ارسالها: 1626
#71
Posted: 15 Apr 2012 04:37
مگه فرقی هم با هم داره؟
عقد موقت رسمیت بخشیدن به یه رابطه غیر رسمی هست برای تقلیل عذاب وجدان!
اگه چند دقیقه فکر کنیم هر دوش یکیه!
یه عقد موقت چند ساعته حالا مثلا احساس مهر و محبت رو تو دل دوطرف ایجاد می کنه تا بهتر باشه؟
کاری که برا رفع تکلیف هست.به نظرم افرادی که صیغه رو قبول دارن خودشونو گول می زنن
مرا ببوس
نه یک بار که هـــــــــــــــــــــــــــــــــزار بار
بگذار آوازه ی عشق بازیمان
چنان در شهر بپیچد که رو سیاه شوند
آنها که بر سر جداییمان شرط بسته اند...!
ارسالها: 533
#73
Posted: 17 Apr 2012 17:24
mahmudkhm: آخوندهای صفوی
شما هم که مثل دوستمون سورنا به این اخوندهای صفوی گیر میدی حالا سورنا شیعه علویه از این اخوندهای صفوی بیزاره شما که اهل سنت هستی دیگه چرا؟
mahmudkhm: یه آیت الله نام ببرید که دخترش صیغه یه آیت الله دیگه شده باشه
واقعا چرا؟
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
ارسالها: 469
#74
Posted: 18 Apr 2012 05:36
oshinam: واقعا چرا؟
چون اونا این کار رو برای ناموس خودشون نمی پسندن اما برای ناموس دیگران واجب می دانند.
می دونستی تو کتب معتبر تشیع هست که هر قطره آبی که از غسل بعد از متعه از بدن میریزه کلی از بار گناهان رو پاک میکنه؟
×××××××××××××××
این روایات رو هم بخون بد نیست!
پيامبر اكرم (ص) فرمودند: هر كس يك بار در زندگي خود متعه كند، درجه اش به مانند درجة حسن مجتبي عليه السلام خواهد بود و هر كس دوبار متعه كند، درجه اش به مانند حسين سيد الشهداءعليه السلام خواهد بود و هر كس سه بار اين كار را انجام دهد، به درجة علي مرتضي عليه السلام نائل مي آيد و هر كس چهار بار متعه بگيرد، درجه اش همانند من خواهد بود. لئالي الاخبار ج 3 ص 243
صالح بن عقبه از پدرش نقل ميكند :به امام صادق عليه السلام گفتم: آيا متعه ثواب هم دارد؟ فرمودند : «اگر شخصي متعه كننده با اين كار، رضايت خداوند و مخالفت با منكران اين كار را خواسته باشد، خداوند براي هر كلمه اي كه با متعه صحبت مي كند، يك حسنه برايش مي نويسد و با هر بار كه دست خود را به سويش دراز مي كند، يك حسنه برايش ثبت مي شود و هنگامي كه نزديكش مي شود، خداوند يك گناه از او پاك ميگرداند و در هنگام غسل، خداوند به اندازة آبي كه از موهايش مي گذرد ، گناه او را پاك مي كند» پرسيد : به اندازة موهايش؟فرمودند« آري به اندازه موهايش» وسائل ج 14/ لئالي ج3/من لا يحضر ج 3 .
از امام صادق عليه السلام سئوال شد آيا رسول خدا متعه کرد؟ فرمودند: آری.
پيامبر اعظم (ص)فرمودند:هر که يک بار متعه کند، ايمن شود از خشم خدای تعالی و هر که دو بار متعه کند ،با نيکوکاران محشور شود و هر که سه بار متعه کند، در درجه روضه جنان با من خواهد بود.
امام صادق عليه السلام فرمودند: هر كسي كه ازدواج موقت كند و بعد غسل كند، از هر قطرهاي كه از آب غسل ميچكد، خداوند هفتاد ملك را خلق مينمايد كه تا روز قيامت براي او طلب آمرزش و بخشش نمايند و تا روز قيامت بر كسي كه از اين عمل دوري كند لعنت ميفرستند. وسائل الشيعه ج 14 ص 444-447
امام صادق عليه السلام فرمود: هنگامي كه پيامبر صلي الله عليه و آله به معراج رفت، فرمود: جبرئيل نزد من آمده و گفت: اي محمد(ص) خداوند تبارك و تعالي مي فرمايد: من گناهان زناني كه از امت تو متعه شوند را بخشيدم. رسائل ج 14/ لئالي ج 3 / من لا يحضر ج 3.
در خلاصه الاخبار از پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله نقل شده كه يك روز به يارانش فرمود: «برادرم جبرئيل ، از پروردگارم برايم هديهاي آورد كه خداوند به هيچ يك از پيامبران پيش از من هديه نكرده بود و آن متعه است. لئالي ج 3 ص 243
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله مي فرمايند: دو نفري كه ازدواج موقت مي نمايند هنگامي كه با هم صحبت مي كنند، كلام آن ها تسبيح خداوند است و هنگامي كه دست همديگر را گرفتند، گناهانشان از ميان انگشتانشان فرو مي ريزد. هنگامي كه يكي از آنان ديگري را ميبوسد، خداوند براي هر بوسه، ثواب يك حج و عمره را مي دهد و هنگامي كه ازهم جدا ميشوند خداوند براي هر دوي آنان به هر لذت و شهوتي كه برده اند، حسنه اي به بزرگي كوههاي بسيار بلند در نامه عملشان مي نويسد و هنگامي كه بلند شده و غسل كردند، خداوند گناهان آنان را مي بخشد و آبي بر مويي از موهايشان مرور نمي كند، مگر اينكه خداوند براي هريك از آن ها ده ثواب نوشته و ده گناه محو كرده و ده درجه بالا مي برد. پس پيامبر صلي الله عليه و آله فرمودند: و براي هر كسي كه پيوند بين آنها را ايجاد كرده باشد همين ثوابها خواهد بود. و در ادامه فرمودند يك درهم (خرج براي) متعه ،از هزار درهمي كه درراه خدا خرج شود برتراست به خدا سوگند كه متعه برتر است و آن چيزي است كه قرآن دربارة آن سخن گفته و سنت بر آن جاري شده است. لئالي الاخبار ج 1 ص 244 .
در روايت است كه : مؤمن، كامل نمي شود تا اين كه متعه انجام دهد.من لا يحضر ج 3 / وسائل ج 14.
هشام بن سالم از امام جعفر صادق عليه السلام نقل مي كند كه آن حضرت فرمودند: مستحب است كه مرد متعه كند و براي مردان شما دوست ندارم كه از دنيا بروند بدون اينكه حتي يك بار متعه كرده باشند. وسائل ج 14 باب 2 حديث 7
بكر بن حمد مي گويد از امام صادق عليه السلام در مورد متعه سؤال كردم، فرمود: من دوست ندارم مرد مسلماني را كه از دنيا خارج شود و يكي از سنت هاي پيامبر(ص) را انجام ندهد. من لا يحضر ج3 .
ابو بصير ميگويد بر امام جعفر صادق عليه السلام وارد شدم .او به من فرمود:اي ابومحمد! آيا از هنگامي كه از نزد خانواده ات خارج شده اي متعه كرده اي گفتم: نه فرمودند: چرا؟ گفتم: به اندازه كافي توانايي مالي ندارم. حضرت دستور دادند يك دينار به من بدهند و فرمودند: تو را قسم مي دهم كه به خانه نروي مگر آن كه اين كار را انجام دهي. وسائل ج 14 باب 2 حديث 14.
اسماعيل بن فضل هاشمي نقل مي كند كه امام صادق عليه السلام به من فرمودند : آيا از هنگامي كه از نزد خانواده ات خارج شده اي متعه كرده اي ؟ گفتم: چون مشاغل زيادي دارم خداوند مرا از آن بي نياز كرده است. حضرت فرمودند: حتي اگر بي نياز باشي من دوست دارم كه سنت پيامبر صلي الله عليه و آله را احيا نمايي. وسائل ج 14 باب 2 حديث 13
رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند:هرکس يکبار متعه کند، يک سوم او از آتش جهنم آزاد مي شود وهر کس دو بار متعه کند، دو سوم او از آتش جهنم آزادمي شود وهرکس سه بارمتعه کند، تمام بدن او از آتش جهنم آزاد می شود.
از سلمان فارسی و مقداد و عمارياسر رضوان الله عليهم اجمعين مرويست رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند: هرگاه مردی با متعه خود بنشيند، فرشته ای بر ايشان نازل می شود وايشان را پاسبانی ميکند تا اينکه ازآن مجلس برخيزند وحق تعالی به فرشتگان ميگويد: نظر کنيد به اين دو بنده من وگواه باشيد که من آمرزيدم ايشان را ،پس امير المومنين عليه السلام برخواست وگفت:يارسول الله! چيست جزای کسی که در اين باب سعی کند؟(يعنی واسطه شود) فرمود: برای اوست ثواب مرد متعه کننده و زن متعه شونده،يا علی!متمتع ومتمتعه از غسل فارغ شوند ،به هر قطره که آب ازبدن آنها ساقط می شود ،حقتعالی ملک وفرشتهای بيافريند که تسبيح و تقديس خدای سبحان کنندو ثواب آن از برای آ ن دو نفر غسل کننده باشد.
يا علی! هر که اين سنت را سهل گيرد و آنرا احيا نکند، او از امت من واز شيعه تو نمی باشد ومن از او بيزارم.
با وجود این احادیث ثواب متعه از ثواب ازدواج دایم هم بیشتر است چون با چند بار متعه به درجه امامان و انبیا می رسی؟
.....................................
لینک شما طولانی بود و نظم صفحه به هم خورده بود
هستی
ویرایش شده توسط: mahmudkhm
ارسالها: 140
#75
Posted: 20 Apr 2012 19:36
چیزی که به یک رابطه مشروعیت میبخشه ! ...دوست داشتن و شناخت و احساس و تفاهم دو طرفس ! و بقیه مسائل مثل ازدواج و ... رسمیت میبخشه به این مشروع بودن
از نظر من ۱۰۰ بار حرام است ! رابطه دختر ۱۳ ساله با یک مرد ۶۰ ساله ! به صرف اینکه .. سند رو امضا کردن که به عقد هم در امده باشند ..
حرام در حرام است پون که این رابطه مشروعیت نداره ! ... مشروعیتش شناخت هست که طررفین ندارند ! ... مشروعیتش دوست داشتن و حس تفاهمه که ندارند .
ویرایش شده توسط: soorena8
ارسالها: 322
#77
Posted: 12 May 2012 05:24
imalek: انچه را که برای خود می پسندی برای دیگران بپسند. و انچه راکه برای خود نمی پسندی برای دیگران مپسند
موافقم
ایا ازدواج موقت بهتره یا رابطه ی نا مشروع؟
فرقی بینشون نمیبینم
به نظر من چیزی به اسم رابطه نا مشروع وجود نداره چیزی که رابطه رو مشروع میکنه رضایت دوطرفه که حتما دوتاشون رضایت داشتن که رابطه برقرار کردن پس اون دیگه مشروعه دیگه
[b]قبول حقیقت ، رعایت تعادل ، داشتن انصاف
ارسالها: 129
#79
Posted: 21 May 2012 05:13
در رابطه نامشروع مرد هیچ وظیفه ای در قبال زن و فرزندی که متولد می شود نداره و به همین دلیل خیلی از افرادی که در کشور های غربی زندگی می کنند نه نامی از پدر در شناسنامه شان هست و نه تا به حال پدرانشان را دیده اند ، اما ازدواج موقت مرد را هم در قبال زن و هم در قبال فرزند دارای تکلیف می کند و رابطه را در چهارچوب شرعی و قانونی قرار می دهد.
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
ارسالها: 273
#80
Posted: 21 May 2012 05:20
ایا ازدواج موقت بهتره یا رابطه ی نا مشروع؟
فرقی با هم ندارن
ازدواج موقت همون رابطه ی نا مشروعه
من اگر کشته شوم باعث بد نامي توست!
موجب شهرت بي باکيو خود کاميه توست!