انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 37 از 61:  « پیشین  1  ...  36  37  38  ...  60  61  پسین »

آیا ازدواج موقت بهتره یا رابطه ی نا مشروع؟


مرد

 
اگه ازدواج موقت در اسلام جایز بود و حرام نشده بود مسلما عمده ازدواجهای مردم به اون صورت میشد و دیگه کسی به ازدواج دائم روی نمی آورد چون شرایط ازدواج موقت بسیار راحتر از ازدواج دائمه اون هم در جامعه اسلام که مرد سالاری بیشتر به چشم میخوره ، اما خداوند تبارک و تعالی خواست تا ازدواج دائم برقرار باشه و خانواده ها پویا و با دوام باشن برای همین بوسیله پیامبرش ازدواج موقت یا متعه رو که میراثی از دوران جاهلیت بود تحریم کرد
     
  
مرد

 
rostam91: اینجا باز هم میگم ازنظر اهل سنت تنها و تنها ازدواج دائم حلاله و غیر اون هر نوع و شکلی از ازدواج حرامه و زنا بحساب میاد!
لطفا این رو به علماتون بگو که فتوای جهاد نکاح صادر میکنن بد نیست یک سر کوچولو تو نت بزنی ببینی چه عکسها و مطالبی وجود داره
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
taskforce: ازدواج موقت یا صیغه =فحشای شرعی که زاده فکر گروهی از مذهبی های هوس بازه که برای محروم نماندن از لذت سکس
چه خوبه شما حداقل یک راه حل عملی بدی برای زنانی که بیوه هستن و مثلا با یک بچه طلاق گرفتن یا بی شوهر شدن

یا جونی که ۱۵ سالی بالغ میشه اما تا ۳۰ سالگی و بلکه هم بیشتر نمیتونه ازدواج کنه

اتفاقا سم پاشی های اینچنینی و افراد سو استفاده گر این عمل رو بین مردم زشت کرده

صیغه اگر برای ادم های مظطر باشه مثل جوانی که نمیتونه ازدواج کنه و مثلا یک خانم بیوه چه ایرادی داره

ضمنا صیغه اصلا اجبار نداره و دل بخواهه

فرض که دو نفر دوست دارن با هم باشن چه عیبی داره صیغه رو هم بخونن

شما توجه ندارید که صیغه یک اصل نیست بلکه اصل در رابطه و خوش اومدن طرفین و البته وقتی دو نفر از هم خوششون اومد اون موقع تازه صیغه مطرح میشه

شما فک کن بی مقدمه کدوم ادم احمقی به یک خانم میگه بیا صیغه شو

taskforce: عده ای هم که بحث حمایت از بی شوهر ها رو میکنن لطفا نحوه حمایت در صیغه ۲روزه رو شرح بدن؟
اولا از لحاظ مالی است و غیر از اون صیغه وقتی صورت میگیره که دو نفر به هم علاقه دارن پس بستر شرعی رابطه است و البته از لحاظ عاطفی



مهم تر از همه

من این حکم رو برای این بررسی نمیکنم که بگم کار خوبیه و الان باید حتا در جامعه اجرا بشه

من این حکم رو به عنوان یکی از احکام شیعه و یک حکم درست و صحیح عنوان میکنم که بارها گفتم دلبخواه است و نه اجباری

taskforce: ببین عزیز من شما از اون شیعه های افراطی هستی
دقیقا اشتباه میکنی

حمله از طرف برادران اهل سنت شروع شده و شما نمیتونی بحث رو از وسط شروع کنی و قضاوت کنی

دوست عزیز ابتدا اهل سنت شیعه رو به فحشا و زنا متهم کردند به خاطر صیغه که همه این حرفها نتیجه اون اظهار نظر است

من هیچ اعتقادی به دعوای شیعه و سنی ندارم و معتقدم تنها عامل بدبختی اغلب مردم دین است

اما مشکل اصلی من اینه که افرادی بیان و دروغهایی رو به دیگران نسبت بدن و من در واقع در مقابل این دروغ گویی ایستادم

سنی و. شیعه و مسیحی و ...همه درگیر یک سری توهمات بزرگ هستند

اما با توجه به اینکه شیعه زاده هستم و میدونم این حرفها دروغه محضه جلوش وای میستم
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: لطفا این رو به علماتون بگو که فتوای جهاد نکاح صادر میکنن بد نیست یک سر کوچولو تو نت بزنی ببینی چه عکسها و مطالبی وجود داره
عکسها و مطالب کار امثال قزوینی و دارو دسته اطلاعاتیشه!
در ضمن کسانی که همراه همسرشون به سکس فانتزی ضربدری توجه خاصی دارن نباید از این مباحث ناراحت باشین! تقریبا میشه تو همون مایه ها
ametis: چه خوبه شما حداقل یک راه حل عملی بدی برای زنانی که بیوه هستن و مثلا با یک بچه طلاق گرفتن یا بی شوهر شدن
ازدواج دائم و در غیر اینصورت ثقوای الهی طبق نص قرآن کریم
و اما اون زن که طلاق گرفته مخصوصا در این زمونه دارای مهریه سنگینه که خودش بیشتر از سرمایه بسیاری از مردان هست و اگر شوهرش مرده با یه بچه مسلما میراثی بهش رسیده در ضمن اون زن اگه هوس باز نیست حتما قیم و ولی داره که ازش نگهداری کنه
ametis: یا جونی که ۱۵ سالی بالغ میشه اما تا ۳۰ سالگی و بلکه هم بیشتر نمیتونه ازدواج کنه
شما شک نکن کسی که می تونه زن صیغه ای بگیره ازدواج هم میتونه بکنه چون نه از لحاظ جنسی مشکلی داره و نه از لحاظ در آمد چون اگه مشکل درآمدی داره پس زن صیغه ای هم هزینه داره و نمی تونه!
ametis: ضمنا صیغه اصلا اجبار نداره و دل بخواهه
باز می خواهی روایات رو ردیف کنم
از روایتی که میگه تا صیغه نکردی به خونه بر نگرد یا میزان ثوابش یا ارج بودن فرزند حاصل از صیغه نسبت به فرزند حاصل از ازدواج دائم؟ از کدومش می خواهی؟ ametis: فرض که دو نفر دوست دارن با هم باشن چه عیبی داره صیغه رو هم بخونن
عیبش اینه که احکام شرع رو ندادن دست شما بنویسی! میگم چه عیبی داره خواهر و برادری که همدیگه رو عاشقانه دوست دارن با هم باشن و با هم ازدواج کنن ، مثل کورش که با مادرش ازدواج کرد؟یا خیلی پادشاهان دیگه ؟ هیچ کدوم هم به مشضکل بر نخوردن؟
عیب سوال شما اینه که خداوند همچین حکمی نکرده ametis: اولا از لحاظ مالی است و غیر از اون صیغه وقتی صورت میگیره که دو نفر به هم علاقه دارن پس بستر شرعی رابطه است و البته از لحاظ عاطفی
از لحاظ مالی؟
زنه چقدر پول برای دوشب میگیرهکه باید بعدش تا ۴ ماه عده نگه داره و با پول اون دو روز گذران کنه؟
یا مردی که میتونه اونقدر پول تو دو روز بده که زنی ۴ ماه زندگیش رو بچرخونه چرا ازدواج دائم نمیکنه تا هوسش رو ارضاء کنه ؟
ametis: معتقدم تنها عامل بدبختی اغلب مردم دین است
پس لطفا شما به دین نپرداز اونم با اوصافی که از شما دارم و علاقتون رو به مذهب می دونم چقدره! ametis: من در واقع در مقابل این دروغ گویی ایستادم
پس چرا در مقابل این همه دروغی که به ائمه نسبت داده شده نایستادید ؟
     
  ویرایش شده توسط: rostam91   
مرد

 
rostam91: عکسها و مطالب کار امثال قزوینی و دارو دسته اطلاعاتیشه!
این یسیتم معروفه به دایی جان ناپلئون تو خون اغلب ایرانی ها هم هست که هر اتفاقی بیفته بجای قبول مسئولیت و یا هر اقدامی همه چیز رو گردن دیگران میندازن

