ارسالها: 572
#81
Posted: 13 Jan 2013 13:02
iraj_mirza: فاتح خیبر
داماد پیامبر
صاحب حدیث منزلت
خفته در بستر پیامبر
دوســـــــــــــــــــــــــــــــــت پیامبر
فاتح خندق
جز ۵ تن ال عبا
دروازه شهر علم
فروبرنده خشم
اولین ایمان اورنده به اسلام (مرد)
عالم به دین و صاحب ایمان کامل
و.........
معیار های تو برای یک جانشین اینهاست ؟
درست بخوانید,کتب مقدس کتب نیرومندی همواره برای درک کردن بیخدایست
ارسالها: 1329
#82
Posted: 13 Jan 2013 13:32
nimachi: معیار های تو برای یک جانشین اینهاست ؟
معیار شیعه برای جانشینی پیامبر سخن خود پیامبره هیچ ادم منطقی قبول نمیکنه که پیامبر در بزرگ ترین اجتماع مسلمونا وقتی میگه من کنت مولاه فهذا علی مولا یعنی مردم من میخوام با شما شوخی کنم و بگم علی دوست منه پس دوست شما هم هست.
مطمئنا میخواد بگه علی ولی و سرپرست شماست هرکس من مولای اویم علی مولای اوست
کسایی که دم از منطق میزنن این موقع ها معلوم میشه چقد طرفدار حق ان و چه قد مغرضانه برخورد میکنن و میخوان فقط شیعه رو محکوم کنن...
همه لات بازیات واسه مامانه بوده خون ریزیاتم که عادت ماهانه بوده
...
ارسالها: 2554
#83
Posted: 13 Jan 2013 14:10
slash00: مطمئنا میخواد بگه علی ولی و سرپرست شماست هرکس من مولای اویم علی مولای اوست
کسی دیگه در عالم هست که بگه سلونی قبل ان تفقدونی و پای حرفش هم بمونه
یک مورد در قضاوت و علم و مشورت از علی سراغ دارید که گفته بشه نمیدونم
رهبری جامعه بهتر نیست دست کسی باشه که عالم است و اشتباه نمیکنه و درمانده نمیشه اخه وقتی قراره کسی رهبر بشه چه بهتر دانا ترین اونها باشه اگر در راس امور ادم دانا باشه و مخصوصا دانا و عادل خیلی مشکلات رفع میشه
البته بالاترین سیاست همواره در دست معصومین ما بوده و اینکه به خلافت تمایلی نداشتند و خطبه علی هم نشان دهنده اونه
خلافت وقتی بر امام واجب میشه که مردم او رو درخواست کنند و حجت کنند تا امیرشان باشد و گرنه مقام امام اجل از خلیفه است و خلافت دنیوی و امامت معنوی است و قابل غصب نیست
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 508
#84
Posted: 13 Jan 2013 14:37
nimachi: معیار های تو برای یک جانشین اینهاست ؟
معیار شیعه سخنان و رفتار پیامبره ولی معیار اهل تسنن نمازه ابوبکره که با دلیل و سند ثابت کردم که کل قضیه زیر سواله چون تمام روایت ها رو از زبان پیامبر همسر ایشون که دختره ابوبکر هست نقل کرده و ده ها دلیل بر باطل بودن اون مثلا حضور خوده پیامبر در نمازی که ابوبکر رو پیشنماز قرار داده بود و.........
ولی معیارهای همسنگ اون معیارهای اهل سنت همین هاست که گفتم ولی بازم میگم هر جور حساب کنید علی (ع) سزاورار ترین شخص برای مسلمین بود تنها در زمان ایشون بود که عدالت برقرار شد و در زمان خلافت دیگران امثال طلحه و زبیر از بیت المال ثروتمند شدن و امثال معاویه به کار گرفته شدن کسی که یک شراب خوار و بوزینه باز را خلیفه مسلمین کرد
هر چه کمتر شود فروغ حیات / رنج را جانگدازتر بینی
سوی مغرب چو رو کند خورشید / سایه ها را درازتر بینی . . .
ارسالها: 2554
#85
Posted: 13 Jan 2013 15:12
آیه اولی الامر
«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأمْرِ مِنْکُمْ؛[41] ای کسانی که ایمان آورده اید خدا و رسول خدا و اولی الامر از خودتان را اطاعت کنید.»
فرمان به اطاعت مطلق از «اولی الامر» در کنار اطاعت رسول خدا (ص) دلیل بر این است که «اولی الامر» کسانی را شامل می شود که در ردیف رسول خدا(ص) یعنی جانشینان معصوم او هستند زیرا اطاعت مطلق در غیر مورد معصوم ممکن نیست.
فخر رازی در تفسیر آیه مذکور می گوید: منظور از اطاعت خدا و رسول به ترتیب اطاعت از کتاب و سنت است و در مورد «اولی الامر» می گوید: منظور اجماع امت است زیرا خداوند به طور قطع امر به اطاعت از اولی الامر نموده و این دلیلی قاطع بر عصمت اولی الامر است. زیرا اگر اولی الامر خطا کنند از طرفی هم خداوند نیز به اطاعت آنها امر کرده در نتیجه اجتماع امر و نهی در فعل واحد حاصل می شود و این هم محال است پس اولی الامر حتماً معصوم هستند.
از طرفی اطاعت از اولی الامر مشروط بر این است که ما به آنها دست یابیم و آنها را بشناسیم و چون در زمان ما شناخت امام معصوم و دسترسی به وی امکان ندارد پس مراد از اولی الامر اهل حل و عقد می باشند. کلمه اولی الامر جمع است در حالی که در هر زمانی یک امام معصوم وجود دارد. پس منظور از اولی الامر، امام معصوم نیست، هم چنین در آیه می فرماید، اگر اختلافی حاصل شد به خدا و رسول مراجعه کنید؛ اگر منظور از اولی الامر امام معصوم بود لازم بود، بیان کند که در صورت اختلاف به امام معصوم مراجعه کنید.[42]
[41]. نساء/ 59.
[42]. فخر رازی، ج 10، ص 149 – 148.
امام فخر رازی رو که اهل سنت ان شا اله قبول دارند همونکه تفسیر کبیر رو نوشته که بهش اعظم تفاسیر میگن
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#86
Posted: 13 Jan 2013 15:17
استناد به احادیث امام علی (ع)
فخر رازی بر این باور است که در نمازهای یومیه باید آیة «بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم» را به صورت جهر قرائت کرد و برای بیان نظریه خود به حدیث امام علی (ع) استناد می نماید. «کانَ علی بن ابیطالب (علیه السّلام) یقول: یا مَن ذکره شرفٌ للَّذاکرین؛[1] ای کسی که ذکرش موجب شرف برای ذکر کننده است» با توجه به این عبارت چگونه شایسته است برای انسان عاقل که آن را آهسته بخواند؟
فخر رازی سخن امام علی (ع) را بر دیگر اقوال ترجیح می دهد و این نشان دهنده آن است که به مقام علمی امام علی (ع) کاملاً واقف است.
فخر رازی درباره امام علی (ع) روایاتی نقل می کند که نشان از ایمان و اعتقاد وی به عظمت و فضیلت امام علی (ع) دارد. این روایات همچنین بیانگر آن است که امام علی (ع) الگوی نجات و هدایت است. «وَ مَن اقتدی فی دِینهِ بِعَلی بنِ اَبیطالِب فقَد اهتدی؛ هرکس در دینش به علی بن ابیطالب(ع) اقتدا کند حتماً هدایت می شود.[2]
«اَللهم اَدرِ الحق مع علی حیث دار؛ خدایا حق را آن جا قرار ده که علی(ع) هست.»[3] «مَن اِتّخِذ عَلَیاً اماماً لِدینه فَقَد اِستَمسَک بالعروه الوثقی فی دینه و نَفسهِ؛هرکس علی را امام خود قرار دهد قطعاً به دست گیره محکمی در دین و جانش دست یافته است.»[4]
البته مقام علمی امام علی (ع) مورد اتفاق فریقین هست ولی اگر مفسری از اهل سنت به این مقام اذعان کرد و با نقل روایاتی آن را تأکید نمود نشانگر آن است که وی به مقام والای علمی و اخلاقی امام علی (ع) اعتقاد دارد.
[1]. فخر رازی، تفسیر کبیر، ج 1، ص 209.
[2]. همان، ص 210.
[3]. همان، ص 210.
[4]. همان، ص 212.
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#88
Posted: 13 Jan 2013 21:51
rostam91: پیامبر دعوت به دین اسلام نکرد و خداوند هم اون دین رو نیاورد که ایجاد حکومت فامیلی و دیکتاتوریکنه
اینها مفاهیم امروزیه و اون زمان البته پادشاهی موروثی بوده و کسی جز این انتظار نداشته
همین حالا خیلی از مردم شاه ایران رو شاه و ولیعهد رو هنوز جانشین اون میدونن طبق عرف مهم اینه که ولیعهد و جانشین خوب و عادل باشه حتی برخی خون شاهی و حکومت رو در رگ وراث او میدونن
ضمنا در اسلام خدا امامت رو میبخشد و عهدی است که به طالمان نمیرسد و در پایان تو اگه تونستی یک طلم از این ۱۲ معصوم ما در حق مردم نشون بده
در حالیکه از این روایات در مورد خلفا و جانشینان اونها بیشماره
مورد اخر هم که امام مقامی بسیار بالاتر از خلیفه دارد و میل امام به خلافت نیست گرچه حق اوست اما این حق مستلزم اقبال مردم است همچنان که در مورد امام علی و حسن و حسین اقبال مردم بود و انان موظف به قبول بودند طبق تعهدی که امام به مردم دارد
شاهد ماجرا خطبه علی ع است که فرمود چون یال کفتار به من هجوم اوردید انگونه که فرزندانم در حال اسیب دیدن بودند و فرمود خلافت بر شما از اب بینی بز برایم بی اهمیت تر است مگر در ان بتوانم احقاق حق یا حدود الهی را بنمایم میبینید حتی لفظ علی ع هم شکوا گونه و از سر بی میلی است
rostam91: اهل سنت جای اون دو کلمه مولا کلمه دوست میزارن شما دو کلمه بزار!
خوب اشتباه میکنن
ضمنا فرض محال که معنی اون دوست باشه پس خداییش عمر خوب این دوستی رو بجا اورد وقتی رفت در خونه اش و گفت یا بیعت کن یا خونه رو با اهلش اتش میزنم
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#89
Posted: 13 Jan 2013 21:55
EhSun: بنابراین چرا در یک جمعیت چند هزارنفری مانند واقعه خیبر حتی یکی از حاضرین هم به حدیث خیبر اشاره نمی کند؟ حتی از پیروان حضرت علی؟؟
توضیح میدی یعنی چی
ضمنا عمر مجبور بود برای موجه کردن ابوبکر سقیفه رو راه بندازه بعد از اون کی گفته انتخاب ابوبکر شورا و دمکراتیک بوده یا انتخاب عمر که به توصیه ابوبکر بود یا انتخاب عثمان که باز بین چند نفر و با شروط خاص انجام شد
خلافت رو معاویه موروثی کرد با یزید و بعد از اسلام این بدعت بود قبل از اونهم شما تاریخ یا مدرکی بیار که اعراب جاهلی و بدوی شورا یا شیوه ای دموکراتیک برا انتخابا
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#90
Posted: 13 Jan 2013 22:02
rostam91: برای همینه که امام حسن معاویه رو لایق تر از خودش دونست که خلافت رو بهش داد! امام معصوم که اشتباه نمیکنه !
عادت کردم به این حرفها ....امام حسن صلح کرد و قاطی تزویر معاویه نشد تا توسط معاویه ترور شد با زهر
امام اشتباه نمیکنه اما وقتی مردم دنبال عیش و نوش با معاویه و دنیای خودشون هستن و امام رو تنها میذارن لابد باید تنهایی بره بجنگه
عحب استدلال هایی دارین شما
rostam91: من نمیدونم چرا اینها اینقدر آیه ها رو نصفه میخورن ؟شاید بخاطر فقر و گرسنگیه مردمه ایرانه که روز به روز بیشتر میشه و بجای غذا خوردن آیه ها رو میخورن!
اینها نشونه ادب شماست
همه این ایات رو بلدن و میتونن مراجعه کنن ما اشاره میکنیم فقط
ضمنا ایات قران به ترتیب نزول جمع اوری نشده و چه بسا بسیار سوره ها که در اونها ناگهان از موضوعی به موضوع دیگه پریده شده که البته از شاهکارهای عثمان است
شرمنده بقیه خرفها ارزش جواب دادن نداره همینها هم نداشت ولی چون قصدت مسخره کردن و شبهه افکنیه لازم بود
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"