ارسالها: 2470
#161
Posted: 21 Apr 2012 08:44
slash00: سوره نسا همون ايه يك ميگه: اي مردم بترسيد از عصيان پروردگار خود ان خدايي كه همه شما را از يك تن بيافريد
سوره ی نسا همون سوره ای هست که میگه:
مردان را بر زنان تسلط و حق نگهبانی است بواسطه ی برتری (نیرو و عقل) که خدا بعضی را بر بعضی مقرر داشته و هم بواسطه ی انکه مردان از مال خود باید به زنان نفقه دهند پس زنان شایسته و مطیع انهایند
بعد در ادامه میگه که زنانی که مخالفت و نافرمانی انان بیمناکید باید اول انها رو موعظه کنید اگر مطیع نشدند از بسترشون دوری کنید باز اگر ناسازگار بودند انها را به زدن تنبیه کنید چنانچه اطاعت کردند دیگه به اونها حق ستم ندارید...
.
این یک نمونه...البته من جایی نیستم که قران دم دستم باشه بر اساس ذهنم ترجمه رو نوشتم ممکنه پس و پیش باشه ولی همین هست..
میخوام ببینم در کجای قران گفته که اگر مردان ظلم کرد و نافرمانی کرد زن میتونه تنبیهش کنه؟
بعد هم اگر برتری به نفقه هست زن نفقشو میبخشه اون برتری رو پس میده یعنی همه ی حقوق مرد رو که بواسطه ی نفقه بهش داده میشه...کجاش این نوشته شده حالا اگر زنی نفقه نخواست این برتری میره...
بعد هم "زدن" حتی توصیه به زدن کل قران رو زیر سوال می بره..این چه احترام و شانی هست که میگه بزنیش..اگر مساوی خلق شده چرا برتر؟اگر مساوی هستند چرا باید یکی بتونه بزنه..خیانت کنه...حق بیرون رفتن زن دستش باشه..حق طلاق دستش باشه...کجای این احترام و تساوی هست؟اگر از یک تن افریده شده چرا مرد همیشه موجود برتر هست در قوانین...
چون مات توام
دگر چه بازم ...!!؟!
ارسالها: 129
#162
Posted: 22 Apr 2012 04:38
hhastii: این ایا به این معنا هست زنی که نخواد تامین بشه و خودش در امد کسب میکنه دیگه اجباری در تمکین نداره؟چون شما اینو حالت یه معامله قرار دادید..زن تحت تسلط قرار می گیره تا تامین بشه.خب الان زن های زیادی خودشون درامد دارن و حتی بیشتر از مردان یا اصلا ثروت دارن و نیازی به تامین شدن ندارند در اینصورت می تونند به شوهرشون بگن تو تامینم نکن و در عوض من تحت سلطه ات نیستم و قدرت هایی که شرع به تو داده رو حذف میشه.ایا در دین همچین چیزی قرار دادند؟اگر قرار داده نشده پس تشابه حقوق نمیشه بهش گفت.
معامله نیست ، شرعه بله این اسمش تشابه حقوقه تمکین در صورت تامین واجبه ، آن هم نه تامین بخور و نمیر تامین طبق شانیت زن ، یعنی شرایطی که زن در خانواده خودش داشته . ما الان قانونی داریم به نام قانون شانیت
. hhastii: اینکه در خیلی جاها این عرف هست که ظلم می کنه به زنان..یعنی عرف هم دست میشه با شرع و یا شرع همدست میشه با عرف غیر قابل انکار هست اما تصور کنید در جامعه ای که حق طلاق دست مرد هست زن اجبار در اطاعت و انجام کارهای مرد داره تا رضایتشو کسب کنه.اگر تشابه حقوق هست چرا حق طلاق با رضایت طرفین یا دست هر دو نیست بصورت مساوی؟یعنی اینقدر عقل زنان کمتر از مردان هست؟یا زنان سو استفاده چی تر هستند؟یا چی؟احساسات زن رو کردن یه سر نیزه تا به بهانه ی اون مدام خنجر بزنن بهش...
در مورد مهریه که همه در مقابل همه ی مزیت های مرد قرار میدن و فوری ازش حرف می زنند باید بگم..نهایت مهریه دادن الان قسط بندی هست و اونم مثلا چقدر هست؟و مهمتر از اون زن تا وقتی داره قسط مهریه می گیره حق ازدواج مجدد نداره و به محض ازدواج این مهریه باطل میشه..مگه نمیگن مهریه حق زن هست..طلب عندالمطالبه و واجبش هست..پس چرا باید با ازدواج مجدد از بین بره در حالیکه مرد در حین دادن مهریه میره دوباره ازدواج می کنه...اینکه زن میره تحت قیومیت یه مرد دیگه ربطی به طلبش نداره...این حقشه چه با ازدواج مجدد چه بدون اون حقش باید داده بشه و اگرم حقش نیست پس چرا اینهمه میگن مهریه و فلان و بهمان...
چیزی که هست مساله ی حق زنان از مسائلی هست که در اسلام با هیچ ماله کشی و ماست بندی درست نمیشه
در مورد حق طلاق طبق اسلام زنی که تمام حق و حقوقش رو ببخشه و بگه حاضر نیست با مردی زندگی کنه بر مرد واجبه که طلاقش بده و اون زن به مرد حرامه و حاکم شهر هم باید صیقه طلاق رو غیابا بخونه. علاوه بر این در اختیارات زنه که حق طلاق رو از مرد بگیره. و یک تشابه دیگر اگر مردی بخواد زنی رو بی دلیل طلاق بده باید تمام حقو حقوقش رو بده و اگر زنی بخواد بی دلیل از مردی طلاق بگیره باید تمام حقو حقوقش رو ببخشه.
بعدم کجای اسلام و حتی قانون ما گفتن زنی که ازدواج کنه برای بار دوم مهریه بهش تعلق نمی گیره واقعا این رو از کجا اوردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علاوه بر این فقط مهریه نیست ، نفقه ، حق کار در منزل مرد که به عنوان یه حقوق باید پرداخت شه ، حق شیر بچه ها و ...
موفق باشید
کسانی که آیاتی از قرآن می آورند خاهشا با ذکر سوره و آیه و ترجمه درست بگویند
و این آیه ، آیه ی ۳ سوره نساء
اگر بيم داريد كه به عدالت رفتار نكنيد به يك [زن آزاد] يا به آنچه [از كنيزان] مالك شدهايد [اكتفا كنيد] اين [خوددارى] نزديكتر است تا به ستم گراييد [و بيهوده عيالوار گرديد
و اینجا به وضوح می گوید
و شما هرگز نمىتوانيد ميان زنان عدالت كنيد هر چند [بر عدالت] حريص باشيد پس به يك طرف يكسره تمايل نورزيد تا آن [زن ديگر] را سرگشته [=بلا تكليف] رها كنيد و اگر سازش نماييد و پرهيزگارى كنيد يقينا خدا آمرزنده مهربان است (۱۲۹)
یعنی واقعا غیر از پیامبر کسی نمی تواند میان چند زن عدالت برقرار کند .
و در آیه ۳۴ این سوره می گوید مردان سرپرست زنانند چون از اموال خود برای زنان خرج می کنند پس واضحه اگر این کار را نکنند سرپرست نیستند و سرپرست به معنای رئیس نیست به معنای کسیست که وظیفه تامین مال و جان زن را دارد.
و در اینجا
زنهار آنچه را خداوند به [سبب] آن بعضى از شما را بر بعضى [ديگر] برترى داده آرزو مكنيد براى مردان از آنچه [به اختيار] كسب كردهاند بهرهاى است و براى زنان [نيز] از آنچه [به اختيار] كسب كردهاند بهرهاى است و از فضل خدا درخواست كنيد كه خدا به هر چيزى داناست
اى كسانى كه ايمان آوردهايد براى شما حلال نيست كه زنان را به اكراه ارث بريد و آنان را زير فشار مگذاريد تا بخشى از آنچه را به آنان دادهايد [از چنگشان به در] بريد
این هم همان سوره است اما در اسلام زنان می توانند حق خود را با فشار از مرد بگیرند.
و خیلی از واجبات در دین بر مردان به دلیل همین سرپرستی واجب است اما بر زنان نه یک مرد جهاد برش واجب است و خداوند جهاد زن را که برای مرد جنگیدن و کشته شدن است به سازش در مقابل همسر می داند که تازه واجب هم نیست و زن میتواند حق و حقوقش را ببخشد و طلاق گیرد.اما اگر این کار را کند همان ثواب را دارد.
آیا این ارج نهادن بر زن نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
ویرایش شده توسط: mmaryamm
ارسالها: 353
#163
Posted: 22 Apr 2012 12:43
مردان، سرپرست و نگهبان زنانند، بخاطر برتريهايى كه خداوند (از نظر نظام اجتماع) براى بعضى نسبت به بعضى ديگر قرار داده است، و بخاطر انفاقهايى كه از اموالشان (در مورد زنان) مىكنند. و زنان صالح، زنانى هستند كه متواضعند، و در غياب (همسر خود،) اسرار و حقوق او را، در مقابل حقوقى كه خدا براى آنان قرار داده، حفظ مىكنند. و (اما) آن دسته از زنان را كه از سركشى و مخالفتشان بيم داريد، پند و اندرز دهيد! (و اگر مؤثر واقع نشد،) در بستر از آنها دورى نماييد! و (اگر هيچ راهى جز شدت عمل، براى وادار كردن آنها به انجام وظايفشان نبود،) آنها را تنبيه كنيد! و اگر از شما پيروى كردند، راهى براى تعدى بر آنها نجوييد! (بدانيد) خداوند، بلندمرتبه و بزرگ است. (و قدرت او، بالاترين قدرتهاست.) (34)
گفت تنبیه کنیددددددددددددددددددددددددددد
اونوقت این سرکشی و مخااااااااااااااااااالفت یهنی برده تمااااااااااااااااام کمال نبودن؟؟؟؟؟
دلم برای هم آغوشیِ صمیمیِ تنها یمان
برای نوازش
برای صدا کردنهای تو
برای حرفهای خوب
تنگ شده
صدایم کن!
دلم برای دوست داشتنهای بی انتها
برای شبهای تا صبح ... بدون خواب
برای خودم
برای خودت
پنجرهها و مهتاب
تنگ شده
صدایم کن!
ارسالها: 129
#164
Posted: 23 Apr 2012 03:20
anisaa: مردان، سرپرست و نگهبان زنانند، بخاطر برتريهايى كه خداوند (از نظر نظام اجتماع) براى بعضى نسبت به بعضى ديگر قرار داده است، و بخاطر انفاقهايى كه از اموالشان (در مورد زنان) مىكنند. و زنان صالح، زنانى هستند كه متواضعند، و در غياب (همسر خود،) اسرار و حقوق او را، در مقابل حقوقى كه خدا براى آنان قرار داده، حفظ مىكنند. و (اما) آن دسته از زنان را كه از سركشى و مخالفتشان بيم داريد، پند و اندرز دهيد! (و اگر مؤثر واقع نشد،) در بستر از آنها دورى نماييد! و (اگر هيچ راهى جز شدت عمل، براى وادار كردن آنها به انجام وظايفشان نبود،) آنها را تنبيه كنيد! و اگر از شما پيروى كردند، راهى براى تعدى بر آنها نجوييد! (بدانيد) خداوند، بلندمرتبه و بزرگ است. (و قدرت او، بالاترين قدرتهاست.) (34)
گفت تنبیه کنیددددددددددددددددددددددددددد
اونوقت این سرکشی و مخااااااااااااااااااالفت یهنی برده تمااااااااااااااااام کمال نبودن؟؟؟؟؟
واقعا اگر مردی تمام این چیزهایی که من گفتم ، یعنی بازم می گم تمام چیزها ، مهریه نفقه نحله اجرت المثل و... رو به زن بده و زنی سرکشی و مخالفت کنه بدون این که طلاق بخواد پند و اندرز بشنوه گوش نده نباید تنبیهش کرد و آیا معنای تنبیه کتک زدن می باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا نوشته تنبیه بدنی
با یه تحقیق در مورد کلمه تنبیه متوجه می شی معنای تنبیه کتک زدن نیست ، محرکیه که باعث احساس منفی و بیزاری در کسی بشه .
در این آیه زنان را به دو دسته تقسیم کرده یک زنانی اسرار و حقوق همسرشان را حفظ می کنند و دو زنانی که در حقوق همسر و اسرارشان خیانت می کنند چه ناموسی و چه مالی و ...
زنی که همسرش تمام حقوقش رو به او بدهد و مرد خوب و خوش خلقی باشد و باز ناسازگاری کند . مرد حق نداره تنبیهش کنه پ ن پ می خواید بوسش کنه.
تازه بعد خداوند می فرماید:
anisaa: اگر از شما پيروى كردند، راهى براى تعدى بر آنها نجوييد! (بدانيد) خداوند، بلندمرتبه و بزرگ است.
و در آیه بعد
«و اگر از جدايى و شكاف ميان آنان(دو همسر) بيم داشته باشيد يك داور از خانواده شوهر، و داورى از خانواده زن انتخاب كنيد» تا به كار آنان رسيدگى كنند (وَ إِنْ خِفْتُمْ شِقاقَ بَيْنِهِما فَابْعَثُوا حَكَماً مِنْ أَهْلِهِ وَ حَكَماً مِنْ أَهْلِها).
یعنی یکسان بودن زن و مرد
بعدم من این همه براتون آیه اوردم که در آن به زن ارج نهاده شده حالا این یه کلمه رو این همه گنده می کنید بدون این که بهش توجه کنید
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
ویرایش شده توسط: mmaryamm
ارسالها: 142
#165
Posted: 23 Apr 2012 03:56
باز هم تعجب میکنم !!!
عجیب نیست ؟؟ زنی که قرآن ۱۴۰۰سال پیش در موردش حرف زده موجودی بوده که فقط برای مادری ، خدمت به مرد و انجام سرویس زناشویی بهش نگاه میکردن ... آیا اون زمان زنها تحصیل میکردن؟؟ شاغل بودن؟؟ (امثال خدیجه استثنا هستن البته) اصلا اجازه داشتن از خونه بیرون بیان؟؟
ولی زن امروز یک انسان مساوی با مرد هست
زن امروز تحصیل کرده و تخصص داره
زن امروز پا به پای مردها و حتی بعضی وقتها بیشتر از مردها کار میکنه و تاثیر گزاره
زن امروز اون موجود بدبخت توسری خور نیست که مردها بخاطر اینکه یه لقمه نون جلوش بندازن هر کاری خواستن باهاش بکنن
خداوکیلی از خودتون پرسیدین چرا در مورد شهادت حقوقی شهادت یک مرد اندازه ۲تا زن حساب میشه؟؟
چرا دیه یک زن نصف مرده؟
چرا دختر نصف پسر ارث میبره ؟
فکر نمیکنین خیلی از احکام قرآن مربوط به زمان جاهلیت و فقط مربوط به اعراب اون موقع هست و نمیشه نسخه ۱۴۰۰سال پیش رو الان تجویز کرد؟؟
هیچ فیلسوفی تا امروز هیچ روحانی را نکشته " در حالیکه روحانیون فلاسفه زیادی را کشته اند"
دنیس دیدرو
ارسالها: 129
#166
Posted: 23 Apr 2012 10:32
amir8531: عجیب نیست ؟؟ زنی که قرآن ۱۴۰۰سال پیش در موردش حرف زده موجودی بوده که فقط برای مادری ، خدمت به مرد و انجام سرویس زناشویی بهش نگاه میکردن ... آیا اون زمان زنها تحصیل میکردن؟؟ شاغل بودن؟؟ (امثال خدیجه استثنا هستن البته) اصلا اجازه داشتن از خونه بیرون بیان؟؟
این اسلام بوده که زن ۱۴۰۰ سال پیش رو به زن الان تبدیل کرده ، بعدم این که موجودی برای این کار بوده درست نیست ، بهتره بگیم خداوند وظیفه ای بیش از این به زن نداده چون برایش ارزش قائل بوده و در مقابلش وظایف بزرگی به مرد داده
amir8531: زن امروز اون موجود بدبخت توسری خور نیست که مردها بخاطر اینکه یه لقمه نون جلوش بندازن هر کاری خواستن باهاش بکنن
خداوکیلی از خودتون پرسیدین چرا در مورد شهادت حقوقی شهادت یک مرد اندازه ۲تا زن حساب میشه؟؟
چون زن از روی احساسات شهادت میده نه از روی عقل ، قوه ی احساسات در زن قوی تر از مرد آفریده شده و در مرد ضعیف تر این یه تشابه آفرینش یه تکامل و خداوند به واسطه این تکامل چنین قانونی گذاشته ، همون طور که در تربیت یک فرزند ده تا مرد هم نمی توانند کار یک زن را انجام دهند اینطور نیست؟؟؟؟؟؟؟؟ amir8531: چرا دیه یک زن نصف مرده؟
چرا دختر نصف پسر ارث میبره ؟
دیه مرد به کی می رسه ؟ به همسر و فرزندانش و زنی که وظیفه ی کار کردن نداره با اون دیه زندگی می کنه ، دیه زن به کی می رسه به مرد و فرزندان ، مرد وظیفه اش کار کردنه و به همین دلیل خداوند مبلغ کمتری رو معین کرده چون مرد می تواند کار کند و پول در آورد.
این ارج نهادن به زن در اسلامه و نه مرد
دختر و پسر در ارثیه
مرد در اسلام وظیفه گرداندن یک زندگی را دارد اما دختر باید به وسیله شوهر تامین شود خیلی واضحه البته اگر خانواده ای یک دختر و یک پسر داشته باشند مساوی می رسد.
amir8531: فکر نمیکنین خیلی از احکام قرآن مربوط به زمان جاهلیت و فقط مربوط به اعراب اون موقع هست و نمیشه نسخه ۱۴۰۰سال پیش رو الان تجویز کرد؟؟
احکام قرآن احکام اولیه است و برای تمام زمان ها عزیزم اما احکام ثانویه بله قابل تغییره
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
ویرایش شده توسط: mmaryamm
ارسالها: 533
#167
Posted: 23 Apr 2012 17:05
mmaryamm: این اسلام بوده که زن ۱۴۰۰ سال پیش رو به زن الان تبدیل کرده ، بعدم این که موجودی برای این کار بوده درست نیست ، بهتره بگیم خداوند وظیفه ای بیش از این به زن نداده چون برایش ارزش قائل بوده و در مقابلش وظایف بزرگی به مرد داده
الان برای من یه مشکل فلسفی پیش اومد
یعنی اگر اسلام نبود زن ۱۴۰۰ سال پیش به زن امروزی تبدیل نمی شد
mmaryamm: چون زن از روی احساسات شهادت میده نه از روی عقل ، قوه ی احساسات در زن قوی تر از مرد آفریده شده و در مرد ضعیف تر این یه تشابه آفرینش یه تکامل و خداوند به واسطه این تکامل چنین قانونی گذاشته ، همون طور که در تربیت یک فرزند ده تا مرد هم نمی توانند کار یک زن را انجام دهند اینطور نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
پس اگر اینجوره شما هم زنی دیگه پس الان تابع احساساتت شدی و نظرت در مقابل نظر بنده از اهمیت کمتر برخوردار است . (امیدوارم ناراحت نشده باشی چیزی بود که خودت گفتی)
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
ارسالها: 2470
#168
Posted: 23 Apr 2012 17:31
mmaryamm: حقوقه تمکین در صورت تامین واجبه ، آن هم نه تامین بخور و نمیر تامین طبق شانیت زن ، یعنی شرایطی که زن در خانواده خودش داشته . ما الان قانونی داریم به نام قانون شانیت
تشابه حقوق وقتی هست که زن هم وقتی نخواست شوهرش همون تامین رو انجام نده حقوق تمکینشم از بین بره همونجور که در همین قانون شانیت اگر زن تمکین نکنه بهش نفقه تعلق نمی گیره پس باید طبق عدالت اگر زنی خودش خرجشو در اورد دیگه اطاعت از شوهرش واجب شرعی نباشه که حتی برای بیرون رفتنش اجازه بگیره..
mmaryamm: در مورد حق طلاق طبق اسلام زنی که تمام حق و حقوقش رو ببخشه و بگه حاضر نیست با مردی زندگی کنه بر مرد واجبه که طلاقش بده و اون زن به مرد حرامه و حاکم شهر هم باید صیقه طلاق رو غیابا بخونه. علاوه بر این در اختیارات زنه که حق طلاق رو از مرد بگیره. و یک تشابه دیگر اگر مردی بخواد زنی رو بی دلیل طلاق بده باید تمام حقو حقوقش رو بده و اگر زنی بخواد بی دلیل از مردی طلاق بگیره باید تمام حقو حقوقش رو ببخشه.
شما قوانین رو خبر دارید؟طبق قانون اگر زنی مهریه اش رو بخشید و مرد این حالت رو قبول کرد بعد میشه طلاق گرفت نه اینکه هر کی مهریه اش رو ببخشه واجبه و طلاق غیابی و این حرفا فقط در این صورت ها که میزارم میتونه اجرا بشه که اونم در قوانین و دادگاههای مردسالار ایران ثابت کردنش هفت خان رستم باید باشه.
1- ترك زندگي خانوادگي توسط زوج حداقل به مدت شش ماه متوالي و يا نه ماه متناوب در مدت يك سال بدون عذر موجه .
2- اعتياد زوج به يكي از انواع مواد مخدر و يا ابتلاء وي به مشروبات الكلي كه به اساس زندگي خانوادگي خلل وارد آورد و امتناع يا عدم امكان الزام وي به ترك آن در مدتي كه به تشخيص پزشك براي ترك اعتياد لازم بوده است .
در صورتي كه زوج به تعهد خود عمل ننمايد و يا پس از ترك ، مجددا" به مصرف موارد مذكور روي آورده ، بنا به درخواست زوجه ، طلاق انجام خواهد شد .
3- محكوميت قطعي زوج به حبس پنج سال يا بيشتر .
4- ضرب و شتم يا هرگونه سوء استفاده مستمر زوج كه عرفا" با توجه به وضعيت زوجه قابل تحمل نباشد .
5- ابتلاء زوح به بيماري هاي صعب العلاج رواني يا ساري يا هر عارضه صعب العلاج ديگري كه زندگي مشترك را مختل نمايد .
.
خب مردی دوست نداره با زنی زندگی کنه می تونه بره بگه نمیخوام زندگی کنم و بعد طلاق میده ولی زنی باید اینها رو در یک مرد ثابت کنه تا طلاق بگیره..اصلا زنی میگه دوست ندارم با این مرد زندگی کنم.مهریه ام رو هم می بخشم اگر ثابت نشه شوهرش این ایرادها رو داره نمیتونه طلاق بگیره.طلاق به کنار بچه هاشم نمیتونه بگیره.خود قوانین حضانت برای خودش مساله ی دیگه ای هست.فکر می کنید چند درصد از زنان ما دارند برای اجبار در همین قوانین طلاق و حضانت با شوهرانشان زندگی اجباری رو میکنند و سختی ها رو تحمل می کنند؟
mmaryamm: بعدم کجای اسلام و حتی قانون ما گفتن زنی که ازدواج کنه برای بار دوم مهریه بهش تعلق نمی گیره واقعا این رو از کجا اوردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما انگار نوشته ی منو نخوندید..من گفتم اگر مردی زنی رو طلاق بده بعد مهریه قسط بندی باشه..این مهریه حق این زن و طلبشه ولی این طلب تا وقتی داده میشه که زن ازدواج مجدد نکرده باشه یعنی با ازدواجش دیگه مهره ی قبلی باطل میشه...اگر این طلب و حق هست چه ربطی به ازدواج دوم داره؟و اگر تشابه حقوق هست چرا مردی که مهریه رو میده حق ازدواج مجدد داره در طول دادن مهریه ولی زن نداره در مدت دریافتش؟
mmaryamm: واقعا اگر مردی تمام این چیزهایی که من گفتم ، یعنی بازم می گم تمام چیزها ، مهریه نفقه نحله اجرت المثل و... رو به زن بده و زنی سرکشی و مخالفت کنه بدون این که طلاق بخواد پند و اندرز بشنوه گوش نده نباید تنبیهش کرد و آیا معنای تنبیه کتک زدن می باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خانوم مریم .ایا اگر مردی نفقه نداد..سرکشی کرد..خیانت کرد زن اجازه داره تنبیهش کنه؟در کجای قران دیدید حرف از این بزنه که زن میتونه مرد رو تنبیه کنه؟یا حتی در کجای قران دیدید خدای متعالتون بگه زن محترم شوهرت بد بود باهات ازش دوری کن..نصیحتش کن وقتی نافرمانی کرد بزنش...اینکه شما میگید تنبیه زدن معنی نمیده "ضربوهن"چه معنی میده؟فکر میکنم ضرب ضربا ضربو اولین فعل های صرف شده در کلاس اول راهنمایی باشه و شما معناشو خوب بدونید.
برای من عجیب هست زنی از تنبه و از زدن دفاع می کنه و این حق رو برای مردان عین عدالت میدونه.البته در زندگی شخصیتون می تونید تابع این قانون باشید و از این دین زیبا که این حق رو به شوهرتون میده که در صورت اینکه حرفشو گوش نکنید بزنه شما رو(تنبیه کنه) لذت ببرید.
راستی یه سوال برای من پیش اومده نافرمانی یعنی چی؟توی چی نافرمانی کنه؟
mmaryamm: چون زن از روی احساسات شهادت میده نه از روی عقل ، قوه ی احساسات در زن قوی تر از مرد آفریده شده و در مرد ضعیف تر این یه تشابه آفرینش یه تکامل و خداوند به واسطه این تکامل چنین قانونی گذاشته ، همون طور که در تربیت یک فرزند ده تا مرد هم نمی توانند کار یک زن را انجام دهند اینطور نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
خب پس مریم جان من بعنوان کسی که اعتقاد دارم زن همونقدر که احساسات داره بعنوان یک انسان و همسان مردان قدرت تعقل و اراده ی حاکمیت بر نفس و احساساتشو داره با شمایی که دارای احساساتی هستی که حتی قدرت قضاوت رو ازتون می گیره و سلب میکنه از شمات نمی تونم بحث منطقی داشته باشم..الان شما پذیرفتید زنان احساساتشون بر تعقلشون غلبه داره.قضاوت...تحلیل...و منطق شما الان با این حرفتون زیر سوال رفت.و بحث کردن با یه ادم احساساتی که خودشم تعقل خودشو در قضاوت و تحلیل قبول نداره چه فایده ای می تونه داشته باشه؟
mmaryamm: دیه مرد به کی می رسه ؟ به همسر و فرزندانش و زنی که وظیفه ی کار کردن نداره با اون دیه زندگی می کنه ، دیه زن به کی می رسه به مرد و فرزندان ، مرد وظیفه اش کار کردنه و به همین دلیل خداوند مبلغ کمتری رو معین کرده چون مرد می تواند کار کند و پول در آورد.
این ارج نهادن به زن در اسلامه و نه مرد
دختر و پسر در ارثیه
مرد در اسلام وظیفه گرداندن یک زندگی را دارد اما دختر باید به وسیله شوهر تامین شود خیلی واضحه البته اگر خانواده ای یک دختر و یک پسر داشته باشند مساوی می رسد.
یعنی زن سر پرست خانواده که دیه اش به فرزندانش میرسه دیه اش کامل میشه؟اون که دیگه یتیم داره....این بهانه ها برای ارث و دیه دیگه کاملا منسوخ شده و بارها جوابش داده شده..نمی دونم چرا از تکرار بهانه های تکراری خسته نمیشند .
mmaryamm: احکام قرآن احکام اولیه است و برای تمام زمان ها عزیزم اما احکام ثانویه بله قابل تغییره
احکام قران غیر قابل تغییر هستند.احکام مستقیمش همیشه هست و منسوخ نمیشه..اینکه ثانویه هست در ادامه برای مسائلی هست که ممکنه بطور مستقیم در قران گفته نشده..یعنی وقتی مساله ای گفته شده دیگه تغییر زمان بهش نمیخوره ولی وقتی بطور مستقیم گفته نشده میشه بر اساس تفاسیر و احادیت ازشون احکام استنتاج کرد.
چون مات توام
دگر چه بازم ...!!؟!
ارسالها: 142
#169
Posted: 24 Apr 2012 04:25
mmaryamm: این اسلام بوده که زن ۱۴۰۰ سال پیش رو به زن الان تبدیل کرده ، بعدم این که موجودی برای این کار بوده درست نیست ، بهتره بگیم خداوند وظیفه ای بیش از این به زن نداده چون برایش ارزش قائل بوده و در مقابلش وظایف بزرگی به مرد داده
با سلام و ارادت
موافق نیستم
یعنی میفرمائید اسلام بوده که هلن کلر ، ماری کوری ، مارگریت تاچر و خیلی زنهای دیگر رو به چنین موفقیتی رسونده؟
و کلا مخالف این هستم که شما انسان رو یک موجود کاملا موظف میدونید .. من معتقدم زن قبل از اینکه زن باشه انسان هست و با مرد برابر و حق و حقوقشون مساوی ...
این مسائلی که شما فرمودین مال اعراب جاهلیته که زن رو زنده بگور میکردن
mmaryamm: چون زن از روی احساسات شهادت میده نه از روی عقل ، قوه ی احساسات در زن قوی تر از مرد آفریده شده و در مرد ضعیف تر این یه تشابه آفرینش یه تکامل و خداوند به واسطه این تکامل چنین قانونی گذاشته ، همون طور که در تربیت یک فرزند ده تا مرد هم نمی توانند کار یک زن را انجام دهند اینطور نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
این هم متاسفانه بنظرم تکرار حرفهای کسایی هست که نمیخوان امتیازات بناحق گرفته رو به زنها پس بدن...
شما مطمئن هستین قوه احساسات در زنها قوی تر از مردها آفریده شده؟؟؟
اگه اینطوره من هم معتقدم قساوت و سنگدلی مردها بیشتر از خانومهاست و وقتی میخوان شهادت بدن از روی سنگدلی اینکار رو میکنن ...
پس اینهم فکر نمیکنم جواب خیلی منطقی باشه
در تر بیت فرزند هم زن و مرد ۱۰۰درصد مکمل هم هستند .. نقش پدر تو تربیت و رشد فرزند انکار ناپذیره ...
و همچنین ده تا زن نمیتونن خلا یک مرد رو تو تربیت بچه پر کنن و صد البته برعکش هم صادقه...
mmaryamm: دیه مرد به کی می رسه ؟ به همسر و فرزندانش و زنی که وظیفه ی کار کردن نداره با اون دیه زندگی می کنه ، دیه زن به کی می رسه به مرد و فرزندان ، مرد وظیفه اش کار کردنه و به همین دلیل خداوند مبلغ کمتری رو معین کرده چون مرد می تواند کار کند و پول در آورد.
این ارج نهادن به زن در اسلامه و نه مرد
دختر و پسر در ارثیه
مرد در اسلام وظیفه گرداندن یک زندگی را دارد اما دختر باید به وسیله شوهر تامین شود خیلی واضحه البته اگر خانواده ای یک دختر و یک پسر داشته باشند مساوی می رسد.
این هم از اون حرفاست ...
دیه اگر حق خون ریخته شده است و قبول داریم بین خون زن و مرد فرقی نیست پس حق هم همون حقه ...
فرمایش شما بازهم مال همون موقع است که صحبت " وظیفه کارکردن " میاد وسط ...
مثل اینکه بفرمایید مرد وظیفه نظافت خونه ، ظرف شستن ، توجه به بچه و... نداره
دوست عزیز
مگه همه مردها زن و بچه دارن؟
مگه تمام زنها که فوت میکنن شوهر دارن؟
اگر یک پسر ۱۸ ساله علاف و بیعار تو نزاع خیابونی کشته بشه .. بازهم دیه اش دوبرابر دختری هست که دانشجوی ممتاز و صاحب ۴ تا مقاله درست و حسابی هست ... این عادلانه است ؟؟ انصافه ؟؟ خودا وکیلی مورد رضایت پروردگار هست ؟؟
نمونه اش دانشجوی ممتازی که تو محوطه یکی از دانشگاهها توسط راننده معتاد یک کامیون زیر گرفته شد ..
mmaryamm: احکام قرآن احکام اولیه است و برای تمام زمان ها عزیزم اما احکام ثانویه بله قابل تغییره
این رو قبول دارم ولی کدوم حکم ثانویه رو تغییر دادن؟؟
اسلام در ذات خود ندارد عیبی ... عیبی اگر هست از مسلمانی ماست ...
شما میتونی یک سند محکم قرآنی بیاری که در مورد عمل زنای محصنه حکم " سنگسار " داده باشه ؟؟؟
چیزی که تو خود قرآن صراحتا شرایط خیلی خیلی سختی برای اثباتش بیان شده ...
اینکه ۴ تا مرد عادل ؟؟ حتما کل قضیه اصلی رو با چشم خودشون دیده باشن و حتی اگه سه نفر بگن ما دیدیم و نفر چهارم انکار کنه طرف مبرا میشه و ...
اما میبینیم مومنین و مسلمانان امروز از اونور احکام اولیه و ثانویه افتادن و با استناد به گفته فلانی و فلانی از فلان کتاب برای خودشون حکم در آوردن که یک " انسان رو با سنگ اینقدر بزنن تا زجر کش بشه " .... اگه این توحش نیست پس چیه؟؟
اصلا با رحمانیت و رحیمی خدا جور در میاد که یک زن به جرم خیانت به شوهرش اونجور شکنجه بشه ولی مسئول بلند پایه ای که اینهمه هر روز و هرشب با ندونم کاریش داره به میلیونها انسان خیانت میکنه تکریم و تقدیس ؟؟؟
parvash: شتر سواری که دولا دولا نمیشه . من به این دین پایبندم ولی از واقعیت نمیشه فرار کرد . تبعیض بسیار ،توهین ، قوانینی که برای امروز زن مناسب نیست و .......
به نظر من دوستانی که بر خلاف این فکر میکنند سود و بهره ی خود را در خطر می بینند.
مردی که بسیار بسیار به منفعت او حکم داده شده چطور میخواهد به عدالت قضاوت کند .....
مگر ................مرد واقعی با عقل سالم و روح انسانی
کلیت اسلام مطابق با زمان خودش عالی و رهائی بخش هست .. اشکال از دینداران و " علامه گان " هست که نتونستن با تغییر شرایط خودشون و دیدگاه منجمدشون رو بروز کنن ...
یا نخواستن و به ضررشون بوده ...
asadsanee: فعلا که به مرد داره توهین میشه زن راحت به شوهرش خیانت میکنه بعد مهریه اش هم میزاره اجرا مرد بیچاره باید مهریه زن خیانت کار را باید بدهد تا زن عزیز بتواند با دسترنج مرد بیچاره به خیانت های خود ادامه دهد
دوست گلم این چه ربطی به اسلام داره ؟؟
حالا جامعه ما منحرف شده و مهریه شده دکون بازار و بعضی خانومها حرفه شون شده کاسبی از راه مهریه این چه ربطی به اسلام داره ؟؟
ما خودمون هم ایراد داریم دیگه !!
وقت بله برون چشممون رو میبندیم و میریم تو هپروت و حواسمون نیست که یه نگاهی هم به جیب مبارکمون بندازیم و بعد مهریه بدیم ..
مهریه باید جوری باشه که مرد فردای عقد بتونه بپردازه و همسرشو خوشحال کنه ..اما الان اینجوری نیست و صحبت از میلیارده ...
هیچ فیلسوفی تا امروز هیچ روحانی را نکشته " در حالیکه روحانیون فلاسفه زیادی را کشته اند"
دنیس دیدرو
ارسالها: 142
#170
Posted: 24 Apr 2012 04:51
mmaryamm: احکام قرآن احکام اولیه است و برای تمام زمان ها عزیزم اما احکام ثانویه بله قابل تغییره
این رو قبول دارم ولی کدوم حکم ثانویه رو تغییر دادن؟؟
اسلام در ذات خود ندارد عیبی ... عیبی اگر هست از مسلمانی ماست ...
شما میتونی یک سند محکم قرآنی بیاری که در مورد عمل زنای محصنه حکم " سنگسار " داده باشه ؟؟؟
چیزی که تو خود قرآن صراحتا شرایط خیلی خیلی سختی برای اثباتش بیان شده ...
اینکه ۴ تا مرد عادل ؟؟ حتما کل قضیه اصلی رو با چشم خودشون دیده باشن و حتی اگه سه نفر بگن ما دیدیم و نفر چهارم انکار کنه طرف مبرا میشه و ...
اما میبینیم مومنین و مسلمانان امروز از اونور احکام اولیه و ثانویه افتادن و با استناد به گفته فلانی و فلانی از فلان کتاب برای خودشون حکم در آوردن که یک " انسان رو با سنگ اینقدر بزنن تا زجر کش بشه " .... اگه این توحش نیست پس چیه؟؟
اصلا با رحمانیت و رحیمی خدا جور در میاد که یک زن به جرم خیانت به شوهرش اونجور شکنجه بشه ولی مسئول بلند پایه ای که اینهمه هر روز و هرشب با ندونم کاریش داره به میلیونها انسان خیانت میکنه تکریم و تقدیس ؟؟؟
هیچ فیلسوفی تا امروز هیچ روحانی را نکشته " در حالیکه روحانیون فلاسفه زیادی را کشته اند"
دنیس دیدرو