جالبه که هر فیلمی از کارهای ناپسند شیعیان است همه درسته و سند معتبر داره ولی هر چیزی رو به اهل سنت نسبت بدیم یا کار اطلاعات ایران است یا از بیخ یارو شیعه است که خودش رو سنی معرفی کرده یا راوی اون در اواخر عمر خرفت شده

ما در مذهبمون ایراد داریم قبول هم میکنیم مثل خمس که من خودم هم هزاران حرف درش دارم ....شما چرا ایراداتتون رو قبول نمیکنید و نمیگید اشتباهه

میتونی اظهار نظر اقای پیلای نماینده رسمی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل رو تو سایت رسمی مدافعان حقوق بشر ببینی که اگر کار دشمنان است چرا مدافعان حقوق بشر درباره اجرای این فتوا و فراگیر شدن اون هشدار میدن ضمنا نگاهی هم به اسیب دیدگان در مصر بندارز که ویدیو هاش هست تو یو تیوب که از عوارض چنین فتواهایی است

اینقدر من عکس و مطلب گذاشتم که دیگه حوصله ندارم هر کس میتونه ببینه که هزاران مطلب از منابع مختلف در ارتباط با یک موضوع نمیتونه دروغ باشه

rostam91: ازدواج دائم و در غیر اینصورت ثقوای الهی طبق نص قرآن کریم
و اما اون زن که طلاق گرفته مخصوصا در این زمونه دارای مهریه سنگینه که خودش بیشتر از سرمایه بسیاری از مردان هست و اگر شوهرش مرده با یه بچه مسلما میراثی بهش رسیده در ضمن اون زن اگه هوس باز نیست حتما قیم و ولی داره که ازش نگهداری کنه
هوس باز چیه

این غریزه است که خدا داده و غیر قابل انکاره

ضمنا مگر به همه زنها مهریه میرسه ...اینقدر شوهر ها میفتن زندان ....بیشتر جوانهای الان چیزی ندارن که میراثی برای زن و بچه بذارن حتی هزینه های ازدواج رو هم با بدبختی تامین میکنن

البته اگر پدر و مادر دختر زنده باشن میتونه برگرده خونه باباش و تا اخر عمر به خودش و بخت بدش و البته دین اسلام لعن و نفرین بفرسته

این در واقع یک بن بسته در حالیکه در دین نباید بن بست باشه

مثلا آیا در دین گفته اگر تشنه بودی و اب نیافتی باید از تشنگی بمیری ؟؟؟؟؟

البته که نه بلکه در زمان اظطرار و برای جلوگیری از مرگ هر نجسی هم پاک میشه مثلا میتونی اگر اب نیافتی و فکر کردی در حال مرگ هستی حتی شراب یا سایر اشامیدنیهای نجس رو بخوری

در مورد گرسنگی هم همینه و اظطرار خوردن گوشت خوک رو هم مجاز میکنه

ولی این حرف شما از جنس دین نیست که یا ازدواج کن یا برو و تقوا پیشه کن یا در واقع برو و بمیر

شما یکی از نیازهای اولیه بشر رو داری انکار میکنی هیچ معنی نمیده به کسی بگی بجای ازدواج بره تقوا پیشه کنه

rostam91: شما شک نکن کسی که می تونه زن صیغه ای بگیره ازدواج هم میتونه بکنه چون نه از لحاظ جنسی مشکلی داره و نه از لحاظ در آمد چون اگه مشکل درآمدی داره پس زن صیغه ای هم هزینه داره و نمی تونه!
شما شک کن ......

یک مرد مجرد با یک خانم بیوه مثلا آشنا میشه و البته میخوان با هم رابطه جنسی داشته باشن برای شرعی شدن اون خودشون صیغه میخونن حتی به فارسی مثلا در ازای یک سکه یک گرمی طلا یا حتی چند شاخه گل یکسال صیغه هم میشن و حق فسخ هم با طرفینه

این چه سربار هزینه ای براشون داره غیر از اینکه اونها رو از روابط پرخطر و خارج از چهارچوب حفظ میکنه مثلا اینکه خانم متعهد میشه در یک زمان با چند نفر رابطه نداشته باشه

حتی در این موارد اگر خانم نیاز مالی داشته باشه میتونه مثلا ماهیانه یک مبلغی رو دریافت کنه که زندگی خودش رو هم با همون مبلغ بگذرونه در همین نمونه هم دادن مبلغ ماهیانه حتی یک میلیون کجا و راه بردن زندگی کجا

من کهخ میبینم امروزه برای یک زندگی ساده معمولی باید ماهی حداقل ۲ میلیون در بیاری تازه تعهد ازدواج دایم دهها برابر موقت است مثل مهریه و مسکن و .....

rostam91: از روایتی که میگه تا صیغه نکردی به خونه بر نگرد یا میزان ثوابش یا ارج بودن فرزند حاصل از صیغه نسبت به فرزند حاصل از ازدواج دائم؟ از کدومش می خواهی؟
هیچکدوم اجباری در این کار نیاورده سفارشات به صیغه اگر هم درست باشه ناظر به وضعیت محیط و زمان فرق داره

مثلا بعد از جنگ در یک کشور یقینا نیاز به صیغه بسیار بیشتر میشه چون مردان زیادی کشته شدن و زنان زیادی بیوه

به هر حال اجباری در انجام صیغه نداریم و اینکه کاری ثواب داشته باشه یا خیلی سفارش شده باشه وجوب اون رو نمیرسونه

در حالیکه در مذهب ما فقط برای ازدواج دائم ااومده که با ازدواج نصف دین خود را کامل کنید

rostam91: عیبش اینه که احکام شرع رو ندادن دست شما بنویسی! میگم چه عیبی داره خواهر و برادری که همدیگه رو عاشقانه دوست دارن با هم باشن و با هم ازدواج کنن ، مثل کورش که با مادرش ازدواج کرد؟یا خیلی پادشاهان دیگه ؟ هیچ کدوم هم به مشضکل بر نخوردن؟
عیب سوال شما اینه که خداوند همچین حکمی نکرده
متاسفم که با این لحن و در پرتو تلقینات دینی عربی و پر مشکل بزرگترین اسطوره این سرزمین رو زیر سئوال میبری

در زمانهای مختلف احکام مختلف بوده و جاری کردن اون ایرادی نداره

ازدواج کوروش با مادرش رو اصلا نشنیدم و من صحت ازدواج کوروش رو با خو.اهرش نمیدونم ولی اگر هم بوده با توجه به ازاد منشی و دینداری او حتما این امر در اون زمان و در مذهب اونها مجاز بوده

مثل وقتی هابیل و قابیل با خواهرانشان ازدواج کردن

لذا شما بد تعبیر نکن

اینکه دونفر دوست داشته باشن با هم باشن در چهارچوب مذهب تعریف میشه والا اینقدر بحث نداره

شما الان اینقدر به عمر عاص یا زیاد ابن ابیه احترام میذارید و روایت میکنید گرچه اگر به حساب دین اسلام باشن هیچکدوم ادمهای پاکی نیستن

هر دونفر این اقایان در مراسمی که مختص اون زمان جاهلیت بود نطفه هاشون بسته شد

عرب جاهلیت مراسمی داشت که در اون چند تن از بزرگان یک زن رو انتخاب میکردند و همگی در یک شب با او نزدیکی میکردن و زن بعد از بدنیا اومدن بچه اون فرزند رو بنا به شباهات یا مسائل دیگه به یکی از اون افراد میداد

البته بر سر عمر عاص بین عاص ابن وائل و ابوسفیان دعوا بود اما در مورد زیاد چون هیچکس اون رو قبول نکرد معروف شد به زیاد پسر باباش یعنی زیاد ابن ابیه

حالا وقتی شما کوروش بزرگ ...مردم دار و اهورا پرست رو مکتهم میکنی به ازدواج با مادر

پس اسم این نوع تولد راویان خودتون رو چی میذاری ؟؟؟

ما شیعیان میگیم چون این افراد در اون زمان و با رسون اون موقع بدنیا اومدن حکم حرامزاده رو ندارن

همینطور برای کارهایی که مثلا کوروش کرده میگیم چون اون زمان و بر طبق مناسبات زمان خودش بوده همه رو حمل بر صحت باید کرد

rostam91: از لحاظ مالی؟
زنه چقدر پول برای دوشب میگیرهکه باید بعدش تا ۴ ماه عده نگه داره و با پول اون دو روز گذران کنه؟
یا مردی که میتونه اونقدر پول تو دو روز بده که زنی ۴ ماه زندگیش رو بچرخونه چرا ازدواج دائم نمیکنه تا هوسش رو ارضاء کنه ؟
اولا این بر میگرده به عقل ادمها اگر زنی اینقدر کوته فکره که برای چند ساعت یا چند روز صیغه میشه و در قبال هیچ ۴ ماه عده باید نگه داره خودش مسئول

البته جدا از موارد خاض مثل محرمیت و عشق و عاشقی و ......

دستورات شرع کلی است و جزئیات اون به عقل و عرف بر میگرده

مثلا در اسلام ازاده دختر ۹ ساله عروس شه ....ولی واقعا کدوم ادمی میره یک دختر کلاس سوم رو به زنی بگیره یا کدوم بابای سالمی همچین کاری میکنه

احکام صیغه هم کلی است میشه برای یک دق هم صیغه کرد اما شرایط باید طرفین در نظر بگیرن و فرض اینه که همه ادمها عقل دارن

عرف اینه که مثلا صیغه برای شش ماه و یکسال حداقل هست و در این زمان هزینه های با توجه به توافق تعیین میشه که البته در این موارد هر کس شرایط خودش رو در نظر میگیره و جوری عمل میکنه که تامین مالی بشه و بتونه تامین کنه

شما یک جوری حرف میزنید انگار ادمها خالی از عقل هستند و مثلا یکشب صیغه میشه برای ۱۰۰ هزار تومن و بعد چهار ماه عده نگه میداره

من نمیدونم همچین تصوراتی رو از کجا کسب میکنید

rostam91: پس لطفا شما به دین نپرداز اونم با اوصافی که از شما دارم و علاقتون رو به مذهب می دونم چقدره!
من کاری رو با توجه به درک شما نمیکنم شما هر جور میخواهید فکر کنید .......برای من هم تعیین تکلیف نکنید ...من در مقابل دروغ وای میستم چه دینی چه غیر دینی

rostam91: پس چرا در مقابل این همه دروغی که به ائمه نسبت داده شده نایستادید ؟

در هر مورد تحقیقی داشتم ایستادمشما مثال بیارید


rostam91: خدایا 124 هزار پیامبری فرستادی تا انسان‌ها را به یکتا پرستی دعوت کنی ولی کافیست لحظه‌ای مردم را به حال خود واگذاری، باز هم گوساله سامری را می‌پرستند، باز هم طلب شفاعت از ضریح طلایی دارند، پارچه‌هایشان را متبرک به ضریح به کربلا نرفته‌ی امام حسین می‌کنند!
هنوز هم درگیر ظواهر هستید

ما به هیچ چیز جز صاحب حرم دل نمیبندیم و این دل بستن بواسطه این است که امامان ما بندگان مورد توجه خدا هستند و اولیاء الله هستند

ما در هر کاری و در هر امری متوسل به خدا میشویم اما از طریق اولیائی که خودش انها را وسیله تقرب قرار داده است

فرقی ندارد در کربلا یا تهران

وقتی خدا به بوی پیراهن یوسف چشمان یعقوب را شفا میدهد

باد صبا را میبوسد و میبوید وقتی معشوق میداند آن باد روزی از جانب یار وزیده یا روزی به جانب او خواهد رفت

لابد سعدی و حافظ هم با این همه استعاره و عرفان شامل این حرفهای شما میشوند ؟؟؟؟
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: این یسیتم معروفه به دایی جان ناپلئون تو خون اغلب ایرانی ها هم هست که هر اتفاقی بیفته بجای قبول مسئولیت و یا هر اقدامی همه چیز رو گردن دیگران میندازن
بهت گفتم این شخصی که گفتی این فتوا رو داده تو سایتش نوشته درغه و همچین فتوائی نداده
ametis: جالبه که هر فیلمی از کارهای ناپسند شیعیان است همه درسته و سند معتبر داره ولی هر چیزی رو به اهل سنت نسبت بدیم یا کار اطلاعات ایران است یا از بیخ یارو شیعه است که خودش رو سنی معرفی کرده یا راوی اون در اواخر عمر خرفت شده
موضوع اینه که شیعه برای پیشبرد اهداف خودش چیزی بعنوان رجال حدیث و برسی اون نداره و روایات کتب شیعه تقسیم بندی شده نیست
ametis: میتونی اظهار نظر اقای پیلای نماینده رسمی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل رو تو سایت رسمی مدافعان حقوق بشر ببینی که اگر کار دشمنان است چرا مدافعان حقوق بشر درباره اجرای این فتوا و فراگیر شدن اون هشدار میدن ضمنا نگاهی هم به اسیب دیدگان در مصر بندارز که ویدیو هاش هست تو یو تیوب که از عوارض چنین فتواهایی است
آدرس بده ببینیم! ametis: اینقدر من عکس و مطلب گذاشتم که دیگه حوصله ندارم هر کس میتونه ببینه که هزاران مطلب از منابع مختلف در ارتباط با یک موضوع نمیتونه دروغ باشه
این نشون میده شما خود موهان سافت سوینگری و دیگه بحث با شما تمومه!
     
  
مرد

 
حضرت عمر رضي الله عنه و ازدواج موقت (صيغه)

