ارسالها: 129
#111
Posted: 9 Jun 2012 05:34
mahmudkhm: اولا بحث در مورد حرام بودن صیغه هست نه بچه حاصل از اون
دوما این چه ازدواجیه که بچه میتونه ارث ببره ولی مادر بچه نه؟
سوما بچه حاصل از صیغه میشه حرامزاده نه حلال زاده چون از پایه ازدواج مشکل داره
پس بچه صیغه ای با بچه های دیگه فرق داره
بهت هم گفتم کسانی قانون شرع شیعه رو نوشتن که خودشون قائل به حلالیت متعه هستند و اگه قرار باشه این قوانین رو ننویسن که خودشون دچار مشکل میشن!
mahmudkhm: ـ در ازدواج دائم مسئله نسل و مسئوليت فرزند شرط است ، در صيغه چنين قوانينی حاكم نيست .
mahmudkhm: mahmudkhm:
جان من ؟!!!!
تا حالا شنیدی کسی بگه من بچه حاصل از صیغه هستم؟!
بچه حاصل از صیغه ارث میبره؟!
چرا برای خودت اصول فقه مینویسی ؟!تو پست قبلی هم گفتم اگه مطلب میاری با سند و دلیل باشه، اگه سند و دلیل نداری لازم نیست برای خودت فقه و اصول فقهی بنویسی.
اولا دروغ در مسئولیت فرزند چه نفقه و چه ارث را شما گفتید و بحثش رو شروع کردید بعد که دیدید کم اوردید کشیدید به ارث زن در ازدواج موقت ،
به عقیده من برای بحث در مورد موضوعی اول باید از قوانین و شرایطش اطلاعات کامل داشته باشید بعد وارد بحث بشید برادر mahmudkhm: خیر
یه کلاه شرعیه
می گم خیلی زحمت کشیدید چنین جوابی پیدا کردیدا mahmudkhm: چرا اولی با معنی آورده ولی باقی رو بی معنی؟!
در ضمن دلیل تقیه حضرت علی رو پاسخ ندادی؟
شما به جای مغلطه جواب بده saharkuntopoli: mahmudkhm:
میشه دلایلی که من ندیدم رو عنوان بفرمایید! دلیل دیگر حضرت علی در نقل روایت تحریم متعه بجز تقیه چیست؟
در مورد دلایل دیگری که آورده بودم و شما ندید جوابی ندیدم mahmudkhm: دقیقا!
اینقدر دیر دوزاریتون افتاده؟!
mahmudkhm: میگم حالا که دوزاریت افتاد یه وقت تو بحث کم میاری توهین نکنی ،قبلا چندتا از دوستان اینطوری بودن!
راستی بهتره بحث رو تموم کنیم
همه نظراتمون رو خوندن
شما بفرما صیغه مردانی که زناشون نمی تونن ارضاشون کنن شو چون ثواب داره من هم راه خودمو میرم!
من چند بار مذهب شما رو ازتون پرسیدم و شما جواب ندادید
عجیبه این طفره رفتنتون
و در تاپیک های اولیه عرض کردم اگر شما یک اهل سنت هستید بحث در این مورد عبس و بیهودس چون علمای مذهب من و شما در این مورد به نتیجه نرسیده اند چه برسد به ما
و یه موضوع دیگه اگر شما سنی هستید چرا در پست اولتون
:
mahmudkhm: هر دو تاش بده!
چون هر دوتاش کار زنان فاجره هست
در روایتی كه هشام بن حكم آن را از ابی عبدالله نقل می كند چنین می فرماید: كه حضرت ابوعبدالله فرمودند: زنان فاجره و فاسقه مرتكب نكاح موقت می شوند و زنان پاكدامن و محصنه از آن پرهیز می نمایند. (بحار الانوار 100/ 318 و السرائر 483).
---------------------------------
[در روایتی دیگر كه توسط عبدالله بن سنان نقل شده است چنین وارد شده است كه ایشان می فرمایند از حضرت ابوعبدالله درباره ی نكاح موقت پرسیدم ایشان فرمودند: خود را با آن چركین و كثیف نگردان (بحار الانوار 100/318 و السرائر 66)/font]
[font#BDBDBD]----------------------------------
شیخ طوسی چنین فتوا می دهد:"وقتی زن از خانواده ی شریفی باشد نكاح متعه با او درست نیست چون برای خانواده اش عیب و عار و برای خود زن ذلت و خواری است
(تهذیب الاحكام جلد هفتم ص 253)
برای اثبات نظر شخصی خودتون از روایات شیعه که تماما ضعیف اعلام شده اند استفاده می کنید
آیا در مذهب خودتون برای رد حلیت ازدواج موقت روایت ندارید
سوئ استفاده و رد حلیت متعه زیر پرچم دین شیعه
روش جالبیه
بهتره از این به بعد برای اثبات نظر شخصی خودتون از روایات مذهب خودتون و از زبان علمای خودتون مایه بذارید نه از روایات شیعه
mahmudkhm: شما بفرما صیغه مردانی که زناشون نمی تونن ارضاشون کنن شو چون ثواب داره من هم راه خودمو میرم!
ممنون از ادبیات زیباتون
ببین پسر خوب با یه نگاه به ادبیات من و شما در کل تاپیک متوجه می شید که من به عنوان یه شیعه کوچکترین کینه ای نسبت به اهل سنت ندارم و با شما با کمال احترام صحبت کردم ، اما ظاهرا شما با دلی سرشار از کینه و ادبیاتی... بماند صحبت کردید و این به دوستان چیزهای زیادی رو ثابت می کنه
و در اخر در مورد تمام آیات و روایاتی که آوردید حتی آیه ی قرانی که تفسیر به رای کردید
اگر لینکی که براتون آورده بودم رو مطالعه می کردید باز یک استدلال تکراری نمی اوردید چون
استدلالتون قبل از آوردن رد شده بود
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=93
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
ویرایش شده توسط: mmaryamm
ارسالها: 129
#112
Posted: 9 Jun 2012 05:46
و در مورد بحث تاپیک آن هم برای دوستانی که با اصل بحث تاپیک مشکل ندارند"یعنی حلیت ازدواج موقت"
همان طور که قبلا عرض کردن اسلام "مذهب شیعه" برای افرادی که توان مالی ازدواج دائم و یا شرایطش رو ندارند یک چاره گذاشته که اون ازدواج موقته که در آن علاوه بر ارضای جنسی زن و مرد ، به زن مهریه تعلق می گیره و مرد رو در مورد فرزند احتمالی دارای مسئولیت می کنه در صورتی که در رابطه ی نامشروع هیچ قوانینی حاکم نیست.
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
ارسالها: 129
#113
Posted: 9 Jun 2012 05:50
اینو یادم رفت جواب بدم mahmudkhm: ببینید درسته در قانون کشور اومده که باید ثبت بشه! درمورد ازدواج دائم هم هست که باید ثبت بشه ، این قوانین مربوط به زمان حال هست، در زمان پیامبر و تا صد سال پیش این موارد ثبت نمی شده در حالی که وجود داشته
در ضمن هنوز هم در بسیاری از نقاط ایران نه ازدواج موقت که ازدواج دائمش هم ثبت نمیشه!
