انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 45 از 69:  « پیشین  1  ...  44  45  46  ...  68  69  پسین »

آیا در دین اسلام به مقام زن توهین شده یا نه ؟


مرد

 
ametis: اره اینها مربوط به ۲۵۰۰ سال پیش است نه ۱۴۰۰ سال

آذرمیدخت دخترخسروپرویزبود وهمعصر محمد که محمد ازاینکه ایرانیان یک زن رو پادشاه خودشون کردند اظهارتاسف کرد ametis: پس چرا دین اسلامی که ۱۴۰۰ سالا پیش مترقی بوده و لطیف تر از باقی مذاهب امروز خودش رو نتونه آپ تو دیت کنه

اونهم بخاطر چند ملای منفعت طلب
ملا داره ازاسلام استفاده میکنه نه سواستفاده شماهم اگرموارد زیررو توقران بخونی چطورمیخوای ازش استفاده کنی
آیه 222 سوره بقره:

زنان شما کشتزار شمایند پس برای کشت به آنها نزدیک شوید. هرگاه مباشرت آنها را خواهانید و برای ثواب ابدی چیزی پیش فرستید.....(فرستادن پیش کش چه مفهومی به جز خرید سکس از زن می دهد)

آیه 227 سوره بقره: ......زنان را بر شوهران حقوق مشروعی است چنانچه شوهران بر زنان لیکن مردان را بر زنان فزونی و برتری است.....

آیه 281 سوره بقره: ..... اگر مدیون سفیه و فقیر است و صلاحیت امضا ندارد ولی او به عدل و درستی امضا کند و دو تن از مردان را به گواه آرید و اگر دو مرد نیابید یک تن مرد و دو زن هر که را طرفین راضی شوند گواه گیرند...(توجه کنید که حتی گواهی دادن زنان مشروط بر این است که دو مرد یافت نشود)

آیه 2 سوره نساء

اگر بترسید که مبادا درباره یتیمان مراعات عدل وداد کنید پس آن کس از زنان را به نکاح خود آرید که شما را نیکو و مناسب با عدالت است.دو یا سه یا 4

آیه 10 سوره نساء

حکم خدا در حق فرزندان شما این است که پسران دو برابر دختران ارث برند

آیه 11 سوره نساء

سهم ارث شما مردان ازترکه زنان نصف است در صورتی که آنان را فرزند نباشد.... و سهم ارث زنان ربع ترکه شما مردان است

آیه 18 سوره نسا

ای اهل ایمان برای شما حلال نیست که زنان را به اکراه و به جبر به میراث گیرید(یعنی اگر اکراهی در کار نبود آنان را نظیر یک کالا می توانید به ارث ببرید)

آیه 34 سوره نسا

مردان را بر زنان حق تسلط و نگهبانی است به واسطه آن برتری که خدا بعضی را بر بعضی مقرر داشته و هم به واسطه آنکه مردان از مال خود باید به زنان نفقه دهند. پس زنان شایسته و مطیع انهایند که در غیبت آنها حافظ حقوق شوهراتشان باشند و آنچه را که خدا به حفظ آن امر فرموده تگه دارند و زنانی که از مخالفت و نافرمانی آنان بیمناکید باید نخست آنها را موعظه کنید . اگر مطیع نشدند ار خوابگاه آنها دوری گزینید باز مطیع نشدند آنها را به زدن تنبیه کنید .....
این موارد نمونه هایی ازقران هستند براون بیفزایید مطالبی که درنهج البلاغه وحدیث و حلیته المتقین وصحیح بخاری وسایرکتب نوشتند چنانچه علی درنهج البلاغه زنان راناقص العقل میدونه
     
  ویرایش شده توسط: elena   
مرد

 
elena: آذرمیدخت دخترخسروپرویزبود وهمعصر محمد که محمد ازاینکه ایرانیان یک زن رو پادشاه خودشون کردند اظهارتاسف کرد

در مصر و در دوره ای در انگلستان هم زنان پادشاهی میکردن که البته نشانه احترام و حفظ حقوق زنان نبوده همونطور که در اسلام موقعیت زهرا س و خدیجه بیانگر شخصیت کلی زنان نبوده



دوست گرامی من بحثم تبرئه اسلام نیست و بخونی میبینی خودم اشکالاتی رو که شما اشاره مکردی بارها عرض کردم


قصد من واقعیت رو در نظر گرفتنه و مانند بخشی از حرفهای شما که ناظر به تغییر ساختار نوع نگاه به زن در اسلام است


واقعیت اینه که اسلام چنان در لایه های میانی مردم نفوذ کرده که حذف اون تا مدتها غیر ممکنه

اسلام خاصیت عجیبی داره که شاید ادیان دیگر کمتر داشته باشن

اون قدرت نفوذ و مستدل کردنه

اسلام در اقشار بالا دست علمی یا انکار میشه یا وسیله سو استفاده است

اسلام رو انگونه تبیین کرن که از کودکی و قبل از هر گونه اموزش در ذهن و جان و روح بچه مکسلمانها نفوذ میکنه به حدی که بی خیال شدن از اون واقعا کار مشکلیه

در همچین جامعه ای انقلاب غیر اسلامی جواب نمیده و حالا حالا ها امکان نداره واقع بشه


برای همین باید ساختارهارو اصلاح کرد

اصلاح طلبی نه به معنی حزبی اون تا بینهایت میتونه ادامه داشته باشه

در این راه یکی به میخ و یکی به نعل زدن تنها را ه چاره است

البته اسلام هم مثل همه ادیان حرف و قانون خوب هم داره پس باید اول دوتا از خوبیهاش گفت و بعد یک نقطه ضعف تا طرف رو بتونی به تفکر کردن وادار کنی


