ارسالها: 469
#51
Posted: 11 Nov 2012 16:54
امامت ۵
دهم: { وَهُمْ رَاكِعُونَ } به معنی خضوع کنندگان برای پروردگارشان و مطیعان اوامرش است. رکوع در اصل لغت به معنی خضوع است. ثعلب میگوید:
الركوع الخضوع، ركع يركع، ركعاً وركوعاً: طأطأ رأسه
رکوع به معنای خضوع است. رکع یرکع، رکعا و رکوعا یعنی: سرش را پایین آورد و خاضع شد.
راغب اصفهانی میگوید:
الرکوع، الانحناء، فتارة یستعمل فی الهیئة المخصوصة فی الصلاة کما هی، و تارة فی التواضع و التذلل، إما فی العبادة، و إما فی غیرها، و کانت العرب تسمی من آمن بالله و تعالی و لم یعبد الاوثان راکعا، و تقول: رکع فلان لکذا و کذا إذا خضع له.
رکوع به معنای انحناء است. گاهی برای حالت مخصوصی در نماز به کار برده میشود همانطور که معلوم است، و گاهی برای تواضع و اظهار تذلل و خواری به کار میرود. چه در عبادت و چه در غیر عبادت. و عرب کسی را که به خدا ایمان آورده و بتها را نپرستیده، راکع میگوید و میگوید: فلانی برای فلان چیز خضوع کرد... نگاه کنید به ماده رکع در لسان العرب ، وتاج العروس ، وأساس البلاغة.
به این معنی در قرآن باز هم به کار رفته. مثلا در این قول خداوند: { وَارْكَعِي مَعَ الرَّاكِعِينَ }
چون که در نماز کسانی که قبل از ما بودند رکوع نبوده و نیز در این قول خداوند: {وَخَرَّ رَاكِعًا}
آلوسی میگوید:
فقوله تعالى {وَهُمْ رَاكِعُونَ } أى أنهم يقيمون الصلاة ويؤتون الزكاة في حال الركوع، وهو الخشوع والإخبات والتواضع لله. روح المعاني، للألوسي (6/168)
و هم راکعون یعنی آنها نماز میخوانند و زکات میدهند در حال رکوع که همان خشوع و تسلیم و تواضع برای خداست.
يازدهم: آمدن آیه با فعل مضارع دلالت بر این دارد که آیه ی کریمه اصلا اشاره به حادثه ای نمیکند که رخ داده و تمام شده. بلکه دلالت بر دوام و استمرار دارد. یعنی صفات مومنین و طبیعت آنها این است که نماز میخوانند و زکات میدهند در حالیکه خشوع و خضوع دارند. اصلا چنین معنایی از آیه گرفته نمیشود و صحیح هم نیست گرفته شود که صفات مومنین این باشد که همیشه در حالت رکوع زکات بدهند...
دوازدهم: فرموده ی خداوند { الذین } با صیغه جمع آمده و این بر علی که مفرد است صدق نمیکند. اگر گفته شود که منظور از صیغه جمع در اینجا برای تعظیم و بزرگداشت و احترام است، میگوییم: آیا این عاقلانه است که خداوند خودش را با صیغه مفرد ذکر کند. سپس بعد از خودش، رسول الله صل الله علیه وسلم را نیز با صیغه مفرد ذکر کند. آن وقت نوبت علی که رسید، برای تعظیم و احترام او، صیغه جمع به کار برد. {مَا لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُونَ}؟
سپس این قول، خلاف اصل و ظاهر لفظ است و مخالفت اصل و ظاهر کلام بدون هیچ قرینه ای، یک تحکّم باطل است و هیچ دلیل به غیر از ظن و گمان ندارد و ظن و گمان در اصول مردود و غیر قابل قبول است.
ادامه دارد
ویرایش شده توسط: mahmudkhm
ارسالها: 2554
#56
Posted: 13 Dec 2012 11:10
mahmudkhm: خوب دیقت کن سفارش شده مخالفینت رو اگه تونستی دیوار روشون خراب کن یا در آب غرقشون کن بشرطی که تو رو نبینند!
ناصبی دشمن شیعه است از زمان خوارج هم بودن و فتوا دارن که اگه ۳ تا شیعه رو گردن ببری به بهشت میرن و اخیرا فتوا دادن اگه یک شیعه رو هم بکشید بهشت بر شما واجب است لذا دشمنمان را چه کنیم صبر کنیم بیاید و ما را بکشد شما چه انتظاری داری در ان زمان هم شیعیان تحت فشار بودند برای همین گفته در پنهانی دشمنان خونی خود را بکشید
بعد هم دیوار خراب کردن و غرق کردن با کار ابو لولو قابل قیاس نیست
mahmudkhm: بالاخره خلافت سنی ها رو قبول کرد!پس یادت باشه اونجا سنی ها از علی حمایت کردند چون شیعه ای نبود اینو گفتم که بعد نگی سنیها همه بر ضد علی بودند و هستند!
یاران علی کم بودند چه میکرد مجبور بود قبام کند ضونا سنیها علی ع را دوست نداشتند و مجبور بودند برای خلافت و تمام دشمنیها را از ترک جنگ و خیانت به علی ع روا داشتند خال المومنین شما بود که با او جنگ کرد و ام المومنین شما بود که بر علیه او قیام کرد اینها چه دوستانی بودند اما سیاست علی ع همون چند تا شیعه رو امروز بالغ بر ۲۰۰ میلیون کرده اگه نسبت بگیری در اون زمان ۵ درصد هم شیعه نیودن اما الان بیست درصد شیعه وجود داره
mahmudkhm: من دارم براش جوش میزنم یا شیعه که میگه : فدک غصب شد فدک غصی شد!
نا از این داستانها عبرت میگیریم که طرفدار ظالم نباشیم و بدانیم دشمن خدا کیست تا از او تبری بجوییم و گرنه خود علی ع میداند چکار کند و چگ.نه قصاص نماید
شما هر روز بهانه ای برای حذف گناهان و خطاهای خلفا و عایشه علم میکنید نه شیعه یکروز میگویید خانه علی در نداشت چون چوب گران بود فردا میگویید در و سقف نداشت چون روایت شده روز بعد نمیدانم چه میخواهید بگویید
mahmudkhm: من جواب تورو میدم وگرنه بارها قبل نوشتم خداوند گفته اونها امتهای قبل بودند و هر چی کردند برای خودشونه شما بفکر خودتون باشید!
احسنت شما حرف خودن رو بزن و من ماله خودم چرا جواب از چیزی که شما میگین مستند و قابل تحققیق نیست
mahmudkhm: میخواد یه چیزی نوشته باشه ، علی هم مزد شهادت فاطمه رو با موافقت ازدواج دخترش با عمر داد
عمر دایم بدنبال بهانه جویی برای از بین بردن خاندان نبوت بود و اعقابش هم همینطور
ازدواح دختر علی ع به زعم ما دروغ است و برای رفع اتهام عمر است اما اگر هم شده به دلیل حفط خاندان نبوت بوده و بهانه ندادن به دست خشن عمر
mahmudkhm: خوب با کدام عقل و منطق میشه پذیرفت ایشون تونسته ۲۴۱ خطبه ، خوب دقت کن خطبه! نه جمله رو چند صد سال بعد بدون کوچکترین دخل و تصرفی گرد آوری کنه؟ تازه مگر مسلم و بخاری به صدور مطالب خودشون ایمان نداشتند که همه رجال رو یکی یکی نوشتند؟ مگه آوردن اسناد روایات برای نویسنده هست یا خواننده؟ اینم شد دلیل شما آوردی؟
من اسنادش رو اوردم و اعتراف علمای شنا به صحت اون و اگه درست نیست چرا علمای شما بر اون شرح نوشته اند و علمای معاصر سنی تمجیدش کردن
ضمنا تو خودت الان یک خطبه بدون نقطه بگو یا بدون الف یا اگر میتونی به نغزی سخنان علی حرف بزن این خطبه ها مثله شعر در سیته مردم نقل سینه به سینه میشده و البته سند هم داره که گذاشتم
اینهم چند تا نمونه
مسعودی كه یكی از مورخین برجستهی قبل از سید رضی است در جلد دوم مروجالذهب میگوید: «در حال حاضر چهار صد و هشتاد و اندی خطبه از علی ـ علیه السّلام ـ در دست مردم است.»[3]
این در حالی است كه سید رضی فقط 241 خطبه را در نهجالبلاغه ذكر كرده است و نیز جاحظ گفته است: «خطبههای علی كرم الله وجهه مدون و محفوظ و مشهور بوده است».[4]
بنابراین حذف اسناد و مصادر از سوی سید رضی از آن رو است كه وی به صدور مطالب اطمینان داشته است؛ لذا در مواردی كه اعتماد نداشته، مصادر آن را ذكر كرده است به گونهای كه در مجموع از دوازده كتاب نام میبرد كه برخی از آنها از این قرار است:
1. جاحظ در«البیان و التبیین».
2. مبرد در«المقتضب».
3. سعید بن یحیی اموی در«المغازی».
4. واقدی در«الجمل».
5. ابی جعفر اسكافی در«مناقب امیر المؤمنین».
6. ابن جریر طبری«التاریخ».[5]
================================
[3] . ر.ك: سبحانی، جعفر، حوار مع الشیخ صالح بن عبدالله الدرویش، ص 16.
[4] . حسینی، جعفر، ص 46 به نقل از البیان و التبیین، ج 1، 83.
[5] . ر.ك: سبحانی، جعفر، حوار، ص 30، 32.
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#58
Posted: 13 Dec 2012 22:53
mahmudkhm: عزیزم اولا این روایت که میگی هر کی شیعه رو بکشه میره بهشت رو بیار!
دوایت نیست دوست من فتوا است
mahmudkhm: سوما ناصبی دشمن شما ، مگه باید از پشت و ناجوانمردانه بکشیش یا اگه دیدی به دیوار تکیه داده ، دیوار روش خراب کنی ، بنازم به منطق!
یوتوب رو نگاه کن ناصبی ها میرن یک شیعه بیچاره رو اسیر میکنن بعد سرشو میبرن گوش تا گوش و الله و اکبر هم کیگن بعدشم با دست خون الود دعا میکنن به این مضمون که خدایا این خون یک رافضی کافر و دشمن توست
حالا کدوم نامردیه
بعدشم از این احادیث تو کتاب ما و شما مثل چیز ریخته ما که عمل نمیکنیم تا حالا و بعد این هم کسی رو نه میکشیم نه اذیت
همین الان میگم اگه رضاع کبیر رو قبول داشته باشن با دوستای سنی ام برادر بشم پس چرا بکشمشون البته ما که قبول نداریم من حاضرم با ده تا
mahmudkhm: باز هم یادت نره باعث و بانی خلافت علی سنیها بودند نه شیعیان اما این شیعیان کوفه بودند که به علی و پسرش خیانت کردند!
کوفی ها شیعه بودن
شیعه به زبون نیست من شیعه ام امام زمانم بگه الان چونم رو فداش میکنم پس اونها که نکردن و نامردی کردن یقینا سنی بودن
mahmudkhm: چاره ای جز انکار براتون نیست!
پس عمر به حفظ خاندان نبوت کمک کرد!
هیتلر هم کارای خوب کرد
مغول هم کارای خوب کردن
خیلی وقتها یک بازیگر پورن هم مبالغ زیادی صرف امور خیریه میکنه
.......دلیل نمیشه
mahmudkhm: برات گفتم مثل اینکه نگرفتی !
چرا برادرم .......ما به سید رضی اعتماد داریم حرفشم سنده شما جوش نزن منکه میدونم قبول نداری خوب نداشته باش
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 150
#59
Posted: 13 Dec 2012 23:02
mohan1978: من اسنادش رو اوردم و اعتراف علمای شنا به صحت اون و اگه درست نیست چرا علمای شما بر اون شرح نوشته اند و علمای معاصر سنی تمجیدش کردن
ضمنا تو خودت الان یک خطبه بدون نقطه بگو یا بدون الف یا اگر میتونی به نغزی سخنان علی حرف بزن این خطبه ها مثله شعر در سیته مردم نقل سینه به سینه میشده و البته سند هم داره که گذاشتم
اینهم چند تا نمونه
مسعودی كه یكی از مورخین برجستهی قبل از سید رضی است در جلد دوم مروجالذهب میگوید: «در حال حاضر چهار صد و هشتاد و اندی خطبه از علی ـ علیه السّلام ـ در دست مردم است.»[3]
این در حالی است كه سید رضی فقط 241 خطبه را در نهجالبلاغه ذكر كرده است و نیز جاحظ گفته است: «خطبههای علی كرم الله وجهه مدون و محفوظ و مشهور بوده است».[4]
بنابراین حذف اسناد و مصادر از سوی سید رضی از آن رو است كه وی به صدور مطالب اطمینان داشته است؛ لذا در مواردی كه اعتماد نداشته، مصادر آن را ذكر كرده است به گونهای كه در مجموع از دوازده كتاب نام میبرد كه برخی از آنها از این قرار است:
1. جاحظ در«البیان و التبیین».
2. مبرد در«المقتضب».
3. سعید بن یحیی اموی در«المغازی».
4. واقدی در«الجمل».
5. ابی جعفر اسكافی در«مناقب امیر المؤمنین».
6. ابن جریر طبری«التاریخ».[5]
================================
[3] . ر.ك: سبحانی، جعفر، حوار مع الشیخ صالح بن عبدالله الدرویش، ص 16.
[4] . حسینی، جعفر، ص 46 به نقل از البیان و التبیین، ج 1، 83.
[5] . ر.ك: سبحانی، جعفر، حوار، ص 30، 32.
https://www.looti.net/11_3031_20.html#msg142156251
mohan1978: ناصبی دشمن شیعه است از زمان خوارج هم بودن و فتوا دارن که اگه ۳ تا شیعه رو گردن ببری به بهشت میرن و اخیرا فتوا دادن اگه یک شیعه رو هم بکشید بهشت بر شما واجب است
همين فتوي و مفتي كه آن را اعلام كرده بياوريد
تن آدمیت شریفست به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
اگر آدمی به چشمست و دهان و گوش و بينی چه میان نقش دیوار و میان آدمیت
خور و خواب و خشم و شهوت و جهل و ظلمت حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت
به حقیقت آدمی باش وگرنه مرغ باشد که همین سخن بگوید به زبان آدميت
ارسالها: 2554
#60
Posted: 13 Dec 2012 23:15
Sachme: همين فتوي و مفتي كه آن را اعلام كرده بياوريد
این دفعه اخره برای روشنگری و هدایتت به راه راست حدیث و فتوا میارم خودت برو سرچ کن دوستم
ضمنا انتظار داری همچین فتوایی رو بزارن تو اینتر نت
کافیه فیلمهاشون و اعمالشون رو ببینی
http://www.shia-news.com/fa/news/46016/%D8%B3%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87%E2%8 0%8C-%D8%AC%D8%B1%D9%85%E2%80%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87%E2%80%8C-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"