ارسالها: 1509
#161
Posted: 12 Mar 2013 19:56
mohan1978: با دقت جواب بده....همه حرفهای مفتی های سنی و علماتون رو قبول داری ؟؟؟؟؟؟
من اگه ببینم درسته به تشخیص عقل خودم قبول میکنم حالا مال هر کدوم که باشه و عدم عمل به فتوا هم برام گناه نیست!
mohan1978: باید مرجع اعلم باشه و بین این همه شیعه اعلم رو بپرسی بهت میگن
خیلی علما با دادن فتواهای بحث بر انگیز میخوان پیرو جمع کنن ............. جالبه که اولین مبارزه مهدی با همین علما هست
مگه اعلم تر از خمینی تو زمان خودش بود؟ مگه شما مقلدش نبودی؟ چرا این اعلم فتوا میده دختر شیرخوار رو میشه صیغه کرد و باهاش تلذذ جنسی انجام داد؟ این فتوا رو برای جمع کردن پیرو داده یا از دست دادن پیرو؟!
mohan1978: میشه بگی کجای قران ترد شده
سوره نساء رو بخون که شرایط رابطه با زنان رو بهت یاد میده!
در ضمن تو آیه ۲۵ نساء میگه:
وَمَن لَّمْ يَسْتَطِعْ مِنكُمْ طَوْلاً أَن يَنكِحَ الْمُحْصَنَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ فَمِن مِّا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُم مِّن فَتَيَاتِكُمُ الْمُؤْمِنَاتِ وَاللّهُ أَعْلَمُ بِإِيمَانِكُمْ بَعْضُكُم مِّن بَعْضٍ فَانكِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَنَاتٍ غَيْرَ مُسَافِحَاتٍ وَلاَ مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ فَإِذَا أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَيْنَ بِفَاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ ذَلِكَ لِمَنْ خَشِيَ الْعَنَتَ مِنْكُمْ وَأَن تَصْبِرُواْ خَيْرٌ لَّكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ
و اگر كسي از شما نتوانست با زنان آزاده مؤمن ازدواج كند ، ميتواند با كنيزان مؤمني ازدواج نمايد . خداوند آگاه از ايمان شما است . ( از ازدواج با كنيزان مؤمن سرپيچي نكنيد ، چرا كه ) برخي از برخي هستيد ( و شما و ايشان در برابر دين يكسان ميباشيد ) ، لذا با اجازه صاحبان آنان با ايشان ازدواج كرده و مهريّه ايشان را زيبا و پسنديده و برابر عرف و عادت ( به تمام و كمال ) بپردازيد . كنيزاني را برگزينيد كه با عفّت و پاكدامن باشند و براي خود دوستاني ( نامشروع ) برنگزينند . اگر پس از ازدواج ، از ايشان زنا سر زد ، عقوبت ايشان نصف عقوبت زنان آزاده ( يعني : پنجاه تازيانه ) است . ازدواج با كنيزان به هنگام عدم قدرت براي كسي از شما آزاد است كه ترس از فساد داشته باشد ( و بترسد به مشقّتي دچار شود كه به زنا منتهي گردد ) . و اگر شكيبائي ورزيد ( و از ازدواج با كنيزان خودداري كنيد و بتوانيد عفّت خود را مراعات داريد ) براي شما بهتر است . و خداوند داراي مغفرت و مرحمت فراوان است .
mohan1978: ازدواج در صورت ثبت نیاز به شاهد داره والا صیغه دائم رو هم خوده زن و مرد میتونن بخونن و نیاز به کس دیگه ای نیست
من خوندن صیغه رو نگفتم و شهود ازدواج رو گفتم!اینکه در ازدواج دائم باید شاهد باشه شکی نیست وگرنه هر دختر و پسری که در حین زنا ببینن اونها میتونن ادعا کنن که خودشون با هم عقد کردن و زن و شوهر هستن و دیگه کسی رو زنا کار نمیشه خطاب کرد مگر زنای محسنه باشه!
mohan1978: در ازدواج موقت اگه خان کمی عاقل باشه میتونه با ثبت و گذاشتن هر گونه قول و قرار از خودش احقاق حق کنه
برای بار هزارم میگم که این ثبت یه قانون مدنی هست و برای زمان معاصر در گذشته کسی این چیزها رو ثبت نمیکرده و تنها ناظران عقد بودن که میتونستن ثابت کنن اون زن و مرد همسر همدیگه هستن
mohan1978: اگر زن نادانی تن به صیغه بدون شاهد بده مقصر خودشه نه احکام شرع
بابا شرع شما میگه بدون شاهد میشه چرا نمیخواهی قبول کنی
شرع بوضوح میگه یه دختر و یه پسر میتونن تو انباری برای خودشون صیغه بخونن و در ازای هر چیزی از یه کیلو تخمه گرفته تا یه بسته لواشک محرم بشن نیاز به حضور کسی هم نیست و دیگه بقیه ماجرا و این صیغه میتونه شرطش این باشه که به محض خروج از انباری طلاق جاری باشه!
mohan1978: الان که شرایط سهل نیست به جوانان بگو تقوا پیشه کنن و استمنا نکنن به دخترای مردم هم نگاه نکنن
عحجب راهی ؟؟؟؟؟؟
قرآن اینطور میگه و جوان با تقوا رعایت میکنه و اونی که تقوا نداره هم که دیگه گناهش گردن خودشه!
دوباره حواله میدمت به آیه ۲۵ نساء
mohan1978: اسلام دین سختگیری و رهبانیت نیست برادر و هرگز خدا همچین غریزه ای رو در وجود ادم بدون راههای اطفائ اون قرار نمیده
آفرین پس اسلام نگفته که ازدواج رو سخت بگیرین و اگه اینکار رو میکنن گناهش گردن خودشونه!
ویرایش شده توسط: rostam91
ارسالها: 2554
#162
Posted: 13 Mar 2013 11:33
rostam91: من اگه ببینم درسته به تشخیص عقل خودم قبول میکنم حالا مال هر کدوم که باشه و عدم عمل به فتوا هم برام گناه نیست!
شما رو نگفتم
لطفا شرعا عنوان کن ....یعنی هر اهل سنتی در هر مسئله ای به تشخیص خودش عمل میکنه
rostam91: مگه اعلم تر از خمینی تو زمان خودش بود؟ مگه شما مقلدش نبودی؟ چرا این اعلم فتوا میده دختر شیرخوار رو میشه صیغه کرد و باهاش تلذذ جنسی انجام داد؟ این فتوا رو برای جمع کردن پیرو داده یا از دست دادن پیرو؟!
من اشتباه کردم و با فهمیدن اشتباه بیشتر حقیق کردم و خویی رو انتخاب کردم و بعد سیستانی
در زمان خمینی اعلم خویی بود اما با توجه به شور و شوق مردم و خارج بودن خویی مقلدین خمینی فراوان بودن که مسئول خودشون هستند اگر میدونستن و تغییر ندادن و اگر ندونن مسئول همه احکامی که خمینی داده و مردم تقلید مکردن شخص ایت الله خمینی است
rostam91: بابا شرع شما میگه بدون شاهد میشه چرا نمیخواهی قبول کنی
شرع بوضوح میگه یه دختر و یه پسر میتونن تو انباری برای خودشون صیغه بخونن و در ازای هر چیزی از یه کیلو تخمه گرفته تا یه بسته لواشک محرم بشن نیاز به حضور کسی هم نیست و دیگه بقیه ماجرا و این صیغه میتونه شرطش این باشه که به محض خروج از انباری طلاق جاری باشه!
منم کاملا قبول دارم و اقرار دادرم منتها کدوم زن احمقی با یک بسته لواشک عقد میشه
شما عقل مردم رو دست کم میگیری
معامله با گفتن چند کلمه منعقد میشه اما کدوم ادمی میاد مثلا کار یک ماهشو به یک دونه سیب معامله کنه یا ده گرم طلا رو با ده تا عدس عوض کنه
گرچه اینها همه شرعی است و من میتونم صد کیلو طلا رو با یک گوسفند معامله کنم
شما نقش عقل و درک و فهم ادم ها رو نادیده میگیری ......این منطق شماست
شرع گفته زمان عقد توافقی و مهریه هم توافقی منتها اینجا عقل ادم ها هم باید کار کنه و شعور دارن همه مردم
منتها شما همه رو نفهم حساب میکنی فک میکنی یک دختر باکره میره یواشکی با یک مرد به مهریه لواشک و بمدت یکساعت صیغه میشه و بعد حامله میشه و مرده هم فرار میکنه
این منطق شما خیلی جالبه
rostam91: قرآن اینطور میگه و جوان با تقوا رعایت میکنه و اونی که تقوا نداره هم که دیگه گناهش گردن خودشه!