سخن زيبا و دلنشين حضرت عمر بن خطاب كه در بسياري از كتابهاي حديث اهل سنت نقل شده است سبب آن شده است تا كور دلان و نافهمان در مقابل سخن گرانقدر او قد علم نمايند و به دشمني و كينه توزي با وي بپردازند، ايشان در عهد خلافت خويش چنين فرموده‌اند: (متعتان كانتا على عهد رسول الله ص وأنا أنهى عنهما وأعاقب عليهما، متعة الحج ومتعة النساء)([1]). اگر به محتواي كلام حضرت عمر بن خطاب بنگريم در مي‌يابيم كه ايشان هرگز از جانب خود آن را نهي نكرده است بلكه همان نهي قبلي كه از جانب رسول الله ص صورت گرفته است را به كليه بلاد و سرزمين‌هاي اسلامي ابلاغ مي‌نمايد و چون ابلاغ توسط ايشان و در دوران خلافت او به صورت اكمل و اتم صورت گرفت آن نهي را به خود نسبت داده‌اند، حضرت عمر بن خطاب رضي الله عنه بنا به آيه كريمه الهي كه در قرآن مجيد به حج تمتع اشاره دارند به حج تمتع معتقد بودند چنانچه كه از حضرت عبدالله بن عباس از ايشان نقل شده است كه فرمودند: (والله إني لا أنهاكم عن المتعة وإنها في كتاب الله وقد فعلها رسول الله). حضرت عمر بن خطاب هرگز از آن نهي ننموده و نسبت تحريم به او نسبتي بي‌جا و ناروا است كه به آن منسوب مي‌نمايند بلكه ايشان معتقد بودند كه حج عمره به طور جداگانه اولي‌تر و افضل‌تر است چنان كه امام شافعي و سفيان ثوري و اسحاق بن راهويه و غيره به آن معتقدند، در آيات الهي خداوند متعال هدي را بر متمتع به خاطر جبران نقصان حج او واجب گردانده است چنانچه كه مي‌فرمايد: آيه: ﴿فَمَنْ تَمَتَّعَ بِالْعُمْرَةِ إِلَى الْحَجِّ فَمَا اسْتَيْسَرَ﴾ بيانگر همين مطلب مي‌باشد آن حضرت ص با وجود اينكه مهلت و فرصت زيادي در حجه الوداع داشتند فقط به اداي حج مفرد و در اداي عمره قضاء و عمره جعرانه فقط به اداي عمره پرداختند، علامه ابوالفتح مقدسي مي‌فرمايد: حضرت عمر بن الخطاب از آن متعه‌اي كه در قرآن مجيد مذكور است نهي نفرموده‌اند بلكه در بين حج مفرد و عمره با احرام جداگانه فسخ انداخته‌اند كه آن دو با دو احرام صورت گيرد و عمره به تنهايي انجام پذيرد، شيخ الاسلام علامه ابن تيميه : مي‌نويسد: در دوران خلافت حضرت ابوبكر صديق و اوايل خلافت حضرت عمر فاروق زائرين و حجاج در ايام حج به اداي عمره و حج مي‌پرداختند و از اداي عمره در ماههاي ديگر سال اجتناب مي‌ورزيدند. و اندكي از حجاج به آن عمل مي‌كردند لذا حضرت عمر رضي الله عنه به خاطر اينكه حج عمره نيز به صورت جداگانه انجام مي‌پذيرد از جمع حج و عمره نهي كردند لذا فرمودند اگر هر يك جداگانه انجام پذيرد بهتر و افضل است لذا از جمع آن دو نهي فرمودند تا در ماههاي ديگر سال نيز حجاج براي زيارت بيت الهي قصد سفر نمايند، اما آنچه درباره‌ي متعه زنان و نكاح موقت به او نسبت داده‌اند كه ايشان نكاح موقت را حرام گردانده است نسبتي غلط و نابجايي است زيرا كه ايشان همان ابلاغ و نهي قبلي آن حضرت ص را به عموم مسلمانان ابلاغ و بر آن تاكيد داشته‌اند چنان چه كه از ايشان روايت است كه فرمودند: آن حضرت ص سه بار متعه را جايز و سپس آن را حرام گرداندند و قسم به ذات باريتعالي اگر بنده از حال كسي كه ازدواج نموده و محصن است اطلاع يابم كه اقدام به عقد نكاح موقت نموده است او را رجم (سنگسار) مي‌نمايم مگر اينكه چهار شاهد و گواه بر حلت نكاح موقت ارائه دهد و در روايتي ديگر از او چنين نقل شده است: اگر فرد غير محصن اقدام به عقد نكاح موقت نمايد او را صد ضربه شلاق خواهم زد مگر اينكه گواهاني را بر من ارائه دهد كه آنان بر حلت نكاح موقت گواهي و شهادت دهند. حضرت عمر بن خطاب پس از آنكه آن حضرت بر حرمت نكاح موقت پافشاري و تاكيد نموده بودند آن را علناً اعلام و ابلاغ نمودند و بر تاكيد آن افزودند و ايشان مبلغ و نافذ شريعت‌اند نه اينكه او را مخترع شريعت بدانيم، اعلام رجم افراد محصن از جانب وي دليل واضح و روشني است كه حرمت نكاح موقت به طور قطع و ثبوت از آن حضرت ص ثابت گرديده است كه هيچ مخالفي نيز به مخالفت با آن نپرداخته است لذا عدم مخالفت و سكوت صحابه دليل واضح و روشني است كه آن حرمت بالقطع و اتفاق ثابت گرديده است و هيچ فردي از صحابه به حلت آن معتقد نيست ولي در مورد حج تمتع پس از سخنان حضرت عمر بن خطاب جمع كثيري از صحابه با وي به مخالفت پرداختند. علامه محمد حامد در كتاب (نكاح المتعه حرام في الاسلام) چنين مي‌نويسد: آنچه بنده آن را بيان مي‌نمايم و بلكه هر مصنف و مولف ديگري نيز اذعان به آن دارد اين است كه حضرت عمر بن خطاب رضي الله عنه از جانب خويش هرگز نكاح موقت را حرام نگردانده‌اند زيرا كه ايشان در قرآن مجيد آيه ﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تُحَرِّمُوا طَيِّبَاتِ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَكُمْ وَلا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ﴾ (ترجمه: اي مومنان حرام نكنيد آنچه را كه خدا حلال ساخته است شما را و از حد مگذريد هر آينه خدا دوست نمي‌دارد كه حد گذرندگان را). قرائت و به آن عشق مي‌ورزيد و همچنين آيه‌اي كه در بيان كفار و عاقبت آنان نازل شده است را نيز قرائت نموده است آن آيه‌اي كه خداوند متعال در آن مي‌فرمايد: ﴿قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ قَتَلُوا أَوْلادَهُمْ سَفَهاً بِغَيْرِ عِلْمٍ وَحَرَّمُوا مَا رَزَقَهُمُ اللَّهُ افْتِرَاءً عَلَى اللَّهِ قَدْ ضَلُّوا وَمَا كَانُوا مُهْتَدِينَ﴾. ترجمه: هر آينه زيان كار شدند آنان كه كشتند فرزندان خود را به غير دانش و حرام كردند آنچه روزي داد ايشان را به سبب دروغ بستن بر خدا به تحقيق گمراه شدند ايشان و نه شدند راه يافتگان. و همچنين آيه ديگري كه خداوند متعال در آن به پيامبر اكرم ص مي‌فرمايد اگر كفار چيزهايي را حرام گردانده‌اند از آنان شاهد و گواه بر حرمت آن چيز طلب نما، چنانچه مي‌فرمايد: ﴿قُلْ هَلُمَّ شُهَدَاءَكُمُ الَّذِينَ يَشْهَدُونَ أَنَّ اللَّهَ حَرَّمَ هَذَا فَإِنْ شَهِدُوا فَلا تَشْهَدْ مَعَهُمْ وَلا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآياتِنَا وَالَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ وَهُمْ بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُونَ﴾. ترجمه: بگو بياوريد علماي خود را آنان كه گواهي مي‌دهند كه خدا حرام ساخته است اين را سپس يا محمد به فرض گواهي دهند تو معترف مشو با ايشان و پيروي مكن خواهش كساني كه به دروغ نسبت كرده‌اند آيات را و كساني كه اعتقاد ندارند به آخرت و ايشان با پروردگار خود برابر مي‌كنند. علامه فخرالدين رازي در تفسيرش در صفحه 3/287 نهي حضرت عمر رضي الله عنه از نكاح موقت را بسيار جالب و زيبا پاسخ داده‌اند كه در اينجا به دفاعيات و نظريه او به طور اختصار مي‌پردازيم: حضرت عمر بن خطاب اين سخن نهي و تحريم نكاح موقت را در محضر صحابه بيان داشتند و هيچ كسي از صحابه به مخالفت با او نپرداخت در اينجا صحابه‌اي كه در نزد او حاضر بودند يكي از اين سه گروه بوده‌اند كه سه احتمال در آن وجود دارد: 1- صحابه نسبت به حرمت نكاح موقت مطلع بودند و با بيان حضرت عمر كه موافق حديث پيامبر بود مخالفت نكردند. 2- صحابه به حلت و جواز نكاح موقت معتقد بودند ولي از خوف و ترس با او مدارا و مداهنت نمودند و به مخالفت با او بر نخواستند. 