ارسالها: 2554
#172
Posted: 31 Jan 2013 16:17
rostam91: اما کتاب جلاء العیون نوشته علامه مجلسیه و جالبه که ایشون رو از منابع شیعی نمیدونی
اولا علامه مجلسی یا هر کس دیگه حرفش سوره قران نیست
ضمنا در هیلی از کتب داستان های دروغ روایت شده و بعد رد شده اند و برای اطلاع ماست و باید بررسی بشه
ضمنا تفاوت این ناراحتی که علی ع رفعش کرده است رو با جنایات خلفا در حق فاظمه و اینکه ناراحتی فاطمه از اونها تا هنگام مرگش رفع نشد رو یکی دونستن حماقته چون بین زن و شوهر این اتفاقها می افته و رفع میشه
از همه مهمتر اختیار بهشت و جهنمه که در دست مولای ما علی و فاطمه است و لازم به توضیح نیست که حضرت شما و خلفا رو به کدومشون میفرسته
rostam91: من از کتاب امالی شیخ صدوق آوردم ، حالا اگه شیخ صدوق شیعه نبوده درسته منبع شیعی نداره !
خدا عقل را به همه داده وقتی اعتقاده شیعه به عصمت صد در صد زهراست امکان صحت همچین حدیثی صفره
تمام شیعیان ۱۴ معصوم را معصوم مظلق و به ذات میدونن پس این روایت منبع صحیح شیعی نداره
هر کس هم نقل کرده در رد کردن و اشکال گرفتن به اون بوده مثل خیلی از داستانها
مثلا اگه یکی از علمای شما قصه افک عایشه رو بیاره دلیل بر صحت اونه .....البته که نه بلکه باید تفسیر اون عالم را هم شنید که عموما یا رد میکنن و دلایلی بر ردش میارن یا داستان رو توضیح میدن در محکومیت اون داستانسرا
rostam91: ابوبکر رو بخاطر غصب خلافت و عمر رو بخاطر اینکه باورتونه که فاطمه رو کشته ولی عثمان رو چرا لعن میکنین عجیبه کسی که داماد دو دختر پیامبر بوده و قرآن رو به شکل کنونی بدست
دلایل بیش از دهها است ضمنا عثمان هم بخاظر خیاناتی که در جمع اوری قران کرد و علی رو که از کتاب وحی یود و صحیحترین روایت رو داشت در این کار دخالت نداد و بر رای خلفای گذشته بود
قرانی که الان دست ماست واضحا نامرتبه و ترتیب ایات در سوره ها درست نیست و جابجاست مثل همون سوره مائده که اول از رضیت لکم الاسلام دینا میگه بعد ایاتی که جاش اصلا اونجا نیست رو میگه بعد اتممت لکم دینکم
حتی برخی داستانهای مکی در سور مدنی اومده و ((هنوز در حال تحقیق هستم ))
اینهم از افتضاحات عثمان تازه یکی از اونها
ابوبکر و عمر هم از نفاق بگیر تا بدعت و هنرهای دیگه
rostam91: باز هم میگم ما عمر رو دوست داریم و قاتلش رو در ته جهنم ، اما لعنش نمیکنیم و بهش ناسزا و زنا زاده و از این قبیل ادبیات تشیع هم نسبت نمیدیم! زده ، کشته و جزاش هم خداوند میده!
چون فیروز زنا زاده نیست ...منتها وقتی راویان شما مثل زیاد ابن ابیه ((زیاد بچه باباش =چون باباش معلوم نبود ))و عمر عاص و ...... که معاویه خواست به برادری خال المومنین در بیاد چون ابوسفیان با چند نفر دیگه طبق رسوم اون زمان با مادر عمر عاص همحواب شدند در یک شب و عاص پول بیشتری به مادر داد تا عمر رو به او بده ولی بعدها معاویه گفت چون در تشکیل نطفه عمر پدرش هم سهیم بوده میتواند او را برادر بخواند
اینها رو ما جی بگیم ....خوبه بگیم ابناء الحره .......همون بجه هایی که پسر خال المومنین براشون اسم گذاشت
بچه هایی که در نتیجه تجاوز لشگر اسسسسسسسسسسلللللللللللللللللامی یزید به مدینه و زنان مدینه متولد شدن و دلیلشون هم این بود که یزید جان و مال و ناموس مردم مدینه رو بر اونها حلال کرده
rostam91: ابوبکر هم دنبال ارث و میراث نرفت چون پیامبران از خودشون مال دنیا به ارث نمیزارن
ارث پیامبر اسلام بود که بهش خیانت کردن ابوبکر و عمر خلافت رو غصب کردن و عترت پیامبر رو از کتاب جدا کردند
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#173
Posted: 31 Jan 2013 16:19
rostam91: :
ده بار گفتم همه فوم موسی غیر از هارون در زمان حیاتش کافر و گوساله پرست شدن تازه امت پیامبر خوبه که بت پرست نشدن البته بازهم صنمی قریش را داشتند
ده بار گفتی و ده بار جواب دادم که از کجا و طبق کدوم آیه این حرف رو میزنی و مطمئنی ، آیا آیه ای در این باره نازل شده یا دوباره از سخنان امام معصومه که بهش وحی شده؟!
ان شا الله ببینی و درک کنی البته اگه قرار هر چی تو قران نیست رو نپذیری بگو راحتمون کن چون نمازات هم تو قران نیست
کودکی
او از بنی اسرائیل بود، از قبیله سامره، و منافقی بود در میان قوم موسی، که زرگری میکرد، و نام اصلی او موسی بن ظَفَر بود.
گفتهشدهاست[نیازمند منبع] که هنگامی که بنیاسرائیل از دست فرعونیان گریختند، سامری که کودک بودهاست، از جمعیت جا ماند. پس از ۸۰ ماه پدر و مادر او که بسیار اندوهگین بودند، او را بر در خانهشان یافتند. این شد که بنیاسرائیل بر او ارج مینهادند.
سامری در نبود موسی
موسی برای عبادت، هارون برادرش را در میان قوم به جانشینی گذاشت تا به فرمان او زندگی کنند و به طور سینا رفت. به فرمان خدا وعدهٔ ۳۰ روزهٔ او به ۴۰ روز کشید.[۱] در این هنگام سامری، بنیاسرائیل را گرد خود آورد و گفت موسی با هفتاد تن از میان شما بیرون رفتهاست و همه هلاک شدند. اکنون میخواهم خدای موسی را به شما بنمایانم.
ساخت گوساله
همچنین ببینید: گوساله سامری
سامری که زرگر بود، قالبی به شکل گوساله از گل درست کرد و آن را در زیر زمین پنهان نمود. سپس مقداری هیزم بر روی آن گذاشت و به بنیاسرائیل گفت هر یک دیناری طلا به آتش بیندازند. آنان حدود ۶۰۰۰ درهم در آن آتش انداختند و همچنان که آتش میگداخت، طلاها به درون قالب نفوذ میکردند، تا آنکه سرانجام سامری رفت و گوساله را بیرون آورد، و بر زمین گذاشت تا همگان آن را ببینند. سپس مردم را به پرستش آن دعوت نمود.
بر پایهٔ روایات، همهٔ بنیاسرائیل به جز دو گروه از آنان، بر گوساله سجده کردند و گوساله پرست شدند.
بازگشت موسی
هنگامی که موسی با فرمانهای خدایی آیات تورات، که بر الواح سنگی نگاشته شدهبود از کوه طور بازگشت، دید که بیشتر قومش گوسالهپرست شدهاند. موسی از قوم خشمگین شد و به هارون گفت مگر تو جانشین من در قوم نبودی؟ پس چرا گذاشتی که قوم گوسالهپرست شوند؟ هارون گفت ای برادر، مرا سرزنش نکن، چون من تنها بودم مرا ضعیف شمردند و به حرف من گوش نکردند. حتی نزدیک بود خودم را نیز بکشند. سپس موسی پرسید چه کسی این گوساله را ساخت؟ گفتند سامری. پس موسی او را خواست و گفت: چه کسی به تو فرمود که فتنه در میان قوم اندازی و آنها را گمراه کنی؟ سامری گفت: به چیزی که دیگران به آن پی نبردند پی بردم و به قدر مشتی از رد پای فرستاده(جبرئیل) برداشتم و آن را در پیکر گوساله انداختم و نفس من بر من چنین فریبکاری کرد.
پانویس
↑ قصههای قرآن، صفحهٔ ۱۱۷
منابع
دایره المعارف تشیع، جلد ۲
تفسیر نمونه جلد ۱۵، ص ۲۳۶ - ۲۴۶
زنبقی، فرزانه، بهانههای بنی اسرائیل، تهران، نشر لکلک، ۱۳۷۶.
صفایی آملی، ابوتراب، قصههای قرآن، انتشارات امیری، ۱۳۷۰.
آقاغفار، علی، گاو بنیاسرائیل، تهران، نشر زلال، ۱۳۷۳.
فرهنگ فارسی دهخدا
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#174
Posted: 31 Jan 2013 16:22
EhSun: چرا امام سجاد و یا امام صادق که به روایتی هزاران شاگرد و مرید داشتند از این به گفته شما "حق" صرفنظر کردند؟
گفتم که باید اقبال مردم هم میبوده اونها شاگرد بودن سرباز و رزمنده که نبودن
اما صدها روایت و حدیث در این قبال دارن
ملاک هم اقبال مردم بوده یعنی مردم باید اونها رو برای خلافت بخواهند
امام سجاد دعوت حلافت مختار رو برای خلافت رد کرد چون مطلع بود مردم کوفه برای خدا قیام نکردند و دیدید که مختار را تنها گذاشتند
امام رضا هم خلافت را رد کردند تا در گیر مطامع مامون نباشند و سیاست ایشون هم جواب دادم الان مامون کجاست و امام رضا چه جایگاهی را دارد
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#176
Posted: 2 Feb 2013 20:47
rostam91: این داستان بوضوح در قرآن اومده و تو همین توضیح خودت هم اومده که دو گروه (نه ۲ نفر) گوساله پرست نشدند در حالی که شما مدعی بودی همه اونها گوساله پرست شدند!
به بیشتر از یه نفر میشه گفت گروه
rostam91: بنازم به خرافات که دیگه اختیار بهشت و جهنم رو هم از خدا میگیرین و میدین به علی و فاطمه، وقتی میگم افکارتون شرک آلوده میگی توهین میکنی!
تو جالبی که حرف رو هیچ جور نمیگیری
پیامبر گفته که خدا اختیار داده
الان خدا دوست داره اختیار یک کاری بده به تو ...که البته چون سنی هستی بهت نمیده مگر امور مربوط به دوزخ رو ....خوب بمن چه یا به دیگران چه ربطی داره ماله خودشه دلش میخواد بده به هیچ کس هم مربوط نیست
rostam91: توهین سهمی از دین شماست که باید به این سبائئیها ادا کن
از حسب و نسب کسی گفتن توهینه؟؟؟؟؟ این جریان در تواریخ هست تازه این عمرو عاص است نه عمر الخطاب
البته مقصر بچه نیست اما خدا تفاوت قائل است بین این ادمها و البته مستعد تر هستن واسه کفر
نطفه پاک و رحم پاک ارزش بوده حتی برای اعراب جاهلی
بقیه اش هم ارزش جواب دادن و خسته شدن نداره
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#178
Posted: 4 Feb 2013 07:40
rostam91: حالا شما خودت بارها گفتی که امامان گفتند هر سخنی از امامان و پیامبر خلاف قرآن باشه بندازید دور و این آیات نشون میده گفته شما به نقل از پیامبر باطله و بدرد سطل آشغال میخوره !
افرین دوست من
از خودت میخواستم دلایل رد حدیثی که میگفت فاطمه س از علی ناراحت شده رو دریافت کنم که کردم
من بارها گفتم که حدیث ازار فاطمه توسط علی ع درست نیست
الان شما ثابت کردی که اون حدیث مغایره با قرانه و قابل قبول نیست
پس خودت اثبات کردی و تایید که حدیث ازار زهرا توسط علی ع صحیح نیست ....ممنونم
پس ببین خودت میفهمی و خودت رو به اون راه زدی و خدیث مغایر با قران میاری و به شیعه نسبت میدی و مارو به چالش میکشی
در حالیکه میدونی و خودت اقرار کردی که که شیعه حدیث مغایر قران رو قبول نداره و باز خودت اثیات کردی حدیث ازار زهرا توسط علی مغایره با قرانه
ببین وقتی میگم منطقی نیستی و فقط دنبال کل کل و ازار مردمی
من بهت گفتم این حدیث با عصمت مغایره و صحیح نیست و تو داد و بیداد کردی که ماله فلانیه و سندش از فلانیه
امام الان که تحریکت کردم که اگه اونجایی که زهرا را ازار داده درسته پس اختیار بهشت هم که دست علی و فاطمه هست صحیحه با خودت گفتی این حدیث صحیح نیست
الان چیکار کنم ؟؟؟
در یک حدیث نصفش رو قبول کنیم و نصفش رو رد کنیم شما راضی میشی؟؟؟؟؟
ببین میخوای هر جور شده گناه عظیم ازار فاطمه رو از گردن اولی و دومی پاک کنی
زهرا از دست اونها ازاز دیده و طبق فرمایش پیامبر خدا را ازار داده اند و مورد لعن خدا هستند
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#180
Posted: 4 Feb 2013 10:48
rostam91: برای خودت میبری و میدوزی!!!
این حرفی که من زدم و همینطور رنجیدن فاطمه و علی و مشاجره بین اونها چه ربطی به قرآن داره
در زندگی هر زوجی اختلافاتی پیش میاد و این بخاطر طبع و سرشت متفاوت زن و مرد هست اونها رو هم ما بشر میدونیم بر خلاف شما که میگید بشر نیستند و از عالم دیگه بودند!
نفهمیدی ؟؟؟ الان توضیح میدم برات تا بدونی خدا شیعه رو با زبان دشمنانشان یاری میدهد و
شما حدیثی اوردی که میگه زهرا از علی به خاطر احسانش و یا روابطش ناراحت شد و به او اعتراص کرد و شکایت به رسول خدا برد و رسول خدا به او گفت از شکایت صرف نطر کن و فاطمه از شکایت گذشت و خدا به این واسطه اختیار بهشت و جهنم روو به علی و فاطمه داد
من گفتم حدیث غلطه چون شیعه اونها رو معصوم میدونه
اما شما گفتی این حدیث رو فلانی و فلانی گفتن و سندش صحیح است و .....
من گفتم پس اگر صحیح است در پایان حدیث گفنه اختیار بهشت و جهنم در دست علی و زهراس ......
شما تا این رو خوندی گفتی بر اساس ایات قران اختیار جهنم و بهشت فقط دست خداست و شیعه میگه حدیث مغایر قران رو قبول نداره پس اینکه اختیار جهنم و بهشت دست علی ع باشه رو بی خیال شو
من هم همین رو میخواستم
مگر میشه در یک حدیث نصفش درست باشه و نصفش غلط و نصفش رو قبول کنی و نصفش رد
به این میگن تعصب و عناد شما میخوای من بخاطر یک حدیثکه شما آوردی
قبول کنم که زهرا از دست علی ناراحت شده و چون هرکس زهرا را بیازارد پیامبر را ازرده علی هم جزو ازار دهندگان زهرا است
از طرفی میخوای ادامه همون حدیث رو که گفته چون زهرا و علی بخاطر زضایت از هم گذشت کردن خدا اختیار جهنم و بهشت رو بهشون داده رو قبول نکنم
واقعا زوره
اولا به نطر من شیعه حدیث صحیح نیست
اما اگه شما میگی درسته باید همش درست باشه و قبول کنی اختیار بهشت و جهنم دست علی ع است
اگه میگی غلطه باید همش غلط باشه پس علی زهرا رو ازار نداده و زهرا از علی شاکی نبوده
میبینی که تو حرفهای خودت چقدر مغرضانه و متناقض حرف میزنی و انتظار داری هر چی میگی من قبول کنم و در یک حدیث بگم نصفش که به نفع سنی هاست درسته و نصفش که به ضرره سنی هاست درست نیست
ضمنا در همین حدیث اومده که علی و فاطمه از هم راضی شدن
اما فاطمه از عمر و ابوبکر تا فوتش راضی نبود و از پذیرفتن و حرف زدن با اونها رو گردان بود
پس دقیقا این دو نفر شامل حدیث هرکس فاطمه را بیازارد پیامبر را ازار داده و ازار دهنده پیامبر ازار دهنده خداست و ازار دهنده خدا مورد لعن خدا و ملائکه است و ما شیعیان هم اونها رو به همین دلیل لعن میکنیم
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"