ارسالها: 533
#201
Posted: 8 May 2012 13:49
من میگم
oshinam: پس میبینی قوانین کشور اون هم مصوب سال ۱۳۵۱ توی شرع دخالت کرده و گرنه ایران هم میشد مثل این
کشورهای عربی که هر کدومشون یه ایالت زن و بچه دارن
منظورم اینه این قانون برای قبل از انقلاب هست
اما شما میگی
mmaryamm: ما به علت تشیع از روایات ۱۲ امام استفاده می کنیم که قوانین رو برای ما کامل تر می کنه
این که بدتر شد باز عربها ۴ تا زن رسمی قانع هستند ما شیعه ها بر حسب روایات زن صیغه ای هم میتونیم بگیریم دیگه بدتر شد (حرمسرای قاجار)
mmaryamm: ببین داری درباره ی قانون حرف می زنی؟
در قانون چطور میشه اثبات کرد نیت قلبی افراد چیه
این بار شما تابع احساسات شدی فکر کنم
من حواسم بود چی میگم منتظر همین حرف شما بودم
اجره المثل رو نمیشه اثبات کرد قانون که نمی تونه نیت قلبی فرد رو بفهمه پس در نتیجه اجره المثل یه فرمالیته و اصطلاح بی مفهومه که کاربردی نیست .
حالا فهمیدی که شما باز هم تابع احساست شدی و منظور منو متوجه نشدی .
mmaryamm: زن در هر صورت می تونه اینا رو در خواست کنه و ارتباطی به طلاق نداره، و اگر مرد انجام نده تمکین واجب نیست
mmaryamm: سفسطه واضح تر از این؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرد باید شکایت عدم تمکین کنه زن میاد دادگاه می گه مهریه ، نفقه ، نحله ، اجرت المثل و ... رو بده تمکین کنم ، مرد باید تا حال رو که زن توی خونش بوده و رابطه جنسی داشتن رو بده از زمانی که زن از خونش بره لازم نیست بعد که همه رو بده اگر باز هم زن تمکین نکنه دادگاه حکم عدم تمکین می ده .
تمکین نکنه یعنی به خونه بر نگرده تازه اگر خونه در شانیت زن باشه.
نحله و اجره المثل در زمان طلاق پرداخت میشه
تبصره ۶ ماده واحد مربوط به نحله و اجره المثل زمان مطالبه اجرت المثل یا نحله توسط زوجه را پس از طلاق دانسته است اما از طرف دیگر تبصره ۳ ماده واحد فوق اجرای صیغه طلاق و ثبت آن در دفتر را ، موكول به تأدیه حقوق شرعی و قانونی زوجه دانسته و تصریح نموده كه تأدیه این حقوق به صورت نقد باشد.
میمونه فقط مهریه که مرد تقاضای اعسار میکنه و مهریه نهایتا قسط بندی میشه و چون زن باید برگرده خونه شوهر خب شوهر هم اینقدر کم توجهی و در تنگنا قرار میده زن را تا مجبورش کنه کل مهریشو ببخشه بعد مرد هر موقع خواست به راحتی میتونه اونو مثل یه دستمال کاغذی مصرف شده دور بندازه (آخر نمایشنامه)
mmaryamm: نفقه : پوشاک ، خوراک ، مسکن ، مسکن که واضحه ، لباس هم واضحه ، و حتی خوراک اگر مرد نداده باشه و خود زن داده باشه زن ثابت کنه که کار می کرده و در آمد داشته و اون در زندگیش خرج شده تمام میزان در آمدش حساب می شه و مرد علاوه بر اون پول باید نفقه هم بده.
دادگاه حکم عدم تمکین رو در صورت پرداخت حقوق درخواستی زن برای تمکین و عدم تمکین در صورت پرداخت کامل می ده نه الکی ...
ببین عزیزم شما بگو زن چطور میتونه اثبات کنه مرد نفقه نداده است مرد میگه دادم ولی زنم پرتوقع هست (چرخه معیوب)
mmaryamm: الان
سوالش کجاش بود؟
حالا کی مغلطه میکنه من یا شما منظورم از سوال صحبت شما بود نه صرفا خود سوال
mmaryamm: اولا که این سلطه نیست
دوما واقعا در صورتی که مرد تمام حقوق زن رو بپردازه و با زن به نیکی رفتار کنه و در سلامت رفتاری باشه ، دچار بیماری نباشه و تمام چیزهایی که باعث می شه دادگاه حکم طلاق بده و زن بخواد باز تمکین نکنه ظلم به مرد نیست و اصلا زنی که در صورت تمام این چیزها باز تمکین نکنه اصل تمکین همون ارضای جنسیه مرد دیوانس نگرش داره واقعا این به نظرت ظلم به زنه که طلاقش بده؟؟؟؟؟؟؟؟
ببین عزیزم یه عشق بین دو نفر می بایست دو طرفه باشه وقتی دو طرفه باشه خود زن به علت نیازش به همسرش خود بخود از اون تمکین میکنه
ولی اگر این عشق یکطرفه باشه و فقط مرد زن رو دوست داشته باشه ایا میشه به زور قانون تمکین این دو رو در کنار هم نگه داشت این دیگه عشق نیست اجباره
این دیگه مرد هست که به زور قانون میتونه زن رو به اسارت بکشه و در این میان حتی خود مرد هم متضرر میشه چون عشقش رو به پای کسی هدر میده که حتی ذره ای دوستش نداره
شاید شما بگی خوب زن اگر از شوهرش متنفر باشه میتونه طلاق بگیره بله میشه که در اینجا بحث طلاق خلع و مبارات پیش میاد که زن هم قادر به پرداخت فدیه نیست پس باید .................
خُلع و مُبارات دو نوع طلاق توافقی در فقه و حقوق اسلامی است که در آن زن با واگذاری مالی به شوهر از وی طلاق می گیرد. این طلاق مربوط به زمانی است که زن از شوهر تنفر پیدا کردهباشد، بقدری که حاضر است با پرداخت پول از قید همسری وی رها شود. این مال ممکن است مهریه زن یا معادل آن باشد، به همین جهت در فرهنگ عامه از عبارت «مهرم حلال و جانم آزاد» در اشاره به این نوع طلاق استفاده میکنند.
مالی که در طلاق خلع و مبارات به شوهر پرداخت میشود عِوَض یا فدیه نامیده میشود. این طلاق از نوع طلاق بائن است یعنی شوهر حق رجوع ندارد، مگر آنکه زن پشیمان گشته و مال خود را پس بگیرد. زن در مدت عده حق رجوع به عوض را دارد و در صورت این کار طلاق بائن به طلاق رجعی تبدیل میشود.
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
ارسالها: 129
#202
Posted: 10 May 2012 05:07
oshinam: من میگم
oshinam:
پس میبینی قوانین کشور اون هم مصوب سال ۱۳۵۱ توی شرع دخالت کرده و گرنه ایران هم میشد مثل این
کشورهای عربی که هر کدومشون یه ایالت زن و بچه دارن
منظورم اینه این قانون برای قبل از انقلاب هست
اما شما میگی
بعد از انقلاب هم این قانون طبق شرع اسلام سنجیده شده تا پایدار بوده ، علاوه بر این افرادی که در سال ۵۱ این قانون رو وضع کردند اکثرا مسلمان بودند
oshinam: این که بدتر شد باز عربها ۴ تا زن رسمی قانع هستند ما شیعه ها بر حسب روایات زن صیغه ای هم میتونیم بگیریم دیگه بدتر شد (حرمسرای قاجار)
من نمی دونم چرا این قضیه زن صیغه ای فقط برای ارضای جنسی مردان مطرح می شه ، شاید دلیلش اینه که هنوز در فرهنگ ما برای زنان جا نیوفتاده ، زنانی که از این راه خیلی راحت در اسلام بهشون اجازه داده شده با مردان زیادی روابط جنسی داشته باشند ؟؟؟؟؟ آن هم به صورت مشروع
oshinam: نحله و اجره المثل در زمان طلاق پرداخت میشه
تبصره ۶ ماده واحد مربوط به نحله و اجره المثل زمان مطالبه اجرت المثل یا نحله توسط زوجه را پس از طلاق دانسته است اما از طرف دیگر تبصره ۳ ماده واحد فوق اجرای صیغه طلاق و ثبت آن در دفتر را ، موكول به تأدیه حقوق شرعی و قانونی زوجه دانسته و تصریح نموده كه تأدیه این حقوق به صورت نقد باشد.
اصل قانون اینه
اجرة المثل:
به معنای پرداختن اجرة كارهایی است كه زن در خانۀ شوهر انجام داده در حالیكه این امور از وظایف شرعی او نبوده و برای این كار قصد تبرع(مجانی بودن) نیز نداشته باشد، در این موارد، شوهر موظف به پرداخت اجرة المثل این كارها میباشد. این اجرة به حكم قانون و متناسب با كارهایی است كه زن در خانه انجام داده و پرداخت آن ارتباطی با دارایی شوهر ندارد و در هر صورت باید پرداخت شود. طبق تبصرۀ ماده واحده اصلاح مقررات مربوط به طلاق مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام 1371: «چنانچه طلاق به درخواست زوجه نبوده و نیز تقاضای طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف همسری یا سوء اخلاق و رفتار وی نباشد دادگاه به ترتیب زیر عمل میكند.
أ) چنانچه زوجه كارهایی را كه شرعاً به عهده وی نبوده، به دستور زوج و با عدم قصد تبرع انجام داده باشد و برای دادگاه این وضع اثبات گردد. دادگاه اجرة المثل كارهای انجام گرفته را با جلب نظر كارشناس، محاسبه و زوج را ملزم به پرداخت اجرت میكند.
ب) در غیر مورد بند الف، یعنی در صورتیكه زن نتواند اجرة المثل كارهای خود را بدست آورد (مثلاً نتواند اثبات كند كه كار انجام داده یا نتواند اثبات کند که کارهای انجام شده تبرعی نبوده) با توجه به سنوات زندگی مشترك و نوع كارهایی كه زوجه در خانه شوهر انجام داده و وسع مالی زوج، دادگاه مبلغی از باب بخشش (نحله) برای زوجه تعیین مینماید؛ بنابراین اجرة المثل ماهیت قانونی دارد.
شرایط پرداخت اجرة المثل
1) طلاق به درخواست زوجه نباشد؛
2) طلاق بخاطر تخلف زن از وظایف زناشویی و سوء اخلاق او نباشد؛
3) انجام كارهای منزل شرعاً به عهده زوجه نبوده باشد مثل شستن ظروف و لباسها و پخت و پز؛
الف- انجام كارها به دستور زوج و با درخواست او باشد؛
ب- زن برای انجام كارها قصد تبرع نداشته باشد؛ یعنی به خاطر رضای خدا كار انجام نداده باشد. اگرچه واقعیت این است كه زنان غالباً امور خانه را به قصد تبرع انجام میدهند و اگر این امر بر دادگاه ثابت شود، زن مستحق اجرة المثل نخواهد بود.
دیگه در قانون هم دست می بری کجای قانون نوشته پس از طلاق ؟ فقط نوشته زوجه در خواست طلاق نداده باشه
علاوه بر این بنده در حال حاضر زنی رو میشناسم که در خونه خودش زندگی می کنه و رفته دادگاه و در خواست اجرت امثل کرده و دادگاه هم ماشین ۱۲ میلیونی آقا رو توقیف کرده و گذاشته برای مزایده.
oshinam: حالا کی مغلطه میکنه من یا شما منظورم از سوال صحبت شما بود نه صرفا خود سوال
بابا استاد ما داریم درس پس می دیم oshinam: ببین عزیزم یه عشق بین دو نفر می بایست دو طرفه باشه وقتی دو طرفه باشه خود زن به علت نیازش به همسرش خود بخود از اون تمکین میکنه
ولی اگر این عشق یکطرفه باشه و فقط مرد زن رو دوست داشته باشه ایا میشه به زور قانون تمکین این دو رو در کنار هم نگه داشت این دیگه عشق نیست اجباره
این دیگه مرد هست که به زور قانون میتونه زن رو به اسارت بکشه و در این میان حتی خود مرد هم متضرر میشه چون عشقش رو به پای کسی هدر میده که حتی ذره ای دوستش نداره
شاید شما بگی خوب زن اگر از شوهرش متنفر باشه میتونه طلاق بگیره بله میشه که در اینجا بحث طلاق خلع و مبارات پیش میاد که زن هم قادر به پرداخت فدیه نیست پس باید .................
خُلع و مُبارات دو نوع طلاق توافقی در فقه و حقوق اسلامی است که در آن زن با واگذاری مالی به شوهر از وی طلاق می گیرد. این طلاق مربوط به زمانی است که زن از شوهر تنفر پیدا کردهباشد، بقدری که حاضر است با پرداخت پول از قید همسری وی رها شود. این مال ممکن است مهریه زن یا معادل آن باشد، به همین جهت در فرهنگ عامه از عبارت «مهرم حلال و جانم آزاد» در اشاره به این نوع طلاق استفاده میکنند.
مالی که در طلاق خلع و مبارات به شوهر پرداخت میشود عِوَض یا فدیه نامیده میشود. این طلاق از نوع طلاق بائن است یعنی شوهر حق رجوع ندارد، مگر آنکه زن پشیمان گشته و مال خود را پس بگیرد. زن در مدت عده حق رجوع به عوض را دارد و در صورت این کار طلاق بائن به طلاق رجعی تبدیل میشود.
در اسلام همان طور که مرد برای طلاق باید نیمی از داراییش و مهریه و .. رو بده زن هم برای طلاق باید حقوقش رو ببخشه ، این یه تشابه حقوقه عزیزم اگر نبود ظلم به مرد بود ، مرد هم اگر نداشته باشه همانند زنه ، علاوه بر این در قوانین الان در ازدواج های بالای ده سال نیاز به پرداخت پولی غیر از حقوق زن نیست که به نظر من باید در تمام ازدواج ها اینطور شه
oshinam: ببین عزیزم شما بگو زن چطور میتونه اثبات کنه مرد نفقه نداده است مرد میگه دادم ولی زنم پرتوقع هست (چرخه معیوب)
میزان نفقه زن طبق نظر کارشناس که با توجه به خانواده زن است سنجیده می شود ، ربطی به این حرفای خاله زنکی نداره که توقع و فلان و بسان.
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
ارسالها: 533
#203
Posted: 10 May 2012 14:05
mmaryamm: شرایط پرداخت اجرة المثل
1) طلاق به درخواست زوجه نباشد؛
2) طلاق بخاطر تخلف زن از وظایف زناشویی و سوء اخلاق او نباشد؛
3) انجام كارهای منزل شرعاً به عهده زوجه نبوده باشد مثل شستن ظروف و لباسها و پخت و پز؛
ببین عزیزم دو شرط اولیه رو اگر بخونی کاملا متوجه میشی که مربوط به طلاق هست
mmaryamm: دیگه در قانون هم دست می بری کجای قانون نوشته پس از طلاق ؟ فقط نوشته زوجه در خواست طلاق نداده باشه
وقتی میگه طلاق به درخواست زوجه نباشد یعنی چی؟ یعنی مربوط به زمان طلاق هست دیگه
این جمله بنده هست که گفتم نحله و اجره المثل مربوط به زمان طلاق هست و
oshinam: نحله و اجره المثل در زمان طلاق پرداخت میشه
تبصره ۶ ماده واحد مربوط به نحله و اجره المثل زمان مطالبه اجرت المثل یا نحله توسط زوجه را پس از طلاق دانسته است اما از طرف دیگر تبصره ۳ ماده واحد فوق اجرای صیغه طلاق و ثبت آن در دفتر را ، موكول به تأدیه حقوق شرعی و قانونی زوجه دانسته و تصریح نموده كه تأدیه این حقوق به صورت نقد باشد.
طبق تبصره ۶ پس از طلاق اما از طرفی طبق تبصره ۳ اول پرداخت اجره المثل و نحله سپس طلاق اجرا میشه
اما صحبت شما در مورد تمکین بود که گفتید
mmaryamm: تمکین در مقابل نفقه ، مهریه ، نحله ، اجرت المثل و ... واجبه
می گم نباید باهات بحث کرد
پس این نحله و اجره المثل مربوط به زمان طلاق است و اصلا ربطی به تمکین ندارد .
من هم میگم نباید باهات بحث کرد چون مرغت فقط یه پا داره
mmaryamm: بابا استاد ما داریم درس پس می دیم
ببین عزیزم نمی خواد درس پس بدی اینقدر سوتی نده
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
ارسالها: 129
#204
Posted: 12 May 2012 04:40
oshinam: ببین عزیزم دواز شرط اولیه رو اگر بخونی کاملا متوجه میشی که مربوط به طلاق هست
وای خدای من
oshinam: 1) طلاق به درخواست زوجه نباشد؛
2) طلاق بخاطر تخلف زن از وظایف زناشویی و سوء اخلاق او نباشد؛
این یعنی مرد به این دلیل تصمیم به طلاق زن نداشته باشد
oshinam: تبصره ۶ ماده واحد مربوط به نحله و اجره المثل زمان مطالبه اجرت المثل یا نحله توسط زوجه را پس از طلاق دانسته است
من سوالم اینه کجای تبصره شش عبارت پس از طلاق رو ذکر کرده حتی از این تبصره نمی توان چنین برداشتی کرد وای جمله
oshinam: تبصره ۶ ماده واحد مربوط به نحله و اجره المثل زمان مطالبه اجرت المثل یا نحله توسط زوجه را پس از طلاق دانسته است
کذب و دست بردن در قانون است
و جالبه که هنوز هم تکرار می کنی
oshinam: طبق تبصره ۶ پس از طلاق اما از طرفی طبق تبصره ۳ اول پرداخت اجره المثل و نحله سپس طلاق اجرا میشه
اما صحبت شما در مورد تمکین بود که گفتید
یه چیز جالب دیگه
oshinam: وقتی میگه طلاق به درخواست زوجه نباشد یعنی چی؟ یعنی مربوط به زمان طلاق هست دیگه
این جمله بنده هست که گفتم نحله و اجره المثل مربوط به زمان طلاق هست و
oshinam: طبق تبصره ۶ پس از طلاق
بالاخره کدومش زمان طلاق یا پس از طلاق
با یه تحقیق کوچک متوجه می شی که در حال حاضر بدون مطرح شدن موضوع طلاق اجرت المثل پرداخت می شه و اون شرایط در صورت در خواست طلاق مطرح شده در غیر این صورت در هر زمان قابل مطالبه است
oshinam: پس این نحله و اجره المثل مربوط به زمان طلاق است و اصلا ربطی به تمکین ندارد .
من هم میگم نباید باهات بحث کرد چون مرغت فقط یه پا داره
فعلا که مرغ تو یه پا داره
oshinam: ببین عزیزم نمی خواد درس پس بدی اینقدر سوتی نده
من سوتی ندم
شما دست در قانون نبر داداش
برداشت تو از قانون قانون نیست
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
ارسالها: 533
#205
Posted: 12 May 2012 17:26
ببين عزيزم بحث ما درباره تمکين بود
شما گفتيد تمکين در مقابل نفقه،مهريه،نحله و اجرت المثل واجبه
mmaryamm: تمکين در مقابل نفقه ، مهريه ، نحله ، اجرت المثل و ... واجبه
در مورد نفقه حق با شماست همچنين در مورد مهريه چون مهريه عندالمطالبه هست ولي نحله و اجرت المثل که عند المطالبه نيست اصلا اجرت المثل رو بر اساس چي ميسنجند .(يه کمي فکر کن)
فرضا يه زوج که روز اول با هم زندگي کردن آيا زن ميتونه بگه اگر ميخواهي تمکين کنم بايد اجره المثل به من بدهي خب شوهرش بهش ميگه عزيزم الان مشکل فلسفي برام پيش اومد
من و شما که هنوز با هم زندگي نکرديم پس ميبيني که نحله و اجرت المثل لزوما جز واجبات تمکين نيست.
معيار سنجش اجرت المثل مربوط به سالهاي زندگي زن با مرد و كارهايي است كه زن در خانه شوهر انجام داده است .
ببین عزیزم شاید یه مرد بتونه با توسل به قانون زن را مجبور به تمکین کنه و جسم اونو تصاحب کنه ولی روح اونو نمیتونه تصاحب کنه
شما فکر میکنی با دادن پول و امکانات(مادیات) میتونی تمکین زن را بدست بیاری ولی این عشقه یه مرد به همسرش هست که جسم و روح زن رو مجبور به تمکین از مردش میکنه.
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
ارسالها: 533
#206
Posted: 13 May 2012 10:50
mmaryamm: oshinam
کسی که دست در قانون می بره برای سیاه نمایی اسلام بحث کردن باهاش هم وقت تلف کردنه هم بی احترامی به دوستانی که تاپیک رو مطالعه می کنند
ببین عزیزم این سوال شما بود
mmaryamm: من سوالم اينه کجاي تبصره شش عبارت پس از طلاق رو ذکر کرده حتي از اين تبصره نمي توان چنين برداشتي کرد
متن تبصره 6 به شرح ذيل است:
«پس از طلاق، در صورت درخواست زوجه مبني بر مطالبه حق الزحمه کارهايي که شرعاً به عهده وي نبوده است، دادگاه بدواً از طريق تصالح نسبت به خواسته زوجه اقدام مي نمايد و در صورت عدم امکان تصالح، چنانچه ضمن عقد خارج لازم، در خصوص امور مالي شرطي شده باشد، طبق آن عمل مي شود، در غير اين صورت، هر گاه طلاق بنا به درخواست زوجه نباشد و نيز تقاضاي طلاق ناشي از تخلف زن از وظايف همسري يا سوء اخلاق و رفتار وي نباشد؛ به ترتيب زير عمل مي شود:
الف)- چنانچه زوجه کارهايي را که شرعاً به عهده وي نبوده، به دستور زوج و با عدم قصد تبرع انجام داده باشد و براي دادگاه نيز ثابت شود، دادگاه اجرت المثل کارهاي انجام گرفته را محاسبه و به پرداخت آن حکم مي نمايد.
ب)- در غير مورد بند الف، با توجه به سنوات زندگي مشترک و نوع کارهايي که زن در خانه شوهر انجام داده و وسع مالي زوج، دادگاه مبلغي را از باب بخشش (نحله) براي زوجه تعيين مي نمايد». (مجموعه قوانين و مقررات ويژه زنان، 1379: ص59)
متن تبصره 3 به شرح زير است:
زيرا در تبصره 3 اين قانون، تصريح شد که «اجراي صيغه طلاق و ثبت آن در دفتر، موکول به تاديه حقوق شرعي و قانوني زوجه به صورت نقد مي باشد...».
کسی که به دیگران نسنجیده تهمت میزنه بحث کردن باهاش هم وقت تلف کردنه هم بی احترامی به دوستانی که تاپیک رو مطالعه می کنند.
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
ارسالها: 129
#207
Posted: 30 May 2012 04:54
amir8531
توهین به زن در اسلام با قیاس جایگاه زن در مذاهب و مکاتب دیگره که معنا می گیرد
من مطالب زیادی در مورد جایگاه زن در اسلام وغرب اوردم مثل پست ۲۰ که در صفحه ۲۷ تاپیکه ، یا حق مالکیت زن در اسلام در ۱۴۰۰ سال پیش وقتی در کشور های غربی تازه چند ساله به آنها داده شده آن هم نه به طور کامل ، چرا کسی جوابی برای این پست ارسال نکرد؟؟؟؟
زن غربی در قبال خانواده از نظر مالی مسئوله و داراییش برای خانوادس
در قبال این موضوع دیه فرض روهم بر این بگیریم که صحبت های من amir8531: اشاره کردن به یک رفرنس بلند بالا از یک سری اشخاصی که عمدتا فقیه هستن
مسائل دیگری در قبالش هست ، مثلا این که دارایی مرد برای خانوادس و اگر مرد نفقه و مهریه و... ندهد محکومه اما زن هیچ وظیفه ای ندارد که دارایی اش را در خانواده خرج کند ، تامین خانواده به عهده مرده و زن فقط وظیفه تربیت فرزند رو داره و نه حتی کار خانه ، مردی بخواد از زنی بی دلیل جدا شه باید نیمی از داراییش رو بده اما زن چیزی از دارایی خودش رو برای جدایی از مرد نباید بپردازه .
و حقوق مالی مثل مهریه نفقه و و... در اسلام به زن داده شده در صورتی که به مرد داده نشده و در مقابلش هم حقوق مالی ای به مرد داده شده مثل همین دیه که به زن داده نشده و "که تازه همین دیه رو هم زن می گیره نه مرد" این تساوی حقوق زن و مرد در اسلام ۱۴۰۰ سال پیشه
و مورد نفقه که عده این به عنوان پولی برای مالکیت زن در نظر گرفته اند ، در تمام ادیان و مکاتب و حکومت های جهانی در مورد واجب و النفقه بودن فرزند اتفاق نظردارند ، حد اقل تا ۱۸ سال ، آیا به این معناست که پدر و مادر مالک فرزند هستند ؟ ادای نفقه به معنای مالکیت نیست.
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!
ارسالها: 533
#208
Posted: 30 May 2012 17:44
اسلام عميقا ضد زن است. اسلام علت بنيادى ستم بر زنان مسلمان و عمده ترين مانع در ارتقاى موقعيت آنان است. اسلام همواره زن را از نظر فيزيکى، هوشى و اخلاقى موجودی فرودست مى بيند .
(ابن وراق)
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
ارسالها: 533
#209
Posted: 31 May 2012 07:43
roya68: با فرهنگ ۱۴۰۰ سال پیش که زن ها هیچ جایگاهی تو جامعه نداشتن وصرفا یک کالا محسوب میشدند
اسلام سعی کرد کرامت انسانی رو به زن برگردونه
اما امروز دیگه با نسخه اون زمون نمیشه با زن قرن ۲۱ رفتار کردچون زن امروز صد درصد با زن صدر اسلام تفاوت داره
بنده هم همینه میگم قرآن مربوط میشه به ۱۴۰۰ سال پیش, شاید اون زمان به زن عرب شخصیت داده ولی امروزه دیگه جواب نمیده با فرهنگ و تفکر ۱۴۰۰ سال پیش نمیشه زندگی کرد باید به روز رسانی بشه .
این حرف که میگن قرآن فقط مربوط به زمان خودش نیست در این مورد کارایی نداره .
عقاید من و شما میتونه اشتباه باشه ولی انسانیت هرگز, پس همیشه انسانیتت رو بر عقایدت چیره بکن
ارسالها: 129
#210
Posted: 2 Jun 2012 06:59
یادمه وقتی مبحث دیه و این که دیه هر جنس به جنس مخالفش می رسد بحث می کردیم و گفته می شد که دیه زن که کمتر است به مرد می رسد و این در اگر هم به فرض کم لطفی باشد کم لطفی به مرد است عزیزی بحث زنان سرپرست خانوار صحبت کرد که با تحقیق متوجه شدم که اسلام برای این موضوع هم تبصره ای گذاشته که خوشبختانه در حال حاضر در قانون هم اجرا می شه اون هم اینه که دیه زن سرپرست خانوار به صورت کامل باید پرداخت شود
وقتی که من عاشق شدم
شیطان به نامم سجده کرد!
آدم زمینی تر شد و
عالم به آدم، سجده کرد!