ارسالها: 572
#41
Posted: 21 Apr 2011 12:44
alinumber7: میتونست سجده نكنه . نمیتونست؟؟
نه . همه مون تو بهشت نبودیم . بعضی وقتا برای انجام كار بد نیازی به وسوسه ی شیطون نیست و خود ما بیشتر مایلیم كه اون كار بد رو بكنیم .
یعنی كاره بد تو ذات انسانهاست؟
نگو آره كه مسئله پیچیده میشه
نگو نه كه اون موقعه حرف بالات میره زیر سوال
alinumber7: كی میگه جزو كافرین بود؟؟؟ كافر یعنی كسی كه خدا رو قبول نداره . شیطان خدا رو قبول داشت فقط بنده ی خدا رو قبول نداشت. اگه خدا نمیذاشت شیطون وارد بهشت شه هیچ وقت به آدم و حوا نمیگفت مواظب باشید كه گول شیطونو نخورید . چون اون موقع اصلا" دیداری بین اونا و شیطون پیش نمیومد
فكر كنم تو قران خوندم جز كافرینه ولی اصلا مطمئن نیستم
ولی اینو مطمئنم كه جز گمراه شدگان هست و تا ابد تو جهنمه و كسی كه اینجوریه هیچ وقت به بهشت نمیره
درست بخوانید,کتب مقدس کتب نیرومندی همواره برای درک کردن بیخدایست
ارسالها: 2642
#42
Posted: 21 Apr 2011 12:50
nimachi: فكر كنم تو قران خوندم جز كافرینه ولی اصلا مطمئن نیستم
نه . ننوشته كافره
nimachi: ولی اینو مطمئنم كه جز گمراه شدگان هست و تا ابد تو جهنمه و كسی كه اینجوریه هیچ وقت به بهشت نمیره
درسته ولی بعد از روز قیامت ! این طوری كه تو میگی باید الانم تو جهنم باشه چون میگی تا ابد تو جهنمه !!!
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 572
#43
Posted: 21 Apr 2011 12:54
alinumber7: درسته ولی بعد از روز قیامت ! این طوری كه تو میگی باید الانم تو جهنم باشه چون میگی تا ابد تو جهنمه
نه متوجه نشدی میگم وقتی كسی اینطوریه پس همون موقع هم نمیتونسته بره بهشت كسی و گمراه كنه چون خدا اونو از بارگاهش انداخته بود بیرون
درست بخوانید,کتب مقدس کتب نیرومندی همواره برای درک کردن بیخدایست
ارسالها: 2642
#44
Posted: 21 Apr 2011 12:59
nimachi: نه متوجه نشدی میگم وقتی كسی اینطوریه پس همون موقع هم نمیتونسته بره بهشت كسی و گمراه كنه چون خدا اونو از بارگاهش انداخته بود بیرون
متوجه شدم . میگم خدا شیطونو از بهشت انداخت بیرون یعنی از جمع فرشته ها بیرونش كرد و بهش گفت دیگه جایگاهت تو بهشت نیست نه این كه نتونی بیای بهشت .
مثلا" وقتی علی یه دست احمدی نژاد رو اخراج كنه و از نهاد ریاست جمهوری بندازش بیرونش كنه , یعنی احمدی نژاد دیگه نمیتونه تو اون نهاد كار كنه و دفتر داشته باشه نه این كه اصلا" نتونه بیاد نهاد. ولی میتونه بیاد نهاد و مثلا" به یكی فحش بده و بره بیرون
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 160
#45
Posted: 8 Apr 2015 22:45
بچه های اهل علم و مطالعه...آقا من یک بحثی باز کردم در مورد یک شبهه...در لینک زیر می تونید ببینید:
http://www.askquran.ir/thread52320.html
هیچی دیگه، فکر می کنم دیگه بحثش تمومه و من سعی می کنم بحث رو تموم کنم...خواستید ببینید بهره ببرید
نظرتون رو در مورد اون بحث اینجا بگید...خوشحال می شما
ویرایش شده توسط: naashenas
ارسالها: 24568
#46
Posted: 9 Apr 2015 12:22
naashenas: نظرتون رو در مورد اون بحث اینجا بگید...خوشحال می شما
من این مبحث رو خوندم و با نظریه زیر موافقم .
انتطار ندارید که خداوند برای اعراب صدر اسلام از مجرد بودن ملائکه و ... صحبت کند. بایستی برای آن ها دلیلی ساده، ملموس و قابل فهم آورده شود.
شاهد بودن و دیدن و حاضر بودن، برای آن ها قابل فهم است، به گونه ای که حتی خود همان مخاطبین در آن زمان، هیچ کدام اظهار تعجب نکرده و نگفتند این چه استدلالی است که خدا می آورد.
مطلب دیگر؛ خداوند خالق و آفریدگار است و می خواهد این صفت خالقیت را به مخاطب القاء کند تا بدانند خداوند خالق است پس فرشتگان مخلوقند لذا قابلیت پرستش را ندارند. از طرفی چه کسی از خالق، آگاهتر است نسبت به مخلوق؟
بنابر این:
خداوند خالق است و فرشتگان مخلوق؛ لذا فرشتگان شایسته پرستش نیستند.
کسی که خالق است، نسبت به مخلوقش از همه آگاهتر است. لذا وقتی از جنسیت مخلوقش چیزی نگفته است، دیگران بر چه اساسی در این مورد، ادعا می کنند؟!! آیا این ادعا، بی اساس و بی ارزش نیست؟
به نظر شما چه استدلالی بهتر بود آورده شود؟
بی تو
اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بی خورشیدند
ویرایش شده توسط: andishmand
ارسالها: 160
#47
Posted: 9 Apr 2015 13:27
خوب من در پاسخ یک نکاتی رو بگم و کمی صریحتر صحبت کنم...چون اونجا یک تالار دینیه و کاربرا و کارشناس متعصب، اونجا من اگر نیگاه کنید زیاد صریح حرف نمی زدم...
اولا بله منظقی این بود که قرآن یک پاسخ ساده و ملموس بده و این دلیل نمی شه که بیاد از مجرد بودن فرشتگان صحبت کنه...خدا مباحث بسیار پیچیده تر مثل وجود خودش و معرفی خودش رو ساده بیان کرده دیگه معرفی فرشته و اینکه مونث نیست نباید برای قرآن سخت باشه....حالا خدا چی پاسخ داده؟قرآن پاسخ داده که مگر در هنگام خلقت فرشتگان حاظر بودید!!!!خوب هر آدم عاقلی می فهمه که برای پی بردن به جنسیت فرشتگان نیازی به حضور در هنگام خلقت نیست....حالا پس این پاسخ ناقصه...حالا دوستان یک دلایلی تراشیدن که این پاسخ کاملا ناقص رو توجیه کنن..در حالی که اگر خوب به این پاسخ ها و توجیهات دقت کنیم بیشتر پی به ضعف سخن قرآن می بریم....و پی می بریم که در پاسخ مغلطه به کار رفته...ببینید پیامبر در هنگام نزول آیات قرق در این امر می شد که سخنانی که بر زبان می آورد سخنان خداست و لا یتغیر و حتمی و قطعی و منطقی و بدون شک است و نیازی به برهان و دلیل ندارد...چون کلام خداست...یعنی با این ذهنیت آیه نازل می کرد(خواستید در این مورد بیشتر توضیح می دم و مثال می زنم)....وقتی با این ذهنیت آیه نازل می کرد، در برابر ادعای مشرکان که می گفتند فرشتگان زن هستند حمله میکرد و خودمانی بگویم می گفت...بشینید سر جاتون!من خدام و من بهتر می دونم و من هنگام خلقت فرشته ها بودم و شما که نبودید که در هنگام خلقت باشید، پس لال بشید و ادعای بی خود نکنید...!!! و مشرکای بدبخت که دفاعیه ای نداشتند و برهانی نداشتند که ثابت کنند که فرشته ها زن هستند خوب سکوت می کردن...مشرکا دفاعیه ای نداشتن...اگر دفاعیه داشتن می تونستن راحت پاسخ پیامبر رو به مسخره بگیرن و بگن ما که در هنگام خلقت نبودیم ولی به این دلیل مثلا می دونیم فرشته ها زن هستند...یعنی پیامبر با پی بردن به ضعف مشرکا و با اون ذهنیتی که من گفتم آیه ای نازل کرد که مشرکا براش نمی تونستن جوابیه بدن...ولی اگر یک عالم بی طرف اونجا حاظر بود می تونست واسطه بشه و بگه که ای پیامبر مشرکا شاید در هنگام خلقت حاظر نبودن ولی شاید بنا به دلایلی از جنسیت فرشته ها با خبر باشن...همینطور که همین حالا هم منتقدان و اهل علمی اینگونه نظر می دن...پس پاسخ ناقصه...
و در هر صورت من هرچی فکر می کنم پاسخ ناقصه و اشتباست و از خدای حکیم و خدا دانای کل این طور پاسخ به هیچ وجه معقول نیست...
حالا دوستان می گن پس انتظار دارید خدا چه پاسخی می داد...من گفتم خدا که در مورد خودش که گنگ ترین و بی معنی ترین موجود دنیاست به راحتی ملموس و ساده حرف می زنه حالا دو کلام نمی تونه بگه فرشته ها اصلا مرد و زن ندارند...اصلا واقعیت اینه که در دین دقیقا مشخص نشده اصلا فرشته چی هستن...این مجرد بودن فرشته ها هم چیزیه که فلاسفه اسلامی ساختن....شما یک آیه یا یک حدیث معتبر پیدا کنید که بگه فرشته ها مجردن..من بعید می دونم باشه...می ریم منابع معتبر شیعه رو می خونی..می بینی نوشته فرشته ها اومدن خونه امام صادق و سوال پرسیدن و رفتن....پس یاران اماما اومدن دیدن آره پرهای فرشته ها ریخته روی خونه اماما!!!!!!!حالا شما این روایات رو مقایسه کنید با سخن فلاسفه اسلامی اصلا جور در نمی آد....و در آخر من بعید می دونم گفتن اینکه فرشته ها مجردن بسیار پیچیده و غامض باشه و باعث هنگیدن اون اعرب بشه
خوب خلاصه این نظر من بودم
ویرایش شده توسط: naashenas
ارسالها: 2323
#48
Posted: 10 Sep 2016 09:52
.آیا این فرشتگان وجود دارن یا زائیده تخیل پیامبران هستند؟؟؟؟ بله زاییده تخیل پیامبران هستند بلاخره پیامبران برای اینکه به مردم بگویند که یک چیز متفاوت هستند و از طرف خدا امده اند باید برای مردم از فرشتگان تخیلی سخن بگویند تا مردم فکر کنن که پیامبران تافته ای جدا بافته ای هستند و هر موقع هر کاری که میخواستند انجام دهند و به مردم بقبولانند از فرشتگان حرف میزنند که از طرف خدا چیزی به انها گفته حای اگرم هم بی منطق باشد مردم قبول میکردند
ویرایش شده توسط: Erfan1993
ارسالها: 2323
#50
Posted: 10 Sep 2016 09:57
salam_446: عرفان داداش کلا دین رو قبول نداری ، اره ؟
نه من کاری به دین ندارم با خرافات مشکل دارم اگرم دین رو قبول ندارم به اعتقادات دیگران احترام میذارم
ویرایش شده توسط: Erfan1993