عزیز من اگه من یکیو صیغه کنم و خودم صیغه رو جاری کنم بعد از یه ماه خانومه میفهمه بارداره ، اونوقت من کجام که منو گیر بیاره که ازدواجش رو ثبت کنه؟
چرا شما سرسری یه چیزی می خونید و رد میشید؟
امروز مرده با زنه بدون ثبت عقد میخوابه و یه ماه بعد زنه بارداره ، حالا یا باید بچه رو سقط کنه یا بدنیا بیاره ، حالا مرده کجاست تا مچش رو بگیرن تا ثبت عقد بشه؟
در ضمن شما مثل اینکه آمار خبرگزاری مهر رو راجبش تحقیق هم نکردید؟
جالبه خودتون حرف می زنید خودتون هم رد می کنید
خوب حالا چه دائم چه موقت اگر ثبت نشه طبق فرموده خودتون و بعد یه ماه که خانم بفهمه بارداره و نتونه مرد رو به عنوان همسر دائم و یا موقت پیدا کنه چه فرقی می کنه
می گم شما که فتوا زیاد می دید یهو بیا ازدواج دائم هم حرام اعلام کن دیگه آخه تمام شرایطی که موجب می شه شما ازدواج موقت رو رد کنید طبق فرموده خودتون برای ازدواج دائم هم می تونه پیش بیاد
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
ارسالها: 129
#115
Posted: 10 Jun 2012 04:07
mahmudkhm: بنازم به دیدگاهتون ، هنوز شما از علم بحث و مناظره آگاهی ندارید
یه بار هم بهتون گفتم که، هر وقت با کسی بحث میکنی باید از منابع و اسنادی که اون بهشون معتقده دلیل بیاری که اونو تسلیم کنی
اگه قرار بود من از منایع اهل سنت بیارم که شما در پاسخ میگفتی سنیها نسبت به شیعیان کینه و نفرت دارند برای همین این روایات رو ساختند
برای همین من از کتب خودتون َآوردم تا جای هیچ شکی نباشه
این شما بودید که برای قانع کردن من باید روایات از متب خودمو می آوردی ولی چون بلد نبودی و چون نیست رفتی سراغ کتب خودتون
این عدم آگاهی شما رو نسبت به دیدگاههای مخالفینتون میرسونه
من بنازم به دیدگاهتون
یا بهتره بگم مغلطه آماتوری ای که انجام می دید
mmaryamm: و یه موضوع دیگه اگر شما سنی هستید چرا در پست اولتون
این پست شما برای زمانیه که بحثی شروع نشده بود و شما نظر شخصیتون رو در مورد تاپیک گفتید ، چه لزومی داره یک اهل تسنن برای اثبات نظر شخصی خودش از روایات شیعه استفاده کنه و با وجود تکرار سوال در مورد مذهب خودش طفره بره
متاسفانه بنده تفکرم این بود که شما یک شیعه هستید و چند بار عرض کردم که اگر شما سنی هستید اصلا بحث در این موضوع جایز نیست اما شما بحث رو زیر پرچم شیعه انجام دادید که واقعا جای تاسف داره.
mahmudkhm: شما از کجا متوجه شدید من نسبت به شما کینه دارم و لطفا برای رضای خدا توهین منو نقل قول کنید
من نگفتم توهین گفتم ادبیات نامناسب بحث، با یه مطالعه کوچیک متوجه می شید ، همونجایهایی که از ادبیات زیباتون تشکر کردم...
mahmudkhm: واقعا اینقدر بچه گانه!!!
خانم محترم ، تو ازدواج دائم بودن دو شاهد در ضمن عقد الزامیه ، پس اگه مرد زنش رو ول کنه و بره و اون زن هم باردار باشه همه میدونن اون بچه باباش کیه و حرومزاده نیست اما تو ازدواج موقت که شاهد الزامی نیست همه به اون زن به چشم فاحشه نگاه میکنن
این دید بچه گانه از پست خودتون برداشت شد ، خوب اون دو تا شاهدم می تونن گم بشنمثل بابائه
mahmudkhm: در ضمن هر چی فکر میکنم هنوز توهین من به شما رو نفهمیدم چی بوده ، چند بار هم مطالب خودمو خوندم
تقیه علی رو پاسخ ندادی که برای چی بود؟
تقیه یکی از دلایل بود من دلایل دیگر رو ذکر کردم شما هم استدلالی برای رد آن ها نیاوردید. در مورد تقیه هم می دونید که پاسخ هست اما ادامه بحث رو جایز نمی دونم .
mahmudkhm: اوه یادم رفت ، آیه هم در مورد ازدواج دائم ندادی
هنوز یاد نگرفتی برای بحث یا مناظره نمی تونید از طرفتون برای رد استدلال خودش درخواست استدلال کنید
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
ارسالها: 469
#116
Posted: 10 Jun 2012 05:03
mmaryamm: چه لزومی داره یک اهل تسنن برای اثبات نظر شخصی خودش از روایات شیعه استفاده کنه و با وجود تکرار سوال در مورد مذهب خودش طفره بره
هدف من اصلا از اومدن تو این سایت ارائه نظر شخصی نبوده و نیست ، بلکه سعی دارم عقاید خرافی، بدعتها و باورهای غلط رو که دامان مملکتم رو گرفته با مردم بررسی کنم
قصد من نه سنی شدن کسیه نه شیعه شدن کسی و نه بی احترامی به کسی ! هدف اصلی بکار بردن عقل و منطق و ارائه اسلام تا جایی که بتونم
انشاء الله
mmaryamm: اما شما بحث رو زیر پرچم شیعه انجام دادید که واقعا جای تاسف داره.
کجا من بحث رو زیر پرچم شیعه انجام دادم خودمم نمی دونم ، من فقط از کتب خود برادران اهل تشیع روایاتی نقل کردم درباره صیغه و به شما هم گفتم به امام مسجدتون نشون بدید و ببینید کدوم صحیحه و کدوم ضعیف و علت ضعف روایات رو بیان کنید ، که البته شما هرگز اینکار رو نکردید
mmaryamm: من نگفتم توهین گفتم ادبیات نامناسب بحث،
خوب عذر می خوام ولی اون ادبیات نامناسب بحث کدوم عباراته؟
mmaryamm: این دید بچه گانه از پست خودتون برداشت شد ، خوب اون دو تا شاهدم می تونن گم بشنمثل بابائه
شما چرا ساده مینگرید، وقتی دو تا شاهد حضور داره یعنی اینکه علنی ،یعنی اینکه این دو تا میرن به خانوماشون اونا به زنان همسایه و همینجور تا آخرخبر میدن ، پس همه از موضوع مطلع میشن اما تو صیغه کسی از موضوع مطلع نمیشه و هیچ زنی هم روش نمیشه بره همه جا بگه "آی ایهاالناس من صیغه فلانی هستم " تا زمانی که شکمش بیاد بالا! که دیگه کار از کار گذشته
mmaryamm: تقیه یکی از دلایل بود من دلایل دیگر رو ذکر کردم شما هم استدلالی برای رد آن ها نیاوردید. در مورد تقیه هم می دونید که پاسخ هست اما ادامه بحث رو جایز نمی دونم .
شما دلیل تقیه رو نمی دونید ، این هیچ ، چون اگه میدونستید تا حالا گفته بودید و معلوم هم نیست چند روزه تو سایتها دنبال دلیلش میگردید تا شاید چیزی پیدا کنید تا کپی پیست کنید
اما دلایل دیگه رو اگه گفته باشید باید تو پستهاتون باشه لطفا دلایل خودتون رو از تو پستهاتون نقل قول کنید تا بدونیم دلایل دیگه حضرت علی از اون روایت چی بوده!
mmaryamm: هنوز یاد نگرفتی برای بحث یا مناظره نمی تونید از طرفتون برای رد استدلال خودش درخواست استدلال کنید
کدوم رد استدلال؟
شما میگی آیه ۲۴ سوره نساء در مورد متعه هست من در جواب شما میگم باشه قبول ، حالا اگه این آیه در باره متعه هست پس آیه درباره امر به ازدواج دائم کجاست ؟
این کجاش رد استدلال هست من نمیدونم؟
شما یه مسلمان هستی لا اقل بعنوان یه مسلمون نباید حداقل اطلاعاتی در مورد کتاب آسمونی خودت داشته باشی ، اگه اینجور باشه پس شما مسلمان نیستید و فقط یک مسلمون زاده اید که چون پدر و مادرتون مسلمون شیعه بودن شما هم همون دین رو در پیش گرفتید.
به نظر میاد همینطوری یه مطلبی خوندی و اومدی همونو دقیقا کپی کردی اینجا و این خیلی بده!
شما اگه همون روز اول گفته بودید نمیدونم اون آیه کجاست من برات آیه رو ذکر میکردم ولی با عدم پاسخ شما معلومه که شما دنبال آیه میگردید ولی پیداش نمی کنید، حالا اگه خواستید اون آیه رو براتون بیارم تو پست بعدی بگید ، تا براتون بزارم
ببینید خواهرم، این مهم نیست که من سنی هستم یا شما شیعه، سنی و شیعه یه اسمه که خدا رومون نذاشته بلکه یه عده که خواستند در دین انحراف بوجود بیارن گذاشتند ، خداوند ما رو مسلمون نامید
کار بد و بدعت خوب وبد همه اش بده، خرافات تیشه به ریشه دین و زندگی ما میزنه چه تو سنی چه تو شیعه،
اینکه ما عقلمون رو قفل بزنیم و کلیدش رو دو دستی ببدیم دست مراجع تقلید یا فلان مولوی و هر چی اونا گفتند چشم و گوش بسته قبول کنیم و بگیم چون اونا گفتند پس درسته ، این عین خطاست
تو اهل سنت اگه بزرگترین مفتی و شیخ یا حتی ابوبکر و عمر و عثمان و علی هم چیزی گفته باشن که با قرآن و سخنان پیامبر در تضاد باشه اونو میزنیم به دیوار و می اندازیم تو سطل آشغال
اما تو تشیع اگه یه مرجع تقلید بگه مثلا قمه زنی حرامه طرفداراش قمه نمی زنن و یه آخوند دیگه بگه مباحه همه قمه میزنن و اگه کسی بگه بابا جون شما که یکی میگه حلاله یکیتون میگه حرام پس پیامبر و ائمه بر کدوم راه بودن؟!
در جواب میگه به تو چه!!!!
سخنان آیت الله بهجت و اون جمله معروف "به تو چه ، هر چی مرجعت گفت بگو چشم"دیگه زبانزد خاص و عامه
ویرایش شده توسط: mahmudkhm
ارسالها: 469
#117
Posted: 10 Jun 2012 13:20
mmaryamm: چرا برای ارائه اسلام از روایات مذهبی که به آن اعتقاد ندارید استفاده می کنید ؟؟؟؟
شما اصلا نمیخواهین بپذیرین که باید برای بحث در مورد یک مذهب یا دین باید از همون دین یا مذهب دلیل بیاری!
وقتی می خواهی با یه مسیحی بحث و مناظره کنی باید از انجیل خودش که بهش معتقده ثابت کنی که مسیح پسر خدا نیست و گرنه اگه از قرآن دلیل بیاری اون در جواب شما میگه کتاب شما اینو گفته نه انجیل من!
در مورد متعه هم اگه من از کتب خودمون بیارم شما میگی اینا رو شما قبول دارید نه ما و کتب ما اینطور نیست ، برای همین من از کتب و مدارک خودتون آوردم تا بهتون ثابت بشه که اینها مال کتب شماست و اون چیزیه که مذهب بر پایه اون برپا شده تا راه گریزی نداشته باشی!
من خودم همه اون روایاتی که در باب ثواب متعه نقل کردم رو جعلی میدونم و بر این باورم که اهل بیت از گفتن چنین روایات مسخره و مشمئز کننده ای بری هستند ولی اینها تو کتابهای شما هست و من گفتم که مراجع شما اون روایات رو قبول دارن و ازتون خواستم دلیل ضعف یا صحت روایات رو ازشون بپرسی تا بدونی که اونها روایات رو درست میدونن!
mmaryamm: چقدر در صحبت هاتون شیعه رو محکوم به بدعت ، خرافه کردید و همین طور عالمان دینی رو و بعد می فرمایید چنین ادبیات توهین آمیزی بکار نبردید.
کجای اینکه توی تشیع بدعت و خرافه زیاده توهینه ؟! در مورد عالمان دینی من اصلا نظری ندادم و اگه چیزی راجب اونها گفتم از کتب خودشون با سند و آدرس روایت بوده
ظاهرا شما از اون دسته افرادی هستید که کلمات توهین آمیز زیاد بگوشتون نخورده و این تربیت شما رو میرسونه ولی کلماتی که اهل تشیع درباره اهل سنت بکار میبرن رو کمی دقت کنید
یکی از علمای بزرگ شیعه که تا همین چند وقت پیش زنده بود ناموس و همسر پیامبر رو خوک وخنزیر خطاب میکنه، چه لعن و نفرینها که به اصحاب و یاران پیامبر از زبانشون جاری نمیشه!
اونوقت من میگم خرافات و بدعت تو تشیع وجود داره میشه کلمات توهین آمیز ، تازه من دارم با دلیل و مدرک از کتب خودشون حرفهام رو میزنم!
mmaryamm: این که صحبت هایتان را نقل قول نمی زنم به این دلیله که تکراریه
mahmudkhm:
نقل قول خواهر گرامی یعنی تکرار!
مگه شما چندبار نقل قول زدید که براتون تکراری شده؟!
mmaryamm: متاسفم باز هم از ادبیاتتون
هم من مسلمانم هم شما فقط ما دو تفسیر از کتابمون داریم همین
شما هنوز تاپیک( دوس دارین بچه تون دین شما رو داشته باشه یا خودش دینش رو انتخاب كنه؟؟ چرا؟؟) رو ندیدید؟
شما چون تو خانواده شیعه دنیا اومدید شدید شیعه و من چون تو سنیها بودم شدم سنی، همینطور اون گاو پرست چون خانوادش گاوپرستن دینش شده همون
این کجاش ادبیات نامناسبه خواهر من؟!
در ضمن یکی از ما دوتا در اشتباهه ، پیامبر دو اصول دین نداشته بلکه یکی بوده، حالا یا اصول دین شما درسته یا اصول دین ما ، پس اختلافات شیعه و سنی اونقدر عمیقه که نمیشه براحتی گفت فقط دو تفسیر جدا از کتاب داریم!
اختلاف ما در فقه نیست بلکه در عقیده هست!
mmaryamm: چرا سخن عالمان دینیم رو بیارم وقتی شما چیزی جز توهین و تمسخر انجام نمی دید، من یاد گرفتم به ارزش های دیگران احترام بذارم وقتی کسی به ارزش هام بی احترامی یا توهین کنه ناراحت می شم.
شما انگار عادت دارید تهمت بزنید ، دوباره میگم یکی از توهینهای من رو نقل قول کنید تا همه ببینن من توهین کردم
در ضمن جالبه که متعه رو جزء ارزشها میدونید و حاضر نیستید کسی به اون بی احترامی کنه
در این مورد شما بد جور در منگنه قرار میگیرید ، البته در ادامه بحث!
mmaryamm: من براتون یه لینک گذاشتم که تمام آیه های مربوط به ازدواج در قرآن رو آورده بود.
من لینک می خوام چکار؟ شما خودتون اون آیه رو بیارید تا در موردش بحث کنیم ، چطور برای آیه ۲۴ سوره نساء لینک نذاشتید ولی من یه آیه می خوام منو به لینک ارجاع میدید؟
اگه تو پست بعدی ذکر نکنید حمل بر عدم آگاهی شما میکنم و خودم برات میارم
ویرایش شده توسط: mahmudkhm
ارسالها: 14491
#118
Posted: 10 Jun 2012 13:49
رابطه مشروع و غیر مشروعش هم معنایی نداره
آشفته سریم !
شانهی دوست کجاست ؟