ارسالها: 141
#81
Posted: 13 Jan 2013 17:26
درود
mohan1978: عزیزم آفرینش که تولید نیست فرمول داشته باشه
آفرینشه
بله عزیزم خدا هم اول آفرینش کرده بعد اومده دیده خب حالا بر اساس آفرینشمون (که البته به خودش احسنت هم گفته)بیایم قوانینی هم برا طبیعت بذاریم که بعدا آفرینشمون خراب نشه.
یعنی فرمول ها پس از آفرینش به جهان اضافه شدند.
دیگه به هر حال این هم نوعی از تفکره
دوست من،من فکر می کنم اول فرمول ها(قوانین)برای طبیعت به وجود آمدند بعد طبیعت بر اساس آن قوانین شکل گرفت.
شاید شما به شکل دیگری می اندیشید.
realsex_mazyar: یا الا ما اومدیم
درود بر شما خوش اومدی.یا الله هم درسته
باسپاس
می خواستم امضا بذارم،
اما دیدم همه تو این زمونه امضات رو جعل می کنن.
ارسالها: 2554
#82
Posted: 15 Jan 2013 19:41
FTLS: شاید شما به شکل دیگری می اندیشید.
نظر شخصی من اینه که خدا عالم را افریده بود و برای اون نظم قرارداده بوده و بعد از سالها مه از خلقت جانوران و حیوانات گذشته بوده انسان افریده شده و در زمین سکنا داده میشه
در این بین وجود دایناسور و یخبندان و ....همه درسته
چون من بر خلاف شیعه و مسلمونا که میگن یک برگ نمی افتد الا به اذن خدا یا اینکه باران و برف به امر خدا میبارد و ملایک بر اساس گناه و ثواب معین میکنن کجا بارون و کجا برف و کجا سیل و زلزله بیاد
معتقدم خدا نضم رو مستقر کرده که مثلا در بهار درخت سبز بشه و در زمستان خشک و بقیه اتفاقات به طبیعت سپرده شده و خیلی عوامل دخالت داره
یعنی اگه در مکان مناسب دانه کاشته بشه و ابیاری و نور بهش برسه قطعا سبز میشه چون این نظم در افرینش اون موجود قرارداده شده و برای رشد یا زنده شدن یک گیاه خدا امر جداگانه ای صادر نمیکنه
بر اساس این نظم همه چیز قابل پیش بینی است و کلا علم بوجود امده
اگه قرار بود دو تا دونه در یک شرایز کاشته بشه و یکی رو خدا دستور سبز شدن بده و یکر رو نده در واقع سنگ روی سنگ بند نمیشد مثلا دو تا سنگ رئ بندازی عهوا بعد یکیش رو خدا دستور بده بیاد پایین و یکی رو هم نده و سنگه بره بالا اونوقت فیزیک اصلا بوجود نمی اومد و بجاش همه باید رمل و اظرلاب داشتن
بهر حال الان که خدا نظم رو قرار داده و هر نقصانی پیش بیاد بر اساس این نظم تعبیر میشه و اگر ما چیزی رو نمیدونیم برا اینه که هنوز علممون کامل نشده
مخیبینی که منم معتقدم خیلی خرافات داریم و همش کار برخی آخونداست البته کسانی مثل ابت هربی و ملاصدرا نطرشون مثا نطریه ای که عرض کردمه و ادمهای متفکری بودن اما برخی هم از نفهمی همه چیز رو به ماورا نسبت میدن که نخواد پاسخگو باشن و البته خیلی هم زیادن
من تکامل رو بر اساس مشاهدات و کشفیات حتمی قبول دارم اما تا یک خدی الان هم موجودات متکامل تغییرات محدود داشتن نه کلی
ببین قطعا در دوره دایناسورها انسان وجود نداشته و در عصر یخبندان و انسان بعد او پا بر زمین گذاشته البته این هم تحقیقات خودمه از مقالات علمی با این حساب و با توجه به فسیل های انسانی که کاملا با اسکلت کنونی ما مشابهت داره حتی از نظر اندازه مغز و تا حدودی قد انسان اون زمان لازم برای تکامل از یک آمیب تک سلولی رو نداشته
غیر از اون حتی بر اساس نظریه داروین اصلی ترین دلیل تکامل احتیاج به تغییر نحوه زیست بوده
مثلا نهنگ خشکی زی بوده شبیه فیل دریایی که با توجه به کم شدن غذا و سختی حرکت در خشکی به دریا رفته و دست و پاهاش تغییر شکل داده همچنین دلفین
اما اینکه نطم اعجاب انگیز بدن انسان بر اساس کدوم نیاز یا تکامل به شکل امروزی در اومده برام قابل تصور نیست
نهرو از قول داروین گفت انسان میمون بوده که البنه این تئوری کاملا رد شد ولی خوده میمون کاملترین نوع بر ای اون شکل زندگی است و باید فکر کرد بر چه اساس میمون تکامل یافته با فبلا چی بوده در حالیکه هنوز هیچ فسیلی که نشانگر تکامل کونه ای جاندار به گونه دیگر یافت نشده و فقط فسیلها از تغییراتی که بیشتر میتوان همزیستی و قدرت مطابقت با محیط و زیست دانست یافت شدن مثل مراحل تغییران نهنگ تک شاخ لز موجودی شبیه کروکدیل با دو دست به یک نهنگ با دو باله و بوجود امدن پره های ابششی در کنار شش چون نهنگ شش داره اما برای گرفتن پلانگتون از اب دارای پره هایی شبیه اب شش شده
میبینی دوست من
منهم در حئ فهم خودم تحقیق کردم و خوب این نتیجه رو گرفتنم و حتما شما هم فکر کردی و به نتیجه خودت رسیدی واسه همین بهت احترام میذارم و ارزوی موفقیت برات میکنم
البته چون دوست دارم اگر الان امام معصوم بود حتما تو رو پیش اون میبردن تا همه شکیاتت رو بپرسی و امام مثل اخوندها نیست که با ادم از مقام بالا و با عتاب حرف بزنه امام قانع میکنه و به باور میرسونه
و من هم امید به همین امام بیشترین دلیل مسلمان بودنمه کسی که اشتباه نمیکنه و هیچ سوالی رو بی پاسخ مستدل و منطقی نمیگذاره امام مهربون که با همه مهربونه غیر از دشمنان خدا و مردم حتی با یهود و نصارا
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 141
#83
Posted: 15 Jan 2013 20:23
درود
mohan1978: میبینی دوست من
منهم در حد فهم خودم تحقیق کردم و خوب این نتیجه رو گرفتنم و حتما شما هم فکر کردی و به نتیجه خودت رسیدی واسه همین بهت احترام میذارم و ارزوی موفقیت برات میکنم
البته چون دوست دارم اگر الان امام معصوم بود حتما تو رو پیش اون میبردن تا همه شکیاتت رو بپرسی و امام مثل اخوندها نیست که با ادم از مقام بالا و با عتاب حرف بزنه امام قانع میکنه و به باور میرسونه
موهان ۱۹۷۸(خوشحال می شم نام واقعیتون رو بدونم این جوری احساس دوستی بیشتری می کنم)عزیز.
با این که اختلاف نظر داریم اما نظر شما برایم محترم است چرا که واقعا خوب منطقی فکر می کنید حتی اگر برای من این منطق درست نباشد اما منطق است.(به نظر من منطق هر کس از برای اوست و نه مانند منطق ارسطویی جهانی).
با این که نظر من برای شما اشتباه است اما به اون احترام می ذارید و این احترام شما برای من بسیار قابل احترام است.
و خوشحالم که منو مجبور به با خدا بودن نمی کنید(همانند دیگر مومنین).
با این که به اما شما اعتقادی ندارم اما اگر واقعا بود خوشحال هم می شدم که با شما می آمدم شاید من از بی خدایی در می آمدم و شاید امام شما از با خدایی بیرون می آمد.
اما در کل برایم قابل احترام هستید.
realsex_mazyar: یا الا ما اومدیم
داداش چی شد نیومدی که؟!!
باسپاس
می خواستم امضا بذارم،
اما دیدم همه تو این زمونه امضات رو جعل می کنن.
ارسالها: 2554
#84
Posted: 16 Jan 2013 16:12
FTLS: موهان ۱۹۷۸(خوشحال می شم نام واقعیتون رو بدونم این جوری احساس دوستی بیشتری می کنم)عزیز.
سلام اسم من سینا است
منم خوشحالم از دوستی و محیتت
واسه منم مهم همینه دقیقا از پیش نسخه ای برای همه نپیچیدی و هر موقع حاضری با چالش روبرو بشی و حق رو قبول کنی ارزشمند ی اینه
و اینکه گفتم سعی نمیکنم چون من اون قابلیت رو ندارم و کسی باید این کارو بکنه که دایره علمش و منطقش در حد عالی و کامل باشه برا همین سعی نمیکنم چون باعث بیشتر زده شدنه شما میشه
و برام با ارزش تر از کسیه که به هر دینی که اجدادش داشتن معتقده و رگ گردن کلفت میکنه و تعصبش بالا میزنه در حالیکه هنوز مسایل اولیه همون دین خودش رو نمیدونه یا اصلا هیچ تقابلی نکرده بین دین خودش و بقیه
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ویرایش شده توسط: mohan1978
ارسالها: 141
#85
Posted: 16 Jan 2013 16:48
درود
mohan1978: سلام اسم من سینا است
درود برشما.
نام من هم اریا است.
mohan1978: واسه منم مهم همینه دقیقا از پیش نسخه ای برای همه نپیچیدی و هر موقع حاضری با چالش روبرو بشی و حق رو قبول کنی ارزشمند ی اینه
چاکر شما.
mohan1978: و اینکه گفتم سعی نمیکنم چون من اون قابلیت رو ندارم و کسی باید این کارو بکنه که دایره علمش و منطقش در حد عالی و کامل باشه برا همین سعی نمیکنم چون باعث بیشتر زده شدنه شما میشه
دقیقایکی از دلایلی که من از اسلام خارج شدم و پس از آن از اعتقاد به خدا همین پافشاری بی دلیل و بی منطق دبیران دینی و اخوند ها مراجعی است که نام خود را مرجع گذاشته اند.
باسپاس
می خواستم امضا بذارم،
اما دیدم همه تو این زمونه امضات رو جعل می کنن.
ارسالها: 2554
#86
Posted: 18 Jan 2013 12:02
FTLS: دقیقایکی از دلایلی که من از اسلام خارج شدم و پس از آن از اعتقاد به خدا همین پافشاری بی دلیل و بی منطق دبیران دینی و اخوند ها مراجعی است که نام خود را مرجع گذاشته اند.
منم یک شیعه سر وگوش بسته و گوش بحرف کن بودم و جالبه بدونی اقوام من اغلب روحانی و وابسته ایم به بیوت دو تا از اقایان هم از طرف پدر و هم مادر
ومن فقط بخاطر مسایل مالی این اقایون مشکوک شدم و تحقیق کردم و ......الان بین شک و یقین موندم
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 96
#87
Posted: 19 Jan 2013 22:26
واقعا چه چیزای عجیب غریبی یعنی الان ما باید تو این تایپیک باید در مورد علت وجود خدا بحث کنیم
به امید ایرانی آزاد و آباد بدون هزینه های گزاف از جان و جیب ملت از طریق آگاهی، آگاهی و آگاهی
ارسالها: 2554
#88
Posted: 20 Jan 2013 06:25
rezahectic: اولین و آخرین چیزی که من قبولش دارم علم هست،چون همه چیز رو اثبات میکنه بعد در موردش نظر میده.
برعکسه چون همیشه اول نظر میده بعد اثباتش میکنه خیلی وقتها هم عمرا بتونه اثباتش کنه
بابا استیون هاوکینگ دست از نظریه بیگ بنگش برداشت شنا عتوز بر نداشتین
الان میگه گرچه همه اتفاقات منجر به افرینش قابل طرح و بر اساس قواعده علمه اما در تهایت این دور اگه به متا فیزیک نرسه یک دوره باطله
یعنی هی بگی این از اون و اون از این و از تکاملو .....باز میرسی سر خط که اون اولیه از چی و از کی درست شده
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 7673
#89
Posted: 20 Jan 2013 06:35
mohan1978
خوب رسیدیم سر خط درست
الان خود سر خطی چطور از اول بوده!
اینو لطفا واسه من توضیح بده.
از چی بگم از حالم خودم از فردام بگم دست بردار
منو توو این حاله خودم بذارو برو دست بردار
از تو نه از خودم پرم تو این حال خوبم ترکم کن
دنیا خارم کرد دنیا قانعم کردم دنیا درکم کن
ارسالها: 2554
#90
Posted: 21 Jan 2013 08:13
سيدند:خدا چگونه و کجاست؟
امام فرمود:اساسا اين تصورى غلط است،زيرا خداوند مکان را آفريد و خود مکان نداشت،و چگونگى ها را خلق کرد و خود از چگونگى (و ترکيب) بر کنار بود،پس خدا با چگونگى و مکان شناخته نمى شود،و به حس در نمى آيد،و به چيزى قياس و تشبيه نمى گردد.
-چه زمانى خدا بوجود آمده است؟
امام-بگو چه زمانى نبوده تا بگويم چه وقت بوجود آمده است.
چه دليلى بر حدوث جهان (يعنى اينکه جهان قبلا نبوده و مخلوق است) وجود دارد؟
امام-نبودى سپس بوجود آمدى،و خود مى دانى که خود را نيافريده يى و کسى که مانند توست نيز ترا بوجود نياورده است.
-ممکن است خدا را براى ما توصيف کنيد؟
-امام-آنکه خدا را با قياس توصيف کند هميشه در اشتباه و گمراهى است و آنچه مى گويد ناپسند است،من خدا را به آنچه خود تعريف و توصيف فرموده است تعريف مى کنم بدون آنکه از او رؤيتى يا صورتى در ذهن داشته باشم:«لا يدرک بالحواس »خدا با حواس آفريدگان درک نمى شود،«و لا يقاس بالناس »به مردم قياس نمى شود،«معروف بغير تشبيه »بدون تشبيه شناخته مى شود،در عين علو مقام به همه نزديک است،بدون آنکه بتوان همانندى براى او معرفى کرد،به مخلوقات خود مثال زده نمى شود،«و لا يجور فى قضيته »در حکم و قضاوت خود بر کسى ستم نمى کند...به آيات و نشانه ها شناخته مى گردد. (1)
خدا موجود نیست بوجود اورنده وجود است فبل از او فقط خود او بوده
خدا فراتر از درک مخلوق است چرا که هنوز هیچ مخلوقی چیزی نیافریده به غیر از اینکه قیلا افریده شده باشد و درک مخلوق از وصف خالق و نظر وی عاجز است
چنانچه به مثل تو مجسمه ا یبسازی و ان مجسمه بخواهد تو را توصیف کند
خدا افریدگار است و از جنسی غیر از ما و عقل ما و فراتر از درک ما
اگر حق با شما باشد، و خدایی در کار نباشد، ما و شما برابریم، و نماز و روزه و زکات و ایمان ما، به ما زیان نخواهد رسانید. اما اگر حق با ما باشد، در این صورت ما رستگاریم و شما زیانکار و در هلاکت خواهید بود.
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"