ارسالها: 2546
#381
Posted: 8 Oct 2013 08:42
mohan1978: این اتفاق مربوط به دولت ایرانه
mohan1978: این اقدام دولت ایران و عربستان است در بین همه ممالک اسلامی و مدعی اسلام
mohan1978: حجاب واجبه امنا اجباری نیست
درود بر شما
ایران،افغانستان،پاکستان،عربستان سعودی سر موضوع حجاب مواضع بسیار تندی رو در پیش گرفتن.
اما دوست خوبم یک قسمت از این کلیپ به موضوع حجاب پرداخته و درباره خشونت علیه زنان نیز مسایلی رو مطرح کرده.
mohan1978: در اسلام حتی مرد حق نداره زن خودش رو اجبار به پوشیدن حجاب کنه
با احترام به شما،اما من از جمله شما مردسالاری رو برداشت می کنم،اگه برداشتم درست هست،چند پرسش دارم،چرا وقتی از زنان و حق و حقوقشان حرفی به میان میاد،وجود و ماهیتشون رو با مردان معنا می بخشید؟ یعنی زن به تنهایی حق و حقوقی نداره؟ یا بهتر بگم : تا کی زنان باید زیر سلطه مردان باشند و،وجود و ماهیتشون در مردان معنا پیدا کنه؟ تعریف زن چیه ؟ آیا تعریف مستقلی از مرد داره یا نه؟ جنسیت الله چیه،آیا ایشون مرد هستند و چرا این قد به مردان بها می ده و زنان رو تحقیر می کنه؟
mohan1978: اما سوای این من خودم قبول دارم حقوق زن در اسلام خیلی ناقصه و باید اصلاح بشه
اگه اشتباه نکنم منظور شما اینه که اسلام کامل و مطلق نیست و برای تمام عصرها پاسخگو نیست و نیاز به بروز رسانی توی هر عصر داره،اگه این برداشتم درسته،چه شخص و یا اشخاصی باید این بروز رسانی رو انجام دهند؟ آیا قوانین و فرامینی که با حقوق زنان منافات دارند حذف و یا اصلاح می شوند؟ (اگر بلی،شامل آیات قران هم میشه ؟)
mohan1978: اما سوای این من خودم قبول دارم حقوق زن در اسلام خیلی ناقصه و باید اصلاح بشه
با توجه به این فرموده شما پرسش های بالا رو مطرح کردم،دوست نازنینم،من ناخدا باور هستم اما دین ستیز نیستم،برای دکتر سروش و دکتر شریعتی هم احترام خاصی قائلم،چون با آنها و همفکرانشون میشه به گفتگو و بحث پرداخت و دوست دارم بیشتر با نظرات و باور های اونها آشنا بشم،احساس کردم که نظرات شما به اونها بسیار نزدیکه،لذا پرسش های بالا رو مطرح کردم به امید اینکه پاسخشون رو از زبان روشنفکران دینی،همچون شما بیابم.
ویرایش شده توسط: bamdad_2014
ارسالها: 2554
#382
Posted: 9 Oct 2013 16:51
bamdad_2014: ایران،افغانستان،پاکستان،عربستان سعودی سر موضوع حجاب مواضع بسیار تندی رو در پیش گرفتن.
درود بر شما و سلام به امید سلامتی
مواضع سخت درسته اما در پاکستان و عربستان حجاب اجبار دولتی نداره مثل عراق که اجباری نیست اما اهالی کربلا و نجف همه حجاب دارند
bamdad_2014: اما دوست خوبم یک قسمت از این کلیپ به موضوع حجاب پرداخته و درباره خشونت علیه زنان نیز مسایلی رو مطرح کرده.
من کاملا قبول دارم که در اسلام حقوق زنان درست لحاظ نشده
البته استدلالم اینه که این قوانین ماله ۱۴۰۰ ساله پیش هست و حتما امروز باید تعدیل شه
جدای بحقوق اساسی برای زن احترامات خاصی هم در اسلام هست اما هیچکدوم اجباری نیست و رعایت اونها فقط ثواب داره و به میل مرده
در اسلام مرد به نهوعی مالکه زنه و قطعا من اینو اشتباه میدونم
اما هم مسلمونم و هم تو ایرانم لذا گرچه همه تلاش خودم رو میکنم با همسرم و باقی زنان درست و انسانی برخورد کنم خیلی اوقات نمیشه که البتنه حاصل ۳۰ سال تربیت اینگونه است اما واقعا تلاش میکنم
bamdad_2014: یا بهتر بگم : تا کی زنان باید زیر سلطه مردان باشند و،وجود و ماهیتشون در مردان معنا پیدا کنه؟ تعریف زن چیه ؟ آیا تعریف مستقلی از مرد داره یا نه؟ جنسیت الله چیه،آیا ایشون مرد هستند و چرا این قد به مردان بها می ده و زنان رو تحقیر می کنه
من نمیخوام جواب از قران و روایات بدم اگه بتونم با منطق
اینو کاملا قبول دارم که در اسلام مرد برتر شمرده شده
علت هم ساده است چون زن ها در اون زمان از هر لحاظ با الان قابل قیاس نبودند
میدونی در دنیا چند ساله حقوق زنان مطرح شده ...کمتر از ۲۰۰ سال و قبل از اون حتی تو اروپا و امریکا زن موجود درجه ۲ بوده بدون حق رای و مالکیت
پس این تغییرات کمتر از ۲۰۰ ساله رخ داده علت اون هم پیشرفت خانومهاست که کم کم همپای مردان در علم و صنعت و تجارت بالا اومدن
حالا با توجه به اینکه اسلام و قوانینش ماله ۱۴۰۰ سال پیشه میتوان توجیه کرد منتها مشکل اینه که این اخوندا جرات ندارن احکام رو به روز کنن
ضمنا در مورد خدا که گفتی خدا اصلا از نوعی دیگر است نوعی که در اون جا و مکان و ماده و ظرفیت و جنسیت اصلا وجود نداره
فرض کن ما ادمها کامپیوتر رو اختراع کردیم و روزی این سیستم ها هوشمند بشن و فکر کنن اونها کی میفهمن جنسیت و لذت چیه
در مثل خدا همون ادمیه که کامپیوتر رو اختراع کرده و ما هم کامپیوتر
مثل شما که الان میپرسی جنسیت خدا چیه کامپیوتر هم از سی پی یو و هارد ما خواهد پرسید چون درکی از ماهیت ما نداره
bamdad_2014: اگه اشتباه نکنم منظور شما اینه که اسلام کامل و مطلق نیست و برای تمام عصرها پاسخگو نیست و نیاز به بروز رسانی توی هر عصر داره،اگه این برداشتم درسته،چه شخص و یا اشخاصی باید این بروز رسانی رو انجام دهند؟ آیا قوانین و فرامینی که با حقوق زنان منافات دارند حذف و یا اصلاح می شوند؟ (اگر بلی،شامل آیات قران هم میشه ؟)
من معتقدم که خیلی از احکام اسلام باید به روز بشه و البته از قران تفسی هایی دیگر هم میشه داشت
مثل قوانین الان که مثلا دیه زن و مرد رو یکی حساب میکنن طبق مصوبه تشخیص مصلحت
اما کسی که باید بیاد و همه دین رو اصلاح کنه گرچه علما هم میتونستن اما جرات نکردن به اعتقاد ما امام زمان است که میاید و وقتی اسلام رو به مردم ارائه میکنه همه میگن این دینه جدیده یعنی اینقدر فرق داره با باورهای ما
بنا به اعتقاد ما اولین و تنها گروهی که امام زمان جمعی میکشد همین علمای دین اسلام هستند چون در مقابل او میایستند
به اعتقاد ما موعود همراه همه انبیا به زمین میاید و همه امتها چون پیامبرشان را میبینند و تایید میکند به موعود ایمان میاورند
همه امم هم موعود دارند شاید اسمش مهدی یا مسیح یا نارسیسی یا هر چیز دیگه اما به هر حال میاد
bamdad_2014: اینکه پاسخشون رو از زبان روشنفکران دینی،همچون شما بیابم.
من روشنفکر نیستم
خدا رو باور کردم و اینکه خدا کارهاش باید حساب کتاب داشته باشه و خدای من مهربانه و هرگز باورم نمیشه این خدا زن رو برده مرد آفریده باشه یا زن رو نصف مرد محاسبه کنه
من معتقدم در روزگاری که عرب جاهل زن رو مثل احشام خرید و فروش میکردند و زنده به گور اسلام خواسته تعدیلاتی در این زمینه بکنه چون این احکام دین در مورد برخی استثنا بوده مثل خدیجه و زهرا س
زنان عرب جاهلی که جز زاداوری و خانه داری کاری یاد نمیگرفتن کجا قابل قیاس با خانم دکتر و مهندس و درس خونده و موثر امروزه ؟؟
مگه خدا نمیگه
از نظر او دانایان و جاهلان برابر نیستند
خوب معلومه پس که احکام برای زنان اون زمان و حالا نمیتونه یکی باشه
گفتم که این دین اینقدر بهم ریخته و تحریف شده است و حتی تفاسیر از قران هم که وقتی دین در آخر زمان از سوی موعود به مردم ارائه میشه مردم باور نمیکنن که همون دینه اسلامه
من مسلمونم و معتقدم خدا در وجود همه وجدان قرار داده و البته خدا امری ورای وجدان افریده هاش نمیده پس
هر چه از احکام با وجدان و عقلم همخوانی نداره معلق میذارم نمیگم باوئر ندارم اما انجام نمیدم
مثل ازدواج با دختر بچه ۹ ساله یا در مورد حق زنان و خمس و ...........
و کلا فکر نمیکنم خدا دستوری خلاف وجدان و نفس مطمئنه و اخلاق صادر کنه
خدای من مهربونه پس دستور نمیده کسی رو با سنگ بزنن تا بمیره یا در مقابل یک قتل غیر عمد ادمی رو که ذاتا قاتل نیست رو بکشه
مشکل اینه که خدا سالیان است با زمین دیگه رابطه دوطرفه نداره و اگر همه اینها راست باشه یکروز این رابط میاد و اونوقت ادمهای روسیاهی که به خاطر هوا و هوس خودشون زنان رو اینگونه تحقیر کردند دیدنی هستند
ممنون از ادب و احترام شما
من شما رو به خیلی از باخدا ها ترجیح میدم و یه خاطر ادب شما معتقدم باخدای واقعی فقط گوینده لا اله الا الله نیست بلکه کسی است که وجود خدا رو که در صداقت و محبت و سلامت کشف کرده و خود نیز اون رو رعایت میکنه
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#384
Posted: 10 Oct 2013 00:28
سلام
من شرمنده شما شدم
اینها واقعیته و اینقدر تعریف نداره
کلیپ هارم میبینم ..و خدمت شما اردت دارم من به خیلی ها که از اسلام ایراد میگیرن حق میدم منتها جایی تحمل نمیکنم که کسی دروغ میگه و تحریف میکنه
امید سلامتی برای شما و امید اینکه خوش باشی
میدونی من شک دارم که در وجود انسانها هیچ نشانی ای از خدا وجود نداشته باشه منتها هر کس به صدای دل خود زمزمه ساز است
به یکی از امام های ما گفتن خدا چیه
گفت شده جایی گرفتار بشی که هیچ راه فراری برات نباشه و هیچ فریاد رسی برات نباشه گفت اره تو دریا و در کشتی در حال غرق بودیم و من شنا نمیدانستم
امام گفت در آن لحظات که یقین کردی فریاد رسی نیست ایا دلت به چیزی متوجه نشد گفت چرا متوجه شد و امامگفت ان همان خداست
برای منهم شده
وقتی که عزیزی از من رو تخت بیمارستان بود و در کما و نه امکان انتقال داشت و نه بهوش میامد که من متوجه خدا شدم خدایی که نه عرب بود نه عجم و فقط من حس کردم در اون لحظه میخواهم با تمام وجود به قدرتی پناه ببرم که بهم امید بده
این خدا ملیت نداره مالکیت نداره مهربونه و از مادر مهربانتره محکم و استواره واسه همین میتونی راحت بهش تکیه کنی
خوب نیست اینو بگم اما گاهی فکر میکن خدا مجموعه انرژی های مثبته که ادم بواسطه اون و اعتقاد بهش میخواد خودش رو امیدوار نگه داره
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 1495
#385
Posted: 11 Nov 2013 11:25
bamdad_2014: این کلیپ ها رو یک پیشکش از جانب من بدونید.
کلیپ های شما واقعا فکر ادم رو تحریک میکنه ...عالیه لطفا ادامه بدهید
واقعا گاد .....ایز ..گود ...عجب حرفیه و چقدر میتونه غیر واقعی باشه
فهمیدم این تو همه ادیان هستن از بهترین خوش شانسی ها تا بدترین فلاکتها رو پای مهربونی خدا میزاریم
ما هم همین هستیم
وقتی فلاکت میرسه میگیم این حکمت خداست شاید اگر این فلاکت نمی اومد به راههای بد کشیده میشدیم
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 1495
#387
Posted: 15 Nov 2013 16:22
bamdad_2014: در مورد نظری که در مورد خدا دادین،دوست دارم منم نقل قول کنم و نظرم رو بیان کنم،اما چون نمی خوام مسیر این تایپیک منحرف بشه و شامل حال اخطار مدیران بشم،ابراز نظری نمی کنم
نظر شما رو تو تاپیکهای دیگه میخونم ...موافق کانل نیستم ولی برام جذابه خیلی زیاد خصوصا کلیپهاتون با زیر نویس
موفق و کامروا باشید
من در کلیت اینکه در اسلام توهین به زن شده موافقم
اما با توجه به شرایط زمانی معتقدم در همون موقع این حرفها و اعمال بی احترامی نبوده بلکه برای خانمها خیلی جذاب هم بوده که زنان زیادی قلبا مسلمون شدن
امروز اما با توجه به مطالبات بر حق خانومها این حرفها اهانت حساب میشه و لزوم آپ دیت شدن برخی مسائل دینی رو یاد اور میشه
دقت کنیم جنبش حقوق زنان در دنیا ۲۰۰ سال بیشتر قدمت نداره و قبل از اون اصلا چیزی به اسم حق برای خانومها قائل نبودن
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 9253
#388
Posted: 16 Nov 2013 18:49
مسئله حجاب
screenshot
به نام خدا
مقدمه
لزوم پوشيدگی زن در برابر مرد بيگانه يكی از مسائل مهم اسلامی است . در خود قرآن كريم درباره اين مطلب تصريح شده است . عليهذا در اصل مطلب از جنبه اسلامی نمیتوان ترديد كرد پوشيدن زن خود را از مرد بيگانه يكی از مظاهر لزوم حريم ميان مردان و زنان اجنبی است ، همچنانكه عدم جواز خلوت ميان اجنبی و اجنبيه يكی ديگر از مظاهر آن است . اين بحث را در پنج بخش بايد رسيدگی كرد : 1 - آيا پوشش از مختصات اسلام است و پس از ظهور اسلام از مسلمين به غير مسلمين سرايت كرده است ؟ يا از مختصات اسلام و مسلمين نيست و در ميان ملل ديگر قبل از اسلام نيز وجود داشته است ؟ . 2 - علت پوشش چيست ؟ چنانكه میدانيم در ميان حيوانات هيچگونه حريمی ميان جنس نر و جنس ماده وجود ندارد ، آنها آزادانه با يكديگر معاشرت میكنند . قاعده اولی طبيعی اين است كه افراد انسان نيز چنين باشند . چه موجبی سبب شده كه ميان جنس زن و مرد حريم و حائلی به صورت پوشيدگی زن يا به صورت ديگر به وجود آيد ؟
17
اختصاص به پوشش ندارد ، در مطلق اخلاق جنسی جای چنين سؤالی هست درباره حيا و عفاف نيز همين پرسش هست . حيوانات در مسائل جنسی احساس شرم نمیكنند ولی در انسان بالاخص در جنس ماده حيا و شرم وجود دارد 3 - فلسفه پوشش از نظر اسلام 4 - ايرادها و اشكالها 5 - حدود پوشش اسلامی چيست ؟ آيا اسلام طرفدار پرده نشينی زن است همچنانكه لغت " حجاب " بر اين معنی دلالت میكند ، يا اسلام طرفدار اين است كه زن در حضور مرد بيگانه بدن خود را بپوشاند بدون آنكه مجبور باشد از اجتماع كنارهگيری كند ؟ و در صورت دوم حدود پوشش چقدر است ؟ آيا چهره و دو دست تا مچ نيز بايد پوشيده شود يا ماورای چهره و دو دست بايد پوشيده شود اما چهره و دو دست تا مچ پوشيدنش لازم نيست ؟ و در هر حال ، آيا در اسلام مسألهای به نام " حريم عفاف " وجود دارد يا نه ؟ يعنی آيا در اسلام مسأله سومی كه نه " پرده نشينی " و " محبوسيت " و نه " اختلاط " باشد وجود دارد يا خير ؟ و به عبارت ديگر آيا اسلام طرفدار جدا بودن مجامع زنان و مردان است يا نه ؟ اينها پرسشهائی است كه اين كتاب بدانها پاسخ میگويد .....................
بودی تـــــــو تو بغلم
گردنت بود رو لبم
ارسالها: 754
#389
Posted: 17 Feb 2014 10:27
اسلام قشنگترین و کامل ترین دین هست و همونطور که دوست عزیز مهناز دلبر گفتم به مقام زن ارزش هم دادن
چه بسا قبل از اسلام زن به عنوان کالا پست و حقیر بود و همین الان هم در کشور های اروپایی به زن در بعضی موارد به همین صورت توجه میشه در کل اسلام کامل هست و این ماییم که اونو پرورش میدیم حال اگر توهین میشه این از برداشت ماست و نباید انرا تقصیر اسلام انداخت
"آموخته ام.....
زندگی همیشه عالی و کامل نیست
اما همیشه همانی است که تو میسازی......
پس آن را به یادماندنی بساز
و هرگز اجازه نده کسی خوشبختی تو را از تو بگیرد.
ارسالها: 60
#390
Posted: 19 Feb 2014 21:40
اسلام بود که تو اوجه اهانت به زن، زنان رو محترم شمرد و زن و مرد رو از نظر احترام یکی دونست. زن و مرد برای همند. پس جواب سوال مشخصه که دین اسلام زن رو محترم و ارزشمند میدونه.
اسلام برای ارزشمند کردن مرد و زن هست. نه توهین و بی ارزش کردن.
لزومي ندارد من هماني باشم که تو فکر مي کني ، من هماني ام که حتي فکرش را هم نمي تواني بکني زانو نمي زنم، حتي اگر سقف آسمان ، کوتاهتر از قد من باشد ! زانو نمي زنم، حتي اگر تمام مردم دنيا روي زانوهايشان راه بروند ! من زانو نمیزنم.