اگر تفکر کردن رو در ایران قدری متداول بشه ........مردم بتونن فکر کنن و اونهم فکر واقعا ازاد ....خیلی مشکلات ما حل میشه



من کاملا قبول دارم که با توجه به روابط و اقتضاء امروزه در دین اسلام به مقام زن توهین شده

اما نه بر اساس رفتار ۱۴۰۰ سال پیش

در اون زمان برای هر زن و مردی در جامعه جا افتاده بود که زن ریر دست و جزو عیال مرد است


ضمنا من در مورد دوران کوروش فقط مقام زن رو نگفتم کلا روابط اجتماعی رو گگفتم چون بعدها باز دین ستیزی و مخالفت با غیر دین زرتشت شروع شد ازادی ادیان از بین رفت و مغ ها قدرت گرفتند برده داری برگشت و .....

elena: این موارد نمونه هایی ازقران هستند براون بیفزایید مطالبی که درنهج البلاغه وحدیث و حلیته المتقین وصحیح بخاری وسایرکتب نوشتند چنانچه علی درنهج البلاغه زنان راناقص العقل میدونه
شمااگر زن یا مردی رو بیست سال بدون تحصیل و رواب اجتماع نگه داری کنن و امروز بیارن تو جامعه ناقص العقل نمیدونی

اون زمان زنان رو تو صندوق خانه نگه میداشتند حتی شعر و سوره یوسف رو نمیخوندن برای زنها تا با مفهوم عشق قبل از ازدواج آشنا نشوند

و البته این در میان ملل دیگه هم خیلی متفاوت نبوده

کافیه به اندکی به قوانین زرتشت در مورد زنان مراجعه کنی در همون دوران خسرو چهارم و هم عصران محمد ص

زن رو در ایام پریودی طرد میکردن و ان رو ناپاک میدونستند و ........

در مسیحیت و خصوصا یهودهم اوضاع تعریفی نداشته
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
elena: اینم ازاثارباقیمانده زنسالاری قبل ازاسلام بود چنانچه محمد هم تازمان مرگ خدیجه زن دیگری اختیارنکرد وبه علی ابن ابیطالب هم اجازه نداد زن دیگری غیرازفاطمه اختیارکند
از لحاظ اعتقادی این دو نفر خاص بودن .

خدیجه اولین زن مسلمان و فداکار برای اسلام .....فاطمه هم که کوثر پیامبر بود و باعث رد شدن تعبیر بی پشتوانه و بی نسل بودن به پیامبر

پیامبر اسلام در قبال مزد رسالت خود فقط و فقط احترام خاص به اهل بیت خود را خواست

elena: وسرسختانه اظهارداشت فاطمه پاره تن من است وهرگاه ازدواج علی باشخص دیگری سبب ازاراوشود چنین ازاری نخست وجود مرا هدف قرارخواهد داد (صحیح البخاری ص ۴۳۵)اماعلی پس ازفاطمه ۱۱تازن وچندین کنیزاختیارکرد
البته این تعبیر اهل سنت است چون علی از ابتدای ازدواج میدانست حق ازدواج با دیگری را ندارد این امر در مورد باقی دختران محمد ص اتفاق نیفتاد لذا میشه تفسیر کرد که امری خاص بوده و شاید الهی

elena: مشکل اینجاست که گفته میشه قران برای همه زمانهاست زنان عرب مشهورکه بیشترازاین چندین نفربودند ولی بازهم اگردقت کنیم میبینیم که بعدازاسلام نظیرچنین زنانی یا به قول شما همین معدود زنان هم درجامعه مسلمانها پیدانشدند واین خبرازوضع بهترزنان درقبل ازاسلام میده امروزه هم سهم زنان درکشورهای مسلمان تقریبا صفره
قران برای همه اعصار هست اما احکام قابل تفسیر هستند مثل برده داری که خیلی بهد تر نسخ شد و از بین رفت لذا ایات در مورد زنان هم در قران میتونه تفسیر بشه

مانند الرجال قوامون علی النساء ......که تفاسیر جدیدی میشه و به زن غیر مستقل برمیگرده

یا درمورد ازدواج که زن قطعا اجازه پدر یا ولی رو لازم داشت اما جدیدا در احکام زنانی که مستقل مالی و فکری هستند اصلا نیازی به اجازه پدر ندارند

پس میشه احکام رو تعدیل کرد چون این احکام مانند حرمت شراب یا واجب بودن روزه نیستکه نشه تکونش داد

حتی در مورد حجاب

به رسال مراجعه کنید حجاب در جامعه اسلامی حتی اجباری نیست ...حتی شوهر نمیتونه همسر مسلمان خود را به داشتن حجاب مجبور کنه


همه اینها رو گفتم تا تفاوت رژیم ایران با احکام اسلامی رو بدونی ...در اسلام و حتی قانون اساسی ایران جرمی با عنوان جرم سیاسی تعریف نشده اصلا و مردم برای نظرات سیاسی کاملا ازاد هستند اما در واقع برعکسه و بدترین جرمها مربوط به سیاست است

و اینکه سهم زنان در جوامع اسلامی هم دقیقا بع اسلام ببر نمیگرده بلکه به مردان مسلمان حاکم برمیگرده

اگر ظلم به زنان درفقوانین مملکتی باشه چون قانون مقدس نیست قابل تغییره و زنان میتونن مثل امریکا اعتراض کنن و تحت فشار ومنطق حق خود رو بگیرند

اماوقتی قوانین با رنگ و لعاب اسلام اومد جلو دیگه مقدس میشوند و غیر قابل تغییر و هر گونه مخالفت و اعتراض به حرکات ضد دین تعبیر میشه

لذا مجتهدان و علمای دین که همه مرد بودند مشخص است که حضور زنان رو قبول نکنن چون محدود میشوند

زنان در هر زمبنینه توانایی دارند و موقعیت مردان تنبل و تن پرور رو به خطر میندازن

لذا بجای رقابت سالم و منطقی دست به دروغ سازی و فشار زدند و موفقهم شدند

کگدو مردی حاضره از خدمت مجانی و موظف گونه زن چشم بپوشه از حق درخواست و سرویس سکسی دائمی وموقت زنان بگذره

حتی این قوانین درمورد بچه ها هم هست

در همه جای دین بچه ها موظف به اطاعت هستند


طبیهی است قانون گذاران و علمای دینی مرد در تاریخ دائما به حدت و شدت این احکام اضافه کنند تا سرویس های بیشتری بگیرند
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
elena: البته اعراب به دوگروه بدویان صحراگرد وشهریان مقیم تقسیم می شدند بل توجه است که به نظر مورخین ، بسیاری از فتوحات اسلامی ، به خاطر وجود اعراب بدوی بوده است. در کتاب تاریخ تمدن اسلام وعرب چنین آمده است:
جمعیت های شهری خیلی محدود بودند در کل تمدنی واقعی نبوده


elena: درمورد جنگ تجاوزگرانه هم مثال های متعددی مثل حمله به بنی قریظه و جنگ خیبر وقضیه فدک وبسیاردیگروجود داره وخدشماهم بهش اشاره ای داشتی
خیبر و فدک تجاوزکارانه نبود بیشتر تلافی جویانه و پیش گیرانه بود

یهودیان خیبرو فدک در جنگ احزاب کمک زیادی به مشرکان مکه کردند و محمد هم به تلافی و هم برای پیشگیری حمله کرد

بنی قریظه هم یهودیانی بودند که با محمد پیمان همکاری و پشتنیبانی دفاعی بستند و لی در بدترین اوضاع ناگهان به سمت مشرکان رفتند تا جایی که شکست محمد محتوم بود

لذا بعد از جنگ به سمت اونها رفتند و فاتح شدند

نقل ها زیاده البته محکمتر اینه که سرنوشت اونها رو به یک مسلمان هم قبیله شون بخشید و بعد اون شخص خشونت طلبی کرد

اما به هر حال محمد ص هم اونجابوده و این خشونت صورت گرفته

شاید حتی به زعم ما خشونت شدید بوده چون در اون زمان اینکه از سر ادمها مناره و کوه بسازند خیلی به گوش ما رسیده در ادیان و اقوام مختلف

گرچه من نمیخوام توجیه کنم فقط میخوام موقعیت زمان و مکان لحاظ بشه

امروز جنگ باشمشیر حتی اوج خشونت است

اما اون زمان قطع اعضاء بدن خیلی صحنه طبیعی بوده و خیلی وقتها اگر مسلمونها پیروز نمیشدن طرف مقابل شاید بدتر از این رو بر سر اون ها میاورد ن

elena: باشرایط قبل ازاون هم بسنجیم بازهم توجیه
نداره مثلا بازمان ۱۱۰۰سال قبلش بسنجی که کوروش برده داری رو نفی کرد ولی ماتواسلام احکام برده داری داریم یا اونوباقوانین حمورابی بسنجیم یا اونو باقوانین زرتشت درهمه این موارد برتری خاصی نداره بلکه فرودست ترهم هست وقتی درایین زرتشت زن ومرد یکسان ارث میبرند ودراسلام این به نصف کاهش پیداکرده یا احکام چندزنی با زرتشت که فقط تک همسری رو جایزمیدونه
کوروش فرا مذهبی عمل کرد و این روش تنها در دوره او بوده و بعد منسوخ میشه اون زمان دسترسی به تاریخ و قوانین مثل الان نبوده شما حتی میدونی که در دوره معاصر محمد باز جنگهای جاه طلبی و فشار مذهبی و برده داری در ایران کاملا مرسوم شده بود

در ادیان حمورابی من اطلاع ندارم

اما در زرتشت شرایط خیلی خیلی بدتر از اسلامه البته میدونی که اوستا دقیقا مثل قران نیست

انجیل و اوستا شرح رفتارهای پیامبر ها هستند و نقل قول ها ار حواریون و اطرافیان

فقط به ارث توجه نکن رفتار با زنان در زرتشت اصلا خوب نبوده

درمورد قوانین تعدد همسران هم احتمال در نظر گرفتن شرایط اعراب و جنگها و البته مرگ و میر مردان که نسبت به زنان بسیار زیاد بوده

اینهم از احکامی است که میتونه مثله برده داری نسخ بشه


elena: چطوردینی که قبول ان قلبیه به این صورت باید گسترش پیداکنه یامسلمان شو یا جزیه بده معلومه که مسلمان شدن گزینه راحت تری بوده تااینکه انسان بخواد مالش روبده اصلا طرح همچین مساله ازانسانیت به دوره این دیگه محمد بوده نه ابوبکروعمر
جزیه مالیات است ....و اونقدر هم زیاد نبوده چنانچه اهالی خیبر و فدک و خیلی جاهای دیگه مسلمون نشدن وهنوز هم در عربستات نسل هاشون غیر مسلمون هستن

در قبال جزیه خدمات دفاعی و امنیتی داده میشده و غیر معقول نبوده


در کل میگم


امروز قوانین خیلی تغییر پیدا کرده و خیلی چیزها بوجود اومده که قبلا تصورش نمیشده

اصلا نمیشه قوانین اون زمان رو با تصور و شعور امروزی مقایسه کرد و گفت بد یا خوب هستند

