ارسالها: 754
#421
Posted: 10 Feb 2014 22:03
armita0096
درست میگه اجی جونم
اما یکی از دلایلش برای این بود که در ن زمان جنگ بود و صرفا ازدواج موقت برای این بود که نامی همسر برای زنان باشه نه اینکه حضرت محمد برای غریزه جنسی بخادشون
و اینکه همسر دوم برای امامان ما بعد از این بود که همسر اولشون رو از دست میدادن
اما بیشتر مردهای ما همه چیو به نفع خودشون میکن
اصلن حرف اونا قبول ایا واقعا مساوات رو رعایت میکنن ایا واقعا از حق زن و فرزندشون کم نمیکنن ؟
"آموخته ام.....
زندگی همیشه عالی و کامل نیست
اما همیشه همانی است که تو میسازی......
پس آن را به یادماندنی بساز
و هرگز اجازه نده کسی خوشبختی تو را از تو بگیرد.
ارسالها: 1509
#422
Posted: 12 Feb 2014 09:17
arash_seven4: ولی کلیت قضیه ازدواج موقت رو هم باید خوب سیر کرد.. از دیدگاه های متفاوت دید و بررسی کرد.. همین قضیه جنگ مسئله مهمیه.. و اینکه معطوف به همه زمان ها میشه یا نه.. !؟
منم به دین دیدگاهی خوش بینانه دارم
متعه یا ازدواج موقت یکی از رسوم زمان جاهلیت یعنی قبل از ظهور اسلام بوده مثل شراب قمار و ....
خداوند تبارک و تعالی برای از بین بردن این رسوم زشت زمان جاهلیت اومد و کم کم با فرهنگ سازی بگیم یا ضمینه چینی اونها رو مردود اعلام کرد
مثلا شراب حتی تا مدتی بعد از اسلام جایز بود و بر خورنده شراب گناهی نبود بعدش براش گناه قرار دادن و بعدش اونو حرام کردند و براش حد گذاشتن یا برده داری، برده داری در اسلام حرام اعلام نشد اما شرط گذاشتن آزادی برده برای تاوان گناهان و سفارش به خریدن و آزاد کردن برده ها نشون میده اسلام مخالف برده داریه
متعه یا صیغه موقت هم همین حالت رو داره ، قبل از اسلام رایج بود مخصوصا در جنگها، وقتی ما از جنگ حرف میزنیم فورا در نظرمون میاد یه عده با هم میجنگن یکی پیروز میشه و یکی شکست میخوره تمام!
در حالی که جنگ و جنگیدن رو تا زمانی که عملا تجربه کنی عمقش رو نمیشه احساس کرد شما فکر کنین عده ای برای نبرد ماهها در بدترین شرایط جوی و دوری از خانواده با خشونت تمام در مقابل هم می ایستن و جونشون رو به خطر می اندازن خوب باید شرایطی باشه که این سربازها حاضر بشن براش به جنگ و تحمل اون سختیهاش برن ، برای همین فرماندهان یا حاکمان میومدن اعمالی مثل گرفتن غنیمت یا برده یا به یغما بردن زنان دشمن رو آزاد میزاشتن .
در بدو اسلام هم که مسلمانان در اقلیت بودن نسبت به دشمن ،همون قوانین آزاد بود چون تازه مسلمونها همون تصور قبل جنگ در نظرشون بود اما در فتح خیبر که دیگه مسلمین دارای قدرت بودن ، پیامبر به روایت حضرت علی متعه رو تحریم کردن
در ضمن همانطور که دوستمون گفتن یکی از شرایط داشتن زنان متعدد رعایت مساوات و برابریه که خود خداوند میفرمایند هر چه مرد حریص به عدالت باشه نمیتونه عدالت رو رعایت کنه
ویرایش شده توسط: rostam91
ارسالها: 60
#423
Posted: 12 Feb 2014 19:29
pantea: هردوش یه معنیو میده
نه هر دوش یه معنی رو نمیده.
ازدواج موقت هم شرط داره. اینطور نیست که هر مرد متاهلی بتونه با زنی ازدواج موقت کنه یا صیغه کنه.
مرد متاهل موقعی میتونه زنی رو موقتا صیغه کنه که از همسر اصلی خودش دوره و بهش دسترسی نداره.
یه بار امام صادق در مورد ازدواج موقت حرف میزدن که یکی از مردای متاهل هم میاد و میخواد که گوش کنه. امام میگه چرا اومدی؟ میگه میخوام یاد بگیرم. امام میگه این مسایل به تو ربطی نداره که بخوای یاد بگیری. یعنی هر کی زن داره و بهش دسترسی داره که نمی تونه برا تفریح و لذت زن های دیگه رو صیغه کنه و استفاده کنه.
ازدواج موقت شرایط داره. برا همه و همه جایی نیست. ماها فقط اسمش رو شنیدیم.
والا درستم نیست یه مرد به خاطر هوس و لذت خودش هر روز با یه زنی باشه.
لزومي ندارد من هماني باشم که تو فکر مي کني ، من هماني ام که حتي فکرش را هم نمي تواني بکني زانو نمي زنم، حتي اگر سقف آسمان ، کوتاهتر از قد من باشد ! زانو نمي زنم، حتي اگر تمام مردم دنيا روي زانوهايشان راه بروند ! من زانو نمیزنم.
ارسالها: 1495
#426
Posted: 26 Feb 2014 12:01
Frankenstein: وقتی دو طرف راضی باشن، منافع هیچکدومم در خطر نباشه
قانون و شرع بی معنیه !
از نظر شرع تشیع همینها کفایت میکنه اینکه دو نفر رای باشن و این که این رایت را عملا نشان بدهند
پس تنها تفاوت اینه که در تشیع زن نباید شوهر داشته باشه و یا در عده باشه و یا حامله باشه و همچنین نباید دختر رو صیغه کرد بدون اجازه پدر
armin_jahani: به نظر من مهم دوطرف هستن که چی از هم میخوان
چهارچوب همینه فقط ...رایت و مسائل اخلاقی مثل شوهر نداشتن و در عده نبودن و حامله نبودن و ...
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 73
#428
Posted: 26 Feb 2014 19:19
هر دو طرف باید راضی باشند
دیگه کلاه شرعی درست نکنیم
زندگی کوتاه هستش قدرشو بدونید خیلی از دوستان قدیم اینجا یا نیستند یا هستند مثل من سالی یکبار میان سر میزنند و میروند.
ارسالها: 1495
#429
Posted: 1 Mar 2014 11:11
ShabAhang92: ایطوری که تو تاپیکهای کل کل های مذهبی خوندم دیه وقتی زن متاهلم میشه بقول اینا متعه کرد دیگه نامشروع معنی داره؟
اشتباه خوندی دوست من یا هر کی نوشته دروغ گفته و شوخی کرده
khabat1358: هر دو طرف باید راضی باشند
در متعه منظور فقط خوندن اون دو کلمه نیست بلکه شرایطه
به نظرت اگه یک زنه متاهل شوهر دار رای باشه با یک نفر سکس کنه همین کافیه
یک دختره ۱۴ ساله خر بشه و حار بشه با یک مرد ۳۰ ساله متاهل سکس کنه ایا کافیه ؟؟
پس متعه کلاه شرعی نیست
مجموعه قوانینی است که گذاشتن
البته کلا قوانین بی اشکال نیست ولی قانون بد بهتر از بی قانونی است
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 73
#430
Posted: 1 Mar 2014 12:07
ametis
عزیز سلام
کدوم قوانین همون مهریه یا مدت معین
مهریه که میشه همون پولی که بعضیها میگرند
مدت معین هم میشه همون وقتی که میخواهند با هم باشند
درسن قانون بد از بی قانونی بهتره
همیشه به ما یاد دادند از بین بد و بدتر
بد انتخاب کنیم
زندگی کوتاه هستش قدرشو بدونید خیلی از دوستان قدیم اینجا یا نیستند یا هستند مثل من سالی یکبار میان سر میزنند و میروند.