دوباره حواله میدمت به آیه ۲۵ نساء
اینجا رو اشتباه کردی
وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ النِّساءِ إِلاَّ ما مَلَکَتْ أَيْمانُکُمْ کِتابَ اللَّهِ عَلَيْکُمْ وَ أُحِلَّ لَکُمْ ما وَراءَ ذلِکُمْ أَنْ تَبْتَغُوا بِأَمْوالِکُمْ مُحْصِنينَ غَيْرَ مُسافِحينَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَريضَةً وَ لا جُناحَ عَلَيْکُمْ فيما تَراضَيْتُمْ بِهِ مِنْ بَعْدِ الْفَريضَةِ إِنَّ اللَّهَ کانَ عَليماً حَکيماً
و نکاح زنان شوهردار نیز ( برای شما حرام شد ) مگر آن زنانی که ( در جنگهای با کفّار ، به حکم خدا ) متصرّف شده اید. این حکم خدا بر شماست ، و هر زنی غیر آنچه ذکر شد شما را حلال است که به مال خود به طریق زناشویی بگیرید نه آنکه زنا کنید ، پس چنانچه از آنها بهره مند شوید آن مهر معیّن که حق آنهاست به آنان بپردازید ، و باکی نیست بر شما که بعد از تعیین مهر هم به چیزی با هم تراضی کنید ( و بدانید که ) البته خدا دانا و آگاه است.
این مستقیم به متعه و جلوگیری از زنا میپردازد
اصحاب زیادی بر این عمل دلالت و اشاره کردن
rostam91: من خوندن صیغه رو نگفتم و شهود ازدواج رو گفتم!اینکه در ازدواج دائم باید شاهد باشه شکی نیست وگرنه هر دختر و پسری که در حین زنا ببینن اونها میتونن ادعا کنن که خودشون با هم عقد کردن و زن و شوهر هستن و دیگه کسی رو زنا کار نمیشه خطاب کرد مگر زنای محسنه باشه!
شاهد برای هیچکدوم لازم نیست مگر در هنگام ثبت
ضمنا دختر نمیتونه عقد دائم یا متعه بشه بی اذن پدر یا حاکم شرع
وقتی در شیعه متعه ازاده مگر کسی دیوانه است زنا کند جز شقی که با زن شوهر دار یا مشکل دار نزدیکی کنه خدا دین رو سهل و اسان گذاشته
ضمنا اصل در اسلام بر برائت است نه مچ گیری
rostam91: برای بار هزارم میگم که این ثبت یه قانون مدنی هست و برای زمان معاصر در گذشته کسی این چیزها رو ثبت نمیکرده و تنها ناظران عقد بودن که میتونستن ثابت کنن اون زن و مرد همسر همدیگه هستن
در خیلی قدیم هم شرایط عقد نوشته میشده و میزان مهریه و این در صورت رسمی و علنی بودن است و قدیمها کسی متعه و تعدد زوجات رو پنهان نمیکرده چون عرف بوده
rostam91: بابا شرع شما میگه بدون شاهد میشه چرا نمیخواهی قبول کنی
بله میشه منتها شما نقش عقل ادمها رو نادیده میگیری
الان میشه و شرعیه که من صد کیلو طلارو با یک کیلو برنج تعویض کنم ...اما ایا همچین کاری رو میکنم
اون دختر و پسر هم اینکار رو نمیکنه
الان در فرق مختلف سنی مثلا وضو با اب مضاف اشکال نداره اما کسی با اب شکر وضو میگیره
یا برخی میگن نماز رو با نشان دادن عملی که مبطل اونه میشه تمتام کرد مثل روبرگرداندن از قبله اما کسی میاد اخر نماز مثلا باد معده خارج کنه و بگه اینهم مبطل نمازه
اینها ساده انگاری و ساده لوحی است
rostam91: قرآن اینطور میگه و جوان با تقوا رعایت میکنه و اونی که تقوا نداره هم که دیگه گناهش گردن خودشه!
دوباره حواله میدمت به آیه ۲۵ نساء
خدا ازدواج با کنیز و یا هر زنی رو هم ازاد کرده منم حواله ات میدم به ایه موجود در همین پست
البته اینهمه جوان کف کرده و منتظر ازدواج هم هستن که شما سفارششون کن به تقوا و زنا
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#164
Posted: 18 Mar 2013 02:42
rostam91: واضح میگم ،
هر اهل سنتی نظر فتوا رو با قرآن و سنت تطبیق میده اگر درست بود قبول میکنه و اگر تشخیصش این بود که غلطه براحتی اونو رد میکنه بدون اینکه براش گناهی باشهو نظری رو که مورد تاییدش هست و مال یه مرجع دیگه میپذیره مثل شیعه نیست که اگه نظر مرجعش رو قبول نداشت نتونه برای اون موضوع بره سراغ یه مرجع دیگه و اگه مرجعی رو قبول کرد باید همه نظرات اونو قبول داشته باشه و بطور کلی دو مرجع در آن واحد نداره!
این مسخره است و این دین متشطط است
مگه همه سنی ها فقیه هستن و میتونن احکام رو از قران استخراج کنن و اصلا مگر همه احکام در قران اومده
منم واضح میگم
ما یک مرجع تقلید انتخاب میکنیم و فقط در دو صورت میشه اون رو تغییر داد
اول اینکه بفهمی اعلم تر از اون وجود داره
دوم اینکه حکمی بر خلاف نص احکام اسلام بده یا عامه علما فتوا رو رد کنن
الان مثلا در قران نگفته در صورت سفر به فضا چه جوری باید نماز خوند و مثلا مفتی بگه باید رو به قبله ایستاد -ولی شما استنباط کنی هردمبیلی بخونی و رفیق فضانوذدن هم استنباط کنه باید رو به قبله باشه اونتوقت دو تا ادم با یک مذهب دو مدل نماز ویحونن
این استنباط شخصب و بدون چهارچوب واقعا اوج بی نظمی است و مسخره است
rostam91: اینکه همه تقصیرها رو بندازین گردن یکنفر اشتباهه و خود رو گول زدن ، پس تکلیف عقل و شعور انسان چی میشه!
اینکه مرجع مقصر باشه ئدر موارد بسیار ریز فقهی است اگر نه تمام علمای شیعه در مسائل فقهی و احکام شرعی به هم کاملا شبیه هستند ولی در عوض هر کس تکلیف خودش ذو میدونه و چنانچه حکمی با نص حکم خدا مخالف بود یا به گفته عموم مردم و افراد مورد اعتماد اشمکال دار بود عمل به اون برای مقلد گناهه و مرجعش رو باید عوض کنه مثل من که بخاطر حکم تمتع از کودک شیرخوار از خمینی مرجعم رو تغییر دادم
rostam91: این مثال بود که زدم ولی خیلی از زنان تو جامعه تشیع با مهریه پر مگی یا خیلی چیزهای دیگه عقد شدند !
مثال زدن هم باید یک تناسب داشته باشه مثلا اگر میگو خیلی شجاعه هیچوقت به شیر مثالش نمیزنن
خدا عقل داده تا کارهای ادم متناسب باشه
rostam91: خیر نمیتونی شرع چنین اجازه ای رو نداده و بخصوص در امور تجارت قوانین سنگینی گذاشته حتی براش آیه آورده
هر چیزی قیمتی و حدود و اندازه ای داره!
ماله خودمه و اختیارش رو دارم ارزون بفروشم قوانین خدا در مورد کم و گران فروشی تدلیسه نه ارزان فروشی خیار غبن را هم نگو چون راه حل دا ره
چیزی که اجازه نمیده ادم مالش و ابرو و جانش رو به ثمن بخس بفروشه و مستهلک کنه عقله دوست من عقل
rostam91: اتفاقا برعکس ! کسی که میگه شما میتونی با دختر شیرخوار معاشقه کنی و یه زن رو بنام دین برای یک ساعت عقد کنی و بی هیچ قید و بندی بدون حضور شاهدی صیغه بخونی عقل و شعور آدمها رو دست کم میگیره!
