ارسالها: 2554
#311
Posted: 9 Apr 2013 17:59
من جواب اپادانا رو دادم که بدونه این روایت یک ماخذ هم داره حالا چه قوی یا ضعیف دارای ماخذ است
شما بیشتر تو این روایات موندین تا روایت مسلم و صحیح میاد میپرید به قران تا قران کم میارید از هر جایی شده روایت میارین تکلیفتون رو با خودتون روشن کنین بهتره
حدیث صحیح و مسلم و کاملا واضح هست که
عمر گفت
دو متعه در زمان رسول خدا حلال و ازاد بود که من انها را حرام اعلام میکنم و بر عمل کننده انها حد اجرا میکنم
این حدیث اینقدر واضح هست که هر انسانی متوجه میشه معنی اش چیه حالا بگردید و بهانه جور کنید
دلیل این اتفاق هم صیغه خواهر جناب عمر توسط حضرت علی است حالا با هر کیفیتی میخواهد باشد
ضمنا حضرت علی فرمودند التکبر و للمتکبر عین التواضع یعنی باید کار بد رو پاسخ گفت لذا جواب اونهمه ناجوانمردیها در حق ایشون و همسرشونه رو نمیشد بهتر از این سر عمر بیارن
عمر با اوردن این بدعت در دین خدا گناه تا ابد رو برای خودش خرید
امام معصوم فرمود ...اگر عمر متعه را حرام نمیکرد هیچ کس مرتکب زنا نمیشد الا شقی و حرامزاده
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#312
Posted: 11 Apr 2013 15:09
rostam91: اولا مودب باش و بحث رو کمی دقت کن بعد بیا توهین ردیف کن
این بی ادبی های شماست
شمار راحت میتونی بگی این روایت صحیح نیست
من خودم بارها گفتم این داستانی است که سند معتبری نداره و احتمالی است برای حرمت متعه
البته اگر این داستان هم درست نباشه کار عمر رو لا پوشونی نمیکنه چون بدعت حرمت متعه فقط و فقط خاص عمر است و شما خودتون هم قبول دارید
ایا این روایت رو میگی دروغه یا ضعیف السند است
بدعت نهی از متعه توسط عمر:
عمر گفت: متعتان کانتا علی عهد رسول الله و انا احرمهما و اعاقب
یعنی دو متعه در زمان پیامبر اکرم صلوات الله علیه واله (حلال) بوده و من امروز آنها را حرام میکنم و مرتکبین آنها را به کیفر میرسانم. یکی متعه زنان و دیگری متعه حج.
اسنادش هم
۸) تفسیر الرازی ج ۲ / ۱۶۷ وج ۳ / ۲۰۱ و ۲۰۲ ط ۱، شرح نهج البلاغة لابن أبى الحدید ج ۱۲ / ۲۵۱ و ۲۵۲ وج ۱ / ۱۸۲، البیان والتبیان للجاحظ ج ۲ / ۲۲۳، أحکام القرآن للجصاص ج ۱ / ۳۴۲ و ۳۴۵ وج ۲ / ۱۸۴، تفسیر القرطبى ج ۲ / ۲۷۰ وفى طبع آخر ج ۲ / ۳۹، المبسوط للسرخسی الحنفی باب القرآن من کتاب الحج وصححه ج، زاد المعاد لابن القیم ج ۱ / ۴۴۴ فقال ثبت عن عمر وفى طبع آخر ج ۲ / ۲۰۵ فصل اباحة متعة النساء، کنز العمال ج ۸ / ۲۹۳ و ۲۹۴ ط ۱، ضوء الشمس ج ۲ / ۹۴، سنن البیهقى ج ۷ / ۲۰۶، الغدیر للامینی ج ۶ / ۲۱۱، المغنى لابن قدامة ج ۷ / ۵۲۷، المحلى لابن حزم ج ۷ / ۱۰۷، شرح معانی الاثار باب مناسک الحج للطحاوی ص ۳۷۴، مقدمة مرآة العقول ج ۱ /
عده بسياري از اهل سنّت معتقدند كه متعه نساء تا اواسط خلافت عمر مباح بوده و مورد عمل قرار مي گرفته است و بعد عمر از آن نهي كرد و در كتابهاي كنز العمال، سنن بيهقي، تفسير رازي، تفسير قرطبي، درالمنثور، وفيات الاعيان و... به اين مطلب اشاره شده است. هم چنين در مسند احمد آمده: عن جابر بن عبدالله قال: تمتعنا علي عهد رسول الله ـ صلّي الله عليه و آله ـ متعتين الحج و النساء و قد قال حمّاد ايضاً متعة الحج و متعة النساء فلمّا كان عمر نهانا عنهما فانتهينا؛[[13] . مسند احمد بن حنبل، حديث 14387، نرم افزار موسوعة الحديث الشريف، شركت صخر لبرامج الحاسب 1991ـ1996.] جابر بن عبدالله ميگويد: در زمان رسول خدا ـ صلّي الله عليه و آله ـ متعه حج و متعه نساء انجام ميداديم و حماد هم گفته، متعه حج و متعه نساء، و زماني كه عمر از آن نهي كرد ما هم رها كرديم.
قال رسول الله صلی الله علیه واله: آَبیَ اللهُ آن یقبلَ عملَ صاحبِ بدعةٍ حتیّ یدع بدعتَه. (۱)
خداوند عمل بدعت گذار را تا وقتی که دعوت به بدعتش می کند قبول نمی کند.
قال رسول الله صلی الله علیه و اله: لا یقبل الله لصاحبِ بدعةٍ صوماً و لا صلوةً و لا صدقةً و لا حجّاً و لا عُمرةً و لا جهاداً و...یخرج من الاسلامِ کما تخرج الشعرة من العجین. (۲)
خدا هیچ عملی را از قبیل نماز روزه صدقه حج و...از بدعت گذار قبول نمی کند و او از اسلام خارج میشود... .
۱) سنن ابن ماجه ج۱ص۷۸
۲) سنن ابن ماجه ج۱ص
لذا اصل قضیه رو داشته باشید و به فرعیات زیاد نپردازید
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 1509
#313
Posted: 14 Apr 2013 19:39
mohan1978: این بی ادبی های شماست
شمار راحت میتونی بگی این روایت صحیح نیست
من خودم بارها گفتم این داستانی است که سند معتبری نداره و احتمالی است برای حرمت متعه
اینجا محل داستان سرائی نیست
اگه مطلبی مینویسی با سند و مدرک بیار تا اینطوری مورد مضحکه قرار نگیری
بارها بهت گفتم که این روایت کذب محضه و دلیلش هم جوانمردی و فتوت علی ابن ابی طالب خلیفه چهارم ماست ومن این روایت رو از این بابت گفتم قبوله تا بوسیله اون بهت ثابت کنم که علی نه تنها با عمر مشکلی نداشته و کشته شدن فاطمه بدست عمر دروغی شاخداره بلکه براحتی میرفتن خونه همدیگه و با هم سر یه سفره مینشستن و با هم در مورد امور حکومت و مسلمین مشورت میکردن در حالی که هیچ دشمن خونی و حتی غیر خونی چنین کاری نمیکنه و بهت هم گفتم که علی که شما ازش در این داستان حرف میزنی بویی از جوانمردی نبرده چون میره خونه دشمنش و نمک اونو ( به تمسخر گفتم تاس کباب)میخوره و نمک دون رو میشکنه و از پشت خنجر میزنه مثل افراد بزدل و ترسو و گفتم کسی که نمیتونه جلوی یه زن طاقت بیاره و هوس خودش رو نگه داره بدرد خلافت بر مسلمین نمیخوره چه برسه از قصد و برای اطفای شهوت بره میهمونی و خونه مردم بخوابه!
ویرایش شده توسط: rostam91
ارسالها: 2554
#315
Posted: 14 Apr 2013 20:30
rostam91: ومن این روایت رو از این بابت گفتم قبوله تا بوسیله اون بهت ثابت کنم که علی نه تنها با عمر مشکلی نداشته و کشته شدن فاطمه بدست عمر دروغی شاخداره
اگه شما اینو قبول نداری نمیتونی بهش استناد کنی واسه من
انصاف و جوانمردی همونه که از ابتدا بگی
rostam91: (متعتان كانتا على عهد رسول الله ص وأنا أنهى عنهما وأعاقب عليهما، متعة الحج ومتعة النساء)([
حرف آقاتون اینقدر واضحه است که مجبورید برای رفع رجوع کردنش ۱۰ تا پست بدین
معنی اش خیلی خیلی ساده است ضمنا قران و حدیث قدسی نیست که تفسیر بخواد
حتی پیامبر وقتی حرفی رو میخواست بزنه از قول خودش نمیگفت
حالا هم عمر میتونست بگه دو متعه در زمان رسول خدا منسوخ شد اما رسما اعلام نشد یا همه متوجه اش نشده اند و من امروز مجدادا اونرو اعلام رسمی میکنم
ضمنا جواب باقی احادیث رو چی میدین که افراد و بزرگان صحابه گفتند
صحيح مسلم
متن حديث : باب نكاح المتعة وبيان أنه أبيح ثم نسخ ثم أبيح ثم نسخ واستقر تحريمه إلى يوم القيامة
۳۳۰۷ حدثنا محمد بن عبد الله بن نمير الهمداني حدثنا أبي ووكيع وابن بشر عن إسمعيل عن قيس قال سمعت عبد الله يقول كنا نغزو مع رسول الله صلى الله عليه وسلم ليس لنا نساء فقلنا ألا نستخصي فنهانا عن ذلك ثم رخص لنا أن ننكح المرأة بالثوب إلى أجل ثم قرأ عبد الله يا أيها الذين آمنوا لا تحرموا طيبات ما أحل الله لكم ولا تعتدوا إن الله لا يحب المعتدين
ترجمه حديث : روايت است از محمد بن عبدالله بن نمير الهمداني ، روايت است از ابي ووكيع و ابن بشر از اسمعيل از قيس گفت شنيدم عبدالله مي گويد ( ما با رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم به جنگ رفتيم و براي ما زني نبود پس گفتيم خود ارضايي كنيم پس پيامبر ما را نهي كردند سپس اجازه دادند به ما كه با زن ازدواج كنيم براي مدت كوتاه سپس عبدالله خواند : ( اي كسانيكه ايمان آورديد حرام نكنيد آنچه خداوند حلال قرار داده است براي شما و تجاوز نكنيد همانا خداوند متجاوزين را دوست ندارد.)
نتيجه بدست آمده از اين حديث : ۱ ـ طبق سنت و سخن پيامبر متعه حلال است و طبق آيه شريفه متعه هيچ گونه ايرادي ندارد.
۲ ـ از اين حديث متوجه شديم حلال خدا را نمي توان حرام كرد.
برادران اهل تسنن لطفا عادلانه قضاوت كنيد
اصل تصاویر در ادرس ....http://vasie-nabi.ir/cat-95.aspx
( ۳ )
ترجمه متون مشخص شده : ابو محمد گفت : صيغه ( متعه ) قديمي نشده است و براي ازدواج است و در زمان پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم حلال بود سپس خداوند تعالي نسخه كرد بر زبان پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم نسخه اي كامل تا روز قيامت ، و تثبيت شد توسط جماعتي از اجداد كه اسامي آنها : دختر ابوبكر ، جابربن عبدالله ، ابن مسعود ، ابن عباس ، و معاويه پسر ابوسفيان ، و عمر بن حريث ، و ابوسعيدالخدري ، و سلمة ، و معبد پسران اميه پسر خلف ، و روايت جابربن عبدالله از جميع صحابه زمان رسول خدا صلي الله عليه و آله وسلم. و زمان ابوبكر ، و عمر تا نزديكي پايان يافتن خلافت عمر ، اختلاف ايجاد شد در اجازه گرفتن از پسر زبير. و از عمر بن الخطاب همانا كه او انكار كرد متعه را و از تابعين : طاوس و عطاء. و سعيدبن جبير.
نتيجه بدست آمده از اين كتاب : ۱ ـ در زمان پيامبر متعه يا صيغه جايز بوده و همچنين حلال و افرادي كه در آنجا حضور داشته اند هم شاهد هستند.
۲ ـ در زمان خلافت عمر ، عمر متعه را انكار مي كند ، كه اين خود بدعت است و عمر اجازه ندارد چيزي را كه خدا و پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم حلال كرده اند را حرام و انكار كند.
كتاب بعدي صحيح مسلم - چاپ دارالفكر - كتاب النكاح - باب نكاح المتعه - ص ۶۵۳ - حديث ۳۳۰۷ مي باشد.
صحيح مسلم
ادرس تصاویر کتاب http://vasie-nabi.ir/cat-95.aspx
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#317
Posted: 22 Apr 2013 07:40
rostam91: قبلش به نقل از علی ابن ابی طالب پیامبر اونو در فتح خیبر حرام کرده بود همراه گوشت الاغ!
در مورد متعه خواهر عمر توسط حضرت علی توضیح دادم و البته منافاتی نداره و اینکه از نظر شما کار زشتی به خودتون برمیگرده چون خیلی از کارهای اون موقع الان خیلی زشته مثل داشتن چهار تا زن و برخی احکام دیگه
من واضحا گفتم سندش ضعیفه و در حد داستان منتها شما هم پیرو خال المومنینی دنبال پیراهن عثمان میگردی
با همه اینها اگه منهم بودم والان نواده هایی از عمر باقی بودن تبرکا وبه جهت تسلای دل حتما متعه میکردم و این مورد استثنا بود بدون شاهد و دفترخونه صیغه رو هم خودم میخوندم ...البته بخاطر ثوابش
در مورد تحریم متعه
کلام خود عمر اینقدر واضحه و اینقدر گویا است که احتیاج به هیچ توضیحی نداره
عمر میگه
دو متعه در زمان رسول خدا حلال بود که من انها را حرام اعلام میکنم و انجام دهنده را حد میزنم
یک ذره انصاف میخواد
دقت کنید .....من .......حرام اعلام کردم .............و حد میزنم ..............این مدل کلمات فقط وقتی بکار برده میشه که سابقه قبلی در موردش نباشه
مثلا در مورد شرکتها ی هرمی علما حکم به حرمت دادن اونهم ده سال پیش
حتی اگر فرض کنیم یک عده هم اونو نشنیده باشن ایا اگر کسی بخواد رسما این حکم رو اعلام کنه ایا ممکنه بیاد و بگه
این عمل قبلا ازاد بوده و و من اون رو حرام اعلام میکنم و تنبیه میکنم
هرگز ........
بلکه عقلانش اینه که بگه این عمل توسط علما حرام اعلام شده و من اکنون مجدادا اعلام میکنم که به فتوای فلانی . فلانی این عمل حرام و مستوجب تنبیه است
تازه تو عربی که از این افعال زیاد داریم
حالا هر چی دوست دارید فلسفه ببافید ....جالب اینه که این روایت از روایات معتبر حضرات است
rostam91: کدوم اهل سنتی رو میتونی پیدا کنی که مدعی بشه متعه کلا در زمان پیامبر حرام بوده؟! همه بر این عقیده هستند که برای مدتی این کار رواج داشته و از کارهائی بوده که از زمان جاهلیت مرسوم بوده مثل خوردن مشروبات الکلی اما در عهد پیامبر چند بار حرام و دوبلاره حلال شد و در نهایت به گفته علی ابن ابی طالب در غزوه خیبر برای همیشه حرام شد اما عده ای خبر حرام شدنش رو نشنیده بودند و کما بیش انجام میدادند تا زمان عمر که در یک ابلاغ کلی به همه بلاد اسلامی اونو حرام اعلام نمودند و خبر جنبه سراسری و عمومی بخود گرفت!
مگه الاکلنگه که چند بار حرام بشه و چند بار حلال بشه
مگه خدا خبر نداره چی خوب و چی بده که بیاد در مواقع مختلف حلال کنه و باز حرام کنه
مشروب هم یکبار حرام شد برای همیشه
ضمنا کسی که خبر رو اعلام میکنه هرگز به خودش نسبت نمیده و عاقلانه نیست مخصوصا دستور خدا
rostam91: شما نمیتونی هم اینو قبول داشته باشی هم قتل فاطمه و من برای اثبات هر کدوم از این دو روایت که خودت عنوان میکنی به روایت دومی خودت میتونم استناد کنم
عمر موجب قتل زهرا علیه السلام شده و البته که اگر مستقیما ایشون رو به شهادت میرسوند برخوردها فرق میکرد لذا
رفتار حضرت علی به مثابه قاتل با اون نبود و در بسیاری از امور و در ناتوانیها عمر رو کمک میکرد و البته عمر در موارد زیادی گفت اگر علی ع نبود عمر هلاک میشد
پس درک کن تفاوت کسی رو که با چاقو یکنفر رو میکشه و کسی که مثلا در در دعوا کسی رو هل میده و اون شخص در اثر جراحات وارده به قتل میرسه هرچند هردوتاش قتله اما رفتار صاحبان خون با این دو نفر و همچنین قانون با همچین ادمهایی تفاوت داره
نمونه اش هم اینه که ابوبکر عمر بعد همه این جسارت ها و حمله به خانه علی و بزور بردن علی ع میخوان برن دیدن حضرت زهرا که در بستر بودن و البته حضرت زهرا اونها رو نمیپذیرن و میان پیش حضرت علی و درخواست عیادت میکنن
و این اتفاق قبل از شهادت بوده
پس تعجب نکن از رابطه عمر با حضرت علی ع
جالب اینه که عمر و ابوبکر هردو به علم و تدبیر و توانایی حضرت علی اذعان داشتن ولی باز هم دست از خلافت نمیکشیدن
مثل انتخابات الانه که بعضی ها میگن احساس تکلیف کردیم و اومدیم
اونها هم احساس تکلیف کردن
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"
ارسالها: 2554
#320
Posted: 25 Apr 2013 16:35
rostam91: اونها به زور خلیفه نشدن بلکه اقبال مردم بر اونها بوده و مردم باهاشون بیعت کردن و اونها هم کم کاری نکردن و اسلام رو به اوج شکوفائی و قدرت رسوندن! تا جائی که علی هم اینو اذعان کرده و از عدالتشون هم که حتی الآن هم دشمنانشون مجبور به اقرار هستن!
مردم خیلی وقتها کاری میکردن که مورد تایید پیامبر نبوده و اینکه مردم اقبال کردن دلیل نمیشه
مثلا در احد نگهبانان محل پست رو ترک کردن .......و بر خلاف دستور پیامبرئ کار کردن
در جریان سقیفه مردم اقبال کردن اما بر خلاف دستور پیامبر و عهد و پیمانشون عمل کردن پس این اقبال عمل درست و مشروع نبوده
rostam91: شما بهتره بری و خوب فکر کنی که چگونه ممکنه بعد از پیامبر یک مرتبه تمام مردم به پیامبرشون خیانت کنند لا اقل ده درصد اون صحابه ای که وصفشون در قرآن اومده و حاضر بودن جونشون رو برای پیامبر فدا کنند کجا بودند که اعتراض کنند؟!
طلحه و زبیر و ابوذر و سلمان و برخی دیگه اعتراض کردن اما موج منافقین به قدری بزرگ بود که مخالفت با مرگ مساوی بود و البته مرگی که فایده نداشت و منجر به اتفاق و نتیجه نمیشد
ضمنا عین یهود که به موسی خیانت کردن و همه گوساله پرست شدن امت محمد ص هم خیانت کردن
اونجا سامری بود و اینجا جناب ابوبکر و عمر
rostam91: اگر پیامبر علی رو بجای خودش منصوب کرده بود چرا در زمان بیماریش بجای اینکه ابوبکر رو پیش نماز کنه علی رو بعنوان امام جماعت مردم برنگزید تا بدینوسیله عملا این جانشینی رو هم نشون بده و فقط در حد حرف نباشه؟!
پیامبر ابوبکر رو نفرستاد نماز بلکه این دروغ و خدعه عایشه بود و وقتی پیامبر فهمید با همون حال بیماری ابوبکر رو وسط نماز عقب زد و مفتضح کرد ...پیامبر در حالی به مسجد رفت که دو نفر زیر بغلهاش رو گرفته بودن
علی ع اینقدر فظیلت داره که هیچکس به گرد پای ایشون هم نمیرسه
همین بس که پیامبر فرمود ضربت علی در روز خندق از عبادت جن و انس برتر بود
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"