3- صحابه به حرمت و حلت آن يقين نداشتند و در بين حرمت و حلت آن متردد بودند لذا سكوت كردند، نظريه و احتمال اول بهترين و پسنديده‌ترين احتمالات است زيرا كه دو احتمال بعدي به طور كلي منتفي هستند، احتمال دوم به اين دليل منتفي است كه اگر حضرت عمر به حلت آن معتقد بود و آن را حرام گرداند و ديگران نيز با او هم صدا شدند كليه آنان كافر و از اسلام خارج مي‌گردند و مصداق آيه ﴿كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ﴾ قرار نمي‌گيرند لذا در آن لحظه چه كسي مصداق اين آيه بود آيا آنان حلت نكاح موقت را بيان داشتند يا خير و چرا سكوت را اختيار نمودند، سومين احتمال نيز مردود و منتفي است زيرا كه امكان ندارد صحابه از حلت و حرمت آن اطلاع نداشته باشند، اگر واقعاً همچون نكاح دائم حلال مي‌بود كليه صحابه از آن مطلع مي‌گشتند زيرا كه اين در آن صورت جزو ضروريات و نيازهاي آنان بود و هرگز آنان از ضروريات و نيازهاي خود غافل و بي‌خبر نبوده‌اند. علامه ابوالفتح مقدسي در كتاب تحريم نكاح المتعه در صفحه 77 چنين مي‌نويسد: با توجه به اينكه عمر رضي الله عنه بر منبر حرمت نكاح موقت را بيان داشته‌اند و بر عاملين و مرتكبين آن جرم سنگين را گذاشته‌اند دليل بر اين است كه نكاح موقت در زمان پيامبر حرام گرديده است و صحابه نيز آن را پذيرفته‌اند و هيچ يك از مهاجرين و انصار به مخالفت با او نپرداخته است و اين در حالي اتفاق افتاده است كه برخي از صحابه همچون ابي بن كعب در حرمت حج تمتع و معاذ بن جبل در فتواي رجم زن حامله با او به مخالفت پرداخته‌اند و آزادي در دور خلافت او به اوج خود رسيده بود لذا اگر ايشان از جانب خود آن را نهي و حرام مي‌كردند صحابه با او به مخالفت مي‌پرداختند علاوه بر نهي حرمت عمر رضي الله عنه عده كثيري از راويان و صحابه حرمت نكاح موقت را بيان داشته‌اند كه در اينجا به برخي از آن روايات اشاره مي‌شود: 1- از حضرت حسين بن محمد بن علي و برادرش عبدالله روايت شده است كه حضرت علي به ابن عباس فرمودند: آن حضرت ص از متعه و گوشت الاغ در جنگ خيبر نهي فرمودند([2]). 2- از حضرت اياس بن سلمه روايت شده است كه ايشان از پدر خويش نقل مي‌نمايند كه آن حضرت در سال اوطاس نكاح متعه و موقت را جايز و پس از آن نهي كردند([3]). 3- از حضرت ربيع بن سبره الجهني روايت شده است كه ايشان مي‌فرمايند پدرم به من گفت من به همراه آن حضرت بودم كه ايشان فرمودند: اي انسانها من قبلاً به شما نكاح موقت و متعه را اجازه داده بودم و امروز خداوند متعال آن را تا قيامت حرام گردانده است و هر كسي كه زني را به صورت نكاح موقت و متعه ازدواج كرده است رها نمايد و از آن چيزي تحويل نگيرد([4]). 4- از عبدالملك بن ربيع بن سبره جهني روايت است كه ايشان از پدرشان روايت مي‌كنند كه ايشان فرمودند: آن حضرت در سال فتح مكه نكاح موقت را هنگامي كه داخل شهر مكه شديم جايز قرار دادند و هنوز از آن شهر خارج نشده بوديم كه ما را از آن نهي كرد([5]). 5- از ربيع بن سبره الجهني روايت است كه ايشان از پدرشان روايت مي‌كنند كه آن حضرت ص فرمودند: بدانيد و آگاه باشيد كه نكاح موقت و متعه از امروز به بعد تا روز قيامت حرام گرديده است([6]). 6- از عبدالرحمن بن نعيم الأعرجي روايت است كه ايشان مي‌فرمايند: شخصي از حضرت عبدالله بن عمر درباره نكاح موقت پرسيدند ايشان بسيار خشمگين و ناراحت شدند و فرمودند قسم به ذات باريتعالي ما در زمان پيامبر زناكار و افراد بد كردار نبوديم([7]). 7- از حضرت موسي بن ايوب روايت است كه ايشان از عمويش علي و او از حضرت علي بن ابي طالب نقل مي‌كند كه آن حضرت فرمودند: نكاح موقت ابتداء براي كساني جايز بود كه ثروتي نداشتند و هنگامي كه حكم نكاح دائم، طلاق و ميراث در ميان زوجين بيان شد حكم نكاح موقت منسوخ گشت([8]). 8- از حضرت ربيع بن سبره روايت است كه ايشان از پدرشان نقل مي‌كنند كه ايشان فرمودند: ما به همراه آن حضرت در سال حجه الوداع از شهر مدينه خارج شديم تا اينكه به مكان عسفان رسيديم كه آن حضرت ص فرمودند: حج عمره با حج مفرد آميخته شده است در اين لحظه حضرت سراقه فرمودند: اي رسول خدا به ما مانند نوآموزان تعليم بده گويا ما امروز به دنيا آمده‌ايم و از هيچ چيز خبر نداريم عمره فقط مخصوص امسال است يا اينكه تا ابد و براي هميشه خواهد بود آن حضرت فرمودند: تا روز قيامت و براي هميشه است هنگامي كه به مكه رسيديم به طواف بيت الله و سعي صفا و مروه مشغول شديم و پس از آن به عقد نكاح موقت به ما دستور (اجازه) دادند و براي روزهاي مشخصي ازدواج صورت گرفت كه من و يكي از دوستان روزي براي ازدواج موقت از منزل بيرون رفتيم و در نزديك زني خود را براي عقد موقت معرفي كرديم آن زن به قطيفه‌هاي (چادرهاي) هر دويمان نگاه كرد قطيفه من بهتر بود ولي من جوانتر بودم او مرا در قبال قطيفه‌اي كه به او دادم انتخاب و با من به ازدواج موقت راضي گشت آن شب در نزد او بودم و هنگام صبح براي اداي نماز صبح به مسجد رفتم آن حضرت ص پس از نماز صبح بر روي منبر رفت و چنين به ايراد سخنراني پرداخت: هر شخصي كه با زني عقد نكاح موقت بسته است بهاي آن را بپردازد و هرگز به نكاح موقت روي نياورد زيرا كه خداوند متعال آن را براي هميشه بر شما حرام گردانده است([9]). تابعين نكاح موقت را زنايي بيش نمي‌دانستند علامه سعيد بن منصور در سنن خويش در صفحه 3/1/211 از حضرت عروه بن زبير چنين نقل مي‌كند: حضرت عروه بن زبير از نكاح موقت نهي مي‌كردند و مي‌فرمودند: نكاح موقت و متعه زنايي بيش نيست. ابن ابي شيبه در مصنف خود در صفحه 4/293-294 از حضرت هشام بن الغار چنين نقل مي‌كند كه ايشان فرمودند: من از حضرت مكحول شنيدم كه ايشان درباره‌ي شخصي كه مبتلا به نكاح موقت شنيده بود گفت: ايشان زنا كارند. باز هم روايتي ديگر در مصنف ابن ابي شيبه در صفحه 7/502-503 از حضرت عمر رضي الله عنه نقل شده است كه مي‌فرمايد: قاسم بن محمد فرمودند بنا به آيه كريمه الهي نكاح موقت حرام گرديده است و براي حرمت آن آيه ﴿وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ إِلَّا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ﴾ (المؤمنون: من الآية 6-5) را قرائت نمودند. ترجمه: و آنان كه ايشان شرمگاه خود را نگاه دارندگانند مگر بر زنان يا كنيزان خود. علامه خطيب بغدادي در كتاب تاريخ بغداد در صفحه 14/199 و علامه ابن خلکان در كتاب وفيات الأعيان در صفحه 5/199 نظريه قاضي فقيه يحيي بن اكثم را چنين نقل مي‌نمايد: ما به همراه مامون در مسير جاده شام بوديم كه ايشان با آواز و نداي بلند به حلت متعه ابراز نظر نمودند يحيي بن اكثم به من و ابي العيناء گفت: صبح زود نزد او برويد و اگر مناسب دانستيد با او سخن بگوييد و حرمت متعه را بيان داريد و الا تا زمان تشريف فرمايي من سكوت را رعايت فرماييد، ما نزد او رفته و او را در حالت خشم يافتيم بنابراين تا رسيدن يحيي بن اكثم سكوت را اختيار نموديم تا اينكه حضرت يحيي بن اكثم تشريف آوردند و به همراه او در مجلس مامون نشستيم مامون به حضرت يحيي گفت: چرا رنگت پريده است و چرا ناراحت به نظر مي‌آييد؟ حضرت يحيي در پاسخ فرمودند: به خاطر بدعتي كه رايج مي‌شود ناراحت هستم آن قضيه مرا پريشان كرده است مامون از او پرسيد: آن بدعت چيست؟ ايشان فرمودند: آن حلت نكاح موقت و دستور به انجام آن است كه در حقيقت آن زناي صريحي است. مامون گفت: متعه زنا است؟ حضرت يحيي فرمودند آري متعه زناي صريحي است سپس مامون از او پرسيد: شما اين فتوي و نظر را از كجا مي‌گوييد؟ ايشان فرمودند: خداوند متعال آن را در سوره مباركه مومنون حرام قرار داده‌اند آن جايي كه مي‌فرمايند: ﴿فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاءَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْعَادُونَ﴾. ترجمه: پس هر كه طلب كند سواي اين دو (زن و كنيز) آن جماعت از حد گذرندگانند. سپس از مامون پرسيدند نكاح موقت و آن زني كه توسط نكاح موقت صيغه شده است جزو ملك يمين است؟ ايشان گفت: خير سپس از وي پرسيد آيا جزو ازواج است كه زاد و ولد از او صورت مي‌گيرد و نسب ثابت و ميراث برقرار مي‌گردد؟ ايشان گفتند: خير، سپس فرمودند پس ايشان متجاوز حدود الهي‌اند و سخن را ادامه داده فرمودند: امام زهري از عبدالله و حسن دو فرزند محمد بن الحنفيه و ايشان از محمد بن علي و او از حضرت علي چنين نقل مي‌نمايند كه حضرت علي فرمودند: آن حضرت به من دستور دادند تا با صداي بلند به مردم بگويم كه نكاح متعه حرام و ناجايز است سپس مامون به سوي ما نگاه كرد و گفت: آيا اين روايت در احاديث مامون يافته مي‌شود؟ ما گفتيم آري اي اميرالمومنين اين روايت وجود دارد مامون پس از آن استغفار كرد و دستور به نهي نكاح موقت دادند، از آن چه تاكنون گفته شده بود اين مطلب به اثبات مي‌رسد كه نهي و حرمت نكاح موقت از طرف حضرت اميرالمومنين عمر بن الخطاب صورت نگرفته است بلكه خداوند متعال آن را نهي و حرام گردانده است ولي روافض مي‌گويند حضرت عمر آن را حرام گردانده است، چنان چه در كتابهايشان روايات جعلي متعددي را نقل نموده‌اند مي‌گويند: هنگامي كه حضرت عمر در نزد خواهرش عفراء تشريف آوردند كودكي را در بغل و دامان خواهرش يافتند كه از آن شير مي‌نوشيد كودك را گرفته و به سرعت به مسجد آمدند و نداي الصلاه جامعه را سر دادند مردم نيز در آن لحظه به مسجد تشريف آوردند ايشان بر منبر رفته و به ايراى سخنراني پرداختند و فرمودند: اي گروه مهاجرين و انصار و اي اولاد فرزندان قحطان كيست از شما كه مرتكب عمل زنا شود و صاحب چنين فرزندي گردد عده‌اي از مردم گفتند ما آن روز دوست نداريم آيا شما نمي‌دانيد خواهرم عفراء بنت خنتمه هنوز ازدواج نكرده است ايشان گفتند: آري. وي گفت من بر او داخل شده و به منزلش رفتم كه ناگهان اين طفل و كودك را در دامانش يافتم از او پرسيدم اين كودك را از كجا و چگونه آورده‌اي او گفت من متعه كرده‌ام. بدانيد و آگاه باشيد اي مسلمانان متعه و نكاح موقتي كه در زمان پيامبر اكرم حلال بوده است من آن را حرام مي‌گردانم و هر كسي كه مرتكب آن شود او را با شلاق خواهم كوبيد هيچ كسي از افراد بر او خرده نگرفت و سخنان او را رد نكردند بلكه در مقابل سخن او سر تسليم فرود آوردند و به آن رضايت دادند([10]). تشيع با اين روايت معتقد است كه حضرت عمر بنا به راي و نظر خويش نكاح موقت را به خاطر مسئله شخصي حرام گردانده است اين روايت از جهات مختلفي مردود است به بخشي از آن مي‌پردازيم. در هيچ كتابي از كتابهاي تاريخ و تراجم نقل نشده است كه حضرت عمر خواهري بنام عفراء داشته باشد، خواهران او به نامهاي صفيه و اميمه بوده‌اند كه از خنتمه دختر هاشم بن مغيره بن عبدالله بن مخزوم مي‌باشند. عجب‌تر و تمسخرتر از آن روايات و داستانهايي است كه ابراهيم موسوي در كتاب حدائق الأنس نقل مي‌نمايد: او در كتاب حدائق الأنس در صفحه 210 چنين مي‌نويسد: محمد علي قاضي تبريزي از امام صادق نقل مي‌نمايد: سبب تحريم نكاح موقت اين است كه عمر در نزد خواهرش خضراء طفل كوچكي را يافتند كه در نزد او وجود داشت او خشمگين شده از او پرسيد اين فرزند را از كجا آورده‌اي او گفت: از نكاح موقت است بنابراين حضرت عمر آن را حرام گرداند. روايات متعددي نقل كرده‌اند كه در يك روايت عفراء در روايتي خضراء و در روايتي صفراء و در روايتي آن را به نام زرقاء معرفي كرده‌اند و اين دال بر اين است كه كليه اين روايات جعلي و كاذبانه است. از آقاي موسوي هيچ‌گونه انتظاري نبايد داشت زيرا كه ايشان به آيات الهي توهين نموده و آن را استهزاء مي‌نمايد وي در صفحه 210 كتاب خويش در قالب لطيفه چنين مي‌نويسد: هارون الرشيد كنيزي را خريداري كردند و هنگامي كه آن كنيزك در مقابل وي قرار گرفتند از او پرسيدند آيا از آيات الهي نيز چيزي بلد هستند آن كنيز گفت آري، هارون الرشيد پرسيد آيا مي‌داني آيه ﴿فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ﴾ در چه سوره‌اي است او گفت آري آخر سوره فتح است و خواند ﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ﴾ ﴿إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحاً مُبِيناً﴾ و در كنار آن حل سراويلها را اضافه نموده و قرائت كردند هارون الرشيد خوشحال شده و او را از نزديكان و خواص خويش قرار دادند. و آيا ممكن است كه زني كه هنوز ازدواج نكرده حامله شود و خانواده آن تا وضع حمل اطلاع نيابند؟ و در صورت اطلاع چنين خبري را در جمع عمومي اعلان كنند؟ آيا عقل چنين چيزي را مي‌پذيرد؟ اي رافضي خبيث النفس آيا به خدا و آيات الهي تمسخر مي‌نمايي؟ و آيا ارزش آيات الهي اين قدر پايين و بي‌ارزش شده‌اند كه آنها را اين گونه به تمسخر مي‌گيري بنابراين هرگز از شما نبايد تعجبي داشت كه چنان دو زبان و بهتاني را ببنديد زيرا كه شما قرآن الهي را نمي‌شناسيد و آن را نديده‌ايد و منتظر صحيفه آينده هستيد كه آن را مهدي منتظر به همراه مي‌آورد: قوم إذا استنبح الأضياف كلبهم فضيقت فرجها بخلا ببولتها قالوا لأمهم بولي على النار فلا تبول لهم إلاَّ بمقدار اينها كساني هستند وقتي سگشان بر ميهمانان به صدا در بيايد به مادرشان مي‌گويند كه بر آتش ادرار كن (تا ميهمانان با روشني آتش ما را نبينند) پس نگاه مي‌دارد مادر عضو مخصوصش (فرجش) را و نمي‌شاشد براي آنها مگر به اندازه. در روايتي ديگر در كتابهاي شيعي سبب تحريم متعه توسط حضرت علي جريان ديگري را نقل كرده‌اند، آقاي جزايري در كتاب الانوار النعمانيه صفحه 2/320 چنين مي‌نويسد: روايتي نقل شده است در علت تحريم متعه توسط (حضرت) عمر، كه ايشان شبي حضرت علي بن ابي طالب را به منزل خودش فرا خواندند صبح زود (حضرت) عمر سر را از پنجره منزل بيرون برده و به صورت اعتراض به (حضرت) علي گفت: شما معتقد بوديد كه مرد نبايد شب را به تنهايي بدون زن بگذراند و شما ديشب، شب را به تنهايي سپري كرديد، حضرت علي بن ابي طالب گفت: شما از كجا خبر داريد كه من ديشب تنها بوده‌ام؟ من ديشب خواهرت را متعه نمودم و او نزد من بوده است. ايشان اين سخن را مخفي داشته و به همان علت نكاح متعه را حرام قرار دادند، اين روايت بنا به چند دليل مردود است. اولا: اين روايت توسط موسوي زنجاني در كتاب حدائق الأنس مردود شمرده شده است. ثانيا: اين رويات بر عليه تشيع است زيرا كه توسط آن حضرت علي خائن معرفي مي‌شود چنان خائني كه به مكرم و صاحب منزل احترام نمي‌گذارد و به او اهانت مي‌كند. ثالثا: چگونه امكان دارد كه حضرت عمر با حضرت علي عداوت و دشمني داشته باشد و دشمن خود را به منزل دعوت نمايد و حضرت علي در نزد دشمن برود و ضيافت او را بپذيرد. عداوت و دشمني تشيع با حضرت عمر بن الخطاب به حدي رسيده است كه هيچ چيزي را مراعات نمي‌نمايند و بر خلاف منطق و شعور عقلاني داستانهاي جعلي زيادي را ساخته و پرداخته‌اند و بوسيله آن به زعم خويش مقام و مكانت حضرت عمر را مي‌كاهند، غافل از آنكه به مقام و منزلت او افزوده خواهد شد. يكي از داستانهاي دروغين آن را كه در اينجا به بخشي از آن اشاره مي‌شود ذكر مي‌نماييم از وليد امين ابوالمبارك احمد بن محمد بن اردشير روايتي نقل شده است كه مي‌گويد: كه هيبه الله از احمد ابن اسحاق و او از فقيه حسن سامري روايت مي‌كند كه م
     
  
مرد

 
صیغه زنای رسمی

آنچنان غلو درباره صیغه کرده اند که بعضي از روايات تشیع مي گويد که كسيكه در طول زندگي خويش يكبار صيغه كرده باشد، به مقام و منزلت حسين -عليه السلام- و كسيكه سه بار صيغه كرده باشد به مقام و منزلت علي بن ابي طالب -عليه السلام- خواهد رسيد. و كسيكه چهار بار متعه كند به مقام و منزلت من(محمد) نائل خواهد آمد. تفسير منهج الصادقين للملا الكاشاني 2/493
به دروغ از امام صادق روايت کرده اند که گفته است: هر کس به رجعت و صيغه ايمان نداشته باشد از ما نيست. الصافي للكاشاني 1/347 ، من لا يحضره الفقيه 3/458
و همچنين روايت مي کنند که امام صادق گفته: منكر متعه مرتد و كافر و قبول كننده آن مؤمن و موحد است. متعه دو اجر دارد. اجر صدقه اي كه به زن داده مي شود و اجر خود متعه
تفسير منهج الصادقين للملا الكاشاني 2/495
خواننده ي محترم ديديد که متعه نزد انان واجب مي باشد و منکر ان کافر؟!
ميگويد که هر كس در طول زندگي خود يكبار صيغه كند يك سوم بدنش از آتش جهنم نجات خواهد يافت. و هر كس دوبار صيغه كند دو سوم و هر كس سه بار صيغه كند تمام بدنش از آتش جهنم نجات مي يابد. تفسير منهج الصادقين للملا الكاشاني 2/493
با چنين رواياتي مي خواهند که بي بندو باري هر چقدر هم که باشد با انجام يکي دو تا زناي اسلامي به نام صيغه همه را مورد عفو قرار دهند. ايا اين است اسلام ناب محمدي؟
در روايتي دروغين كه آنرا به رسول الله (صلى الله عليه وسلم) نسبت داده اند گفته شده ». «مؤمن تا آن زمان كه صيغه نكرده است، كامل نخواهد شد. من لا يحضره الفقيه لابن بابويه القمي 3/366
به به!!! چه بسا نزد انان صيغه از مهمترين اصب دينشان باشد. چون منکرش کافر باشد و انجام ندهنده اش ناقص الايمان باشد پس حتما جايگاه بزرگي نزد مذهبشان دارد.
طوسي مي گويد: «مرد مي تواند بدون اجازه پدر دختر و بدون شاهد و به صورت غير علني، او را(دختر بکر را) صيغه كند. النهايه للطوسي ص 490
به به !!! فساد از اين بيشتر؟؟ اروپا نيز اين گونه نيست. تصور کنيد که همه ي شيعيان به اين روايات به طور کامل عمل کنند انگاه چه هرجو مرجو فساد خانه اي مي شود. واقعا بايد گفت که چه حکومت اسلاميي مي شود.
خميني مي گويد: نزديكي با زوجه قبل از تمام شدن نُه سال جايز نيست و اما ساير لذت ها مانند لمس نمودن با شهوت و بغل گرفتن و تفخيذ حتي در شيرخوار اشكالي ندارد تحرير الوسيله جلد سوم با ترجمه فارسي مسأله12!!!
حتي در شير خوارگي؟ آخر چه حيواني مي تواند حتي تصور کند که با بچه ي شير خواره چنين اعمال کثيفي را انجام دهد؟؟
نگاه کنيد که در چنين جامعه اي انحرافات فکري و پستي ذهن هاي مردم چقدر زياد است که حتي با دختر شير خواره نيز متعه مي کنند.
حالا بي حيايي به اوج خود مي رسد و حتي زنان شوهر دار را نيز متعه مي کنند.
از فضل مولي محمد بن راشد روايت است كه مي فرمايد من از امام جعفر صادق پرسيدم من با يك زني متعه نمودم و سپس در قلبم اين سوال پيش آمد كه مبادا او شوهر داشته باشد و سپس پس از تحقيق او را شوهر دار يافتم امام جعفر صادق فرمودند: متعه او اشكالي نداشت چرا از ازدواج او تحقيق به عمل آوردي نيازي به آن نبود!!! التهذيب 2/187.
به به!!!
از مهران بن محمد روايت است كه مي فرمايد به امام جعفر صادق گفته شد: فلاني زني را متعه نموده است و او از اينكه مبادا زن شوهر داشته باشد تحقيق كرد امام صادق فرمودند چرا تحقيق نموده است نيازي به تحقيق نيست نكاح و متعه او جايز است. التهذيب 2/187.
بي حيايي و بي بندو باري تا به چه حد؟؟ اي شيعيان بيدار شويد. چه کسي دوست دارد يک اخوندک با شش متر عمامه خواهر يا مادر و يا دختر کوچکش را صيغه کند؟ بي غيرتي را چه کسي قبول مي کند؟
حالا در اين حکومت اسلامي که تصور کرده ايم مي بينيم که متعه با زنان زناکار نيز جايز است!!! به به.
انچه که واضح است زنان زناکار را سنگسار مي کنند ولي در ان جامعه ي شيعه نه تنها رجمي نيست بلکه زنان زناکار نيز صيغه مي شوند. به بيان ديگر زنا اندر زنا مي شود. و فساد اخلاقي تا به آسمان مي رود.
از زراره روايت است كه مي فرمايد عمار از امام جعفر صادق پرسيد آيا متعه زنان زنا كار جايز است ايشان فرمودند اشكالي ندارد. التهذيب 2/187. گناه آن زن زناکار تنها اين بوده که يه ورد و کلمه ي عربي را نگفته همين!!. ولي اگه يک اخوند يه جملاتي را به عربي مي گفت انگاه نه تنها زنا نميشد بلکه يک سوم بدنش نيز از اتش محفوظ مي شد و همچنين به مقام حسين نيز مي رسيد!!! واقعا دين تشيع مزحک و مزخرفه
از حسن بن ظريف روايت است كه مي فرمايد به امام جعفر نامه اي نوشتم به مدت سي سال است كه متعه را ترك نموده ام و اينك به آن علاقمند شده ام در محله ما زن زيبايي وجود دارد ولي فاجره و فاسقه است آيا مي توانم با او متعه نمايم ايشان فرمودند شما با آن كار سنتي را زنده و بدعتي را مي ميراني هيچ اشكالي ندارد. الوسايل 14/455.
اي شيعه تا حالا فکر کرده اي که تکليف فرزنداني که از اين زنا ها به دنيا مي آيند چه مي شود؟ يک زني که هر روز يکي صيغه اش مي کند کدام يک پدر فرزند به دنيا امده مي شود؟ نکنه باز راه شرعي تراشيده ايد؟ و يه حديث از کارخانه ي حديث سازي اختراع مي کنيد و به دروغ مي گوييد که امام صادق گفته که جنين را سقط کند؟ البته از کجا معلوم که اختراع نشده؟
از زراره روايت است كه ايشان مي فرمايند از امام جعفر صادق درباره ي متعه پرسيدم آيا زنان متعه شده جزو زنان چهار گانه اي هستند كه در قرآن ذكر شده اند ايشان فرمودند آن زنان مستاجره هستند اگر خواستي هزار تا از آنان را اجاره نما!!!! فروع كافي 2/43.
چنان مبالغه و زياده روي كرده اند كه از امام جعفر صادق درباره ي نكاح موقت چنين روايت مي نمايند كه ايشان فرمودند: هر شخصي كه متعه نمايد و سپس غسل نمايد خداوند متعال از هر قطره آب غسل او كه از بدنش مي چكد هفتاد فرشته مي آفريند تا براي او استغفار و طلب مغفرت و آموزش نمايد و دشمنان او را تا روز قيامت لعنت و نفرين نمايند. وسايل شيعه 14/444.

با اين حساب ديگر چه احتياجي به اين همه عبادت کردن است؟ سه چهار تا صيغه انجام بده و کليد بهشتت رو از اخوند تحويل بگير. به همين سادگي.
حديث صحيحي هست که مي گويد «علي -عليه السلام- فرمودند: رسول الله صلي الله عليه و آله از روزي كه جنگ خيبر در گرفت، گوشت الاغ و ازدواج موقت را حرام گردانيدند. التهذيب للطوسي 2/186. الاستبصار للطوسي 3/142.
در حديثي امده است که پيامبر خدا فرمودند: من مبعوث گشته ام تا مكارم اخلاق را به حد تمام و كمال برسانم. اين حديث صحيح را امام بخاري در ادب مفرد شماره 273، و امام احمد 2/318، و حاكم 2/613 روايت كرده اند. به«سلسله الاحاديث الصحيحه للألباني 1/45» مراجعه كنيد
ايا عمل شنيع صيغه و بي بندو باري هاي دنبال آن از مکارم اخلاقي مي باشد؟ اگر مي باشد توضيح دهيد که کدام قسمتش؟
به اميد هدايت و يافتن حقيقت براي برادران و خواهران شيعي و دست بر داشتن از خرافا
     
  
مرد

 
فیلم بازار سکس در ایران
یک فیلم مستند جدید (2013) و صمیمانه درباره صیغه و ازدواج موقت.

مسئله سکس و ازدواج از دیدگاه یک مرد میانسال مجرد، یک مادر تنها و یک ملای جوان به طور صمیمانه در این فیلم حاضر می شوند....
عکس از فیلم

و لینک دانلود این مستند
http://hugefiles.net/nkcg0huzkzqz
حجم 284مگابایت کیفیت mp4
     
  
مرد

 
mahdiwb: کلمه عربی خوندن فقط واسه گول زدن خودشونه
حتما لازم نیست عربی باشه ضمنا مثلا چرا همه باید نماز رو عربی بخونن یا مثلا میشه انجیل رو یا ادعیه اون رو به هر زبانی بخونی

من کاری به خوندن ترجمه ندارم منظورم انجام فرائض اصلی دین های مختلفه که هر کدوم باید به زبانی خونده بشه که اون دین اومده

NICEQUEEN: متاسفانه خیلی ها میخوان توی دین تفرقه بندازن
الان بحث ۲ تا شده یکی نقلی و دیگری عقلی

یعنی مثلا بین شیعه و سنی دعواست که اصلا صیغه در اسلام هست یانه

بحث دوم اینه که اصلا به لحاظ منطق صیغه لازمه یا نه

سنی ها میگن یا ازدواج دایم یا تقوا و راه دیگه نداره برای زنهای بیوه هم میگن صب کنن یکی بیاد یا زن چندم یک مرد بشن که با شرایط زندگی امروز عملا هیچ مردی مجردی به خواستگاری زن بیوه مخصوصا وقتی بچه هم داره نمیره و جونها هم با ید تا از ۱۵ تا ۳۰ و گاهی ۳۵ تقوا پیشه کنن

علیرغم اینکه عرف امروزه با صیغه به خاطر همین سم پاشی ها بد شناخته میشه ولی تنها را حل عملی برای جامعه امروز دقیقا همین صیغه است به شرطی که راههای سو استفاده مردان متمول و هوس باز گرفته بشه

صیغه فقط برای کسانی باشه که نیاز دارن مثل دانشجوها و خانومهای بیوه و مطلقه با زمانهای یکساله و بیشتر و البته ثبت دفتری در محلی غیر شناسنامه و توافق مال مناسب برای طرفین

جالبه که همه سرشون رو زیر برف کردن

همین اتفاق داره تو جامعه عملا میافته و چون در چهارچوب نیست روابط همه جور ادامه داره بین دختر ها و جونها و یایک دختر با چند پسر و بلعکس

نمیدونن که اگر صیغه پذیرش بشه حداقل جلوی خیلی از این نا هنجارها رو میگیره

مثلا

خیلی از پسرها که فقط دنبال مسائل جنسی هستن وقتی یک راه قانونی پیدا کنن دیگه سراغ دخترها نمیرن و اینهمه دختران گول خورده که حیثیتشون به باد رفته و بعد هم عشق دروغین ترکشون کرده نمیمونن

خیلی از جنایات ه بخاطر طغیان غرایز است اتفاق نمیافته چون یک راه حل قانونی براش پیدا شده

طالقانی وقتی که میخواستن شهر نو تهران رو جمع کنن مخالفت کرد و گفت اونجا رو میشه شرعی کرد چون همونجور که هر خونه دارای دستشویی است جامعه هم برای تخلیه خودش نیاز به همچین جایی داره

هیچ انسان شناس و روانشناسی قبول نداره که بگن یا ازدواج یا تقوا چون همه میدونن با تقوا نمیشه جلوی غرائز رو گرفت ...ما که میگیم دین اسلام دین خدا و کامله چگونه قبول کنیم این دین در جایی به این مهمی به بن بست رسیده

خانمها چون باید عده نگه دارن زیر بار زمانهای کوتاه عقد نمیرن یا مهریه ای میگیرن که ارزش داشته باشه و همچنین از ارتباط همزمان با چند مرد منع میشن


مهمترین چیز اینه که کلا حقوق زنان الان حدود ۲۰۰ ساله مطرح شده و قبل از اون در اغلب مکانهای دنیا بدترین شرایط به زنان تحمیل میشد

در همین امریکا

زنان حق مالکیت نداشتن ....بعد از ازدواج هر چه داشتن ماله شوهرشون بود ....بعد از ازدواج فامیلشون از بین میرفت و به فامیل شوهر در میومدن و تا اخر عمر میموندن .....حق داشتن شغل دولتی نداشتن ....وووووو

البته من برام با ارزشه که الان در امریکا اینقدر برای زنان حق قائل شدن اما ما نباید بصورت مقلد هر چی گفتن رو انجام بدیم باید افرادی با شعور باشن تا این حقوق و کلیت اینها رو با دین و عرف جامعه مطابقت بدن و اجرا کنن


امروز زنان فقط نیمی از جمعین جامعه نیستن بلکه از لحاظ عقلی و علمی و رزشی و اقتصادی واقعا دارن با مردها برابری میکنن و دیگه نباید زن امروز رو با زنان ۱۰۰ سال پیش که منفعل و خونگی بودن مقایسه کرد

البته خدایی کارهایی شده اما خیلی کمه مثل برابری دیه زن با مرد

حقوق اصلی مطالبه بانوان البته بخشی از اونها عبارت است

حق طلاق ....حق حضانت ....برابری شهادت ....برابری دیه ....حق شغل .....ازادی در مسافرتهای خارجی و داخلی .....

مجموعا بگم باید زن و مرد در حقوق شون در جامعه باید مساوی باشه و تفاوتهاشون باعث تفوت در حق هاشون نیست
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
صفحه  صفحه 37 از 61:  « پیشین  1  ...  36  37  38  ...  60  61  پسین » 
مذهب
مذهب

آیا ازدواج موقت بهتره یا رابطه ی نا مشروع؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA