ارسالها: 2554
#301
Posted: 28 Apr 2013 06:51
rostam91: و توصیه میکنم پس از مطالعه این کتاب حتما کتاب "شاهراه اتحاد " شهید دکتر قلمداران از هدایت یافتگان حوزه علمیه قم رو هم مطالعه کنند.
کتابخوندن خیلی خوبه اونهم کتاب هایی که از علما دین باشه مثل کتابهای تیجانی
آنگاه هدایت شدم
اهل سنت واقعی
همراه با راستگویان
از آگاهان بپرسید
راه نجات.
تیجانی از طلاب علوم دینی اهل سنت بود که دکترای بین المملل در تحقیق ادیان مختلف رو داشت و البته شیعه شد
البته علمای اهل سنت هم بودن که شیعه شدن مثل
حاکم نیشابوری-
طبری-
ابن حجر عسقلانی
ابن عقیل شافعی
از همه جالب تر صاحبی کی ازکتب ششگانه اهل سنت است
نسائی
نامش عبد الرحمن احمد بن علی بن شعیب معروف به نسائی است.او در علم حدیث از پیشوایان معاصر خود بود و کتاب سنن یا صحیح نسائی از تالیفات معروف او است.
نسائی در سال 215 در نسا یکی از شهرهای مشهد مقدس به دنیا امد . و بعد ها در مصر ساکن شد .
نسائی کتاب خصایص را در فضیلت حضرت علی و اهل بیت تالیف کرد و اکثر راویانش را از احمد حنبل نقل کرده است. به او گفتند چرا در فضائل صحابه کتابی تالیف نمیکنی ؟ و او در پاسخ گفت : هنگامی که وارد دمشق شدم دیدم که اکثر مردمان ان دیار از اهل بیت و حضرت علی منحرفند.این کتاب را تالیف کردم به این امید که خدا انها را با خواندن این کتاب هدایت نماید.
نسائی بعضی وقتها اظهار تشیع میکرد و گاهی هم تقیه و مردم هم به این سبب همواره او را مورد آزار قرار میدادند. و همین باعث فوت او شد .
و در اینجا بيمناسبت نيست كه علت فوت نسائي را آنطور كه در مقدمه سنن آمده است بري خوانندگان محترم بنگاريم:
«آنگاه كه نسائي به دمشق سفر كرده بود از او پرسيدند كه از فضائل معاويه چه ميداني؟
گفت: جز حديث «لا اشبع اللّه بطنه» ( حدیث پیامبر است که در قبال معاویه فرمود :خدا شکمش را سیر نکند و معاویه هم بعد از این هیچوقت سیر از سر سفره بلند نمیشد ) چيزي نميدانم. او را از مسجد بيرون كرده و به رمله حمل دادند و در آنجا وفات يافت و گفتهاند كه او را به مكّه بردند و در آنجا به خاك سپردند.»
چنانچه ملاحظه ميفرمائيد نويسنده محترم نخواسته است بنويسد كه آنقدر او را زدند كه خود نتوانست برخيزد بلكه او را «به رمله حمل دادند» و در آنجا از شدت كتكهايي كه خورده بود وفات يافت.
توجه داشته باشيد روايتي را كه نسائي نقل كرده در صحيح مسلم، ج 4 ص 2010، كتاب البر و الصّلة و الآداب، باب 25 نیز موجود ميباشد .
هر چند این موضوع خیلی مهمی برا من نیست ودین شخصی وازاده منتها در ادامه محبت دوستان اعلام کردم
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#304
Posted: 29 Apr 2013 07:47
rostam91: بابا این جمله رو پیامبر در پاسخ به اعتراض علی که اونو از شرکت در جنگ تبوک بازداشت گفت!
داستانسرایی نکنیم
این کلام در حجه الوداع و بعد از نزول ایات اکمال دین گفته شده
شما یکبار میگی بخاطر سپاهیان ناراضی از علی ع یکبار میگی بخاطر جنگ تبوک که علی ع نبرده ؟؟؟
حضرت علی طرفه العینی از رسول خدا دلگیر نمیشد چون معتقد بود او دستور خدا رو انجام میده ضمنا جنگ تبوک یکسال واندی قبل انجام شده بود
rostam91: بابا مولی بمعنی خلیفه و جانشین نیست برای این کلمه ۲۶ معنی در فارسی ذکر شده ولی معنی خلیفه یا جانشین نمیده! و در اون جمله هم نمشه بگی "هر کس من جانشین اویم پس علی هم جانشین اوست"
شما دقت نمیکنی به معنی
هرکس من ارباب یا مولا یا صاحب امر یا سرپرست یا مقتدا یا ......این علی هم همونگونه جایگاهی رو بر او داره
از معانی مولا اغلبا به معنی استیلای یک نفر بر دیگری است وشما همه این معانی رو گذاشتین کنار سراغ معنی دوستی رفتین
این جمله در نهایت به این اصرار داره که علی ع همون جایگاه پیامبر رو بر مردم داره و و جایگاه پیامبر رهبری است و زعامت
rostam91: اینها رو به کسی بگو که تو کشورهای خلیج نبوده الآن ماه اردیبهشته یعنی دو ماه بعد از اسفند هنوز تو بوشهر روزش بزور کولر میزنن چه رسه به شب!
اگه اونجور که تو میگی گرم باشه مردمش باید همه سیاه سوخته باشن نه سفید! یه سرچ تو گوگل میتونه عکس مربوط به منطقه غدیر خم رو بهت نشون بده
اقای محترم خواهشا تحقیق کن بعد حرف بزن
مدینه در عربستان حداقل ۱۰درجه از بوشهر ایران به استوا نزدیکتره و البته خیلی گرمتر من خودم تو زمستون در مکه ومدینه بودم وبا یکدشداشه و شال وعقال عرق میریختم اونم تو دیماه
همین الان ساعت ۹ صبح هوای تهران ۱۸ درجه وهوای مدینه ۳۰درجه است الته از ۳۰ هم بیشتره چون نوشته بود ۹۰ درجه فارنهایت که باید بشه حدود ۳۳ درجه
ضمنا سیاه و سفید بودن مردم به نژاد اونهاست نه به گرمی و سردی وآفتاب و سایه توروخدا یک کم تحقیق کن ....یعنی شما فک میکنی سیاههای افریقا چون تو افتاب زندگی میکنن سیاه هستن
لباس خاص اعراب و استفاده از عقال و چفیه و البسه سفید بخاطر همینه که پوست هاشون نسوزه ضمنا ادم سفید پوست هر چی آفتاب بگیره سیاه نمیشه ....کمی برنزه میشه که بهش نمیگن سیاه سوخته
rostam91: برای اینکه شایعه توی همه اون مردم در حال پخش بود!
اینهم از اون حرفاست .....که جواب نداره
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#305
Posted: 29 Apr 2013 07:52
rostam91: گروهی از مخالفانش، عقاید آیت الله برقعی و همفکرانش را ناشی از نفوذ عقاید وهابیها میدانند و به این دلیل به آنها شیعیان وهابی میگویند. باور کلی اینست که وی تا آخر عمر به امامان شیعه معتقد و شیعه از دنیا رفتهاست.
بر گرفته از ویکی پدیا
شیعه شاید در برخی معتقدات با هم اختلاف کنن که طبیعی هم هست اما میبیبنی که اخرش هم نوشته تا اخر عمر به امامان شیعه معتقد بود و شیعه بود اما اسامی شیعه شدگان از سنی واقعا عجیبه
این اقا هم مثل هزاران ایت الله تو شیعه موجوده و عقاید خاص خودش رو داره
اما وقتی کسی که صاحب یک ششم منابع دین سنی هاست مثل نسایی که کتابس از کتب شش گانه اهل سنت است شیعه میشه یا علمای مهم و معتبر باید قدری تامل کرد که همچون ادمهایی چگونه حق رو پیدا کردن
همیشه اخوندهایی بودن که دین به دنیا فروختن چه سنی و چه شیعه اما اینکه بزرگان یک دین مذهب خودشون رو تغییر بدن جای تامل و تعقل داره
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#307
Posted: 29 Apr 2013 23:00
rostam91: در ضمن مسئله به اون مهمی که انتخاب جانشینی هست در غدیر خم که بسیاری از مسلمین منجمله اهل مکه و اطرافش غایب بودند،صورت نمیگرفت و در روز عرفه یعنی یه هفته قبلش که پیامبر خطبه آخر رو میخوند و تمام مسلمین از همه جا حاضر بودند و میدیند انجام میشد !
شما برای خدا هم انگار تعیین تکلیف میکنی
وقتی هنوز ایه اعلام ولایت نازل نشده چه جوری ابلاغ میشده
در خطبه غدیر دقت کنی پیامبر در حضور بالغ بر صد هزار نفر که در اون زمان جمعیت بسیار زیادی بوده و البته از نقاط مختلف بودن اعلام شد حاضرین به غایبین بگویند و این خطبه بر مردم واجب میکرده که اون رو ابلاغ کنن
ضمنا چه جوریه که سقیفه رو با حضور یک عده بسیار محدود وقتی منجر به انتخاب ابوبکر شد رسمیت داره با اینکه نه تنها اغلب مردم مدینه در جریان انتخاب نبودن بلکه مسلمین سایر بلاد هم اصلا دخالتی نداشتن رو شما هم رسمی میدونید هم دموکراسی ولی اعلام در بین جماعت حدود ۱۲۰ هزار نفر رو ناکافی میدونید
با للعجب
rostam91: معنی غالب کلمه مولی یعنی برده نه استیلای فرد!
اولا که به قول خیلی از مفسران و علمای سنی معنای غالب مولی ......اولی بودن است که مثل سند زیر دهها مورد وجود دارد
علاوه بر آن چه از فخر رازی نقل شد ، ابو عبیده در کتاب مجاز القرآن در باره معنای کلمه مولی در آیه «هی مولاکم» می گوید :
«هِیَ مَوْلاَکُمْ» أولى بکم .
این مولای شما است ؛ یعنی اولی و برتر است به شما .
التیمى ، أبو عبیده معمر بن المثنى ، مجاز القرآن ، ج ۱ ، ص ۱۲۲ .
دوما مولی هر معنی که بده حاکی از ان است که پیامبر جایگاهی برای علی ع قایل شده که خودش صاحب ان جایگاه بوده
rostam91: آقای محترم شما بچه سردسیری و گرما ندیده و همین الآن بری شیراز هم عرق از سرتا پات سرازیره فکر نکن مردم جنوب هم مثل خودت گرمائی هستن!
من بچه طبس هستم و مدتهاست ساکن مشهد ))کی تا حالا مشهد سردسیر شده ((
چه اصراری داری شما اصلا هوا روز غدیر بهاری بوده خوبه
جمع کردن ۱۲۰ هزار نفر چی وووووخطبه غدیر چی ...بیعت همه با علی ه چی ......درست کردن منبر چی .....اینها هم برای استراحت و تفرج بوده
rostam91: بله وقتی جوابی نباشه باید هم اینطور بنویسی! ولی این عین حقیقته!
دو تا حرف جواب نداره که یکی اولیش حرف آدم عاقل و فهمیده است
شما هم چین از جزئیات اتفاقات ۱۴۰۰ سال پیش مینویسی ادم فک میکنه طی الارض و و از این کارا بلدید
از اعلام اینکه تو مدینه خونه ها در نداشتن چون چوبل نبوده ؟؟؟؟؟؟؟
خونه علی ع که گفتین نه درب داشته نه سقف ؟؟؟
فرمودید علی و عمر با هم شام طاس کباب خوذدن که البته درستش تاس کبابه ؟؟؟؟؟
حالا هم رکه میگی بین مردم شایعه راه افتاده بوده اونهم ۱۴۰۰ سال پیش اونهم بر علیه علی ع ؟؟؟؟؟؟
و یک عالمه از این اطلاعات که ادم تا یکجایی نباشه نمیتونه بگه اونهم ماله ۱۴۰۰ سال پیش
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 1509
#309
Posted: 2 May 2013 18:27
روايات تحريف قران در نزد تشیع متواتر است
تواتر روایتهای تحریف قرآن نزد شیعه به اندازه روایتهای امامت هست
تحریف وناقص بودن قرآن یکی از عقاید بلاشک شیعیان است وبه قول نعمت الله جزائری علمایی هم که گفتن قرآن تحریف نشده از ترس یا مصالح دنیوی هست .
شیعه برای رهایی از این رسوایی چندتا روایت نقل می کند که سوره بقره زمان پیامبر اینقدر آیه دارد ولی در قرآن الان اینقدر نیست بعد می گویند ببینید شما اهل سنت هم می گویید قرآن تحریف شده
بخواهیم از شما روایت در مورد تحریف بیاوریم یکی دوتا نیست به هزار می رسد وبه قول جزائری روایتهای تحریف بیش از دو هزار است من روایت نمی گذاریم تا بگویید ضعیف هست من اعتراف عالم می گذاریم ، علامه مجلسی که معروف هست شخصی که علمای شما درموردش گفتند "اگردین شیعه را دین مجلسی بنامیم بجاست" این علامه بلا منازع می گوید روایتهای تحریف قرآن متواتر هستند و تنها به این قول بسنده نمی کند ودر ادامه می گوید
که روایتهای تحریف قرآن کمتر از روایتهای امامت نیست!!! یعنی شما هرقدر روایت در مورد امامت داشته باشید به همون اندازه هم در مورد تحریف روایت هست برای فرارراهی نیست جز بگویید روایتهای امامت به اندازه تعداد انگشتان هم نیستند
اینم متن عربی کلام مجلسی برای اهل تحقیق
مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول؛ ج12، ص: 525
الحديث الثامن و العشرون
و لا يخفى أن هذا الخبر و كثير من الأخبار الصحيحة صريحة في نقص القرآن و تغييره، و عندي أن الأخبار في هذا الباب متواترة معنى، و طرح جميعها يوجب رفع الاعتماد عن الأخبار رأسا بل ظني أن الأخبار في هذا الباب لا يقصر عن أخبار الإمامة فكيف يثبتونها بالخبر.
اصفهانى، مجلسى دوم، محمد باقر بن محمد تقى، مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، 26 جلد، دار الكتب الإسلامية، تهران - ايران، دوم، 1404 ه ق
[imgs= ][/imgs]
ویرایش شده توسط: rostam91