ارسالها: 129
#192
Posted: 6 May 2012 04:41
oshinam: shilap:
اون موقع مثل الان نبود که زنان کار کنند و خرج خودشونو در بیارن . بیشتر هدفشون سرپرستی زنانی بود که شوهرانشون در جنگ یا ... می مردندو بد بخت میشدند. الان نبین که هر کس به خاطر هوس میره زن میگیره و از قوانین اسلام سو استفاده میکنه. الانم میبینی که مجلس طرح حمایت از خانواده رو داره تصویب میکنه و امثال مطهری مخالفت میکنند.
خب صحبت من هم همین صحبت دوستمونه
قوانین اسلام خیلی زیباست
زمان پیامبر زنان کار نمی کردند و کنیز داشتند و تمام خرجشون رو همسرانشون می دادند و تمکین اجازه و ... برشون واجب بود
mmaryamm: در شرع ما زنی اگر کار کند می تواند تمام اموال خود را در راهی غیر از زندگی خود خرج کند و مرد حق هیچ اعتراضی ندارد و حتی اگر در زندگی اش خرج کند حتی طبق قانون اسلامی کشور ما ، اون مبلغ حساب میشود و مرد باید به زن پرداخت کند.
زن هیچ وظیفه ای در قبال کار منزل مرد ندارد ، هیچ کاری و مرد یا باید برای زن کنیز یا به اصطلاح امروزی کارگر بگیرد یا اگر وسع مالیش نمی رسد خودش کار خانه را بکند ، و یا در غیر این صورت به زن حقوق دهد ، که این هم طبق قانون کشور حساب و در صورت درخواست زن باید پرداخت شود ، علاوه بر این مرد باید به زن بهای شیری که زن به بچه های مرد داده را پرداخت کند.
پس همون طور که زنای الان کار می کنن قوانین اسلام در موردشون بازنان ۱۱۴۰۰ سال پیش فرق می کنه
علاوه بر این خوشحال می شم در مورد توهین به زن در جوامعی که از آن به عنوان الگو یاد می کنید توضیح بدید
mmaryamm: و همین الان در کشور های غربی هم زن اولین نقشش در مسائل جنسیه ، در تمام کشور های اروپایی یک کارمند زن از یک کارمند مرد کمتر حقوق می گیره،چیزی به نام مرخصصی زایمان نداره چون کاراییش کم می شه و اقتصادشون به هم می ریزه
زن باید خودش و فرزندش رو تامین کنه و مهم نیست پدر اون فرزند کیه
زن چیزی به عنوان مهریه نداره
و مرد هیچ وظیفه این در قبال مخارج زن نداره
حتی در خیلی از ادیان در ازدواج دائمی زن حتی حق طلاق گرفتن هم ندارد
آمار جهانی نشون می ده در کشور هایی مانند انگیلیس و امریکا زن ها برای اینکه به عنوان یک شی جنسی بهشون نگاه نشود از حجاب رایج در دین اسلام استفاده می کنند با این که مسلمان نیستند
چند سال پیش کشور آلمان در مجلس طرحی را تصویب کرد که باعث شد زنان مسلمان روسری به سر از آموزش و پرورش این کشور اخراج شود.
mmaryamm: تمکین ، یکی از مفاد تمکین ارضا جنسی می باشد ، در کشور های غربی زن ها تمکین می کنند اما در قوانینشون در مقابل اون تمکین مرد هیچ وظیفه ای ندارد ، در کشور های غربی زن به میزان مرد باید در کار خانه همکاری کند و حتی بیشتر ، اما در اسلام این وظیفه زن نیست و حتی اگر انجام دهد مرد باید به زن حقوق دهد ، در کشورهای غربی زن و مرد باهم تصمیم می گیرند بچه دار شوند ، زن سختی نه ماه نگه داری بچه را می کشد و حتی سختی زایمان اما مسئولیتش در مقابل بچه بیشتر از مرد است و پس از جدایی هم نگه داری و هم تامین مالی بچه به عهده زن است . و.... در کشور های غربی مرد می تواند بدون هیچ دلیلی خانواده اش را ترک کند و در ازای این ترک کردن هیچ تاوانی نباید پس بدهد اما در اسلام مردی که بی دلیل تصمیم به ترک بگیرد باید علاوه بر حق و حقوق نیمی از دارایی خود را به زن بدهد. در اسلام زن برای شیری که به فرزند مرد می دهد باید نحله دریافت کند اما در کشور های غربی یک وظیفه است. و...خداوند به زن زیبایی و آرامشی داده تا مرد از آن بهره ببرد و در اسلام در مقابل آن بهره باید به زن پاداش بدهد و آیا واقعا این ارج نهادن به زن در اسلام نیست؟؟؟؟؟؟
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
ارسالها: 533
#193
Posted: 6 May 2012 14:47
mmaryamm: اولا زنا چه برای مرد چه برای زن یک گناه داره
ببین عزیزم شما متوجه منظور بنده نشدی جمله بنده اینه
oshinam: شما اینکه اگر مرد به زنش خیانت کنه هیچ گناهی مرتکب نشده که هیچ تازه تشویق هم میشه ولی اگر زنی به مردش خیانت کنه حکمش مرگه توهین تلقی نمیکنی
منظور بنده ازدواج مجدد ما مردان هست
همانطور که میبینی یه مرد میتونه ازدواج مجدد کنه و زنا تعبیر نمیشه و تشویق هم میشه
ولی اون طرف تساوی یه زن که نمی تونه ازدواج مجدد کنه و این دیگه زنا تعبیر میشه
خیانت مرد میشه ازدواج مجدد(تشویق)= خیانت زن میشه زنا (سنگسار)
کجای این تساوی منطقی و عادلانه است.
mmaryamm: علاوه بر این ازدواج مجدد نیاز به اجازه همسر اول دارد
اگر مرد بدون اجازه همسرش این کار رو بکنه زن چه کاری میتونه بکنه یعنی الان این همه مرد که ازدواج مجدد کردن از زنهاشون اجازه گرفتن
نمیگم قوانینی نیست ولی اینقدر کارایی نداره که از ازدواج مجدد مردان جلوگیری کند و مرد رو مجبور کنه که حتما اجازه همسر اولش رو بگیره
شما اگر ازدواج کردید و شوهرتان یه روزی این کار رو با شما بکنه واکنشتون چیه ؟
mmaryamm: قوانین اسلام خیلی زیباست زمان پیامبر زنان کار نمی کردند و کنیز داشتند و تمام خرجشون رو همسرانشون می دادند و تمکین اجازه و ... برشون واجب بود
کی گفته قوانین اسلام زشته بله زیبا هست ولی برای ما مردها که با دادن بعضی امکانات به همسرمان اون رو به طور کامل زیر سلطه خود ببریم.
mmaryamm: پس همون طور که زنای الان کار می کنن قوانین اسلام در موردشون بازنان ۱۴۰۰ سال پیش فرق می کنه
دوباره مشکل فلسفی برام پیش اومد
یعنی عزیزم شما میگی زنی که امروز کار میکنه دیگه قانون تمکین شامل حالش نمیشه یعنی ینده به عنوان یه مرد نمی تونم مجبورش بکنم از من اطاعت کنه و اگر گوش نکرد تنبیهش کنم
mmaryamm: علاوه بر این خوشحال می شم در مورد توهین به زن در جوامعی که از آن به عنوان الگو یاد می کنید توضیح بدید
شما چرا فکر میکنی بنده از کشورهای غربی الگو گیری میکنم
قبلا هم گفته ام مشکل ما با توهین هایی که به مقام زن در قرآن و اسلام شده نه تبعیض بین زن و مرد توی اجتماع اون هم بواسطه جنسیت و توانایی های جسمی متفاوت نسبت به یک مرد
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
ارسالها: 322
#194
Posted: 7 May 2012 03:54
oshinam: کجای این تساوی منطقی و عادلانه است.
هزار بار گفتم در اسلام بین زن و مرد مساوات نیست ولی این به معنی اهانت به مقام زن نیست
شما میگید اهانته باشه قبول ولی من میگم اهانت نیست بلکه چون زن و مرد دوموجود متفاوت هستن باید مساوات نباشه بعضی چیزا به نفع مرده بعضی چیزا به نفع زنه
هرکسی نظرش محترمه اینم نظر منه خواه از نظر شما درست باشه خواه غلط
[b]قبول حقیقت ، رعایت تعادل ، داشتن انصاف
ارسالها: 129
#195
Posted: 7 May 2012 06:54
oshinam: اگر مرد بدون اجازه همسرش این کار رو بکنه زن چه کاری میتونه بکنه یعنی الان این همه مرد که ازدواج مجدد کردن از زنهاشون اجازه گرفتن
نمیگم قوانینی نیست ولی اینقدر کارایی نداره که از ازدواج مجدد مردان جلوگیری کند و مرد رو مجبور کنه که حتما اجازه همسر اولش رو بگیره
شما اگر ازدواج کردید و شوهرتان یه روزی این کار رو با شما بکنه واکنشتون چیه ؟
من بارها گفتم در مورد نقض قوانین کشور هیچ دفاعی ندارم اما
بحث ما یه بحث شخصی نیست
مردی که بی اجازه ازدواج کنه شرعا زن می تونه طلاق غیابی بگیره
oshinam: دوباره مشکل فلسفی برام پیش اومد
یعنی عزیزم شما میگی زنی که امروز کار میکنه دیگه قانون تمکین شامل حالش نمیشه یعنی ینده به عنوان یه مرد نمی تونم مجبورش بکنم از من اطاعت کنه و اگر گوش نکرد تنبیهش کنم
واقعا هنوز نفهمیدی من دارم خودمو می کشم که همین رو به شما بفهمونم
تمکین در مقابل نفقه ، مهریه ، نحله ، اجرت المثل و ... واجبه
می گم نباید باهات بحث کرد
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
ارسالها: 2470
#196
Posted: 7 May 2012 07:28
mmaryamm: حث ما یه بحث شخصی نیست
مردی که بی اجازه ازدواج کنه شرعا زن می تونه طلاق غیابی بگیره
mmaryamm: واقعا هنوز نفهمیدی من دارم خودمو می کشم که همین رو به شما بفهمونم
تمکین در مقابل نفقه ، مهریه ، نحله ، اجرت المثل و ... واجبه
می گم نباید باهات بحث کرد
برام جالبه که مسائل فقهی و قانونی این دو مساله ای رو که عنوان می کنید بزارید.
تا جایی که دانش ناقص من میگه اینه که شرع در هیچ جا نگفته که اگر بدون اجازه همسر اختیار کنید حق طلاق داره زن..ایا این شامل ازدواج موقت هم میشه اینم مشخص کنید یعنی اگر مردی صیغه کرد زنی رو ایا همسر دائمش میتونه حق طلاق داشته باشه؟
دوم در مورد تمکین یعنی شما میگید اگر زنی درامد داشت و گفت چون من خودم نفقه ی خودمو میدم پس اطاعت از شوهرش براش واجب نیست...این جالب ترین موضوعات هست شنیدم میشه اصل مساله ی شرعیشو بزارید تا روشن بشیم.
چون مات توام
دگر چه بازم ...!!؟!
ارسالها: 129
#197
Posted: 7 May 2012 08:24
hhastii: برام جالبه که مسائل فقهی و قانونی این دو مساله ای رو که عنوان می کنید بزارید.
تا جایی که دانش ناقص من میگه اینه که شرع در هیچ جا نگفته که اگر بدون اجازه همسر اختیار کنید حق طلاق داره زن..ایا این شامل ازدواج موقت هم میشه اینم مشخص کنید یعنی اگر مردی صیغه کرد زنی رو ایا همسر دائمش میتونه حق طلاق داشته باشه؟
دوم در مورد تمکین یعنی شما میگید اگر زنی درامد داشت و گفت چون من خودم نفقه ی خودمو میدم پس اطاعت از شوهرش براش واجب نیست...این جالب ترین موضوعات هست شنیدم میشه اصل مساله ی شرعیشو بزارید تا روشن بشیم.
ازدواج موقت رو در جریان نیستم می پرسم اما اگر مردی ازدواج کنه قانونا زن می تونه بره شکایت کنه که بی اجازه من ازدواج کرده و بعد از دوندگی حکم طلاق صادر می شه. البته یه سری از خانم های زرنگ در شرایط ازدواج عقد نامه قید می کنند که در صورت ارتباط مرد با زنی به صورت غیر شرعی یا صیغه و دائم حق طلاق بازنه .
و در مورد تمکین هم طبق شرع و هم طبق قانون تمکین بر زنی واجبه که نفقه ، مهریه ، نحله "پول شیری که به بچه می ده" اجرت المثل : پول کاری که زن در خانه مرد می کنه و ... و در صورت عدم پرداخت زن می تونه از زن شکایت کنه من یه خانم رو می شناسم که ۲۲ سال پیش ازدواج کرده و مهریه اش حدود ۲۰۰۰۰۰ تومن بوده و الان ۲۰ میلیون بابت مهریه و ۲۰ میلیون بابت اجرت المثل و ۲ میلیون بابت نهله دریافت کرد نفقه اش را هم می گرفته تازه مرد رفته بابت عدم تمکین شکایت کرده و زن در دادگاه گفته خانه این آقا در شان خانواده من نیست و دادگاه با تحقیق در مورد خانواده زن حکم داده که باید طبق شانیت این خانم برایش خانه بگیری ، علاوه بر این احتمال داره اون خانوم بتونه ثابت کنه مرد دارای سلامت روانی نیست که نیمی از داراییش هم اینطوری به زن تعلق می گیره و حق طلاق هم بازن می شه.
یکی دیگه از مثال های تمکین هم اینه که زن عقد کرده که خانه پدرشه تمکین برش واجب نیست.
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
ارسالها: 2470
#198
Posted: 7 May 2012 08:34
mmaryamm: می پرسم اما اگر مردی ازدواج کنه قانونا زن می تونه بره شکایت کنه که بی اجازه من ازدواج کرده و بعد از دوندگی حکم طلاق صادر می شه. البته یه سری از خانم های زرنگ در شرایط ازدواج عقد نامه قید می کنند که در صورت ارتباط مرد با زنی به صورت غیر شرعی یا صیغه و دائم حق طلاق بازنه .
شما گفتید قانون..طبق قانون خیلی چیزها تغییر کرده مثلا در شرع ازدواج دختر بعد از نه سالگی بلامانع هست ولی طبق قانون اینجوری نیست..طبق شرع یه سری احکامی هستند که در قانون اونجوری نیست.من دقیقا پرسیدم ایا طبق شرع اگر مردی ازدواج مجدد بکنه همسرش واجبه بر حاکم شرع که طلاقش رو صادر کنه البته با پرداخت مهریه و حق و حقوقش؟
در مورد تمکین اینی که شما میگید منظور این هست اگر ردی نفقه نده حق تمکین سلب میشه اما بحث من در مورد زنی هست که خودش درامد داره و میگه چون خودم درامد دارم نمیخوام تمکین کنم.ایا این زن ناشزه محسوب نمیشه؟
mmaryamm: یکی دیگه از مثال های تمکین هم اینه که زن عقد کرده که خانه پدرشه تمکین برش واجب نیس
یعنی طبق شرع زن عقد کرده که در خانه ی پدر زندگی کنه میتونه تمکین نکنه و مرد حقوق همسری نداره و می تونه این زن بدون اجازه ی شوهر مثلا از ایران سفر کنه..چون ازدواجشون رسمی بوده و این زن شوهردار محسوب میشه ولی شما میگید تمکین واجب نیست پس میتونه بدون اجازه ی همسرش تصمیم بگیره.
چون مات توام
دگر چه بازم ...!!؟!
ارسالها: 533
#199
Posted: 7 May 2012 14:16
mmaryamm: من بارها گفتم در مورد نقض قوانین کشور هیچ دفاعی ندارم اما
بحث ما یه بحث شخصی نیست
مردی که بی اجازه ازدواج کنه شرعا زن می تونه طلاق غیابی بگیره
شرعا که میشه این
فَانكِحُواْ مَا طَابَ لَكُم مِّنَ النِّسَاء مَثْنَى وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ذَلِكَ أَدْنَى أَلاَّ تَعُولُواْ
پس آن کس از زنان را به نکاح در آورید که شما را نیکو و مناسب با عدالت است. دو یا سه یا چهار و اگر بترسید که چون زنان متعدد بگیرید، راه عدالت نپیموده و به آنها ستم کنید، پس تنها یک زن اختیار کرده یا چنانچه کنیزی دارید به آن اکتفا کنید که این نزدیکتر بعدالت و ترک ستمکاری است. (سوره نساءآیه۳)
براساس آیةفوق، استنباط شده است که « ازدواج مجدد حق شرعی هر مسلمان شیعی اثنی عشری است. و مرد مجاز است تا چهار همسر دائمی اختیار کند، بدان شرط که بتواند عدالت بین زوجات را رعایت نماید.(هر که بامش بیش برفش بیشتر)
ولی قوانین کشور(البته قبل از انقلاب) یه مقدار شرع رو اصلاح کرده است
طبق ماده ۸ قانون حمایت خانواده، مصوب ۱۳۵۱، در صورت ازدواج مجدد زوج، در شرایطی به زن اجازة درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش از دادگاه داده می شد.»
در بند ۱۰ از شروط دوازده گانه ضمن عقد در نکاحهای رسمی، که در مورد ازدواج مجدد زوج می باشد، به زن حق می دهد که در صورت تحقق ازدواج مجدد زوج حق وکالت در انتخاب نوع طلاق و جاری ساختن صیغة آن را داشته باشد و لازم نیست برای اجرای این شرط، زوجه از حقوق مالی خویش و مهریه اش بگذرد.
پس میبینی قوانین کشور اون هم مصوب سال ۱۳۵۱ توی شرع دخالت کرده و گرنه ایران هم میشد مثل این
کشورهای عربی که هر کدومشون یه ایالت زن و بچه دارن
mmaryamm: تمکین در مقابل نفقه ، مهریه ، نحله ، اجرت المثل و ... واجبه
مهریه و نحله و اجرت المثل از دعاوی مالی هست که بیشتر در موقع طلاق کاربردی هست
اجرة المثل:
به معنای پرداختن اجرة كارهایی است كه زن در خانۀ شوهر انجام داده در حالیكه این امور از وظایف شرعی او نبوده و برای این كار قصد تبرع(مجانی بودن) نیز نداشته باشد.
شرایط پرداخت اجرة المثل
1) طلاق به درخواست زوجه نباشد؛
2) طلاق بخاطر تخلف زن از وظایف زناشویی و سوء اخلاق او نباشد؛
3) انجام كارهای منزل شرعاً به عهده زوجه نبوده باشد مثل شستن ظروف و لباسها و پخت و پز؛
الف- انجام كارها به دستور زوج و با درخواست او باشد؛
ب- زن برای انجام كارها قصد تبرع نداشته باشد؛ یعنی به خاطر رضای خدا كار انجام نداده باشد. اگرچه واقعیت این است كه زنان غالباً امور خانه را به قصد تبرع انجام میدهند و اگر این امر بر دادگاه ثابت شود، زن مستحق اجرة المثل نخواهد بود.
اینجا یه مشکل فلسفی برای من پیش میاد
مگر زنهایی که خانه دار هستند کار دیگری هم غیر از اشپزی و کارهای روزمره خانه انجام میدهند
ببخشید یادم رفت شاید غیبت کردن زن اگر به درخواست شوهرش باشه بهش اجره المثل تعلق میگیره
نحله:
نحله، فرع بر اجرة المثل است و در صورتی پرداخت و مورد حكم واقع میشود كه اجرة المثل اثبات نشود؛ مثلاً خانمی نتواند اثبات نماید كه كارهای منزل به درخواست شوهر بوده و یا نتواند اثبات کند که تبرعی نبوده، در این صورت دادگاه خود مبلغی را به عنوان نحله تعیین میكند ماهیت حقوقی نحله بخشش میباشد و این بخشش باید با رضایت شوهر باشد.
نفقه :
مطابق قانون مدنی ایران نفقه عبارتست از همه نیازهای متعارف ومتناسب با وضعیت از قبیل مسکن البسه اثاث منزل و هزینه های درمانی وبهداشتی .
زن می بایست اثبات کنه که مرد به اون نفقه نداده مرد میگه دادم حالا زن چطور میتونه اثبات کنه نداده است .
فرض میگیریم زنی که کار میکنه چون کار میکنه نیازی به نفقه نداره و در نتیجه از شوهرش تمکین نمیکنه همین تمکین نکردن زن باعث میشه مرد بتونه ازدواج مجدد کنه
زنی كه از تمكین خودداری ورزد، ناشزه، یعنی نافرمان و خاطی نامیده می شود. در این صورت مرد می تواند علاوه بر عدم پرداخت نفقه از دادگاه تقاضای طلاق كند یا درخواست ازدواج مجدد نماید.
طبق ماده 16 قانون حمایت خانواده،مصوب 1353، مرد نمی تواند باداشتن زن، همسر دوم اختیار کند مگر به شرط رضایت همسر اول، عدم قدرت همسر اول به ایفای وظایف زناشویی و عدم تمکین زن از شوهر و...
پس میبینی که زن مجبور هست از همسرش تمکین کند و مرد با دادن یه سری امکانات به زن او را زیر سلطه خودش قرار میدهد.
ببین عزیزم شما این مطلب رو گفتید که در کشورهای غربی زن چیزی به عنوان مهریه ندارد
mmaryamm: و همین الان در کشور های غربی هم زن اولین نقشش در مسائل جنسیه ، در تمام کشور های اروپایی یک کارمند زن از یک کارمند مرد کمتر حقوق می گیره،چیزی به نام مرخصصی زایمان نداره چون کاراییش کم می شه و اقتصادشون به هم می ریزه
زن باید خودش و فرزندش رو تامین کنه و مهم نیست پدر اون فرزند کیه
زن چیزی به عنوان مهریه نداره
بنده هم این پاسخ را در مقابل سوال شما داده ام
oshinam: در خیلی از کشورهای های دنیا اصلا مهریه وجود ندارد و زن و مرد هروقت که دیدند می توانند باهم زندگی کنند با هم ازدواج میکنند و هروقت خواستند جدا می شوند.پس بدون مهریه هم می توان یه زندگی درست و دونفره تشکیل داد.
در خیلی از کشورها زن طلاق می گیرد و بدبخت هم نمیشود .بلکه یا دوباره ازدواج می کند و یا اینکه براحتی از پس امورات خودش بر می اید .یعنی زنها و دخترانشان توانمند هستند و به محض طلاق و جدایی محتاج مرد نمی شوند.
حالا این چه ربطی به الگو گیری بنده از کشورهای غربی داره برای بنده جای سواله ؟
عنوان تاپیک توهین به زنان در دین اسلام هست این شما هستی که میخوای با بزرگنمایی مشکلاتی که در جوامع غربی وجود دارد بحث رو به حاشیه ببری .
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
ارسالها: 129
#200
Posted: 8 May 2012 05:25
oshinam: پس میبینی قوانین کشور اون هم مصوب سال ۱۳۵۱ توی شرع دخالت کرده و گرنه ایران هم میشد مثل این
کشورهای عربی که هر کدومشون یه ایالت زن و بچه دارن
فرق کشور های عربی با ما فرق تشیع و سنی بودنه ما به علت تشیع از روایات ۱۲ امام استفاده می کنیم که قوانین رو برای ما کامل تر می کنه
علاوه بر این حکومت ما یه حکومت اسلامیه و قوانینش از نظر اسلام سنجیده می شه گاهی پیش می یاد بعضی قوانین اجرا نمی شه اما قوانینی که اجرا می شه همون طور که ذکر شد طبق اسلام سنجیده می شه oshinam: ب- زن برای انجام كارها قصد تبرع نداشته باشد؛ یعنی به خاطر رضای خدا كار انجام نداده باشد. اگرچه واقعیت این است كه زنان غالباً امور خانه را به قصد تبرع انجام میدهند و اگر این امر بر دادگاه ثابت شود، زن مستحق اجرة المثل نخواهد بود.
اینجا یه مشکل فلسفی برای من پیش میاد
مگر زنهایی که خانه دار هستند کار دیگری هم غیر از اشپزی و کارهای روزمره خانه انجام میدهند
ببخشید یادم رفت شاید غیبت کردن زن اگر به درخواست شوهرش باشه بهش اجره المثل تعلق میگیره
ببین داری درباره ی قانون حرف می زنی؟
در قانون چطور میشه اثبات کرد نیت قلبی افراد چیه
این بار شما تابع احساسات شدی فکر کنم oshinam: مهریه و نحله و اجرت المثل از دعاوی مالی هست که بیشتر در موقع طلاق کاربردی هست
زن در هر صورت می تونه اینا رو در خواست کنه و ارتباطی به طلاق نداره، و اگر مرد انجام نده تمکین واجب نیست oshinam: زن می بایست اثبات کنه که مرد به اون نفقه نداده مرد میگه دادم حالا زن چطور میتونه اثبات کنه نداده است .
نفقه : پوشاک ، خوراک ، مسکن ، مسکن که واضحه ، لباس هم واضحه ، و حتی خوراک اگر مرد نداده باشه و خود زن داده باشه زن ثابت کنه که کار می کرده و در آمد داشته و اون در زندگیش خرج شده تمام میزان در آمدش حساب می شه و مرد علاوه بر اون پول باید نفقه هم بده.
دادگاه حکم عدم تمکین رو در صورت پرداخت حقوق درخواستی زن برای تمکین و عدم تمکین در صورت پرداخت کامل می ده نه الکی ...
oshinam: زن می بایست اثبات کنه که مرد به اون نفقه نداده مرد میگه دادم حالا زن چطور میتونه اثبات کنه نداده است .
فرض میگیریم زنی که کار میکنه چون کار میکنه نیازی به نفقه نداره و در نتیجه از شوهرش تمکین نمیکنه همین تمکین نکردن زن باعث میشه مرد بتونه ازدواج مجدد کنه
سفسطه واضح تر از این؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرد باید شکایت عدم تمکین کنه زن میاد دادگاه می گه مهریه ، نفقه ، نحله ، اجرت المثل و ... رو بده تمکین کنم ، مرد باید تا حال رو که زن توی خونش بوده و رابطه جنسی داشتن رو بده از زمانی که زن از خونش بره لازم نیست بعد که همه رو بده اگر باز هم زن تمکین نکنه دادگاه حکم عدم تمکین می ده .
تمکین نکنه یعنی به خونه بر نگرده تازه اگر خونه در شانیت زن باشه. oshinam: بنده هم این پاسخ را در مقابل سوال شما داده ام
الان
سوالش کجاش بود؟
oshinam: پس میبینی که زن مجبور هست از همسرش تمکین کند و مرد با دادن یه سری امکانات به زن او را زیر سلطه خودش قرار میدهد.
اولا که این سلطه نیست
دوما واقعا در صورتی که مرد تمام حقوق زن رو بپردازه و با زن به نیکی رفتار کنه و در سلامت رفتاری باشه ، دچار بیماری نباشه و تمام چیزهایی که باعث می شه دادگاه حکم طلاق بده و زن بخواد باز تمکین نکنه ظلم به مرد نیست و اصلا زنی که در صورت تمام این چیزها باز تمکین نکنه اصل تمکین همون ارضای جنسیه مرد دیوانس نگرش داره واقعا این به نظرت ظلم به زنه که طلاقش بده؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
ویرایش شده توسط: mmaryamm