برداشت اون ادم از احکام دین این بوده و تنها اشکالش حکم معاشقه با شرخواره و بقیه احکامش عین حکم خداست
rostam91: اگه برای خوندن عقد لازم نیست برای ثبتش هم میتونه لازم نباشه چون امضاء و اثر انگشت اونها پای ورقه مخصوصا در این زمانه همه چیز رو ثابت میکنه!
اون قانون ثبته و به منو شما ربط نداره ...تئ چرا اینقدر بدیهیات رو عنوان میکنی و میپرسی انگار از شهر و تمدن و قانون خبری نداری
rostam91: نظر بعضی مراجع بر اینه که لازم نیست دختر عاقل و بالغ حتما اجازه بگیره و فتواهاشون رو قبلا گذاشتم!
شرط انتخاب مرجع اعلمیت اونه و اون ادمی که شما کفتی نه اعلم نه وجاهت داره نه رساله اش رو من دیدم که البته اعلم بودن و نداشتن گناه علنی دوتتا از شروط مرجعه
اینهمه مرجع قابل اعتماد و معروف برو نگاه کن
البته اگر پدر بواسطع غیر سزعی اجازه نده ئختر میتونه با مرجعه به حاکم شرع اجازه از اون بگیره
rostam91: زنان خیابانی تو ایران کم نیستند در ضمن اگه کسی با وجود متعه زنا نمیکرد تو قرآن در مورد مرد و زن زنا کار آیه نمیومد!
حضرت علی اشاره کردن که اگر عمر متعهرا حرام نمیکرد هیچ مسلمانی زنا نمیکرد الا شقی
کسی که مخیر باشه در یک عمل شرعی و عیر شرعی با شرایط مساوی انتخاب کنه گناه رو انتخاب کنه معلومه شقی است و پیرو ....
rostam91: این کار شما چون نشان اتز دیوانگیه شرعا حرامه چون معامله یا مجنون حرامه و این کار نوعی قمار بحساب میاد و شما بازنده اون قمار چون صدکیلو طلا رو به یه کیسه برنج میبازی!
بالاخره یک حرف حق زدی
آفرین
گرچه این معامله از نطر شرع اشکال نداره اما چون بگ طرف مغبون میشه باطله و البته هون اول و قبل از انعقاد باید فسخ بشه
حالا اگر دختری باکره بره یواشکی با مرد ۴۰ ساله با مهریه یک دونه آلوچه و بمدت یکشب رضایت بده صیغه بشه ایا عاقله و میشه باهاش عقد کرد
شما خودت جواب اینهمه اشکالات الکی خودت رو دادی
برا من یقین اینه که ای همه اشکال و اگر و مگر هات فقط رو عناده و عدم منطقی بودنت
rostam91: مشکل از جوانها و جامعه هست ربطی به اسلام نداره خداوند شرایط آسان ازدواج رو قرار داده و گفته اگه اون شرایط رو ندارین تا زمانی که به اون شرایط میرسین تقوا پیشه کنید!
دین برای همیشه است والبته خدا وقتی متعه رو حلال کرده امروز رو هم میدیده منتها شما چشم دلت رو بک کم باز کن
تا ببینی چقدر عمر اشتباه کرد که ابن بدعت رو گذاشت و چقدر گناه زنا بر گردن او خواهد افتاد و افتاده
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#166
Posted: 26 Mar 2013 19:53
rostam91: شرع شما این اجازه رو داده و حرجی برای مرد ۴۰ ساله یا اون دختر نیست!
غیر نادانی شما چیزی رو نمیرسونه
شما نمیتونی احکام دین من رو یاد خودم بدی و منهم نمیتونم
پیامبر هم با دختر ۹ ساله ازدواج کرد
به همین دلیل این کار ازاده و اشکال نداره اما هیچ احمقی به همچین کاری رضایت نمیده که امروز این کار رو بکنه شما احکام رو نمیفهمی و درکت در همین حد است که برداشت میکنی و مینویسی
البته بیهتر که این قدر متوجه میشی
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#167
Posted: 11 Apr 2013 08:32
madezma: از نظر من هیچ کدوم خوب نیست انسانها فقط باید با هم ازدواج کنن و تا آخرش با هم بمونن
همه چی ارمانی و حالت روبیایش خوبه
البته یک زمانی فک کنم تو کاتولیک ها اینجوری بود یعنی ازدواج یکبار و تا اخر عمر بود منتها بعدا منتفی شد
این بحث تو واقعیت شدنی نیست
در ساده ترین نمونه اش باید مردان و زنان طلاق رو مثال زد
زنی که طلاق گرفته تازه شانس کمتری برای ازدواج داره و چون ادمه و غریزه داره باید راهی باشه براش
تو جامعه ما قطعا به حقوق خانمها تجاوز شده و اصلا ارزش زیادی براش قائل نیستن و البته خانمهای مطلقه تو این جامعه واقعا تحت فشار و ظلم هستن
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#170
Posted: 11 Apr 2013 14:50
از زراره روايت است كه مي فرمايد عمار از امام جعفر صادق پرسيد آيا متعه زنان زنا كار جايز است ايشان فرمودند اشكالي ندارد. التهذيب 2/187.[/quote]
باز رفتید سر روایات نیمه کاره و درک نکردن
در اسلام اصل بر برائت و صداقت است مگر غیر ان ثابت شود
در مورد متعه هم چنانچه زن بگوید شوهر ندارم و در عده نیستم میتوان به حرف او اکتفا کرد مگر یقین به دروغگویی او داشته باشی
شما اهل سنت دنبال مچ گیری و سنگسار هستید
مولای ما علی ع بارها چشم از سنگسار فروبستند و سعی میکردند افراد را به توبه سوق دهند مگر اینکه لاجرم فرد خاطی خودش سه بار و در سه مجلس اعتراف میکرد که لابد از سنگسار بودند
rostam91: فرمودند آن زنان مستاجره هستند اگر خواستي هزار تا از آنان را اجاره نما!!!! فروع كافي
[quote=rostam91]
اولا متن عربی و سند بیار
دوما ایه قران مربوط به کسی است که مشهور به زنا است و روایات مربوز به همچین افرادی نیست چون لاجرم فرد مومن از ازدواج با زناکار سر باز میزند
در روایت دوم هم مستاجره زنی است که متعه میشود نه فاحشه
ازدواج مردان مؤمن با زنان زناكار
طبق آيه 3 سوره نور ازدواج مردان مؤمن با زنان زناكار حرام است. آيا اين مسئله ازدواج موقت را نيز در بر مي گيرد؟
"الزاني لا ينكح إلاّ زانيةً أو مشركة والزانية لا ينكحها إلاّ زانٍ أو مشرك و حرّم ذلك علي المؤمنين؛ مرد زناكار حق ندارد نكاح كند مگر با زن زناكار يا با زن مشرك و زن زناكار حق ندارد ازدواج كند مگر با مرد زاني يا مشرك و بر مؤمنان حرام است".
مفسران درباره اين آيه بحث هاي مفصلي دارند:
علامه طباطبايي مي فرمايد: اين آيه با توجه به رواياتي كه از طريق اهل بيت(ع) وارد شده در مورد مرد يا زن زناكاري است كه مشهور و معروف به اين كار باشند و توبه نكرده باشند.
طبيعي است زني كه معروف و مشهور به زنا باشد مرد مؤمن رغبتي به ازدواج با او ندارد، همين طور مردي كه اهل فساد باشد زن مؤمنه رغبتي به ازدواج با او ندارد.
اگر زن يا مرد زنا كار توبه كنند و دست از زنا و فحشا بردارند مرد مؤمن مي تواند با چنين زني ازدواج كند يا زن مؤمنه اي مي تواند با چنين مردي كه توبه كرده ازدواج كند.
از امام صادق(ع) از تفسير اين آيه سؤال شد. حضرت فرمود: "مراد زناني هستند كه معروف و مشهور به زنا باشند ولي اگر توبه كردند ازدواج با آنان اشكالي ندارد.(1)
امام باقر(ع) فرمود: "اين آيه دربارة مردان و زناني كه مشهور به زنا بودند نازل شده، از اين رو ازدواج با اين گونه افراد را ممنوع كرد".(2)
رواياتي از اهل سنّت نيز به اين مضمون نقل شده است.(3)
بنابراين ازدواج با زن زناكار در صورتي كه توبه كند و مشهور به زنا نباشد اشكالي ندارد، چه ازدواج دائم باشد و چه متعه.
پي نوشت ها:
1.الميزان، ج 15، ص 84.
2.همان؛ تفسير الصافي، ج 3، ص 416.
3.همان
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"