به قول دکتر زرین کوب

تاریخ رو نمیشه با اما و اگر تفسیر کرد ...و رفتارهای اون زمان خصوصا رفتار بزرگان قطعا با عقل اون زمان و مناسبت های اون موقع همخونی داشته

اینکه ما امروز مثل بعضی دوستان مثلا بگیم اگر حسین از مکه برمیگشت .....اگر بین راه فرار میکرد.....اگر به دروغ بیعت میکرد ووووووووبا این اما و اگر ها بیایم رفتار حسین ع رو نقد کنیم غیر منصفانه است


میتونم مثال بزنم

مثلا در یک مغازه چند تا دوست نشستن و دارن نفری یک سیب میخورن و سیگار میکشن در همین حین هم یک نفر از فامیلهاشون داره از حلو مغازه عبور میکنه و هنگام عبور اصلا داخل مغازه رو نگاه نمیکنه

ادمهایی که داخل هستن دهها تفسیر میکنن

از ناراحتی تا بخاطر اینکه از سیگار کشیدن خجالت نگکشیم و یا یکی میگه من دیروز بهش سلام نکردم خواسته تلافی کنه و .....

اما هیچ وقت نیت واقعی اون شخص رو جز خوش نمیتونه بیان کنه و ازش بپرسی شاید بگه اصلا حواسش نبوده یا درگیر یک فکری بوده

لذا رفتارهای اون زمان قطعا برای خودش منطق داشته و نمیشه امروز اینگونه نقد کرد

میشه درس گرفت که مثلا نتیجه هر کدوم چی شد

تا همین ۳۰۰ سال پیش از مردم همین ایران ....مستعمره های برخی کشورها همگی خراج میدادن

آپارتاید هنوز ۳۰ سال ازش نگذشته

وشما جزیه گرفتن از افرادی که حاضر نبودن در یک مملکت اسلامی مسلمون بشوند رو درقبال حفظ امنیت جان و مال و ناموس و خوراک و.تجارت و کشاورزی غیر انسانی میدونی

حکومت اسلامی موظف است جان و مال و ناموس و امنیت غذایی و کاری تبعه خود را در هر حال حفظ کنه و در صورت بروز مشکل اون رو جبران کنه

در نهج البلاغه علی ع میگوید هر مسافری با هر دین و شغلی در ممالک اسلامی باید ایمن باشد و امنیت او به عهده دولت است و اگر به او حمله شد دولت موظف به جبران و دلجویی از اوست و اگر کشته شد دیه اورا به خانواده اش باید بدهد و یا درخواست قصاص انها را اجرا کند و اگر مسافر در راه ماند و خرجی نداشت حکومتموظف است اورا تا رسیدن به مقصد تامین نماید


خوب این احکام انسانی نیست

جزیه دریافتی در این راهها صرف میشده

حکومت در تمام کشور مدافه و محافظ داشته و خدمات شهری به عهده دولت بوده و ......


گفتم در اورشلیم بعد از دست به دست شدن قدرت بین مسلمین و روم فرمانده مسلمونها به همه اهالی شهر مبلغی از مالیات رو برگردوند چون چند ماه خدمات رو بعلت تصرف بودن شهر توسط رومی ها ارائه نداده بودند


اما در مورد حملات محمد دلایل را گفتم و اصل هم بر هدایت و مسیونری بود که در همان فدک مبلغین مسلمان ماندند و بسیاری را به اسلام رهنمون کردند

اما در حملات عمر اصل بر فتوحات و جبران عقده وی از ایرانیان بود چرا که کشتار بسیاری نمودند ....همه نشانه های فرهنگ و علوم را از بین بردند

ورود ایرانیان به اجتماع عربها ممنوع بود و در مدینه و مکه ایرانیان یا برده بودند یا باید مجوز تردد میگرفتند

عمر از تداخل اعراب و ایرانی ها جلوگیری کرد و در هر منطقه پادگان هایی ساخت چون معتقد بود اعراب به واسطه اسلام بر بقیه فظیلت دارند و ایرانیان چون عرب نیستند نبابید مسلمان شوند

عمر یک پان عربیسم بود نه یک مسلمان متقی

چرا که اولین اصل در اسلام برابری همه و متقی بودن است


به نظر من بعد از محمد اولین جرقه های انحراف اسلام خورد


دینی که بوسیله گگفت و گو و دعوت و قلب و اعتقاد کل شبه جزیره عرب را گرفت و در بسیاری موارد رفتار مسلمونها باعث ترویج اون میشد

تبدیل شد به یک دین مهاجم خشن و ادمکش و البته پولساز

قطعا در چنین شرایطی بسیار از ادمها برای سود و مادیات چهره اسلامی به خودشون میگیرند


شما دقیقا میتونی عینیت این رفتار رو در عصر حاضر ببینی

من همیشه از دوران شاه به عنوان دوران محمد و از دوران انقلاب به عنوان دوران خلفا یاد میکنم


در دوران شاه چون هیچ اجباری نبود مسلمون مسلمون بود و هر کس معلوم بود چیکاره است وقتی کسی ریش میذاشت و تسبیح داشت در اغلب موارد نشون دهنده ایمان و رفتارش بود و تکلیف ادم با همه روشن بود و ریالی کم

اما بعد از انقلاب

چوناسلام شد یک مزیت پولساز و قدرت مند یک عده ریش گذاشتن وتسبیح دست گرفتن تو صف اول نماز جماعت رفتند

اما شب اومدن و قمار زدن و عرق خوردن

من به شخصه نه عرق خوردن رو بد میدونم نه قمار زدن رو در حد عرف و معمول اما ریا بزرگترین آفت مملکت ما شد

ریا همراه با دروغ و فریب و حیله وکلاهبرداری و رانت و........میاد و مادر همه اینها ریا و دروغ است


دولت کسی است که به همسرش بگه میخوای سیگار بکشی یا مشروب بخوری جلوی من نخور و ترغیب میکنه ادمها رو به مخفیکاری و ریا کاری

در حالیکه ادم فهمیده میزاره اون سیکار رو در خونه بکشه بجای اینکه با دوستاش بره و ده تا چیز دیگه هم کنارش بهش بدن و در خونه کم کم ترکش میده

دولت در استخدام در تحصیل و ......همه جا از همه میخواد ریاکار باشن

حالا میزنن تو سر خودشون که چرا ماهواره و چرا خیانت و ......


ببخشید روده درازی کردم در اسلام به توجه به شرایط امروز به مقام زن توهین شده

اما خیانت و توهین اونجا بوده که افذادی میتونستن با تغییر این احکام این توهین رو از بین ببرن و نبردن


بسیاری از حقوق زنان در اسلام ضد حق هستند

حضانت ...ارث....کار...تحصیل...ازدواج.....مسافرت...دیه ...شهادت.......مجازات ها .......


درهمه اینها اجحاف هست و باید اصلاح بشه
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
     
  
مرد

 
nisha2552


خدایی من بعضی وقتها به خانوم ها میگم و تعجب میکنم با این قوانین چه جوری میگن ما مسلمونیم

فقط کافیه شوهرشون رو با یک دختر ببینن

خدا و پیغمبرو امام و همه رو به صلابه میکشن ....بعد میگن ما مسلمونیم


البته مرد مالک زن نیست


اینکه اجازهکسی در دست دیگری باشد به معنای مالکیت نیست گرچه برای ادم بالغ همین تحت اجازه بودن دیگری هم توهین است مگر اینکه دوطرفه باشه


مثلا برای استحکام خانواده زنو مرد موظف باشن هر جامیرن قبلا به هم اطلاع بدهند
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
ametis: در مصر و در دوره ای در انگلستان هم زنان پادشاهی میکردن که البته نشانه احترام و حفظ حقوق زنان نبوده همونطور که در اسلام موقعیت زهرا س و خدیجه بیانگر شخصیت کلی زنان نبوده
گاندی میگه میزان مدنیت یک جامعه وابستگی کامل باطرزرفتاراون جامعه بازنان داره یعنی وقتی فرهنگ ومدنیت بالاست وتفکر پیشرفته است که زوربازو ملاک ارزشگذاری نباشه وگرنه مانند جنگل هرکی قدرتش بیشتره موفق تره پس بانگاه به وضع زنان میتونیم به میزان مدنیت اون جامعه پی ببریم چون اونجا حتما قانون جنگل کمرنگ ترشده که موجود زن که ازنظرجسمی ازمرد ضعیف تره میتوانسته به موفقیتهای بالا دست پیداکنه پس این نشانگر وضع فرهنگی بهتردراون جامعه هست پیش ازاسلام درعربستان وضع زنان بهتربود درایران باستان که وضع زنان ازتمام کشورها بهتربود و مصر هم که قبل ازاسلام دارای تمدن بسیاربزرگ بود واثاراون رو هم میتونیم دراهرام ثلاثه و مجسمه ابوالهول وکاخهای فرعونها نظاره گرباشیم و بعدازاسلام هم وضع اسفبارش روببینیم ametis: اسلام رو انگونه تبیین کرن که از کودکی و قبل از هر گونه اموزش در ذهن و جان و روح بچه مکسلمانها نفوذ میکنه به حدی که بی خیال شدن از اون واقعا کار مشکلیه

در همچین جامعه ای انقلاب غیر اسلامی جواب نمیده و حالا حالا ها امکان نداره واقع بشه


برای همین باید ساختارهارو اصلاح کرد
این تفکرتفکریست که داره به اسلام وحکومت اسلامی کمک میکنه اینکه بیاییم اسلام روچرب کنیم وبازبه خورد مردم بدیم خیانته پایه های حکومت ایران برپایه اسلامه پس برای سرنگونی این حکومت باید به یپایه های اون حمله کرد تجربه خود من نشون داده که مردمی که درپی سیرکردن شکم خود ودرگیرگرفتاریهای روزمره خودهستند وقتی برای تفکرندارند وبه قول اسلامیون مثل گوسفندان هستند مثلا ایام فاطمیه قبلا جایی درفرهنگ این مملکت نداشت دردوران نوجوانی من مراسمی به این مناسبت برگزارنمیشد یااگرمیشد انقدرپررنگ نبود یا عزاداری ازاول محرم شروع نمیشد از ۸محرم بود مغزمردم توسط حکومت برنامه ریزی میشه وتمام تفکراتشون همونی هست که توتلویزیون یا کتابهاشون به خورد شون دادند وهروقت هم خواستند میتونند اونوبردارند مثلا پارسال که انتخابات بود برای کشاندن مردم به پای صندوق های رای اصلا حکومت تبلیغی نکرد وبالطبع کمترشاهد مراسم عزاداری و شیشه نویسی وروضه خوانی بودیم و باسالهای قبل وبعدش متفاوت بود پس میشه نتیجه گرفت که مشکل ومفسده اصلی حکومته حکومت مانند فرمان ماشین جامعه است اکثریت نادان هستند مااقلیت ها دیگه خاین نباشیم
ametis: شمااگر زن یا مردی رو بیست سال بدون تحصیل و رواب اجتماع نگه داری کنن و امروز بیارن تو جامعه ناقص العقل نمیدونی

اون زمان زنان رو تو صندوق خانه نگه میداشتند حتی شعر و سوره یوسف رو نمیخوندن برای زنها تا با مفهوم عشق قبل از ازدواج آشنا نشوند

و البته این در میان ملل دیگه هم خیلی متفاوت نبوده
این سخن رو علی ابوطالب بعدازجنگ جمل وبیشترکنایه اش به عایشه بوده عایشه ای که سپهسالاربود ودراجتماع حضورداشت گفته علی اگرالان هم حضورداشت خانم مرکل یاکلینتون رو ناقص العقل میدونست کمااینکه اخوندهای امروزهم بهترازاین رونگفتند
ametis: جمعیت های شهری خیلی محدود بودند در کل تمدنی واقعی نبوده
به هرحال اسلام فرم سیاسی داشته وبیشترمنظورش چپاول وقبل ازاون به این گستردگی جنگ وخونریزی نداشتیم چون دین که احتیاج به جنگ وخونریزی نداره عیسی مسیح چندتاجنگ داشت
ametis: کوروش فرا مذهبی عمل کرد و این روش تنها در دوره او بوده و بعد منسوخ میشه اون زمان دسترسی به تاریخ و قوانین مثل الان نبوده شما حتی میدونی که در دوره معاصر محمد باز جنگهای جاه طلبی و فشار مذهبی و برده داری در ایران کاملا مرسوم شده بود

برده داری اصلا درتاریخ باستان ایران سابقه نداره
ametis: در ادیان حمورابی من اطلاع ندارم

اما در زرتشت شرایط خیلی خیلی بدتر از اسلامه البته میدونی که اوستا دقیقا مثل قران نیست

انجیل و اوستا شرح رفتارهای پیامبر ها هستند و نقل قول ها ار حواریون و اطرافیان

فقط به ارث توجه نکن رفتار با زنان در زرتشت اصلا خوب نبوده

درمورد قوانین تعدد همسران هم احتمال در نظر گرفتن شرایط اعراب و جنگها و البته مرگ و میر مردان که نسبت به زنان بسیار زیاد بوده

اینهم از احکامی است که میتونه مثله برده داری نسخ بشه
حمورابی که دین نیست حمورابی پادشاه بابل بود که درواقع جزپادشاهان ستمگرهم محسوب میشده ولی قوانینی رو نوشت ودرابتدای شهرگذاشت که وقتی اوناروباقوانین اسلامی مقایسه میکنیم میبینیم که خیلی بهتربودند یکی ازقوانین قوانین چندهمسری بود واینکه درقانون ۱۴۴ حمرابی دستورداده بود که مرد درصورتی میتواند همسردوم اختیارکندکه زن نازاباشد ومرد حق طلاق زن اول رونداره واگرزن زایا باشد مردبه هیچ وجه حق ندارد زنش راطلاق بده یا زن دیگری اختیارکنه
زرتشتی که چند همسری رو به رسمیت نمیشناخته زرتشتی که کمترین سن ازدواج رو ۱۵سال میدانسته وزرتشتی که ارث یکسان شهادت یکسان ودیه یکسان برای مرد وزن درنظرگرفته بدترازاسلامه ؟اگر قضیه عکس بود که اسلامیون ملت روخفه کرده بودند وروی این موارد به اندازه موهای سرملت مانورمیدادند زرتشت اسم دخترش رو پورچیستا یعنی پردانش گذاشته بود حتی شما خطبه عقد زرتشتی رو باخطبه عقد عربی مقایسه کن وببین که احترام زرتشت بهتربوده یا اسلام درصورتیکه اسلام هزاران سال بعداززرتشت امده وباید قوانینش بهتروبالاترباشه
درمورد برده داری هم اگرکفاری مثل ابراهام لینکلن ورضا شاه نبودند نسخ نمیشد اسلام ۱۳۰۰سال وقت داشت اونو نسخ نکرد ومااحکام برده داری تواسلام داریم اگرهم درحال حاضردرکشورما این رسم نیست علت روباید در وضع جدید جهان واقدامات نوین رضا خان جستجوکرد
ametis: وشما جزیه گرفتن از افرادی که حاضر نبودن در یک مملکت اسلامی مسلمون بشوند رو درقبال حفظ امنیت جان و مال و ناموس و خوراک و.تجارت و کشاورزی غیر انسانی میدونی
پذیرفتن دین مگه قلبی نیست ؟ پس چراباید به خاطرش پول داد اگرسایرین ستمکاری انجام میدادند ادعای اینکه منشا رحمت هستند وبرای نجات انسانها اومدن نداشتند یکی از روحانیون بودایی اجازه نداد دریک محل معبد ساخته بشه چون کرمهای تواون زمین ازارمیدیدن درضمن مثلا اسلام چه چیزجدیدی برای ایرانیان اورد که نخواستن اون مستلزم دادن جزیه بشه بگذریم که درتاریخ امده که چقدرازمعادن وطلاهای کشورما سرهمین قضیه جزیه به جیب اعراب سرازیرشد
ametis: در دوران شاه چون هیچ اجباری نبود مسلمون مسلمون بود و هر کس معلوم بود چیکاره است وقتی کسی ریش میذاشت و تسبیح داشت در اغلب موارد نشون دهنده ایمان و رفتارش بود و تکلیف ادم با همه روشن بود و ریالی کم

درذات خود اسلام حکومت وحکومت داری هست احکام حکومتی داره اخوندها همیشه رویای داشتن حکومت روداشتن ازدوره صفویه تلاششون براین کاربوده چنانچه یکی ازنویسندگان این نگته رو درسال ۳۱ پیش بینی کرده بود احمد کسروی که خود قبلا یک مدتی رو درحوزه گذرانده بود وبعد بیرون امدهم ازنیت این اخوندها باخبربود وبالاخره هم بدست نواب صفوی اخوند ترور شد مشکل رو گردن اخوند نندازیم اینادر ذات این دینه واخوند داره اونو اجرامیکنه
ametis: چرا که اولین اصل در اسلام برابری همه و متقی بودن است

ادعایی بیش نیست اون ازتبعیض مسلمان باغیرمسلمان اون از تبعیض بین برده وازادتبعیض بین سید وغیرسید تبعیض بین بچه امام با غیر امام تبعیض بین زن ومرد
ametis: به رسال مراجعه کنید حجاب در جامعه اسلامی حتی اجباری نیست ...حتی شوهر نمیتونه همسر مسلمان خود را به داشتن حجاب مجبور کنه

کدوم رساله ورساله چه شخصی این حرفو نوشته ؟
     
  
مرد

 
زن از دید امام علی
از میان شخصیتهای اسلامی، علی را باید یکی از زن ستیزترین‌ها دانست؛ آنچه که در زیر می‌خوانید نمونه‌هائی هستند از دیدگاه علی نسبت به زن و جایگاه او در اسلام و همچنین دستوری که به مردان برای برخورد با زنان داده است؛ این احاددیث در منابع زیادی آمده که چون الکافی کلینی معتبرترین منبع مذهبی است که با نام آن کشورمان را به خاک سیاه نشاندند من تمام این احادیث را از همین کتاب و به نقل از علی ابن ابی طالب آوردم و در پاورقی متن اصلی کتاب که به زبان عربی است را نیز نوشتم:

کسی که از زنش پیروی کند الله او را با سر در آتش جهنم می‌اندازد.
حضرت علی (ع) فرمود: "کسی که از زنش پیروی کند، الله او را با سر در آتش جهنم می‌اندازد، گفته شد: "آن پیروی کردن چیست؟" فرمود: "از او درخواست رفتن به حمام و رفتن به عروسی و رفتن به مکانی که نوحه سرائی مرده می‌کنند و درخواست لباس نازک کند و مرد به آن پاسخ مثبت بدهد(1) (الکافی/جلد 5 / صفحه 517، ثواب الاعمال / شیخ صدوق / صفحه 24)

علی می‌گوید که اگر زنان شما را امر به معروف کردند، بر خلاف آن رفتار نمائید:
بترسید از شر زنان و از انتخاب آنان بر خود دوری کنید، اگر شما را به معروف امر کردند بر خلاف آن رفتار نمائید تا از شما در خواست منکر نکنند. (الکافی / کلینی / جلد 5 / صفحه 217،) (2)

مخالفت کردن با زنان برکت است
در مخالفت کردن با زنان برکت است (الکافی / جلد 5 / صفحه 218) (3)

خودداری کردن و از مشورت با زنان
در مورد رازهای خویش با زنان مشورت نکنید.(الکافی / جلد 5 / صفحه 217، ) (4)
بر شماست که از مشورت با زنان خودداری کنید، زیرا در آنان سستی و ضعف بسیار شدید و ناتوانی است. (الکافی/جلد 5 صفحه 217 ) (5)

هر کاری که تدبیرش به دست زنان باشد ملعون است
هر کاری که تدبیرش به دست زنان باشد، ملعون است (الکافی / جلد 5 / صفحه 218) (6)

زنان نفهمی هستند که باید در خانه پنهانشان کرد
زنان نفهم و عورت (7) هستند، نفهمی‌شان را با سکوت و عورت بودنش را با نگه داشتن آنان در خانه پنهان کنید (الکافی / جلد 5 / صفحه 535 ) (8)

از یاد دادن سوره یوسف به زنان و خواندن این سوره جلو آنان خودداری نمائید.
نه سوره یوسف به زنانتان یاد دهید و نه جلوشان این سوره را بخوانید، زیرا که در آن فتنه است؛ به آنان سوره نور آموزش دهید، زیرا در آن پند است. (الکافی / جلد 5 / صفحه 516) (9)

توهین بسیار زشت که از ترجمه عامیانه آن شرم دارم
امام علی (ع): واژن‌ ها (زن ها) را بر پالان‌ها قرار ندهید؛ زیرا هیجانشان را در ارتکاب گناه زیاد می‌کنید. (الکافی / جلد 5 / صفحه 516) (10)؛ (منظور از پالان ها، سوار شدن بر الاغ یا شتر با حالتی که ما امروزه سوار موتور سیکلت می‌شویم)
     
  
مرد

 
elena: از میان شخصیتهای اسلامی، علی را باید یکی از زن ستیزترین‌ها دانست
اینجا یک تناقض آشکار بوجود میاد

رفتار علی ع با عایشه و حضرت فاطمه و نیز حضرت خدیجه و همچنین زنهای بعدی ایشون نشان دهند همچین موضع گیری ای نیست

البته ادم وقتی یک مساله رو برایخودش مشخص دونست بد نیست رعایت انصاف رو هم در مورد اون داشته باشه


جايگاه زن از ديدگاه حضرت علي (ع):
زن موجودی ظريف، با احساس و عاطفه قوي است که خداوند متعال او را آفرید تا بخشي از بار رسالت تعليم و تربيت جامعه را بر دوش گیرد و در مسیر کمال گام بردارد . خداوند زن را که مظهر جمال الهی است ، آفرید و او را مایه ي آرامش و سکون همسر قرار داد ، تا خانه و خانواده را در سایه ی عطوفت و رحمت خود بیاراید . چراکه رحمت و مودت، مایه ی بقای زندگی است . حضرت علی (ع ) مي فرمايد: « زن گلي خوشبو است .» ( نهج البلاغه، وصيت 31)


من دهها نمونه از این روایات رو میتونم بیارم

کافیست شما در نهج البلاغه به دنبال این باشید که حرفهای بر علیه زنان چه زمانی گفته شده

اغلب این حرفها بعد از جنگ جمل و عطف به عایشه و خواهرش هست و البته چون حضرت نمیخواست علنا نام او را ببرد واژه زنان رو اطلاق کرد


مثل امروز که وقتی میگیم آخوندها شیاد ودزد هستند منظورمون مطلق روحانیون نیست

یا مثلا میگیم ااهالی فلان شهر به فلان صفت متصف هستند منظور مطلق مردم اون شهر نیست


در اون زمان که زن ها عمدتا فاقد سواد و حتی روابط معمول اجتماعی بودند واقعا مشورت با اونها در مورد جنگ یا اقتصاد به نظر شما صحیح بوده

شما خودت وقتی میخوای مشورت کنی با کی مشورتن میکنی


این صفر وصدی دیدن و نگاه کردن کمکی به ما نمیکنه

من عرض کردم برای هدایت و روشنکری تاختن و حمله اثر نداره و بیشتر موضع دفاعی رو تشکیل میده بهترین روش قلقلک دادن ریشه های تفکر در هر انسانه
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
گوشه ای از سخنان علی ع در تکریم جایگاه زن


. علی (ع ) دراین باره به نقل از پيامبر مي فرمايد : " احترام بانوان را پاس نمي دارد ، مگر كسي كه بزرگوار و كريم است و به ایشان اهانت نمي نماید مگر كسي كه پست و فرو مایه است . " ( نهج الفصاحه ، علائي رحماني ، فاطمه ، به نقل از کتاب زن از ديدگاه نهج البلاغه )


، چنانکه علی (ع ) می فرماید : " دختر حسنه است و پسر نعمت ، حسنه ثواب دارد ، ولي از نعمت حساب می کشند ( درباره چگونگي استفاده از آن سوال مي كنند ) " ( مستدرک ،ابواب الاولاد ، باب 5 ، خ 6 ) و باز آن حضرت می فرماید : " کسی که دختری دارد ، ياري ، برکت و آمرزش خدا ، شامل حال او مي شود . " ( همان )


. علي (ع) به اين نقش اشاره مي کند و مي فرمايد : « والمراة راعيته علي بيت زوجها و هي مسئوله » / « زن ناظر و مسئول امور خانه و همسرش است . »‌ ( شاملي ، عباسعلي ، فصلنامه کتاب زنان شماره 11 )


وقتي رسول گرامي اسلام ( ص) ، مسئوليتهاي خانه را بين علي (ع) و همسرش فاطمه (س) تقسيم مي كند ، به هريك كاري متناسب با ويژگيهاي زن و مرد محول مي كند . علي را به کارهاي بيرون از منزل / و فاطمه را به رسيدگي به امور خانه و پرورش فرزندان ترغيب مي کند . حضرت فاطمه (س) از اين نوع تقسيم كار كه هماهنگ با شخصيت و ويژگيهاي زن است ، خشنود مي شود و خدا را سپاس مي گويد .


علي (ع) تمام سعي خويش را بکار مي بست تا مردان جامعه ، جایگاه ارزشمند زنان را درک کنند و بدانند که همسر و اعضاي خانواده ، بيش از هرچيز به مهر و محبت نياز دارند و هيچگونه خشونت و بي حرمتي شايسته آنان نيست . آن حضرت مي فرمود : " مردي که همسرش را بيازارد ، نماز و هيچ کار خيري از او نزد خداوند پذيرفته نيست و نخستين کسي است که وارد آتش مي شود . " ( وسائل ، ابواب احکام الاولاد ، باب 7 ، خ 1 )




علي (ع) همچنين مي فرمايد : " هرکه به اهل ( خانواده ) خود بدي كند ، از او اميد احساني نسبت به ديگران نمي رود . » ( ابن ابي الحديد ، شرح نهج البلاغه ، ج 12 ، ص 163 )


. آن حضرت ، 9 سال با همسرش فاطمه ( س) با صفا و صميميت تمام زندگی کرد و وقتی از او درباره زندگي مشترکشان سوال شد ، فرمود : " خدا را گوه مي گيرم که در هيچ موردي فاطمه ( س ) را به خشم نياوردم و به او هيچ کاري را تحميل نكردم . فاطمه ( س ) نيز چنين بود که در هيچ موردي خشم مرا برنيانگيخت و در هيچ امري از من سرکشي نکرد . "
( شملي ، عباسعلي به نقل از فصلنامه کتاب زنان شماره 11 )



علی ( ع ) در موارد مختلف معیارهای انتخاب همسر نیکو را بیان فرموده است . یکی از این معیارها ، هم کفو بودن زن و مرد است . يعني زن و مرد ، هم شآن و همتاي يکديگر باشند ، زبان و منطق هم را بفهمند و در بعد اعتقادي و فكري به يكديگر نزديك باشند و همديگر را كامل كنند . چنانکه علي (ع) مي فرمايد : مومن هم کفو مومن است . " ( همان )


درکنار اون روایات این روایات هم وجود داره و مهمتر از همه نحوه رفتار شخص علی ع با زنان است

اگر کسی پیرامون بی احترامی علی ع به زنان تاریخ و یا داستانی داره بیان کنه
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
صفحه  صفحه 45 از 69:  « پیشین  1  ...  44  45  46  ...  68  69  پسین » 
مذهب
مذهب

آیا در دین اسلام به مقام زن توهین شده یا نه ؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA