ارسالها: 1495
#151
Posted: 21 Jun 2014 23:10
نظرییه داروین در حد همزیستی و سازگاری درسته و نه بیشتر
این نظریه باید مرحله به مرحله قابل اثبات باشه
فعلا چیزی که دانشمندا تونستن عینا بهش برسن تغییراتی جزیی در جمجمه انسان است که با تکامل و در اثر احتیاج و پرورش مغز بزرگتر به اون دست پیدا کردن
اما چه نشونه ای از تکامل یک انسان مثلا از یک سوسک حمام یا یک میمون هست
در واقع هیچی جز یک سری انیمیشن
ترکیب تکامل و آفرینش به نظر من معقولتره
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 1495
#152
Posted: 27 Jun 2014 07:57
saresh: نظریه داروین رد شده اصلا درست نیست
میشه مستند توضیح بدی
آفرینش باورها اول کار رو قبول ندارن ولی با بقیه تکامل مشکلی ندارن و واقع شده در طبیعت
مثل همین نهنگی که تو ابه و آبشش نداره
یا غورباغه و خفاش
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
ارسالها: 350
#155
Posted: 10 Aug 2014 17:22
چارلز داروین دانشجوی رشته طبیعت شناسی دانشگاه کمبریج انگلستان در سال ۱۸۳۱ پایه ریز بزرگ این نظریه بود اما نظریه وی در مراحل مختلف و شرایط مختلف نقض شد مانند اینکه او گمان میکرد خصوصیات وراثتی از راه خون منتقل میشود اما ثابت شده که در اثر دی ان ای میباشد و چند ایراد دیگر .
و
چون یک مثال نقض برای رد یک قانون کلی کافیست بنا بر این نظریه او رد شد ... اما ....
داروین تصميم گرفت همراه يک کشتي نقشه برداري به دور دنيا سفر کند. کشتي آنها ابتدا در سواحل برزيل لنگر انداخت. در اين مدت داروين توانست در جنگلهاي وسيع آمازون به تحقيق دربارة انواع حشرات و گياهان بپردازد. چهار سال بعد کشتي آنها وارد جزاير ناشناختة گالاپاگوس در غرب کشور اکوادور کنوني شد. داروين در آنجا موجوداتي را ديد که تا آن زمان در هيچ کجاي دنيا مشاهده نشده بودند.مارمولک هاي خاردار ايگوآنا، مر غهاي ماهيخوار با پاهاي آبي رنگ و لا کپشت هاي عظيم الجثه تنها بخشي از موجودات عجيب ساکن در آن جزاير بودند.
داروين در اين مجمع الجزاير متوجه شد لاکِ لا کپشت هايي که ساکن جزاير پرآب هستند با لاکِ حيوانات از همان گونه که در جزاير کم آب زندگي ميکنند، تفاو ت دارد. او همچنين مشاهده کرد که منقار سهره هايي که در جزاير پر از درخت هاي ميوه زندگي ميکنند، با منقار سهر ه هايي از همان گونه که در جزاير کم درخت مجاور ساکن هستند، تفاوت اندکي دارد. در اينجا بود که سؤال مهمي در ذهن داروين جوانه زد : آيا با توسعة اين اختلاف هاي به ظاهر کوچک که در ميان جانوران يک گونه در جزاير مختلف وجود دارند،احتمال دارد که پس از طي هزاران يا ميليون ها سال، به تغيير گونة جاندار منجر گردند؟
اين پرسش و پرسش هاي ديگر که بر پایه نظریه داروین و اصلاحاتی که روی آن انجام شد سر انجام به نتایجی فرا تر از تکامل صرف رسید زیرا تکامل دارای ایراداتی بود نظریه جدید با عنوان "" انتخاب طبیعی "" یا natural selection مطرح شد و تا کنون هیچ مثال نقضی در رد آن ایراد نشده و شواهد بسیاری بر تایید آن میباشد در حد فرضیه شده است .. اما دلیل اینکه در حد فرضیه مانده و تبدیل به قانون نمیشود این است که هر قانون علمی باید قابلیت تکرار پذیری داشته باشد و چون این انتخاب طبیعی طی چهار و نیم میلیارد سال اتفاق افتاده نمیتوان انرا باز سازی کرد .
من به شخصه از ططرفداران فرضیه انتخاب طبیعی و یا فرگشت جانوران میباشم . اگر لازم بود در پست های بعد توضیحات بیشتری خواهم داد.
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
ویرایش شده توسط: Andisheh
ارسالها: 350
#157
Posted: 1 Sep 2014 18:04
naashenas: می خوان نظریه رو باطل کنن.البته من فکر من کنم طرح سوال و یک ندانم چی بتونه یک نظریه رو باطل کنه .... ولی به هر حال کسی در مورد این مساله ای که بهش اشاره کردم نظری نداره؟
دوست گرامی اصولن مسئله تکامل مطرح نیست مسئله انتخاب طبیعته که این کل موجودیت طبیعت هستش که با شرایط مختلف در ظول میلیون ها سال موجودات رو شکل داده .. اما اینکه چرا زن و مرد تقریبن همپای هم رشد کردند یک جواب ساده دارد و آنهم اینکه همواره گونه های بوجود امده پس از هر عمل لقاح طی میلیون ها سال گونه همگون تر و سازگار تر با طبیعته موجود زمان خود باقی مانده و گونه ناسازگار تر از بین رفته .. همانگونه که در حدود ۲۰۰۰۰۰ سال پیش همزمان هم انسان ماهر زندگی میکرده هم انسان نئاندرتال که به دلیل همگونی انسان نوین با شرایط موجود فعلی کره زمین گونه نئاندرتال ها از بین رفتند . نشانه هایی از لقاح انسان ماهر با نئاندرتالها هم بدست امده اما ان گونه ادامه نسل نداد.
شما فکر کنید شرایط کهکشان ها به هم بخورد و در نیمی از زمین یخ بندان کامل اتفاق بیفتد و یا اتفشانها انگونه کره زیمن را به هم بریزند که شرایط زندگی به کونه ای دیگر شود و این حالت تا ۱۰۰ هزار سال ادامه پیدا کند !! یقینن گونه هایی از انسان و جانوران که با آن شرایط موجود سازگاری نشان بدهند دوام میاورند چه مونث و چه مذکر
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
ارسالها: 350
#158
Posted: 2 Sep 2014 15:39
hosseinkv: با سلام
این نظریه کاملا صحیح نیست.
برای مثال زبان دارکوب یک مثال نقض برای این نظریه است.
در بعضی از انواع دارکوب ها،درازی منقار به اندازه دو سوم پرنده هم میرسد
اما مطالب و پرسشهایی منطقی تر هم هست:
از جمله جهان چگونه از عدم بوجود اومده؟؟
و همینطور مستند گشایش رمز زندگی به کارگردانی لاد آلن رو ببینید لطفا .تو اجلاس پاهارودونز دانشمندای مشهوری مثل «مایکل بیهی»،«دين كنيون»،«استیون مایر»،«جد ماكسكو»،«پاول نلسون»،«اسكات مينيك»و «بروس آلبرت» نظر دادن (البته مذهب رو نیاوردن تو آزمایشگاه!) از سایت http://www.mostanadnegar.com/ میتونید تهیه کنید که یه مستند جدید هم گذاشتن.
دوست عزیز یک مثال نقض یک قانون کلی را نقض میکند . آیا شما فردی را سراغ دارید که به دلیل علمی توانسته باشد نظریه انتخاب طبیعت رو نقض کند ؟ اپر چنین چیزی بود تا الان تمام کانالهای تلویزیونی مسمانان در سراسر جهان از شدت پخش کردن این خبر منفجر میشدند .. امروزه پیدا کردن یک مثال قض برای رد کردن نظریه انتخاب طبیعی به احتمال قریب به یقین جایزه نوبل زیست شناسی را برای یابنده مثال به دنبال خواهد داشت .دوست گرامی هیچ پاسخی وجود ندارد برای اینکه ثابت شود چرا موجوداتی در ابتدای حیات بر روی کره زمین وجود داشتند امروزه بسیاری از انها نیستند و برای مثال عرض میکنم هیچ دانشمندی نمیتواند توضیح دهد که چرا فسیل بسیاری از حیوانات اهلی مانند مرغ و یا گوسفند در تاریخ یافت نمیشود ! اپر خلقتی یکباره اتفاق افتاده بایستی فسیلهای فراووانی از این دست موجودات در طبیعت یافت میشد که نشده است تقریبن تمام زیست شناسان معتقدند مرغ اهلی خانگی با چنین مشخصات ظاهری مدت زیادی نیست که وجود دارد ( با توجه به عمر حیات روی کره زمین )
چاره ای جز پذیرفتن انتخاب طبیعی نداریم .
اما دوست گرامی منشا خلقت بحث دیپریست ککه یه نظریه مورد بحث مربوط نیست . این نظریه صرفن از بعد از پیدایش حیات صحبت میکند .
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
ارسالها: 350
#159
Posted: 11 Sep 2014 18:53
arash_arash: من کاملا مخالفم
دلیل علمی ؟
مثل اینه بگی با کره بودن زمین مخالفم
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست