ارسالها: 127
#41
Posted: 25 Dec 2012 01:59
mohan1978: با این فرض هیچ لزومی نیست که با شما بحث کنم
اگر عقیده مخالف ، شما را عصبانی می کند ؛ نشان آن است که ناخود آگاه می دانید دلیل مناسبی برای دفاع از آنچه فکر می کنید ، ندارید !(برتراند راسل)
mohan1978: اول منو شما باید سر وجود خدا و دین بحث کنیم بعد به ریزه کاریهاش بگردازی
اول میگن برادری بعد ارث و میراث
صحبت شما زمانی درست هست که فقط من و شما بخواهیم با هم بحث اختصاصی داشته باشیم اما چون انجمن مذهب عمومی است پس پیش شرط منتفی است.
mohan1978: اما یکی از عرفا گفته که
آی انسان عاقل احتمالی بده که خدایی و قیامتی و دینی وجود داشته باشد و با این نگاه زندگی کن همان کونه که اگر احتمال بدهی در داخل خانه ای حیوان خطرناکی وجود دارد به داخل ان نمیروی و احتیاط میکنی
عزیزم تصور شما از بی دینی تصور اشتباهی هست
اتئيسم(بی دینی) يک انسان را رها مي کند با خرد محض، با فلسفه ناب، با پرهيزگاري نشات گرفته از طبيعت، با قانون، با حفظ شرف و آبرو. حتي اگر دين به طور کل نابود شود، همگي اين مفاهيم راهنماي او به دنياي پرهيزگاري واقعي و مبتني بر اخلاق اند در حالي که دين مداري آسماني تمام اين صفات را به پايين کشيده و يک حکومت مطلقه تک قطبي را در ذهن بشر استوار مي سازد. (فرانسيس بيکن)
اگر من يک بي دين نبودم، به خدايي ايمان مي آوردم که انسان ها را براي تمام آنچه که هستند نجات مي دهد نه براي به زبان آوردن کلمات تکراري که از يک الگو تبعيت مي کنند (نماز). به نظرم چنين خدايي يک بي دين حقيقي و به دور از ريا را به آن کشيش هاي(آخوندهای) برنامه هاي تلويزيوني ترجيح مي داد که تمام مدت تکرار مي کنند خدا خدا خدا و تمام کاري که انجام مي دهند اين است: تحميق تحميق و تحميق( ايزاک آسيموف)
صداقت در مقابل سیاست دیگران ، سادگی ست
و سیاست در مقابل صداقت دیگران ، خیانت . . .
ارسالها: 2554
#42
Posted: 26 Dec 2012 08:45
samaneh: اگر عقیده مخالف ، شما را عصبانی می کند ؛ نشان آن است که ناخود آگاه می دانید دلیل مناسبی برای دفاع از آنچه فکر می کنید ، ندارید !(برتراند راسل)
من با احترام کاما میگم که لزومی به بحث نیست وقتی شما اسلام رو فبول نداری چه نیازی هست در مورد جزئیاتش بحث کنیم مثل اینکه شما بگی من کلا یک ادمی رو صادق نمیدونم بعد بیای در مورد حرفهای اون ادم بحث کنی خوب این کار بیهوده و احمقانه ای است چون شما اون ادم رو دروغگو میدونی و همه حرفاش دروغه و دروغ که بحث نداره
ضمنا لزومی هم نمیبینم که شما رو علاقه مند به اسلام کنم و چون برا مسلمونا نسخه خوبی نبوده
اشکالی هم در اتهامات شما نمیبینم هرچی دوست دارید میتونید بگید
البته در ناخوداگاه انسان چیزهایی هست که بدونه با انکار نمیتونه به جایی برسه ...به اون میگن فطرت
شما به خدا اعتقاد داری پس ...آره
حوب ممکنه بگی آقای فرانسیس بیکن این کارهای خوب رو چگونه میفهمه که واقعا خوب هستند از عرف یا از وجدان چون باید یک ملاکی باشه برای خوب و بد
مثلا میگه پرهیزگاری و راستگویی و مبتنی بر اخلاق .....از کجا فهمیده اینها خوبه و اخلاق حوب چیه
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ویرایش شده توسط: mohan1978
ارسالها: 127
#43
Posted: 26 Dec 2012 10:46
mohan1978: من با احترام کاما میگم که لزومی به بحث نیست وقتی شما اسلام رو فبول نداری چه نیازی هست در مورد جزئیاتش بحث کنیم مثل اینکه شما بگی من کلا یک ادمی رو صادق نمیدونم بعد بیای در مورد حرفهای اون ادم بحث کنی خوب این کار بیهوده و احمقانه ای است چون شما اون ادم رو دروغگو میدونی و همه حرفاش دروغه و دروغ که بحث نداره
عزیزم اگر نمیخواهی بحث کنی چرا بهانه میاری (شکلک بوق)
mohan1978: حوب ممکنه بگی آقای فرانسیس بیکن این کارهای خوب رو چگونه میفهمه که واقعا خوب هستند از عرف یا از وجدان چون باید یک ملاکی باشه برای خوب و بد
مثلا میگه پرهیزگاری و راستگویی و مبتنی بر اخلاق .....از کجا فهمیده اینها خوبه و اخلاق حوب چیه
ملاک یعنی چی ؟
بیشتر ادیان برده داری رو ترویج دادند ولی انسان پیشرفته امروزی اون را به شدت نفی میکنه و میگه هیچ انسانی نمی تونه مالک انسان دیگه ای باشه پس باید پذیرفت که دین ملاک خوبی برای تشخیص خوب و بد از هم نیست.
دين، توهينی به شأن و مقام انسانيت است. هيچ فرقی نمیکند، بدون باورهای دينی،انسان های خوب کارهای نيک و انسان های بد کارهای بد انجام می دهند. ولی آن چيزی که انسان های خوب را وادار به کارهای بد می کند، باور های دينی است.(استيون واينبرگ)
صداقت در مقابل سیاست دیگران ، سادگی ست
و سیاست در مقابل صداقت دیگران ، خیانت . . .
ارسالها: 2554
#44
Posted: 26 Dec 2012 17:10
samaneh: ملاک یعنی چی ؟
بیشتر ادیان برده داری رو ترویج دادند ولی انسان پیشرفته امروزی اون را به شدت نفی میکنه و میگه هیچ انسانی نمی تونه مالک انسان دیگه ای باشه پس باید پذیرفت که دین ملاک خوبی برای تشخیص خوب و بد از هم نیست.
ملاک یعنی همین
برده داری تا چند وقت پیش کار بدی نبود و همه امجام میدادن ولی امروز بده و عرف نیست
الان تو یک مملکت یک قوم همشون بگن یک کار خوبه و قوم دیگه همشون بگن همون کار بده تکلیفه اون مملکت چیه
باید یک شاخص برای تشخیص خوب و بد وجود داشته باشه
الان چینی ها مغز میمون زنده رو میخورن و تازه غذای ملی و اشرافی شون هم هست اما ما تو ایران فکرش رو هم نمیتونیم بکنیم
حالا تکلیف چیه این کار خوبه یا بده یا مثلا باید سازمان حمایت از حیوانات بیاد بگه این کار خوبه یا بد
الان همه جا سگ نگه میدارن و تو دنیا کار خوبیه اما میتونه یک نفر با سگ پاشه بره تو مسجد یا کعبه
خوب حالا شما یک تکلیف برای اینجور اختلافها پیدا کن و اینکه چه کارهایی خوب هست که همه جا اونو خوب بدونن
من فکر کنم باید شاخص هایی باشه که همه مردم بتونن با اون کنار بیان که وقتی یک کار با معیارهای اون شاخص خوبه همه جا خوب باشه و وقتی بده همه جا بد دونسته بشه
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 127
#46
Posted: 26 Dec 2012 17:41
mohan1978: ملاک یعنی همین برده داری تا چند وقت پیش کار بدی نبود و همه امجام میدادن ولی امروز بده و عرف نیست
الان تو یک مملکت یک قوم همشون بگن یک کار خوبه و قوم دیگه همشون بگن همون کار بده تکلیفه اون مملکت چیه
باید یک شاخص برای تشخیص خوب و بد وجود داشته باشه
الان چینی ها مغز میمون زنده رو میخورن و تازه غذای ملی و اشرافی شون هم هست اما ما تو ایران فکرش رو هم نمیتونیم بکنیم
حالا تکلیف چیه این کار خوبه یا بده یا مثلا باید سازمان حمایت از حیوانات بیاد بگه این کار خوبه یا بد
الان همه جا سگ نگه میدارن و تو دنیا کار خوبیه اما میتونه یک نفر با سگ پاشه بره تو مسجد یا کعبه
خوب حالا شما یک تکلیف برای اینجور اختلافها پیدا کن و اینکه چه کارهایی خوب هست که همه جا اونو خوب بدونن
من فکر کنم باید شاخص هایی باشه که همه مردم بتونن با اون کنار بیان که وقتی یک کار با معیارهای اون شاخص خوبه همه جا خوب باشه و وقتی بده همه جا بد دونسته بشه
امضای خودت
این دین ساده من است نیازی به مرجع تقلید ندارد . نیازی به فلسفه های بغرنج ندارد . دین من عقل من است و مرجع آن مهربانی و انسانیت .... (دالای لاما )
صداقت در مقابل سیاست دیگران ، سادگی ست
و سیاست در مقابل صداقت دیگران ، خیانت . . .
ارسالها: 2554
#47
Posted: 13 Jan 2013 00:28
samaneh: امضای خودت
من معتقد نیستم ملاک ها باید دینی باشه اما باید همگانی باشه
الان در یک کشور دختران ۹ ساله عروس میشن و در شهر دیگه نه
من اعلامیه حقوق بشر رو قبول دارم هرچند با اسلام تناقض داره اما عاقلانه است اما مگر چند ساله این اعلامیه بوجود اومده و تازه هنوز کامل نیست
همین الان سازمان ملل هست اتحادیه های حقوق بشر هستن منتها هنوز هم نقض حقوق وجود داره و این اتفاقیه که بده
باید این سازمانها بالقوه کامل بشن نه اینکه یکی با قدرتمندی اش مثه روسیه و یکی با لجبازی مثه ایران همه قوانین اونها رو به سخره بگیره
ملاکی که من میگم نیست و باید باشه اینها هستند
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#48
Posted: 26 Aug 2013 09:30
s_z_annul: یه سوال پیش اومد وقتی داخل این مکعب هستی کدوم وری باید دولا راست بشی؟؟
ب سمت آسمون
Prince: یعنی اینهمه آدم دارن طلا و یه خونه كه با سنگ درست شده می پرستند؟
این یک نگاه سطحی است و ظاهر بینانه
کعبه سنگی است که ره گم نکنی
نظرات: 0
کعبه را گفتم تو از سنگی من از خاک
چرا باید به دور تو بگردم
ندا آمد ن که با پا آمدی باید بگردی
برو با دل بیا تا من بگردم
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 1796
#50
Posted: 11 Sep 2013 13:29
واقعا این بت پرستیه . ما باید خدا رو بپرستیم نه خانه خدارو !
اندوه بزرگی ست انبوه انتظار