  1  ...  9  10  11  ...  60  61  پسین »

آیا ازدواج موقت بهتره یا رابطه ی نا مشروع؟


مرد

 
mmaryamm: قطعا مقصو د ابن عباس نزول به عنوان قرآن نبوده است . چون تحريف قرآن به اجماع مسلمانان باطل است . بلکه مقصود نزول به عنوان تفسير اين آيه از جانب خداوند است . يعني خداوند متعال بعد از نزول آيه يا همزمان با آن مصداق وتفسير آيه را به همراه ذکر متن آيه ، به رسول خدا وحي مي نمود . پس مقصود اين آيه همان ازدواج تا زمان معين ومتعه است . جدا از لفظ استمتاع که در نص آيه آمده و مي تواند دليل ديگري بر اراده متعه باشد .
من کاری به نظر شما در مورد ابن عباس ندارم هر چند شما بطور قطع نمی توانید منظور ابن عباس را بدونید!
اما گفتید مقصود آیه ، ازدواج تا زمان معین و متعه است ! در حالی که هنوز آیه ای درباره ازدواج دائم در قرآن نشان نداده اید! آیا درباره ازدواج دائم آیه ای نیست و مسلمان فقط به استناد گفته پیامبر " النکاح سنتی" ازدواج می کنند؟

mmaryamm: تشخیص ضعف یا صحیح بودن روایات به عهده علما می باشد و فکر می کنم اتفاق نظر داشتن علمای شیعه به حلال بودن متعه بر غالب بودن احادیث و روایات در مورد حلال بودن این امر می باشد.
خوب من هم می دونم شما از تشخیص صحیح بودن یا ضعیف بودن اون روایات عاجزید برای همین این روایات رو به عالم دینی یا مرجع تقلیدتون نشون بدید هر چند از نشان دادنش هم شرمتون میاد.

mmaryamm: ما در مورد مسائل شرعی صحبت نمی کنیم در مورد حلال هایی که حرام شده صحبت می کنیم
گفتم که آیه ای درباره ازدواج دائم در قرآن بیاورید چطور آیه درباره امر به متعه هست ولی راجب نکاح دائم نیست؟!!!

mmaryamm: علمای شیعه و سنی در این که پیامبر متعه می کردند توافق دارند
خوب منم میگم در آن دوران متعه حلال بوده مثل مشروبات الکلی ولی بعد حرام شد

mmaryamm: هیچ آیه و روایتی در زمان پیامبر نیست که متعه را حرام کرده باشد
حضرت علی (ع) میفرمایند:حرم رسول الله.صلی الله علیه و آله.یوم خیبر لحوم الحمر الاهلیه و نکاح المتعه.
محمد(ص)در روز خیبر گوشت الاغ اهلی و ازدواج موقت را حرام اعلام کرد..
تهذیب..2/186 استبصار 3/142 وسایل شیعه 14/441


محمد بن یعقوب كلینی در الكافی روایتی را از علی بن یقطین نقل می كند كه ایشان از حضرت علی درباره حلت و حرمت نكاح موقت و متعه پرسیدند ایشان ((حضرت علی)) در جوابشان فرمودند: شما به آن هیچ نیازی ندارید و خداوند متعال به وسیله نكاح دائم شما را از آن مستغنی گردانده است (الفروع من الكافی 2/43 و وسائل الشیعه 14/449)

mmaryamm: روش درست منبع آوردن رو بگید ماهم یاد بگیریم البته بهتره اول خودتون یاد بگیرید
برای نقل روایت باید متن روایت (اگر اصل کتاب عربی باشد متن عربی و ترجمه فارسی) و اسم کتاب شماره چاپ و شماره صفحه با سند روایت قید شود
     
  ویرایش شده توسط: mahmudkhm   
مرد

 
hamed1240: موقت چوت انسان ازهمه نظرخبالش راحته وهرقطره ازغسلش ثواب داره
جالبه !
ازدواج دائم اینقدر ثواب نداره!
تو ازدواج دائم فقط نصفی از دین کامل میشه ولی با چهار بار صیغه به درجه پیامبر اسلام میشه رسید !

hamed1240: البته واقعا کسایی که شرایط رودارند وکسایی که نمیتونند به دلایلی ازدواج کنند
خودم دنبالشم متاسفانه مورداطمینان یافت نشده
خوب شرایطش چیه؟!
     
  
مرد

 
به نظر من یکی از یکی بدتر.شاید رابطه نامشروع گناهش بیشتر باشه ولی ازدواج موقت باعث فساد و بدبختی زن میشه.واسه مرد که اتفاقی نمییوفته اما زن بهش ظلم میشه.
<<<<$in@>>
     
  
زن

 
mahmudkhm: من کاری به نظر شما در مورد ابن عباس ندارم هر چند شما بطور قطع نمی توانید منظور ابن عباس را بدونید!
اما گفتید مقصود آیه ، ازدواج تا زمان معین و متعه است ! در حالی که هنوز آیه ای درباره ازدواج دائم در قرآن نشان نداده اید! آیا درباره ازدواج دائم آیه ای نیست و مسلمان فقط به استناد گفته پیامبر " النکاح سنتی" ازدواج می کنند؟
جالبه شما از میان نقل از آن همه مفسر آن هم با متن عربی فقط ابن عباس رو دیدید در عجبم از این همه منطق
بحث ما در موردازدواج موقته من آیه رو به همراه تفسیر از نظر مفسران و علما آوردم ، شما اگر می تونید آیه رو با سندیت رد کنید جالبه شما برای رد استدلال من از خودم کمک می خواید
حالا اشکال نداره برای این که اطلاعات دینیتون بیشتر بشه به این لینک مراجعه کنید:
http://www.rasekhoon.net/article/show-39920.aspx
mahmudkhm: خوب من هم می دونم شما از تشخیص صحیح بودن یا ضعیف بودن اون روایات عاجزید برای همین این روایات رو به عالم دینی یا مرجع تقلیدتون نشون بدید هر چند از نشان دادنش هم شرمتون میاد.
بنده عرض کردم اتفاق نظر علما و مراجع تقلید شیعه در مورد حلال بودن متعه به این معناست که روایات و مستندات صحیح در این موضوع بر روایات و مستندات ضعیف غالبه و بحث در مورد روایاتی که شما آوردید بی فایدست ، چون اهل فن در این زمینه این نتیجه گیری رو کردند ، واقعه فهم جمله من انقدر سخته؟؟؟؟ mahmudkhm: حضرت علی (ع) میفرمایند:حرم رسول الله.صلی الله علیه و آله.یوم خیبر لحوم الحمر الاهلیه و نکاح المتعه.
محمد(ص)در روز خیبر گوشت الاغ اهلی و ازدواج موقت را حرام اعلام کرد..
تهذیب..2/186 استبصار 3/142 وسایل شیعه 14/441

محمد بن یعقوب كلینی در الكافی روایتی را از علی بن یقطین نقل می كند كه ایشان از حضرت علی درباره حلت و حرمت نكاح موقت و متعه پرسیدند ایشان ((حضرت علی)) در جوابشان فرمودند: شما به آن هیچ نیازی ندارید و خداوند متعال به وسیله نكاح دائم شما را از آن مستغنی گردانده است (الفروع من الكافی 2/43 و وسائل الشیعه 14/449)

تمام متن را مطالعه کن تا شبهاتتون رومجدد تکرار نکنید
حرمت متعه در فتح خیبر :

طوسی در كتاب التهذیب 2/186 والاستبصار 3/142 و الحر العاملی در كتاب وسائل شیعه 14/441 نقل می نمایند:

از زید بن علی روایت است كه ایشان از پدرانشان و آنان نیز از حضرت علی نقل می كنند كه ایشان فرمودند: پیامبر اكرم در روز فتح خیبر گوشت الاغ و نكاح موقت و متعه را حرام گرداندند.

پاسخ این مساله در برابر حلیت متعه چیست؟

پاسخ :

در پاسخ به این سوال باید گفت : در همان مصادری که این روایت را از آنها نقل نموده است پاسخ این اشکال داده شده است ؛ در کتاب تهذیب بعد از ذکر این روایت آمده است :

فان هذه الروایة وردت مورد التقیة وعلى ما یذهب إلیه مخالفوا الشیعة ، والعلم حاصل لكل من سمع الاخبار ان من دین أئمتنا علیهم السلام إباحة المتعة فلا یحتاج إلى الاطناب فیه .

تهذیب الأحكام ج 7 ص 251

در کتاب استبصار نیز می فرماید :

فالوجه فی هذه الروایة أن نحملها على التقیة لأنها موافقة لمذاهب العامة والاخبار الأولة موافقة لظاهر الكتاب وإجماع الفرقة المحقة على موجبها فیجب أن یكون العمل بها دون هذه الروایة الشاذة .

الاستبصار ج 3 ص 142

و همان طور که در سایـت در مقاله مورد نظر شما ذکر شد ، اهل سنت حلیت متعه را نظر عده زیادی از اهل بیت می دانند ؛ بنا بر این مضمون این روایت مخالف کلام شیعه و اهل سنت است .

جدای از این مطلب باید گفت : نه علمای شیعه و نه بزرگان علمای اهل سنت حرمت متعه در خیبر را قبول ندارند و حتی روایـتی را که در صحیح بخاری به همین مضمون از امیر مومنان نقل شده است &ndash همان طوری که در متن این مقاله آمده است - از اشتباهات زهری می دانند ؛ بنابراین ، این روایت قطعا تقیه ای بوده و موافق با مضمون روایت دروغین زهری است .
نیز در مورد این روایت باید گفت که در آن بحث حرمت گوشت الاغ اهلی مطرح شده است که در این مطلب نیز مخالف اجماع شیعه است ؛ و شیعه آن را تنها کراهت می دانند .


با وجود نكاح دائم ، نیازی به ازدواج موقت نیست :

محمد بن یعقوب كلینی در الكافی روایتی را از علی بن یقطین نقل می كند كه ایشان از حضرت علی درباره حلت و حرمت نكاح موقت و متعه پرسیدند ایشان ((حضرت علی)) در جوابشان فرمودند: شما به آن هیچ نیازی ندارید و خداوند متعال به وسیله نكاح دائم شما را از آن مستغنی گردانده است (الفروع من الكافی 2/43 و وسائل الشیعه 14/449) پاسخ این مساله در برابر حلیت متعه چیست؟

پاسخ :

پاسخ این روایت ، با نقل درست و بدون تحریف روایت آشکار می گردد :

علی بن إبراهیم ، عن أبیه ، عن ابن أبی عمیر ، عن علی بن یقطین قال : سألت أبا الحسن موسى ( علیه السلام ) عن المتعة فقال : وما أنت وذاك فقد أغناك الله عنها ، قلت : إنما أردت أن أعلمها ، فقال : هی فی كتاب علی ( علیه السلام ) ، فقلت : نزیدها وتزداد ؟ فقال : وهل یطیبه إلا ذاك .

الكافی ج 5 ص 452

از علی بن یقطین &ndash از ثروتمندترین مردمان دوران خویش و کسی که به دستور حضرت موسی بن جعفر علیه السلام وزارت هارون الرشید را پذیرفته بود تا بتواند در حد امکان مانع ظلم وی به شیعیان شود - روایـت شده است که گفت از موسی بن جعفر علیه السلام در مورد متعه سوال نمودم پس حضرت فرمود : تو دیگر با متعه چه کار داری ؟ زیرا خداوند تو را از آن بی نیاز ساخته است !!! ( تو که از ثروتمندانی و همسران متعدد و کنیزکان بسیار داری ؛ تو دیگر برای چه در مورد متعه سوال می کنی)

پاسخ دادم : می خواستم بدانم ؛ حضرت فرمودند : در کتاب امیر مومنان موجود است ( در نظر ما اهل بیت حلال است ) .

پرسیدم : آیا می توانیم آن را زیاده &ndash از چهار عدد &ndash بگیریم وآیا زیاد می شود ؟

فرمودند : آیا چیزی غیر از این سبب شیرینی متعه می شود ؟ - همین است که سبب گوارایی متعه شده است که هر تعداد که مایل بودی می توانی به متعه بگیری -

زنان فاجره ، مرتكب نكاح موقت می&zwnjشوند :

در روایتی كه هشام بن حكم آن را از ابی عبدالله نقل می كند چنین می فرماید: كه حضرت ابوعبدالله فرمودند: زنان فاجره و فاسقه مرتكب نكاح موقت می شوند و زنان پاكدامن و محصنه از آن پرهیز می نمایند. (بحار الانوار 100/ 318 و السرائر 483). پاسخ به این مساله در برابر حلیت متعه چیست؟

در روایتی دیگر كه توسط عبدالله بن سنان نقل شده است چنین وارد شده است كه ایشان می فرمایند از حضرت ابوعبدالله درباره ی نكاح موقت پرسیدم ایشان فرمودند: خود را با آن چركین و كثیف نگردان (بحار الانوار 100/318 و السرائر 66)

پاسخ به این مساله در برابر حلیت متعه چیست؟

پاسخ :

همانطور که در پاسخ به سوال اول گفته شد ، حکم به حرمت متعه از مطالبی است که شیعه و ائمه ایشان بدان معروف هستند ؛ و به همین جهت تمامی روایات مخالف با این مطلب از طرف شاگردان مکتب ائمه حمل بر تقیه گردیده است .

آیه «فما استمتعتم ... » در باره ازدواج موقت نیست :

آیه "فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً" .این آیه هرگز در باب ازدواج موقت نیست. زیرا خودش جزئی از یك آیه است كه در مورد ازدواج دائم سخن می گوید و "ف" اول جمله امكان تفاوت موضوع آیه را منتفی می كند.

پاسخ به این مساله در برابر حلیت متعه چیست؟

پاسخ :

این که این قسمت از آیه در مورد متعه نازل شده است ، اجماع مفسرین صدر اول اهل سنت و مشهور در بین سائر ایشان است ؛ روایات صحیحه ایشان را نیز در این باره در مقاله مطرح نمودیم .

اما این اشکال که در این آیه فاء آمده است و ابتدای آیه در مقام بیان حكم ازدواج دائم است كلام صحیحی نیست ؛ زیرا :

الف ) ابتدای آیه می گوید :

َالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَا مَلَكَتْ أَیْمَانُكُمْ كِتَابَ اللَّهِ عَلَیْكُمْ وَأُحِلَّ لَكُمْ مَا وَرَاءَ ذَلِكُمْ أَنْ تَبْتَغُوا بِأَمْوَالِكُمْ مُحْصِنِینَ غَیْرَ مُسَافِحِینَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآَتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً وَلَا جُنَاحَ عَلَیْكُمْ فِیمَا تَرَاضَیْتُمْ بِهِ مِنْ بَعْدِ الْفَرِیضَةِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِیمًا حَكِیمًا

زنان شوهر دار نیز &ndash برای شما حرام هستند &ndash مگر آنکه ایشان را به کنیزی بگیرید ؛ حکمی است که خداوند برای شما قرار داده است ؛ و غیر این زنان برای شما حلال است که با اموال خویش ، به ایشان میل نمایید در حالیکه پاکدامنی را حفظ کرده و زنا ننمایید &ndash زنا اگر با دادن مالی به زن باشد جایز نیست &ndash پس کسانی را که از این زنان به متغه گرفتید پس حقوق ایشان را واجب است که به ایشان پرداخت نمایید ...

سوال اینجاست که کجای آیه فوق ، قبل از بحث متعه ازدواج دائم را مطرح کرده است ؟

ب) فاء می توان برای اضراب باشد ؛ یعنی بحث در مورد کلام قبل را مسکوت گذاشته و به موردی جدید بپردازد ؛ یعنی حتی اگر در آیه قبل از بحث متعه بحث ازدواج دائم بود ، منافاتی نداشت که با فاء بر آن عطف گردد .

عقد موقت با زنی كه از خانواده شریفی باشد ، درست نیست :

شیخ طوسی چنین فتوا می دهد:"وقتی زن از خانواده ی شریفی باشد نكاح متعه با او درست نیست چون برای خانواده اش عیب و عار و برای خود زن ذلت و خواری است

(تهذیب الاحكام جلد هفتم ص 253)

پاسخ به این مساله در برابر حلیت متعه چیست؟

پاسخ :

این نیز از دروغ هایی است که عده ای از مغرضین از علمای اهل سنت به مرحوم شیخ طوسی نسبت می دهند ؛ در این زمینه بهتر است متن کتاب ایشان را ذکر نماییم :

14 - واما ما رواه أحمد بن محمد عن أبی الحسن عن بعض أصحابنا یرفعه إلى أبی عبد الله علیه السلام قال : لا تتمتع بالمؤمنة فتذلها . فهذا حدیث مقطوع الاسناد شاذ ، ویحتمل أن یكون المراد به إذا كانت المرأة من أهل بیت الشرف فإنه لا یجوز التمتع بها لما یلحق أهلها من العار ویلحقها هی من الذل ویكون ذلك مكروها دون أن یكون محظورا

تهذیب الأحكام ج 7 ص 253

آنچه که احمد بن محمد از ابی الحسن از بعضی از اصحاب ما نقل کرده و سند آن را تا امام صادق علیه السلام بالا می برد که فرمود : با زن مومن متعه نکن ، زیرا با این کار وی را خوار می سازی ؛ این روایت روایتی است که سند آن قطع شده ( روات آن مشخص نمی باشد ) و روایت شاذ - مخالف مشهور &ndash می باشد ؛ و شاید مراد روایت آن است که اگر زنی از خاندان شرف باشد ، نباید با او متعه کرد ، زیرا این کار سبب عار برای خاندان وی و ذلت خود وی می گردد واگر این چنین باشد مکروه بوده و باز هم حرام نیست &ndash پس بر فرض صحت سند باز هم این روایت نمی تواند مدرکی برای حرمت متعه باشد ؛ زیرا دلالت بر حرمت آن ندارد &ndash

مشخص است که مرحوم شیخ طوسی در مقام رد استدلال به این روایت برای حرمت متعه است ؛ نه اثبات این و این کلام ایشان هم توجیهی برای کلام مستشکل است که باز هم در انتها با گفتن و یکون ذلک مکروها آن را نیز رد می نماید .

زیدیه ، متعه را حرام می&zwnjدانند :

زید پسر امام سجاد رحمهما الله هم قائل به حرمت صیغه بود(رجوع كنید به كتاب شرح فقه الكبیر). زیدیه و اسماعیلیه هر دو متعه را حرام می دانند و مخالفت یكی دو صحابی كه حدیث تحریم متعه بدانها نرسیده اجماع را به هم نمی زند.

پاسخ به این مساله در برابر حلیت متعه چیست؟

پاسخ :

زیدیه ادعا می کنند که زید ادعای امامت نیز کرده است ؛ آیا تمامی ادعاهای ایشان مقبول است ؟

نه شیعه و نه اهل سنت این ادعای ایشان را نمی پذیرند ؛ در مورد متعه نیز همین سخنان مطرح می گردد .

چرا در عقد موقت ، ارث و طلاق وجود ندارد :

سوره مومنون آیات 5 الی 7 ازدواج را تنها به شكل دائم با زنان آزاد یا كنیز جایز می داند. علمای شیعه می گویند ازواجهم شامل ازدواج موقت هم می شود. اما اگر چنین است پس باید به حكم آیات دیگر قرآن زوجین از همدیگر ارث ببرند و طلاق بینشان امكان پذیر باشد و فرزدانشان هم از والدین ارث ببرند و سقف 4 زن در حالی كه در ازدواج موقت چنین نیست.

پاسخ به این مساله در برابر حلیت متعه چیست؟

پاسخ :

پاسخ این سوالات در متن مقاله داده شده است که در اینجا به صورت اجمالی بدان اشاره می نماییم :

1- آیه سوره مومنون تنها حرمت زنا را اثبات می کند و می گوید نکاح تنها با همسر- در ازدواج- و یا کنیز جایز است و علمای شیعه و سنی متعه را نوعی ازدواج دانسته و زن را در این ازدواج همسر مرد می دانند .

2- قرآن به طور مطلق برای جدایی مرد از زن طلاق را مطرح نمی نماید و این تنها مربوط به بعضی از افراد ازدواج دائم است ؛ به عنوان مثال اگر مردی مرتد شود خود به خود از زن خویش جدا می گردد بدون اینکه بین این مرد و زن صیغه طلاق جاری گردد ؛ در مورد ارث نیز چنین است ؛ جدای از این نکته که بسیاری از علمای شیعه در مورد زن در متعه حکم ارث را جاری می دانند ؛ بنا بر این اشکال بر ایشان اصلا وارد نیست تا بخواهند پاسخ بگویند .

موفق باشید


گروه پاسخ به شبهات



گروه پاسخ به شبهات ، مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج
mahmudkhm: برای نقل روایت باید متن روایت (اگر اصل کتاب عربی باشد متن عربی و ترجمه فارسی) و اسم کتاب شماره چاپ و شماره صفحه با سند روایت قید شود
mahmudkhm: حضرت علی (ع) میفرمایند:حرم رسول الله.صلی الله علیه و آله.یوم خیبر لحوم الحمر الاهلیه و نکاح المتعه.
محمد(ص)در روز خیبر گوشت الاغ اهلی و ازدواج موقت را حرام اعلام کرد..
تهذیب..2/186 استبصار 3/142 وسایل شیعه 14/441

محمد بن یعقوب كلینی در الكافی روایتی را از علی بن یقطین نقل می كند كه ایشان از حضرت علی درباره حلت و حرمت نكاح موقت و متعه پرسیدند ایشان ((حضرت علی)) در جوابشان فرمودند: شما به آن هیچ نیازی ندارید و خداوند متعال به وسیله نكاح دائم شما را از آن مستغنی گردانده است (الفروع من الكافی 2/43 و وسائل الشیعه 14/449)
الان متن عربیش کو؟؟؟؟؟؟
کاش اون قدر منطق داشتی که قبول می کردی من دقیقا همین طور که شما گفتی منبع آوردم اما خود شما هم به حرف خودتون عمل نکردید
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
     
  
مرد

 
mmaryamm: جالبه شما برای رد استدلال من از خودم کمک می خواید
خواهشمندم ، خواهشمندم یه آیه در مورد ازدواج دائم برامون بیار، واقعا آیه آوردن از روایت آوردن سخت تره؟!

mmaryamm: حالا اشکال نداره برای این که اطلاعات دینیتون بیشتر بشه به این لینک مراجعه کنید:
http://www.rasekhoon.net/article/show-39920.aspx
عزیزم این مطالب رو کسانی مینویسند که می خوان از زنان سوء استفاده کنند ، افرادی مثل کلینی و شیخ عاملی در گذشته و علمای صفویسم در حال حاضر برای زن ارزشی قائل نیستند اینان حتی از ائمه مایه میذارن تا جامعه رو به فساد بکشند تا جایی که از زبان ائمه زنان صیغه ای رو زنان کرایه ای میدانند

mmaryamm: فالوجه فی هذه الروایة أن نحملها على التقیة لأنها موافقة لمذاهب العامة والاخبار الأولة موافقة لظاهر الكتاب وإجماع الفرقة المحقة على موجبها فیجب أن یكون العمل بها دون هذه الروایة الشاذة .

الاستبصار ج 3 ص 142

و همان طور که در سایـت در مقاله مورد نظر شما ذکر شد ، اهل سنت حلیت متعه را نظر عده زیادی از اهل بیت می دانند ؛ بنا بر این مضمون این روایت مخالف کلام شیعه و اهل سنت است .
من تمام این سایتها رو تا جایی که تونستم خوندم و شما بجای کپی و پیست مطالب اونهم ناشیانه بهتره نظرات شخصی و عقلانی خودت رو بگی!

mmaryamm: و همان طور که در سایـت در مقاله مورد نظر شما ذکر شد ، اهل سنت حلیت متعه را نظر عده زیادی از اهل بیت می دانند ؛ بنا بر این مضمون این روایت مخالف کلام شیعه و اهل سنت است .
مگه نمیگی مخالف کلام اهل سنته ؟! پس چرا ما اونو حرام میدونیم مگه بده من اجازه داشته باشم با هزار زن که نه ولی با ده پانزده زن رابطه داشته باشم؟ ثوابش که از ازدواج دائم بیشتره درد سرش هم کمتره خرجش هم کمتره

mmaryamm: جدای از این مطلب باید گفت : نه علمای شیعه و نه بزرگان علمای اهل سنت حرمت متعه در خیبر را قبول ندارند و حتی روایـتی را که در صحیح بخاری به همین مضمون از امیر مومنان نقل شده است &ndash همان طوری که در متن این مقاله آمده است - از اشتباهات زهری می دانند ؛ بنابراین ، این روایت قطعا تقیه ای بوده و موافق با مضمون روایت دروغین زهری است .
کدوم عالم سنی اینو قبول نداره؟
جوابی نداری نه ، چون در سایت در این مورد نیامده!
گفتی تقیه؟!!!!!!!
علی برای چی تقیه کرد؟ شیر خدا از کی ترسید که تقیه کرد ؟ با این تقیه اش باعث شد چه گروه عظیمی از مسلمانان از این نعمت خدا دادی محروم بشن!
باز جوابی نداری چون باز هم راجب دلیل تقیه کردن علی تو سایت چیزی گفته نشده!

mmaryamm: پرسیدم : آیا می توانیم آن را زیاده &ndash از چهار عدد &ndash بگیریم وآیا زیاد می شود ؟

فرمودند : آیا چیزی غیر از این سبب شیرینی متعه می شود ؟ - همین است که سبب گوارایی متعه شده است که هر تعداد که مایل بودی می توانی به متعه بگیری -
پس داشتن حرمسرا در اسلام جایز است ؟

mmaryamm: همانطور که در پاسخ به سوال اول گفته شد ، حکم به حرمت متعه از مطالبی است که شیعه و ائمه ایشان بدان معروف هستند ؛ و به همین جهت تمامی روایات مخالف با این مطلب از طرف شاگردان مکتب ائمه حمل بر تقیه گردیده است .
جالبه اگه تقیه نبود این ائمه چکار میکردن و فقه صفویسم به چه روزی می افتاد

mmaryamm: آنچه که احمد بن محمد از ابی الحسن از بعضی از اصحاب ما نقل کرده و سند آن را تا امام صادق علیه السلام بالا می برد که فرمود : با زن مومن متعه نکن ، زیرا با این کار وی را خوار می سازی ؛ این روایت روایتی است که سند آن قطع شده ( روات آن مشخص نمی باشد ) و روایت شاذ - مخالف مشهور &ndash می باشد ؛ و شاید مراد روایت آن است که اگر زنی از خاندان شرف باشد ، نباید با او متعه کرد ، زیرا این کار سبب عار برای خاندان وی و ذلت خود وی می گردد واگر این چنین باشد مکروه بوده و باز هم حرام نیست &ndash پس بر فرض صحت سند باز هم این روایت نمی تواند مدرکی برای حرمت متعه باشد ؛ زیرا دلالت بر حرمت آن ندارد &ndash
حالا میگیم مکروه! خوبه
پس متعه برای زنان مومن و با شرف مکروه هست پس فقط زنان غیر مومن و بی شرف براشون حلاله !
تموم شد دیگه ، زنی که مومنه و برای خودش آبرو داره بهتره ازش دوری کنه!

mmaryamm: بسیاری از علمای شیعه در مورد زن در متعه حکم ارث را جاری می دانند
چرا بسیاری جایز می دونن وهمه اونو جایز نمی دونن؟
مگه تو ارث هم اینقدر اختلاف پیش میاد؟نقص قضیه چیه که باعث شده همه علما جایز ندونن؟
mmaryamm: محمد بن یعقوب كلینی در الكافی روایتی را از علی بن یقطین نقل می كند كه ایشان از حضرت علی درباره حلت و حرمت نكاح موقت و متعه پرسیدند ایشان ((حضرت علی)) در جوابشان فرمودند: شما به آن هیچ نیازی ندارید و خداوند متعال به وسیله نكاح دائم شما را از آن مستغنی گردانده است (الفروع من الكافی 2/43 و وسائل الشیعه 14/449)
عزیزم من مطلب رو از کتب اهل تشیع تو ایران آوردم که فقط به فارسی نگارش شده بود من چکار کنم؟ اما کتب و منابع اهل سنت چون همشون به عربی نوشته شدن و ترجمه اش به فارسی هست و چون ماشاءالله حکومت ملایان دست به سانسورش عالیه باید متن اصلی روایات اهل سنت باشه تا راست و دروغش آشکار بشه !


mmaryamm: بحث در مورد روایاتی که شما آوردید بی فایدست ، چون اهل فن در این زمینه این نتیجه گیری رو کردند ، واقعه فهم جمله من انقدر سخته؟؟؟؟
بی فایده هست؟ چرا ؟ چون جوابی براش نداری بیفایده هست؟ تازه فوایدش رو براتون شرح میدم:
به جای کپی کردن مطالب که خودتون هم درش درست دقت نکردید مطالب عقلانی خودتون رو بیان کنید، ببینید عقلا و در جامعه ما صیغه یعنی چی ؟ فکر کنید ، اینکه یه مرد بتونه هزار زن در آن واحد داشته باشه چون اونها کرایه ای هستند یعنی چی؟ زن کرایه ای یعنی چی؟اینکه شما حق نداری از زنی که صیغه کردی بپرسی شوهر داری یا نه ، یعنی چی؟ اینکه شما مجازی حتی با کودک شیر خوار متعه کنی یعنی چی؟
آیا اگه چهار بار صیغه کنی و به درجه پیامبر برسی بهتره یا اینکه با ازدواج دائم فقط نیمی از دینت کامل بشه؟این یعنی چی؟
آیا این روایات ترویج فحشا و بی بند وباری نیست؟
آمار سقط جنین و بچه های سر راهی در ایران و دیگر کشورهای اسلامی رو می خواهی بدونی تا تفاوت برات معلوم بشه؟
می دونی چقدر از ازدواجهای دائم بخاطر ازدواج موقت از هم پاشیده شده؟برای اینکه مطمئن بشی تو سایتها نگرد بلکه سری به دادگاهها بزن تا بفهمی !
شما خودتون کسی بهتون پیشنهاد کنه صیغه اش بشی چی جواب میدی؟
شما که از حق زن در اسلام دفاع میکنی ، آیا اینجا حقش پایمال نمیشه؟!
شما هنوز اون روایات رو به عالم محلتون هم نشون ندادید !
در پست بعدی منتطر آیه ای در مورد امر به ازدواج دائم هستم
     
  ویرایش شده توسط: mahmudkhm   
زن

 
mahmudkhm: عزیزم این مطالب رو کسانی مینویسند که می خوان از زنان سوء استفاده کنند ، افرادی مثل کلینی و شیخ عاملی در گذشته و علمای صفویسم در حال حاضر برای زن ارزشی قائل نیستند اینان حتی از ائمه مایه میذارن تا جامعه رو به فساد بکشند تا جایی که از زبان ائمه زنان صیغه ای رو زنان کرایه ای میدانند
لینکی که بنده برای شما آوردم به نام ازدواج از دیدگاه قرآن بود و در آن آیات قرآن با ترجمه و تفسیر آمده بود در عجبم از پست شما؟؟؟؟؟ مگر خودتون آیه در مورد ازدواج نخواستید؟؟؟؟ mahmudkhm: من تمام این سایتها رو تا جایی که تونستم خوندم و شما بجای کپی و پیست مطالب اونهم ناشیانه بهتره نظرات شخصی و عقلانی خودت رو بگی!
ببین برادر من ما بحثمون در مورد حلیت ازدواج موقت در دین اسلام و مذهب شیعه است ، فکر نمی کنم در چنین مبحثی نظرات شخصی و عقلانی جایگاهی داشته باشه ، بحث استدلالی برای اثبات چیزی باید با سند و مدرک و منبع باشه نه از روی نظر شخصی
mahmudkhm: مگه نمیگی مخالف کلام اهل سنته ؟! پس چرا ما اونو حرام میدونیم مگه بده من اجازه داشته باشم با هزار زن که نه ولی با ده پانزده زن رابطه داشته باشم؟ ثوابش که از ازدواج دائم بیشتره درد سرش هم کمتره خرجش هم کمتره
اگر پست های قبلی من رو بخونید براتون نظرات تعدادی از مفسرین اهل سنت رو آوردم ، مفسرین و علمای اهل سنت هم هنوز سر این موضوع مشکل دارند . mahmudkhm: کدوم عالم سنی اینو قبول نداره؟
جوابی نداری نه ، چون در سایت در این مورد نیامده!
گفتی تقیه؟!!!!!!!
علی برای چی تقیه کرد؟ شیر خدا از کی ترسید که تقیه کرد ؟ با این تقیه اش باعث شد چه گروه عظیمی از مسلمانان از این نعمت خدا دادی محروم بشن!
باز جوابی نداری چون باز هم راجب دلیل تقیه کردن علی تو سایت چیزی گفته نشده!
مگه خودتون نگفتید از عالم دینی و مراجع بپرسیم ، این پاسخ ها پاسخ های مراجع و عالمانه اگر می خوای برو با اون ها بحث کن ، ظاهرا اعتماد به نفس خیلی بالایی دارید اما کاذب ، با تعداد اندکی روایت بر علیه تعداد زیادی روایت نمی شه یک امر رو حرام اعلام کرد برادر ، می گم احتمالا صفحات سفید آخر رسالات رو برای فتوای جنابعالی گذاشتن درسته ؟؟؟؟
mahmudkhm: حالا میگیم مکروه! خوبه
پس متعه برای زنان مومن و با شرف مکروه هست پس فقط زنان غیر مومن و بی شرف براشون حلاله !
تموم شد دیگه ، زنی که مومنه و برای خودش آبرو داره بهتره ازش دوری کنه!
به جای مغلطه یه کم با منطق و استدلال صحبت کنید لطفا
شما به راست و دروغ مطالب خودتم شک داری اصلا به نظرت با چنین فردی می شه بحث کرد؟
mahmudkhm: بی فایده هست؟ چرا ؟ چون جوابی براش نداری بیفایده هست؟ تازه فوایدش رو براتون شرح میدم:
به جای کپی کردن مطالب که خودتون هم درش درست دقت نکردید مطالب عقلانی خودتون رو بیان کنید، ببینید عقلا و در جامعه ما صیغه یعنی چی ؟ فکر کنید ، اینکه یه مرد بتونه هزار زن در آن واحد داشته باشه چون اونها کرایه ای هستند یعنی چی؟ زن کرایه ای یعنی چی؟اینکه شما حق نداری از زنی که صیغه کردی بپرسی شوهر داری یا نه ، یعنی چی؟ اینکه شما مجازی حتی با کودک شیر خوار متعه کنی یعنی چی؟
آیا اگه چهار بار صیغه کنی و به درجه پیامبر برسی بهتره یا اینکه با ازدواج دائم فقط نیمی از دینت کامل بشه؟این یعنی چی؟
آیا این روایات ترویج فحشا و بی بند وباری نیست؟
آمار سقط جنین و بچه های سر راهی در ایران و دیگر کشورهای اسلامی رو می خواهی بدونی تا تفاوت برات معلوم بشه؟
می دونی چقدر از ازدواجهای دائم بخاطر ازدواج موقت از هم پاشیده شده؟برای اینکه مطمئن بشی تو سایتها نگرد بلکه سری به دادگاهها بزن تا بفهمی !
شما خودتون کسی بهتون پیشنهاد کنه صیغه اش بشی چی جواب میدی؟
شما که از حق زن در اسلام دفاع میکنی ، آیا اینجا حقش پایمال نمیشه؟!
شما هنوز اون روایات رو به عالم محلتون هم نشون ندادید !
ببین پسر خوب ما اینجا داریم در مورد متعه در مذهب شیعه صحبت می کنید نه نظر شخصیمون
اگر نظر شخصی شما اینه که متعه درست نیست و کار زنان بدکارس نظر شخصی شما ست و قابل احترام ولی این که برای اثبات نظر شخصی خودت از دین و روایات ضعیف دین مایع بذاری سوئ استفاده از دینه ، من شیعه هستنم و تمام علما و مراجع دینم صیغه را در شرایط خودش حلال دانسته اند
این که صیغه بهتره یا رابطه نامشروع مثال صریحش رابطه نامشروع در غرب و شناسنامه های غربیه که نام پدر در خود ندارد و نام مادر و افرادی که تا به حال حتی پدرانشان را ندیدند اما در کشور های اسلامی اینطور نیست ، روابط بین زن و مرد در هر جامعه ای وجود داره فقط اسلام اومده این روابط رو قانون مند کرده و مرد رو در مقابل زن دارای تکلیف و زن رو در مقابل مرد دارای حقوق کرده که در هیچ مذهب و مکتبی غیر از اسلام این احترام به زن گذاشته نشده است. و همانا این ارج نهادن به زن در اسلام است.
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
     
  
مرد

 
mmaryamm: لینکی که بنده برای شما آوردم به نام ازدواج از دیدگاه قرآن بود و در آن آیات قرآن با ترجمه و تفسیر آمده بود در عجبم از پست شما؟؟؟؟؟ مگر خودتون آیه در مورد ازدواج نخواستید؟؟؟؟
به جان خودم اگه تونستی بیاری ! یعنی اینقدر سخته ؟ شما ۳۰ -۴۰ خط مطلب تو یه پست مینویسی ، از نوشتن نام یک سوره و شماره آیه عاجزی؟!

mmaryamm: فکر نمی کنم در چنین مبحثی نظرات شخصی و عقلانی جایگاهی داشته باشه
واقعا نا امیدم کردی !
یعنی عقل تعطیل ! پس جایگاه عقل کجاست؟
همینه که جامعه ایران به این روز افتاده ، هر چی گفتن چشم و گوش بسته اجرا میکنین حتی اگه به ضررتون باشه ، چون از روی عقل تصمیم نمی گیرین هرچی مرجع بگه حتما درسته و باید فقط اطاعت کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mmaryamm: اگر پست های قبلی من رو بخونید براتون نظرات تعدادی از مفسرین اهل سنت رو آوردم ، مفسرین و علمای اهل سنت هم هنوز سر این موضوع مشکل دارند .
جالبه !
وقتی میگی مشکل دارند یعنی بعضی جاها جایزه این کار و تو بعضی جاهای دیگه حرامه ! خوب تو کدوم منطقه یا کشور سنی مذهب صیغه رواج داره ؟ حتی بصورت غیر قانونی هم باشه؟
اگه تو موضوعی کم میاری لازم نیست از خودت چیزی بنویسی که نیست !برو سراغ یه مطلب دیگه .
شما در پست بعدی یه مطلب از یه مفسر بزرگ اهل سنت بیار که متعه رو حرام ندونسته!

mmaryamm: با تعداد اندکی روایت بر علیه تعداد زیادی روایت نمی شه یک امر رو حرام اعلام کرد
عجب استدلالی !!!!
خوب چرا شما در برار تعداد اندک روایت من، هم تعداد باروایات من (بیشترش نمی خوام ) روایت نمیاری تا بدونم شما چی می دونی؟


mmaryamm: برادر ، می گم احتمالا صفحات سفید آخر رسالات رو برای فتوای جنابعالی گذاشتن درسته ؟؟؟؟
دیگه داری به سفسطه و مغلطه می افتی !

mmaryamm: mahmudkhm: حالا میگیم مکروه! خوبه
پس متعه برای زنان مومن و با شرف مکروه هست پس فقط زنان غیر مومن و بی شرف براشون حلاله !
تموم شد دیگه ، زنی که مومنه و برای خودش آبرو داره بهتره ازش دوری کنه!
به جای مغلطه یه کم با منطق و استدلال صحبت کنید لطفا
این کجاش مغلطه هست؟ من در مورد مطلبی که شما خودت از سایت کپی کردی جواب دادم ، چون در مورد جواب من جوابی نداری من مغلطه می کنم؟

mmaryamm: شما به راست و دروغ مطالب خودتم شک داری اصلا به نظرت با چنین فردی می شه بحث کرد؟
کجا من به مطالب خودم شک کردم ؟ لطفا با نقل قول ادعای خودتون رو ثابت کنید.

mmaryamm: اگر نظر شخصی شما اینه که متعه درست نیست و کار زنان بدکارس نظر شخصی شما ست و قابل احترام
نظر شخصی من نیست .
این سخن ابی عبدالله هست که گفته: هزارتا از این زنان رو بگیر چون اونها زنان کرایه ای هستند.
سخن من اینه که زنان کرایه ای به کی میگن؟شما زنی باید مفهوم زن کرایه ای رو بدونی

mmaryamm: این که برای اثبات نظر شخصی خودت از دین و روایات ضعیف دین مایع بذاری سوئ استفاده از دینه
خوب من که گفتم روایات رو به امام مسجد محلتون نشون بده و دلیل ضعف روایاتی که نقل کردم رو برام بگو ، حالا من چکار کنم شما از نشون دادن اون روایات هم شرمت میاد؟!

mmaryamm: من شیعه هستنم و تمام علما و مراجع دینم صیغه را در شرایط خودش حلال دانسته اند
خوب لا اقل شرایطش رو برامون بگو ببینیم شرایط متعه چیه؟!

mmaryamm: این که صیغه بهتره یا رابطه نامشروع مثال صریحش رابطه نامشروع در غرب و شناسنامه های غربیه که نام پدر در خود ندارد و نام مادر و افرادی که تا به حال حتی پدرانشان را ندیدند اما در کشور های اسلامی اینطور نیست
ببین خواهرم ، کاری به رابطه نامشروع تو غرب نداریم چون مشخصه درست نیست و حرامه!
اما چند تفاوت ازدواج دائم با ازدواج موقت رو بخون تا شاید از این جهل در بیایی!

ـ
قانون گذارِ ازدواج دائم خالق هستی است و سنت آن را هم پيامبرش چون پيام آوران گذشته پياده كرده است.
صيغه ،سنت جاهليت قبل از اسلام بود که مدتی پس از آمدن اسلام ممنوع شد و علمای مذهب شیعه بعد از اسلام آن را رسميت دادند.
2ـ در ازدواج دائم، مرد مكلّف می شودكه ابتدابه يك زن اكتفاکند ، وسپس در صورت رعایت عدالت ،مــي گويد می توانی تا چهار ازدواج داشته باشی .( نساء-آیه۱۴)، در متعه برای زن محدوديتی وجود ندارد
3 ـ در قانون ازدواج دائم،نفقه چون غذا،مسكن، لباس برعهده مرد است .
(بقره -آیه۵)درحالی كه در صيغه ، چنين مسؤليتی به مرد سپرده نشده است.
4 ـ در ازدواج دائم قوانين ارث مطرح است ، در صيغه ارث بی معناست .
5 ـ در ازدواج دائم مسئله نسل و مسئوليت فرزند شرط است ، در صيغه چنين قوانينی حاكم نيست .
6 ـ عدالت در ازدواج دائم ميدان وسيعی دارد در صيغه چون با هم زندگی نمي كنند عدالت بی معناست .
7 ـ در ازدواج دائم طلاق هست(طلاق-آیه۱) در صيغه چنين قانونی نيست .و با پایان مدت به پایان می رسد.
8 ـ در ازدواج دائم مرد مسلمان نمي تواند با مشرك ، كافر ، زانی ازدواج كند(بقره-۲۲۱) در صيغه و زنا اين حرفها معنا ندارد .
9 ـ در ازدواج دائم اگر طلاق پيش آمد و زن بار دار بود نفقه زن تا پايان حمل و بچه پس از حمل بر عهده مرد است ، در صيغه پس از رفتن زن همه چيز تمام است.
۱۰ ـ ازدواج در دين به معنی پيوند،گره،وضمانت است ودو طرف به قصد زوجيت دائم حاضر می شوند،در «صيغه» يا زنای مذهبی قيدزمانی براي زن نيست او می تواند بی نهايت به صيغه برود.
1۱ ـ در قانون ازدواج زن متوفی نفقه می برد ولی درصيغه چنين قانونی نيست .
1۲ ـ در ازدواج دائم ، محبت و ترحم پيش می آيد كه مي فرمايد:
در دوران كهولت يارو ياور يكديگرند(بقره-183).
در حاليكه زن صيغه ای در دوران پيری و بی سرپرستی منفور اجتماع می شود .


mmaryamm: روابط بین زن و مرد در هر جامعه ای وجود داره فقط اسلام اومده این روابط رو قانون مند کرده و مرد رو در مقابل زن دارای تکلیف و زن رو در مقابل مرد دارای حقوق کرده که در هیچ مذهب و مکتبی غیر از اسلام این احترام به زن گذاشته نشده است. و همانا این ارج نهادن به زن در اسلام است.
کاملا درسته اسلام روابط بین زن و مرد رو قانونمند کرده ولی شیعه این روابط رو با حربه ای بنام صیغه از بین برده

می خواهی آماری رو که ضمن تحقیقاتم تو سایتها بهش رسیدم رو ببینی؟
آمار خبر گزاری مهردر 28 آبان در روزنامه ( ايران زنان) سال دهم شماره 2996 مورخه 1383 می نويسد : 10 هزار كودك از ازدواجهای ثبت نشده يا موقّت متولّد شده كه فاقد شناسنامه هستند ولی مديركل سازمان بهزيستی اين تعداد را 8 هزار نفر اعلام كرد!
خدا می دونه تو این ۸ سال چقدر به این آمار اضافه شده!
این فاجعه نیست؟!
اختلاف در نقل روایات در باره صيغه و مغايرت آن با آيات قرآن از نظر عقلانی می گوید كه حكم خدا را ارجح بدانيم ، اكنون يك ميليارد و اندی از مسلمانان جهان روشی جز به ازدواج دائم ندارند وصيغه را بـــدعت و حرام می دانند،جزعده ای كه بوئی ازعفت و حيا نبرده وعزت همسرداری و شريك بقای نسل را از زن گرفته!
در آخر اينكه صيغه، يعني:
خود فروشی زن مسلمان و متأسفانه وسيله ای جهت اطفاء شهوت پيروان شيطان و زير سوال بردن فرهنگ اسلامی است .
همه احكام دينی در پيام خدا حكايت از تكامل آدمی در پناه داشتن يك زندگی پاك و اخلاقی مي كند و پيام آور او نمونه و الگو مسلمان بود ، كه 9بار ازدواج کرد و هيچ روايت و حديث در تاريخ نقل نشده كه با نزول آيه (فَمَا اسْتَمْتَعْتُم ) پيامبر خدا (ص) حلاليت صيغه را اعلام كرده باشد.
متاسفانه در جامعه مذهبی شما ، بر مبنای چنين عقيده ای عفت و حيا روبه نابودی مي رود و تمايل به سمت ازدواج كم و شخصيت زن وسيله ای جهت اطفاء شهوت مرد القاء شده ، و اكنون كه متعه يـا صـيغه جـنبه قـانونی بـه خود گرفته !
آيا مي توان پـرسيد چـرا بـا عمل به اين قانون الهي جامعه تان را فساد فرا گرفته ؟
واگر اينجا يك جامعه سنی مذهب بود مي گفتيد ، چون سنی ها صيغه ندارند جامعه شان به سوی فساد رفتهاست!
پس چرا جامعه شيعه مذهب با شكست مواجه شده ؟!
     
  
زن

 
mahmudkhm: به جان خودم اگه تونستی بیاری ! یعنی اینقدر سخته ؟ شما ۳۰ -۴۰ خط مطلب تو یه پست مینویسی ، از نوشتن نام یک سوره و شماره آیه عاجزی؟!
باز هم تکرار
ظاهرا شمایید که برای رد استدلال من عاجزید ، اگر می تونید استدلال من رو رد کنید التماس کردن شما برای این که من آیه ای بیاورم نشانه عجز شماست ، من برای اثبات حلال بودن متعه از قرآن آیه آوردم آن هم با تفاسیر مختلف شیعه و سنی شما مخالفی آیه و استدلال بیار دیگه هم این پاسخ رو تکرار نمی کنم !
mahmudkhm: واقعا نا امیدم کردی !
یعنی عقل تعطیل ! پس جایگاه عقل کجاست؟
همینه که جامعه ایران به این روز افتاده ، هر چی گفتن چشم و گوش بسته اجرا میکنین حتی اگه به ضررتون باشه ، چون از روی عقل تصمیم نمی گیرین هرچی مرجع بگه حتما درسته و باید فقط اطاعت کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mmaryamm: ببین برادر من ما بحثمون در مورد حلیت ازدواج موقت در دین اسلام و مذهب شیعه است ، فکر نمی کنم در چنین مبحثی نظرات شخصی و عقلانی جایگاهی داشته باشه ، بحث استدلالی برای اثبات چیزی باید با سند و مدرک و منبع باشه نه از روی نظر شخصی
سوال تکراری از روی جوابی که داده شده هنر شماست
mahmudkhm: عجب استدلالی !!!!
خوب چرا شما در برار تعداد اندک روایت من، هم تعداد باروایات من (بیشترش نمی خوام ) روایت نمیاری تا بدونم شما چی می دونی؟

و باز هم سوال تکراری
می دونی درخواست شما مثل چیه مثل این که من و شمایی که درسشو نخوندیم وقت بذاریم یه وسیله ای که اختراع شده رو مجدد اختراع کنید ، این وسیله به چه دردی میخوره بعدا واقعا مثل نسخه اختراع شده آن هم با علم و اتفاق نظر تعداد زیادی دانشمند هست ، تکرار پاسخ: mmaryamm: بنده عرض کردم اتفاق نظر علما و مراجع تقلید شیعه در مورد حلال بودن متعه به این معناست که روایات و مستندات صحیح در این موضوع بر روایات و مستندات ضعیف غالبه و بحث در مورد روایاتی که شما آوردید بی فایدست ، چون اهل فن در این زمینه این نتیجه گیری رو کردند ، واقعه فهم جمله من انقدر سخته؟؟؟؟
mahmudkhm: mahmudkhm: حالا میگیم مکروه! خوبه
پس متعه برای زنان مومن و با شرف مکروه هست پس فقط زنان غیر مومن و بی شرف براشون حلاله !
تموم شد دیگه ، زنی که مومنه و برای خودش آبرو داره بهتره ازش دوری کنه!
به جای مغلطه یه کم با منطق و استدلال صحبت کنید لطفا

این کجاش مغلطه هست؟ من در مورد مطلبی که شما خودت از سایت کپی کردی جواب دادم ، چون در مورد جواب من جوابی نداری من مغلطه می کنم؟

این روایت یک سفارشه نه یک حکم برای حرام و حلال کردن فکر می کردم خودتون می دونید، شما از یک سفارش فتوا صادر کردی جالبه

mahmudkhm: خوب من که گفتم روایات رو به امام مسجد محلتون نشون بده و دلیل ضعف روایاتی که نقل کردم رو برام بگو ، حالا من چکار کنم شما از نشون دادن اون روایات هم شرمت میاد؟!
شما باید ثابت کنید روایات بر علیه حلیت متعه صحیحه نه من برادر
mahmudkhm: خوب لا اقل شرایطش رو برامون بگو ببینیم شرایط متعه چیه؟!
همه چیزو من نباید بهت بگم که خودت برو یه کم تحقیق کن
mahmudkhm: 5 ـ در ازدواج دائم مسئله نسل و مسئوليت فرزند شرط است ، در صيغه چنين قوانينی حاكم نيست .
در ازدواج دائم هيچ کدام از زوجين بدون جلب رضايت ديگري حق ندارند از بچه دار شدن و توليد نسل جلوگيري کنند. ولي در ازدواج موقت جلب رضايت طرف مقابل نسبت به اين امر لازم نيست. اگر چه فرزندي که از اين ازدواج بوجود مي آيد با فرزند ناشي از ازدواج دائم تفاوتي ندارد.
mahmudkhm: کاملا درسته اسلام روابط بین زن و مرد رو قانونمند کرده ولی شیعه این روابط رو با حربه ای بنام صیغه از بین برده
قبلا هم پرسیدم اگر شما سنی هستید وقتی علمای شیعه و سنی در این موضوع هنوز به توافق نرسیده اند بحث ما بیهوده و عبسه چون شما اصلا در این صورت با عنوان تاپیک مشکل دارید ، اگر شیعه هستید تمام مراجع شیعه چه ایرانی و چه غیر ایرانی وتمام علمای دین بر حلیت ازدواج موقت توافق دارند و زیر سوال بردن حلیت آن زیر پرچم دین و شیعه یک شبهه افکنی و کذب بزرگ است . mahmudkhm: کاملا درسته اسلام روابط بین زن و مرد رو قانونمند کرده ولی شیعه این روابط رو با حربه ای بنام صیغه از بین برده

می خواهی آماری رو که ضمن تحقیقاتم تو سایتها بهش رسیدم رو ببینی؟
آمار خبر گزاری مهردر 28 آبان در روزنامه ( ايران زنان) سال دهم شماره 2996 مورخه 1383 می نويسد : 10 هزار كودك از ازدواجهای ثبت نشده يا موقّت متولّد شده كه فاقد شناسنامه هستند ولی مديركل سازمان بهزيستی اين تعداد را 8 هزار نفر اعلام كرد!
خدا می دونه تو این ۸ سال چقدر به این آمار اضافه شده!
این فاجعه نیست؟!
اختلاف در نقل روایات در باره صيغه و مغايرت آن با آيات قرآن از نظر عقلانی می گوید كه حكم خدا را ارجح بدانيم ، اكنون يك ميليارد و اندی از مسلمانان جهان روشی جز به ازدواج دائم ندارند وصيغه را بـــدعت و حرام می دانند،جزعده ای كه بوئی ازعفت و حيا نبرده وعزت همسرداری و شريك بقای نسل را از زن گرفته!
در آخر اينكه صيغه، يعني:
خود فروشی زن مسلمان و متأسفانه وسيله ای جهت اطفاء شهوت پيروان شيطان و زير سوال بردن فرهنگ اسلامی است .
همه احكام دينی در پيام خدا حكايت از تكامل آدمی در پناه داشتن يك زندگی پاك و اخلاقی مي كند و پيام آور او نمونه و الگو مسلمان بود ، كه 9بار ازدواج کرد و هيچ روايت و حديث در تاريخ نقل نشده كه با نزول آيه (فَمَا اسْتَمْتَعْتُم ) پيامبر خدا (ص) حلاليت صيغه را اعلام كرده باشد.
متاسفانه در جامعه مذهبی شما ، بر مبنای چنين عقيده ای عفت و حيا روبه نابودی مي رود و تمايل به سمت ازدواج كم و شخصيت زن وسيله ای جهت اطفاء شهوت مرد القاء شده ، و اكنون كه متعه يـا صـيغه جـنبه قـانونی بـه خود گرفته !
آيا مي توان پـرسيد چـرا بـا عمل به اين قانون الهي جامعه تان را فساد فرا گرفته ؟
واگر اينجا يك جامعه سنی مذهب بود مي گفتيد ، چون سنی ها صيغه ندارند جامعه شان به سوی فساد رفتهاست!
پس چرا جامعه شيعه مذهب با شكست مواجه شده ؟!
تو رو خدا انقدر بی منطق نباش
در معصوم بودن پیامبر خدا شک دارید
اگر ایشان معصوم بوده و صیغه به گفته شما حرام ، یعنی پیامبر کار حرام انجام داده؟؟؟؟؟؟
من آیه با تفسیر معتبر برای اثبات حلیت متعه آوردم اگر با آیه و استدلال می تونید ردش کنید این کار رو انجام بدید ، جالبه شما هنوز هیچ استدلالی مبنا بر این که این آیه در مقابل متعه نیست نیاوردید و کلا آیه را رد شده فرض می کنید
و در مورد متعه و سوء استفاده بعضی از آن شکی نیست ، متعه حلال است مثل حلال های دیگری که از آن سوء استفاده می شود ، سوء استفاده از چیزی و عواقب بد آن سوء استفاده به معنای بد بودن آن حکم نیست به معنای استفاده غلط از یک حکم شرعیست. نظر شخصی شما قابل احترامه اما این نظر نمیتواند حلیت متعه را زیر سوال ببرد.
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
     
  ویرایش شده توسط: mmaryamm   
مرد

 
mmaryamm: باز هم تکرار
ظاهرا شمایید که برای رد استدلال من عاجزید ، اگر می تونید استدلال من رو رد کنید التماس کردن شما برای این که من آیه ای بیاورم نشانه عجز شماست ، من برای اثبات حلال بودن متعه از قرآن آیه آوردم آن هم با تفاسیر مختلف شیعه و سنی شما مخالفی آیه و استدلال بیار دیگه هم این پاسخ رو تکرار نمی کنم !
عزیز من ، من بهت گفتم که این آیه ای که آوردی (۲۴ سوره نساء)درباره ازدواج دائمه دلیلش هم آیات قبل از اونه که شرایط ازدواج با زنان دیگر رو گفته اما شما میگی این آیه در مورد ازدواج موقته ، خوب پس آیه ای درباره ازدواج دائم باید باشه ، لطفا اونو بیار !
مطمئن هستم نمی تونی پاسخ بدی ، چون آیه دیگری نیست! و اگه من تو هر پست تکرار میکنم برای خوانندگان دیگه هست تا بدونند که شما از آوردن آیه عاجزی و ناتوانی شما رو ثابت میکنم.

mmaryamm: شما باید ثابت کنید روایات بر علیه حلیت متعه صحیحه نه من برادر
من حتی یک روایت از کتب اهل سنت ذکر نکردم و همه روایات من از کتب تشیع هست ، من چرا صحتش رو ثابت کنم؟! جالبه ! شیعه باید ثابت کنه که تو کتابش آورده ،اینو مراجع بزرگ شما تو کتابهاشون آوردن ولی شما عکسشو عمل میکنید. میگن یکی از دلایلی که شهادت دو زن برابر یک مرده اینه که زنان حواسشون جمع نیست ، کاملا درسته!
این شمایید که باید ضعف و صحت روایات کتبتون رو ثابت کنید ، میندازید گردن من!

mmaryamm: همه چیزو من نباید بهت بگم که خودت برو یه کم تحقیق کن

بگو بلد نیستم خلاص !
یا میترسی باز مچتو بگیرم!
من که میگم تحقیق کردم ، شرایطش هم چرته!

mmaryamm: در ازدواج دائم هيچ کدام از زوجين بدون جلب رضايت ديگري حق ندارند از بچه دار شدن و توليد نسل جلوگيري کنند. ولي در ازدواج موقت جلب رضايت طرف مقابل نسبت به اين امر لازم نيست. اگر چه فرزندي که از اين ازدواج بوجود مي آيد با فرزند ناشي از ازدواج دائم تفاوتي ندارد.
جان من ؟!!!!
تا حالا شنیدی کسی بگه من بچه حاصل از صیغه هستم؟!
بچه حاصل از صیغه ارث میبره؟!
چرا برای خودت اصول فقه مینویسی ؟!تو پست قبلی هم گفتم اگه مطلب میاری با سند و دلیل باشه، اگه سند و دلیل نداری لازم نیست برای خودت فقه و اصول فقهی بنویسی.

mmaryamm: قبلا هم پرسیدم اگر شما سنی هستید وقتی علمای شیعه و سنی در این موضوع هنوز به توافق نرسیده اند بحث ما بیهوده و عبسه
منم گفتم کدوم عالم سنی در مورد صیغه اونو جایز دونسته ، اما شما جوابی ندادید!

mmaryamm: اگر شیعه هستید تمام مراجع شیعه چه ایرانی و چه غیر ایرانی وتمام علمای دین بر حلیت ازدواج موقت توافق دارند و زیر سوال بردن حلیت آن زیر پرچم دین و شیعه یک شبهه افکنی و کذب بزرگ است .
منظور از شیعه ، کل شیعیانه یا فقط اثنی عشری ها شیعه هستند و بقیه فرقه ها کافرهستند؟!



mmaryamm: در معصوم بودن پیامبر خدا شک دارید
اگر ایشان معصوم بوده و صیغه به گفته شما حرام ، یعنی پیامبر کار حرام انجام داده؟؟؟؟؟؟
شما یا نمی فهمی یا نم خواهی بفهمی؟!
آهای ایهاالناس ! صیغه در ابتدای اسلام حلال بود مثل خیلی موارد دیگه ( مانند برده داری ) اما بعدا حرام شد
حالا باز بگید پیامبر اسلام انجام داده ، هرچند روایت با سند صحیح از انجام دادن پیامبر نیست اما اگه انجام داده هم چون حلال بوده خلافی برای پیامبر نیست.
در ضمن پیامبر تو رسوندن و ابلاغ وحی معصوم بوده نه در امور اجتماعی! و اشتباهاتی در امور اجتماعی داشته که قرآن هم به اون اشاره داره!

mmaryamm: من آیه با تفسیر معتبر برای اثبات حلیت متعه آوردم اگر با آیه و استدلال می تونید ردش کنید این کار رو انجام بدید ، جالبه شما هنوز هیچ استدلالی مبنا بر این که این آیه در مقابل متعه نیست نیاوردید و کلا آیه را رد شده فرض می کنید
میدونی چند بار جواب این سوالت رو دادم ، ولی مثل اینکه حافظتون واقعا ضعیفه!
باشه ، باز هم میگم تا لا اقل خوانندگان دیگه که تازه اومدن تو این تاپیک بخونن
اولا متعه همیشه وهمه جا معنای صیغه زنای به عین یا کلا هم خوابگی نمی دهد زیرا ما متعه دیگری هم داریم به نام متعه حج که در باب حج است واگر تمام ایه 24 نساء را بخوانیم می بینیم که الله تعالی تمام ازدواج های حلال را برای مسلمین ذکر می کند و سپس می فرماید اگر با یکی از این گزینه ها که یاد آور شدیم ازدواج کردید اجرشان را بپردازید واجر یعنی مهریه واینجا از لذت ازدواج به استمتاع تعبیر شده است و نه اینکه منظور زنای به عین باشد مثلا ای مسلمانان تشریف ببرید کسی را کرایه کنید برای چند دقیقه ویا ساعت آیا این را می توان ازدواج نامید؟؟
واما می بینیم که خداوند در جاهای دیگر قران از مهریه به لفظ اجر تعبیر نموده مثلا سوره احزاب
یا ایها النبی انا احللنا لک ازواجک الاتی آتیت اجورهن
یعنی ای پیامبر برای تو حلال کردیم زنانت را که مهرشان را داده ای و اینجا اجر به معنای مهریه است وحتی خداوند از مهریه در قران با لفظ صدقه نیز یاد نموده است

این از قرآن

اما از روایات !
ابتدا چند روایت از کتب اهل سنت:
صحیح امام مسلم نیشابوری رضوان الله علیه

از روایت سیدنا علی بن ابی طالب رضی الله عنه

أن رسول الله صلى الله علیه وسلم نهى عن متعة النساء یوم خیبر . وعن لحومالحمر الإنسیة . وفی روایة : وعن أكل لحومالحمر الإنسیة .

الراوی: علی بن أبی طالب المحدث: مسلم - المصدر: صحیح مسلم - الصفحة أو الرقم: 1407

خلاصة حكم المحدث: صحیح
یعنی پیامبر صلی الله علیه وسلم نهی کردند از صیغه زنان در روز خیبر و همچنین از خوردن گوشت الاغ اهلی

حدیث بعدی

تكلم علی وابن عباس فی متعة النساء فقال له علی إنك امرؤ تائه إن رسول الله صلى الله علیه وسلم نهىعنمتعةالنساء فی حجة الوداع

الراوی: علی المحدث: الهیثمی - المصدر: مجمع الزوائد - الصفحة أو الرقم: 4/268

خلاصة حكم المحدث: رجاله رجال الصحیح
علی وابن عباس در مورد صیغه زنان مناظره کردند وعلی به ابن عباس فرمود تو به چیزی امر می کنی که رسول الله صلی الله علیه وسلم نهی نمود از آن در حجه الوداع
این حدیث به می ما ثابت می کند که رای حضرت علی به تحریم زنای صیغه بوده و حتی پیامبر در جای جای خطبه هایش این را متذکر شده هم در فتح خیبر وهم در حجه الوداع و اینکه ابن عباس از رای خود رجوع کرده است

واینکه سخن هیچ احدی نزد اهل سنت وجماعت حجت نیست الا فعل رسول الله صلی الله علیه وسلم و بس



اما ما کتب اهل سنت رو قبول نداریم روایاتی از کتب اهل تشیع:

کتاب الاستبصار فی ما اختلف من الاخبار جلد 3 مولف طوسی
ابواب المتعه صفحه511
فأما ما رواه محمد بن أحمد بن یحیى عن أبی الجوزا عن الحسین بن علوان عن عمرو بن خالد عن زید بن علی عن آبائه عن علی (عل) قال: حرم رسول الله صلى الله علیه وآله لحوم الحمر الاهلیة ونكاح المتعة.

روایت محمد بن احمد بن یحیی از ابی الجوزا از حسین بن علوان از عمرو بن خالد از زید بن علی از پدرانش از علی علیه السلام که فرمودند رسول الله صلی الله علیه وآله خوردن گوشت الاغ و صیغه زنان را حرام کردند
اقای طوسی در شرح این حدیث چیزهایی را بیان می کند که از عجائب است

فالوجه فی هذه الروایة أن نحملها على التقیة لانها موافقة لمذاهب العامة والاخبار الاولة موافقة لظاهر الكتاب وإجماع الفرقة المحقة على موجبها فیجب أن یكون العمل بها دون هذه الروایة الشاذة.

می گوید این روایت را باید بر تقیه حمل کنیم زیرا موافق مذهب عامه هست عامه یعنی اهل سنت

و مخالف اخبار صریح بر تحلیل صیغه پس باید به بقیه عمل کنیم ونه این روایت

می گویم مثلا شمشیر بر روی گردن علی گذاشته بودند که تقیه کرده است؟؟ایا تقیه هنگام خوف نمی باشد؟مگر حضرت علی هم می ترسد؟؟عجیب است از طرفی می گویند خدا حلال کرده صیغه را در قران از طرفی امام می اید از باب تقیه حرفی را به رسول الله نسبت می دهد که صیغه حرام است!آیا این بازی با کتاب خدا و دروغ بستن به پیامبر نمی باشد؟

ایا پیامبر نفرمودند هرکس برمن دروغ ببندد جایگاهش در آتش است؟!

این روایت در تهذیب الاحکام طوسی جلد 7 صفحه 251

و وسائل الشیعه جز 14 ص 441 نیز آمده است
------------------------------
3روایت بعدی در بحار الانوار مجلسی

جلد 100 صفحه 313
قال لی محمد بن أبی عمیر عن عبد الله بن سنان قال سألت أبا عبد الله (ع) عن المتعة فقال لا تدنس نفسك بها
عبدالله بن سنان می گوید از ابی عبدالله از صیغه زنان پرسیدم فرمود خودت را با آن نجس مکن


35- ین، [كتاب حسین بن سعید و النوادر] سمعت ابن أبی عمیر عن علی بن یقطین قال سألت أبا الحسن (ع) عن المتعة قال و ما أنت و ذاك و قد أغناك الله عنها قلت إنما أردت أن أعلمها قال فی كتاب علی قد تزیدها و تزداد فقال و هل یطیبه إلا ذاك

ابن یقطین می گوید از ابا الحسن از صیغه پرسیدم فرمود تو را با آن چکار خدا تورا از آن غنی کرده است

36- ین، [كتاب حسین بن سعید و النوادر] ابن أبی عمیر عن هشام بن الحكم عن أبی عبد الله (ع) قال ما تفعلها عندنا إلا الفواجر

هشام بن حکم می گوید از ابی عبدالله از صیغه پرسیدم فرمود نزد ما صیغه را افراد فاجر انجام می دهند

آیا می توان این روایات را بر وجه تقیه گرفت؟؟مگر نه اینکه صیغه نزد شیعه حلال است در قرآن آمده واقایان برایش سینه چاک می کنند حالا چطور حکم خداوند برای افراد فاجر وفاسق شده؟؟ایا این توهین به حکم الله نمی باشد؟؟

یا اینکه ائمه شیعه نیز با اهل سنت هم عقیده بوده اند؟؟
روایت بعدی در نوادر راوندی

5ـ أحمد بن محمد بن عیسى فی ( نوادره ) : عن ابن أبی عمیر ، عن هشام بن الحكم ، عن أبی عبدالله ( علیه السلام ) فی المتعة قال : ما یفعلها عندنا إلا الفواجر. ـ نوادر أحمد بن محمد بن عیسى : 87 | 200 .
احمد بن محمد بن عیسی در نوادر خود از ابن ابی عمیر از هشام بن حکم از جعفر صادق که در مورد صیغه فرمودند افراد فاجر نزد ما انجامش می دهند

امام باقر صیغه را برای اهل وعیال خویش نمی پسندد!!!-

ین، [كتاب حسین بن سعید و النوادر] محمد بن أبی عمیر عن ابن أذینة عن زرارة قال جاء عبد الله بن عمیر إلى أبی جعفر (ع) فقال ما تقول فی متعة النساء فقال أحلها الله فی كتابه و على لسان نبیه فهی حلال إلى یوم القیامة فقال یا أبا جعفر مثلك یقول هذا و قد حرمها أمیر المؤمنین عمر فقال و إن كان فعل فقال إنی أعیذك أن تحل شیئا قد حرمه عمر فقال و أنت على قول صاحبك و أنا على قول رسول الله (ص) فهلم فألاعنك أن القول ما قال رسول الله (ص) و أن الباطل ما قال صاحبك قال فأقبل علیه عبد الله بن عمیر فقال یسرك أن نساءك

[318]

و بناتك و أخواتك و بنات عمك یفعلن فأعرض عنه أبو جعفر (ع) و عن مقالته حین ذكر نساءه و بنات عمه
_____

معنی >زراره می گوید ابن عمیر نزد ابی جعفر آمد و گفت در مورد صیغه زنان چه می گویی؟فرمود خدا در کتابش و بر زبان پیامبرش حلال کرده است وحلال است تا قیامت ابن عمیر گفت اما ابی جعفر عمر آن را حرام کرد ابی جعفر گفت کرده باشد .ابن عمیر گفت من چیزی را که عمر حرام کرده حلال نمی کنم ابی جعفر گفت تو بر قول صاحبت باش ومن بر قول رسول الله و بیان می کنم که قول رسول الله حق است و قول صاحب تو یعنی عمر باطل ابن ابی عمیر برگشت وبه امام گفت برایت آسان وخوشایند است که زنانت و دخترانت و خواهرانت و دختر عموهایت این کار را کرده و صیغه شوند ؟پس ابوجعفر از این سخن ابن عمیر رو ترش نمود هنگامی که زنانش و دختران عمش را نام برد و رویش را برگرداند

می گویم اگر صیغه خوبه چرا امام معصوم ناراحت شدند؟که دخترانش صیغه شوند یا دختر عمه ها یا خواهرانش ؟؟برای مردم صیغه خوبه برای امام ها و آخوندا خوب نیست!؟؟

این روایت در بحار الانوار جلد 100 ص 317 و 318 مستدر ک الوسائل جلد 14 ص 449

روایت طبق نظر مجلسی در مراه العقول حسن است

جلد 20 ص 228

وطبق نظر بهبودی صحیح جلد 3 ص 45



mmaryamm: متعه حلال است مثل حلال های دیگری که از آن سوء استفاده می شود
مسخره است !
شما مثالی در قرآن خدا بیاورید که حلال بوده و از آن تا این حد سوئ استفاده شده که حتی به کودکان شیر خوار هم رحم نمیکنند
     
  ویرایش شده توسط: mahmudkhm   
مرد

 
به اعتقاد من وقتی دونفر عاقل وبالغ میتونن برای خودشون تصمیم بگیرن دیگه چه احتیاجی به صیغه است
     
  
صفحه  صفحه 10 از 61:  « پیشین  1  ...  9  10  11  ...  60  61  پسین » 
مذهب
مذهب

آیا ازدواج موقت بهتره یا رابطه ی نا مشروع؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA