انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 42 از 54:  « پیشین  1  ...  41  42  43  ...  53  54  پسین »

شیعه مذهب واقعی یا مذهب ایرانی؟


مرد

 
ametis: بله در قران خمس مطرح شده
تمام شد و رفت
واسه اهل سنتی که ادعای اینو داره که به کتاب خدا عمل میکنه همین کفایت میکنه
     
  
مرد

 
shakaat: واسه اهل سنتی که ادعای اینو داره که به کتاب خدا عمل میکنه همین کفایت میکنه

واقعا افرین

ولی


اینجا صرف نمیکنه

چون باید پول بدهند تا به ذوی القربی پیامبر کمک بشه

اینها اگر میخواستن بدهند که فدک رو نمیگرفتن ...اصل بر عداوت اهل سنت و تلاش برای حذف نقش اهل بیت در اسلام است

علیرغم همه حرفها

تاریخ و رفتارهای آل ابوسفیان و بنی امیه نشاتن از دشمنی و کینه بزرگ اونها نسبت به اولاد علی ع و علویان است

قرنها کشتار و ظلم و ستم بر علیه علویان فقط به جرم ارادت به علی ع . و اولاد او قابل تحریف و حذف نیست
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: نشاتن از دشمنی و کینه بزرگ اونها نسبت به اولاد علی ع و علویان است
از دشمنی عجیب و غریب اینا با آل علی همین فک کنم کفایت کنه که معتقد هستند
جناب ابوطالب مشرک از دنیا رفتند ولی ابوسفیان ملعون و معاویه مکار و عمروعاص حیله گر مسلمان از دنیا رفتند
و الان تو بهشت دارن صفا میکنن
     
  
مرد

 
shakaat: ametis
rostam91
یه سوال؟
آیا اسمی از خمس در مصحف شریف آورده شده است؟
shakaat: تمام شد و رفت
واسه اهل سنتی که ادعای اینو داره که به کتاب خدا عمل میکنه همین کفایت میکنه
آقای شاکت ! چی تموم شد؟
شما یه بار قرآن رو باز کن و سوره انفال رو بیار، در آیه ۳۹ اینطور میاد که:
سوره أنفال آيه 39
‏متن آيه : ‏
‏ وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّه فَإِنِ انتَهَوْاْ فَإِنَّ اللّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ بَصِيرٌ
‏ترجمه : ‏
‏و با آنان پيكار كنيد تا فتنه‌اي باقي نماند ( و نيروئي نداشته باشند كه با آن بتوانند شما را از دينتان برگردانند ) و دين خالصانه از آن خدا گردد ( و مؤمنان جز از خدا نترسند و آزادانه به دستور آئين خويش زيست كنند ) . پس اگر ( از روش نادرست خود ) دست برداشتند ( و اسلام را پذيرفتند ، دست از آنان بداريد ، چرا كه ) خدا مي‌بيند چيزهائي را كه مي‌كنند ( و كيفرشان مي‌دهد ) .‏

در آیه بعدی خداوند می فرماید:
سوره أنفال آيه 40
‏متن آيه : ‏

‏ وَإِن تَوَلَّوْاْ فَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَوْلاَكُمْ نِعْمَ الْمَوْلَى وَنِعْمَ النَّصِيرُ
‏ترجمه : ‏
‏و اگر پشت كردند ( و به روي‌گرداني خود از حق و آزار مؤمنان ادامه دادند ) بدانيد كه ( شما تحت سرپرستي خدا قرار داريد و ) خداوند سرپرست شما است و او بهترين سرپرست و بهترين ياور و مددكار است
و در آیه ۴۰ که اسم خمس اومده:
سوره أنفال آيه 41
‏متن آيه : ‏

‏ وَاعْلَمُواْ أَنَّمَا غَنِمْتُم مِّن شَيْءٍ فَأَنَّ لِلّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ إِن كُنتُمْ آمَنتُمْ بِاللّهِ وَمَا أَنزَلْنَا عَلَى عَبْدِنَا يَوْمَ الْفُرْقَانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ وَاللّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
‏ترجمه : ‏
‏( اي مسلمانان ! ) بدانيد كه همه غنائمي را كه فراچنگ مي‌آوريد ، يك پنجم آن متعلّق به خدا و پيغمبر و خويشاوندان ( پيغمبر ) و يتيمان و مستمندان و واماندگان در راه است . ( سهم خدا و رسول به مصالح عامّه‌اي اختصاص دارد كه پيغمبر در زمان حيات خود مقرّر مي‌دارد يا پيشواي مؤمنان بعد از او معيّن مي‌نمايد . بقيّه يك پنجم هم صرف افراد مذكور مي‌شود . چهار پنجم باقيمانده نيز ميان رزمندگان حاضر در صحنه تقسيم مي‌گردد . بايد به اين دستور عمل شود ) اگر به خدا و بدانچه بر بنده خود در روز جدائي ( كفر از ايمان ، يعني در جنگ بدر ، روز هفدهم ماه رمضان سال دوم هجري ) نازل كرديم ايمان داريد . روزي كه دو گروه ( مؤمنان و كافران ) روياروي شدند ( و با هم جنگيدند ، و گروه اندك مؤمنان ، بر جمع كثير كافران ، در پرتو مدد الهي پيروز شدند ) و خدا بر هر چيزي توانا است .‏
این تا ایجا در مورد جنگ بود، حالا آیه بعدی:
سوره أنفال آيه 42
‏متن آيه : ‏

‏ إِذْ أَنتُم بِالْعُدْوَةِ الدُّنْيَا وَهُم بِالْعُدْوَةِ الْقُصْوَى وَالرَّكْبُ أَسْفَلَ مِنكُمْ وَلَوْ تَوَاعَدتَّمْ لاَخْتَلَفْتُمْ فِي الْمِيعَادِ وَلَكِن لِّيَقْضِيَ اللّهُ أَمْراً كَانَ مَفْعُولاً لِّيَهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَن بَيِّنَةٍ وَيَحْيَى مَنْ حَيَّ عَن بَيِّنَةٍ وَإِنَّ اللّهَ لَسَمِيعٌ عَلِيمٌ
‏ترجمه : ‏
‏( به ياد آوريد ) زماني را كه شما در طرف نزديكتر ( به مدينه منوّره ) بوديد ( و باران فقط در آنجا باريد و زمين را سفت گردانيد ) آنان ( يعني دشمنان ) در طرف دورتر مستقرّ بودند ( و آب در اختيار نداشتند و زمين آنجا سست بود و باراني هم به خود نديد ، و لذا قدمها بدان فرو مي‌رفت ) و كاروان ( قريشيان به سرپرستي ابوسفيان كه شما در تعقيب آن بوديد ) در مكان پائين‌تري از شما قرار داشت . اگر با همديگر وعده ( جنگ ) مي‌داديد ( قريشيان به خاطر هراس از شما مؤمنان ، و شما مؤمنان به سبب كمي خود و فراواني دشمنان ) به وعده خود وفا نمي‌كرديد ، وليكن ( بدون وعده قبلي و ميل قلبي با يكديگر روياروي شديد ) تا خداوند كاري را تحقّق بخشد كه مي‌بايست انجام گيرد ، و بدين وسيله آنان كه گمراه مي‌شوند با اتمام حجّت بوده و آنان كه راه حق را مي‌پذيرند با آگاهي و دليل آشكار باشد . بيگمان خدا بر هر چيزي توانا است ( و او بود كه گروه اندك مسلمانان را پيروز و گروه فراوان كافران را شكست داد ) .‏

باز در مورد جنگ و آیه بعدی اون باز هم جنگ و هیچ جا اشاره ای به کارهای عادی و درآمدهای دیگه مردم نداره!!!!
پس در کتاب شریف از خمس در مورد غنایم جنگی بکار رفته حالا تشیع برداشتش از کدوم آیه قرآنه که میگه خمس در مکاسب و درآمدهای عادی مردم هم هست؟
در زمان خلفا هم همین بوده و بیت المال مسلمین بسیار پر بوده بخاطر جنگهائی که با ایران و مصر و روم انجام دادن ولی الآن جنگی نیست
البته اهل سنت معتقده خمس مشمول گنج هم میشه چون گنج هم غنیمته که یک نفر از اندوخته دیگران بدست میاره و زحمت و تلاش خودش نیست( منظور از زحمت خودش یعنی بوجود آورنده اون ثروت خودش نیست نه ایمکه برای پیدا کردنش زحمت نکشیده باشه)
برای همین اهل سنت خمس نمیگیرن و گرنه در اهل سنت هم کسی از پول بدش نمیاد سید و سادات هم که ماشاءالله زیاده، حتی خلفای عباسی هم میتونستن از این کلمه خمس اگه به تعبیر شیعه معتقد بودند پول وافری بدست بیارن و بر ثروتشون بیافزایند.
فکر کنم این کلیپ همه چیز رو توضیح میده:http://www.youtube.com/watch?v=nYG81zQ3AE8
     
  
مرد

 
ametis: اصل بر عداوت اهل سنت و تلاش برای حذف نقش اهل بیت در اسلام است
برای همین علی رو بعنوان خلیفه چهارم و حسن رو بعنوان خلیفه پنجم انتخاب کردیم؟
     
  
مرد

 
rostam91: برای همین علی رو بعنوان خلیفه چهارم و حسن رو بعنوان خلیفه پنجم انتخاب کردیم؟

برای همین علی رئ تنها گذاشتید و بجای حمایت از ادشمنان جنگی او یعنی عایشه و معاویه رو گرامی میدارید برای همین به اجتهاد علی باور نداشتید و ابو موسی اشعری رو حکم کردید و با ساده لوحی خلافت رو واگذار کردید

برایهمین حسن ع رو انچنان تنها گذاشتید که مجبور به صلح شد و با خنجر رانم پای حضرت رو زخمی کردید و بعد از همه اینها اورا مذل المسلمین خواندید

این به خلافت رسوندنها برای حفظ منافع خودتون به شیوه عمر بود ولی وقتی عدل علی و حسن رو دیدید قبول نکردید و مثل طلحه و زبیر وقتی علی ع اونها رو به مقام نرسوند با عایشه متحد و بر علیه او شوریدید

بهانه خون عثمان رو همن کسانی کردند که خود جزو کشندگان عثمان بودند وگرنه علی ع که مدافع عثمان بود خودتون نوشتید انچنان دفاع کرد علی و فرزندانش از عثمان که نزدیک بود امام حسن شهید بشه

پس چرا خونحواهی عثمان رو از علی کردید و جنگ کردید

برای همین حتی یکسال علی را راحت از جنگ نگذاشتید که به امور مملکت برسد

برای همین معاویه که علی را در منابر لعن میکرد رو میستائید ولی ما شیعه رو بخاطر لعن بر معاویه می آزارید

برای همین ها
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
rostam91: باز در مورد جنگ و آیه بعدی اون باز هم جنگ و هیچ جا اشاره ای به کارهای عادی و درآمدهای دیگه مردم نداره!!!!

در مورد جن گباشه یا نه

جالبه که بگیم خدا نمیدونسته بعدها مسئله غنیمت در جنگ منتفی میسشه

لذا برای ذوی القربی که البته اهل بیت فقط میسن نه دیگری همونها که پیامبر در حدیث کسا فقط اونها رو اهل بیت خود معرفی کرد

و برای مساکین و ابن السبل هیچ فکری نکرده و اجازه داده اونها از گرسنگی تلف بشن
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: برای همین علی رئ تنها گذاشتید و بجای حمایت از ادشمنان جنگی او یعنی عایشه و معاویه رو گرامی میدارید برای همین به اجتهاد علی باور نداشتید و ابو موسی اشعری رو حکم کردید و با ساده لوحی خلافت رو واگذار کردید
علی و عایشه و معاویه همه از اصحاب رسول الله بودند و همگی اونها رو گرامی میداریم و در کارهای خطائی ک کردند هم براشون طلب آمرزش داریم در جریان جنگ جمل حق رو به علی میدیم و میگیم که عایشه مرتکب اشتباه شده ولی در مقام لعن و نفرین هم بر نمی آییم چون پیامبر ما به ما آموزش داده که دهانمان رو به کلمات زیبا آراسته کنیم نه لعن و نفرین ametis: برایهمین حسن ع رو انچنان تنها گذاشتید که مجبور به صلح شد و با خنجر رانم پای حضرت رو زخمی کردید و بعد از همه اینها اورا مذل المسلمین خواندید
اینم نظر ما در مورد حسن بن علی و صلح با معاویه
مصالحه میان حسن و معاویه رضی الله عنهما

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت حسن رضی الله عنه وقتی عدم حمایت مردم عراق را از خود و تفرقه و هرج و مرج آنان را ملاحظه نمود، تصمیم گرفت با معاویه از راه مصالحه وارد شود، و به همین خاطر نامه‌ای را برای او فرستاد!

معاویه نیز از پیشنهاد صلح حضرت حسن استقبال نمود!

امام بخاری موضوع مصالحه میان حسن بن علی و معاویه را و کنار رفتن حضرت حسن را از مقام خلافت به نفع معاویه در جهت ایجاد وحدت میان مسلمانان، به تفصیل آورده است!

حسن بصری می‌گوید : حسن بن علی رضی الله عنه از معاویه و عمروبن عاص در حالی که مردان جنگاور و ورزیده‌ای آنان را همراهی می‌کردند – استقبال نمود!

عمروبن عاص به معاویه گفت : من جنگاورانی را می‌بینم که تا امثال خود را به قتل نرسانند، به پشت سر را نگاه نمی‌کنند!

معاویه گفت : سوگند به خداوند، هم اینها و هم آنان از بهترین مردان و جنگاوران هستند! اگر یکدیگر را به قتل برسانند، چه کسی جای آنان را پر خواهد کرد، و از خانواده و همسرانش نگهداری خواهد نمود؟ و ما چه جوابی برای آنان خواهیم داشت!؟

معاویه عبدالرحمن بن سمره و عبدالله بن عامر را، که هر دو قریشی و از عشیره عبدشمس بودند، برای ملاقات با حضرت حسن فرستاد و به ایشان گفت : نزد حسن بن علی بروید! و با او گفتگو کنید و از خواسته‌هایش مطلع شوید و پیشنهادیتان را با او در میان بگذارید!

آنان نزد حسن بن علی رفتند با او گفتگو و تبادل نظر پرداختند!

حضرت حسن رضی الله عنه به آنان فرمود : برای ما فرزندان عبدالمطلب همین اندازه که تا کنون متحمل شده‌ایم کافی است! و باید به این خونریزی و برادرکشی پایان داد!

آنان به او گفتند : معاویه فلان و فلان پیشنهاد را با تو در میان گذاشته و از تو می‌خواهد که پیشنهادهایت را با ما مطرح کنی تا آنها را با او در میان بگذاریم!

حضرت حسن گفت : چه ضمانتی وجود دارد، که پیشنهادهای من مورد موافقت او قرار بگیرد!

گفتند : ما آنها را برای تو تضمین می‌کنیم!

حضرت حسن رضی الله عنه هر مطلبی را که می‌فرمود، مورد موافقت ایشان قرار می‌گرفت! و در نهایت کار حسن بن علی و معاویه به صلح و آشتی انجامید!

حسن بصری راوی رویداد می‌گوید : از ابابکره – نفیع بن حارث رضی الله عنه شنیدم که می‌گفت : رسول خدا را بر روی منبر دیدم که حسن بن علی در کنار او نشسته بود، و گاهی مردم و گاهی حسن را نگاه می‌کرد و می‌فرمود:

«فرزندم حسن! آدم بزرگواری است! و امیدوارم که خداوند او را وسیلة ایجاد صلح و آشتی در میان دو گروه بزرگ از مسلمانان بگرداند!( البدایة والنهایة : ج 8 ص 17 ) »

این حدیث نیز یکی دیگر از نشانه‌های صحت نبوّت رسول خدا صلی اله علیه وسلم می‌باشد! زیرا رسول خدا در آن بزرگواری و گذشت حضرت حسن و نقش او در ایجاد مصالحه میان مسلمانان خبر داده بود!

مفهوم این حدیث در سال چهل و یک هجری بود که روی داد و حضرت حسن عامل ایجاد آشتی میان اهل عراق و اهل شام گردید و همه در مورد فرمانروایی معاویه اتفاق پیدا کردند!

در ماه ربیع‌الأول سال چهل و یک هجری بود که حضرت حسن بن علی رضی الله عنه به نفع معاویه بن ابی‌سفیان از مقام خلافت کنار رفت.

مدت خلافت حضرت حسن شش ماه بود، و از ماه رمضان سال چهل تا ربیع‌الأول سال چهل و یک هجری ادامه پیدا کر و با این شش ماه خلافت او مقطع زمانی سی ساله خلافت راشدین – که رسول خدا صلی اله علیه وسلم خبر داده بود، پایان یافت!

سفینه از رسول خدا صلی اله علیه وسلم روایت نمود که، فرموده است : «پس از من خلافت – بر پایة هدایت و روال شریعت – سی سال است، و پس از آن به پادشاهی تبدیل می‌شود.»

حضرت ابوبکر صدیق رضی الله عنه در ماه ربیع‌الأول سال یازدهم هجری به عنوان جانشین رسول خدا برگزیده شد و حضرت حسن بن علی رضی الله عنهم در ماه ربیع‌الأول سال چهل و یک هجری از مقام خلافت استعفا داد!

این حدیث نیز یکی دیگر از دلایل صحت نبوّت رسول خداست زیرا با استعفای حضرت حسن به نفع معاویه عملاً و به صورت دقیق سی سالی خلافت مشروع که رسول خدا از آن خبرداده بود، پایان پذیرفت. و مقطع فرمانروایی و پادشاهی آغاز گردید!

آخرین خلیفه و اولین پادشاه

معاویه رضی الله عنه گاهی راجع به خود می‌گفت : من آخرین خلیفه و اولین پادشاه هستم!( البدایة والنهایة : ج 8 ص 16)

قبل از آنکه حضرت حسن رضی الله عنه از مقام خلافت کناره‌گیری نماید، یکی از فرماندهان سپاه ایشان به نام ابوالعریف می‌گوید: ما در پیشاپیش سپاه حضرت حسن و دوازده هزار نفر بودیم! و همه ما عزم خود را برای رویارویی با اهل شام جزم کرده بودیم، وقتی شنیدیم حضرت حسن از مقام خلافت استعفا داده و راه مصالحه را در پیش گرفته از شدت خشم آرام و قرار خود را از دست دادیم!

وقتی حسن بن علی به کوفه بازگشت، یکی از افراد ما به نام ابوعامر گفت : السلام‌علیک یا مذل‌ المؤمنین!؟

حضرت حسن فرمود : اینگونه سخن مگو! من هیچ اهل ایمانی را خوار و ذلیل نکرده‌ام! حقیقت مطلب این است که من نخواستم بر سر پادشاهی و ملوکیت با آنان بجنگم!( البدایة والنهایة : ج 8 ص 19)

پس از آنکه در ماه ربیع‌الأول سال چهل و یک هجری حضرت حسن و معاویه مصالحه کردند، مردم شام با معاویه به عنوان فرمانروای مسلمانان موافقت کردند و دیگر ممالک نیز راه اطاعت از او را در پیش گرفتند!

همچنان که قبلاً نیز گفته شد، قبل از استعفای حضرت حسن از خلافت، معاویه والی و حاکم شام و تعدادی دیگر از ممالک بود و خلیفه و امیرالمؤمنین به شمار نمی‌آمد! و با این اوصاف خود را به مردم معرفی نمی‌کرد و از مردم نمی‌خواست برای خلافت یا امیرالمؤمنین بودن با او دست بیعت بدهند! زیرا خلیفه و امیرالمؤمنین ابتدا حضرت علی و پس از او فرزندش حسن رضی الله عنهم بود!

اما پس از مصالحه با حضرت حسن و کنار رفتن او از مقام خلافت، معاویه عملاً و با اتفاق اکثریت مردم فرمانروای مسلمانان گردید!

به همین علت بود که سال چهل و یک هجری را سال «وحدت» نامیدند! زیرا در آن سالس تفرقه و پراکندگی تقریباً پایان یافت و اکثریت قاطع مردم به فرمانروایی معاویه تسلیم شدند!

معاویه وارد شهر کوفه شد و مردم آن با او دست بیعت دادند، او مغیره‌بن شعبه را والی آن شهر گردانید!

پس از مدتی حسن و حسین و خانواده حضرت علی رضی الله عنهم کوفه را ترک کرده و راهی مدینه شده و در آنجا اقامت گزیدند!

از خداوند رحیم و رحمن خواهانیم همه اصحاب و یاران رسول خدا صلی اله علیه وسلم و در پیشاپیش ایشان خلفای راشدین را مشمول رحمت و رضایت خویش قرار دهد! آمین!

وصلی الله وسلم علی نبینا محمد وعلی آله وصحبه أجمعین
     
  
مرد

 
ametis: برای همین حتی یکسال علی را راحت از جنگ نگذاشتید که به امور مملکت برسد
علی بن ابی طالب رضی الله عنه اونچه در توان داشت انجام داد اما نتونست بمانند خلفای قبل مخصوصا دو خلیفه اول مملکت اسلامی رو به سامان برسونه، میخواهی قبول کنی یا نه به خودت مربوطه
ametis: برای همین معاویه که علی را در منابر لعن میکرد رو میستائید ولی ما شیعه رو بخاطر لعن بر معاویه می آزارید

برای همین ها
اینها تراوشات فکری آخوندهاست که تو گوش شما خوندن و روایات دروغی که به ائمه اطهار و دیگران نسبت دادید ametis: جالبه که بگیم خدا نمیدونسته بعدها مسئله غنیمت در جنگ منتفی میسشه
مسئله غنیمت منتفی شده؟ کی گفته؟ ametis: لذا برای ذوی القربی که البته اهل بیت فقط میسن نه دیگری همونها که پیامبر در حدیث کسا فقط اونها رو اهل بیت خود معرفی کرد

و برای مساکین و ابن السبل هیچ فکری نکرده و اجازه داده اونها از گرسنگی تلف بشن
اولا قرار نیست اونها بشینن تو خونه و بخاطر سید بودن نون مفت بخورن در ثانی قوانین اسلام همچنان پابرجاست
هنوز داستان عملیات مرصاد رو نخوندی که سربازان ایرانی روی جسد زنان مرده مجاهدین خلق افتاده بودن و بهشون تجاوز میکردن
انگشت دست اونها رو که باد کرده بود میبریدن تا انگشتر رو در بیارن؟ اینها رو نخوندی چون فقط فیلم مهاجر و پرواز در نیمه شب رو دیدی و ماجراهای روایت فتح
اینها غنیمت جنگی بود که سربازان ایرانی بدست میاوردن و خمسش رو هم ندادن
     
  
مرد

 
rostam91: ولی در مقام لعن و نفرین هم بر نمی آییم چون پیامبر ما به ما آموزش داده که دهانمان رو به کلمات زیبا آراسته کنیم نه لعن و نفرین
پیامبر روزی خرما میخورد و مردی فرزندش را اورده بود تا پیامبر نصیحتش کند که کمتر خرما لخورد و حضرت چون خودشان در حال خوردن خرما بودند اوی را نصیحت نکردند و فرمودند زمان دیگری بیاید

حال چگونه است که پیامبر خودش به همراه خدا برخی را لعن کرده اند و حال مارا از لعن نهی فرمودند

همه مردمان (الناس اجمعين) :
1- إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَمَاتُوا وَهُمْ كُفَّارٌ أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ
سوره بقره آيه 161
کسانی که کافر شدند و در حال کفر مردند لعنت خدا و فرشتگان و تمام مردم بر آنان باد.
2- وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ * أُولَئِكَ جَزَاؤُهُمْ أَنَّ عَلَيْهِمْ لَعْنَةَ اللَّهِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ
سوره آل عمران آيات86 و 87
و خداوند قوم بيدادگر را هدايت نمی کند ؛ آنان سزايشان اين است که لعنت خدا و فرشتگان و مردم همگی بر آنان است .



یعنی خدا خودش آموزش ندیده که لعن نکنه


در مورد صلح امام حسن شیعه معتقد است

امام خلیفه بر حق مسلمین و نیز منصوب از سوی پیامبر بود لکن معاویه بر او ظلم کرد و خروج نمود که این عمل خود جای بحث فراوان دارد

از نظر عامه علما خروج بر خلیفه مسلمین مستوجب مرگ است اما اهل سنت در این زمینه سکوت میکنند

معاویه بر طبل جنگ کوبید و امام حسن نیز لشگر اراست و به مقابله رفت لکن مردم همیشه منافق کوفه خود را به معاویه فروختند و یک به یک سرداران حضرت وی را ترک کرده و به معاویه پیوستند

برخی نیز جاسوس بوده و در میان لشگر ماندند و چون به جنگ نزدیک شد بنای تفرقه گذاشتند تا جایی که امام حتی یک تن مطمئن جز خود و برادرانش نداشت

جمعی از جاسوسان معهاویه خواستند حضرت را ترور کنند

روحیه لشگر چون اینگونه شد سرداران منافق بنای صلح گذاشتند که ابتدا امام نپذیرفت لکن به او گفتند یا به امر ما در میایی یا تورا به زور به این امر وادار میکنیم حتی اگر لازم باشد تو را میکشیم

امام چون اینگونه دید با شرایطی پذیرفت

لکن همان کسانی که وی را مجبور به صلح نمودند وی را مضل المسلمین حواندند
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
صفحه  صفحه 42 از 54:  « پیشین  1  ...  41  42  43  ...  53  54  پسین » 
مذهب
مذهب

شیعه مذهب واقعی یا مذهب ایرانی؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA